Cash fra 10/10 i Malmø (hånd 1 af 2)

#1| 0

Vi spiller 10/10 ved et frisk bord, hvor der stradles for de meste, og raises en del, men sjældent 3 bettes. 


Jeg ønsker feedback til alle streets.


V1 er en gammel gut der lige er kommet til bordet efter et klonk på rouletten. Han snakker og forsinker spillet. Vandt første hånd ved bordet og har ca. 3500. Ingen idé om, hvorvidt han kan spille poker.

 

V2 har jeg i samme orbit været Allin in mod på 992 flop med mine KK der holdt mod hans JJ. Han virker frustreret efter flere reloads og har ca. 1500.

 

Jeg er ret ny ved bordet og har vel ikke vist andet op, end den KK hånd, har ca. 2500.

 

Utg har straddlet til 20, utg+1 call, V2 i mp1 raiser til 120, foldet til mig i co der ser ned i KJ og betaler, vi får call fra v1 i bb, og utg+1. 


Pot ~490 flop J73. Checket til V2 der better 235, mig call, v1 call, utg+1 fold.

 

pot 1.195, turn T. Check til V2 Der better 350, call fra mig og v1. 

 

pot 2.245, river 5. Check til V2 der skubber de sidste 790.

 

Hero ?

 

Egne tanker : 


Preflop syntes jeg KJ er et ok call mod mp1 raise fra co, når jeg ikke forventer nogle 3b. Ved et 3b ville jeg folde, ved et bord med flere 3b ville jeg sikkert også smide pre. Ser ingen grund til selv at 3b, med en hånd der spiller fint post, men kan være domineret.

 

Flop, caller for pot kontrol, ser ingen grund til at raise, på trods af et åbenlyst flushdraw.

 

Turn, lidt det samme som floppet.

 

River, flushdraw misser, og har mest lyst til at betale, da jeg forventer at have V2 slået de fleste gange. Hvis han var stærk, havde han formentlig sat det ind på turn. Dog aner jeg ikke hvad v1 har gang i. Fold, call, reskub ?

19-01-2020 12:52 #2| 0

Over det takst niveau jegh plejer spiller på men:



Tænker V1 sjældent har nuts her og ikke kan/vil kalde hvis du kalder et shov. 


Men du vinder vel ret beset imod 

AK (12) og A10 (12) kombier 


og taber imod 

 

AA (6), KK (3), QQ (6), AJ (8), JJ (1), 1010 (3)

 

men i forhold til pot størrelse osv. sp...

19-01-2020 18:52 #3| 0

Normalt ville det være et fold, da du ikke closer action. Dog grundet boardets runout kan du kalde (og folde hvis V1 raiser)

19-01-2020 22:43 #4| 0

På en gang virker v2s sizing på flop og især turn for lav for en stærk made hand, og samtidig virker det utroligt naivt hvis han skulle tro at nogen foldede til hans river bet på 1/3 pot efter to spillere har callet ham ned hele vejen. Hvis han bluffer er det ret skidt. Og den eneste made had jeg kan se vi slår nu er QJ.

 

Hvis man caller river er det et crying call fordi potodds er så gode. Vi skal blot vinde 20% af tiden.


Jeg ved ikke om KJ er så utvetydigt et call preflop når der er straddlet og en formodentligt sane spiller derfor raiser for så stor en procentdel af hans stack. Men jeg ved sgu ikke om jeg kunne slippe væk postflop.

20-01-2020 01:11 #5| 0
Samuel skrev:

Normalt ville det være et fold, da du ikke closer action. Dog grundet boardets runout kan du kalde (og folde hvis V1 raiser)

 

 Betyder det at han skal folde på Q eller A river?

20-01-2020 08:30 #6| 0

Call.

V2 virker frustreret skriver du. Du får gode odds og har som spillet kun AJ og i nogle tilfælde 64, der er bedre end din aktuelle hånd. V1 har som spillet ikke en bedre hånd end dig.

20-01-2020 11:26 #7| 0
kaj666 skrev:

Call.

V2 virker frustreret skriver du. Du får gode odds og har som spillet kun AJ og i nogle tilfælde 64, der er bedre end din aktuelle hånd. V1 har som spillet ikke en bedre hånd end dig.

 

 V2 er frustreret, men alligevel. Der står ikke at han spiller dårligt. 

Hvis han better flop og får ikke en, men to, callere, og så better ude af position igen på turn bagefter - så har han vel et eller andet. 

Spørgnsålet ikke ikke så meget hvad der slår OPs hånd som hvad der ikke gør. 

Hvad better v2 som hero slår? 

Et virkeligt desparat og dårligt bluff med et busted draw og QJ som desperat skubber i stedet for at checke for at induce bluff fra andres bustede draw. 

Hvad better han som slår hero? 

Tja, 

AJ, JT, AA, KK, QQ, JJ, TT, 77, 33, 98...

Ja, det er måske at se spøgelser at tale om sets, men alligevel, der er mange mulige. Og det at JT lige forbedrede gør mange value hænder lidt stærkere. 

 

Det er kun fordi vi kun skal være gode 20% af tiden at jeg ikke ville kunne slippe væk. 


20-01-2020 14:19 #8| 0

Mine kommentarer:

Jeg ville nok ikke syne preflop. Se hvilke problemer du kommer i selv om du får top par med god kicker. (men jeg er også ultra tør).


Floppet synes jeg er fold eller raise . Jeg synes ikke man skal give V1 så gode odds medmindre han syner på hvadsomhelst. Men måske er det fordi jeg som gammel fixed spiller ikke helt forstår pot  kontrol argumentet. (V2 kom jo alligevel ind.)


Jeg er enig med de andre i at du ikke kan folde på river.


Min sædvanlige disclaimer om at mine kommentarer nok skylde min fixed limit baggrund hvor det ville være en kæmpefejl ikke at forhøje på floppet.



 


 


 


 


 


 

20-01-2020 21:09 #9| 0

Jeg takker for alle de fine svar so far. Lader den lige stå lidt endnu, inden jeg runder den af. 

22-01-2020 08:03 #10| 0

Når nu hånden er åben for yderligere debat, så kan jeg se at jeg ikke rigtigt har kommenteret på flop. 

 

Som nævnt er det sgu ikke hver gang jeg caller preflop, men jeg kan heller ikke påstå at jeg ikke kunne finde på det. 

 

Vedrørende at flatte floppet for pot control, så kan vi nu konstatere at det ikke virkede overfor V2, eftersom man allerede spiller imod hele hans stack selvom bettingen ikke er gået så højt. Problemet ved at raise flop ligger I at vi effektivt comitter os imov V2. Hvis vi raiser vil han enten folde eller sende stakken til midten og tilbyde os virkeligt gode pot odds. Han vil aldrig Calle, hvilket måske kunne have været en mulighed i en u-straddlet pot. Hvis vi raiser skal vi altså have en plan for om vi vil spille for hans stack eller ej. 

Flop muligheder:

-Raise som bluff 

-Raise for at spille for V2s stack og få info om hvad V1 finder på. 

-Flatcall. 

 

Ingen af delene er helt nice. Jeg tror egentligt at den naturlige konsekvens af at spille hånden med så shallow stacks er at tage nummer to mulighed. Så for at Calle preflop skal jeg have en god mavefornemmelse ved at komme ind på dette flop imod V2. 

 


22-01-2020 10:04 #11| 0

Hvad har vi af tanker omkring V2’s turnbet? Jeg har svært ved at se, hvilke hænder der better så lavt på turn mod to spillere på så drawheavy et bord. Der er pænt mange kort, f.eks. AJ ikke vil se på river.

Redigeret af Ludomaniac d. 22-01-2020 10:05
22-01-2020 12:26 #12| 0
Ludomaniac skrev:

Hvad har vi af tanker omkring V2’s turnbet? Jeg har svært ved at se, hvilke hænder der better så lavt på turn mod to spillere på så drawheavy et bord. Der er pænt mange kort, f.eks. AJ ikke vil se på river.

 

 Jeg tænker at det er et akavet bet, som viser at V2 ikke helt har fod på situationen. Medmindre han har nuts som 98 og med farvetrækket. 

 

Det være sagt, så tror jeg ikke på at det er luft. Det vil simpelthen give for lidt mening. Det kunne være en slags blockerbet med flushdraw, en stærk hånd som ikke tænker over hvor gode odds han giver et draw fordi han vil lokke penge ud af folk, og det kan være en simpel top par hånd som spilles akavet i forgæves forsøg på pot control. 

Redigeret af drhoho d. 22-01-2020 12:27
22-01-2020 13:56 #13| 0

Det giver bare ikke mening sammenholdt med river.

Jeg hælder til, at det er et farvetræk, hvis han er mindre dygtig.


OP, var det et hurtigt all-in på river? Eller tænkte han over det?

22-01-2020 14:26 #14| 0

Call flop - og den er ikke close imo 

Call river 

22-01-2020 17:59 #15| 0

Kunne måske i min første post have fortalt mere om min KK mod v2 JJ, som nok egentlig delvis ligger til grund for mit spil i denne hånd. 

 

I den hånd raiser han pre, jeg 3b i position, han checker til mig på 992 flop, jeg down better ca. 220 I 600, han raiser mig allin og jeg snapper. 

 

Bl.a. grundet hans linje i den hånd, mener jeg at min KJ er foran her, men er ikke sikker nok til at ville spille for stacks på flop. Da han vælger så lav seizing på turn håber jeg på billigt showdown, og folder hvis river er en .

 

Da v1 er et total wildcard, gammel gubbe der sidder og sludre, og på intet tidspunkt har vist særlig interesse for potten sætter jeg ikke ham på en stærk hånd. Da river ikke bringer en  betaler jeg v2 skub. Mod forventning kalder v1 bag...


V2 ønsker ikke rigtig at vise, så jeg vender min KJ, v2 ryster på hovedet og mucker. V1 bruger 20-30 sekunder på at læse boardet og ender med at vende T5, og scoope en fin pot med sit missede draw der bakkede ind i 2 par.


Som tidligere skrevet, i 10/10 spil i Malmø, hvor der dukker rigtig mange wtf hænder op, bør jeg måske være mere aggressiv. Hvis ikke jeg tør det, skal jeg måske bare fold KJs preflop ? Når nu jeg flopper top pair good kicker, er det lidt svært at slippe væk.


Takker for feedback, der kommer sikkert flere hænder jeg er i tvivl om. 

 

 

 

22-01-2020 21:35 #16| 0

Jeg forstår ikke, hvorfor du i en så stor pot giver gratis info til alle spillere om din hånd? Lad dog mr T5s vende sin hånd, om det så skal tage 5 minutter.

22-01-2020 22:57 #17| 1
kaj666 skrev:

Jeg forstår ikke, hvorfor du i en så stor pot giver gratis info til alle spillere om din hånd? Lad dog mr T5s vende sin hånd, om det så skal tage 5 minutter.

 

Det er vel ret beset mig der skal vise. V2 allin, jeg kalder, og v1 i bb kalder. V2 skal selvfølgelig vise først, men derefter er det vel mig som første caller.

Redigeret af Gunslinger d. 22-01-2020 22:58
23-01-2020 07:51 #18| 0

V2 skal vise først, og da du ikke kan slå hans hånd, kan du mucke uden at vise hånden.

23-01-2020 09:14 #19| 0
Grethe skrev:

Call flop - og den er ikke close imo 

Call river 

 

 

Kan du ikke begrunde for os mindre ånder hvorfor den ikke er tæt. Hvad er fordelene i forhold til at folde eller forhøje ?
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar