AKo i tour med 13 af 1000 tilbage

#1| 0

Jeg er 4/13, villain 3/13 på dette tidspunkt. Spiller er 4max tour med 4$ BI, jeg har alle de resterende 4 borde åbne og det virker umiddelbart til, at de resterende i touren spiller "ok", nogen få undtagelser til begge sider, med villain som værende den umiddelbart bedste...kiggede også på OPR for en del af de store stacks, de fleste med relativt fine stats.

Villain i hånden spiller en rigtig god omgang poker, og har mildest talt kørt mig over, taget en god del af min stack over de sidste ~10 orbits. Han har i hånden før 4bettet T7o ind pre, imod en shortstack med formodet 0 FE og ellers spillet så mange hænder, at jeg efterhånden må formode at han ikke har varerne hver gang han raiser. Ydermere har han som sagt rigtig pæne OPR stats og en ability på scope der hedder 71, men ellers skjulte stats derinde.

Jeg spiller selvf for at vinde touren, omend jeg aldrig har været så langt i så stor en tour (1000startende) og derfor hidtil har været lidt til den risikoaverse side..

Mit spørgsmål er så her, om mit skub er helt fucked, når jeg "kun" har 5 bb investeret? Vinder jeg, er jeg dominerende CL, med godt 250000chips mere end nummer 2.

PokerStars Spil #52958387189: Turnering#331148441, $4.00+$0.40 USD Hold'em No Limit - Level XXV (2000/4000) - 19/11/2010 23:19:17 CET [19/11/2010 17:19:17 ET]
Bord '331148441 24' 4-max Knappen er på plads #4
Plads 1: HERO (300213 i chips)
Plads 2: OviBjor99 (319305 i chips)
Plads 4: tottigermany (119962 i chips)
HERO: poster ante 500
OviBjor99: poster ante 500
tottigermany: poster ante 500
HERO: poster small blind 2000
OviBjor99: poster big blind 4000
*** KORT ***
Givet til HERO [A K]
tottigermany: kalder 4000
HERO: raiser 16000 til 20000
OviBjor99: raiser 80000 til 100000 --> pot på ~31bb's, jeg har godt 70tilbage
tottigermany: folder
HERO: raiser 199713 til 299713 og er all-in

lajk..?

/Peter

20-11-2010 00:24 #2| 0

Syntes dit åbningraise pre er liiiig det største .... Men det er jo hva det er.... noget andet er dit skub,,,, Syntes det er helt på sin plads på baggrund af dine oplysninger óm han er meget aggro og spiller mange hænder på fuld smadder.... >Det kombineret med har "kørt dig over" og virker som den klart bedste gør jeg alle dage havde most banditterne til midten.... Havde det været en kæmpe fisk vi ku udspille 9/10 gange havde jeg foldet da et ræs ikke er at foretrække mod sådanne.... men nå man er overmatched er det bare afsted med dem.....

20-11-2010 00:45 #3| 0

Synes også din sizing er skidt. 15K er meget bedre her...

Moser du for value? Umiddelbart caller han jo aldrig med noget som vi har slået, og sådan et cold bet er altså über stærkt...

Jeg synes sgu det er i overkanten at smide så mange bb's til midten, men det er omvendt også rimelig weak at folde. Samtidig er call klamt, da vi ofte misser floppet.

Jeg kan sgu ikke blive enig med mig selv om hvad der er bedst, men ender nok selv med at folde de fleste gange. Tak dog ikke det råd for gode varer...

20-11-2010 02:28 #4| 0

Er det standard for ham at 3 bette til 5 x dit raise? eller er det mere normalt at han siger noget i retning af 50-60K?

Givet din beskrivelse af modstanderen så kan jeg ikke folde her med mindre at jeg har set en tendens til at han 3-better stort med gode hænde og 3 better lavt med dårlige hænder.

20-11-2010 09:49 #5| 0
OP

Tak for svarene hidtil..

Jeg glemte helt at beskrive bordets 3. mand..han har spillet lidt diskutabelt poker, med ekstremt mange limp/calls med MEGET marginale hænder..dette havde jeg selvfølgelig glemt i kampens hede og jeg tror at jeg i situationen håbede hans limp kunne squeezes til at han kom over toppen, eller caller med langt værre, som set tidligere. At jeg gjorde det til 20k og ikke 16k skyldtes min "kammerat" i bb, som jeg gerne så lægge sig pre...set i bakspejlet, havde ~15 nok også virket, eller ikke virket som tilfældet var..

Angående villains betsizing, så har det været ret forskelligt, han har ikke vist ret meget op, men varieret sine sizings meget gennem de orbits vi nu engang sad sammen...Jeg tror jeg har en god idé om hvad jeg bør gøre næste gang jeg forhåbentlig kommer langt, i situationen med en dygtig spiller og det er ikke at risikere mit liv, før FT når jeg er nummer 4, med AKo pre...

kommenter gerne på mit spil, såfremt der er noget mere i det, ellers er resultatet herunder (highlight)

Aktuelt tænkte villain i et minuts tid og callede med 99, jeg spikede selvf intet da jeg tidligere i touren havde opbrugt al rammemagi og endte med en flad 50$, fremfor en potentiel førstepræmie på 640$ :/

20-11-2010 10:20 #6| 0

Når nu han har 4b en hånd som T7, så kan han vel sagtens have værre hænder, end AKo, i dette spot. Spillet er trods alt 3-handed - og et 3b (fra any normal player) er ikke kun ensbetydende med "the goods" (læs: stærke(re) holdings). Så set ud fra det synspunkt, kan villain vel godt putte dig på en dårligere hånd end hans egen 99. Ingen tvivl om at villains 4betting range er bred - meget bred.

Det der så er problemet i hånden er så det, at vi er oppe mod en spiller, der har os dækket - samt at vi begge ligger rigtigt godt til i stillingen med eff. stacks som er omkring 75bb. Så på den front ser jeg faktisk ingen grund til at 5b/shove her, da vores FE nok er minimal - men også det faktum taget i betragtning, at vi maksimalt kommer ind i et flip (dog for 150bb = stort CL i touren). Nogle gange er vi obv også domineret af KK/AA, hvor vores equity er halvskidt inde...

Jeg ender nok op med at folde (uden at sige at shove er et decideret skidt play), og glæder stadig over at have en stor stack, som er godt påvej mod et FT.

20-11-2010 10:25 #7| 0

Raise til 20000 er fint. Overanalyse er ikke.
Det er jo fuldstændig ligegyldigt om du raiser til 15000 eller 20000, bortset fra at bettet til 15000 giver folk odds til at kalde med rags. Du spiller så vidt muligt preflop poker med denne hånd - den skal altså tages ned med et bet eller allin før flop.

Dernæst er der ikke noget der hedder "standard" ift. en modspillers spillestil i en tilfældig 4$ tour med 1000 spillere.

Jeg siger afsted med skillingerne anyday. Som du selv siger, hvis denne holder hjem, kan du køre resten af feltet over.

20-11-2010 10:32 #8| 0

Dit raise skal ikke være mere ind 2,3-2,7 gange big blind. Så bliver det heller ikke så dyrt at folde til 3-bet. Dit raise pre kan vel ses som et lavt par eller et A med dårlig kicker da det er lidt donket så sent og sidder han med et 99+ og er LAG så caller han dit all in næsten vær gang.Kan godt se mig folde ,men så vil det også være sidste gang jeg foldede til ham pre.

Når man spiller 4 max er chancen for at ramme så større eller mindre kontra FR?
Eller er det bare ikke så tit man møder setups som AA mod KK?

20-11-2010 10:36 #9| 0

i er 3 handed, ak spilles for stacks ! dit raise til 20k er fint med en limper foran.

wellplayed

20-11-2010 10:41 #10| 0

Kartze

Der er altså en der har kaldt før Hero's raise.
Så hvis Hero i stedet siger raise til 10000, så skal han folde AK til et re-raise på fx 30000?

Må jeg udnytte dig? Please?

:-)

20-11-2010 11:06 #11| 0

Jeg mener du spiller hånden fint. Hvis villian før har fået dig af nogle hænder, så er det fint at du nu markerer dig. De må vise stor styrke fra dig, aat NU har du hånden at ville spille imod ham.

Vi sidder 3, vejs og folde AK her kommer ikke på tale i min bog.
De få gange villian har AA, er det "bare uheldigt". mod KK har vi stadig ca 30%..

Ind med stakken her, hver dag og 12 gange om søndagen....

20-11-2010 11:42 #12| 0

Er det ikke bare et whine post, fordi du har været uheldig dybt i en tour?

Til folk som kan finde et fold frem her - hvad er jeres shove range så(hvis i overhovedet har en)?? OP spiller hånden perfekt imo

Du skriver selv, at du spiller for at vinde, og med dine reads på villain er det bare ind med skillingerne i et glimrende setup. Har han AA/KK er det bare videre til næste tour.

20-11-2010 12:13 #13| 0

Rolig nu med at sige at et 20k raise er fornuftigt her, vi er jo nødt til at balancere bare en lille smule. (Jeg går ud fra i isolerer limpere med en lidt bredere range end AK+) 11-14k alt efter bordet ser fint ud, vi vil jo super gerne have limperen til at calle når der bliver foldet rundt til ham, da vi meget ofte er imod et es vi dominerer etc.

Vi kommer selvfølgelig aldrig væk her, men er ret sikker på resultatet af hånden havde været anderledes, hvis du havde sagt ~12k og villain så siger 40-50k, så ser vores shove pludselig meget stærkt ud (mere FE er egentlig en fed ting med AK) :)

20-11-2010 12:21 #14| 0

wow hvad sker der for raisingsizes? raise til 5bb efter en limper.. 3-bet til 25bb..

Raise mindre, og ja så er det selvfølgelig standard at gå broke med AK her.

20-11-2010 12:32 #15| 0

når vi er så dybe 75bb er det uber std at give den en ekstra tand out of position imod en limper.

ak spiller med sick negative implied odds postflop så dybt

20-11-2010 12:50 #16| 0

1. Vi går død med Ak mod en gut der har været aggro i et 3handed spil nærmest any time. Dette er ikke en undtagelse!!

2. Din raisingsize er virkelig skidt. Sig 15-16k.

3. Jeg forstår godt at villain har kunne køre dig over sådan som du spiller.

4. Ryk ned i limit, det er kun kærligt ment. Men at raise/folde 5bb i et 3handed spil mod en aggro villain er bare så fundamentalt galt.

20-11-2010 13:05 #17| 0

Ufatteligt saa ivrige folk er for at komme med daarlige raad.
Det er muligt som Madsreality siger, at 12-17k er mere paa sin plads.

Men skillingerne skal til midten anyday. De folk der overvejer at folde. burde bruge deres tid til andet end at komme med gode raad.

20-11-2010 15:44 #18| 0

Jeg får sku ondt i øjnene når i skriver at hans 5x er ok, selvom vi har en limper med!

Lad os nu sige vi ændrer size til 15k, så bliver hans reraise omkring 70k (Hvis han vel og mærke også 5x´er den igen). Derved maksimerer vi FE ved et 4b og det kan måske blive lettere for ham at folde et mellempar som er tilfældet.

Når det er sagt, så skubber jeg 100% for value her med din beskrivelse af villain og det fact at vi spiller 3handed.

Spiller er 4max tour med 4$ BI, jeg har alle de resterende 4 borde åbne og det virker umiddelbart til, at de resterende i touren spiller "ok", nogen få undtagelser til begge sider, med villain som værende den umiddelbart bedste

Han kan umuligt være en af de bedste tilbage i et 1000 mands felt, sorry to say. Synes han spiller hånden katastrofalt ringe =)

21-11-2010 23:27 #19| 0
OP

tak for alle kommentarer, +1 til jer der syntes det er ok/fint spillet og -1 til alle jer andre.. :)

@TomNash jeg er ikke helt sikker på hvordan du kan bedømme præcist hvordan jeg spiller, udfra 1 postet hånd, du umiddelbart har fejlæst..

"3. Jeg forstår godt at villain har kunne køre dig over sådan som du spiller.

4. Ryk ned i limit, det er kun kærligt ment. Men at raise/folde 5bb i et 3handed spil mod en aggro villain er bare så fundamentalt galt."

Jeg er næsten overbevist om at jeg ikke foldede i hånden? :S

En lille kommentar til hånden selv, var som nævnt af tiger143, at jeg når jeg nu endelig spiller imod hans evindelige raises, da som udgangspunkt må se ret stærk ud. Dette baseret på at jeg har spillet ret weak/passivt ifht vi er 3handed. Derfor troede jeg egentlig jeg havde godt med FE, på trods af hans odds..han er jo på ingen måde helt krøblet, hvis han folder her, det efterlader ham stadig med en ret pæn stack...jeg er ikke overbevist om at jeg selv ville calle anyday her i hans sted.

Selvfølgelig havde det set pænere ud FE mæssigt, med at komme over toppen på et 70k raise, så skal nok sørge for at raise lidt mere normalt i fremtiden, fremfor de 5xbb :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar