Big Deal 300+20$ tourney

#1| 0

Big Deal 300+20$ søndagstour på Pokerroom.

Vi er 16 mand tilbage af 293 startende.

Blinds har krøbet sig op på 1,5K/3K og average stack size er 42K, så de fleste er pressede. Spillet er derfor meget aggressivt - any ace, any pair, samt kort med tøj på.

Nr. 16 får knap 900$, 11-15 får 1.050, og fra finalebordet og frem bliver det noget bedre med 20K$ til vinderen.

Jeg er lige blevet flyttet til det andet bord, så har ingen reads, men skal meget snart doble, hvis jeg skal have en chance for at nå til tops, da jeg desværre er blevet short (var 2nd i chips da vi nåede i pengene med 40 mand tilbage, men er herefter endt på den forkerte side af coinflips i to store puljer).

Har betalt big blind 3K, og har herefter ca. 13K tilbage. Kigger ned i QJ.

UTG+1 går allin for ca. 25K. Foldet til mig.

Jeg caller de sidste 13K ind i en pot på 20,5K.

Any comments?

19-12-2005 09:38 #2| 0

Med den præmiestruktur og din nuværende (lave) stack synes jeg det er fint nok.

Du er nødt til at tage en chance - og forhåbentlig har du et coin-flip. (UTG spiller jo ikke QQ-AA på denne måde med 25K)

19-12-2005 10:20 #3| 0

Du har odds 1:1,58 og hvis han sidder med et par er dine odds 1:1.22 og har han et overkort er dine odds 1:1,5 (så vidt jeg husker). Har han en ringere hånd er det jo bare herligt.

Så med mindre han sidder med et par AA-JJ, AQ eller AJ så er det et godt call. Dertil kommer at din M vil være 2,9 hvis du folder og 2,5 hvis du folder næste hånd.

Jeg vil mene det er et klart call.



sunek

19-12-2005 11:30 #4| 0

Hvordan gik det?
19-12-2005 12:27 #5| 0

Jeg er ening med sunek, og er meget interesseret i hvordan det gik?

PhreaX

19-12-2005 12:44 #6| 0

@Sunek
Øh, det der M i taler om, hvad er det lige det er, og hvordan regner man det ud. Jeg skal have læst HOHII i juleferien. Går ud fra at det er taget derfra.

Hvordan det gik er sådan set ret uinteressant, ifht. den beslutning der blev taget. Jeg var selv i tvivl om det var bedst at vente til jeg selv kunne komme allin, og formentlig stryge de 150$ ekstra hvis en anden mand skulle falde af, eller gå efter guldet ved at doble her.

Som der blev spillet var jeg temmelig overbevist om at jeg havde noget der lignede et coinflip, og ikke ville kunne gøre ret meget med 13K tilbage og blinds der steg hurtigt. Villain viste A5o og det var stort set et race, så mit call var fint nok. Desværre forbedrede jeg mig ikke. Men så kunne jeg komme i seng i ordentlig tid istedet :o)

19-12-2005 12:55 #7| 0

M er hvor mange runder du kan overleve.

19-12-2005 12:59 #8| 0

Det er meget imponerende, at du bliver ved med at klare dig så godt i de turneringer! :)

19-12-2005 13:03 #9| 0

Uden et read folder jeg her. Det er bestemt ikke alle der begynder at raise med mange hænder når de har 25000 T$ tilbage og blinds er 1500/3000. Hvis din modspiller kun åbner med f.eks. 88+ og AJs+ får du ikke odds til dit kald - og du sætter dit liv på spil.

Du er ekstremt presset, men jeg foretrækker at vente til jeg selv kan raise først, og hvis du bare raiser imod den rigtige er det ikke umuligt at han folder selvom du kun har 11500 T$.

(Havde jeg vist at han ville hæve med f.eks. A5 o ville jeg kalde)

19-12-2005 13:34 #10| 0

@Gene

Som du selv nævner står det i HOH2. Men kort sagt er M summen af blinds og antes og angiver dermed hvor mange runder man vil kunne overleve. Harrington har lavet et zone system og beskriver hvordan man bør spille inden for de enkelte zoner. Den bedste zone kalder han grøn og her har man M på 20 eller mere. Den mest kritiske er den røde hvor man har M under 5. I sidstnævnte har man stort set kun et move tilbage nemlig all-in.

sunek

19-12-2005 13:41 #11| 0

@Per-TOT

UTG ved han godt at han er hårdt presset (M=5.5, stack på det halve af gennemsnittet). Jeg går ikke ud fra at man spiller en turnering til 300 $ uden at være en nogenlunde dygtig spiller. Jeg har svært ved at tro at hans hand selection er 88+ og AJs+ på dette tidspunkt ved et 8 personers bord.

Derfor mener jeg at et call er korrekt.

sunek

19-12-2005 14:08 #12| 0

@Ludo
Tror du ikke du forveksler mig med en anden. Jeg spiller ikke ret mange big buyin tours, da det er tidskrævende og sjældent tilpasset europæiske sengetider - derfor mit spørgsmål :o)

@Per-TOT
Spillerne i turneringen spillede faktisk ret fantasiløst, taget i betragtning hvad buyin var. Hvis de lavede et limp UTG var det som regel et højt par, mens et allin overbet preflop typisk betød et steal med A5 og lignende svage hænder (jeg fangede en der gjorde det noget tidligere i turneringen, hvor jeg havde AK på BB). Så jeg havde svært ved at sætte ham på esser, konger eller damer (og DTM, nu kommer du ikke med dine Gus-betragtninger :o). De eneste jeg ville være rigtigt skidt ude mod er par i JJ og højere, samt AQ, AJ og KQ.

Og det jeg havde set var, at de store stacks callede de små stacks allin moves for 4-5xBB uden ret meget. Så med 11K tilbage ville jeg være så godt som død.

@Sunek
Tak for svaret vedr. M (som jeg troede var et letbenet mandeblad). En M på 5 svarer så til 7,5xBB, hvilket i andre bøger er det tidspunkt man anbefaler at spille allin poker.

19-12-2005 14:23 #13| 0

@Gene

Fordelen ved M frem for BB er at anterne (siger man det i flertal?) er indregnet. Hvilke turneringsbøger er det forresten der anbefaler all in med 7,5xBB?

Hvordan gik det forresten?

sunek

19-12-2005 15:12 #14| 0

@gene

jeg ville foretrække at være den der skubber først med den hånd der...der er for stor sandsynlighed for at du bare caller dine chips væk.

hvis du skubber først har du også en vis (måske meget lille, men den er der altid) chance for at alle pakker.

19-12-2005 15:31 #15| 0

13k tilbage, med 1,5/3k blinds, jeg ville også have fyret, med 5 tilbage får præmien stiger næste gang skal der jo ske noget.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar