Clemme_1982 i brønden

#1| 0

Team Online Pro hos PokerStars?

Hejsa. :)

Jeg har fået muligheden for, at blive en del af deres team af online proer. Det er dog ikke helt afgjort endnu. Læs min blog for mere info.


Så skyd nogle spørgsmål af her, hvis i da har nogen. :)


/Clemme

Redigeret af Clemme1982 d. 16-12-2011 20:16
21-11-2010 16:33 #2| 0

CC eller tour spiller?
hvilke limits begge?
spiller du aldrig nogle hyper-turbos for at samle Fpp's?

21-11-2010 16:38 #3| 0

@rasmus3908
CC eller tour spiller?
hvilke limits begge?
spiller du aldrig nogle hyper-turbos for at samle Fpp's?
Jeg er 90% cashgamer. Fra $NL200-$NL2000 TXNLHE. Efter humør :) Når jeg spiller tours er det fra $50 og op. Der er forskel på FPPs og VPPs og det er nok sidstenævnte du mener. Men nej, det gør jeg ikke. Det går lige hurtigt nok! :)

21-11-2010 16:44 #4| 0

obv VPP's ja sry ;)

Har du nogen grafer man må se?
har søgt lidt på hjemmesiden men kunne ikke umiddelbart finde nogen?

er nanonoko donk eller ikke donk? du må have spillet en del med ham på de limits?

hvad er drømmen?

21-11-2010 16:50 #5| 0
Har du nogen grafer man må se?
har søgt lidt på hjemmesiden men kunne ikke umiddelbart finde nogen?
er nanonoko donk eller ikke donk? du må have spillet en del med ham på de limits?
hvad er drømmen?
Randy Lew (Nanonoko) er en uden tvivl en af verdens bedste, også selvom han lige har haft et stort DS. Jeg har spillet mod ham mange gange. Randy er desuden TOP. Der er grafer på siden. :) Drømmen er at blive SNE og TOP. Jeg har selvfølgelig mange andre drømme, men de omhandler ikke poker :)
21-11-2010 16:53 #6| 0

lol idiotisk at kalde nanonoko for donk, rail ham 15 min og du har svaret...

sry for hijack gl op :)

21-11-2010 16:56 #7| 0

sayallin ligefrem at kalde det idiotisk er nok at stramme den, nu ved jeg ikke om du selv har spillet ham, men slap lige af med at fare frem... har railed ham mere end 15 min har sågar spillet mod ham i mere end 15min så slap lige af engang!

21-11-2010 17:01 #8| 0

Hvad bruger du dine FPP's på

Hvad er de vigtigste overvejelser man skal gøre sig, inden man forsøger sig som pro

Har du nogensinde fået coaching (af hvem og hvor meget flyttede det dig)

Har du nogensinde været bust

Hvad vil det betyde for dig økonomisk og personligt at blive TOP

Har du overvejet at finde en anden side til din blog, så det kan laves lidt mere overskueligt

Bedste/dårligste dag og måned. $$$-wise

21-11-2010 17:16 #9| 0

@Leopatra87.
Hvad bruger du dine FPP's på? Bonusser.
Hvad er de vigtigste overvejelser man skal gøre sig, inden man forsøger sig som pro? Dedikation, BRM og om man kan bibeholde den nødvendige disiplin.
Har du nogensinde fået coaching (af hvem og hvor meget flyttede det dig)? Nej.
Har du nogensinde været bust? Ja. En enkelt gang.
Hvad vil det betyde for dig økonomisk og personligt at blive TOP? Det vil være en drøm der går i opfyldelse. Det andet vil jeg ikke svare på. :)
Har du overvejet at finde en anden side til din blog, så det kan laves lidt mere overskueligt? Ja. Jeg får snart min egen hjemmeside, som bliver langt bedre. Den er under kontruktion. :)
Bedste/dårligste dag og måned. $$$-wise? Det ser jeg hellere ikke nogen grund til at svare på. :)

21-11-2010 17:48 #10| 0

Hej Martin,

Held og lykke med at blive en del af PokerStars pro team:-)

Du annoncerede for omkring halvandet år siden at det var slut med poker karrieren med ordene:

"Jeg har fået slået mine øjne op og har især forstået, at der er mere i livet end poker. Det må ikke være meningen, at man skal blive så ensom, egoistisk og pengegrisk."

Din indstilling må have ændret sig markant?

Vh Peter

21-11-2010 17:54 #11| 0

Hvorfor spiller du som pro på et skattepligtigt side??

21-11-2010 17:59 #12| 0

@PBaek
Tak Peter :)
Din indstilling må have ændret sig markant? Godt spørgsmål. Ja, det er skam rigtigt.
Jeg har været meget ensom. Jeg har dog lavet en del ændringer i mit liv siden da, der har gjort, at jeg alligevel har kunne få det til at fungere som professionel pokerspiller. Bloggen gik i kort træk ud på hvor vigtigt det er, at være opmærksom på faresignalerne.

21-11-2010 18:02 #13| 0

@clemme

du ser ud til at være break even spiller ifølge PTR.

Er det det værd når du ikke vinder mere?

21-11-2010 18:03 #14| 0

Kan du ikke ændre overskriften til "Clemme_1982 i brønden", eller lignende? Så skal du nok få rigeligt med spørgsmål :)

Har du tænkt dig at flytte til udlandet, eller satser du på PS bliver skattefrit til årsskiftet?

21-11-2010 18:07 #15| 0

Hvordan kan du være pro når du har tjent 5k igennem de 1.4m hænder? Giver SNE virkelig så godt?

www.pokertableratings.com/stars-player-search/Clemme_1982

21-11-2010 18:12 #16| 0

@djoffer
Hvorfor spiller du som pro på et skattepligtigt side? Det er selvfølgelig et godt spørgsmål. Jeg har altid spillet på skattefrie sider, indtil jeg faldt over idéen om at blive SNE og TOP på PS. Jeg begyndte i år med at spille på PS netop pga. dét.
Det har altid været min drøm, at blive en del af deres team. For at blive gjort til betragtning, skal man vise loyalitet, så jeg valgte at opgive skattepligtigheden til fordel for ovenstående. Det har jeg ikke fortrudt. Så vidt jeg ved bliver PS skattefrit næste år.

21-11-2010 18:19 #17| 0

@ Clemme - Men mon ik løn for at være online pro bliver skattepligtigt?

Tror det blir svært at klare den på trods af bonuser og andre fordele - har selv fulgt mogen TOPer - de spiller så vidt jeg kan se mindre og mindre. GL.

Frederik

21-11-2010 18:23 #18| 0

@miro347
Hvordan kan du være pro når du har tjent 5k igennem de 1.4m hænder? Giver SNE virkelig så godt? Ja, SNE giver ca. $100.000. Jeg spiller ikke kun cashgame online, men også online tours, cashgame live og live tours :)

@Vista
Du ser ud til at være break even spiller ifølge PTR.
Er det det værd når du ikke vinder mere?
Jo. Jeg er break even spiller på bordene, men kun fordi jeg spiller 24+ borde. Og nej. Rent økonomisk er det ikke dét værd.

@Don_T
Kan du ikke ændre overskriften til "Clemme_1982 i brønden", eller lignende? Så skal du nok få rigeligt med spørgsmål? Jo gerne, hvordan gør man dét? Er forholdvis ny på PN! :)
Har du tænkt dig at flytte til udlandet, eller satser du på PS bliver skattefrit til årsskiftet? Uanset om PS bliver skattefrit eller ej, så flytter jeg ikke til udlandet.

21-11-2010 18:28 #20| 0

@Clemme

Du skal trykke på den lille blyant på papiret, ved din oprindelige tråd for at ændre navnet. Hvis du ikke finder ud af det, kan jeg gøre det for dig :)

21-11-2010 18:28 #19| 0

@ludvig
Tak Frederik. :)

Men mon ik løn for at være online pro bliver skattepligtigt?
Tror det blir svært at klare den på trods af bonuser og andre fordele - har selv fulgt mogen TOPer - de spiller så vidt jeg kan se mindre og mindre. GL.

Jeg kan desværre ikke helt forstå hvad du skrev. Vil du omformulere? :)

21-11-2010 18:31 #21| 0

@StonieN.

Tak du. Det er hermed rettet :)

21-11-2010 18:41 #22| 2

Wow, er godt nok vildt så mange hænder du har grindet... Ifl dine stats ville du nok tjene 20*gange så meget hvis du foldede 10% mere på river :)

Er det profitabelt at spille på stars med skat ifh til en 30-50% rakeback deal på et EU site også selvom du ik ka spille fks. 20 borde?


Edith: Et lille råd, hvis du fks kigger på Nanos stats vs dine egne har han næsten HALVT så mange showdowns som dig, det betyder at din største leak sikkert er det og du sikkert ville kunne tjene gigantisk meget på at stramme gevaldigt op i dine showdowns.

Bare et lille råd - GL

21-11-2010 18:44 #23| 0

Har du haft en god weekend?

21-11-2010 18:56 #25| 0

Graph?? MED EV!

Pic af grinder setup


Som en lille note synes jeg du skal sætte dine svar bedre op :P

21-11-2010 18:56 #24| 0

@alexKP

han spiller kun short stack på alle hans 24 border så derfor han har så meget showdown :)

21-11-2010 18:58 #26| 0

@clemme

så du siger det ikke kan betale sig rent økonomist.

Gør du det fordi du kan lide at grinde 24 borde 7 timer dagligt så??

21-11-2010 19:08 #27| 0

@ AlexKP
Tak for rådet. :)
Er det profitabelt at spille på stars med skat ifh til en 30-50% rakeback deal på et EU site også selvom du ik ka spille fks. 20 borde? Det er et godt spørgsmål! Det er det ikke! Jeg ville tjene flere penge, hvis jeg spillede på en skattefri side. Og de fleste ville jo selvfølgelig tænke, at det ligefrem er dumt af mig at spille på PS. Grunden til at jeg så gør det alligevel, er fordi jeg gerne vil blive en del af deres team. For at blive taget i betragtning skal man vise en del loyalitet.
Dog skal det også nævnes, at jeg altid har mulighed for at finde et game på PS. Det har været problemet før i tiden på PP og Bossen og det var jeg træt af.
PS tilbyder også fantastisk support og software. Det er meget rart og komfortabelt at spille på PS. Jeg har desuden mulighed for at bruge min tableninja.


www.tableninja.com

Man må tage det sure med det søde :)

21-11-2010 19:09 #28| 0

hvem er clem1982(london) på stars ?

21-11-2010 19:17 #29| 0

@Claypool
Korrekt :)

@Mihan29
Graph?? MED EV. Pic af grinder setup?
clemmesblog.blogspot.com/

Som en lille note synes jeg du skal sætte dine svar bedre op :P Har du et forslag til hvordan du vil have jeg burde gøre? Er som sagt forholdsvis ny her på PN! :)

@Vista
så du siger det ikke kan betale sig rent økonomist. Gør du det fordi du kan lide at grinde 24 borde 7 timer dagligt så?? Læs mit svar til AlexKP :) Men nej. Det kan ikke betale sig økonomisk. Jeg har spillet 20 borde på samme tid i snit igennem hele året. Ca. 4 timer hver dag.

21-11-2010 19:34 #30| 0

@Lakini9.

Hvem er clem1982(london) på stars ?

Det ved jeg ikke. Burde man da vide dét? :)

21-11-2010 19:36 #31| 0

@Clemme1982

Markere spørgsmålet med fed eller svaret med fed :)

21-11-2010 19:37 #32| 0

1. Hvordan finder du tid til at udvikle dit spil, når du grinder 150 timer om måneden?

2. Er det ikke møghamrende kedeligt at shortstacke 20 borde 6 timer om dagen? Jeg skulle tjene seriøst mange penge, før jeg gad at gøre det... Like mere end et par millioner pr. år.

21-11-2010 19:39 #33| 0

@Clemme1982

Kan ikke finde din graph på din blog.

Også en ting til, du har verdens værste twitter!!!! hvis skrift på hvid baggrund!?!? ;)

21-11-2010 19:45 #34| 0

Hvad er fordelen i at være pro? Man får vel næppe samme luksus-behandling, som Peter Eastgate og de andre celebrities?

21-11-2010 19:53 #35| 0

@Mihan29
Tusind tak :)

@Jaybee
1. Hvordan finder du tid til at udvikle dit spil, når du grinder 150 timer om måneden? Det er også svært, men jeg finder en time eller to om ugen, til at gennemgå kritiske hænder i min PT3. Det er selvfølgelig super vigtigt at følge med udviklingen. :)

2. Er det ikke møghamrende kedeligt at shortstacke 20 borde 6 timer om dagen? Jeg skulle tjene seriøst mange penge, før jeg gad at gøre det... Like mere end et par millioner pr. år.
Det er da lidt kedeligt nogen gange efter så mange år. Jeg finder min motivation igennem pengene jeg vinder, friheden, SNE og chancen for at blive TOP. Det er selvfølgelig både sjovere og lettere at spille, når det går godt og/eller hvis man vinder mange penge.

21-11-2010 19:59 #36| 0

Fedt setup - men hvorfor skal skærmene være så højt oppe? Ligner sgu da at du skal stå op og grinde? :D

21-11-2010 20:01 #37| 0

@clemme

altså du siger at det ikke kan betale sig for dig økonomisk, grundet du er break even samt skat.

men alligevel siger du at du finder moltivationen gennem de penge du vinder, samt friheden?

hvordan hænger det sammen?

21-11-2010 20:05 #38| 0

@Mihan29.
Kan ikke finde din graph på din blog.
Også en ting til, du har verdens værste twitter!!!! hvis skrift på hvid baggrund!?!? ;)
Hehehe...er også ny på Twitter. Jeg ændre det nu :) Graffen er oppe nu. Du må gerne få et chok. Det fik jeg :)

clemmesblog.blogspot.com/

@Guldmageren
Hvad er fordelen i at være pro? Man får vel næppe samme luksus-behandling, som Peter Eastgate og de andre celebrities? Peter er jo ikke længere i stald hos PS. Der er en stor forskel på hvilken slags pro du er, hvem du er osv. Jeg kan ikke udtale mig om det økonomiske, men jeg kan fortælle, at man bliver en del af noget ekstraordinært. Og det må da være et klap på skulderen :)

21-11-2010 20:11 #39| 0

@Vista
altså du siger at det ikke kan betale sig for dig økonomisk, grundet du er break even samt skat, men alligevel siger du at du finder moltivationen gennem de penge du vinder, samt friheden? hvordan hænger det sammen? Jeg er i år oppe med ca. $220.000. Det hjælper selvfølgelig på motivationen, men samtidig med dét, finder jeg ekstra motivation i at prøve at blive bedre hele tiden og finde leaks etc., blive en del af TOP, SNEC. Jeg finder desuden masser af motivation igennem min blog, coaching, friheden, rejserne m.m. :)

21-11-2010 20:15 #40| 0

@MchlD.
Fedt setup - men hvorfor skal skærmene være så højt oppe? Ligner sgu da at du skal stå op og grinde? :D Tak :). Jeg er 190cm høj og det er vigtigt for mig at have en god position når jeg sidder og spiller så intenst og så meget som jeg gør. Jeg fik et nakke problem på et tidspunkt og greb til handling. Jeg hyrede en terapout inde for faget. Personen kom og kiggede på mit setup og fandt straks ud af at mine skærme skulle meget højere op.

21-11-2010 20:18 #41| 0

@Clemme1982
coacher du? og i så fald ``how much´´ $ per time.

21-11-2010 20:34 #42| 0

@clemme

PTR siger at du er oppe med 5000$?

21-11-2010 20:38 #43| 0

@Itc1982
Coacher du? og i så fald ``how much´´ $ per time?
Jeg har coachet en del. Jeg coacher ikke for tiden, da jeg har travlt med SNE. Når min hjemmeside er færdig vil man have mulighed for at købe videoer, som man kan på andre "training sites". Lige nu har jeg 60+ VPA's på min YouTube channel, men den er selvfølgelig lukket for offentligheden. Send mig evt. en PM for nærmere info om dette.

21-11-2010 20:41 #44| 0

@Vista

Du glemmer online bonus og livespil

21-11-2010 20:42 #45| 0

Oplever du ofte hånlige kommentarer fordi du short stacker?

21-11-2010 20:49 #46| 0

@Vista
PTR siger at du er oppe med 5000$? Jeg vil helst ikke gå i detaljer om dette. .

21-11-2010 21:06 #47| 0

@rune0714
Oplever du ofte hånlige kommentarer fordi du short stacker? Jeg har 95% af gangene slået chatten fra når jeg spiller og desuden har jeg ikke tid til at læse hvad de skriver. Men nej, ikke så meget som før i tiden. Det ser dog ud til, at folk stadig ikke forstår at SSS er en måde at tjene penge på, som med så meget andet. Jeg har stor succés med netop SSS og ser ingen grund til at spille DSS med FX langt sværere beslutninger.
Det er desuden vigtigt at forstå, at der er forskel på en ægte hit and runner samt en spiller som mig, som kan findes på 23 andre borde 24/7, end det pågældende jeg lige har forladt. Jeg giver dog folk ret i at dynamikken på bordet kan blive ødelagt.
PS lavede tilbage i Marts i år, en fantastisk beslutning (ikke overraskende). De ændrede på de forskellige buy-ins. Nu kan man finde 20-50bb borde. 40-100bb borde. 100-200bb borde og CAP. Det betyder jo så, at DSS'erne ikke længee har noget at brokke sig over. Det finder man vist ikke på så mange andre sider.
Det vigtigste at nævne, er at SSS ikke er ulovligt og som man siger: "I krig og kærlighed gælder alle kneb" Det er jo ikke ligefrem fordi, vi allesammen er bedste venner ved bordene". :)

21-11-2010 21:15 #48| 0

Lyder som noget af et projekt du har gang i :)

Har lige et spørgsmål:

Hvor meget er din lifetime profit i poker ?

21-11-2010 21:21 #49| 0

Jannik_pro
Lyder som noget af et projekt du har gang i :) Har lige et spørgsmål: Hvor meget er din lifetime profit i poker? Tak Jannik. Jamen det synes jeg ikke er så vigtigt. :)

21-11-2010 22:08 #50| 0

Du har min fulde respekt clemme, og tillykke med pro .. !!!

Det er jo som at vinde i lotto ;) tro ikke helt folk fatter hvor stort det er, og hvor stor din rakeback er ved dette ;)

Mvh
-Tyson

miketysonpoker.blogspot.com/

21-11-2010 22:17 #51| 0

@Miketyson
Du har min fulde respekt clemme, og tillykke med pro .. !!!
Det er jo som at vinde i lotto ;) tro ikke helt folk fatter hvor stort det er, og hvor stor din rakeback er ved dette ;)
Jamen tusind tak Tyson. Det var pænt af dig. :) Jeg er dog ikke blevet TOP endnu. De mangler den sidste del, af den fem uger lange research periode. Jeg mener Steve fra VIPC sagde i telefonen, at jeg får det endelige svar i begyndelsen af næste uge. Dvs. inde for 48 timer :) Det kan være at brønden her hjælper lidt på sagerne. I så fald, skal alle der har postet et spørgmål, have et på forhånd tak for hjælpen. :)

21-11-2010 22:44 #52| 0

Hvordan er det kommet i stand med PS, har du kontaktet dem eller har de kontaktet dig?

21-11-2010 22:55 #53| 0

Kom så Clemme... Go go for the SNE...

Har et godt råd til dig, når du bliver dette - istedet for din Georg Gearløs opfindelse på dit skrivebord... så køb en af disse: www.novelquest.com/emperor_specs.html

Så sparker du endnu mere røv... Glæder mig til at se dig i Jylland igen din heldige tyr...

Jeg PM´er dig på FB - just to let you know...

21-11-2010 22:58 #54| 0

@ Hundelort


Holy s***.... must own! Kæft de ser fede ud!

21-11-2010 23:00 #55| 0

Ja, det er et fint stykke legetøj og de starter ved kun $39K :-)

21-11-2010 23:03 #57| 0

@UnLuckyRic
Hvordan er det kommet i stand med PS, har du kontaktet dem eller har de kontaktet dig? Alle Supernovaer (Ca. 5.000 tror jeg) fik en invitation til at skrive en ansøgning om at blive TOP. De fik den i slutningen af Oktober. Den 20/11 (ca. fem uger senere) skal PS så have fundet den nye ekstra lille gruppe af TOPs. Det gør de ved at ringe til dem de vælger, dog ringer de også til nogen de ikke vælger. Dvs FX. de skal bruge 15 men ringer til 40. Grunden til dette ved jeg ikke helt, men jeg ved ihvertfald, at mine chancer nu er blevet forøget radikalt. Det er jo et stort skulderklap uanset hvad :) Måske fra 10% til nu 80%. Jeg skyder lidt i tågen her, men det er for at give dig et billede.

Steve, som jeg mener er chef for PokerStars VIP Team ringer til mig idag kl. 15 og fortæller mig lidt blandet slik fra posen. Bl.a. at de lige skal lave den sidste research og at jeg er storkandidat til et "sæde". Han sagde desuden at han synes min blog er super duper og at jeg skal forsætte med det gode arbejde uanset hvad der sker og at jeg vil høre nærmere om den sidste del af udvælgelsen om et par dage. Der var en gut fra teamet som åbenbart har en stor inflydelse på valget. Han var vist på ferie.

21-11-2010 23:03 #56| 0

Kan du nævne de fordele, der er ved at blive TOP hos PS?

21-11-2010 23:20 #58| 0

PokerStars inviterer alle deres supernovas til at skrive en ansøgning... Man bliver så udvalgt udfra hvad man spiller og hvor man er fra i verden, samt hvor kendt man er...

En del der spørger om hvad man får ud af at blive en del af Team Online Pro, udfra hvad jeg har hørt, dog ubekræftede rygter dog stødt på dem flere steder handler om at det skulle være en 100.000$ bonus som man skal spille fri.

Spg. til OP

Fortsætter du på stars i 2011 hvis du bliver SNE og får 5x VPPs men ikke er blevet en del af Team Online pro ?

21-11-2010 23:27 #59| 0

@Hundelort
Hahahaha. Georg G!!! Jamen tusind tak min fine ven. Tak for link info. Den snupper jeg to af. En til stuen og en til kontoret. Og måske en ekstra til kælderen som backup...hahah. Jeg vinder lige i lotto på lørdag først :-D

@UnluckyRic
Se invitationen på min blog, som jeg netop har lagt op for fem minutter siden.

@Langemand
Kan du nævne de fordele, der er ved at blive TOP hos PS? Det kan jeg sagtens. :) Det økonomiske vil jeg dog ikke udtale mig om, men som TOP bliver du en del af en lille gruppe online professionelle pokerspillere på PS (pt tæller de 28 inden udvælgelsen på tirsdag). Det er jo en fordel i sig, selv da du får skabt dig et navn i pokerverdenen, som i fremtiden kan hjælpe dig med at blive FX en ægte team pro som vores ven Theo Jørgensen er blevet for nylig.
Desuden skal man repræsentere PS så godt som mulig. Man må meget gerne føre en blog og FX være aktiv her på PN. Man bliver ambassadør i sin region/land. Det betyder ihvertfald for mig at min motivationsfaktor stiger radikalt. Jeg vil helt sikkert spille mere online, hvis de vælger mig. Jeg vil gøre det ekstra godt for at bevise mit værd og så vil jeg jo sandsynligvis vinde et par ekstra skillinger på bordene. Man får jo lidt mere unødvendig action! :).

Der er andre fordele og det kan du se på invitationen -->


1.bp.blogspot.com/_Z1vT8UiJkVs/TOmbsvziYxI/AAAAAAAAAmk/ua8E-ZMEls8/s1600/ScreenHunter_01+Oct.+21+11.32.gif

www.pokerstars.com/team-pokerstars/

21-11-2010 23:42 #60| 0

@hamdenlange
Fortsætter du på stars i 2011 hvis du bliver SNE og får 5x VPPs men ikke er blevet en del af Team Online pro ? Hvis regeringen en dag vælger at lukke PS af en eller anden underlig grund, så vil det være anderledes, men indtil da så spiller jeg på ingen anden side.
Jeg bliver SNE i år og planen er at bibeholde den indtil 2013 som min situation er lige nu. Man skal jo udnytte sine ca. 70% i RB. :) Jeg har på nuværende tidspunkt 917.543 VVPs. Pacen er 887,671 VVPs. Så jeg er et behageligt stykke foran. Jeg kunne dog have blevet SNE allerede helt tilbage i Juli, men jeg valgte at holde en lille pause i April-Juni. I juli var jeg til WSOP og i August var jeg et feriebarn. Pointen/Rådet er at hvis man selv vil prøve er det super vigtigt at man aldrig må komme bagud med pacen. Det drejer sig om planlægning og intet andet. Jeg tager selvfølgelig alle SNE relateret spørgsmål. Så bare fyr løs :)

22-11-2010 00:06 #61| 0

Jeg forstår det ikke helt. Du er breakeven spiller men vil i fremtiden tilbyde coaching mod betaling...

Hvorfor skulle man bruge penge på at blive coachet af en spiller der ikke kan slå spillet?

DasKleine

22-11-2010 00:13 #62| 0

@DasKleine
Jeg forstår det ikke helt. Du er breakeven spiller men vil i fremtiden tilbyde coaching mod betaling...Hvorfor skulle man bruge penge på at blive coachet af en spiller der ikke kan slå spillet? Dette er blevet besvaret tidligere i denne tråd. :)

22-11-2010 00:18 #63| 0

Når du shortstacker er det så på borde hvor min buy in er 40BB eller er det også CAP og 20-50BB borde?
Hvornår smutter du fra bordet igen, skal du bare doble, spiller du videre, eller spiller du kun videre hvis det er fuldt af fisk?

22-11-2010 00:26 #64| 0

@BobbyOlsen
Når du shortstacker er det så på borde hvor min buy in er 40BB eller er det også CAP og 20-50BB borde? Det er kun 20-50bb borde jeg spiller på.
Hvornår smutter du fra bordet igen, skal du bare doble, spiller du videre, eller spiller du kun videre hvis det er fuldt af fisk? Det er meget forskelligt, men den generelle SSS strategi siger at man skal forlade bordet ved 40bbs. Der var en periode i år, hvor jeg spillede 24 borde DSS. Det vil jeg lade Randy Lew om at gøre. I disse dage spiller jeg udelukkende SSS.

22-11-2010 00:29 #65| 0
Mr. Randy Lew. "Nanonoko"

Supernova Elite og Team Online Pro hos PS. :)

www.randylew.com
22-11-2010 02:23 #67| 0

Hvor stor er din online roll?

Hvor meget vandt/tabte du sidste år?

Kørte du over eller under din ev sidste år, og hvor meget -/+?

Hvad er målet for i år?

22-11-2010 02:25 #68| 0

Mass tabling som shortstack og breakeven spiller...lyder fandme nederen..Men gl

22-11-2010 02:27 #69| 0

Vil du være venlig at lægge din blog fra dxxxr op igen, hvor du siger du stopper med poker? Jeg synes den var god at læse. Har respekt for det du laver her, men synes du bør stå ved det du sagde dengang. Så læg den op offentligt. Ellers må du gerne PM'e mig med den, vil gerne læse den igen.

22-11-2010 02:52 #70| 0

hvem er du (han hvis andre ka smide lidt info, et billede, mm?)

// KD

22-11-2010 03:17 #71| 0

SS er satme bitter for tiden.


gl med det martin.

22-11-2010 04:19 #72| 0

Ønsker dig held og lykke med dit projekt, også må du jo lige opdatere her på PN om du er blevet top :)

Lige et spørgsmål.
Hvad fik dig til at starte med poker? Og hvor lang tid har det taget dig at nå der hvor du er idag?.

22-11-2010 05:05 #73| 0

@ SS -

@BobbyOlsen
Når du shortstacker er det så på borde hvor min buy in er 40BB eller er det også CAP og 20-50BB borde? Det er kun 20-50bb borde jeg spiller på.


Han spiller jo på shortstackborde??

22-11-2010 08:45 #75| 0

gl håber det bedste for dig!

22-11-2010 09:08 #76| 0

Hej Clemme, har lige et par spørgsmål

1. Ville det være muligt for en der spiller midstakes (8*2/4-5/10 NL 100BB) at blive SN, hvis han spiller 40 timer om ugen?

2. Jeg har læst lidt om NeedBeer på 2+2, godt nok er jeg ikke meget for SSS og hader dem faktisk lidt som pesten, sorry. Men han skiftede jo netop til SSS for at mindske variansen og gå over til en mere stabil indtjening. Noget jeg lidt har overvejet hvis PS, bliver skattefri. Jeg tror bare at jeg har lidt svært ved kun at break even. Man spiller vel for at vinde og hvis man kun breaker even, føler du dig så ikke lidt som en tabende pokerspiller?

3. Bliver du stresset af at spille 24 borde på engang og timer du aldrig ud og laver misclik?

Sidst vil jeg bare ønske dig held og lykke med din TOP.





22-11-2010 10:05 #78| 0

har ikke postet eller fulgt så meget med herinde i længere tid, men som jeg kan forstå det er der blevet strammet op på reglerne. Alligevel synes jeg der er en del spydige comments, som enten ikke lægger op til diskution eller spørgsmål til clemme.

Jeg synes bare det er lidt synd man ikke har nazi mod på når en så atypisk spiller, med en atypisk spillestil og tilgang til tingene vælger at gå i brønden. Specielt fordi han svare fantastisk åbent, på rigtig mange interessante spørgsmål som ikke normalt når ud til offentligheden.

Det er immervæk de samme trolls der stadig ikke bidrager som for år tilbage..

Har det at du hele tiden har haft et mål at se frem mod fået dig til i mindre grad at blive irriteret over tabene dage? Hvis ikke hvordan er du så kommet over det problem at når man taber 10k$ på en dag, føles det 800 gange værre end det føles "godt" når man vinder 10k$ - hvis du har det sådan, ved jeg mange andre prof. spillere har

ellers kæmpe thumps up for at besvare stort set alt, også mange af de spørgsmål som andre bare havde ignoreret eller lukket brønden ned pga.

22-11-2010 10:15 #79| 0

@Caladin

Tror ikke du skal regne med, at variansen bliver mindre ved at være shortstacker - tværtimod.

@Clemme

Har du nogle kilder hvor de snakker om, at PS bliver skattefrit?

22-11-2010 10:23 #80| 0

Fantastisk at se at du svarer så åbent, og nice brønd indtil videre.

Hvad er meste du har sprøjtet på en bytur?


Hvor mange hænder har du spillet i år ?

22-11-2010 10:37 #81| 0

Når du bliver SNE, hvad skal du så bruge din VPPs på? Porsche? ;)

22-11-2010 10:57 #82| 0

folk er godt nok dårlige til at kende forskel på fpp og vpp

22-11-2010 11:03 #83| 0

@Achillies
Hvor stor er din online roll? Hvor meget vandt/tabte du sidste år? Det økonomiske ser jeg ikke rigtig nogen grund til at svare på, men jeg har lagt lidt grafer op på min blog, som kan give dig et lille billede. Ellers er noget af dit spørgsmål også blevet besvaret tidligere i denne tråd.
Kørte du over eller under din ev sidste år, og hvor meget -/+? Jeg var -$14K EV sidste år. I år er jeg næsten -$40K EV.
Hvad er målet for i år? Det er at blive SNE. :)


@Sailor
gl! Tak. :)

@msm89dk
Vil du være venlig at lægge din blog fra dxxxr op igen, hvor du siger du stopper med poker? Jeg synes den var god at læse. Har respekt for det du laver her, men synes du bør stå ved det du sagde dengang. Så læg den op offentligt. Ellers må du gerne PM'e mig med den, vil gerne læse den igen. Tak msn89dk. :) Det er jo et godt stykke tid siden, jeg skrev den blog og ja, det var dengang jeg var problogger på dxxxr. Jeg vil gerne lægge den op igen eller ihvertfald komme med nogle citater, hvis det var jeg rent faktisk stadig havde den nogen steder. Jeg har re-installeret min computer et par gange siden da. Den er desværre gået tabt. Bloggen drejede sig om bagsiden af medaljen og om hvor vigtigt det er at kende faresignalerne i miljøet. Jeg har desuden ændret mit syn på livet som pokerspiller og det kan jeg i høj grad takke Allan Bække for. Han fik skrevet et fantastisk stykke modspil til bloggen og siden da har jeg formået at have et liv ved siden af pokeren. Det er vigtigt.

@-KD-
hvem er du (han hvis andre ka smide lidt info, et billede, mm?). Du kan evt. klikke på min profil her og evt. læse indledningen på min blog. Der er også et billede eller to. :)
www.clemmesblog.blogspot.com

@xschultz92
gl med det martin. Tusind tak du. :)


@reazon
Ønsker dig held og lykke med dit projekt, også må du jo lige opdatere her på PN om du er blevet top :) Lige et spørgsmål. Hvad fik dig til at starte med poker? Og hvor lang tid har det taget dig at nå der hvor du er idag? Tusind tak og det vil ja da gøre :) Jeg blev introduceret til pokeren i 2001 da jeg gik på handelsskolen i Holbæk. Vi spillede five card draw med et enkelt byt om småpenge med klassekammeraterne inden en vilkårlig bytur. Vi forsatte hyggen med småpenge i flere måneder. Jeg tabte. Kort tid efter fik jeg arbejde som Croupier på Casino Marienlyst i Helsingør, Nordsjælland. Her spillede vi Texas i pauserne i staffroom til den store guldmedalje. Jeg tabte. Efter 11 måneder med et stabilt underskud om måneden gik det stadigvæk ikke opad, da jeg blev introduceret til online poker, da jeg i et hjørne, hørte at en ”nobody” Mr. Moneymaker havde vundet næsten 16 millioner for under 200kr. i WSOP 2003. Det skulle jeg prøve…..jeg tabte. Hver måned, når den varme lønseddel fra casinoet kom ind på min luffekonto i Nordea, satte jeg yderligere $50 ind. Jeg tabte. I Marts 2005 vandt en gamle god ven en EPT pakke til Monte Carlo. Jeg blev inviteret som tilskuer og var hurtigt på anden række til den ultimative verden, et liv jeg måtte prøve. Jeg var forbløffet! Jeg fik endnu mere blod på tænderne og gik i hård træning… online… ingen bøger… ingen videoer… jeg ville bare spille… jeg tabte. D. 21. August 2006 opfandt jeg med en gammel god ven, et lille pokerteam med alle gevinster til deling. Vi satte hhv. $500 ind hver til den nye rulle og gik i gang. Fem måneder senere vinder min ven en tour. Jeg ville gøre det bedre og vinder en større tour. Vi kvaller os til EPTer/WSOP/WPTer og det gik hurtigt og godt… super godt. Siden da har jeg grindet for mig selv og det er gået fint :)

@Panic In Kbh
1. Hvorfor multiaccounter du Pokernet? Sidst jeg læste et indlæg fra dig, var fra din "Agurken" profil, hvori du blotlagte at en AlexKP skyldte flere millioner til Eastgate og en anden navngiven pro. Jeg mulitaccounter bestemt ikke. Jeg har kun én account her på PN. Jeg håber Alex, Martin og Danny finder en fornuftig løsning på det ærgerlige problem.
2. Ser du noget forkert i at shortstacke? Nej. Det gør jeg bestemt ikke. :)
3. Hvis nej, kan du så forstå, at alle onlinespillere hader folk som dig som pesten? Det forstår jeg bestemt hellere ikke. Dette er dog blevet besvaret tidligere i denne tråd.
4. Hvad laver du om 2 år? Om to år bor jeg i KBH og spiller online poker som både SNE og TOP på PS (Forhåbentlig). :)

@Agrassiv
gl håber det bedste for dig! Jamen tusind tak :)

@Caladin
1. Ville det være muligt for en der spiller midstakes (8*2/4-5/10 NL 100BB) at blive SN, hvis han spiller 40 timer om ugen? Lige akkurat ikke. Desværre. Med med enten 10 borde eller 45 timer så er du SNE pr. 31/12-2011. Det anbefaler jeg dog ikke. Det er vigtigt at give sig selv spillerum og vide, at du den 1/12-2011 er et godt stykke foran, så du FX også kan tage højde for sygdom m.m.
SNE er og skal og burde være en bonus for den som spiller naturligt meget eller for den som spiller highstakes HU sng's som FX Allen Bække gjorde for et par år siden. Det er selvfølgelig meget vigtigt ikke at spille udelukkende for at rake. Her kan det nemlig gå grueligt galt. Læs mere om SNE på disse links.

www.fpppro.com/supernova-elite.php
www.pokerstars.com/vip/supernova/elite/

2. Jeg har læst lidt om NeedBeer på 2+2, godt nok er jeg ikke meget for SSS og hader dem faktisk lidt som pesten, sorry. Men han skiftede jo netop til SSS for at mindske variansen og gå over til en mere stabil indtjening. Noget jeg lidt har overvejet hvis PS, bliver skattefri. Jeg tror bare at jeg har lidt svært ved kun at break even. Man spiller vel for at vinde og hvis man kun breaker even, føler du dig så ikke lidt som en tabende pokerspiller? Først og fremmest vil jeg gerne lige hurtigt fortælle at Needbeer/WizardoffAhss/Kevin Thurman er en højt respekteret og top professionel pokerspiller. Jeg håber han får en plads som TOP. Det har han fortjent og især med den ærgerlige sygdom han render rundt med. Læs hans historie igennem linket under her.
Kevin skiftede til SSS af samme grund som mig, for at mindske variansen og for at gøre spillet lettere og mere simpelt. Man spiller selvfølgelig poker for at vinde penge. Som beskrevet tidligere i denne tråd. Jeg er break even med over 1,4millioner hænder i år og har raket for over $165.000. Minus ca. $35K i EV. Jeg jo i et rart stort plus pga SNE og det er sådan set det vigtigste når alt kommer til alt.


clemmesblog.blogspot.com/2010/11/sad-story.html

3. Bliver du stresset af at spille 24 borde på engang og timer du aldrig ud og laver misclik? Jeg har ændret på min PS layout 10-15 gange i år og har nu endelig omsider fundet den bedste måde at multi-table på. Det er dog meget individuelt. Jeg blev ret stresset og presset tidligere på året, men nu er det jo nærmest (og heldgivis for dét) en dans på roser. Jeg bruger dog et fantastisk program ved navn Tableninja. Det hjælper mig rigtigt meget. Jeg misklikker ca. hver 1.000 hånd. TN hjælper mig med aldrig at time ud.

www.tableninja.com

Sidst vil jeg bare ønske dig held og lykke med din TOP. Tusind tak :) Og held og lykke til dig også ved bordene :)

22-11-2010 11:43 #84| 0

@sayallin
Har det at du hele tiden har haft et mål at se frem mod fået dig til i mindre grad at blive irriteret over tabene dage? Hvis ikke hvordan er du så kommet over det problem at når man taber 10k$ på en dag, føles det 800 gange værre end det føles "godt" når man vinder 10k$ - hvis du har det sådan, ved jeg mange andre prof. spillere har ellers kæmpe thumps up for at besvare stort set alt, også mange af de spørgsmål som andre bare havde ignoreret eller lukket brønden ned pga. Jamen sayallin, det er rart at læse et post som dette. Tusind tak for opbakningen. Det var godt nok pænt af dig. Jeg har spillet regulært $NL5.000 for et par år siden og stoppede netop med disse highstakes (også SSS), da svingene var alt for store. Det var virkelig hårdt mentalt at hoppe i seng med et tab på FX $15K. Jeg er helt sikkert ikke født til at spille så højt. Det har jeg erfaret. Det er derfor jeg bare grinder den ud på midstakes, så jeg har en mere stabil indtjening og hverdag. Det føles rart og komfortablet og så går det hellere ikke ud over mine nærmeste. Nu til dags taber jeg max. $3.000. Det er dog sjældent. For det meste går jeg enten i seng med +-$1.000.
Jeg tror at det er af menneskelig natur, at folk har det tusinde gange værre ved at tabe $10K end den rare følelse ved at vinde $10K. Nu har jeg jo masser erfaring med tab, da jeg har spillet poker hver dag i mange år. Erfaringen tæller en del og jeg vil bestemt ikke råde den nye grinder i at tage for mange skud på de højere takster. Opbyg en erfarenhed og gå stille og roligt op. Rom var ikke bygget på en dag. Højt of flyve, dybt og falde. Når det så er sagt, så er mit bedste råd flg.: Når du taber meget så stop og gå direkte i seng. Når du vinder så slå tre kolbøtter og løb nøgen gennem din by's gågade. Med andre ord, sørg for at være ekstra glad når du vinder, de fleste tager det lidt som en selvfølge og det er vel umiddelbart en arrogant tilgang til spillet.


@Joanna47
Har du nogle kilder hvor de snakker om, at PS bliver skattefrit? Nej. Det har jeg ikke, men så vidt jeg kan forstå så er planen at PS får licens pr. 1/3-2011. Kilde: Hot/tråden her på PN.

@coinflip
Fantastisk at se at du svarer så åbent, og nice brønd indtil videre. Tusind tak Hr. 50/50. :)
Hvad er meste du har sprøjtet på en bytur? Det må have været på stripklubben SR (Spirmans Rhino) i Las Vegas under WSOP 2007. Der var jeg godt nok en glad dreng med lidt for mange penge på lommen. Så vidt jeg kan huske tog jeg fejl af $1 og $100 sedlerne (de ligner jo hinanden, når man har en promille på 4.2). Jeg brugte i omegenen af $5.000. :-/
Hvor mange hænder har du spillet i år ? Ca. 1,5M. I online cashgame: 1,341,986.

2.bp.blogspot.com/_Z1vT8UiJkVs/TOls1ARj-fI/AAAAAAAAAmg/sdQDx9oMhio/s1600/ScreenHunter_01+Nov.+21+19.58.jpg

@NuxZi
Når du bliver SNE, hvad skal du så bruge din VPPs på? Porsche? ;) Der er forskel på VVPs og FPPs. Som SNE får man fem FPPs når man laver én VVP. Hver dollar du raker for, svare til 5,5 VVPs. Jeg har i år lavet 3,211,022 FPPs. Det er lige nok til en Porche, men jeg har brugt min point på bonusser i stedet. Desuden er det ikke den bedste forretning for en europæer at købe porchen, da den skal fragtes fra USA. Bilen har en værdi på $50.000. Så skal du lige betale for reg. og diverse afgifter, forsikring m.m. Og så er det ikke så sjovt længere. :) Men hvem ville ikke køre rundt i sådan en fræk bil :)

www.bankrollboost.com/poker_blog/pokerstars-gives-2nd-porsche-to-ddbeast/

22-11-2010 11:53 #85| 0

@Joanna47
Tror ikke du skal regne med, at variansen bliver mindre ved at være shortstacker - tværtimod.

Det kan godt være at med SSS spil vil den procent mæssige varians være den samme, men der er bare stor forskel på at være skidt kørende og tabe en masse 20BB stacks end +100BB stacks. Det som needbeer skriver og som Clemme1982 også skrev i mit svar, er at SSS er nemmer og man bliver ikke så påvirket af swings, da de kommer i mindre bidder.

Tak for dit svar, så er det nok ikke SNE med normalt grind jeg skal stile efter.
Jeg har lige et par spørgsmål mere hvis du er frisk.

@Clemme1982
Tak for dine svar, ærgeligt at det ikke er muligt for en normal grinder at blive SNE, men det er vel også derfor det kun er eliten der bliver det.

Jeg har lige et par opfølgende spørgsmål hvis du er frisk

1. Jeg ved ikke om du har svaret på det, ved du om PS har tænkt sig og få Dansk licens og i givet fald, vil det så blive lige som den Franske model (pokerstars.fr) hvor man kun kan spille mod andre landsmænd?

2. Hvad vil du bruge alle dine FPP til, hvis du vælger en bil skal du så selv betale afgift på at få den indregistreret i Danmark?

Lige en sidst ting, jeg kan varmt anbefale dig et hæve sænke bord i stedet for dit setup, det er rart at skifte stilling og juster højeden.





22-11-2010 12:00 #86| 0

Caladin
1. Jeg ved ikke om du har svaret på det, ved du om PS har tænkt sig og få Dansk licens og i givet fald, vil det så blive lige som den Franske model (pokerstars.fr) hvor man kun kan spille mod andre landsmænd? Det ved jeg desværre ikke :(
2. Hvad vil du bruge alle dine FPP til, hvis du vælger en bil skal du så selv betale afgift på at få den indregistreret i Danmark? Jeg har brugt min FPPs til bonusser og intet andet. Det er det bedste at gøre, da det er der hvor man får størst værdi. Det er med andre ord -EV at bruge dem på andet end bonusser.
Lige en sidst ting, jeg kan varmt anbefale dig et hæve sænke bord i stedet for dit setup, det er rart at skifte stilling og juster højeden. Det er et hæve/sænke skrivebord. Jeg benytter mig af at stå op når jeg ikke gamer og sidde ned når jeg gør :)

Hold dig endelig ikke tilbage med at spørge. Fyr løs :)

22-11-2010 12:16 #87| 0

Er vi ikke enige om, at selvom de forskellige pokersider får en dansk licens er de ikke nødvendigvis skattefrie af den grund..?

22-11-2010 12:35 #88| 0

@djoffer
Er vi ikke enige om, at selvom de forskellige pokersider får en dansk licens er de ikke nødvendigvis skattefrie af den grund? Det ved jeg desværre ikke :(

22-11-2010 12:40 #89| 0

Lol det var da noget af en kovending du har lavet fra da alle pokerspillere var idiots der ikke læste aviser osv.

22-11-2010 12:46 #90| 0

Hvor kommer du fra?

22-11-2010 12:50 #91| 0

@djoffer

Har du læst tråden om emnet her på pokernet? Ellers vil det jo være et godt sted at starte, der har nogle, der virker til at have ret godt styr på det, nemlig skrevet at alle pokersider der køber licens bliver skattefrie.

22-11-2010 12:51 #92| 0

@Berlinco
Hvor kommer du fra? Jeg bor i øjeblikket i Helsingør, men flytter meget snart til Købenahvn. :) Jeg har boet en del år i Holbæk og Nykøbing Sjælland.

22-11-2010 13:21 #93| 0

@andreas
Sidst jeg læste op på det, der var den genrelle holdning at en dankser licens != skattefri, om det har ændret sig har jeg ikke lige set:)

22-11-2010 13:28 #94| 0

ok, det må have ændret sig så.

22-11-2010 13:48 #95| 0

Hvordan foregår en "normal" uge dag med spil m.m

Tænker på...

Står op ?

Kondi træning ?

Frokost ?

Alt hvad en "normal" daglig dag bringer.

22-11-2010 14:19 #96| 0

Hej Clemme.

Efter en hurtig rundtur på din blog, kan jeg se du bruger min. 3 farvekoder på dine spillernotes. Kan du fortælle lidt om hvad de betyder og hvad du skriver i dine noter.

22-11-2010 14:22 #97| 0

@NicklasNPK
Hvordan foregår en "normal" uge dag med spil m.m Tænker på...Står op ? Kondi træning ? Frokost ? Alt hvad en "normal" daglig dag bringer. Jeg går meget op i at spise sundt, træne og generelt være på toppen med mit helbred. Min døgnrytme er godt nok ikke normal. Det er meget forskelligt hvornår jeg står op. Jeg prøver dog så vidt muligt at sove 7-8 timer hver dag. Jeg spiser mange måltider om dagen. Det består for det meste af smoothies, musli m. nødder, rosiner. Jeg bestiller meget sjældent junkfood. Det smager jo nice, men det er virkeligt slemt for kroppen. Jeg laver for det meste salater med kylling eller tun. Jeg spiser en del hjemmelavet rubrød med enten makrel, hamburgerryg eller ost. Jeg drikker næsten aldrig sodavand. Mest te eller vand. Te er rigtigt godt for en pokerspiller. Nogen gange har jeg tid til at lave ordentlig mad. FX bolleri karry m. ris, pastaretter eller vokgryder :) Jeg har trænet rigtigt meget i fitness DK i September og Oktober. Jeg holder dog pause pt. pga. SNE. Det er vigtrigt at være i god form. Der er alt for mange pokerspillere, som slet ikke aner, hvor meget ens profit vil forøges hvis de var i bedre form.
Jeg ryger ikke (har dog gjort), drikker meget sjældent alkohol (ca. 4-5 gange om året). Alkohol påvirker mit spil alt for meget. Hvis jeg har festet og drukket en lørdag, så kan jeg ikke spille ordentlig poker før om tirsdagen. Hele tre dage efter. Det er ikke fedt. Der skal selvfølgelig også være plads til at hygge sig. Jeg spiller typisk først poker når jeg har været vågen i mindst to timer så jeg er frisk :)

Her er mit dagsprogram for FX December :)


3.bp.blogspot.com/_Z1vT8UiJkVs/TN3byS6f9dI/AAAAAAAAAjE/0Cq18_bVf_g/s1600/ScreenHunter_04+Nov.+13+01.27.jpg

22-11-2010 14:25 #98| 0

Nice brønd... Og først og fremmest gl med det hele...

Kan dog stadig ikke bifalde ideen om at reducere the fantastiske 4 streets pokergame of NL Holdem til et max 2 streets shove game... Fint nok hvis man er underrolled, tager skud på højere-end-normalen-takster og/eller i nye games - det gør jeg sgu selv - men SSS er jo per definition at degenere spillet.

Når folk så hører om en der offentlig har succes er der selvfølgelig også flere og flere der vil gøre det. Faktum er jo bare at det ødelægger spillet. :/

Det er sgu også noget prætentiøst bullshit at påstå man sys poker er fedt - hvis man samtidig forsøger at degenerere det spil man påståeligt elsker. Du elsker de dollinger du får ud af degenerere spillet - fred være med det.

Greed is good - som Gekko ville have sagt.

22-11-2010 14:27 #99| 0

Hov glemte et spørgsmål! :)

Burde du ikke bare udelukkende spille tours?

22-11-2010 14:37 #100| 0

@Messi73.
Hej Clemme. Efter en hurtig rundtur på din blog, kan jeg se du bruger min. 3 farvekoder på dine spillernotes. Kan du fortælle lidt om hvad de betyder og hvad du skriver i dine noter. Hej Messi. Det vil jeg da gerne. Jeg har netop lagt det op på min blog. Det gør det lidt lettere :) Jeg bruger ekstremt mange forkortelser, når jeg skriver noter. Det gør det mere effektivt så jeg ikke skal læse en stil hver gang. Jeg bruger dog ikke skrive-note funktionen på PS, men derimod note funktionen på min HUD igennem PT3. Den er langt bedre.

clemmesblog.blogspot.com/2010/11/color-notes-on-ps.html

22-11-2010 14:46 #101| 0

@Damster
Nice brønd... Og først og fremmest gl med det hele... Tusind tak :)
Kan dog stadig ikke bifalde ideen om at reducere the fantastiske 4 streets pokergame of NL Holdem til et max 2 streets shove game... Fint nok hvis man er underrolled, tager skud på højere-end-normalen-takster og/eller i nye games - det gør jeg sgu selv - men SSS er jo per definition at degenere spillet.
Når folk så hører om en der offentlig har succes er der selvfølgelig også flere og flere der vil gøre det. Faktum er jo bare at det ødelægger spillet. :/
Det er sgu også noget prætentiøst bullshit at påstå man sys poker er fedt - hvis man samtidig forsøger at degenerere det spil man påståeligt elsker. Du elsker de dollinger du får ud af degenerere spillet - fred være med det.
Greed is good - som Gekko ville have sagt.
Dette er blevet besvaret tidligere i denne brønd.
Burde du ikke bare udelukkende spille tours? Jeg er ikke helt sikker på hvorfor du mener jeg burde dét?

22-11-2010 14:51 #102| 0

Held og lykke med projektet. Ville nok selv have overvejet SNE, hvis jeg mente jeg havde tiden, og hvis ikke der var så absurd god rakeback på EU-sites.

Når du shortstacker, har du så ikke overvejet at skifte til SNG's i stedet for? Det vil dælme gøre det lettere for dig at nå de her rake beløb, og det kræver blot du læser lidt op på ICM.

@ alle der mener shortstackers er idioter, og "degenererer" spillet.

"jamen du slår jo ikke spillet". En spiller der spiller en 10+1 $ SNG, og i gennemsnit får 10,000001$ ud slår spillet. Han spiller dog næppe profitabelt. I det her tilfælde slår OP spillet med mange 100.000$/ano, og tilsyneladende med en fin profit. All that matters is profit in the end, og så selvfølgelig at man kan lide hvad man laver.

Shortstackers er lette at undgå, og rigtig mange af dem tjener man KASSEN på. Jeg kan ikke se problemet. Hvis man vil undgå dem, så sæt jer på de borde de ikke må sidde på.

Hvordan kan man degenererer et spil, uden at snyde, bryde reglerne, eller lave et eller andet andet underligt? Det ændre dynamikken. Ja det kan vi godt blive enige om, men SS poker er stadig poker. Det skal bare spilles anderledes, og det er jo netop det der gør poker så skide fascinerende. Man kan have 10 forskellige strategier, med glimrender argumentationer, og ikke mindst profit, og jeg kan ikke se nogen grund til at skyde andres fungerende strategier ned, bare fordi jeg ikke selv kan lide at spille mod shortstackers. Hvis din strategi er at spille 200 BB borde, jamen så gør det. Følg dit eget spil og din egen strategi, i stedet for at håne andres. Det kommer vi allesammen længst med!

MVH Skod

22-11-2010 15:20 #103| 0

@Skod
Held og lykke med projektet. Tak skal du ha' :) Ville nok selv have overvejet SNE, hvis jeg mente jeg havde tiden, og hvis ikke der var så absurd god rakeback på EU-sites. SNE kræver rigtigt meget tid, sved og tårer hvis man ikke har muligheden for bare at spill 500stks $5.000 HU sngs som Allan vist i sin tid gjorde :) Der er rigtig fin RB på andre sider. Det vil jeg give dig ret i. Men hvor der er fordele er der ulemper. Som SSS'er finder jeg ikke nok borde på andre sider. Man skal vente i minimum 40-60 minutter for at sætte sig på det samme bord man netop har forladt med et nyt SS BI. Her ligger det største problem for netop én spiller som mig. Derfor valgte jeg PS pr. 1/1 dette år og netop også for at blive SNE og TOP. Softwaren og supporten er hellere ikke til at tage fejl af. PS er så professionelle med alt hvad de foretager sig. Det er rart at have mulighed for at være en del af miljøet på PS. Jeg fik ikke den samme behandling på PP eller Bossen i sin tid og der var flere gange hvor deres servere crashede under spil og det kunne jeg bare ikke holde ud længere. Det var virkelig frustrende.
Jeg har desuden mulighed for at bruge et fantastsik program der hedder TableNinja. Det virker kun på PS og FTP. Jeg kan ikke forestille mig spille online poker nu til dags uden dette program.


tableninja.com/

Når du shortstacker, har du så ikke overvejet at skifte til SNG's i stedet for? Det vil dælme gøre det lettere for dig at nå de her rake beløb, og det kræver blot du læser lidt op på ICM. Det har jeg faktisk overvejet, men nu har jeg så meget erfaring med SSS at det virker dumt andet. Det går virkeligt stærkt med at få raket, når man spiller sngs. :)

@ alle der mener shortstackers er idioter, og "degenererer" spillet.
"jamen du slår jo ikke spillet". En spiller der spiller en 10+1 $ SNG, og i gennemsnit får 10,000001$ ud slår spillet. Han spiller dog næppe profitabelt. I det her tilfælde slår OP spillet med mange 100.000$/ano, og tilsyneladende med en fin profit. All that matters is profit in the end, og så selvfølgelig at man kan lide hvad man laver. Shortstackers er lette at undgå, og rigtig mange af dem tjener man KASSEN på. Jeg kan ikke se problemet. Hvis man vil undgå dem, så sæt jer på de borde de ikke må sidde på.
Hvordan kan man degenererer et spil, uden at snyde, bryde reglerne, eller lave et eller andet andet underligt? Det ændre dynamikken. Ja det kan vi godt blive enige om, men SS poker er stadig poker. Det skal bare spilles anderledes, og det er jo netop det der gør poker så skide fascinerende. Man kan have 10 forskellige strategier, med glimrender argumentationer, og ikke mindst profit, og jeg kan ikke se nogen grund til at skyde andres fungerende strategier ned, bare fordi jeg ikke selv kan lide at spille mod shortstackers. Hvis din strategi er at spille 200 BB borde, jamen så gør det. Følg dit eget spil og din egen strategi, i stedet for at håne andres. Det kommer vi allesammen længst med!
Det er meget rart at læse, at der i ny og næ findes personer, som kan se ud over sin egen horisont. Well played. Du har selvfølgelig fulstændig ret. Jeg kunne selv bruge lang tid på at forsvare SSS og komme med en fornuftig konklusion, men det er ikke helt dét, denne tråd drejer sig om. Jeg er dog glad for at du har skrevet ovenstående. Held og lykke ved filten Skod :)

22-11-2010 15:55 #104| 0

Hvorfor bliver jeg anmeldt for trolling, fordi jeg stiller spørgsmålstegn ved, at OP spiller en stil, han selv kalder for forkastelig.

"Det er meget forskelligt, men den generelle SSS strategi siger at man skal forlade bordet ved 40bbs."

Men da min kommentar tilsyneladende ikke var et spørgsmål, så vil jeg da gerne uddybe lidt.

Hvordan har du det med at rathole og gå imod din egen etik og moral? Er det et udtryk for, at du sætter penge over alt andet her i livet?

22-11-2010 16:26 #105| 0

@skod

Spiller du ikke DON ?

Raken på stars er altså kun 4 % i modsætning til Ipoker og Ongames 8 - 10 %.

Så selv med over 50 % i RB er du altså stadig bagud ifht. Stars.



22-11-2010 16:34 #106| 0

"Shortstackers er lette at undgå, og rigtig mange af dem tjener man KASSEN på. Jeg kan ikke se problemet. Hvis man vil undgå dem, så sæt jer på de borde de ikke må sidde på."

Det er altså noget vrøvl skod. Ikke alle sites tilbyder 50bb+ borde (og nogle af de sites der gør, er der simpelthen ikke nok borde kørende til at der er action nok). Fint nok shortstackerne kan sidde og fedte den af på stars, men det gælder altså ikke alle netværk. Så det der "jamen så fin dog nogle andre borde"-argument holder ikke.

22-11-2010 16:35 #108| 0

@ Majaline

50% er heller ikke just tæt på hvad man får på Ipoker, hvis man griber det fornuftigt an. Jeg har en ringe måned, hvis jeg lander under 80% value back. Hvis du, eller andre har yderligere spm. til dette, så please PM, eller en anden tråd, da jeg meget nødigt vil hi-jacke.

MVH Skod

22-11-2010 16:38 #109| 0

@ SS

Hvor kalder han stilen for forkastelig?

@ KeyserSoze

Så find dog et andet site. :)

22-11-2010 17:27 #110| 0

@ kspr

Jeg læste faktisk forkert i det, OP havde skrevet. Læste forskelligt som forfasteligt. Ikke, at det ændrer det store på mit spørgsmål.

22-11-2010 17:32 #111| 0

@SS m.fl.

Jeg hader de ludoer, der sidder med fuldt buyin ved bordene.
De spiller slet ikke, som jeg synes de skal - de er jo kun ude på at få tilfredsstillet deres syge ludomani.
Ingen etik og moral imo.

22-11-2010 17:59 #112| 0

@Clemmedreng..

Fulgte dig intens nogle månede og brugte dig ivrigt i min blog...

Fik så den kedelige melding om, at du ville stoppe med pokeren....

Var selv inde i en periode hvor jeg ikke følte pokeren havde den positive indflydelse på min hverdag,som den burde... lavede selv bloggen om, at solen står op igen.. faktisk følte jeg det gik i stå for dig efter hjemkomsten til kolde Danmark.

Så er der stilheden og Vupti er Clemmedrengen tilbage.

Spørgsmål: Hvor fandt du motivationen til, at komme tilbage, og ikke nok med det, men også, at gå til tops?

ps Tror sku du får en olfert alligevel næste gang vi ses

22-11-2010 18:05 #113| 0

Hey Clemme.

Vil bare ønske dig held og lykke med processen.
Vi snakkede lidt sammen på Munkebjerg i foråret hvor du fortalte lidt om dit projekt, og mig og mine venner blev sku ret inspireret ;) Hvis du en dag får lyst, så vil du sku blive en god coach, i'm sure about that!

GL.

/Zipex

22-11-2010 18:10 #114| 0

@Simon900
Se lidt længere nede. Mit svar er blevet opdateret som lovet :)

22-11-2010 18:15 #115| 0

@Zipex.
Hej med dig :)
Vil bare ønske dig held og lykke med processen. Tusind tak :)
Vi snakkede lidt sammen på Munkebjerg i foråret, hvor du fortalte lidt om dit projekt, og mig og mine venner blev sku ret inspireret ;) Hvis du en dag får lyst, så vil du sku blive en god coach, i'm sure about that!
Jamen jer kan jeg godt huske, jeg tror det var under en bid mad vi snakkede sammen. I er nogle flinke gutter. Tak for dine pæne ord. Jamen, så snart det kommer på tale så vil jeg da hive fat i dig ;) Du kan evt. adde mig på FB, så har vi kontakten dér ;) Indtil da ønsker jeg dig held og lykke med spillet og fremtiden :)

22-11-2010 20:18 #116| 0
Pokernets ME vinder !

Sover man godt om natten som shortstacker ;-)?

22-11-2010 22:54 #117| 0

@clemme

hvor meget skal man rake ialt for at blive SNE?

kan det passe at det er ca. 500$ om dagen ?

22-11-2010 23:30 #118| 0

@Vista

Mener det er sådan her. 1.000.000 VPP / med 5.5 pr. $
=
181818$ / 365 / 498$ pr. dag.

Så ja det kan godt passe :)

22-11-2010 23:34 #119| 0

@Vista
Hvor meget skal man rake ialt for at blive SNE? Kan det passe at det er ca. 500$ om dagen ? Ja, $500 om dagen i snit er lige præcis tallet, dog afhænger det også af om du er SH, HU, FR, SNG eller tourspiller. På hele året, er det imellem $165.000 og $182.000. 1.000.000 VPPs = $181.818 / 994,545kr.

22-11-2010 23:36 #120| 0

@pokkers

ok ja det er jo også en del, især hvis man også er på ferie et par uger/ligger syg nogle dage.. osv osv ;)

23-11-2010 00:47 #121| 0

evt billeder af com setup? og screenshot af hvordan det ser ud på din com når du har alle dine borde åbne?

btw gl!

23-11-2010 01:48 #122| 0

Clemme, du er sgu sejlivet. Du har en fed holdning til livet og poker som en karriere.

At du ligefrem hopper i brønden viser bare så meget overskud. Jeg håber det lykkedes for dig at opnå dit mål som PokerStars pro.

Mit spørgsmål. Jeg har selv overvejet at spille som pro (ikke online), men selvom det flyder med fisk og jeg mener at jeg kan slå dem, er jeg kommet frem til at det keder mig for meget. Har du ikke oplevet at det virker kedeligt at spille så meget poker som du skal, for at holde din SN/SNE status?

23-11-2010 03:10 #123| 0

Du er sgu målrettet og disciplineret, hatten af for det!

Har du nogen kæreste?
Hvad er din erfaring med pigers reaktion på din livsstil?
Hva tænker du om fremtiden? Skal du leve af poker resten af dine dage?
Har du nogen uddannelse eller planer om det?

Ser ret meget af mig selv i dig, så er bare lidt nysgerrig omkring dine tanker omkring spørgsmålene :)

23-11-2010 03:17 #124| 0

Hvordan er din rulle fordelt procentvis? her tænker jeg kontanter (box i hjemmet?) online konti som Nettler/MB, privat konti som Jydske/danske bank og din Pookerstars konto, evt andet.

23-11-2010 03:34 #125| 0

watch out for addict, han kommer sgu hjem til dig og ripper dig haha :D
- gas sry addict men kunne sgu ikke lad være efter "box i hjemmet?"

23-11-2010 03:56 #126| 0

haha tænkte det samme der Addict, skumle mandsling!

@ spiller du på ongame?

23-11-2010 09:26 #127| 0
Godmorgen :)

@bob4fame
evt billeder af com setup? og screenshot af hvordan det ser ud på din com når du har alle dine borde åbne? btw gl! Tak bob :) Jeg spiller på to 24,5 tommer Samsung Syncmasters. På venstre skærm har jeg min PokerStars lobby, Tableninja og selvfølgelig min PokerTracker. På højre skærm har jeg mine borde. Det er jo meget individuelt, men jeg fortrækker for det meste, at spille stort bord med overlap. Det vil sige, at jeg har et stort bord og en masse bagved. Når jeg spiller under otte borde FX highstakes eller tours, så tiler jeg dem med fire på hver skærm. Se billederne :)

Otte borde eller mindre
1.bp.blogspot.com/_Z1vT8UiJkVs/TOtsoSopJlI/AAAAAAAAAnE/XozS3MVYAZw/s1600/ScreenHunter_03+Nov.+23+08.24.jpg

Ni borde eller mere
3.bp.blogspot.com/_Z1vT8UiJkVs/TOtstvqMGFI/AAAAAAAAAnI/Z4VXrOcQQpo/s1600/ScreenHunter_01+Nov.+23+08.22.jpg

Setup
2.bp.blogspot.com/_Z1vT8UiJkVs/TOllifc4fFI/AAAAAAAAAmc/uzXf_MAUW8k/s1600/DSC01289.JPG

@Gozu
Clemme, du er sgu sejlivet. Du har en fed holdning til livet og poker som en karriere. At du ligefrem hopper i brønden viser bare så meget overskud. Jeg håber det lykkedes for dig at opnå dit mål som pokerstars pro. Hejsa. Ja, jeg har ikke ligefrem regnet med at det ville gå så vidt her, men jeg synes det er sjovt og vil også gerne være en del af danmarks største pokerforum, mere end jeg har været før i tiden. Det er nok min første tråd i tre år! :-/ haha.... Jeg siger ihvertfald tusind tak. SNE er med garanti og de skulle gerne ringe fra PS senere eller i morgen :)
Mit spørgsmål. Jeg har selv overvejet at spille som pro (ikke online), men selvom det flyder med fisk og jeg mener at jeg kan slå dem, er jeg kommet frem til at det keder mig for meget. Har du ikke oplevet at det virker kedeligt at spille så meget poker som du skal, for at holde din SN/SNE status? Ja, det er meget vigtigt at poker ikke ligefrem måde kede dig, hvis du har tænkt dig at spille mere seriøst. Jeg betragter pokeren som mit liv og min karriere. Jeg elsker at spille poker. Der har dog, før i tiden, været en større bagside af medaljen, men den har jeg lært at se bort fra efter et par omstillinger.
Det kan selvfølgelig være kedeligt til tider med så meget andet, det er derfor super essentielt at finde en motivationsfaktor der siger A. Det kan FX være at gå efter blive SNE, spille et antal bestemt timer om ugen eller hvad ved jeg, prøve så vidt muligt at gøre det spændende, nyt og interessant. Flyt evt. om på dit setup i hjemmet, spil med andre på evt. et kontor. For at dét ikke må blive kedeligt, skal der hele tiden nye ting til. Det tror jeg kommer basalt fra den menneskelige natur.
Jeg spiller tit forskellige stakes/limits op og kan i flere dage grinde tours eller sngs. Måske lidt PLO eller H.O.R.S.E., simpelthen bare for at mixe tingene lidt op så det netop ikke bliver for tamt.
Jeg finder min største motivationsfaktor i at prøve på at blive bedre hele tiden. Jeg har altid været facineret af stats og sansynligheder. Matematik ligger let for mig, så det er også sjovere at spille poker, hvis det ligefrem ligger let til én. Nu siger jeg dog ikke at jeg er verdens bedste ;)
Jeg håber dog dette hjalp dig lidt på vej. :)


@berlusconi
Du er sgu målrettet og disciplineret, hatten af for det! Tak Berlusconi. :)
Har du nogen kæreste?
Nej, ikke lige for tiden. Jeg har valgt at prioritere anderledes end de fleste, når det kommer til et forhold med en pige. Jeg har altid haft det svært at kombinere kærlighedslivet med den super-travle pokerhverdag. Jeg tager hatten af for Theo, Allan, Simon og Dennis som har formået at få sig en herlig familie, selvom de spiller poker på meget højt plan. Folk er jo forskellige, men det handler måske også lidt om den effektive spilletid. Jeg ved ihvertfald, det ville være betydeligt meget lettere for mig, at have et forhold og ihvertfald opsøge ét, hvis jeg kun behøvede at spille 40-50 timer om måneden i stedet for 150+. Det er nogle valg man tager i livet. Planen er dog imiddeltidigt at få sig en sød én indefor et par år. Livet drejer sig jo selvfølgelig om andet end sig selv og sin karriere, men nu giver jeg den et ekstra shot og så må det andet komme lidt i anden række indtil da.
Man får da tid til at "hygge" sig fra tid til anden ellers bliver det godt nok ligefrem ekstremt sørgeligt.

Hvad er din erfaring med pigers reaktion på din livsstil? Det er et fantastisk godt spørgsmål og et meget interessant et af slagsen. Den er ikke god! De fleste tøser forstå ikke miljøet og livet som gamer. Piger er af natur, tiltrukket af, at have eller få et umiddelbart stabilt liv og dét finder man ikke ligefrem hos pokerspilleren. Hans døgnrytme kan jo være "way off" og hans indtjening er altid et stort spørgsmålstegn. Jeg forstå udemærket godt hvorfor de ikke forstår det. Det er jo en mega anderledes verden som mange piger ikke rigtigt kender til.
Det er dog også den anden vej rundt. Man kan selv sagtens have et normalt job og finde en pige som spiller FX håndbold på landsholdet. Personligt interessere jeg mig overhovedet ikke for håndbold, så her kan der måske også komme et problem i fremtiden da forholdet kan blive uinteressant, fordi der overhovedet ikke er noget at snakke om over middagsbordet.
Uanset hvad, skal der to til tango!
Det skal siges, at man ikke burde eller skal tvinge sin nyudkårne med at læse op på Doyles SS 2. Haha... Hvis man vil gøre det lidt lettere og mere sikkert, så tror jeg vist Liv Boeree er single! Idét hun er pokerspiller. Hver sin smag ;) :-D


www.livboeree.com

Det er generelt svært at finde en tøs, som både kan acceptere livet som professionel pokerspiller og som også kan sætte tingene i perspektiv og respektere den ustabile hverdag. Jeg tager ivhertfald mine hatte og sko af, for De ovenstående fire herres kærester/koner. Well done. :)
Hva tænker du om fremtiden? Skal du leve af poker resten af dine dage? Planen er helt sikkert at stoppe med poker, så snart jeg har drukket ud. Jeg fylder ikke glasset op igen. Der er mange andre ting i livet end poker. Jeg har en masse drømme! Bl.a. vil jeg gerne nappe et PPL i Florida, spille noget mere guitar, eje en hyggelig loungebar i KBH, rejse i længere tid til enten Asien, SA og AUS.
Har du nogen uddannelse eller planer om det? Jeg har en matematisk gymnasiel uddannelse som det eneste. Jeg fortryder mega meget, at jeg aldrig fik taget én, så hvis nogen 20-22 unge håbefulde poker-drenge læser dette, så er det bare med at få én. Det er altid rart at have en eller anden form for uddannelse. Dem der siger noget andet er skøre. ;)
Jeg havde engang en længere interessant snak med Uffe Holm om dette, da vi spillede en runde golf i Jylland, for et par år siden. Han fortalte hvor ektremt vigtigt det er og jeg vil give ham fuldstændig ret. Han må vide hvad han snakker om, da han har haft sig et lidt større liv end de fleste kommer til.
Snak derfor enten med nogen som man har meget respekt for og eller én som er ekstra fornuftig. Det er vigtigt at træffe en ordentlig beslutning når det kommer til dette.

Ser ret meget af mig selv i dig, så er bare lidt nysgerrig omkring dine tanker omkring spørgsmålene :) Anytime du :)

@addict7800
Hvordan er din rulle fordelt procentvis? her tænker jeg kontanter (box i hjemmet?) online konti som Nettler/MB, privat konti som Jydske/danske bank og din Pokerstars konto, evt andet. Det vil jeg helst ikke komme for meget ind på, men jeg kan fortælle at der bestemt ikke er nogen grund til at have for mange skillinger stående online. Der får du ingen renter! Så langt er det nu vigtigt at tænke, især hvis man spiller på højt plan. For det er vigtigt at tage med i bagagen, at et par renter hist og her kan være mange penge i længden.
En lav onlinerulle får mig også til at forsætte på midstakes, så jeg ikke ligepludselig én dag tilter det hele væk på HS. Jeg har ingen penge liggende i hjemmet. Jeg har én NETeller konto og en MB som jeg er glad for. :)


xschultz92
spiller du på ongame? Nej. Jeg spiller kun på PokerStars. :)
23-11-2010 09:58 #128| 0

Tror Liv er kæreste med Duncan Wilkinson :-)

www.duncanwilkinson.com/

23-11-2010 10:03 #129| 0

Ahh okay...hehe :-)

23-11-2010 10:59 #130| 0

@Simon900
Fulgte dig intens nogle måneder og brugte dig ivrigt i min blog.
Fik så den kedelige melding om, at du ville stoppe med pokeren.
Var selv inde i en periode hvor jeg ikke følte pokeren havde den positive indflydelse på min hverdag, som den burde... lavede selv bloggen om, at solen står op igen.. faktisk følte jeg det gik i stå for dig efter hjemkomsten til kolde Danmark.
Så er der stilheden og Vupti er Clemmedrengen tilbage. Spørgsmål: Hvor fandt du motivationen til, at komme tilbage, og ikke nok med det, men også, at gå til tops?
Ja, det er jo nok det bedste spørgsmål, jeg har fået indtil videre, i denne brønd. Jeg er glad for at du stiller dét. Det var en meget svær og turbolent tid i mit liv, da jeg kom hjem fra Costa Rica. Jeg havde problemer med at fået mit liv med min daværende kæreste og pokeren til at fungere optimalt. Jeg nægtede dog at give op, for jeg vidste at det kunne lade sig gøre at komme tilbage på "toppen", det krævede bare en del omstilling. Jeg holdte en 3-4 måneders pause og valgte at genoptage spillet. I mellemtiden havde jeg god tid til at tænke over hvordan og hvorledes. Jeg ændret min tilgang til spillet og især også min spillestrategi, game selection og BRM. Jeg satte 100+ regler op for mig selv og gik igang med at grinde. Så faldt jeg som sagt over ideén med at blive SNE og TOP på PS og her er jeg nu.
Det jeg synes er mest interessant, er at de fleste glemmer at se pokeren over en længere periode. Jeg kan huske at jeg altid forventede at vinde hver dag. Nu til dags er jeg fint tilfreds så længe der bare er grønne tal i hvert kvartal. Deusuden har det også været svært at forstå, hvor meget held der egentlig er i poker. Det er jeg 100% klar over disse dage og er meget mere ydmyg, end jeg har været.
Det er desværre ikke alle der finder motivationen til at gøre en større positiv forskel i deres liv. Der er jo også mange faktorer der spiller ind. Jeg har FX ikke haft en kæreste siden dengang. Jeg har en meget lille familie at tage hensyn til og de fleste af mine venner har jo deres eget liv. Det jeg mener er at det er lettere at finde sin vej, motivation og disiplin, hvis man kan smide en masser timer i dét. Det har jeg haft mulighed for. Det gør det altså betydeligt lettere. Det med at have overskud.

Tror sku du får en olfert alligevel næste gang vi ses. Ja, det må være på sin plads efter den halv-frække FB opdatering...haha. :-D


Mvh.
/Clemme

23-11-2010 11:27 #131| 0

hej jeg kunne godt tænke mig at vide hvad du mener med du har prioriteret dit liv anderledes i forhold til at få en kæreste... tror du andre med et 37 timers job fravælger en kæreste fordi de ikke kan leve af et deltidsjob?
selvom du arbejder 6 timer dagligt burde et forhold ikke være den store forhindring. men der er vel andet i det end det.

har lige et par hurtige. håber du får tid til at svare.
hvor lang tid brugte du på at tilføje borde.. du startede vel ikke med at spille 24 borde på en gang vel... måske 2-4 eller 6? vil godt høre lidt om det.
jeg grindede engang 6-8 borde sngs og det virkede fint... tog så en pause på en måned til to og sdatte mig så igen og kunne knapt kontrollere 2 borde så forsvandt fokusen. bruger du evt dine noter og er du ligeglad hvor lang tid en spiller er om at reagere når han svarer igen med et bet eller såen?

hvor mange buyins kører du med? er det det samme for sng og tours som ringgames?

har du revisor til at regne på din skat eller klarer du alt det selv? og hvordan holder du øje med prævise tal der.. er det noget pokertracker eller HM gør for dig?

iøvrigt kool med lidt åbenhed. håber det går dig godt med projektet!
Andy

23-11-2010 13:12 #132| 0

@Andy
Hej Andy :)
hej jeg kunne godt tænke mig at vide hvad du mener med du har prioriteret dit liv anderledes i forhold til at få en kæreste... tror du andre med et 37 timers job fravælger en kæreste fordi de ikke kan leve af et deltidsjob?
selvom du arbejder 6 timer dagligt burde et forhold ikke være den store forhindring. men der er vel andet i det end det.har lige et par hurtige. håber du får tid til at svare.
Selvfølgelig har jeg tid :) Nu ved jeg ikke hvor meget af denne tråd du har læst, men jeg er kommet ind på dette et par gange. Det er forskelligt fra person til person, men jeg ved bare med mig selv, at jeg har det hårdt med at få det til at fungere og med andre ord: pokeren betyder bare meget mere end et forhold ville lige gøre pt. Jeg bliver også pårvirket meget negativt (desværre) når det ikke går så godt og så går det ud over mine omgivelser. Så indtil jeg lære at styre mit temperament lidt bedre ser jeg ikke grund til at risikere endnu et turbolent forhold. Det er jo vigtigt at tænke på sine medmennesker, især når man tilfældigvis har et job der kan få humøret til at svinge kraftigt. Det er meget ærgerligt, men man kan ikke både puste og have mel i munden.
hvor lang tid brugte du på at tilføje borde.. du startede vel ikke med at spille 24 borde på en gang vel... måske 2-4 eller 6? vil godt høre lidt om det.
jeg grindede engang 6-8 borde sngs og det virkede fint... tog så en pause på en måned til to og sdatte mig så igen og kunne knapt kontrollere 2 borde så forsvandt fokusen. bruger du evt dine noter og er du ligeglad hvor lang tid en spiller er om at reagere når han svarer igen med et bet eller såen?
Det er selvfølgelig ikke alle der er lige gode til at multitable. Der er mere om dette tidligere i denne post, bl.a. om hjælpeprogrammet Tableninja. Det virker dog kun på PS og FTP.


www.tableninja.com

Det kommer desuden også an på hvilke type spil du spiller. Det er fx. lettere at spille mange borde TX end O. Det er også lettere at spille mange borde som SS end som DS. Det handler også om erfarenhed og som du selv er inde på, jo mere man har spillet jo lettere vil det blive at spille flere borde af gangen hen af vejen. Det bedste råd jeg kan give dig er at du skal være meget opmærksom på hvor mange borde du kan håndtere. De fleste elsker jo action og derved mange borde af gangen og så glemmer de "Game Efficiency". Om at spille færre borde af gangen og træffe bedre beslutninger. :) Jeg burger selvfølgelig noter. Jeg tager ikke højde for dynamikken, når jeg spiller på borde hvor jeg ved der er mange regulars. De spiller jo også andre borde og nogen gangen kan det se ud som om de tager sig lang tid om en beslutning, men sagen er bare den, at de har travlt på de andre borde.
Timetells er super vigtige i online poker, men jeg bruger timetells langt oftere mod personer der kun spiller et-to borde af gangen og når jeg gamer HU.
En god regel, som jeg benytter, er at jeg altid tager mig standard fem sek om hver bestlutning.


hvor mange buyins kører du med? er det det samme for sng og tours som ringgames? BRM er selvfølgelig det vigtigste overhovedet og derfor at det bedre at sætte lidt højere BR krav end det normale. Spillene bliver sværre og mange glemmer hvor slem variansen kan være.
Generelt spiller jeg med 250 BI's i cashgame og 200 BI's i tours. Jeg ved at de fleste kan klare sig med mindre, men jeg er måske også lidt overfornuftigt. Jeg har bare ikke lyst til at go broke. Det ville være så nedren! :-)


har du revisor til at regne på din skat eller klarer du alt det selv? og hvordan holder du øje med prævise tal der.. er det noget pokertracker eller HM gør for dig? Jeg har ikke skulle betale SKAT før i år, da jeg altid har spillet på skattefrie sider. Jeg har hyret en revisor og han er gået igang med at kigge på mine tal. Det bliver rart at få styr på dét :) min PT er helt præcis så nej. :)

iøvrigt kool med lidt åbenhed. håber det går dig godt med projektet! Tusind tak Andy. Ha det godt :) Spil godt.

23-11-2010 13:26 #133| 0

Hey Clemme! :)

En mand jeg aldrig troede jeg skulle se blive ivrig poster på PN! Men godt at se du deler ud af din enorme erfaring, du er interessant skribent :) Jeg håber derfor ikke at denne lille tur i brønden er en enlig svale, når det kommer til din aktivitet i forummet :)

Jeg kan nærmest ikke bidrage med flere gode spørgsmål, da du efterhånden har besvaret alt mellem himmel og jord ret fyldestgørende! Jeg har dog et spørgsmål, som jeg håber du kan svare ligeså godt på, som du har besvaret de andre. Også fordi jeg tror man som pokerspiller gennem mange år tit bliver stillet over for nogle valg, dilemmaer og beslutninger, som man senere hen fortryder. Det må jeg selv erkende og sande. Du var jo en af de første jeg lærte at kende, da vi rendte ind i hinanden til CPC på St. Kitts. Du har været i gamet i mange flere år, end 99 % af pokernet og flere af de absolut topetableret pokerspillere i Danmark, så mit spørgsmål er derfor, og det er fair hvis det er et spørsmål der er for svært at svare på, men:

Er der nogle beslutninger i dit liv, som du har fortrudt, siden du begyndte at spille seriøs poker tilbage i, var det 2003? Altså, er der nogle ting du mener du ville have gjort anderledes, hvis du ikke havde været pokerspiller? Jeg læste jo din lange blog dengang du var blevet træt af pokeren og ville stoppe, så jeg ved, at du, som alle andre seriøse pokerspillere har oplevet denne kæmpe nedtur, som bare er uundgåelig. Har du taget irationelle beslutninger pga pokerens indflydelse?


Jeg håber ikke det blev for rodet :)

23-11-2010 13:47 #134| 0

Hej Clemme...

Synes det klæder dig ualmindelig godt at du er ydmyg, på trods af dine ambitioner.
Mange af de ting du ytrer, giver mening. Tror du besider en go portion skills og fornuft.
Håber vi ses ved filten:)

Rødgaard/

23-11-2010 14:01 #135| 0

@Mancini
Hey Clemme! :) Hej med dig :) Lang tid siden :)
En mand jeg aldrig troede jeg skulle se blive ivrig poster på PN! Men godt at se du deler ud af din enorme erfaring, du er interessant skribent :) Jeg håber derfor ikke at denne lille tur i brønden er en enlig svale, når det kommer til din aktivitet i forummet :) Det er det ikke. Det lover jeg. Jeg vil gerne være en større del af det danske community og ikke kun pga. min måske kommende status som TOP på PS. Det er svært at tro på, men jeg håber at jeg i fremtiden kan bevise mit værd her på PN. Jeg vil nu gerne give lidt til poker DK, som de har givet til mig. Mange andre her på PN har været en stor hjælp i de forgangne år med en masse interessante tråde, jeg har kunne bruge til noget. Dem har jeg kun læst uden at deltage aktivt i de pågældende debatter/diskussioner. Jeg har før i tiden været en gut der har taget mange ting lidt for personligt og har derfor haft svært ved at takle de mange trolde der render rundt her på PN, dxxxr etc. Det føler jeg har lært at abstrahere fra nu. Vi ser ad, men jeg vil give dét en ordentlig chance.
Nu kan man sågar blokere bestemte brugere. Det er en nice feature. Den sidste jeg nok ville blokere er nok dig Mancini ;)


Jeg kan nærmest ikke bidrage med flere gode spørgsmål, da du efterhånden har besvaret alt mellem himmel og jord ret fyldestgørende! Jeg har dog et spørgsmål, som jeg håber du kan svare ligeså godt på, som du har besvaret de andre. Også fordi jeg tror man som pokerspiller gennem mange år tit bliver stillet over for nogle valg, dilemmaer og beslutninger, som man senere hen fortryder. Det må jeg selv erkende og sande. Du var jo en af de første jeg lærte at kende, da vi rendte ind i hinanden til CPC på St. Kitts 2006. Du har været i gamet i mange flere år, end 99 % af pokernet og flere af de absolut topetableret pokerspillere i Danmark, så mit spørgsmål er derfor, og det er fair hvis det er et spørsmål der er for svært at svare på, men:
Er der nogle beslutninger i dit liv, som du har fortrudt, siden du begyndte at spille seriøs poker tilbage i, var det 2003? Altså, er der nogle ting du mener du ville have gjort anderledes, hvis du ikke havde været pokerspiller? Jeg læste jo din lange blog dengang du var blevet træt af pokeren og ville stoppe, så jeg ved, at du, som alle andre seriøse pokerspillere har oplevet denne kæmpe nedtur, som bare er uundgåelig. Har du taget irationelle beslutninger pga pokerens indflydelse?
Jeg er frisk og skal gøre mit bedste på at svare så godt som du siger jeg har gjort i denne brønd. Det er jo et fantastisk godt spørgsmål! Der er ingen tvivl om at jeg ville have taget en uddannelse hvis jeg ikke have spillet poker igennem de sidste 7-8 år. Det er svært præcis at vide hvad jeg ville have gjort, men der er ingen tvivl om at jeg ville have haft et mere metalt behaligere liv. Pokeren har fået mig på kanten til at hoppe på bussen, af egen fri vilje, til et sted hvor de behandler phsykisk syge mennesker. Haha. Ej, spøg til side. Det har været mega hårdt og som du selv er inde på. Den ultimative nedtur sker for 98% af alle professionelle pokerspillere. Den er uundgåelig. Det kan være man går broke og sætter sig i dyb gæld. Det kan være man bliver et top nedern asocialt menneske men ingen knytning til omverdenen overhovedet. Det kan være at man som mig, oplever en længerevarende depression. Det er et meget farligt miljø og man skal være opmærksom på alle faresignalerne.
Jeg har truffet rigtigt mange nedren irrationelle beslutninger. Jeg har troet jeg kunne gå på vandet. Bl.a. efter min "sejr" i Caribien 2007.
Det er bare så vigtigt at tage det stille og roligt med de penge man kan få imellem hænderne.

Her er et par råd til den nyopkomne unge professionelle pokerspiller.
- Sæt en masse regler for jer selv og overhold dem.
- Overvej at drikke langt mindre alkohol. Jeg tør slet ikke tænke på hvor mange ekstra penge jeg ku ha tjent, hvis jeg havde været lidt skarpere om søndagen til de store tours efter en bytur. Det er fint at have det sjovt, men prøv at gå imod den danske kultur one time. :)
- Læg for guds skyld penge til side.
- Sørg for at have en masse ting ved siden af pokeren. Musik, sport, venner osv.
- Højt at flyve, dybt at falde. VÆR YDMYG!

Jeg håber det var et okay svar. :-/ :)

23-11-2010 14:07 #136| 0

@THR72
Hej Clemme... Hej du :)
Synes det klæder dig ualmindelig godt at du er ydmyg, på trods af dine ambitioner.
Mange af de ting du ytrer, giver mening. Tror du besider en go portion skills og fornuft. Håber vi ses ved filten:)
Det var jo rigtigt dejligt at høre at du synes dét. Ja, vi ses jo nok en dag på filten :) Spil godt ;)

23-11-2010 14:26 #137| 0

Hey
Fedt at du er hopppet i brønden og håber du lykkes med dit projekt. Vi har ikke hørt så meget om selve dit spil, men mere din tilgang til spillet, så her kommer lidt spørgmål til det.

Personlig ved jeg ikke så meget om shortstack strategier så kunne godt tænke mig at høre lidt om dine ranges fra de forskellige positioner. Altså bare sådan i grove træk.

Hvad er den dårligste hånd du 3 better fra bb mod en unknowns PFR fra knappen?

Hvis nu du selv sad med 100 bb stack (6max) og der er 1-2 shortstacks ved bordet, hvad ville du så gøre for at udnytte at disse shortstacks? altså hvordan vil du justere til den generelle shortstack, IP og OOP?

23-11-2010 15:07 #138| 0

@Poples
Hey Fedt at du er hopppet i brønden og håber du lykkes med dit projekt. Vi har ikke hørt så meget om selve dit spil, men mere din tilgang til spillet, så her kommer lidt spørgmål til det. Personlig ved jeg ikke så meget om shortstack strategier så kunne godt tænke mig at høre lidt om dine ranges fra de forskellige positioner. Altså bare sådan i grove træk. Hey du og tak :) Np m8 :)

Hvad er den dårligste hånd du 3 better fra bb mod en unknowns PFR fra knappen?
Ser typisk lige de fleste spillere an først, men med en præcis ESS på 20bb på $NL400 er min range 40-45%. Ja, det er crazy, men rigtigt :)

Hvis nu du selv sad med 100 bb stack (6max) og der er 1-2 shortstacks ved bordet, hvad ville du så gøre for at udnytte at disse shortstacks? altså hvordan vil du justere til den generelle shortstack, IP og OOP? Umiddelbart er det vigtigt at spille deres spil. Omstille sig til smallball og 2x PRF poker. Dog er det selvfølgelig også super vigtigt med en masse stats. Lær hans ranges at kende. De fleste top pro'er af SS'er er super tighte.

23-11-2010 16:13 #139| 0

@msm89dk
Vil du være venlig at lægge din blog fra dxxxr op igen, hvor du siger du stopper med poker? Jeg synes den var god at læse. Har respekt for det du laver her, men synes du bør stå ved det du sagde dengang. Så læg den op offentligt. Ellers må du gerne PM'e mig med den, vil gerne læse den igen. Tak msn89dk. :) Det er jo et godt stykke tid siden, jeg skrev den blog og ja, det var dengang jeg var problogger på dxxxr. Jeg vil gerne lægge den op igen eller ihvertfald komme med nogle citater, hvis det var jeg rent faktisk stadig havde den nogen steder. Jeg har re-installeret min computer et par gange siden da. Den er desværre gået tabt.


Hej Clemme,
Jeg havde gemt din blog fra maj 2009 på min PC, men åbenbart smidt den ud igen. Jeg har dog stadig mit respons til dig på omtalte blogindlæg med et enkelt citat fra bloggen:

Jeg har ofte undret mig over, hvorfor nogle af prospillerne, pludselig forsvinder ud af billedet: Pludselig ingen nævneværdige placeringer, ingen indlæg på pokerfora, ingen omtale, ingenting. Tak fordi du med dit indlæg har givet en af forklaringerne.

Jeg forstår det derhen, at det ikke kun er på grund af elendige spiloplevelser gennem længere tid, at du stopper, men lige så meget på grund af alle de psykiske omstændigheder, der er forbundet med at spille poker, når det går skidt.

Jeg har svært ved helt at gennemskue, om det fra start af var den manglende spillelyst, der gjorde, at maj måned spillemæssigt blev dårlig. Eller var der snarere tale om en katastrofespiral, hvor ulysten til at spille blev større og større for hver dag, hvor spillet ikke gik, som du ønskede det?

Det er spændende at høre alle de tanker, du gør dig om, hvad det vil medføre for dig ikke længere at skulle leve som prospiller. Især dit begreb ”samfundssvag” er uhyre interessant! Men jeg har rigtig svært ved at se dig som en prospillerperson, der føler sig indelukket, frustreret, ensom, egoistisk og samfundssvag, når jeg samtidig ser alle de tanker, du gør dig her i bloggen. Frustreret, ja, men egoistisk og samfundssvag, nej det er der intet, som tyder på, at du er eller har været.

Så beder du også mig (den glade pokeramatør) om at tænke mig om, før jeg sætter mig til filten. Er det virkelig det hele værd?, spørger du. Men så går du videre og taler om kæmpepræmier, og så tænker jeg, at det nok ikke er mig og ligesindede, du stillede spørgsmålet til alligevel?!

Du slutter din blog af med et næsten retorisk spørgsmål, som jeg meget gerne vil svare på, fordi jeg er meget uenig i præmisserne til dit spørgsmål. Lad mig citere dig:

Når man spiller et spil, vil der altid være tabere, og hvis det så er et spil om penge, vil der logisk set være langt flere tabere end vindere. Er det så ikke en ond cirkel, at man i denne verden nu og fremover vil have betydeligt færre glade mennesker?

Jeg holder personligt meget af at spille mange forskellige spil. Det jeg holder af, er selve spillet. Det er mere processen end resultatet, der tæller for mig og mit humør, når spillet er slut. Hvis jeg synes, at jeg spillede godt, er jeg fuldtud tilfreds uanset resultatet. Jeg ved godt, at alle ikke har det sådan.

Det perfekte ved on-line spil er, at det er spil, som kan spilles uafhængigt af om andre spillere er indenfor fysisk rækkevidde. Det perfekte ved on-line poker er, at tilstedeværelsen af penge sikrer, at alle spillere til en vis grad tager spillet alvorligt.

I dag spiller jeg kun MTT’er, men før i tiden spillede jeg også meget cash on-line. De dage hvor jeg har rejst mig fra on-line-filten som taber har været mange, men jeg har da ikke været sådan generelt mindre glad af den grund!! Og det er jo det, som du forudsætter i dit spørgsmål: Når man har tabt, er man så sur (mindre glad), at det går udover over ens humør i verdenen udenfor spilleverdenen. Det gælder simpelthen ikke for mig. Når jeg rejser mig fra spillebordet og lige har rystet spiloplevelsen af mig (som når man vågner efter en drøm om morgenen), så er jeg igen klar til verden og til at være samfundsstærk. Jeg er ikke den eneste, der har det sådan, så jeg synes, du ser lidt for sort på det.


Edit: Stavebøf

23-11-2010 16:56 #140| 0
Pokerstars har lige ringet igen. :-/

clemmesblog.blogspot.com/

23-11-2010 17:06 #141| 0

Jeg kan sku godt forstå du er spændt.
Det ville jeg sku selv være hvis det var mig der ventede på sådan en opringning. :D

GL! Det vil være sweet med endnu en dansker på PokerStars holdet :)

23-11-2010 17:10 #142| 0

@Holst
Alletiders du. Jeg er glad for dit indlæg. Læste den lige hurtigt igennem en til gang. Jeg kommer glædeligt med en kommentar her lidt senere. Ha en god aften. :)

23-11-2010 17:12 #143| 0

@Svennebabz
Jeg kan sku godt forstå du er spændt. Det ville jeg sku selv være hvis det var mig der ventede på sådan en opringning. :D GL! Det vil være sweet med endnu en dansker på PokerStars holdet :) Jamen tusind tak du. :) Ja, jeg har lidt svært at sidde stille på min kontorstol " at the moment" og nok indtil de ringer igen....haha.... :-D

23-11-2010 17:19 #144| 0

@Clemme
Jeg vil ikke have svar på noget, for du har allerede svaret rigtig godt på mit indlæg tilbage i maj 2009.

Bragte kun indlægget, da det kan give en fingerpeg om, hvad det var du skrev i din blog tilbage i maj 2009, som en anden spurgte til herinde.

8)


Og, ja, jeg kan klart og tydeligt se en helt anden Clemme. Interessant udvikling, og jeg tænker jo på, at det er forfærdeligt, som prospillere kan ryge lige lugt ned i det sorteste hul med sorte tanker under downswing.

23-11-2010 17:21 #145| 0

Det ser sgu godt ud for dig.. held og lykke her fra!

23-11-2010 18:34 #146| 0

@Holstt
Jamen, tak for din feedback og ja, det er en farlig farlig verden, men jeg sikker på at én som dig, der virker så nede på jorden med en god portion intelligens sagtens kan se bort fra netop de sorte emner jeg har bragt på banen tidligere. Skyd endelig hvis du har noget i fremtiden du vil debatere eller noget i den dur. Fang mig evt. også på facebook :)

@Chrrrist
TAAAAAK :) Jeg er rimelig excited...hehe.

23-11-2010 18:36 #147| 0

Spiller du noget i aften man kan raile? :)

23-11-2010 18:42 #148| 0

fed brønd, gl med det hele :)

23-11-2010 18:55 #149| 0

@Florczak
Spiller du noget i aften man kan raile? :) Jeg spiller ikke disse dage, da jeg har svært ved at tænke på andet end min TOP situation :-/ Dog vil jeg sige tak for din interesse og jeg kan fortælle at jeg hedder Clemme_1982 på PokerStars. Min søgefunktion er selvfølgelig slået til. Min peaktime på hverdage er fra kl. 19-23. I weekenderne er den fra kl. 17-05. Der er du velkommen til at se om jeg kan vinde lidt flips ;) Gl :)

Granaten11
fed brønd, gl med det hele :) Tusind tak Hr. Granat. Det var pænt af dig. Og ja, der skal lige dodges den sidste 7-outer på river, så er jeg forhåbentlig TOP på PS :)

23-11-2010 19:08 #150| 0

@Clemme

Tak for dit svar... Jeg vil følge dig og den fantastiske udvikling du gennemgår.

Ang det med du ikke har nogle kæreste.. brug nogle af dine gevinst penge på en plastik operation, så finder vi nok en købe kone til dig :O)

Forsæt det gode arbejde og pøj pøj herfra Clemmedreng

23-11-2010 19:16 #151| 0

Du siger tidligere, at du er pokerpro fordi du holder af friheden ved jobbet. Men hvordan harmonerer dit frihedsbegreb med en job, hvor du arbejder flere timer end en gennemsnitlønmodtager og hvor du qua dit "arbejde" ikke kan have en kæreste. Er det frihed i ordets egentlige betydning?

23-11-2010 19:32 #152| 0

@Simon900
Tak for dit svar... Jeg vil følge dig og den fantastiske udvikling du gennemgår. Det var så lidt Simon, anytime. ;)
Ang det med du ikke har nogle kæreste.. brug nogle af dine gevinst penge på en plastik operation, så finder vi nok en købe kone til dig :O) Hahahaha...oh my god. :-D
Forsæt det gode arbejde og pøj pøj herfra Clemmedreng. Tusind tak :) Forsat go tirsdag aften :)

23-11-2010 19:36 #153| 0

Ved du hvem de andre kandidater er?

Hvor mange skal der vælges (TOP) ? (kan godt være du har skrevet det, mener ikke der er blevet spurgt om det?)

Hvis der skal vælges flere gætter jeg på: 1ofakind420 ;)

gl igen :)

23-11-2010 19:50 #154| 0

@bob4fame
Ved du hvem de andre kandidater er? Nej, men jeg har et par ideér om hvem det kunne være, men det vil jeg ikke udtale mig om.
Hvor mange skal der vælges (TOP) ? (kan godt være du har skrevet det, mener ikke der er blevet spurgt om det?) Jeg ved det faktisk ikke, men jeg tror der var ca. 4.000 ansøgere denne gang (sidste gang (2009) 2.000) og jeg gætter på, at der nok kun er ca. 10 tilbage nu. Altså 10 finalister. PS vælger selvfølgelig kun dem som har hvad der skal til, men jeg var ihvertfald meget overrasket over at Kevin Thurman ikke blev én finalist. Det er mig nærmest ubegribeligt, men PS har selvfølgelig gode grunde og der er mange andre ting de tænker på foruden, at man FX spiller meget online på siden og er rigtigt god.
PS ved selvfølgelig præcist hvem der skal være en del af TOP. Det gør de nok allerede, men de skal nok lige have de sidste ting på plads. Jeg er dog ret glad for mine chancer. Jeg havde en god samtale med dem her for ca. fire timer siden, men nu må vi se. :)

Hvis der skal vælges flere gætter jeg på: 1ofakind420 ;) Hvem er han? :)
gl igen :) Tusind tak Bob ;)

23-11-2010 20:38 #155| 0

Kevin Thurman det er wizardofahhs eller hvad han hedder... ik? ham der havde grindet sygt meget?

bare en reg i 180 mands sng han er oppe med 170k og abi på omkring 18$ i dem han er skraldet nok... du kan se ham på www.sharkscope.com, men kan godt være at man skal spille højere... dunno...

23-11-2010 20:50 #156| 0

@bob4fame
Kevin Thurman det er wizardofahhs eller hvad han hedder... ik? ham der havde grindet sygt meget? Jo. En fantastisk herlig og meget intelligent fyr.

bare en reg i 180 mands sng han er oppe med 170k og abi på omkring 18$ i dem han er skraldet nok... du kan se ham på www.sharkscope.com, men kan godt være at man skal spille højere... dunno... Crazy nok :) Ja, det kan da godt være så. Det blir spændende at se om han også får sponsoratet. :)

24-11-2010 15:37 #157| 0
Update til dem der er interesseret :)

clemmesblog.blogspot.com/2010/11/big-question-will-i-become-part-of.html

Forsat go dag ;)


24-11-2010 17:01 #158| 1

Du skriver på bloggen at du betragter dig selv som en af DK's bedste pokerspillere.

Hvordan er det muligt når man er en breakeven spiller, der lever af RB og bonus?

24-11-2010 17:09 #159| 0

Studsede jeg også lidt over.. der er vel ikke så meget dygtighed i at shortstacke i forhold til alle de danskere der spiller 100bb+ :-)

24-11-2010 17:46 #160| 0

@ donkbluff2 og chrrrist

IMO er det to helt forskellige spil, og de kan ikke sammenlignes. Jeg mener poker er nået dertil, hvor poker ikke bare er poker, men der er kommet så mange nicher, at man ikke længere kan sigere man er blandt dk's bedste pokerspillere, da poker bare er for bredt. Man kan nok sige man er en af DK's bedste shortstackere, full-stackere, multitablere osv. Det eneste fornuftige at dømme på er $/tid, og her er OP vel ok med, men næppe blandt DK's bedste.

Men der er næppe tvivl om han er blandt dk's bedste shortstackere.

MVH Skod

24-11-2010 18:49 #161| 0

@donkbluff2 og chrrrist.
Hey :)
Du skriver på bloggen at du betragter dig selv som en af DK's bedste pokerspillere.
Hvordan er det muligt når man er en breakeven spiller, der lever af RB og bonus?
Det var halvt ment som en joke. Ved ikke om i lagde mærke til både ---> ;-) og "hahaha". :)
At være en god pokerspiller kan jo være mange ting. Det er ikke kun, at være god til selve spillet, men også fx. planlægning, BRM og strukturering af ens hverdag etc. :)


@Skod
IMO er det to helt forskellige spil, og de kan ikke sammenlignes. Jeg mener poker er nået dertil, hvor poker ikke bare er poker, men der er kommet så mange nicher, at man ikke længere kan sigere man er blandt dk's bedste pokerspillere, da poker bare er for bredt. Man kan nok sige man er en af DK's bedste shortstackere, full-stackere, multitablere osv. Det eneste fornuftige at dømme på er $/tid, og her er OP vel ok med, men næppe blandt DK's bedste. Du er spot on (som du nok er ret tit). Jeg ku nok godt bare ha formuleret mig lidt bedre. :)

24-11-2010 19:38 #162| 0

Det er vel som i backgammon, mindst hudrede danskere er blandt verdens 10 bedste :)

Frede

24-11-2010 20:49 #163| 0

Hey :)

Hører du musik mens du grinder - hvis ja, hvilket?

Held og lykke med det hele, ville PS ikk ringe i dag, any updates?

24-11-2010 23:08 #164| 0

Du bliver obvious røv skuffet, hvis ikke du ender som TOP - så stop dit leflen ;)

24-11-2010 23:47 #165| 0

lol ja. tænkte jeg også. Ikke det fedteri der ;)

Men GL alligevel.

25-11-2010 03:01 #166| 0

@Luuuuund
Hey :) Hey :-)
Hører du musik mens du grinder - hvis ja, hvilket? Ja, jeg gør. Rigtigt meget endda. Jeg kan godt blive lidt for anspændt nogen gange, når jeg spiller, så derfor har det hjlupet mig en del at høre chillern musik. Mine to favorit radiostationer er -->

www.smoothlounge.com

www.smoothjazz.com

De findes også på Itunes Radio under jazz :)

Held og lykke med det hele, ville PS ikk ringe i dag, any updates? De har ringet to gange. I søndags og igår. De skulle gerne ringe igen enten på fredag eller lørdag. :)


@hestsmolf
Du bliver obvious røv skuffet, hvis ikke du ender som TOP - så stop dit leflen ;)
Haha....ja, det burde jeg nok. Komme lidt ned på jorden... ;) Men det må være fair at blive røv skuffet nu hvor man er så tæt på!

@fredemann
lol ja. tænkte jeg også. Ikke det fedteri der ;)
Men GL alligevel.
Tak du :)


25-11-2010 12:55 #167| 0

Du har tidligere nævnt at du kører med 250 BI typisk som bankroll. Men hvad betragter du så som et buy-in, 20bbs? 40bbs eller hvor meget?

(aner ikke det store om sss kan du nok høre :P)

spændende med en dansk SNE og mulig TOP, gl med det!

25-11-2010 15:53 #168| 0

@Lumsketumsk
Du har tidligere nævnt at du kører med 250 BI typisk som bankroll. Men hvad betragter du så som et buy-in, 20bbs? 40bbs eller hvor meget? Ja. Som professionel er det jo det vigtigste at tænke på, da man aldrig må go broke. Det er jo det ultimative værste der kan ske.
Jeg tror dog at jeg er en af de større "safe players around". Jeg køre en meget stram BRM, da jeg ikke kan overskue at go broke....haha. Ej, man kan helt sikkert nøjes med mindre. Det kommer jo an på så mange ting at man næsten tror det er løgn.

- Hvilket spil spiller du? Der er jo FX større varians i O end TX.
- Hvilke stakes? Faren for at gå broke er større jo højere du spiller. Folk tilter altså lettere ved højere takster fordi der er flere skillinger på spil.
Så er man top-fornuftig, vil jeg helt sikkert anbefale at spille man strammere BRM jo højere du spiller. Dvs. FX 50 BI's på NL100 og 400 BI's på NL10.000. Bare for at komme med et sygt eksempel.
- Er du professionel? Professionelle pokerspillere skal på den ene side passe 100% på deres skillinger, men på den anden side kan de jo nøjes med færre BI's end en SP eller amatør, simpelthen fordi de er bedre. :)
- Er du rigtig skrap? Hvis du er professionel og mega skarp, har du i TEORIEN hellere ikke brug for forfærdelig mange BI's. FX durrrr kun nok godt klare sig med 5 BI's på NL100. ;)

Det vigtigste er jo dog, at tænke på hvor meget varians der er i dette spil. Det glemmer 98% af alle seriøse spillere. Jeg har som de fleste professionelle pokerspillere en lidt for arrogant tilgang til spillet. Det skal man ikke ha! Vær ydmyg.


Jeg vil gerne have at du køre med samme BRM uanset om du vil spille SSS eller DSS. ;) Det gør jeg og det skal man. :)


(aner ikke det store om sss kan du nok høre :P)
No problem. Du spørger bare løs :)

spændende med en dansk SNE og mulig TOP, gl med det!
Jamen tusind tak Hr. :)

25-11-2010 16:00 #169| 0

hvad betyder SNE og TOP ?

25-11-2010 16:07 #170| 0

@Suffer Well

hvad betyder SNE og TOP ?

SNE betyder SuperNova Elite.
TOP betyder Team Online Pro.

Kun på PokerStars.com


clemmesblog.blogspot.com


25-11-2010 16:09 #171| 0

ty sir, og gl

25-11-2010 16:21 #172| 0
De nada. TAK! :)
25-11-2010 16:32 #174| 0

Du snakker også¨meget om tableninja, det har jeg også selv. Så ville jeg gerne vide lidt om hvordan du har sat dit tableninja op?

25-11-2010 16:32 #173| 0

Nu må der vel snart have faldet en afgørelse? :)
Jeg ville sku knap nok kunne sove om natten hvis jeg ventede på sådan en opringning og jeg var så tæt på.

25-11-2010 16:58 #175| 0

Hvad står ESS og SSS for?

25-11-2010 17:01 #176| 0

Som det også ses af tråden er der blandede holdninger til short stack spil. Er selv ligeglad.

Men hvilken betydning tror du PokerStars lægger i at du ss?

25-11-2010 17:37 #177| 0

@SvenneBabz
Nu må der vel snart have faldet en afgørelse? :) Hahaha...desværre. :)
Jeg ville sku knap nok kunne sove om natten, hvis jeg ventede på sådan en opringning og jeg var så tæt på. Det har jeg hellere ikke gjort. Det betyder meget for mig om jeg bliver det eller ej. Jeg har arbejdet så hårdt for at komme hertil, så at være så tæt på noget så nice, kræver lange negle! :)

@Lumsketumsk
Du snakker også meget om tableninja, det har jeg også selv. Så ville jeg gerne vide lidt om hvordan du har sat dit tableninja op? Det kommer jo an på en del ting. Bl.a. om du er Cashgamer eller sit and go gamer? Det er forskelligt fra person til person hvor man gerne vil have sine genveje! Se nedenstående skærmbilleder. Sådan har jeg sat min op :)

www.clemmesblog.blogspot.com

Ps: On-Screen Display er en mega nice feature. Generelt er TN VERDENS BEDSTE PROGRAM. Jeg burde næsten sove med det under dynen! hahaha...

@fedesen
Hvad står ESS og SSS for?
ESS: Efficient Stack Sizes.
SSS: ShortStack Strategy. :)


@prangstar
Men hvilken betydning tror du Pokerstars lægger i at du ss? Det har ingen betydning overhovedet :)

25-11-2010 17:48 #178| 0

Hey

Håber squ du bliver TOP, for ser ud til du har arbejdet RIGTIG hårdt for det!
Hvilket råd vil du give til en, som burde grinde meget mere, men bare ikke kan tage sig sammen? Det ender tit med jeg begynder at game, se serier etc.

Du lyder til at være en af de rigtige at spørge, eftersom det ligner du har et grindergén udover det sædvanlige :)

25-11-2010 17:59 #179| 0

@Clemme1982

Køber du altid kun bonusser for dine FPP?
Måske et dumt, spørgsmål men hvor købte du dine Winter boots?
Hvornår forventer du at få svar på om du bliver TOP?


/Peter


25-11-2010 18:04 #180| 0

Hvad får man ud af at være TOP?

25-11-2010 18:13 #181| 0

1. Er det dine oplevelse, at spillene bliver hårdere og hårdere (længere ml. fiskene/semi-regs bliver bedre)?

2. Hvordan ser du fremtiden for poker?

3. I forlængelse heraf: Frygter du, at du ikke kan blive ved med at være break-even ved bordene?

3. Ift. at være SS vil mange mene, at:
a) Det er lettere at blive god til (end 100BB +)
b) At det bliver mere "automatisk"
c) At det er kedeligere/mindre stimulerende
I hvilken udstrækning er du enig/uenig - og hvorfor?

25-11-2010 19:27 #182| 0

Nu har jeg lige railet dig og kan se at du ikke autoreloader op til 20 bb. Hvorfor ikke fungerer din SSS bedre med mindre end 20 bb?

Hvor meget skal du sidde med for at forlade bordet?

Hvis du står overfor en svær beslutning og derfor må bruge hele din timebank, vil du så forlade bordet, eller vil du spille videre selv om din timebank var på 0 sek?

25-11-2010 21:16 #183| 0

Hvordan holder du på din performance mus? Tilbage så hvis du flytter tommelfingeren op fra hvileposition at du kun kan trykke på "tilbage" knappen, eller `henover` musen så hvis du flytter tommelfingeren har begge knapper til rådighed?

25-11-2010 22:13 #184| 0
Hey boys. Det er rart at se så mange gode spørsgmål. Hvis jeg ikke bliver SNE er det jeres skyld....haha ;)

@Cyboman
Håber squ du bliver TOP, for ser ud til du har arbejdet RIGTIG hårdt for det! TAK!
Hvilket råd vil du give til en, som burde grinde meget mere, men bare ikke kan tage sig sammen? Det ender tit med jeg begynder at game, se serier etc.
Du lyder til at være en af de rigtige at spørge, eftersom det ligner du har et grindergén udover det sædvanlige :)
Det lyder til at du måske ikke synes poker er så sjovt og spændende, som det måske har været? Nu ved jeg ikke om du er pro., men hvis du er, så er det jo et stort problem at du ikke kan finde motivationen. Jeg har skrevet en del om netop dette emne, tidligere i denne brønd. Check det ud ;) Klassikeren er jo netop at beygnde at se film, høre musik, facebook etc. Det må man IKKE! :-) Jeg gør det aldrig, men tror det er pga. min erfaring. Før i tiden kunne jeg sagtens have TV'et kørende, men i disse tider tager jeg poker så seriøst at jeg får det helt dårligt, hvis jeg ikke viser respekt for mit job og de penge jeg spiller om. Respekt er alt. :)

Mine råd ku være flg. (men tag dem som et gram salt) -->

- Spil flere borde, hvis du kan overskue dét. Flere borde = oftere action = minus kedsomhed.
- Sæt nogle regler for dig selv som du SKAL overholde. FX. Jeg må IKKE se serier imens jeg spiller poker. Gør du det så alligevel, SKAL du FX løbe tre kilometer. Gør du så hellere ikke dét, er jeg nok den forkerte at spørge ;)


@caladin
Køber du altid kun bonusser for dine FPP? Ja. Alt andet er -EV. Jeg køber $4.000 for 250.000 FPPs. De skal ikke spilles fri. PokerStars har lige lavet det om. Før i tiden skulle man lave 28.000 VVPs for at spille dem fri.
Måske et dumt, spørgsmål men hvor købte du dine Winter boots? Ingen spørgsmål er dumme her. ;) I Mr. August på gågaden i Helsingør. :)
Hvornår forventer du at få svar på om du bliver TOP? Fredag d. 26/11 eller Lørdag den 27/11. Jeg forventer ikke noget af PokerStars. De ringer når og hvis de ringer. :)

@coinflip
Hvad får man ud af at være TOP? Det vil jeg helst ikke svare på. :(

@Flodslag
1. Er det dine oplevelse, at spillene bliver hårdere og hårdere (længere ml. fiskene/semi-regs bliver bedre)? Ja. Det er da sandt, men de fleste overdriver. Det kommer også an på hvilket limit, spil osv. Men generelt så ja. Det er VIGTIGT at følge med udviklingen. Gør man det og er nogenlunde intelligent, så er der ingen ugler i mosen. :) Det bedste råd er: Lad være med at bumbhunte. Exploit the regulars og slå dem. :) Kæmp for dét. Det skal ikke være så let.
2. Hvordan ser du fremtiden for poker? Puha. Det er jo et bredt spørgsmål. Her i DK? Generelt så ser den jo fint ud. PokerStars.com er verdens femte største koncern. Er dog ikke 100%, men sådan ca. Det siger jo alt! :)
3. I forlængelse heraf: Frygter du, at du ikke kan blive ved med at være break-even ved bordene? Nej.
3. Ift. at være SS vil mange mene, at:
a) Det er lettere at blive god til (end 100BB +) Korrekt. 100%.
b) At det bliver mere "automatisk". Korrekt. 100%.
c) At det er kedeligere/mindre stimulerende. Korrekt. 100%.
Dine spørgsmål er alletiders. ;)

@Filosoffen
Nu har jeg lige railet dig og kan se at du ikke autoreloader op til 20 bb. Hvorfor ikke fungerer din SSS bedre med mindre end 20 bb? Jeg vil helst ikke komme så meget ind på min SSS. Den er unik og jeg har arbejdet på den i mange år. Der skal også være lidt hemmelighedsklammeri. Haha. ;)
Hvor meget skal du sidde med for at forlade bordet? Det kommer an på hvem der sidder ved bordet og i hvilken pos, men generelt så 35-45bbs. :)
Hvis du står overfor en svær beslutning og derfor må bruge hele din timebank, vil du så forlade bordet, eller vil du spille videre selv om din timebank var på 0 sek? Jeg har sjældent en svær beslutning, når jeg gamer SSS. Hvis jeg havde en del af dem, kunne jeg godt finde på at finde et andet bord for at få en ny TB. Jeg ville helst sikkert benytte mig af dét, de få gange jeg spiller DSS. :)

@noiD
Hvordan holder du på din performance mus? Tilbage så hvis du flytter tommelfingeren op fra hvileposition at du kun kan trykke på "tilbage" knappen, eller `henover` musen så hvis du flytter tommelfingeren har begge knapper til rådighed? Det har jeg ikke tænkt over. Jeg holder vel helt normalt. Jeg bruger ikke nogen knapper på musen, når jeg spiller poker. Jeg flytter kun rundt på den. Ellers er GV tasterne ikke i brug til daglig, kun når jeg spiller FX COD. :)

/Clemme

25-11-2010 23:46 #185| 0

Hvis du, som du selv siger det, aldrig har en svær beslutning når du spiller poker, hvad er det så der gør dig værdig som pokerspiller til at blive TOP?

Det skal ikke nødvendigvis forstås som, at jeg ikke synes du er værdig. Men hvad skrev du f. eks. i din ansøgning - at du raker meget?

26-11-2010 00:05 #186| 0

@msm89dk
Hvis du, som du selv siger det, aldrig har en svær beslutning når du spiller poker, hvad er det så der gør dig værdig som pokerspiller til at blive TOP? Det er selvfølgelig SSS jeg snakker om. :) Det er da også sagt med et glimt i øjet, men SSS er meget lettere end DSS.

Det skal ikke nødvendigvis forstås som, at jeg ikke synes du er værdig. Men hvad skrev du f. eks. i din ansøgning - at du raker meget? Det er jeg glad for du synes. :) Det har ikke ret meget med at gøre om du er god eller om du raker meget. Nærmere om du kan være en god ambassadør og repræsentant for pokeren i din region/land. Det er FX forholdvis vigtigt at have en kreativ blog. Du skal kunne "reklamere" for PokerStars på en loyal og professionel måde. PokerStars vil have TOPs af alle kategorier i form af lokation, stakes, type af spil, alder, osv. Turen er måske kommet til DK.
Hvad de kom ind på af detaljer over telefon samtalerne og hvad jeg skrev i min ansøgning vil jeg gerne holde for mig selv :)
Når det så er sagt, så er det en fordel at man er SuperNova Elite (selvfølgelig). ;)

26-11-2010 00:17 #187| 0

Jo, men Clemme selv med SSS spiller du jo også postflop poker med over 30 bb.

Nu railede jeg lige et NL 2000 bord, mellem 2 forholdsvis shorties. En åbner cut off med AQo og big blind kalder. Flop KQJ med 2 klør. Big blind better 100 ind i 130 pot. Ham med AQ tænker meget længe og kalder. Det er vel heller ikke nogen nem beslutning, men det syntes du måske? Afhænger vel af modstanderen og forskellige andre ting, men kan da aldrig altid være nemme beslutninger? Forstår jeg ikke helt.

26-11-2010 02:41 #188| 0

Hej Martin.. Held og lykke med at blive TOP. Håber det bedste for dig :)

Sorry hvis disse spørgsmål er tidligere i tråden. Men den er jo efterhånden rimelig lang ;)

Men hvordan, og hvorfor startede du med poker?
Hvor stort var dit første indskud?
Hvad startede du med at spille?
Hvor lang tid gik der før du blev en vindende spiller?
3 bedste råd til nybegyndere?

:)

26-11-2010 03:45 #189| 0

- "Højt at flyve, dybt at falde. VÆR YDMYG!"

Kunne ikke have sagt det bedre selv :-)

26-11-2010 04:59 #190| 0

"Ps: On-Screen Display er en mega nice feature. Generelt er TN VERDENS BEDSTE PROGRAM. Jeg burde næsten sove med det under dynen! hahaha..."

Den feature havde jeg ikke set før din post her. Det er jo genialt. Takker!

Og held og lykke med projektet.

/Ares

26-11-2010 08:56 #191| 0

On screen display hvad er det og hvordan slår jeg det til?

@clemme

hvilke taster bruger du på dit keyboard til action keys?

Jeg har prøvet med mange forskellige og det er lidt svært at finde de rette, hvor man ikke skal lave for mange armbevægelser samt lave evt fejl.

For du bruger også "TABLE UNDER MOUSE" ik ?

26-11-2010 09:38 #192| 0

Jeg kender dig ikke, så har ikke noget imod dig personligt, men den form for selvicenesættelse du har gang i er da godt nok usmagelig.

Okay så en TOP skal være en god repræsentant for poker i området/landet. Og det skal så være en short stacker der tidligere lagde sig ud med de fleste professionelle i DK ved at sige at det var fordummende osv osv at spille poker på full time, bare fordi du valgte at stoppe.

Altså nu citere jeg bare, for jeg synes sku lidt det er en joke det du har gang i, jeg havde nok valgt at holde piben inde hvis jeg var dig, men du har nok set chanchen for noget fame og fortune, effing shortstacker.

"Jeg har fundet ud af, at det ikke er dét jeg vil. Jeg vil ikke sidde alene i min lejlighed dag ud og dag ind og spille om penge mod andre mennesker rundt om i verden på cyberspace uanset om jeg blive velhavende på dét eller ej. Jeg har fået slået mine øjne op og har især forstået, at der er mere i livet end poker. Det må ikke være meningen, at man skal blive så ensom, egoistisk og pengegrisk."


"Til alle pokerspillere derude i dagens Danmark. Nybegyndere, amatører, semi-professionelle og highstakes proer: Tænk jer om inden i sætter jer ved filten! Er det virkelig det værd? Har jeg lyst til at blive en anden person, for folk ændre sig betydeligt, når man hver dag, spiller om penge."

26-11-2010 12:36 #193| 0

@Filosoffen
Jo, men Clemme selv med SSS spiller du jo også postflop poker med over 30 bb.
Nu railede jeg lige et NL 2000 bord, mellem 2 forholdsvis shorties. En åbner cut off med AQo og big blind kalder. Flop KQJ med 2 klør. Big blind better 100 ind i 130 pot. Ham med AQ tænker meget længe og kalder. Det er vel heller ikke nogen nem beslutning, men det syntes du måske? Afhænger vel af modstanderen og forskellige andre ting, men kan da aldrig altid være nemme beslutninger? Forstår jeg ikke helt.

Hey. Nu ville jeg samligne SSS med DSS og her er det altså ufatteligt meget lettere. Nu er det fordholdsvis sjældent at BB leader. Jeg folder med det samme AQo her. NU kom vi jo fra om jeg bruger hele min TB eller ej når jeg spiller SSS. Det har jeg aldrig gjort. :)
Til alle dem som vil prøve krafter med SSS, så kommer der snart en bog på banen skrevet er nok verdens bedste SS'er. Efter min mening. Man kan vist nok også købe coaching af ham. Han er desuden en alletiders fyr, så det ville ikke være helt dumt for nogen. Hvis man er interesseret i dette, så send mig en PM.


@Drejer89
Hej Martin.. Held og lykke med at blive TOP. Håber det bedste for dig :)
Tusind tak. Jeg håber også det bedste for dig :)

Sorry hvis disse spørgsmål er tidligere i tråden. Men den er jo efterhånden rimelig lang ;)
No problem... ;)

Men hvordan, og hvorfor startede du med poker?
Jeg blev introduceret til pokeren i 2001 da jeg gik på handelsskolen i Holbæk. Vi spillede five card draw med et enkelt byt om småpenge med klassekammeraterne inden en vilkårlig bytur. Vi forsatte hyggen med småpenge i flere måneder. Jeg tabte. Kort tid efter fik jeg arbejde som Croupier på Casino Marienlyst i Helsingør, Nordsjælland. Her spillede vi Texas i pauserne i staffroom til den store guldmedalje. Jeg tabte. Efter 11 måneder med et stabilt underskud om måneden gik det stadigvæk ikke opad, da jeg blev introduceret til online poker, da jeg i et hjørne, hørte at en ”nobody” Mr. Moneymaker havde vundet næsten 16 millioner for under 200kr. i WSOP 2003. Det skulle jeg prøve…..jeg tabte. Hver måned, når den varme lønseddel fra casinoet kom ind på min luffekonto i Nordea, satte jeg yderligere $50 ind. Jeg tabte. I Marts 2005 vandt en gamle god ven en EPT pakke til Monte Carlo. Jeg blev inviteret som tilskuer og var hurtigt på anden række til den ultimative verden, et liv jeg måtte prøve. Jeg var forbløffet! Jeg fik endnu mere blod på tænderne og gik i hård træning… online… ingen bøger… ingen videoer… jeg ville bare spille… jeg tabte. D. 21. August 2006 opfandt jeg med en gammel god ven, et lille pokerteam med alle gevinster til deling. Vi satte hhv. $500 ind hver til den nye rulle og gik i gang. Fem måneder senere vinder min ven en tour. Jeg ville gøre det bedre og vinder en større tour. Vi kvaller os til EPTer/WSOP/WPTer og det gik hurtigt og godt… super godt. Siden da har jeg grindet for mig selv og det er gået fint :)

Hvor stort var dit første indskud?
Det var vel $50 tilbage i 2003. :)

Hvad startede du med at spille?
Jeg spillede små online tours. Gerne rebuys. $3.

Hvor lang tid gik der før du blev en vindende spiller?
Der gik 4 år. Jeg har aldrig læst en bog eller set videoer, ej har jeg haft en coach. Det var derfor det tog så lang tid.

3 bedste råd til nybegyndere?
1. Begynd med at spille tours. Små rebuys og/eller sit and gos. Hold dig langt væk fra cashgame i begyndelsen.
2. Spil kun for penge du har råd til at tabe.
3. Læs bøger og se videoer indtil du har overvejet at lade dig indlægge. Deltag aktivt på PN og andre forummer. M.m.m. :)


@Ares
"Ps: On-Screen Display er en mega nice feature. Generelt er TN VERDENS BEDSTE PROGRAM. Jeg burde næsten sove med det under dynen! hahaha..."
Den feature havde jeg ikke set før din post her. Det er jo genialt. Takker!

Det var så lidt du. Jeg er glad for at jeg har været til din hjælp ;)

Og held og lykke med projektet.
Tak og i lige måde. :)

@Vista
On screen display hvad er det og hvordan slår jeg det til?
Det fortæller dig hvor mange Big Blinds du har. Se mine billeder på min blog. Det fortæller dig hvad du skal vide og samtidigt med det, så kan du se begynder-videoen fra TN's egen hjemmeside.

www.tableninja.com

4.bp.blogspot.com/_Z1vT8UiJkVs/TO6P49O3jKI/AAAAAAAAAog/qqghMmIl704/s1600/ScreenHunter_08+Nov.+25+17.31.jpg

hvilke taster bruger du på dit keyboard til action keys?
4.bp.blogspot.com/_Z1vT8UiJkVs/TO6P3DkZv1I/AAAAAAAAAoY/yV0ZgPIBTQM/s1600/ScreenHunter_06+Nov.+25+17.31.jpg

Jeg har prøvet med mange forskellige og det er lidt svært at finde de rette, hvor man ikke skal lave for mange armbevægelser samt lave evt fejl.

For du bruger også "TABLE UNDER MOUSE" ik ?
1.bp.blogspot.com/_Z1vT8UiJkVs/TO6P2bvs8mI/AAAAAAAAAoU/HLoEeQHqmes/s1600/ScreenHunter_05+Nov.+25+17.31.jpg

Ja, man skal passe på med TN. Det kommer med øvelse. Jeg laver sjældent fejl disse dage, men det sker. Spil på fun game bordene indtil du er hardcore på TN. ;)

/Clemme

27-11-2010 12:34 #194| 0
Hey :)

Der er en del af jer, som har send mig en PM her på PN om SSS og hvordan man kan blive bedre og hvor man kan få købt sig en bog etc. Som sagt så er Kevin Thurman nok pt. verdens bedste SS'er og jeg snakket med ham og fået fat i et par links. Til dem der gerne vil sende ham en personlig e-mail er de også velkommen til dét. Det er selvfølgelig desværre ikke helt billigt, men han er ALLE pengene værd. :)

Kevins e-mail:([email protected])

Strategy Guide: $2200
.
www.fpppro.com/blogs/needbeer/index.php?pid=1014

Strategy Guide + 5 Hours of Coaching: $3200.
www.fpppro.com/blogs/needbeer/index.php?pid=1015

Coaching: $250/hour.
www.fpppro.com/blogs/needbeer/index.php?pid=1016


/Clemme


27-11-2010 13:26 #195| 0

@Clemme1982:

Jeg synes din tilgang til poker er spændende og respektfuld.
Kan kun bakke op om din ansøgning til at blive TOP.

Det jeg dog klart synes er din største kvalitet, er at du er velformuleret, skriver sobert, og staver godt. Du slår på intet tidspunkt over i sure kommentarer, og du afviser høfligt at svare, når der spurgt til noget personligt eller økonomisk som er privat.
Og du gentager gerne visse af dine svar, selvom folk bare kunne læse hele tråden, istedet for bare at gøre det nemme: spørge med spredhagl.

Du har en fin hjemmeside, og du sørger for god service med links mm. til en masse forskelligt, som du mener kan hjælpe folk til svar på spørgsmål, du ikke har mulighed for at besvare.

Alt i alt, mener jeg at uanset hvad PokerStars beslutter, så vil du nu engang være et af de bedste bud på en ambassadør for et pokersite som jeg har læst om og af.
Meget meget få proffessionelle pokerspillere med store store kontrakter har, hvad jeg har set, taget sig tid til at skrive så uddybende og ærligt om alt fra Herodes til Pilatus.

GL M8, Hvis jeg skule vælge en ambassadør blandt alle chefer i DK, ville jeg snappe dig;o)

MVH Brunen

27-11-2010 14:33 #196| 0

Hvor meget skulle du have for at droppe pokeren nu for altid? hvad ville du give dig til?
Tror du på gud eller andet overtro, der ikke er videnskabelig belæg for
Yndlings ret+frugt+grøntsag?
Gør du nogle sjove ting imens du grinder?
Mest over og undervurderede Danske Spillere på nl500-nl2k samt fra nl5k+
Hvad laver du udover pokeren for afveksling (sport evt)
Hvad laver du om 12 år?
Hvad tror du HighPulse kommer frem med?
Bedste grinderfood?
Yndlingssite udover ps?
Er du en plo donk?
Hvilke lande foretrækker du at bo i hvis pokeren blev forbudt i dk?


GL med SNE og TOP :-)

27-11-2010 15:22 #197| 0

@Brunen
Det må jeg nok sige! Det var sku pænt af dig. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige til dét andet end tak. Tusind tak. Det er klart det kan virke ret selviscenesættende, men jeg prøver oprigtigt at være en god repræsentant og jeg ved at de fleste der havde chancen nok vill gøre den samme indsats. Det er på sin vis "life changing", så hvorfor ikke give den en ekstra skalle. At denne brønd gik mere eller mindre amok, var jeg ikke forberedt på og jeg kan huske at da jeg postede denne tråd var det kun omkring TOP og indet andet, men jeg er umiddelbart glad for at det gik så vidt. Det er rart at dele sine tanker og erfaringer med pokerdanmark og jeg er mega glad for at der er en del af jer der kan bruge det jeg har skrevet til noget.
At der så en gang imellem er et par trolde, må man jo bare tage med på vejen. Jeg ignorere dem bare. Hvis man først lægger op til unødvendigt debat, kan det hele let gå af sporet og så har vi balladen og nu synes jeg er denne brønd er fino dino og så er der ingen grund til at ødelægge noget som helst.
At der så i ny og næ kommer en skribent som dig og poster en indlæg som dette er "very much appriciated". Det er sku rart. Well played.
At du så ønsker mig held og lykke med TOP er den ene tring, men så må jeg have ret til at ønske dig stor-skrub ved bordene. Der virker ihvertfald som om du har fortjent dét. :)


@Peter_Kv11
Hvor meget skulle du have for at droppe pokeren nu for altid? hvad ville du give dig til? Jamen jeg tror at en rulle på $4M ville kunne gøre dét, men der er selvfølgelig andre ting der også spiller ind i denne sag. Jeg ville helt sikkert rejse en del til Asien, SA og AUS, spille mere guitar og få mit PPL (privat pilot license). :)
Tror du på gud eller andet overtro, der ikke er videnskabelig belæg for? Jeg elsker det her spørgsmål mere end du aner og tak fordi du stillede dét! :) Jeg er ateist og et videnskabeligt menneske. Så det gør jeg bestemt ikke. Det er et lidt skrøbeligt emne og jeg skal passe på, jeg ikke dømmer den evt. brede befolkning, men jeg synes det er ret ulogisk og derved forholdsvist uintelligent, at tro på noget, som der netop ikke er et konkret bevis for eksistere. At folk tror på fx Gud den almægtige er fint med mig. Det skal de da have lov til. Hvis det er med til at få dem FX "lettere" igennem livet så er det da fair and square! Jeg havde engang en kæreste der var en katolik i aller højeste grad. Hun spurgte mig engang om at hvis vi en dag skulle giftes, om jeg så ville blive katolik for hendes skyld! Det sagde jeg ja til. :)
Yndlings ret+frugt+grøntsag? Boller i karry m. ris. Frugt: Advocado. Grøntsag: Ært.
Gør du nogle sjove ting imens du grinder? Jeg shuffler chips i ny og næ.
Mest over og undervurderede Danske Spillere på nl500-nl2k samt fra nl5k+? Det har jeg ingen kommentar til. Desværre. :(
Hvad laver du udover pokeren for afveksling (sport evt)? Jeg elsker at stå på ski og snowboard og tager derfor helst på skiferie minimum en gang om året. Jeg spiller en masse guitar i poker-pauserne og får også undervisning to gange om ugen. Jeg har et dykker-certifikat (open water, 18m.), men det er desværre ikke så tit jeg får brugt dét. Jeg svømmer i ny og næ og er blevet lidt vild med Cross-Fit, men det er jo mega hårdt ....hahahaha. :-/ Jeg surfede en del da jeg boede på Costa Rica og jeg har slet ikke noget imod at løbe nogle lange turer med min ven Henrich (en marathon champ).
Hvad laver du om 12 år? Der bor jeg forhåbentlig enten i Syd-europa, Costa Rica, Californien eller Florida (jeg er mega meget pas på den danske vinter og min familie er meget meget lille). Jeg har på det tidspunkt en kontrakt med PokerStars, en fantastisk kone og tre små piger.
Hvad tror du HighPulse kommer frem med? Det ved jeg ikke :(
Bedste grinderfood? En hawaii pizza. :)
Yndlingssite udover ps? Jeg spiller kun på PokerStars. Skulle de stoppe med at eksistere, så smider jeg mine skillinger ind på FTP. :)
Er du en plo donk? Nej. Jeg er vindende, men bestemt ikke hardcore. Det vil jeg lade Christoffer Forchhammer, Theo Jørgensen og Phil Galfond om at være ;)
Hvilke lande foretrækker du at bo i hvis pokeren blev forbudt i dk? Costa Rica, USA eller Frankrig. :-D

GL med SNE og TOP :-) TUSIND TAK! Grinern spørgsmål :)

/Clemme

27-11-2010 15:26 #198| 0

Hvem vil du helst spille HU med? Durrrr eller Daniel 'jungleman12' Cates ? :)

27-11-2010 16:16 #199| 0

@Drejer89
Hvem vil du helst spille HU med? Durrrr eller Daniel 'jungleman12' Cates ? :) Jeg bliver jo nødt til at sige Durrrr. :-)

27-11-2010 16:20 #200| 0

Enig med Brunen:)

Åbner du i øvrigt selv nye borde, eller sætter du dig kun ved dem som er igang? Og er det dit indtryk at dem som sidder og venter ved nye borde er bedre eller dårlige end gennemsnittet?

Ved du om Stars har planer om at oprette 2-dags turneringer som kører hver uge og ikke kun i forbindelse med WCOOP og SCOOP?

27-11-2010 19:02 #201| 0

@Filosoffen
Enig med Brunen:) :)
Åbner du i øvrigt selv nye borde, eller sætter du dig kun ved dem som er igang? Og er det dit indtryk at dem som sidder og venter ved nye borde er bedre eller dårlige end gennemsnittet? Pu ha, for det meste gør jeg ikke. Dem der venter ved nye borde er som regel regulars, så nej.

Ved du om Stars har planer om at oprette 2-dags turneringer som kører hver uge og ikke kun i forbindelse med WCOOP og SCOOP? Det ved jeg ikke, men det kunne være cool med FX en dyr deepstack over to dage fra lørdag til søndag. :)

27-11-2010 19:20 #202| 0

Hvad gav du for støvlerne ?

27-11-2010 19:24 #203| 0

@clemme

Ikke for at lave din brønd om til en debat religion...

.... Men i min verden er det uintelligent at afskrive folks intelligens pga evt tro, fordi du mener det er ulogisk. Jeg tror heller ej på Gud den almægtige, men jeg vil ikke udelukke det kan lade sig gøre. Så intelligent tør jeg slet ikke gøre mig selv til, og ville derfor aldrig kalde religiøse mennesker for uintelligente. Hvertfald ikke på den baggrund.

Ellers har din brønd været mega fed og underholdende

27-11-2010 22:51 #204| 0

@Hamdenlange
Hvad gav du for støvlerne? 2.000kr. :-)

clemmesblog.blogspot.com/2010/11/winter-boots-from-boss-orange.html

28-11-2010 09:23 #205| 0

Hvordan har du sørget for at du overholder alle dine regler? Har du nogen regler imod tilt du vil dele?

28-11-2010 13:30 #206| 0

@noiD
Hvordan har du sørget for at du overholder alle dine regler? Har du nogen regler imod tilt du vil dele? Hejsa. Det kan være super svært at holde de regler, man sætter for sig selv. Jeg har mange forskellige regler, men ikke rigtigt nogen om TILT. Jeg ved hvor farligt det kan være for en professionel at tilte. Pokerspiller tilter dog imidlertidigt uundgåeligt og det aller vigtigste er at finde ud af hvorfor man gør det og få rettet fejlen(e) med det samme.
TILT kan kost dyrt og være med til at ødelægge ens pokerspil i flere dage. Det er også bare så super ærgerligt at arbejde hårdt for et BI eller to og så smide det hele væk på en hjerneblødning fordi man er blevet lidt personlig eller fordi kæresten råber af én.

Mine råd til dig:
1. Lad nu bare vær' ;)
2. Stop med det samme, så snart du har lavet en beslutning der er mega dårlig eller ihvertfald et pænt stykke under din standard.
3. Nu ved jeg ikke hvad du spiller, men det er genialt at spille cashgame, hvis du er en person som tilter let, for så kan du sidde ud efter to sekunder. Det kan du jo ikke i andre games.
4. Hvis du på noget tidspunkt tilter i fremtiden, så straf dig selv ved FX at løbe 3km eller 50 armbøjninger. Eller hvad ved jeg, du ved hvad jeg mener.

Held og lykke med IKKE at tilte.


/Clemme

28-11-2010 23:57 #207| 0

Nu når du opnår SNE, hvor lang tid beholder så du den status som SNE? Jeg formoder deadline er den 31 december 2010 ligesom os andre. Beholder man så SNE status i hele 2011 eller hvordan forgår det med SNE. Når man f.eks bliver SilverStar, så er man jo SilverStar hele næste måned også :)

29-11-2010 01:45 #209| 0

@SS

Han stiller ikke noget spørgsmål

29-11-2010 01:55 #210| 0

muffies +1

29-11-2010 14:44 #211| 0

@Svennebabz
Nu når du opnår SNE, hvor lang tid beholder så du den status som SNE? Jeg formoder deadline er den 31 december 2010 ligesom os andre. Beholder man så SNE status i hele 2011 eller hvordan forgår det med SNE. Når man f.eks bliver SilverStar, så er man jo SilverStar hele næste måned også :) Nu skal jeg lige blive det først :) Men læs nedenstående link. Pokerstars besvare spørgsmålet langt bedre end jeg ville gøre. Det er nemlig en lille smule kringlet. :)

www.pokerstars.com/da/vip/supernova/elite/

/Clemme

29-11-2010 14:53 #212| 0
"Jeg er lidt indebrændt over nogle andre ting i min hverdag, og mente at det skulle gå udover en eller anden på PokerNet. Derfor tager jeg mig lige en tænkepause"
I PokerNet!
29-11-2010 15:00 #214| 0

@SS Der er nok en der er misunderlig hva? hvorfor er størstedelen af alle dine post bare lort? tag dig nu lidt sammen din evige NL50 grinder!!

29-11-2010 23:48 #216| 0

Er du blevet TOP eller ?

29-11-2010 23:50 #217| 0

Jeg må indrømme, at jeg finder det en smule kritisabelt, at jeg ikke kan få lov at gå lidt kritisk til værks over for OP. Jeg synes faktisk ikke, at mine spørgsmål var hverken usaglige eller irrelevante.

29-11-2010 23:54 #218| 0

Noget nyt fra Stars? Ventetiden må være ulidelig!

29-11-2010 23:56 #219| 0

@SuperSennels
Det synes jeg så, og det lader desværre til at være ret generelt for din fremtræden på PokerNet efterhånden. Find venligst den konstruktive SuperSennels fra gamle tider frem, og ikke SlattenSennels der sviner folk til, spammer forummet om natten og angriber andre når de selv opfører sig tålmodigt og pænt.

29-11-2010 23:59 #220| 0

Sker der for SS hetzen lige pludselig?

Yeah manden er en smule indebrændt i røvskægget now and then, men den post du har redigeret, pisfisk, var sgu da helt reel og uden svinske kommentarer.

Clemme er sikkert en fin fyr, men synes også at det virker ret fesent, at han bare skøjter hen over alle posts der ikke indeholder positiv omtalte og lovprisninger. Vil man i brønden, må man da også tage de kritiske spg/kommentarer.

Edit: SlattenSennels

30-11-2010 00:07 #221| 0

@KeyserSoze
Jeg er den eneste grund til at SuperSennels ikke for længst er banned igen. Fordi jeg er en tålmodig mand, og nogle gange for tålmodig. Det er ikke en hetz, men desværre pure facts. Ingen ville hellere end jeg se en flink fyr som SuperSennels finde tilbage til sit tidligere høje niveau, men faktum er altså at det er langt derfra i øjeblikket.

Hvis man vil forholde sig kritisk, så kan man naturligvis det. Det kan man til Clemme, det kan man til mig og det kan man til Anders Fogh hvis man vil det. Men at flyve direkte i flæsket uden anledning gentagne gange med grimt sprog om at "alle PokerNets brugere er episke mongoler" osv., det er næppe vejen frem.

Men lad os tage diskussionen over PM hvis nødvendigt. Denne tråd skal ikke lide under det. Man er natuligvis - som altid - frit stillet for at stille spørgsmål, hvis det ikke vurderes at det er direkte personangreb. Så er det op til manden i brønden at svare på det alt det han synes fortjener svar, og det synes jeg at han har været eksemplarisk til i denne tråd.

30-11-2010 00:10 #222| 0

@ pisfisk

Der er selvfølgelig altid en diskussion at tage op, når det handler om form kontra indhold. Jeg holder dog fast i, at både form og indhold var helt i orden. Det er du så ikke enig i, og det må jeg jo så tage til efterretning.

Jeg vil dog stadig gerne vide, hvorfor det ikke er i orden at spørge OP om, hvorvidt hans håne-kommentarer til pokerspillere ikke blot var et udtryk for, at han var running bad dengang og kastede håndklædet i ringen.

Jeg synes heller ikke, der er noget galt i at spørge, hvordan han har det med at være en ratholer - ej heller, om han, selvom han er erklæret ateist, så alligevel tror på karma?

IØ får du lige en plusser for dit SlattenSennels. Den var sgu meget god

30-11-2010 00:12 #223| 0

BTW. Så skrev jeg størstedelen - det har jeg også gjort opmærksom på i en PM til Skod. Men ja, det var over grænsen - det skal jeg da gerne indrømme.

30-11-2010 00:13 #224| 0

SlattenSennels

hahahaha!

30-11-2010 00:22 #225| 0

Må indrømme det er et stykke tid siden at jeg læste SSs post der blev redigeret, og huskede den som en masse spg til OP. Troede "alle PokerNets brugere er episke mongoler" kommentaren var i en anden post, my bad.

Dog synes jeg stadig de punkter SS opstillede til OP var fine, og spg/punkter jeg gerne havde set besvaret.

Mht. hetzen var det ikke mod/admin henvendt, men mere hele PN på det sidste. En person svarer SS igen, kommer med "punchlinen" lol-50nl-lowlife4eva-donk og så skal alle trolls copy/paste samme interweb-gansta attitude hver gang SS poster i en tråd, patetisk imo.

30-11-2010 00:26 #226| 1

@Messi73
Noget nyt fra Stars? Ventetiden må være ulidelig! Nej desværre og jo det er den. :( I får selvfølgelig svar så snart jeg får besked. Ellers kan man jo følge med på min blog, som jeg opdatere hver dag :)

@Pisfisk
Tak for opbakningen. Den er værdsat. :)

/Clemme


Ps. Jeg ignorere og blokere brugere blankt, hvis de ikke viser gensidig respekt.

30-11-2010 00:27 #227| 0

@Pisfisk

Altså hvordan kan man være direktør på pokernet og så have sådan et brugernavn?

(ja, måske er jeg lidt nysgerrig og gammeldags, men er pisfisk ikke lidt upassende??)

30-11-2010 00:29 #228| 0

Okay. Nu er jeg officielt på lifetime tilt og er dybt indebrændtt over, hvordan OP opfører sig i denne tråd.

Er jeg seriøst den eneste, der synes, det er en stor joke?

If so, så må jeg sgu drage den konklusion, at jeg er mere retarderet, end jeg troede muligt - alternativt, at de fleste andre er...ehh...nogle...ehh...mennesker...der bare vil gøre alt for at få deres spørgsmål besvaret af en pseudokendt dansker.

30-11-2010 00:30 #229| 0

@clemme

"Ps. Jeg ignorere og blokere brugere blankt, hvis de viser gensidig respekt." - say what?

edit/ du fik den rettet ;)

30-11-2010 00:33 #230| 0

@Filosoffen
Jeg fik brugernavnet længe inden min stilling var enten i nogens tanker eller på tale. Nu er det sådan at man ikke må have dobbeltprofiler/flere brugere på PokerNet, og det gælder selvfølgelig også for mig. Havde jeg tænkt mig om havde jeg enten heddet JediFish eller JeffVader (Darths mindre kendte bror - hvis JediFish mod forventning skule være optaget). Omvendt synes jeg egentlig at det er tilpas selvironisk.

@Clemme
Sorry for sidespor.

30-11-2010 00:40 #231| 0

OP styre vel selv om han vil svare på spørgsmål fra trolls/haters, eller om folk som oprigtigt er nysgerrige omkring ham og hans spil/liv.

Ignore da tråden hvis den tilter dig så meget SS.

GL med det Clemme.

30-11-2010 00:50 #233| 0

@Mr Deposit
:)

@Pisfisk
No problem. Det skal der jo også være plads til og som sagt. Det er værdsat og får mig til at forsætte med at være aktiv her på PN. :)

@xschultz92
GL med det Clemme. TUSIND TAK! :)

30-11-2010 00:55 #234| 0

Barca eller Real?

30-11-2010 01:02 #235| 0

Syntes det er en vældig interesant tråd, så bliv endelig ved med at skrive CLemme.

Og hvem foretrækker du egentlig - Paris Hilton eller Amalie fra paradise?

Okay pisfisk så forstår jeg bedre:)

30-11-2010 01:07 #236| 0

@Maller
Barca eller Real?
Der er du ond! :-( Men Messi er for nice, så jeg bliver nødt til at holde med Barcelona. Ps. Syg kamp! :-D

@Filosoffen
Syntes det er en vældig interesant tråd, så bliv endelig ved med at skrive CLemme. Tak. Will do :)
Og hvem foretrækker du egentlig - Paris Hilton eller Amalie fra paradise? Hahahahaha. Oh My God! Hmmmmmm...........Paris. :-D. Ps. One night in Paris with Amalie? :-D

30-11-2010 04:41 #237| 0

@Clemme

Vil bare lige rose dig for den måde du besvarer spørgsmålene på, og fremstår her på Pokernet. Er sikker på du nok skal blive en god ambassadør for PS nu her fra i næste uge af ;)

E: dno om det er spurgt før, men: Største liveresultat?

30-11-2010 08:44 #238| 0

Super læsning..

Hvem gad du helst se i brønden, hvis du skulle vælge en??

Skal du betale skat af det du rake, og får fra dine vippoint?!

30-11-2010 12:09 #240| 0

@Mihan29
Vil bare lige rose dig for den måde du besvarer spørgsmålene på, og fremstår her på Pokernet. Er sikker på du nok skal blive en god ambassadør for PS nu her fra i næste uge af ;) Det var pænt af dig. Det må jeg sige. :) Der er en masse og åbenbart inkl. dig selv der krydser fingre, nu kan det næsten ikke gå galt var? :-D Hyg dig.

E: dno om det er spurgt før, men: Største liveresultat? En 3. plads i CPC'en 2007. Her er et link til mine live resultater :)

pokerdb.thehendonmob.com/player.php?a=r&n=76828

@Gyldens
Super læsning.. Det var godt :)
Hvem gad du helst se i brønden, hvis du skulle vælge en?? Theo Jørgensen. Den mand er jo for grinern og han er bare så oprigtig og det synes jeg er super vigtigt at være, når man er et idol for mange unge spillere. Men han har nok for travlt med sit nye job ;-)
Skal du betale skat af det du rake, og får fra dine vippoint?! Ja, det skal jeg.

/Clemme

30-11-2010 13:05 #241| 1

Nu indbefatter det at hoppe i brønden jo, at man er villig til at svare på stort set alt, hvorfor det da er lidt svagpisser agtigt, at OP slet og ret hopper over ethvert spørgsmål med bare en smule kritisk islæt.

Det sagt, gl med top og whatever.

30-11-2010 14:35 #242| 0

Synes du selv du lever op til "oprigtigheden" når du konsekvent nægter at svare på posts, der som SS' åbenbart "ikke viser dig respekt"?

Med andre ord, skal man stryge dig med hårene for at din oprigtighed for alvor kommer frem?

30-11-2010 14:38 #243| 0

@JoeLOL

Det synes jeg da ik han gør. Han har svaret på en del spørgsmål med kritisk islæt. Blandt andet mit eget.

30-11-2010 17:06 #244| 0
TOP UPDATE :)

clemmesblog.blogspot.com/

/Clemme
30-11-2010 17:19 #245| 0

@Clemme

Hvad er udbyttet for Stars at få dig tilknyttet deres site? Hvad forventes det at du kommer til at bidrage med, til deres forretning, hvis du bliver SNE/TOP w/e?

Jeg syntes personligt at det er topfesent at man tager en en evensteven shortstacker ind som repræsentant (fred være med det), men hvilken value er det du bringer Stars? Jeg kommer til at tænke tanken, at hvis folks opfattelse af profilerne multitabler som shortstacker på midstake så giver det et negativt indtryk?

Jeg tænker på en pokerreklame med Ivey, Durrrr & Daniel der sidder foran skærmen med 30 borde og shorter den? Det er vel ikke den form for reklame du er tiltænkt at skulle skabe (obv), men hvad er det?

(No hard feelings, og ønsker dig naturligvis alt godt med projektet)

30-11-2010 17:34 #246| 0

Mathew "chipstar1" Didlick har fortalt mig at han blev valgt til TOP fordi stars ønskede sig en repræsentant som spillede de små stakes.

Så kan det vel også tænkes at stars gerne vil have en repræsent som shortstacker?

30-11-2010 17:49 #247| 0

@Kunz
Hvad er udbyttet for Stars at få dig tilknyttet deres site? Hvad forventes det at du kommer til at bidrage med, til deres forretning, hvis du bliver SNE/TOP w/e? Det kan jeg ikke fortælle dig. Desværre :(
Jeg syntes personligt at det er topfesent at man tager en en evensteven shortstacker ind som repræsentant (fred være med det), men hvilken value er det du bringer Stars? Jeg kommer til at tænke tanken, at hvis folks opfattelse af profilerne multitabler som shortstacker på midstake så giver det et negativt indtryk? Jeg har svært ved at se hvorfor dette skulle give et negativt indtryk! Du finder dog mere om dette tidligere i brønden, men jeg kan fortælle dig at det bestemt ikke kun drejer sig om hvad du spiller og hvordan du spiller dét, hvor højt du spiller og hvor meget du spiller. Det udgør måske 10%. Jeg har fået deres interesse af mange andre grunde, på baggrund af det som jeg skrev i ansøgningen og det vil jeg gerne holde for mig selv. :)

(No hard feelings, og ønsker dig naturligvis alt godt med projektet) None taken ;) Tusind tak :)

Ps. Hvad angår SSS VS DSS, læs da tidligere i denne brønd.


/Clemme

30-11-2010 17:51 #248| 0

KOM SÅ STARS, LAD CLEMME VÆRE DANSK AMBASSADØR!!

30-11-2010 17:59 #249| 0

@Filosoffen
Mathew "chipstar1" Didlick har fortalt mig at han blev valgt til TOP fordi stars ønskede sig en repræsentant som spillede de små stakes. Det er helt korrekt. Jeg har også snakket med Mat og han spiller nemlig MS. PokerStars vil have spillere fra alle slags spil, alle stakes og fra hele verden etc.
Så kan det vel også tænkes at stars gerne vil have en repræsent som shortstacker? Det kunne sagtens tænkes. Det er der ihvertfald én der håber på. :)

30-11-2010 18:02 #250| 0

@Chrrrist
KOM SÅ STARS, LAD CLEMME VÆRE DANSK AMBASSADØR!! Hahahaha. Det lader til at jeg skylder herren her en stor øl ét sted, med den goe karma, hvis jeg skulle blive udvalgt. Probs, håber du får en go aften :)

30-11-2010 18:14 #251| 0

En øl ville da ikke skade :-D Ej jeg har fuldt spændt med fra start næsten, og synes sgu det vil være well deserved, så jeg håber det bedste for dig og krydser fingre!

30-11-2010 19:28 #252| 0

@chrrrist
En øl ville da ikke skade :-D Ej, jeg har fuldt spændt med fra start næsten, og synes sgu det vil være well deserved, så jeg håber det bedste for dig og krydser fingre! Perfekt...tak for det chrrrist. Vi ser hvad der sker. Skal nok holde dig postet ;) Hyg dig.

30-11-2010 19:37 #253| 0
Sidste år offentligjorde PS deres TOPs den 9/12.
30-11-2010 19:42 #254| 0

For fillan Clemme sikke en mulighed!!

Good luck herfra!

30-11-2010 20:51 #255| 0

@lasse k
For fillan Clemme sikke en mulighed!! Ja det er en kæmpe mulighed. Det ville være rigtig rart at få denne kontrakt i hus. Det gør det ihvertfald lidt lettere. :) Det er jo ikke ligefrem en dans på roser, som det var for bare tre år siden. :)

Good luck herfra! Tusind tak Lasse ;)

30-11-2010 23:55 #256| 0

Så vidt jeg er informeret går der 7-10 dage fra i dag til TOPs-finalisterne får svar.

fin brønd. gl Clemme.

01-12-2010 01:09 #257| 0

@Bajawa
Så vidt jeg er informeret går der 7-10 dage fra i dag til TOPs-finalisterne får svar. Okay. Tak for den info. Jeg havde faktisk også samme tanker. Og det passer meget godt med den 9/12 som det var sidste år.

fin brønd. gl Clemme.
Tak m8. Som man siger: "One time". ;-)

mvh.
/Clemme

01-12-2010 01:55 #258| 0

Held og lykke med udnævnelsen.

Jeg undrer mig over at du skal betale skat af rakeback da det jo egentligt ikke er gevinst men din egne penge du får retur.

01-12-2010 07:05 #259| 0

@superkrikken
ja og så er hans overskud jo bare det større og derfor skal han betale skat af dette da skat afhænger af ens OVERSKUD :)

Har vist slet ikke fået skrevet i tråden selvom jeg har kigget med fra day one..
Gl med at blive TOP på stars det er en kæmpe mulighed.
Glem alle de hateres til small stack spillet dem vil der altid være, startede også selv op som short stack spiller og det er også der jeg har det bedst, faldt så over DoNs som bygger på noget af det samme, men tror snart jeg hopper over til cash igen da det er federe at kunne gå når man vil

01-12-2010 10:18 #260| 0

Ved ikke om du ved noget om det. Men. Tror du de kører med samme bonus system i 2011 som de har gjort i 2010? Altså mht at man kan købe 1000$ for 50.000 fpp hvis man når 100.000 vpp´s og 3400$ hvis man når 200.000 vpp´s osv? Samt 4000$ for 250.000 fpp.
For tror jeg vil dedikere mig selv til PokerStars i 2011 og regner med at nå mellem 200.000-300.000 vpp´s næste år, men kun hvis de kører med et lige så godt system som de har gjort i år.

01-12-2010 11:48 #261| 0

@superKrikken
Held og lykke med udnævnelsen. Mange gange tak. Jeg kan confirme Bajawas udtagelse. TOP udnævnelsen sker først om en uge ca. :)

@chmpen85
Har vist slet ikke fået skrevet i tråden selvom jeg har kigget med fra day one..
Gl med at blive TOP på stars det er en kæmpe mulighed.
:-D TAK!
Glem alle de hateres til small stack spillet dem vil der altid være, startede også selv op som short stack spiller og det er også der jeg har det bedst, faldt så over DoNs som bygger på noget af det samme, men tror snart jeg hopper over til cash igen da det er federe at kunne gå når man vil. Ja præcis. Gå når man vil er mega nice. :) Og tak for opbakningen. Det har faktisk været lettere med de SS haters og andre trolls end jeg havde regnet med. :)

@berlusconi
Ved ikke om du ved noget om det. Men. Tror du de kører med samme bonus system i 2011 som de har gjort i 2010? Altså mht at man kan købe 1000$ for 50.000 fpp hvis man når 100.000 vpp´s og 3400$ hvis man når 200.000 vpp´s osv? Samt 4000$ for 250.000 fpp. Ja det tror jeg. Jeg har faktisk lige skrevet en mail til dem om netop dette. De har dog ændret, at hvis man køber en cash bonus, skal den IKKE spilles fri. Den bliver instant crediteret. Det er jo for nice. ;)
For tror jeg vil dedikere mig selv til PokerStars i 2011 og regner med at nå mellem 200.000-300.000 vpp´s næste år, men kun hvis de kører med et lige så godt system som de har gjort i år. Så ønsker jeg dig held og lykke. Planlæg dit spil dagligt, ugenligt og månedligt så skal det nok gå. Bare vær realistisk :)

/Clemme






01-12-2010 12:15 #262| 0

Hejsa

Havde du spillet ME i 2007, hvis ikke du kvallede?
Har du aktier i tableninja?
PN eller 2+2?

GL med dit projekt.

01-12-2010 12:24 #263| 0

"Så ønsker jeg dig held og lykke. Planlæg dit spil dagligt, ugenligt og månedligt så skal det nok gå. Bare vær realistisk :)"

Tak skal du ha. Det er ikke som sådan et mål for mig at nå en masse VPP´s, men mit mål er at lave minimum $60.000 på shorthanded sitngos og dermed vinde sharkscopes "5-6 handed, totalprofit, any stakes" leaderboard og det kommer helt sikkert til at ske.

Held og lykke med TOP!

01-12-2010 13:06 #264| 0

@kris_rem
Hejsa Hej :)
Havde du spillet ME i 2007, hvis ikke du kvallede? Nej. Det havde jeg ikke. :)
Har du aktier i tableninja? PN eller 2+2? Det vil jeg helst ikke udtale mig om. Desværre. :(
GL med dit projekt. Tusind tak hr. :)

@berlusconi
"Så ønsker jeg dig held og lykke. Planlæg dit spil dagligt, ugenligt og månedligt så skal det nok gå. Bare vær realistisk :)"
Tak skal du ha. Det er ikke som sådan et mål for mig at nå en masse VPP´s, men mit mål er at lave minimum $60.000 på shorthanded sitngos og dermed vinde sharkscopes "5-6 handed, totalprofit, any stakes" leaderboard og det kommer helt sikkert til at ske.
Du skal bare tro på det og gør hvad der skal til, så sker det ;)
Held og lykke med TOP! Tak champ :)

/Clemme

01-12-2010 13:18 #265| 0

sorry, men tror sgu at du misforstår kris_rems spørgsmål en smule.

01-12-2010 13:24 #266| 0

@jarl lachris
sorry, men tror sgu at du misforstår kris_rems spørgsmål en smule. Tusind tak. Det gjorde jeg også. Det retter jeg nu. :)

02-12-2010 22:22 #267| 0

lidt en skam hvis denne brønd skal dø ud... :) satme dejlig læsning...

ønsker dig alt held og lykke med SNE og TOP, du virker for mig som en rigtig god ambassadør for dk ;)


/Fumle20

02-12-2010 22:36 #268| 0

Jeg prøver at tydeliggøre mine spørgsmål:

Har du aktier i tableninja (det er vist det, du ikke vil svare på).

Foretrækker du PN eller 2+2?

Ligegyldigt hvad din bevægegrund for denne brønd, er, skal du have probs for den tid du har lagt i den :)

02-12-2010 23:43 #269| 0

Jeg ville også gerne lige stille dig et par spørgsmål mere:

1. Bør en SSS spiller have en fold to 3 bet procent, som er den samme som en spiller med fuld stack, eller højere eller lavere??

2. Du skriver at du har spillet en masse hænder mod Nanonoko og han er obv en af de absolut bedste. Hvad betyder det i forhold til din fold to 3 bet % overfor ham? Folder du mere eller mindre til hans 3 bets i forhold til andre spillere?

02-12-2010 23:52 #270| 0

1. Kan du lide kålpølser?

2. Har du bakt jule små kager?

3. Hvor skal du holde jul?

4. Kan du lide Arnbitter?

5. Er du stærk? (at lugte til)

03-12-2010 00:52 #271| 0

@Fumle20
lidt en skam hvis denne brønd skal dø ud... :) satme dejlig læsning... Det var dejligt at høre du synes det. :-)
ønsker dig alt held og lykke med SNE og TOP, du virker for mig som en rigtig god ambassadør for dk ;) Igen fedt at høre. Tusind tak :)

@kris_rem
Foretrækker du PN eller 2+2? Jeg foretrækker PN. Her føler jeg mig mere på hjemmebane. Det er selvfølgelig langt lettere for mig at skrive på dansk end engelsk. Jeg læser rigtig mange tråde på 2+2, men kommentere sjældent. 2+2 er klart det bedste internationale poker forum :-)
Ligegyldigt hvad din bevægegrund for denne brønd, er, skal du have probs for den tid du har lagt i den :) Tusind tak krem. Jeg gør det oprigtigt, fordi jeg synes det er fedt, men selvfølgelig også fordi det hjælper mig et lille kridt på vejen til at blive TOP. Jeg regner og forventer lidt at alle ville have gjort det samme, hvis det var dem der havde samme mulighed. :) Dog skal det siges, at det bestemt ikke var meningen, at smide mig selv i en brønd. Det er sku lidt for selvfedt! Der var en bruger eller to, som gav en hentydning til, at det nok var bedst.:)
Den oprindelige grund var faktisk pga. af TOP og intet andet, men når det så er sagt, så synes jeg at denne brønd har været ligeså lærerig for mig, som den måske nok har været for de uerfarne eller nybegynderne etc. Det håber jeg ihvertfald. Men probs ;)


@Filosoffen
Jeg ville også gerne lige stille dig et par spørgsmål mere: Altid. :)
1. Bør en SSS spiller have en fold to 3 bet procent, som er den samme som en spiller med fuld stack, eller højere eller lavere?? Generelt skal SS'er have en lavere F23B end DS'er. Som du nok ved er der andre faktorer der spiller ind. :)
2. Du skriver at du har spillet en masse hænder mod Nanonoko og han er obv en af de absolut bedste. Hvad betyder det i forhold til din fold to 3 bet % overfor ham? Folder du mere eller mindre til hans 3 bets i forhold til andre spillere? Randy er betydelig mere loose end de fleste andre DS regs. Så derfor er min CR selvfølgelig lidt bredere. Jeg vælger dog sjældent at sidde OOP mod Randy, det er simpelthen for nedren. :)

@goldenwond80
1. Kan du lide kålpølser? Ja.
2. Har du bakt jule små kager? Ja, da jeg var lille.
3. Hvor skal du holde jul? Det ved jeg faktisk ikke endnu. :(
4. Kan du lide Arnbitter? Nej.
5. Er du stærk? (at lugte til). Hahaha. Det ved jeg sku ikke....hahaha!


/Clemme :)

03-12-2010 02:38 #272| 0

@clemme

jeg tror der er rigtig mange "finalister " derude. nu har jeg lige googlet en 3-4 timer på at finde helt nøjagtigt ud af hvad man får og hvad man forpligter sig til.
Og jeg har fundet en del blogs og aspiranter derude.

Fandt en sjov comment derude til en efter de 23 blev annonceret d 23 dec sidste år
"
12-23-2009
klink- is offline klink-
yeah you can't really complain about running bad when you just got a free 100k essentially . I was kinda disappointed at their choices tbh, they choose a bunch of short stackers or small stakes 24 tabling high volume types... not exactly what internet poker should be represented by.
congrats though."

Det han skriver er så ikke helt rigtigt. Der er flere rigtig gode spillere. Men hvis man ikke er det gør det ikke noget . Stars vinder i princip på hver evig eneste person de signer op jvf den "deal" de tilbyder.

Jeg er selv "finalist" og afventer svar ligesom dig.
Vi kan jo lige PN hinanden når vi hører nærmere.

bajawa

03-12-2010 03:43 #273| 0

Fedt bajawa.

Spiller du andet end tours derinde da? Du er måske PLO reg der? Er du SN?

03-12-2010 17:04 #274| 0

@Bajawa.
Jeg er selv "finalist" og afventer svar ligesom dig. Jeg er da glad på dine vegne og ønsker dig held og lykke. :)

08-12-2010 15:13 #275| 0

Så er det sgu i morgen - GL :)

Tjekkede lige din blog og fedt med en masse updates af forskellig art.

08-12-2010 19:25 #276| 0

@msm89dk
Så er det sgu i morgen - GL :) Tak du. Ja, det bliver spændende og mega rart med en afgørelse. Det har været lidt nedren at skulle vente i så lang tid. :-(

Tjekkede lige din blog og fedt med en masse updates af forskellig art. Tak. Jeg er glad for du synes den er forholdvis interessant :)

Hyg dig ;)

/Clemme

clemmesblog.blogspot.com

08-12-2010 20:02 #277| 0

GL.

08-12-2010 20:13 #278| 0

@Evas far
GL. TAK! ;)

09-12-2010 14:18 #279| 0

gl. med det

Håber i begge vælges og får lidt $$$ fra stars :)

09-12-2010 14:40 #280| 0

Krydser fingre for dig Clemme:)

Går det galt så kan du da i hvert fald glæde dig over SNE status...Ingen dårlig trøstpræmie:)

09-12-2010 15:14 #281| 0
Tak boys. :)

09-12-2010 15:45 #282| 0

ubesvaret kald igår - nitte - fandt du ud af om det var PS?

09-12-2010 15:51 #283| 0

Hey,

Gl :)

Har et spørgsmål.

Tideligere var der en der spurgte, hvor mange $ du var oppe lifetime - og du svarede. Men det svar redigerede du.

Men jeg undrede mig meget over det tal du skrev.. Vil skyde på det er min. 10 gange så meget som den gennemsnitlige pro når at lave.. Kan du komme med lidt nærmere info?

09-12-2010 16:22 #284| 0

@ iclickraise
Hvad definere du som pro?
Så godt hvad clemme skrev som lifetime inden han redigerede.
Men med 10 gange mindre i lifetime earnings som pro holder man da ikke mere end 4-5 år som pokerspiller??? Og det er endda mildt sat.

09-12-2010 16:31 #285| 0

@Culkasi
ubesvaret kald igår - nitte - fandt du ud af om det var PS? Ja, det var nitte. :) Det fandt jeg ikke ud af. :(

@iClickraiseU
Gl :) Tak :)
Har et spørgsmål.
Tideligere var der en der spurgte, hvor mange $ du var oppe lifetime - og du svarede. Men det svar redigerede du. Men jeg undrede mig meget over det tal du skrev. Vil skyde på det er min. 10 gange så meget som den gennemsnitlige pro når at lave. Kan du komme med lidt nærmere info?
Hej :) Nej, det kan jeg ikke. Desværre. Jeg synes ikke det er vigtigt og jeg fortryder at jeg har skrevet det.

09-12-2010 16:38 #286| 0

Nu sad jeg lige og surfede lidt rundt på pokerstars hjemmeside om fandt det de engang skrev om Elky:

www.pokerstarsblog.com/2006/first-supernova-lights-pokerstars-sky-031316.html

100K vpp på hvad 13 dage!!

Er det en rekord du kan slå Clemme??

09-12-2010 17:29 #287| 0

@Filosoffen
Nu sad jeg lige og surfede lidt rundt på pokerstars hjemmeside om fandt det de engang skrev om Elky:
www.pokerstarsblog.com/2006/first-supe(...)
100K vpp på hvad 13 dage!!
Er det en rekord du kan slå Clemme??
Det var anderledes dengang tilbage i 2006. VVPs var mere værd end de er nu. Det var mega sygt det Elky gjorde.
Jeg laver ca. 1.200 vvps/t. Så 100K vvps på 13 dage er ikke noget problem nu til dags. Det svarer til at jeg "bare" skal spille 6,5 timer hver dag i 13 dage i træk :)


09-12-2010 18:06 #288| 0

Helt iorden, gl :)

@Strubbe

Nope, men der er vel også folk der kun lever ½-2 år af poker, folk der buster igen, folk der er på stakedeals konstant etc. Men det kan godt være det tal er lidt skævt :)

09-12-2010 18:58 #289| 0

@ Clemme

var det ikke i dag du skulle få svar ? :=)

09-12-2010 19:38 #290| 0

@jannik_pro
var det ikke i dag du skulle få svar ? :=) Hey. Tak for din interesse :) Ja og nej. Det er vist lige rundt om hjørnet. Det er jo en kæmpe beslutning fra PokerStars side og de skal jo være helt sikre. Mon ikke de lige mangler de sidste småting før de ringer. Om det er senere i aften, i morgen eller om et par dage vides ikke. Jeg ved, at det var præcis den 9/12 sidste år da de første 20 blev valgt. Det kan også være de allerede har ringet rundt og jeg bare ikke har ramt mit combo-draw på river! :-D
Du/i skal nok få svar så snart jeg får. I promise. Jeg søger ihvertfald igen næste år, hvis jeg ikke bliver valgt som repræsentant! :) Om ikke andet kan man jo glæde sig over, at man snart renser juleaften :-D Go aften Jannik.


09-12-2010 20:03 #291| 0

GL GL !!! krydser fingre!

09-12-2010 20:14 #292| 0

@xschultz92
TAK! :)

10-12-2010 03:14 #293| 0
Hej :)
Jeg vil gerne lægge op til debat omkring shortstacking, men jeg svare kun på spørgsmål, hvor Villian kan komme med konkrete argumenter ellers må jeg vælge at ignorere. Jeg vil dog slet ikke svare på strategi-relateret spørgsmål. :) Gensidig respekt er vigtig i min verden! :)

Jeg kan forstå, at der bliver ved med at være en del, som hælder til, at alle shortstacks burde stoppe med at eksistere. :(

Jeg synes desuden det er ærgerligt, at en højt profileret pokerspiller som Jakob Tøstesen ikke kan finde det store perspektiv. Jeg kender ham ikke personligt og han er da nok en fin fyr, men vil da gerne lige citere ham fra pokernyhedernes julekalender. :)


".....og så er det desuden meget positiv overfor pokerudbydernes seneste tiltag om minimum 35bb stacks, således man kan få ryddet lidt ud i de short stacks, som spolerer spillet."

På baggrund af denne brønd, mine gode ven Kevin Thurman, respektløse kommentarer i min blog og Jakobs udtagelse, føler jeg mig en lille smule forpligtet til at skrive en gennemgående artikel om disse shortstackere. Den vil være færdig om et par dage, men her er et par linier indtil videre. Den er dog på engelsk.

"......let's break it down. Does Phil, Tom or Patrik mind playing against shortstacks in a randomized cashgame? No they don't! Why? Because they adapt. It's that simple. And furthermore they are true gentlemen to the sport of poker. They show a lot of respect to their surroundings too......."


Her er linket til artiklen. Den er færdig inden tirsdag d. 14/12. :)

clemmesblog.blogspot.com/2010/12/shortstackers-are-stealing-my-crown-i.html

/Clemme
10-12-2010 10:03 #294| 0

Nu har jeg fulgt med i denne brønd siden den blev lanceret. Den har været interessant på mange måder.

- OP's svar
- OP's bevægegrunde for de svar der er givet
- Karakteren af spørgsmålene
- Baggrunden for de stillede spørgsmål
- Hvor svært det er at "blive på egen banehalvdel" og hvor ødelæggende det er for ens budskab
- Pokerbranchens overvejelser om hvilke typer de vil identificere sig med
- Hvordan harmonerer fuldtidspoker med et "normalt" liv
- Hvordan man undgår at "blive luder i eget hus"
- I en helt overordnet (poker) context; helligere målet midlet

Og endelig kan man ikke lade være med at syntes at det må være en sjov oplevelse at "hoppe i brønden"! ;o)

Stenbek

PS. Spørgsmålet er; "Hvad tænker du jeg tænker når ovenstående er de stikord der først falder mig ind når jeg tænker på din brønd?"

10-12-2010 10:35 #295| 0

"Jeg vil gerne lægge op til debat omkring shortstacking, men jeg svare kun på spørgsmål, som er fuld af gensidig respekt og hvor Villian kan komme med konkrete argumenter ellers må jeg vælge at ignorere."

Hvordan kan et spørgsmål være "fuld af gensidig respekt"?

10-12-2010 12:49 #296| 0

@Scavenger

Vel hvor der ikke bare er nogen der basher SSS spil, men rent faktisk kommer med konkrete strategiske spændende vinkler og spørgsmål til SSS spil.(?)

10-12-2010 19:01 #297| 0

@Stenbek
Hvad tænker du jeg tænker når ovenstående er de stikord der først falder mig ind når jeg tænker på din brønd?" ? :)

Jeg håber du har kunne bruge den til noget. Det er vigtigt for mig. :)

10-12-2010 19:57 #298| 0

Vil bare ønske dig held og lykke og håber dine drømme bliver opfyldt :)

10-12-2010 20:06 #299| 0

@clemme

Jeg hørte/så den anden dag et interview på poker static med ham som hedder Sauce1234 på PokerStars, han fortalte at under et besøg i Vegas havde han spillet i bobby's room mod alle de store gutter som du nævner nogen af.

Her fortæller han at da de så han kom og ville spille snakkede de sammen og bestemte så at sætte BI op så han ikke kunne komme og købe sig ind for 100bb eller hvad der er min. i deres game fordi de ville spille dybt, hvilket han ikke gad.

Det modbeviser hvert fald lidt hvad du siger "Does Phil, Tom or Patrik mind playing against shortstacks in a randomized cashgame? No they don't!"

Synes bare lige jeg ville nævne det inden du fik skrevet for meget, men GL, håber da du bliver valgt af PS godt med danskere på scenen.

10-12-2010 20:22 #300| 0

Tak Clemme fordi du har svaret så tilfredsstillende på alle de spørgsmål du har fået. Har du forholdt dig til, hvis alle amerikanere bliver udelukket fra at spille på stars de næste 15 måneder? Og så vidt jeg ved er de 15 måneder kun det aller mindste, der kan åbenbart gå op til 3 år, så vidt jeg har forstået?

10-12-2010 20:28 #301| 0

Går lige OT, men hvad fanden sker der for Clemme har -1 for at svare med svar som "TAK! :) " og "GL. TAK! ;)"

Få da instant smidt den bruger af PN der har givet -1 eller afskaf den funktion

10-12-2010 20:29 #302| 0

bobbyolsen:

Måske jjalousi ;)

10-12-2010 20:51 #303| 0

Først og fremmest held og lykke med at blive TOP.

Hvilket råd vil du give en der overvejer at kaste sig ud i SS poker, men kun har erfaring fra "normalt" 100 bb BI poker?
Er der noget materiale du vil anbefale, udover det du tidligere har linket til?

10-12-2010 21:34 #304| 0
Hey boys. :)

@Theisdk
Vil bare ønske dig held og lykke og håber dine drømme bliver opfyldt :) Tak Theis. Det var pænt af dig ;-) Go weekend :)

@MichaelS
Jeg hørte/så den anden dag et interview på poker static med ham som hedder Sauce1234 på PokerStars, han fortalte at under et besøg i Vegas havde han spillet i bobby's room mod alle de store gutter som du nævner nogen af.
Her fortæller han at da de så han kom og ville spille snakkede de sammen og bestemte så at sætte BI op så han ikke kunne komme og købe sig ind for 100bb eller hvad der er min. i deres game fordi de ville spille dybt, hvilket han ikke gad.
Det modbeviser hvert fald lidt hvad du siger "Does Phil, Tom or Patrik mind playing against shortstacks in a randomized cashgame? No they don't!"
Synes bare lige jeg ville nævne det inden du fik skrevet for meget, men GL, håber da du bliver valgt af PS godt med danskere på scenen.
Tak for info, men nu var det jo kun online jeg tænkte på og ja, du har da ret i at Phil og co. helst vil spille dybt, på den måde får de helt sikkert en større edge over deres modstandere.
Det jeg ville mene, var at de er langt oftere ligeglad end den grinder der sidder hjemme i stuen og det var ham jeg gerne vil nå ud til i den artikel, som jeg får færdigskrevet til næste uge. Jeg omformulere da helt sikkert sætningen og takker for dit input. :) Og tusind tak Michael ;) Go weekend til dig også :)



@JensJeremies
Tak Clemme fordi du har svaret så tilfredsstillende på alle de spørgsmål du har fået. Har du forholdt dig til, hvis alle amerikanere bliver udelukket fra at spille på stars de næste 15 måneder? Og så vidt jeg ved er de 15 måneder kun det aller mindste, der kan åbenbart gå op til 3 år, så vidt jeg har forstået? Det var så lidt. ;-) Ja. Jeg er inde i sagen, men heldigvis for mig så vil det ikke påvirke mit spil betydeligt. Der vil selvfølgelig være en del færre borde, da amerikanerne fylder godt i landskabet på PokerStars. :-/

@BobbyOlsen
Går lige OT, men hvad fanden sker der for Clemme har -1 for at svare med svar som "TAK! :) " og "GL. TAK! ;)" Få da instant smidt den bruger af PN der har givet -1 eller afskaf den funktion Ja, dem er der desværre mange af. Også på min blog, men der kan jeg heldigvis slette deres nedren indlæg. Jeg ved ikke helt hvad der sker for nogen, men man er jo ikke ligefrem overrasket! Go weekend ;)

@oliu3
Først og fremmest held og lykke med at blive TOP. Jamen tak. ;)
Hvilket råd vil du give en der overvejer at kaste sig ud i SS poker, men kun har erfaring fra "normalt" 100 bb BI poker?
Er der noget materiale du vil anbefale, udover det du tidligere har linket til?
Jeg har desværre ingen anden henvisning end til Kevin Thurman. Han er dog også en af verdens bedste shortstackere. Han er meget dyr, men alle pengene værd. Jeg har selv coachet en del, men gør det ikke for tiden. Når min hjemmeside kommer op, så vil der være en masse videoer til rådighed. Om det bliver gratis eller ej ved jeg ikke endnu.
SSS er et forholdvis nyt. Der er ikke lavet mange videor. Der er ikke skrevet nogen bøger m.m.
Det selvfølgelig ingen hemmelighed at BRM stadig er ligeså vigtigt ved SSS som DSS. Jeg spiller selv med en min. 5.000 big blinds regel.
Jeg har ikke så meget lyst til at diskutere strategi, men kan da godt fortælle dig basics.
- Kend villians pre-flop ranges, bedre end han selv gør.
- Spil smallball poker.
- Forlad bordet så snart du når 35-40bbs. Dog med forbehold.
Læs desuden min artikel om SSS i næste uge og følg med i min blog. Læs hele brønden her. Der må være andre ting om SSS som du kan bruge :) Good luck buddy :)


/Clemme


11-12-2010 12:50 #305| 0

Ser ud til vi må skære den ud i mindre bidder så den glider nemmere ned. ;o)

- Hvad er dine bevægegrunde for de svar der er givet?
- Hvorfor tror du folk stiller så mange spørgsmål om SSS?
- Syntes du det er svært at blive på egen banehalvdel og i givet fald hvordan skader det dit budskab?
- Tror du pokerbranchen er interesseret i alle typer spillere?
- Hvis ikke, hvilke typer er de ikke interesseret i?
- Kan fuldtidspoker harmonere med et ”normalt” liv og i givet fald hvordan?
- Føler du dig som ”luder i eget hus”?
- Føler du at målet helligere midlet indenfor nogen aspekter af pokerverdenen?
- Hvad tror du jeg har kunnet bruge din brønd til?

11-12-2010 14:01 #306| 0

Jeg er nok bare småt begavet men jeg finder dine spørgsmål mærkelige stenbek. (så er det jo godt at de ikke er til mig)

11-12-2010 14:19 #307| 0

Ret mærkelige spørgsmål ja, desuden forstår jeg slet ikke hvad du mener med "Føler du at målet helligere midlet indenfor nogen aspekter af pokerverdenen?"

Spørger du om hvorvidt målet, at tjene penge, bliver retfærdiggjort af at spille poker? Kan ikke se hvordan det at tjene penge kan retfærdiggøre noget som helst

11-12-2010 14:35 #308| 0

Jeg synes det ligner en "pæn" måde at nedgøre/svine SSS spillere til.

Jeg kan ærlig talt ikke se problemet. Folk må da have lov til at spille med den strategi de har lyst til.

Hvad så med super turbo, ødelægger det også spillet?

Held og lykke med at blive TOP, synes det er spændende at læse din brønd. Og jeg synes du er standhaftig og svarer positivt, selvom du må syde og boble indeni af nogle af de mærkelig og provokerende spørgsmål du får.

11-12-2010 17:47 #309| 0

@Stenbek
Ser ud til vi må skære den ud i mindre bidder så den glider nemmere ned. ;o) :-)

- Hvad er dine bevægegrunde for de svar der er givet? Pas. :-/
- Hvorfor tror du folk stiller så mange spørgsmål om SSS? Det ved jeg faktisk ikke. :-(
- Syntes du det er svært at blive på egen banehalvdel og i givet fald hvordan skader det dit budskab? Nej. Jeg prøver at holde mig så diplomatisk som overhovedet muligt. Der skal være plads til alle, når dette er et offentligt forum. Det skader ikke mit budskab. Det synes jeg ikke det gør. :)
- Tror du pokerbranchen er interesseret i alle typer spillere? Jeg kan kun udtale mig om PokerStars filosofi. De er bestemt interesseret i at få et bredt kartotek af spillere.
- Hvis ikke, hvilke typer er de ikke interesseret i? PokerStars signer FX nok ikke 20 nye online team pros der alle spiller HU Turbo SNGs. :)
- Kan fuldtidspoker harmonere med et ”normalt” liv og i givet fald hvordan? Det synes jeg ikke det kan, men her skal jeg passe på mine udtagelser og vil derfor hellere referere til tidligere udtagelser i denne brønd. :)
- Føler du dig som ”luder i eget hus”? Nej. Bestemt ikke. :)
- Føler du at målet helligere midlet indenfor nogen aspekter af pokerverdenen? Nej.
- Hvad tror du jeg har kunnet bruge din brønd til? Det ved jeg ikke. Jeg kender dig ikke og har ingen anelse om hvilken type spiller du er, men hvis du FX en dag har tænkt dig at blive enten SNE, TOP eller SS spiller, så kan du forhåbentligt bruge denne brønd rigtigt meget. ;) Ellers er der ligefrem noget galt.

Jeg synes ikke dine spørgsmål er mærkelige. De er derimod meget intelligente. ;) Go weekend Stenbek.

@Krabbefar
Jeg kan ærlig talt ikke se problemet. Folk må da have lov til at spille med den strategi de har lyst til. Præcis. :)
Hvad så med super turbo, ødelægger det også spillet? Nej de gør ikke. :)
Held og lykke med at blive TOP, synes det er spændende at læse din brønd. Og jeg synes du er standhaftig og svarer positivt, selvom du må syde og boble indeni af nogle af de mærkelig og provokerende spørgsmål du får. Ja, det har været lidt ærgerligt til tider, men det var jeg heldigvis forberedt på. ;) Go weekend KF og tusind tak for dine venlige ord. :)

/Clemme

11-12-2010 17:58 #310| 0

@Clemme

Tror krabbes spørgsmål var til Stenbek :-)

gl til dig!

11-12-2010 18:00 #311| 0

Både og:-)

11-12-2010 18:06 #312| 0

Ok my bad then ;-)

11-12-2010 18:08 #314| 0

@all

LOL denne tråd har slået "spillelovgivningen" i visninger og indlæg.

Hvor er det bare lamt.

No offence clemme ;)

11-12-2010 18:08 #313| 0

Jeg er inde på den her og din blog, hver eneste dag og kigge og venter MEGET spændt på afgørelsen om TOP :)

Gl med det hele, og håber det bedste for dig.

Er faktisk det første jeg gør når jeg vågner, lige at reloade din blog på min Iphone...
Ja kald mig bare tosset, men er sku spændt hehe

God weekend.

11-12-2010 18:39 #315| 2

@Clemme.

Du er sgu meget god til at røvslikke på folks spørgsmål.....

11-12-2010 19:49 #316| 0

@callea
gl til dig! Tak :) Go aften ;)

@Pokkers77
Jeg er inde på den her og din blog, hver eneste dag og kigge og venter MEGET spændt på afgørelsen om TOP :)
Gl med det hele, og håber det bedste for dig.
Er faktisk det første jeg gør når jeg vågner, lige at reloade din blog på min Iphone...
Ja kald mig bare tosset, men er sku spændt hehe.
Haha..fedt! Tusind tak hr. :)God weekend.

@Vista
LOL denne tråd har slået "spillelovgivningen" i visninger og indlæg.
Hvor er det bare lamt.
No offence clemme ;
) Jeg giver dig ret. No taken. :-D

/Clemme

11-12-2010 20:08 #317| 0

1. hvem er DK's 3 bedste NLHE CG spillere ifølge dig??
2. hvem er de 3 mest overratede danske pokerspillere?
3. Hvem tror du mest på af KP eller EP/DN?

11-12-2010 20:15 #318| 1

1. Hvorfor svarer du kun på halvdelen af spørgsmålene?
2. Er du dygtig til poker?
3. Hvornår får denne brønd en ende?

11-12-2010 21:04 #319| 1

Clemme må have skrevet flere happy smileys i denne her tråd, at jeg skriver på et år....Hvis du er ligeså god til at "sucke" up for folk her, som overfor PokerStars, så skal du nok have en god chance for at blive TOP...

11-12-2010 21:13 #320| 0

@TomNash
1. hvem er DK's 3 bedste NLHE CG spillere ifølge dig??
Jeg ved at Dazzy og Aki har nogen egenskaber, de fleste nok aldrig kommer i nærheden af.
2. hvem er de 3 mest overratede danske pokerspillere?
Det har jeg ikke lyst til at udtale mig om.
3. Hvem tror du mest på af KP eller EP/DN?
Det har jeg hellere ikke lyst til at udtale mig om. Det håber jeg du respektere ;) Der er ingen grund til at udstille folk, når jeg har INGEN anelse. Jeg håber dog at de finder en løsning. Det er sku en ærgerlig historie.

@Poker Prince
1. Hvorfor svarer du kun på halvdelen af spørgsmålene? Jeg svare da på dine ;)
2. Er du dygtig til poker? Jeg får det da til at løbe rundt.
3. Hvornår får denne brønd en ende? Det ved jeg ikke. :)

/Clemme

11-12-2010 21:38 #321| 0

Nu der efterhånden stillet så mange spørgsmål så nu stiller jeg dem der endnu ikke er kommet.... forhåbeligt :-)

hvilken størrelse sko bruger du?
har du en grøn t-shirt?
kender du en der hedder Vagn?
har du en hamster?
Tror du Preben Elkjær har en tredje nipple?
hvad har du spist til morgenmad?
har du nogen sinde gået til trampolin?
synes du også Abdul Sule er den bedste spiller der har spillet i superligaen?

11-12-2010 22:43 #322| 0

# superkrikken
Undre mig lidt over du finder dem mærkelige, men svært at svare på når du ikke giver nogle eksempler.

#Andreasem
Tror du blander ”mål” og ”midler” lidt sammen. ;o)

#krabbefar
Du kan sådan cirka ikke være mere way off!

#clemme
Tak for svarene.

Lidt ærgerligt at du glider lidt af på de fleste af dem, men det er din brønd og du bestemmer self suverænt niveauet af svarene. Fuld respekt for det. Også god weekend til dig. ;o)

11-12-2010 23:03 #323| 0

@ Stenbæk

Sry, så har jeg misforstået dine spørgsmål.
Jeg synes bare flere af dine spørgsmål er lidt negative.

11-12-2010 23:05 #324| 0

@Stenbek
Du lyder som en rigtig intelligent gut og jeg er da ked af jeg ikke kan svare bedre. Du er et pænt stykke over min IQ. Haha. ;-)
Var der noget helt bestemt du gerne vil ha ud af mig? Som sagt så har jeg været inde på en del om "livet som pokerspiller" tidligere i denne brønd.
Mine svar til dine spørgsmål er helt sikkert ikke dybtegående og jeg kunne godt have brugt lidt mere tid på dem, men for at være bund ærlig, så har brønden måske også noget et punkt, hvor den ikke er så livlig, som den har været. Når det så er sagt, så vil jeg da forsætte med at gøre en forhåbentlig god indsats på at besvare flere spørgsmål, dog helst om SNE eller TOP. :)
Jeg fyre den desuden ret meget af i min blog for tiden, hvis den kan have interesse :)

clemmesblog.blogspot.com/

Hyg dig ;)


/Clemme

11-12-2010 23:26 #325| 1

@Silverdog
hvilken størrelse sko bruger du? 45.
har du en grøn t-shirt? Ja.
kender du en der hedder Vagn? Nej.
har du en hamster? Nej.
Tror du Preben Elkjær har en tredje nipple? Nej.
hvad har du spist til morgenmad? En appelsin og et rundstykke med skinke.
har du nogen sinde gået til trampolin? Nej.
synes du også Abdul Sule er den bedste spiller der har spillet i superligaen? Nej.

11-12-2010 23:50 #326| 0

@ stenbæk. De var formuleret på en lidt for kryptisk måde... Og som en anden bruger skrev så handler poker vel om at tjene så mange penge som muligt..At OP gør det ved at spille med 20 BB eller 200 BB er for mig ligegyldigt. Så vidt jeg kan se så spiller OP på borde hvor man kan købe sig ind med20-50 BB. Så det er vel ikke engang fordi han går ind og ødelægger dynamikken. Havde jeg Ops evner til at spille 20 borde med 20 bb så gjorde jeg det selvfølgeligt da jeg ikke kommer i nærheden af hans intjening ved et almindeligt arbejde. Jeg variøvrigt meget vild med din blog fra monte carlo...håber du snart laver en igen.

12-12-2010 11:22 #327| 0

First off - rigtig god well!

Jeg har ikke noget imod folks valg af pokerstrategi. Om det er SS, bumhunting eller andet - what ever works for them! Personligt kan det dog stadig godt ødelægge en smule af min egen fornøjelse ved høj udskiftning af SS´s på ens tables - af flere årsager.
Ligeså meget som jeg spiller poker pga. $, så spiller jeg også pokeren pga. alle dens facetter. Det være sig at have plays der designet til at extracte tynd value, tough beslutninger, tynde Hero calls eller tider hvor du bliver ownet godt og grundigt af villain der viser et bluff, hvor man er ved at gå amok, men retrospektivt faktisk kan lære en del.

Alle de dele gør at spillet ikke bliver kedeligt og sørge for at man hele tiden har en iver for at udvikle sig. Som SS er du ikke bange for at gå i stampe og det ligepludselig bliver, på godt gammelt jysk, træls?

12-12-2010 12:38 #328| 1

Så skete det. Jeg blev TOP. Og fik samtidigt navnene på de andre. Desværre var du der ikke Clemme. Sorry. Stars offentliggør det lige straks.
Hygge

12-12-2010 12:40 #329| 0

Tillykke med det bajawa

Måske du lige skulle have ladet Stars kontakte Clemme først.

@OP

UL :(

12-12-2010 12:44 #330| 0

@Bajawa

Seriøst det er så mega dårlig stil det der!!!!

Sådan noget stort noget som TOP, vil man nok gerne have af vide af PokerStars selv.

Men du skal da alligevel have en grats med det.

12-12-2010 12:54 #331| 0

@kris_rem og pokkers77

Undskyld men kunne ikke lade være. Det er bare en joke.
Jeg har intet hørt fra stars ligesom Clemme heller ikke har i lang tid,
Jeg fik opringning for 12 dage siden hvor de sagde jeg var finalist og jeg ville få svar om en uges tid.

Iøvrigt tvivler jeg på at de ringer op til de folk de ender med at afvise. De har jo ikke engang fulgt op i omkring 2 uger nu.

@Clemme

Kunne ikke lade være ;) Håber du læser den første post fra mig først dog!

12-12-2010 13:12 #332| 1

@bajawa

Når du skriver sådan noget, diskvalificerer du dig selv som TOP.

En god ambassadør for pokeren laver ikke grin med andre, som venter spændt på at få besked.

12-12-2010 13:30 #334| 0

slap dog off, det var da en harmløs joke :)

12-12-2010 13:30 #333| 0

@Filosoffen

lol

12-12-2010 13:46 #335| 0

Jow jeg er da ik nogen stor Bajawa-fan sårn generalt, men dette var dog ret sjovt :D


-----

Det er lidt ligesom når en laver et cryingcall på river og man bluffer, så melder man lige et set op så de bliver helt kede af det og så mucker man, så bliver de ekstra glade :)

12-12-2010 13:52 #336| 0

AlexKP, den skal klart prøves fremover.. Specielt mod mates i store spil!

12-12-2010 15:23 #337| 0

hahaha


HUMOR på højt plan.... :-)

btw. nice well..

Og held og lykke begge 2

12-12-2010 16:46 #338| 1

@NoiD
First off - rigtig god well! Tak Noid :-D
Jeg har ikke noget imod folks valg af pokerstrategi. Om det er SS, bumhunting eller andet - what ever works for them! Personligt kan det dog stadig godt ødelægge en smule af min egen fornøjelse ved høj udskiftning af SS´s på ens tables - af flere årsager.
Ligeså meget som jeg spiller poker pga. $, så spiller jeg også pokeren pga. alle dens facetter. Det være sig at have plays der designet til at extracte tynd value, tough beslutninger, tynde Hero calls eller tider hvor du bliver ownet godt og grundigt af villain der viser et bluff, hvor man er ved at gå amok, men retrospektivt faktisk kan lære en del.
Alle de dele gør at spillet ikke bliver kedeligt og sørge for at man hele tiden har en iver for at udvikle sig. Som SS er du ikke bange for at gå i stampe og det ligepludselig bliver, på godt gammelt jysk, træls?

Genial feedback. Jeg glæder mig til at svare på det, når jeg kommer hjem fra en fødselsdag jeg skal til i aften. Så redigere jeg denne post. :)
Update: Nu spiller jeg kun SS online og jeg er bestemt klar over hvor vigtigt det er at udvikle sit spil og det gør man helt sikkert ikke ved SS som ved DS, som du så fint beskriver. Der er faktisk en del gange om dagen, hvor jeg sidder dybt (70bbs+), men der skal være en god grund til det.
Som sagt tidligere, så spiller jeg udelukkende poker for at tjene penge og den letteste måde for mig, er ved at holde mig til SS.
Før i tiden var det fedt med floating, lighte preflop 4bets etc. Nu til dags betegner jeg pokeren som et job og jeg ser bestemt ingen grund til at gøre spillet sværere end det burde være.
Min exploitablity er kun ca. 5%. :)
Dette du er kommet ind på her, vil jeg tilføje i min artikel. :) Tak for en alletiders post. Det kan man bruge til noget. ;)


@cains
nice well.. Tak Cains ;)

@miketyson
Fin brønd :) Tak du ;)

/Clemme

12-12-2010 20:01 #339| 0

@Clemme

Fin brønd :)

Synes det er en smule mærkeligt du har de 2 skærme så højt ??

.. burde du ikke få dem ned og tætter på bordet? (så du ikke skal sidde og stirre OP hele dagen)

Mvh
Tyson

------


miketysonpoker.blogspot.com/




12-12-2010 21:21 #340| 0

Mike: Clemme har tidligere beskrevet, at det var efter vejledning fra en fys (eller lign), at han satte skærmene højere op, da han havde problemer med nakken. Det skulle herefter have hjulpet.

12-12-2010 21:43 #341| 0

Sry tak for svar ..

12-12-2010 22:00 #342| 0

Du spiller aldrig live fordi du vil blive most til kartoffelmos hvis du spillede mod selv donks !

i hate shortstackers.

Tillykke bajawa med TOP titlen.

12-12-2010 23:06 #343| 0

@Mccrap
Tak :)

12-12-2010 23:14 #344| 0

@ CLemme

det var bare en joke Clemme ;)

Ville bare skrive at det er lidt mærkeligt de ringer for 2 uger siden, siger der går en uge, og så hører man ikke noget. Men altså når man intet videre hører må man næsten formode at det er nogle andre folk der bliver TOP.

gl igen anyways

13-12-2010 01:31 #345| 0

@Bajawa
Hej du. No problem. ;)

13-12-2010 16:01 #346| 0

Mon ikke PokerStars offentliggør navnene lige før jul?
I 2009 skete det den 23. december www.pokerstarsblog.com/2009/pokerstars-announces-team-pokerstars-onl-062598.html


13-12-2010 16:42 #347| 0

@Evas far
Mon ikke PokerStars offentliggør navnene lige før jul?
I 2009 skete det den 23. december
www.pokerstarsblog.com/2009/pokerstars(...)
Forsat tak for interessen. Der har jeg misset noget. Jeg troede det var den 9/12. Tusind tak for infoen og din tid for at google det ;) Så er der jeg jo lige pludselig lang tid til :-D

/Clemme

14-12-2010 03:09 #348| 0
Som lovet.
Artiklen er færdigskrevet.
Jeg håber i vil synes om den. Det tog lidt tid.


clemmesblog.blogspot.com/2010/12/shortstackers-are-stealing-my-crown-i.html

/Clemme

14-12-2010 05:23 #349| 0

Er du stadig i brønden?

For så har jeg lige et par spørgsmål:

Hvad er de 3 vigtige ting for en pokerpro at bruge sin fritid på uden for pokerbordene?

Har du nogen stop lose taktik?

Er pokerpro et liv der er værd at leve?

Kunne se på dine første post du helst ikke vil ind på noget økonomisk, men har et for mig nærliggende spørgsmål. For at leve hvor tid trækker du så penge ud? Dagligt ugeligt, månedligt, kvartal eller årligt? Hvis du vil svare på det giver du så ikke lige give en begrundelse for dit valg.

Hvor god er du til at komme i seng om natten?

Hvordan planlægger du din måned? Fra dag til dag eller fastsat hvilke dage du skal spille fra månedens start?

Håber ikke disse spørgsmål har været stillet før, for har ikke lige fået læst hele tråden :)

14-12-2010 05:51 #350| 0


Er det kun mig der synes at bloggen bliver nærmest ulæseligt når det hele står med kursiv skrift?

14-12-2010 06:21 #351| 0

@SanderM
Hvad er de 3 vigtige ting for en pokerpro at bruge sin fritid på uden for pokerbordene? Familie, venner og kæreste.
Har du nogen stop lose taktik? Nej.
Er pokerpro et liv der er værd at leve? Puha, det er jo et kæmpe spørgsmål. Jeg har været en del inde på dette tidligere i brønden. Prøv at læse det. Jeg synes selvfølgelig det er værd at leve, ellers ville jeg ikke gøre det, men når det så er sagt, så er det ikke noget jeg kunne tænke mig at lave resten af mit liv. :)
Kunne se på dine første post du helst ikke vil ind på noget økonomisk, men har et for mig nærliggende spørgsmål. For at leve hvor tid trækker du så penge ud? Dagligt ugeligt, månedligt, kvartal eller årligt? Hvis du vil svare på det giver du så ikke lige give en begrundelse for dit valg. Det vil jeg ikke komme ind på. Desværre.
Hvor god er du til at komme i seng om natten? God og jeg sover som en sten! :)
Hvordan planlægger du din måned? Fra dag til dag eller fastsat hvilke dage du skal spille fra månedens start? Jeg planlægger alt i detaljer. Dag, uge, måned og år. Jeg synes selv jeg er meget organiseret og struktureret og jeg fører regnskab, laver daglig rutine skema, madplan, træningsplan m.m. Det hjælper en hel del for mig til at spille langt bedre. Det er hårdt og mega kedeligt at holde styr på, men det er en vigtig del for mig som pokerspiller at der er styr på tingene. Jeg tager det meget seriøst! :)
Håber ikke disse spørgsmål har været stillet før, for har ikke lige fået læst hele tråden :) Det kan jeg godt forstå, den er også blevet ret lang! :)

@Binbs
Er det kun mig der synes at bloggen bliver nærmest ulæseligt når det hele står med kursiv skrift? Du er den første der nævner dette og tak fordi du gjorde. På min computer ser det fint ud. Du kan jo copy paste til word og ændre til normal skrift. :)

Jeg synes vi skal stoppe nu med denne brønd. Hvis der er flere der har spørgsmål, svare jeg kun på dem, som drejer sig om TOP eller SNE via en PM. :) Det håber jeg er okay. :) Det har været en fornøjelse og mange af jer har været rigtig venlige. Fedt! :)
GL.
Glædelig Jul og Godt Nytår til hele PokerNet. :)


/Clemme

14-12-2010 06:44 #352| 0

tak for en god brønd

14-12-2010 07:24 #353| 0

Orker ikke læse alt igennem, er clemme blevet TOP?

14-12-2010 11:27 #354| 0

Hej clemme

Jeg har forgæves forsøgt at poste en kommentar til din artikel på din hjemmeside. Hvorfor kan jeg ikke det?

Du får den lige her i stedet.

Interessant artikel!

Jeg har en del spørgsmål til den.

Dog bør jeg nok lægge ud med at sige at jeg ikke kan se nogen som helst grund til at lægge andre spillere for had hvis de ellers overholder reglerne for spillet. Og her tænker jeg udelukkende på de skrevne regler.

Til trods for det så må jeg sige at jeg er særdeles overrasket over dit valg af vinkel på denne artikel. Det bringer mig til det første spørgsmål.

- Hvorfor har du overhovedet valgt at skrive denne artikel?

Jeg havde en forventning om at få et blik ind i ”shortstackerens mind” i forhold til valg af strategi. Men som jeg opfatter artiklen så den blot et langt manifest af dårlige undskyldninger. Hvor skuffende!

Dit valg om brugen af ”medforfattere” undre mig også. Alle uden undtagelse siger nøjagtig de samme ting som du også gør.

- Hvorfor har du valgt at bruge ”medforfattere” og hvad mener du de bidrager med for at nuancere dit budskab?

Alt er med udgangspunkt i en negativ indgangsvinkel. I sådan en situation er det enormt vigtigt at blive på ”egen banehalvdel” fordi der tilsyneladende er mange følelser involveret.

Alligevel handler din/jeres argumentation konsekvent om at man er helt forkert på den hvis man ikke kan lide shortstackers! Den lader vi lige stå lidt.

Mit sidste spørgsmål i denne omgang handler om hvornår det er ok at lave en hit’n run.

- Hvorfor er det ok at gøre det i et FR eller SH spil men ikke i en HU?

Jeg forstår godt hvis folk der i forvejen har et anstrengt forhold til shortstackers føler sig provokeret af din artikel. Hvis jeg skal udtrykke det lidt pænt så er den et klokkeklart selvmål set ud fra et kommunikationsmæssigt synspunkt.

Jeg håber inderligt at du vil tage udfordringen op og skrive en artikel hvor du bliver på egen banehalvdel og giver os et indblik i dine bevægegrunde for valg af strategi.

Under alle omstændigheder skal der lyde et held og lykke herfra.

Mvh Stenbek

14-12-2010 14:42 #355| 0
Hej Stenbek. :)
Brønden er slut.
Jeg opretter en ny post senere idag eller i morgen her på PN som vil komme til at hedde SS VS DS og kommer med et modspil til din post. Jeg har jo lovet at tage debatten op og du virker til en fyr som er meget interesseret. Du har jo brugt en del tid på din kommentar. :)
Jeg har ligget og sovet. Først lige stået op. Derfor er den ikke blevet postet. De skal selvfølgelig have min tilladelse, så jeg undgå spam.
Min blog er international og artiklen er også blevet henvist på FX 2+2 og andre steder. Derfor skal kommentarerne være ligeledes på engelsk, så alle kan være med. Så skriver du den på engelsk, bliver den selvfølgelig postet.

Go dag og tak. :)

/Clemme.
14-12-2010 15:03 #356| 0

Sorry, havde ikke lige fanget at brønden var slut.

Den kommer på engelsk til din blog, så langt havde jeg heller ikke tænkt. Det er ikke nemt at være en simpel amatør! ;o)

14-12-2010 16:10 #357| 0
No problem. :)
I stedet for en ny post, så lad os fortsætte i min blog i stedet.
Du skriver fantastisk godt engelsk, men jeg havde ikke regnet med andet. Du er jo ret skarp. Fedt. ;)

Brønden er nu slut. Send mig derfor en PM, hvis der er flere spørgsmål til TOP eller SNE.

/Clemme


15-12-2010 01:21 #358| 0
Hejsa

Jeg blev desværre ikke valgt :( Det ville også have været for godt til at være sandt efter kun ét år på PokerStars. Dette kan dog ikke slå mig af hesten, så i 2011 vil jeg bare arbejde endnu hårdere, for at blive medlem af det eksklusive Team Online.
Tak til jer som spændt har fulgt med.

Nu vil jeg se frem til min Elite, Jul med familien og PCA'en.
Hyg jer. Glædelig Jul og godt nytår ;)

/Clemme
15-12-2010 01:25 #359| 0

Ærgeligt, har ikke rigtig deltaget aktivt i tråden men har da læst med. God vind og bedre held næste år, flot tråd og gode besvarelser. Vil ikke tage stilling til noget af den kritik der har været af din tråd, blot takke for nogle spændende pokerfaglige svar fra din side, noget man har savnet i tidligere brønde.

15-12-2010 01:26 #360| 0

æv, det er fandme ærgeligt! op på hesten og grind igennem næste år!

15-12-2010 01:45 #361| 0

Ahhh.

UL! Gå efter SNE og grind så igennem i 2011 så får du vel den eftertragtede plads i 2011 :)

Held og lykke i fremtiden!

15-12-2010 02:44 #363| 0

stenbek+11111111111

15-12-2010 10:28 #364| 0

æv. lykke til fremover

15-12-2010 10:35 #365| 0

Kom igen, håber du bliver det næste år..

15-12-2010 10:39 #366| 0

Hi Jannic

I wanted to write you to let you know that unfortunately you are not going to be added to Team Online this year.

However, you should be proud to have made it to the finals of the selection process. All of the finalists beat out thousands of candidates to do so, and to standout from the crowd was, and is, no small feat.

Going forward we urge you to continue to promote yourself and position yourself to have an opportunity to try again in 2011.

It was a pleasure speaking with you and getting to know you and your game, and I look forward to seeing your career and passion for the game of poker and PokerStars continue on in 2011, as it was those qualities that got you to the finals in the first place.

Best Regards,
Dustin



GG Clemme

15-12-2010 16:33 #367| 0
GG Bajawa.
Tak til dem, som har været godt støtte igennem denne fase ;)
15-12-2010 19:32 #368| 0

Damm det rigged!

Men plz kom ofte tilbage paa pokernet, mester!


miketysonpoker.blogspot.com/



07-01-2011 05:58 #369| 0
www.youtube.com/watch?v=r4_xxJni22g ------- :D
07-01-2011 06:30 #370| 0

Det er jo prizeless det der!

07-01-2011 06:40 #371| 0

Bananen

07-01-2011 08:31 #372| 0

Fedt, så fik vi det endegyldige bevis på at Hr. Clemme IKKE er en opblæst medieluder, som kun er ude på at få opmærksomhed uanset metoden.

Nu kan jeg sove stille ind med ro i sindet.

07-01-2011 08:39 #373| 0

8o

8O

8)

8D

8P

07-01-2011 09:28 #374| 0

Clemme hvorfor laver du ikke Ormen ? når du er igang alligevel-

07-01-2011 09:54 #375| 0

Sjovt "antitilt/pause/afspændings-ritual".

07-01-2011 10:12 #376| 0

Den video viser sgu da manden har BALLS!

Der kan være nok så mange haters, men der kræver sgu balls at lave sådan en video og lægge den på youtube.

Respekt herfra Clemme.

07-01-2011 10:33 #377| 0

omg :)

jeg smilede da en del!

07-01-2011 10:43 #378| 0

Sick at man kan være mere medieliderlig end sidney lee.

Sidney lee havde i det mindste nogle skills han kunne fremvise såsom wrestling skills, gaming skills etc.

07-01-2011 10:51 #379| 0

Og hvad så?

Som om vi ikke alle sammen foretager os nogle skøre derhjemme når ingen andre ser det.

07-01-2011 10:52 #380| 0

OMFG!

Andet har jeg ikke at sige lige nu. Det er ganske enkelt for overvældende.

07-01-2011 10:59 #381| 0

@filosoffen

Som du vælger at offentliggøre på youtube??

altså hvis man ikke kan se at manden har et seriøst problem, så er der sgu noget galt. Han kan jo ikke klare at han ikke er så meget i medierne som fx Bajawa, Kipster, KP, og når han obv ikke har resultaterne må han jo gøre noget andet.

Og mon ikke han allerede har sendt linket til diverse danske pokersider, det skulle ikke undre mig.

07-01-2011 11:15 #382| 0

clemme took it to the next level. Not everybody knows how to dance like that.

07-01-2011 12:21 #383| 0

Haha den video er sort :)

07-01-2011 12:25 #384| 0

Jeg kan næsten ikke vente til Part 2 kommer

07-01-2011 12:34 #385| 0

Det er nok ikke en video Danse-Clemme skal sende med den næste ansøgning som Top Online Pro til PokerStars :o)
07-01-2011 13:59 #386| 0

Haha. WD Clemme :)

Her er det fede grundbeat:

www.youtube.com/watch?v=pi9Jkkf1u6g&feature=related

07-01-2011 14:14 #387| 0

slappin da bais mannn

07-01-2011 15:59 #388| 0

LOL :D

08-01-2011 03:42 #389| 0

:D

08-01-2011 04:07 #390| 0

I s0ul-r3ad ya a$$ preflop 4 15bbs!
img9.imageshack.us/img9/4498/ilookintoyoursoulz2.jpg

08-01-2011 07:01 #391| 0

Jamen hvad en i helvede er det her foregår!!!!!!!! STOOOOOOOOOOOPPPPP

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar