AQ fra utg+1 i 150$ tour

#1| 0

Jeg spillede full tilts 150 dollar klokken ni i går. cirka 250 startende, vi er 60 tilbage. Blinds hedder 200-400 med en ante på 50. Jeg har lidt under snit(9000) og får AQ utg+1. Jeg vælger at raise til 1600 buttom caller. Han har mig dækket.
Flop A J ?. Jeg vælger utraditionelt at checke den til ham, da jeg elsker at check raise så sent i en net tour. Han byder 1500, hvilket kun er 1/3 pot. Jeg raiser til 5000, hvorefter han går all in, hvilket betyder at jeg skal betale 2400 for at vinde små 18k. Sætter ham ikke på set, men enten AK eller AQ. Skal jeg betale? Og hvor ligger fejlen i denne hånd?

04-01-2007 17:39 #2| 0

der er jo ingen der siger at der er en fejl. jeg vil umiddelbart mene at AQ er for weak til åbne med UTG +1. men som spillet bør du selvfølgelig calle hans skub, da du får gode odds, samt hvis du folder er du ret kripled eftersom blindsne kommer om et par hænder.

04-01-2007 17:46 #3| 0
OP

Man spiller 9 mands på Full Tilt. Gør det nogen forskel?

04-01-2007 18:00 #4| 0

Stakken skal bygges op og puljer skal stjæles på dette tidspunkt i en tour.

Helt fint at åbne med AQ, trods den ikke videre imponerende position. Men jeg synes dit raise er for voldsomt. Du er nået til et tidspunkt i turneringen hvor du skal åbne relativt ofte, for at tage puljer ned preflop, og du giver dig selv dårlige odds hvis du gør det så dyrt. 3xbb er mere standard på dette tidspunkt.

C/R er vel okay, men kan nu bedre lide at leade, da jeg gør dette med en LANG række hænder. Således også med toppar.

At du overhovedet overvejer at folde er fuldstændig vanvittigt!

Og din tankegang om hans mulige hænder bryder jeg mig heller ikke om. Du må opstille en handrange, og så do the math.

I dette tilfælde er det ikke aktuelt, fordi callet er så åbenlyst med odds 1131433:1, men i andre tilfælde er det væsentligt.

04-01-2007 22:10 #5| 0
OP

Jeg callede også og tabte potten til hans ak.

@Løpenthin

Hvad er der i vejen med min tankegang omkring hans mulige hænder?
Imod ak har jeg jo kun 12% chance for at ramme min dame.
Din odds beregning 1131433:1 er en joke ikke? Hvis ikke vil jeg gerne se dine mellemregninger!

04-01-2007 23:37 #6| 0

Hvad løbetintin siger er, at din handrange er helt på månen. Og selv hvis du er mod AK vil din equity være fin. Du vælger check/raiset som comitter dig 100% - du skal til bunds som spillet, no doubt.
Havde du PF-raiset til 1200 og contet ~19ish, så kan du med et stærkt read ligge dig, men ikke når du har comittet 6600 ud af dine 9k på et fancy check/raise-move.

05-01-2007 01:02 #7| 0

"Din odds beregning 1131433:1 er en joke ikke?"

lol

05-01-2007 01:59 #8| 0

"Stakken skal bygges op og puljer skal stjæles på dette tidspunkt i en tour.

Helt fint at åbne med AQ, trods den ikke videre imponerende position. Men jeg synes dit raise er for voldsomt. Du er nået til et tidspunkt i turneringen hvor du skal åbne relativt ofte, for at tage puljer ned preflop, og du giver dig selv dårlige odds hvis du gør det så dyrt. 3xbb er mere standard på dette tidspunkt."

Læs lige Løps guldkorn igen - det er sindssygt vigtigt det her.....

05-01-2007 19:36 #9| 0
OP

@ joonas

Hvis det er så logisk, så giv mig mellemregningerne! Jeg kan ihvertfald ikke regne ud hvad 1131433:1 betyder i denne her sammenhæng!

Men Løpenthins analyse er helt sikkert brugbar. Et rigtig godt svar i modsætning til joonas'!

Hvorfor er min handrange så latterlig?
I 90% af tilfældene har han AK og i de sidste 10 AQ. Imod ak har jeg 12 procent chance for at ramme, og får kun 7,5 gange pengene! Så man kan faktisk godt folde i den her situation. Man tager vel heller ikke samtlige 50/50, hvor man får 2 gange pengene? Et fold ville efterlade mig med 6 bb. Har vundet cryptos søndags tour med kun 7 bb, da vi var 15 mand tilbage.

05-01-2007 19:54 #10| 0

Han har IKKE AK 90% af gangene her...

05-01-2007 20:48 #11| 0
OP

@ketelsen
Hvad har han så? Hvis du ikke begrunder dine svar, så kan hverken jeg eller andre bruge det til noget! Meningen med disse indlæg er rent faktisk at man skal lære af dem! Ikke nedgøre andre!

05-01-2007 23:59 #12| 0

Du spiller hånden fint, men du må aldrig nogensinde overveje at folde til hans all-in, du er potcommited med en fin hånd, så ind med skidtet.

06-01-2007 00:02 #13| 0

og hvis du overvejer et fold, når det efterlader dig med en M på lige over 2 med top par høj second kicker, så bør du klart overveje at spille nogle billigere turneringer medmindre penge ikke er et issue for dig.

06-01-2007 00:53 #14| 0
OP

Jeg overvejer altid at folde, når jeg tror jeg er mindst! Men havde jo som sagt odds til at kalde, så det gjorde jeg jo rent faktisk også.
Syntes bare at jeg spillede hånden af h til, da jeg som sagt blev fuldstændig pot committed imod en hånd, som jeg vidste førte over min AQ.
Fejlen ligger jo ikke i mit sidste call all in, men mere i mit store bet pre og efterfølgen committende c/r!

@eskeman
Jeg spiller turneringer med vidt forskellige buy in størrelser. Helt ned til 25 dollars når jeg ikke føler mig på toppen og op til $$$$$!
Jeg er altså ikke en kæmpe fisk! Har rent faktisk vundet nogle rimelig store net tours igennem tiderne med crypto søndags tour som højdepunkt!

06-01-2007 00:57 #15| 0

Du tager godt nok alting meget nært.... Loosen up...

Smil :D

06-01-2007 01:09 #16| 0
OP

Jeg har jo min faglige stolthed, at tænke på! : )
Gider ikke svines til af små fisk! Poker er min levevej, og derfor forsøger jeg blandt andet via disse indlæg, at forbedre mit spil.
Er ikke verdens bedste til at tage kritik, men der er stor forskel på den kritik man modtager herinde.
Løpenthins kritik er forseksempel god og analyserende. Hvorimod der også bare er de donks, som ikke har en anelse om hvordan spillet spilles og bare lukke lort ud!


06-01-2007 01:16 #17| 0

Bare vær opmærksom på at din tone ikke er særligt fordrende for nogens lyst til at hjælpe, hverken de såkaldte "donks" eller de mere etablerede...

06-01-2007 09:26 #18| 0

*JP*
Problemet med din aq åbning er at en ka sidde med ak eller skubbe dig.
Dernæst, når du rammer dit A så skal den til bunds - med så store puljer samt så store blinds er der sgu nok ingen vej tilbage - der hvor man ka stille ? til dit spil er at du ikke leader ud... Hvis du skyder 2/3 pot og han caller eller reraiser dig - kan du overveje at folde vel at mærke hvis du har et stærkt read......
Igen ved du ik han er tight - er der sgu mange spillere der ka finde på at calle med ax og ik ka give slip.
Så synes du skal sætte dig ind i hans handrange før du reraiser + at jeg synes du skal leade ud for at finde ud af hvor du står , da du netop comitter din turnering med reraiset.
Håber du får lidt ud af det - og please er andre uenige eller har andre synspunkter må i meget gerne skrive det da vi alle ka blive bedre jo ;)

11-01-2007 13:43 #19| 0

@JP
"
Fejlen ligger jo ikke i mit sidste call all in, men mere i mit store bet pre og efterfølgen committende c/r!"

Som floppet kommer er dit store preflop raise vel perfekt.
Grunden til kun at bette 3 BB som standard er jo at kunne slippe væk fra en hånd som denne, hvis du ikke rammer!
Jeg synes ikke du kan komme uden om at skulle ind i denne hånd, sådan som den udspiller sig.
I øvrigt er det min erfaring at i de større MTT's kan man ikke bare konkludere at han har AK.
For ham kan det jo sagtens se ud som du sætter ham på et mindre par / weak ace og så prøver at skubbe ham ud.
Jeg har også set folk lave lignede moves med store draws.
Jeg kunne godt overtales til at lægge denne hånd, hvis jeg vel og mærke leader floppet. 3BB = 1200 + ½ pot bet = 1200 = 2400, det giver dig 6600 = 11 M, som ikke er perfekt, men nok til at få en chance mere.
Når nu du vælger at check raise skal du bare klappe i dine hænder.
Men jeg synes det i høj grad afhænger af hvor lang tid der er til næste blindstigning osv.

11-01-2007 13:57 #20| 0

@JP
Så du vil have kritik, men ikke negativ. Du poster hånden herinde for at forbedre dit spil men er af den opfattelse at folk herinde er små fisk?

Umiddelbart synes jeg at din: "Din odds beregning 1131433:1 er en joke ikke?" fortjener et lille "lol"

edit: desuden synes jeg at kalde det en tilsvining er en overdrivelse.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar