AQo i Endgame, $10+1

#1| 0

Jeg valgte i går at prøve at spille en turnering. Jeg spiller normalt KUN cashgames, og vil derfor gerne have lidt feedback på denne "måske" standard situation.

Vi er ca. 18 tilbage med 434 fra start, penge til top40, men kun FT har interesse.

Har kun spillet 2 orbits ved bordet og har ikke været aktiv. TGaier1 har jeg ikke nogle reads på.

Jeg modtager gerne kritik både preflop og postflop.

Texas Hold'em $10+1

Seat 1: luk233 ($56345 in chips)
Seat 2: Richeboy ($31583 in chips)
Seat 3: Ziop118 ($26167 in chips)
Seat 5: TGaier1 ($47736 in chips)
UTG: Hero [ Q,A ] ($49080 in chips)
Seat 8: heinzi007 ($15610 in chips)
Seat 9: aekfairplay ($44353 in chips)
Seat 10: ptitpr1ce ($56300 in chips)
ANTES/BLINDS
Ziop118 posts blind ($1500), TGaier1 posts blind ($3000).

PRE-FLOP
Hero bets $8999, TGaier1 calls $5999. Resten foldede.

FLOP [board cards 10,A,2 ] pot = 19500
TGaier1 checks, Hero bets $11111, TGaier1 calls $11111.

TURN [board cards 10,A,2,7 ] pot = 41720
TGaier1 checks, Hero bets $28970


- Kjelde

01-06-2009 14:44 #2| 0

Lige efter bogen, rent linjemæssigt. Fin flop bet size da Ax sjældent slipper væk fra et sådan flop får du presset citronen der. Men han auto betaler vel på turn og viser AT/A7 op siden du smider hånden op I guess. Men du kommer ikke væk, og kan ikke spille den meget anderledes.

01-06-2009 15:01 #3| 0

Har han været aktiv i de 18 hænder du har været ved bordet ??

Synes for det første, at du skal sætte dit åbnings raise lidt ned. 2.5x er fint, og det holder potten lille.

Jeg checker turn for potcontrol, og jeg tror ikke vi kan få value på alle 3 streets. Ved at chekce turn, er chancen for at få value fra en T eller en weak A meget større på river.

Skubber han river, sidder han jo sikkert med 2 par eller et set, og vi kan folde.

01-06-2009 15:17 #4| 0

Som SoderberG er inde på, så giver jeg den også gerne 1-1,5k mindre preflop, men ellers er det fint efter min bog.

Med en M på ca. 10, er AQ nuts.

@Lecter
Det er da helt blankt at overveje et river fold.

Du vil altså folde til et riverbet, og efterlade dig selv med en slatten stack på 25k?

Og hvis du checker turn og han leader river er det sgu langt fra sikkert at han sidder med 2 par eller set - din hånd er underrepped, og han kan skyde med any two.

01-06-2009 15:37 #5| 0

@lhadrepsak

"Du vil altså folde til et riverbet, og efterlade dig selv med en slatten stack på 25k?"

25 er bedre end 0 så vidt jeg ved :)

Jeg siger jo at han skal holde potten lille, hvilket vil efterlade ham med 12bb's - Jeg kan slet ikke se hvorfor vi skal spewe vores stack væk med toppar, når vi kun er 1 dobling væk fra at være med igen.

01-06-2009 15:52 #6| 0

Lecter når hånden kommer til turn som den gør her, så skal den aldrig nogensinde foldes ever :)

01-06-2009 15:58 #7| 0

Nej - Det er jeg klart

.

01-06-2009 16:42 #8| 0

Jeg tror han har AK. Jeg synes i begår en rimelig basal fejl i jeres analyse af den her hånd. Level thinking - vi har top par med 2nd best kicker og derfor vurderer i så at med vores givne stacksize så er det bare at få skillingerne til midten. Men se nu på det sådan her - vi sidder ret sent i en relativt stor tour (fra villains perspektiv) Villains sharkscope stats ser ikke just imponerende ud - så vi kan roligt antage at han er en donk. Han vil gerne prøve at komme på finalebordet og pengene betyder helt sikkert noget for ham - hans coldcalling range preflop er formodentlig ret tight i forvejen. Du raiser standard pre (selvom jeg havde gjort det til 7500) - han flatcaller. Floppet er rigtigt tørt. Han caller 25% af sin stack pre - hvilke hænder gør han det med? QJ - næppe? - KQ næppe. Nu vælger han så at calle for halvdelen af hans stack på et c-bet på et A høj knastørt flop. Hvilke hænder gør han det med? Et gutshot? Nok ikke - A5 - tvivler. For mig at se er der kun en hånd han kan sidde med som vi er foran hvis han betaler et all in. AJ. AT og AK har os crushed og måske har han AQ engang imellem. Jeg har umiddelbart svært ved at sætte ham på andet end en scared spillet AK her.
Jeg synes som udgangspunkt det er fint at checke turn og reevaluere river.

01-06-2009 16:53 #9| 0

Jeg kan ikke sætte ham på nøjagtig AK, men jeg kan ikke se formålet med at bette turn. Vi er WA/WB, og han folder altid hænder vi har slået, og kalder med hænder som vi er bagud til.

Hvis vi better river istedet, får vi value fra alle Ax hænder. Afhængig af riverkortet, kan vi også få value fra 10x, 88, 99 og JJ.

Tror dog stadig vi er bagud, hvis han leader river. Som spillet her (preflop/flop), kommer jeg dog nok ikke væk. Med lidt lavere bets preflop og på floppet, kan jeg godt folde AQ i dette spot.

01-06-2009 17:31 #10| 0

@OP
Fint at spørge, også selv det er/var et helt std spot for nogen - du begrunder alting fint, og dejligt at se en hånd opstillet helt perfekt for folk der skal analyserer den. Måske kunne netværk / præcis tour, eller i hvert fald den videre struktur herfra være relevant også.

Jeg gør, som flere det, at jeg sætter mine åbningsraises lidt ned, når vi rammer dette stadie i touren, men i den aktuelle hånd mener jeg ikke det gør alverden. Jeg synes hånden spiller sig selv, og jeg hører til den gruppe der mod en random villain i dette spot går broke med AQ på A høj non drawy board. Overraskende mange spillere caller med A-any fra deres BB upåagtet af dit image, dit eksakte bet, deres position eller stacksizes hos indvolverede spillere. Chancen for han holder fx AT eller A7 er obv til stede, men jeg mener rigtigt mange villains spiller så bred en range her, at det er -EV at folde AQ. Synes din linje er rigtigt fin, og jeg ville nok ikke gøre noget anderledes, bortset fra at bette lidt mindre pre (og dermed også have en mindre pot postflop), så ikke så meget at sige til det. UL hvis han turnede 2par.

@Burnz
Du kan simpelthen polarisere hans range til KUN AK. Det synes jeg er yderst imponerende taget i betragtning vi er readless. Lad os antage vi spiller på iPoker, og i øvrigt multitabler lidt, så har vi 20 secs tops til at finde al den imformation om villain, og kunne næppe forestille mig sharkscope var blevet brugt, men antaget han er moneyscared donk - så antager man vel automatisk også at han gerne undgår postflop poker, hvorfor jeg er overbevist om at han shover AK 10/10 preflop. QJ, KJ og KQ er derimod alle i en formodet donks preflop calling range. Går udfra du ender med at check/folde fra turn og frem i hånden med mindre river giver dig en Q? I så fald mener jeg bestemt du fremstår som den moneyscared spiller på bordet, men ville da gerne høre din forslag til en bedre linje med AQ?

01-06-2009 17:39 #11| 0

kjeldsen = peter kjeldgaard??? ):

01-06-2009 17:43 #12| 0

Nu spiller jeg selv 6-7 borde så nej jeg har heller ikke disse ting tilgængelige når jeg spiller. Jeg tror ret ofte han har AK her det er det jeg siger. Jeg checker turn og evaluerer river som jeg skriver. Men hvilke hænder ser du i en money scared villains range - som han betaler et AI på turn af med (vel at mærke som vi er foran)? Min river action er meget afhængig af hans riverspil. Tror du han caller floppet med KJ-KQ-QJ-99-88? Præcist fordi han er money scared donk så skubber han formodentlig ikke AK preflop da det trods alt "kun" er A høj (hans mening) Har set utallige gange hvor folk coldcaller raises preflop med AK sent i touren - for at ramme deres K eller A på floppet. Se evt replayet af finalebordet i den sunday million hvor en anden spiller coldcaller et reraise af Kipster med AK og folder på et unimproved board mod Kipsters KJoff.

01-06-2009 17:48 #13| 0
OP

@DeuceDD

Nej :)

@Alle

Super tak for alle kommentarer, jeg synes virkelig jeg kan bruge det til noget. Også selvom det er et super std. spot for mange :)

Touren var en $2500 gauranteed på ongame.

Jeg lader den lige stå lidt endnu, inden jeg poster resultatet som mange gætter på :)


01-06-2009 19:05 #14| 0

@Burnz
Jeg ved godt at mange af facecards combo hands forsvinder efter villain betaler vores c-bet, men holder fast i at alle spillere man med rimelighed kan putte i en kategori som 'moneyscared donk' i en 10$ tour aldrig nogensinde flatter AK der. Hvad jeg vil frem til er nok at AK imo er den mindst likely holding, hvis så fremt i fald du har ret i at han er en sådan type spiller.
At betale et 3-bet på et Sunday Million FT med AK er aldrig nogensinde sammenligneligt med det spot vi har her. I en ongame 10$ tour vil der meget sjældent være folk der laver moves for at vise noget metagame.For det første fordi ongames struktur ikke just åbner for muligheden i at lave diverse plays, da man ganske enkelt ikke er tæt på at være dybe nok til det og for det andet fordi den random spiller her ikke besidder levelthinking. FT i SM er man nødt til at variere sit spil væsentligt mere, da man der må forvente folk lægger mærke til en og lagt flere faktorer spiller ind.
Hvis han ikke vil ud at gamble med AK i SM med en fornuftig stack forstår jeg ham godt. Med en M på 10 i en 10$ daglig tour på ongame derimod, tvivler jeg på at selv donks ikke er villige til at få stakken ind med AK her.

Vores syn på disse spillere er tydeligvis ikke ens, men synes næsten du først putter ham i kategorien 'moneyscared donk' for derefter at give ham credit for at spille postflop poker - ja nærmest udspille størstedelen af PN i spottet. Det hænger bare ikke super meget mening for mig, derfor jeg spurgte lidt ind.
Jeg udelukker ikke AK, men tror ikke det er ret sandsynligt han er moneyscared hvis han flatter den preflop her. Tror dog 2 par kombinationer som A7 eller AT er set langt oftere her, da de fleste vel check/raiser AI med AK på floppet her?

Mht din linje vil jeg gerne høre lidt tanke om din reevaluering af river, har jeg ret i du folder til alle shoves med mindre du rammer Q i biletten? og hvad hvis han leader 2/3 pot?
Hvad gør du hvis Villain checker river igen?
Hvad er din egen range for at betale fra BB i det spot, antaget du er readless på villain?

01-06-2009 19:13 #15| 0

Har ikke læst det hele...

Preflop gør jeg det mindre som folk har nævnt... 2,5xBB eller mindre.

Post better jeg ca ½ pot.

Turn kan man bette for at betcalle, checke for at induce riveraction eller få at få lightere VB ind. Har det fint med betcall her. Hov er turn et all in? det har jeg det obv også fint med:)

Burnz

At sætte ham på AK der synes jeg virker mærkeligt. Villains skubber da efter min opfattelse AK indover min 8/10 gange??

Forskellige connectors, Ax og par er mere den range jeg vil sætte ham på.

02-06-2009 03:58 #16| 0

Flaske - hvorfor snakker du om metagame? det er cirka 100 levels over hvad villains tænker på dette niveau. Grunden til at V på FT laver det move med at coldcalle AK i en BvsB kamp kan kun være fordi han vil fedte sig op i pengene - jeg mener det er sammenligneligt.
Hvis Villain i denne hånd er money scared kan forskellen på at buste nu og som nummer 10 måske være 100$ og det er formodentlig meget for ham. Jeg er enig i at de fleste også semiringe tourspillere fatter at AK er en premium hånd som skal mod midten i endgame 10/10 gange - men jeg har sgu set adskillige gange hvor folk sidder og coldcaller med AK i sene faser for så at gå til bunds på et A eller K højt flop (og ja jeg har selv været i situationen med AQ). Min pointe er at alle spiller poker forskelligt og du kan godt finde spillere selv i slutfaserne af turneringer - der absolut fatter nada af turneringspoker (har f.eks siddet 3 handed i en 3K$ med en spiller som konsekvent aldrig raisede og kaldte med diverse underlige holdings regardless af hvor stor en del af stacken det kostede).Donkede Villains tænker ikke over andres holdings de tænker bare:"Jeg har et par Es - med den bedste kicker" og så jammer de ellers bare call knappen i bund.
Jeg giver ikke villain kredit for at spille postflop poker og udspille langt størstedelen af PN - jeg giver ham credit for at han er villig til at gå til bunds med sin hånd - og jeg tror som tidligere nævnt ikke han gør det med noget vi slår - måske AJ men ellers ikke. Hans range for flopcallet er imo virkelig snæver - på det tidspunkt har han altså comitted halvdelen af hans stack. Husk på at fordi du ville C/R AI med AK på dette flop så er det ikke ensbetydende med at villain tænker på samme måde. Passive spillere C/R jo nærmest aldrig og hvis de endelig skyder så er det som regel småt eller fordi de sidder med makronerne.
Angående mine tanker på river - så bliver det feelbaseret. Jeg har ikke siddet til bords med Villain i hånden så jeg har ikke haft mulighed for at se hans generelle tendenser samt opfange eventuelle timing issues. Men ud fra det jeg tidligere har sagt - så ville jeg være glad for at få den til showdown.

Min egen range for at calle et late position raise i BB er ikke eksisterende.
Jeg ville ikke calle 25% af min stack for at check folde 2/3 flops hvor jeg misser. Jeg pusher her med hele min range ink. air(den er dog relativt snæver her med Heros stacksize i mente) - men min range kan ikke sammenlignes - jeg ved godt hvordan man spiller turneringspoker ;)

02-06-2009 09:17 #17| 0
OP

Endnu engang super tak for de mange dybdegående svar.

Villain snappede self mit turn AI bet med TT og turnerings livet var ovre for mit vedkommende.


← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar