Dine skillinger er tabt når Bet365 crasher

#1| 1
Bet365 kompenserer ikke ved afbrudte turneringer

Lidt julebrok – skal vi som pokerspillere stille os tilfredse med kundeservice af denne kaliber? Og kan jeg forvente at blive kompenseret ’korrekt’?

Det er en længere historie – til hurtigknepperne findes der cliffs nederst.

Den 03-11-2014 var jeg gået videre til dag 2 af en større IPOPS-turnering, som startede kl. 21. Da jeg vidste jeg skulle spille samme aften, åbner jeg op for nogle tours på siden, og spiller et program til en værdi af 370€ i BI’s på 365.

Omkring kl. 20 crasher Bet365, jeg prøver de sædvanlige desperate forsøg på at logge ind 4-5 gange - men uden succes. Jeg forhører mig herefter hos et par pokerkammerater og opretter denne tråd: www.pokernet.dk/forum/bet365-nede-11.html - ingen kan altså logge på Bet365.
Det viser sig at andre Ipoker-skins stadig fungerer, men det ændrer ikke på, at jeg ingen mulighed får for at spille mit turneringsprogram færdigt.

Jeg er naturligvis ærgerlig over at situationen, mest fordi dag 2 af Ipops-turneringen er temmelig saftig, og jeg med glæde ville have gjort brug af mit skud i denne. Det er dog heller ikke værre end, at jeg selvfølgelig forventer at få kompenseret mine buyins for aftenprogrammets BI’s og en form for chip-ev for IPOPS-turneringen.

Jeg ser dagen efter, at jeg er blevet blinded ud af alle turneringerne og blot modtaget 320€ for IPOPS-turneringen og 0 for mit resterende program.
Jeg skriver en mail til 365, beskriver situationen, og kommer selv med et kompensationsforslag om refunderede BI’s for aftenprogrammet og et even chip-ev for IPOPS-turneringen. Dette udgør 1400€ fratrukket de 320€ = 1080€ (altså er en hel del keramikugler).
Efter at have bekræftet diverse oplysninger modtager jeg følgende svar, tilsyneladende fra modsatte side af sundet: ”Vår pokeravdeling kan meddele om at du ikke vil få noen kompensasjon angående dette.”
Jeg stiller mig uforstående over beslutningen og spørger til hvor denne kompensationspolitik fremgår – han henviser til dette regelsæt (i øvrigt efter jeg, i samme mailkorrespondance nu har bekræftet min identitet to gange): help.bet365.dk/da/rules/rules-poker/turneringsregler#449. Heraf fremgår det klart at jeg har ret til kompensation ved ‘afbrudte’ turneringer.
Dette bliver naturligvis indholdet af min næste mail, svaret som følger: “Vi har sendt dette videre til den relevante afdeling, som vil gennemgå din sag. Vi vil derefter vende tilbage til dig, når det er blevet gennemgået. Dette kan tage op til 48 timer.”
Denne mail modtager jeg 6. november, jeg rykker dem et par gange i løbet af november, og den 4. december er der så gået ’op til 48 timer’ på Bet365-sprog:
”Grunden til at du ikke blev udbetalt i henhold til den afbrudte turnerings politik, skyldes at det kun gælder når turneringen er afbrudt, og derefter annulleres.
På trods af dette, har vi gennemgået din henvendelse og på baggrund af denne ulejlighed og baseret på din længevarende loyalitet, har vi besluttet at kreditere din konto med €300 som en gestus af god vilje. Disse vil være på din konto inden for 24 timer.”

Jeg svarer, at der i de turneringsregler, de selv henviste til, intet star om at kompensationspraksissen kun er gældende når turneringen er afbrudt og derefter annulleres.
Desuden har jeg i mellemtiden løbende været i kontakt med pn-profilen ‘Jestor’, som var i fuldstændig samme situation som jeg, og også har haft problemer med kompensationen. Han har dog på dette tidspunkt modtaget en kompensation, der næsten svarer til den han er berettiget til (dette dog også først efter flere uger og mails frem og tilbage).
Jeg svarer at jeg da er glad for de 300€, men stadig mener jeg er berettiget til at blive kompenseret ift. deres udbetalingspolitik ved afbrudte turneringer, dette resulterer i yderligere 200€ kompensation, men samtidig til beskeden om og at ”… Vi beklager, hvis vores tidligere kommunikation førte dig til at tro at den pågældende turnering blev annulleret eller afbrudt. Det blev spillet til ende, og du blev tildelt € 320 fra din slutplacering i begivenheden.”

Jeg informerer dem om det pudsige i at en anden dansker har modtaget kompensation for selvsamme turnering, hvis den ikke var ’afbrudt’ men bet365 ”... kan desværre ikke diskutere andre konti.” Det var nu heller ikke min hensigt, men lad nu det ligge..
Efter et par yderligere mails, får jeg besked om, at der ikke vil blive givet yderligere kompensation, selvom jeg ifølge deres politik ved afbrudte turneringer stadig er berettiget til +500€.

Formålet med denne tråd er først og fremmest at informere jer pokerkollegaer om denne kompensationspolitik, som jeg synes er yderst kritisabel.
Derudover vil jeg gerne vide, om der er en positiv sandsynlighed for at få mine sidste 500€ eller om jeg godt kan skyde en hvid pil efter dem?

CLIFFS:
- Bet365 crasher imens jeg spiller program til en værdi af ~ 1400€ (bl.a. dag 2 af en IPOPS-turnering) - Bet365 kommer ikke op at køre samme aften.
- Jeg bliver blinded ud i alle turneringer og modtager blot 320€ fra mit cash i Ipops-turneringen – jeg forventer altså kompensation for yderligere 1000€ish.
- Bliver informeret om at jeg ikke vil modtage nogen kompensation.
- Efter 29. dages behandlingstid, og en længere mailkorrespondance, modtager jeg 300€.
- Jeg stiller mig uforstående overfor beslutningen og modtager yderligere 200€, og får samtidig at vide jeg ikke vil modtage yderligere kompensation.
- Skal vi finde os i kundeservice af den kaliber – og er det noget som spillemyndigheden vil blåstemple? Har jeg nogen som helst mulighed for at blive kompenseret for de resterende 500€?
19-12-2014 15:42 #2| 0

Bet365 viser sig igen, igen fra sin dårligste side. Der har efterhånden været utallige tråde med lign. situationer hvor de hverken var til at hugge eller stikke i.

Bedste option er nok at klage til Forbrugerklagenævnet:
www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Kultur-og-fritid/Spil/Klager-over-spil?tc=D9867625C8C14893A555AA341B2FAEB1

19-12-2014 15:45 #3| 1

De skal naturligvis betale. Og du skal naturligvis ikke spille hos dem mere, når der er alternativer der ikke er bondefangere.

19-12-2014 15:46 #4| 0

Satme dårlig stil af bet365. Forstår godt din frustration. Gid de får en lorte jul..

19-12-2014 16:02 #5| 1

Det er mig en gåde at der stadig er folk der spiller på 365, når Betfair findes som alternativ.

19-12-2014 16:25 #6| 0
OP

Jeg er skam også færdig med det, synes bare ikke betsafe's filtre virker ordentligt, så jeg er hoppet til ladbrokes, det har fungeret upåklageligt indtil videre.

19-12-2014 16:37 #7| 0

Pokerstars

19-12-2014 16:56 #8| 5

Sry men pis nu af med at skriv Pokerstars i tråde der omhandler Party eller Ipoker netværket.

Jeg valgte endeligt at droppe 365 for et par måneder siden, efter et nedbrud hvor de heller ikke var til at hugge eller stikke i.
At PN bliver ved med at associere sig med et sådan fup firma er en skam. Jeg forstår at der er en økonomisk gulerod, men at opfordre poker rookies til at spille hos Bet365 gennem kampagner og tilbud, side stiller jeg med Tjepans pyramidespil, hvor dem der er dumme nok og misinformeret nok hopper på scamet.

19-12-2014 17:54 #9| 0

At man vælger at spille på sites med dårligere software end stars har nok noget at gøre med, at man vægter valuen på de pågældende sites så højt at man kan leve med lidt dårligere software/service. Når det er sagt, har vi et reguleret spillemarkede og skal selvfølgelig ikke bukke under for bet365 mærkelige fortolkninger af reglerne, som direkte snyder deres kunder.

Jeg er ven af dunas, og efter denne episode er jeg også skiftet væk fra bet365. Jeg savner lidt noget action fra nogen større aktører... mangler vi er pokerpoliti? Pokernet er til en hvis grad care da de er støttet af sitesne. Jeg ved at dunas har brugt rigtig mange timer på at skrive frem og tilbage, og han er ikke engang blevet refunderet rigtigt. Jeg tør sler ikke tænke på hvor mange kunder der bliver snydt så. Hvis der ikke sker noget med denne tråd er næste step at kontakte spillemyndighederne, det er lidt sørgeligt..



19-12-2014 17:57 #10| 0

Syntes det er usmageligt! Håber da at Dieb eller nogen andre kan tage fat i Bet365 og høre om det virkelig kan være rigtigt!

31-12-2014 22:17 #11| 0

Har du hørt noget nyt fra Dieb ellet bet365 ang. Sagen?

01-01-2015 09:08 #12| 0

Well, Betfair refunderer heller ikke. Jeg har tabt så mange skillinger på den konto - men faktisk fået refunderet indtil sidste gang, hvor games for €1500 røg og der kun blev shippet €500 tilbage. Har klaget og gjort alt.

Satte PN på sagen D. 10. december, men efter 22 dage er der ikke sket noget. Jeg er så godt som færdig med Betfair, hvis ikke der er sket noget inden ugen er omme.

Ud fra det, givet Betfair IMO var det mest troværdige iPoker site, så tegner det mørkt.

Men på rygtebasis, så kommer der "en stor ændring" af iPoker til februar, hvad end det så er.

Redigeret af Dalle d. 01-01-2015 09:10
01-01-2015 17:27 #13| 0

@Dalle

Hvilke rygter er det?

01-01-2015 17:29 #14| 0
soga skrev:
@Dalle

Hvilke rygter er det?


dårligere rakeback, efter hvad jeg har hørt går der rygter om at de laver lidt ala Ongame med essence, hvor tabende spillere får tildelt mere rake end vindende.
01-01-2015 18:27 #15| 0
Luckb0x skrev:
soga skrev:
@Dalle

Hvilke rygter er det?


dårligere rakeback, efter hvad jeg har hørt går der rygter om at de laver lidt ala Ongame med essence, hvor tabende spillere får tildelt mere rake end vindende.


Ja den ide gik jo strygende for ongame lol, lad os håbe de tænker sig om inden de laver det om vil højst sandsynligt ødelægge ipoker også.
01-01-2015 18:57 #16| 0

lyder en del som min historie, jeg spiller jackpots sitngo derinde og i løbet af november når jeg op på 4 wins (skal bruge 6).. under den 5. kører det hele så vildt ustabilt og man bliver logget af og på konstant, da jeg endelig vender tilbage til et nogenlunde stabilt bord sidder jeg med 300 chips tilbage (havde ca 1300 da jeg røg af). Under hele farcen sidder jeg med deres online support hvor han bliver ved med at sige det er mit net på trods af at 4 ud af 6 ved bordet havde probs.
efter længere tids tovtrækkeri får jeg besked på at sende en mail og får også at vide at de vil vende tilbage efter 48 timer, jeg har dog ikke hørt noget endnu. da jeg så endnu engang henvender mig til live supporten siger jeg ordret til dem at jeg selvfølgelig skal refunderes og have slettet det 4. plads som den sitngo endte med, og ellers må jeg jo lukke kontoen, det afstedkommer så at de lukker alle mine konti inkl min betting konto hvorpå der stod nogle håndører, de er så herefter umulige at få udbetalt.. det er en joke intet andet.

01-01-2015 19:20 #17| 0

Lord, det er sku heldigt for os at man kan spille på winamax som dansker.

Det er hårde tider for poker sites anno 2015...

01-01-2015 20:20 #18| 0
OP

Dieb har ikke svaret på min PM. Tror jeg benytter mig af Razgas idé med forbrugerklagenævnet.

Har ikke foretaget mig noget yderligere siden sidst, da jeg sidder midt i en eksamensperiode.

Jeg har skiftet til ladbrokes, men har ikke haft lignende problemer endnu, så ved ikke hvordan de kompenserer. De virker dog flinke i livechatten :) Betfairs lilla farve (pas) og mulighed for filtre synes jeg ikke fungerer ordentligt.

Det blev så til et farvel til BET365, hvor jeg ellers har raket for et femcifret beløb og sprøjtet lidt på noget sportsbettinhg..

Redigeret af dunas d. 01-01-2015 20:57
02-01-2015 11:54 #19| 0

Hey,

Jeg ved ikke lige hvad der er gået galt i forhold til dunas. Jeg må have læst dit svar fra d. 5 december, og så glemt alt om det igen, og har ikke set tråden før nu da den blev sendt til mig.

Jeg skriver lige til dem på mandag, og ser om jeg kan hjælpe. De henholder sig til reglerne om, at iPoker ikke melder om nedbrud i dette tilfælde. Jeg ved ikke om det har været en rent dansk problem, men jeg skal nok lige se om jeg kan hjælpe, som jeg gjorde med Soga.

I forhold til Dalle, så har jeg skrevet til alle mine kontakter hos Betfair, og pt er den sag hos den danske CM. Han er først tilbage fra ferie på mandag, så lad os se hvad der sker når han kommer tilbage. Det er åbenbart ikke lige til at give folk de penge de burde få tilbage når det obv. ikke er et lokalt problem.

02-01-2015 18:17 #20| 0

Jeg var i præcis den samme turnering og var ude for præcis det samme. Mine klagemails opnåede dog ikke noget ud over de €125 + €210 jeg fik som "erstatning" og cash for 80th place. Det er nu ikke fordi jeg ikke kæmpede for det - de gav mig bare samme ctrl+c og ctrl+v svar til hver eneste mail indtil de til sidst slet ikke svarede mig længere. Gid det var mig der var så heldig at få €500 under EV ud af den turnering.

Så snart jeg finder et bedre site som ikke er PS, forsvinder jeg og de €15k/år rake jeg leverer til dem. Jeg kan simpelthen ikke holde sådan noget corporate greed ud, det mindste de kan gøre er da at levere en fair erstatning til de "loyale kunder" de nu i første omgang røvrender.

02-01-2015 19:24 #21| 0
OP

@Dieb - Det lyder godt!

@Hansel - stramt med samme situation.. Det understreger jo bare endnu engang hvor amatøragtigt det foregår, når tre danskere i samme situation får vidt forskellige tilbagemeldinger og kompensation.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar