Att: Netværks eksperter

#1| 0

Jeg har pt problemer med en ustabil internet forbindelse, som koster den del i tabte online pots :/

Der sker som regel det at forbindelsen forsvinder et øjeblik, for derefter at vende tilbage nogen sekunder senere (ifølge netværksikonet i traybaren i Vista).

Vil det hjælpe at skaffe en ekstra netværksforbindelse som kan tage over i det sekund den primære forbindelse fejler?

Er der nogen der har foreslag til router/netværks indstillinger som kunne hjælpe?

16-11-2009 19:58 #2| 0
Moderator

Trådløst? - og i så fald, er der fuld skrald på signalet?

16-11-2009 20:00 #3| 0

Min router er både trådløs og "medtråd", begge dele giver samme resultat.

16-11-2009 20:04 #4| 0

din udbyder kan skrue op for signalet...

kontakt deres support, de kan se om det er din router der fejler eller om det er signalet ud til din router

16-11-2009 21:52 #5| 0

Lyder nærmere som om du har en elendig router.....

16-11-2009 21:56 #6| 0

Har nøjagtig samme problem, har mobilt bredbånd fra telenor..

16-11-2009 22:39 #7| 0

Min router er en forholdsvis ny 3COM Officeconnect, som jeg ikke regner for at være noget elendigt bras.

17-11-2009 01:12 #8| 0

Det kan være flere ting. Tjek med din udbyder om de kan se at dit net går ned. Er der andre computere med samme problem? Kan være et problem med dit netkort eller en driver konflikt.

Hvis det er "mobilt bredbånd" er det sandsynligvis bare sådan det er. I hvert fald de gange jeg har brugt det har det været rimelig ustabilt.

17-11-2009 01:27 #9| 0

Linksys <3

Og hvis det ikke er stabilt så er det klart din udbyder der fucker op

17-11-2009 07:18 #10| 0

Samme problem her,dog ikke ofte.Har YouSee som udbyder og jeg er ved at være grundig træt af at måtte ringe til deres spejlblanke support.

Er tilmeldt noget de kalder Driftsinfo, hvor man modtager en mail(yep!), i tilfælde af det de så flot kalder driftsforstyrrelser.Den mail ankommer typisk 2-3 døgn efter den aktuelle driftsforstyrrelse har fundet sted...............

Bedste løsning til dato er at have en bærbar stående med 3net.Klar til at logge på sitet.

Hvor svært kan det være at smide nogle nuller og ettaller gennem noget kobber???????????????ffs.

17-11-2009 07:28 #11| 0

Jeg benytter også YouSee, så de kunne vel sagtens være problemet....

17-11-2009 07:48 #12| 0

Tror nu ikke det er udbyderen som sådan.De forklaringer jeg har fået af uafhængige teknikere handler om vedligeholdelse og reparation.Hvilket jo er prisværdigt og nødvendigt for enhver seriøs udbyder.

Hvorfor det skal foregå om formiddagen/eftermiddagen(som oftest) kan jeg kun se en forklaring på.Det er teknikerens arbejdstid.

Det mest rystende er at et relativt stort firma som YouSee tilsyneladende ikke ved hvor deres teknikere arbejder før 2-3 dage efter.Hvor jeg så modtager en fin mail.Det virker sgu lovlig autonomt.På den rigtig ufede måde.

Og så pyt med at de ikke,som ellers påstået,debiterer én på den næste regning for det forbrug,man rent faktisk ikke har haft mulighed for at,ja,forbruge.Det er peanuts,og jeg nævnte det egentlig kun fordi jeg troede det var noget de havde respekt for.Wrong again.

Kunne være man egentlig skulle kigge ind på Telias hjemmeside istedet for at sidde her og blive småmopset.:-).

17-11-2009 08:23 #13| 0

Jeg havde samme problem for nogle år tilbage.

Der kom en tekniker ud og skiftede noget kobber i den boks der er sat op til mig hvor jeg skal modtage signalet.
Herefter virkede det upåklageligt.

17-11-2009 08:49 #14| 0

Jeg har samme problem.

Mit er et driver problem, prøv at opdatede driveren eller skifte den ud til en anden version.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar