AJ 150bb NL50

#1| 0

Hej

Havde lige en underlig hånd, måske triviel for nogle, måske ikke. Vi har siddet en 90 hænder ved bordet, men Villain har ikke rigtig gjort noget væsen af sig. Der har været en sød fisk før, som har bidraget lidt til action, men der har ikke rigtig været nogle klinger imellem os.

Table Biblis (Real Money)
Seat 10 is the button
Seat 4: charly248 ( $20.19 USD )
Seat 7: PetoNHL ( $5.00 USD )
Seat 8: vidoune77 ( $55.72 USD )
Seat 9: D_haxxor ( $89.62 USD )
Seat 10: Hero ( $78.11 USD )
charly248 posts small blind [$0.25 USD].
PetoNHL posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ J A ]
vidoune77 folds
D_haxxor raises [$1.50 USD]
Hero calls [$1.50 USD]
charly248 calls [$1.25 USD]
PetoNHL folds
** Dealing Flop ** [ 6, J, A ] $5
charly248 checks
D_haxxor checks
Hero bets [$3.75 USD]
charly248 calls [$3.75 USD]
D_haxxor calls [$3.75 USD]
** Dealing Turn ** [ 7 ] $16.25
charly248 checks
D_haxxor bets [$8.25 USD]
Hero calls [$8.25 USD]
charly248 folds
** Dealing River ** [ 9 ] $32.75
D_haxxor checks
Hero bets [$21.00 USD]
D_haxxor raises [$76.12 USD]
Hero?

Blev først lidt undrende, da han c/c flop, sætter ham umiddelbart på noget trækværk. Han donker dernæst turn, whaaat? Min plan var ellers b / b / shove, men helt chokeret flatter jeg. River blev alt for "meeeeeh" agtigt og ender i en situation, jeg slet ikke kan redde mig ud af.

Hvad siger 1337 panelet? Gerne kommentarer til hele linien, for det blev noget makværk hele vejen rundt.

03-06-2010 00:08 #2| 0

Så mærkeligt som den hånd bliver spillet, træffer jeg altid en beslutning på baggrund af reads/villains stats.

Mod en unknown reg/ikke crazy spiller finder jeg et fold frem. Han kan jo ikke valuebette dårligere...

03-06-2010 00:09 #3| 0

Preflop er fint.

Flop - bet større - 4.5 or so.

Turn - raise da? Jeg siger nok 28 or so, så du kan shove any river.

Som spillet betaler jeg. Du slår trods alt alle 2 par kombinationer, om end det ikke er med julelys i øjnene, at jeg betaler river.

03-06-2010 00:16 #4| 0

Jesus, af de hænder, manden repper, er du kun bagud til T8...

Bluffer han nogensinde?

Btw så kan det forsvares at 3bette prefop på knappen. Hvis du ikke 3better ret ofte, så kan du starte med at gøre det i position hver gang i starten. Når du er lidt mere komfortabel med det, kan du udvide din oop 3bet range :) GL med det :D

03-06-2010 00:18 #5| 0

Jeg checker river bag - det er godt nok til den passive side, men på NL50 ser jeg os kun være bagud som hånden udspiller sig. Tænker, villain er bange for at x skal falde og han derfor er bange for at investere for meget.. Turn - det gør der så ikke, hvorfor der kommer et halvlavt bet - herefter river, hvor han håber på lige præcis scenariet som det udspiller sig.

Inden det vil jeg 3bette eller folde pre - til en 5.5 stykker. Position, pres og lettere beslutninger på senere streets

03-06-2010 01:03 #6| 0

Synes den er fint spillet, fint at call PF hvis du vil have en donk med.

Fin betsize på flop, og selvfølgelig call turn. Han har uendelige draws, dårlige Ax og scared Jx i sin range, som du ikke vil skræmme væk.

På river er det valuebet altid, men bet 19 for at få calls fra Jx ellers skal du bette 29 da han altid caller Ax med denne sizing.

Mener selv det er GIGANT spew at call river, medmindre du har solide reads 150bb deep her. Jeg vil gerne vide hvilke hænder Villain cc på flop, leader turn og så cr på river som vi slår. Han ved selv han laver 2 par om til bluff her medmindre han er mega spewretard (som der er ufattelig få sane spillere af), så du håber nærmest på at han laver et par om til bluff.

Desuden kan han sagtens sidde med 66/77/99 fordi han ikke fatter noget. (Mange regs er for dårlige til at bette ordenligt for value/ ALT for callish) som er slowplayet på floppet.

03-06-2010 01:18 #7| 0

@opro

Check river bag er fuldstændig horribelt, altså, vi skal jo have value ud af ham, og vores hånd er KLART stærk nok til at valuebette. Tror jeg valuebetter AK+ der.

@OP
Jeg er med SS her, mener ikke vi kan folde vores top to, når han repper så tynd (og heeeelt enig i, at den turn der skal autoraises) Tror i øvrigt ikke sådan en gut her kan CR river med en hånd som 66/77, fordi du vel checker Ax ned (77 mere likely)

03-06-2010 01:39 #8| 0

AK, AQ og AT valuebetter jeg stadig på river.

Det er ubeskrivelig spew at call rivershove. Vi skal vinde 23,19% af tiden, vi må umiddelbart tro han aldrig bluffer her.

Selvfølgelig kan han cr 66/77/99 samt de to kombinationer af AA/JJ der er. Derudover kan han også have Ts8s.

I håber på at han laver made hands om til bluff for 150bb. Jeg vil gerne hører hvilke hænder han cc flop, leader turn, og crai på river som vi slår.

03-06-2010 02:09 #9| 0

Jeg er helt med SS og Gusbillund...

@Viggopwnz
Kan ikke forstå at du kalder det "ubeskrivelig spew" at kalde river.

Hans linje giver ikke meget mening og så kalder jeg gerne end til jeg har fået bevis på han er typen der kun kan skubbe med nuts.
Så mærkelig måde at spille 66 på og hvis 77 hvorfor så ikke CR turn når nu han må forvente du skyder igen.
Hvis det er 99 så betaler jeg gerne af med et lille smil på læben og herre gud de er 150bb dybe det er jo ikke alverden.
At betale herfra.

03-06-2010 02:18 #10| 0

Hmm, det er måske ikke ubeskriveligt spew. Snakkede lige med en anden hånd, og det er mere close end jeg umiddelbart gjorde det til, dette ændrer dog ikke på jeg mener det er klart -EV.

Ja, selvfølgelig er det en mærkelig måde at spille 66 eller 77 på, men det er også en mærkelig måde at cc flop, lead turn og crai river med A9, som umiddelbart er den eneste hånd han crai på river for value som vi slår, og hvor tit sker det lige han shover den?

Hvilke hænder gør han det her med som vi slår? :)

03-06-2010 02:21 #11| 0

Jeg folder os her, har svært ved at se hvilke bluffs Villain har i sin range ud fra denne linje, og synes det er optimistisk at tro at en NL 50 spiller CRAI for value med dårligere hænder i dette spot.

03-06-2010 02:26 #12| 0

Hvordan får du det også til 23,19%?
Vi skal kalde noget der ligner 43,5 at vinde 97

Kan se han kan dukke op med t 8 og så giver det mening men så er det lidt vores egen skyld når ikke raiser turn.
Jeg folder ikke river hvergang fordi jeg ikke har nuts.
Synes det er et ret klart call... er det aldrig nogen der bluffer på nl50?

03-06-2010 02:31 #13| 0

@rippon

Hvilke bluffs har Villain i sin range her, som han kommer til river og tager denne linje med? Det er godt nok SLET ikke et klart call, helt klart et kæmpe leak at du tror det. Selvfølgelig bluffer folk, men her har han få bluffs combos i sin range, samtidigt med han skal CRAI for 150BB.. det er altså slet ikke særlig sandsynligt

03-06-2010 02:46 #14| 0

Måtte lige regne på det igen vi skal kalde ca.45 for at vinde en pulje på 160 mod en hånd jeg ikke kan se giver meget mening... det er jo lige netop det jeg kan ikke sætte ham på en hånd så kalder jeg og giver ham en note.
Nu er det normalt også de samme spillere jeg spiller med dag ud og dag ind hvor nogle man klapper i hænderne og kalder og andre hvor det er et fold hvergang.

03-06-2010 02:51 #15| 0

Men er det ikke lidt et problem at du netop ikke kan se en hånd han gør det med? Fold er neutral EV, det er call ikke. Du kan simpelthen ikke sætte en eneste hånd op som han gør det her med vi slår, mens jeg har nævnt flere kombinationer som han gør det her med, der slår os. Du bliver nødt til at tænke på andet end at vi har TTP og at han "ikke repper noget". Få styr på din handreading, tror det ville hjælpe dig en del i disse spots som har stor betydning for din winrate.

03-06-2010 02:58 #16| 0

Vi behøver jo heller ikke være enige.
Hvis folk flopper et set mod mine top 2 eller turner et set så forventer jeg også at miste det hele.
At du kan nævne alle hænder der slå "vores" hånd ændre nu ikke på at for mig er det et call i hånden.

03-06-2010 03:14 #17| 0

Selvfølgelig stacker jeg af med TTP på stort set alle flops mod stort set alle spillere, men det er fordi deres range altid er så bred ift. på turn og river.

At du ikke kan nævne en eneste hånd der ikke slår os med den linje han tager for mig ikke til at call.

03-06-2010 03:26 #18| 0

@n1co18

Helt enig i, at det selvfølgelig ikke er et klart call, men en nl50-gut er (som jeg ser det) altså ikke god nok til at CR river for value. Langt de fleste nl50-regs valuebetter river med deres set, 2 par eller T8. (Spottet er dog et glimrende spot til at CRAI den river, må jeg erkende).
Mine tanker er bare, at hvis en NL50-chef CR river for value (som slår os), jamen så tillykke.

@Viggopwnz

"Du kan simpelthen ikke sætte en eneste hånd op som han gør det her med vi slår, mens jeg har nævnt flere kombinationer som han gør det her med, der slår os"

Altså, han kan jo bluffe, og så kan jeg godt finde nogle combi's til dig ;)

03-06-2010 03:31 #19| 0

Villain har T8s. Det SKAL han have!!

03-06-2010 03:35 #20| 0

@Gus

Tror sagtens Villain kan CRAI river for value, hans linje på flop og turn indikerer allerede at han ikke helt ved hvad han laver, ser bare ud til han leveller sig ind i alverdens fancy plays. Jeg mener bare det er et fold ud fra disse faktorer:

1. Han har ikke særlig mange bluff combos i sin range, som han kommer til river med via denne linje han tager. (Dog heller ikke vildt mange made hands, men mener stadig det er mere likely udfra denne linje end bluffs)

2. Selvom han evt skulle have et weird busted FD eller noget, så er det stadig ikke engang særlig sandsynligt, at han lige pludselig vælger at CRAI for 150 BBs

3. Han CRAI meget sjældent for value med dårligere made hands.

03-06-2010 03:40 #21| 0

Nico +1

GusBillund, selvfølgelig kan du finde kombinationer som du mener han spiller sådan her, det er ikke ensbetydende med virkeligheden er sådan. Nævner du fx QTs kan du ikke bare antage at han pludselig CRAI på river for 150bbs. Frekvensen af at han CRAI hans air på river er så langt mindre end at han CRAI hans valuehænder på river, især deep. Han skal bluffe utrolig mange gange her før det er +EV at call, og det gør han jo bare ikke.

03-06-2010 03:57 #22| 0

Det er faktisk en ret spændende hånd, er ret sikker på det ikke er tit man ser et CRAI bluff på nl50 men synes godt det kunne give mening når villain´s halv pot bet på turn ikke bliver raiset ville jeg ikke sætte Hero på to par men på A med en fornuftig kicker.
Som jeg ville mene jeg kunne bluffe ham af.
Eller hvis man tænkte i value kunne man nu CRAI A7 og A9 for value det tvivler jeg dog meget på man ville se her.

Hvad for en hånd skal vi så have for at være glade for at kalde river?

Nu bliver jeg altså skuffet hvis Hero bare folder river og vi aldrig får vist T 8

03-06-2010 04:46 #23| 0

Mener 77 eller 99 (unlikely ift. linje) er ekstrem close. Vi blocker ikke for AA/JJ, men det er de eneste hænder han repper, og i modsætning til 66 og 77, er det utrolig sjældent han spiller dem sådan her.

Vi kan imo som udgangspunkt ikke give Villain credit for at kunne handreade og sætte en handrange og for Hero i dette spot imens hånden er i gang. Ville du virkelig selv tænke at Hero har en svag A i spottet her og derfor ville CRAI for FE, selv når mange NL50 spillere er ekstrem callish? Derudover kan Hero sagtens stadig have 2 par eller set, da Hero ikke altid vil raise dem til et lead på turn.

03-06-2010 04:48 #24| 0

@Rippon

66 er nok bunden af vores callingrange i dette spot imo. Det giver os mange flere combos af AJ til villain, samt det nedsætter en del af de made hands der slår os

03-06-2010 05:23 #25| 0

N1co:
1) der er da en milliard bluff combos der giver op på river (hvilket er fint), men nu øjner chancen for at kunne få villain af hvad der at best er A9, og meget ofte bare et A.

2) hvad er det lige for en hånd han skal have nu.. Top set? 999?

03-06-2010 05:26 #26| 0

@Asger

Milliard bluff combos? Hvad kan Villain have her andet end et par missed FDs?

03-06-2010 13:29 #27| 0

Har godt nok også et problem med at folde nu, hvor vi har taget en forholdsvis svag linie ved ikke at raise turn, og derfor ligner et forholdsvis light valuebet af et nøgent A, eller som AB siger en sjælden A9. Ved bare ikke om den gennemsnitlige NL50 spiller er god nok til at tænke det.

Har ligeledes svært ved at se, hvad han skal have. 66? Burde han C/R anyday på det flop, og i en 3 vejs pot. 77? Peeler han den 3 vejs? Næppe. 99? same.

I teorien er AK og AJ vel det samme i det spot her, eftersom vi slår det samme, i og med villain aldrig C/R dårligere for value 150xbb deep. Og folk på de stakes her laver sku ikke 2 par om til et bluff.

03-06-2010 14:37 #28| 0

Hvorfor taler I om bluffs - Vi slå sgu da stadig hans valuerange..!! Vores hånd er helt skjult!

Vi ligner netop Ax eller FD.

Villian C/C da aldrig set i 6'er på floppet!

At han leader turn, synes jeg kan betyde at han rammer kickeren til sit A eller at han semibluffer sit FD. Hvis han er så stærk, hvorfor fortsætter han så ikke sit slowplay, og lader dig hænge dig selv?

River, jeg kalder. Jeg tror at han gør dette med A9, A6, A7, J9, AK, AQ, Busted FD - Vi har ikke vist noget i hånden, og han tror han er god eller at han kan få os væk fra noget.

Jeg kan aldrig sætte ham på T8s pga. hans tidlige preflop raise, kombineret med passiv flop - Så kan man jo se spøgelser overalt...

03-06-2010 15:14 #29| 0
Villian C/C da aldrig set i 6'er på floppet!

Altså, jeg kan jo også argumentere på samme måde:

Villain cc aldrig et draw på floppet! Villain leader aldrig et draw på floppet! Villain CRAI aldrig 2par eller missed draws på river!

Forskellen er bare at han faktisk aldrig gør ovenstående, men sagtens kan cc 66 peele 77 og få gange har 99 på en eller anden weird måde. Du ser uendelige bet-bluffs fra regs, men jeg har endnu aldrig nogensinde set et check-raise AI bluff på river på NL50, og har fadme callet mange gange indtil jeg endelig fandt ud af hvor -EV det er. Men jeg gider egentlig ikke argumentere mere for at folde, det er jeres beslutning hvis i selv står i spottet :)
03-06-2010 15:24 #30| 0

Hvis han er så dårlig at han C/C set på drawy board i den pos med 3 i potten, så er han vel også dårlig nok til at forsøge at presse en hånd af på riven med et busted FD? :-) Eller stille med J9 for value...

03-06-2010 15:28 #31| 0

Tror simpelthen ikke på at vi nognesinde vil se en dårligere 2pair kombi, som har C/R for value her 150xbb dybe,

03-06-2010 15:51 #32| 0

Så han checker river for at induce, fra en spiller som ikke har vist styrke i hånden?

Du har vist at du gerne vil billigt til showdown, så han mister da value ved at checke, da du vil checke bag..

Men måske skal jeg til at give mere kredit...

Hvad hvis han havde klikket på riven?

Glæder mig til at høre hvad han aktuelt havde som slog os på river - Men jeg vil stadig calle...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar