Barcelona - Real Sociedad 16:00, 2015-11-28

#1| 0

Hej Venner..


Skal bruge nogle fif og lidt hjælp.


Skal til Barca, og det er længe siden jeg sidst har været der.


Hvordan er bedst og billigst hvad angår billetter? skal man bestille hjemme fra, eller skal man gøre det i Barca?


Hvilke pladser er de bedste?


Ydermere, er det altid lækkert at høre, nogle spots der er værd at besøge både attraktioner og mad :)


Håber på hjælp..



Btw, rejser vi torsdag, og tager hjem lørdag.


18-11-2015 00:54 #2| 1

Hey Benya, bestil via Barcas egen hjemmeside, du får bare print selv billetter, dejligt nemt. Gå efter billet fra ca. midten i højden og ned til banen. Undgå helt øverst. Du kan roligt vente til lige inden afrejse med at bestille, sæsonkortholdere der ikke kan komme sætter deres pladser til salg, så der kommer som regel flere billetter i salg i dagene op til kampen.


Kan anbefale at bestille bord på Arcano, fremragende bøf og en vanvittigt lækker cava sangria til fornuftige penge.

18-11-2015 08:22 #3| 0
jewr skrev:

Hey Benya, bestil via Barcas egen hjemmeside, du får bare print selv billetter, dejligt nemt. Gå efter billet fra ca. midten i højden og ned til banen. Undgå helt øverst. Du kan roligt vente til lige inden afrejse med at bestille, sæsonkortholdere der ikke kan komme sætter deres pladser til salg, så der kommer som regel flere billetter i salg i dagene op til kampen.

Kan anbefale at bestille bord på Arcano, fremragende bøf og en vanvittigt lækker cava sangria til fornuftige penge.




Tak for det. Så gær jeg det på deres hjemmeside.. God info...

Arcano lyder som en god ide...

Tak for inputs, håber på flere fra andre :)

18-11-2015 10:41 #4| 1

Noget specifikt du vil vide?

Jeg bor i Barcelona paa tredje aar nu, saa kan da sikkert byde ind - mener jeg har haft skrevet i andre traade om byen og hvad der skal ses men kan da lede lidt efter det og vende tilbage.


Personligt koeber jeg ogsaa for det meste via Barcas egen side - foerhen brugte jeg en kontakt til billige pladser men han er desvaerre flyttet.
Jeg tager gerne billetter enten taet paa et hjoerneflag saa jeg kan faa close up pics ellers i midten som jewr ogsaa siger for bedste overblik:
Afhaenger ogsaa af budget :)

Jeg er ok glad for saederne i C'et eller deromkring (se billede) men har som sagt ogsaa siddet nede ved hjoerneflaget et par gange og det er da en fed oplevelse af have messi der kommer ud og tager hjoernespark (i den ene halvleg) :)
Saa er du et par meter fra ham til super pics!


Restauranter kan du ogsaa sige til hvilket prisleje vi er ude efter og saa kan jeg naevne et par styks - til tapas er Cerveceria Catalana pretty much nuts men haardt at faa plads men de har aabnet en ny en der hedder Vinitus og efter min mening er det helt paa linje i kvalitet, bare ikke saa kendt endnu men lettere at faa plads.

Afhaengigt af hvem du er her med, dame eller ven samt budget, saa er der ogsaa ABaC som er en af mine favoritter til michelin stjernet nydelse.

Hvis ikke set foer saa skal Sagrada familia vel ogsaa ses - jeg er paa ingen maader troende men den er ret cool indeni.

Vejret er selvfoelgelig ikke nuts pt, har vel vaeret smaa 20 de sidste par dage med 23-24 i weekenden saa en tur langs havnen/stranden er stadig ok rart og byens bedste paella findes paa stranden hos Xiringuito Escriba (hvis nogen saetter tvivl om den paastand tager jeg gerne kampen! Det kan ikke debateres... haha).

Ved havnen finder du La Mar Salada som til fornuftige penge er en af mine foretrukne seafood restauranter - selvom den ligger paa en max turistet gade skal du ikke kimse af den... :)

Hvis i skal paa natklub saa er Gatsby ret cool, der kan man ogsaa spise foerst og der er shows mens man spiser og drikker - cool sted i 20er stil og ellers er der selvfoelgelig alle stederne nede ved Port Olympic saasom Opium og CDLC osv samt en af mine personlige favoritter i Boca Chica og Boca Grande midt i byen - Chica er deres bar og Grande er deres restaurant, begger ret gode med Chica som et gansske hyggeligt sted til en drinks, men er i den finere ende, saa afhaenger ogsaa af temperament.

Men du siger til hvis du vil vide mere, og naevn hvis der er budget og hvem du er her med, da der er forskel paa hvor man gaar hen om det er med damen eller vennerne.


Hygge

Torben












Redigeret af G-B-P d. 18-11-2015 11:01
18-11-2015 12:07 #5| 0
G-B-P skrev:Noget specifikt du vil vide?

Jeg bor i Barcelona paa tredje aar nu, saa kan da sikkert byde ind - mener jeg har haft skrevet i andre traade om byen og hvad der skal ses men kan da lede lidt efter det og vende tilbage.


Personligt koeber jeg ogsaa for det meste via Barcas egen side - foerhen brugte jeg en kontakt til billige pladser men han er desvaerre flyttet.
Jeg tager gerne billetter enten taet paa et hjoerneflag saa jeg kan faa close up pics ellers i midten som jewr ogsaa siger for bedste overblik:
Afhaenger ogsaa af budget :)

Jeg er ok glad for saederne i C'et eller deromkring (se billede) men har som sagt ogsaa siddet nede ved hjoerneflaget et par gange og det er da en fed oplevelse af have messi der kommer ud og tager hjoernespark (i den ene halvleg) :)
Saa er du et par meter fra ham til super pics!

Restauranter kan du ogsaa sige til hvilket prisleje vi er ude efter og saa kan jeg naevne et par styks - til tapas er Cerveceria Catalana pretty much nuts men haardt at faa plads men de har aabnet en ny en der hedder Vinitus og efter min mening er det helt paa linje i kvalitet, bare ikke saa kendt endnu men lettere at faa plads.

Afhaengigt af hvem du er her med, dame eller ven samt budget, saa er der ogsaa ABaC som er en af mine favoritter til michelin stjernet nydelse.

Hvis ikke set foer saa skal Sagrada familia vel ogsaa ses - jeg er paa ingen maader troende men den er ret cool indeni.
Vejret er selvfoelgelig ikke nuts pt, har vel vaeret smaa 20 de sidste par dage med 23-24 i weekenden saa en tur langs havnen/stranden er stadig ok rart og byens bedste paella findes paa stranden hos Xiringuito Escriba (hvis nogen saetter tvivl om den paastand tager jeg gerne kampen! Det kan ikke debateres... haha).

Ved havnen finder du La Mar Salada som til fornuftige penge er en af mine foretrukne seafood restauranter - selvom den ligger paa en max turistet gade skal du ikke kimse af den... :)

Hvis i skal paa natklub saa er Gatsby ret cool, der kan man ogsaa spise foerst og der er shows mens man spiser og drikker - cool sted i 20er stil og ellers er der selvfoelgelig alle stederne nede ved Port Olympic saasom Opium og CDLC osv samt en af mine personlige favoritter i Boca Chica og Boca Grande midt i byen - Chica er deres bar og Grande er deres restaurant, begger ret gode med Chica som et gansske hyggeligt sted til en drinks, men er i den finere ende, saa afhaenger ogsaa af temperament.

Men du siger til hvis du vil vide mere, og naevn hvis der er budget og hvem du er her med, da der er forskel paa hvor man gaar hen om det er med damen eller vennerne.

Hygge
Torben














hey

tak for et informativt indlæg, det sætter jeg pris på.

Jeg er der med damen, og budget er ikke så vigtigt omend, det ikke skal koste millioner.

Men ja, vi skal se noget med Gaudi og Picasso satser vi på, og håber vi kan komme rundt på de forskellige restauranter, som du evt nævner.

Er de tæt på ramblaen, eller hvordan?

Vil du anbefale man anvender deres metro til og fra stadions, seværdigheder?

når du fortæller om vejret, er det nødvendigt med jakke og hue, eller er det nok med en trøje, tænker også sådan I forhold til om aftenen/natten?

18-11-2015 13:04 #6| 0

Camp Nou er meget tæt på en metro station

18-11-2015 13:42 #7| 1
Benyamins skrev:
hey

tak for et informativt indlæg, det sætter jeg pris på.

Jeg er der med damen, og budget er ikke så vigtigt omend, det ikke skal koste millioner.

Men ja, vi skal se noget med Gaudi og Picasso satser vi på, og håber vi kan komme rundt på de forskellige restauranter, som du evt nævner.

Er de tæt på ramblaen, eller hvordan?

Vil du anbefale man anvender deres metro til og fra stadions, seværdigheder?

når du fortæller om vejret, er det nødvendigt med jakke og hue, eller er det nok med en trøje, tænker også sådan I forhold til om aftenen/natten?

Metro til stadion er fint - metro koster 1€ per tur ca med et ti turs kort ( i kan begge bruge samme kort).

Udover det er alt i den centrale del af byen mere eller mindre i gaa afstand men metro er let og overskuelig her og koster som sagt naermest gratis - men det samme goer taxi.

En standard tur rundt i byen som jeg bruger en del hvis jeg ikke gider gaa 20-30 min koster 30-50 kr saa er en anelse billigere end i DK... ahha
Bruger selv mere eller mindre kun taxa og gaaben her.

Dog til fodbold bruger jeg gerne metro dertil og hjem er 50/50 om jeg gaar eller tager metro da omraadet er pakket - taxa er pretty much umuligt til kampe da trafikken i omraadet er sindsygt!


Ud af de restauranter jeg naevnte vil jeg mene alle er i gaa afstand fra centrum paanaer maaske Gatsby og saa ABac som ikke er byen som saadan da den er lidt op af bjergene og er nok en 15-20€ taxatur eller bus.

Resten er let tilgaengeligt paa gaaben og/eller indenfor 5$ euro taxa fra top af Rambla.

Med henblik paa vejret har jeg gerne en blazer jakke paa som jo bare er aaben men det er det - saa min daglig dag er i jeans, skjorte og blazer - konen bruger lidt mere om aftenen end mig og har jakke paa samt nogle gange en halstoerklaede - men hun er fra den dominikanske republik saa fryser naar vi gaar under 25 grader... ahhah

Masser gaar stadig rundt i tshirts her men temp er faldende saa om 10 dage vil jeg tro lidt let overtoej som minimum er noedvendigt om aftenen - hue og vanter har jeg dog aldrig set eller hoert om hernede :p


El Nacional paa Passeig de Gracia er ogsaa et cool nok sted som konen sikkert ogsaa vil synes er hyggeligt at besoege (det er en stor hall med flere restauranter og en super bar) Baren er nice, snup en expresso Martini eller deres klassiske drink som har samme navn som stedet, El Nacional, den er super i saer da vi naermer os juletiden og den her lidt kanel i.

Gatsby er et super fedt sted til en bytur da det er et laekkert sted med show, saa er en mulighed med konen.
Boca Grande/Boca Chica er ogsaa som sagt ganske laekkert - kan rigtig godt lide deres bar paa foerste salen som er Boca Chica - der er dog dresscode, saa ingen shorts eller flip flops, men udover det nice casual (jeans er ok, bare ikke hvis det totalt ligner lidt ghetto) :)






18-11-2015 14:10 #8| 1

oh glemte rooftop terrace bars.

Selvfølgelig sidst på sæsonen nu men er stadig hyggeligt lidt endnu måske især i dagtimerne til en snack og et glas vin/drink da aftenen kan blive lidt for køligt til at sidde ude.

Dog er solnedgangene gode derfra.

Flere bedre hoteller er ok under åben himmel.

Majestic Hotel er ret god og Hotel 1898 er vel ca det eneste gode ved ramblaen 😏😏

18-11-2015 14:23 #9| 1

Har ikke prøvet paella på den GBP nævner, men har fået en fremragende en på Can Majó i Barcelonetta.

Arcano ligger 100 meter fra Jaume II metroen i den gamle bydel. Stadion ligger tæt på metrostationen Collblanc, så køb bare metrokort, det er nemt.

Ramblaen er turist helvede, synes kun markedet er spændende der.

Parc Güell er også et besøg værd, men der har du været før ved jeg

Redigeret af jewr d. 18-11-2015 14:25
18-11-2015 14:30 #10| 0

Fantastiske svar, dejligt med så meget 'lokal' inputs.


Gbp: rooftop? Elsker dem fra Thailand. Er der muligt at sidde og Chile drinks sent om aftenen, få sig noget fresh air og lidt mad?

Tænkte også mere metro grundet trafik, og ikke så meget prisen.

Men ser frem til at besøge nogle af disse steder.

18-11-2015 15:02 #11| 1
Benyamins skrev:Fantastiske svar, dejligt med så meget 'lokal' inputs.


Gbp: rooftop? Elsker dem fra Thailand. Er der muligt at sidde og Chile drinks sent om aftenen, få sig noget fresh air og lidt mad?

Tænkte også mere metro grundet trafik, og ikke så meget prisen.

Men ser frem til at besøge nogle af disse steder.

Jep rooftops are still open for business as always :p

Nej ved ikke med 100% sikkerhed om de alle stadig er aabne om aftenen men var da selv rundt til et par styks i weekenden og der er masser af muligheder.


jewr skrev:Har ikke prøvet paella på den GBP nævner, men har fået en fremragende en på Can Majó i Barcelonetta.

Arcano ligger 100 meter fra Jaume II metroen i den gamle bydel. Stadion ligger tæt på metrostationen Collblanc, så køb bare metrokort, det er nemt.

Ramblaen er turist helvede, synes kun markedet er spændende der.

Parc Güell er også et besøg værd, men der har du været før ved jeg

Hoert om Can Majo men ikke proevet den selv - maa tjekke den ud :)

Og helt enig med at Ramblaen er et helvede - gaar der aldrig hvis jeg kan undgaa det - Hotel 1898 og deres rooftop bar er eneste grund til at jeg er der engang imellem og saa er markedet da vaerd at besoege helt sikkert. Men pakket! :p





23-11-2015 09:56 #12| 0
Benyamins skrev:

når du fortæller om vejret, er det nødvendigt med jakke og hue, eller er det nok med en trøje, tænker også sådan I forhold til om aftenen/natten?

FYI


Som i DK er det blevet ret koldt her nu. Faldt en del i dag og natten og morgenen var sgu ret koldt.


7 grader lige nu. Så bare lige noget at tænke over med henblik på tøj. Var vel også ca 7 i går aftes.


Udfra hvad jeg kan se bliver det ca 17-18 grader i dagtimerne når du er her. Men sikkert kun de her 7-8 om aftenen or morgenen.

23-11-2015 15:42 #13| 0
G-B-P skrev:

FYI

Som i DK er det blevet ret koldt her nu. Faldt en del i dag og natten og morgenen var sgu ret koldt.

7 grader lige nu. Så bare lige noget at tænke over med henblik på tøj. Var vel også ca 7 i går aftes.

Udfra hvad jeg kan se bliver det ca 17-18 grader i dagtimerne når du er her. Men sikkert kun de her 7-8 om aftenen or morgenen.








Så en jakke skal vist med kan jeg høre :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar