Afstemning omkring 100% MU

#1| 2

Vi lever endnu herinde, på trods af manglende mulighed for at overføre penge i klienterne, der er dog blevet lidt dødt herinde.

Der laves mellem 15 og 20 tråde af folk der søger heste pr måned, altså under 1 om dagen i gennemsnit, imo skal der gøres noget for at få lidt gang i den herinde igen.

Flere mener at 100% mu vil få lidt liv tilbage herinde, men som de fleste nok husker var 100% mu en kilde til evig ballede derfor er der kommet et forslag der skal gøre det mere rimeligt for backers.

alt i alt ser jeg kun fordele i 100% mu sålænge der indføres et regelsæt for det, nedenstående er hvad vi kom frem til i DVD_mands tråd.

Redigeret af Live d. 24-06-2012 01:38
24-06-2012 01:18 #2| 22

forslag 1
Det skal fortsat være "ulovligt"

24-06-2012 01:18 #3| 16

Forslag 2

fast cut på 60% til backers
alle baps over 150$ skal være med cake

24-06-2012 02:34 #4| 1

måske jeg donk men forklar lige MU og cake for mig tak :D

24-06-2012 02:45 #5| 0

MU er så du kan lave et program lig det op herinde og andre køber 10% eller hva de nu har lyst til :

19.00 22$ 12k gtd
20.00 11$ 60k gtd
21.00 55$ 80k gtd

88$ ialt

10% 8.8$

cut 40/60

så du har 6% for hver 10% du køber efter buyin
-----------------------------------------------------------

cake er hvis du har købt et program i mig, uden jeg har cash, næste gang du køber i mig, får jeg ikke penge før det du har tilgode er dække ind.

hvis jeg skylder dig 50$ i cake, og jeg laver 100$ i overskud til os, så skal du have 50$ + 25$

håber det er lidty forståligt her midt om natten .


-----------------------------------------------------------
her er en MU jeg har lavet.

Hejsa.

For god orden skyld, så er i velkommen, med spørgsmål om programmet, og vi kan nemt fjerne lægge en tour til hvis det ønskes!

Hvis nogen har problemer med cut mine færdigheder i poker spillet, er i meget velkommen til at sende mig en pm. Men please lave det ikke om til en diskutions tråd


cut under 1K usd er 25%-75% efter stackback
cut over. 1K usd er 30%-70% efter stackback
cut over. 2K usd er 35%-65% efter stackback




program :

18:00 22$ the bigger 50K GTD
18:05 16.5$ PLO HL 3K GTD
18:30 11$ NL 20K GTD
19:00 5.5$ NL 15K GTD
19:00 22$ NL 15K GTD
19:30 11$ sunday storm 200K GTD
20:00 11$ the bigger 100K GTD
20:00 3.3$ NL 5K GTD

Ialt 102

10% 10.2$
20% 20.4$


Stars


Backers:

25% theclaw
25% Tokxz
10% anonym

Redigeret af bohn d. 24-06-2012 02:49
24-06-2012 02:50 #6| 0

er det kun hvis man bricker?

24-06-2012 02:51 #7| 0

hvad mener du ?

24-06-2012 03:01 #8| 0
gizzar skrev:
måske jeg donk men forklar lige MU og cake for mig tak :D


I praksis så betyder 100% MU at brugerne kan søge stakes i forum.

mr x laver et program han gerne vil spille, cuttet er fast 60/40.

han søger feks til

5 x 11$ tours og så kan folk købe x antal procent i ham, feks 10% til 5,5$

fordelen er at det giver uendeligt meget mere liv herinde, ulempen er at vi har haft en del "store" profiler der har udnyttet det groft, derfor der skal være faste regler.

cake betyder at hvis man har tabt 20$ på en hest i hans første bap, så har man 20$ tilgode af hestens profit hvis man satser på ham igen.
Redigeret af Live d. 24-06-2012 03:02
24-06-2012 03:03 #9| 0

okaay er med ;) taak

24-06-2012 03:09 #10| 1

sick med så stor modstand, på en måned har vi ca 20 stakes der bliver lagt op, langt de fleste stakedeals med de gode heste foregår på msn osv.

Backers har stor interesse i at de gode heste kommer tilbage og ligger deres action op herinde til rimelige cuts.

heste har stor interesse i at der kommer mere action herinde og det er en lettere måde at sælge dem selv på.

nogle af dem der stemmer nej må gerne forklare hvorfor, forummet som det ser ud nu holder ikke længe hvis der ikke sker noget, altså diablo 3 forummet har 100 gange mere action end vi har herinde.

24-06-2012 08:58 #11| 3

@Live

Jeg har stemt nej og vil da gerne forsøge at forklare lidt.
For det første er jeg grundlæggende imod 100%MU på PNS. Mener ikke det er stort nok herinde til at det kan køre fornuftigt som feks på PTP. Kan være jeg tager fejl, men det er ikke desto mindre min mening.

En anden ting jeg har et problem med her, er at i den tråd hvor i snakkede om det her, der drejede snakken sig ind på hvordan det evt skulle sættes op med 100% MU, omkring kl 24 i nat. (så vidt jeg kan se)
1 time og 1 kvarter senere laves der en tråd med 2 afstemningsmuligheder. Og det vel at mærke en nat hvor der også må forventes at være endnu mere fravær fra forummet pga Snakt Hans.
Saiøst ? En nats snak mellem ca 3 personer (og det er ligegyldigt hvem det er) på ca 1 time og så er det barberet ned til de valgmuligheder der skal være ?
Det er imo ganske enkelt ikke repræsentativt nok til at sætte det op efter.

Personligt ville jeg MÅSKE overveje at stemme ja til det hvis:

1: Cake fra starten af. Finder en minimumsgrænse på 150$ ubrugelig.
2: Ville ikke gøre noget hvis det var et krav at hesten ved oprettelse af sit program samtidig skrev hvem han skyldte hvor meget til. Om ikke andet så for at vise at han/hun tager detseriøst nok til at holde regnskab.
3: Ved et klonk fra hesten (feks overskud over 1000$) skulle det være et krav at feks 10% af hestens cut gik til at betale af på evt cake til andre. OGSÅ folk som ikke havde investeret i netop det program. Det ville ikke koste hesten alverden, og andre ville føle de fik lidt tilbage. (et kæmpe klonk hvor hesten scorer 4000$ ville immervæk kun betyde et "tab" for ham på 400$ til at betale de personer som har støttet op tidligere.
4: Er der ingen cake ude så skulle de 10% tvunget bruges til at stake andre herinde. Indenfor feks 1 måned. Man skal vel gi tilbage til forummet.

Det er muligt jeg kunne sætte mere ind her, men kl er 9 om morgenen og tøsen har ikke sovet alverden i nat. Så det har forældrene heller ikke = trææææt.

24-06-2012 09:09 #12| 0

@ supersafe

Bøvs gamle jas ;)

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal synes om dette forslag kommer frem.. sidst denne afstemning var der var Live en af den der KLART mente at hvis vi ikke afskaffede MU så ville det være forumets død... og så nu.. man må da sige at 5 øren er vendt ;)

Men at der skal ske noget her inde.. det er vist ret tydeligt for ALLE.. derer godt nok ikke meget gang i one shots længere... Jep personligt tror dog det har meget at gøre med at mange er i deals og ikke har lysten eller muligheden for også at søge disse stakes..

Ang. MU. hvis afstemningen viser at folk har det fint med at vi får det tilbage igen.. så synes jeg supersafe har nogle ret gode punkter.. den med at klonker hesten og han har meget ude i MU.. jamen så er det da vel kun fair at en lille del af den gevinst skal gå til tilbagebetaling.

Cuts er jeg lidt i tvivl om.. men mener noget ala 30/70 eller 40/60 til hesten er fair ellers da der skal spilles med MU.. og som supersafe skriver.. så skal der ikke være den grænse på de 150$.. det skal sku være det HELE.. ellers synes jeg ikke det giver mening og vi ellers bare ser en masse store programmer til lige under 150$..

Trpr det var det fra en morgen grumpy Gumple

24-06-2012 09:58 #13| 0
Administrator

Så med forslag 2 kan alle jo nærmest begynde at søge om decideret staking i forum igen right ?

Altså forslag 2 skal også forstås på denne måde: Jeg laver et progtam med 100% MU - casher intet, eller kun lidt og sender tilbage til backers.
Nu "skylder" jeg jo de her mennesker...
Blir det ikke et overordentligt stort adm arbejde for nogen ? Kommer der ikke en million tråde om folk der ikke er enige om hvad der skyldes når vi når 5 eller 6 program en hest spiller med samme backer(s) ?

24-06-2012 10:01 #14| 0

@Bridge ( jeg var hurtig her:D )
Det er netop også en af grundene til at jeg synes at heste skal vise hvad de skylder ved hvert nyt program. Der skal være regnskab over det, og PN er bare ikke gearet til det i softwaren ligesom PTP. Og bliver det heller aldrig.

24-06-2012 10:04 #15| 0
Administrator

Aner ikke hvad PTP er - men ja det bliver ihvertfald et issue.
Dog synes en alm hobbyspiller som mig jo at det ville være lækkert at kunne søge stake til et aftensprogram. Især da det ofte er med meget kort varsel jeg ved om der kan spilles, pga familie osv.

24-06-2012 10:05 #16| 0

Og når det er sagt, så synes jeg stadig forslag 2 er noget hastigt sammenklappet sjask. Skal laves om før jeg personligt stemmer for.

24-06-2012 10:08 #17| 0

@Bridge
PTP er en konkurrende side hvor softwaren/hjemmesiden (jeg ved sgu ikke hvordan det tekniske fungerer) er lavet, så cake automatisk akumuleres, hvis det er en del af programmet. På den måde er der ALDRIG tvivl om hvem der skylder hvem hvad, og hvor meget.

24-06-2012 10:12 #18| 0
Administrator

Men som udgangspunkt har jeg bare lidt svært ved at forstå hvorfor der som sådan skal være faste regler....
Men ja, jeg har heller ikke været aktiv i staking før i tiden, så kender ikke historikken. Måske er der en der vil resumere de problemstillinger der ligger gemt ?

Og ja jeg er enig i at hvis det her skal ses som en "fra spillerne officiel" afstemning, så er hjemmearbejdet liiige tyndt nok.
Jeg synes at vi burde få en noget længere forklaring på fordele/ulemper ved det forskellige.

Redigeret af Bridgeking d. 24-06-2012 10:14
24-06-2012 10:21 #19| 0

Nok nogen der kan forklare det med en meget længere post end mig, men hvis du ser den her tråd www.pokernet.dk/forum/ingen-der-vil-stakkes-mere.html , indlæg 46 af Live. Det viser hvordan de MU programmer udhulede stakeres lommer.

Og så forestiller du dig 20 profiler, som lavede mindst et nyt program om dagen, hvor de søgte til at det de aldrig slog. Så har du lidt en idé om hvad PNS var udsat for.
Der var nogle seriøse hustlere imellem dengang.
Vi ser dem sjovt nok ikke herinde længere efter der blev lukket for den mulighed.



Og nu vil damen ha mig med i Ikea... WEEEEEE, lucky me
SHIT !!!!

Redigeret af supersafe d. 24-06-2012 10:22
24-06-2012 10:25 #20| 0

Er helt klar over, det aldrig bliver til noget - hvilken skam... men vi har et staking forum som er ved at dø, om så det er den ene eller anden grund!

Og synes godt nok alle i Nej siger skal komme på banen med noget for at redde det.

Brigeking

Da mange mener 100%MU er at ta røven på backers. Derfor skal der være regler. Som sagt ingen der ikke siger vi stadig kan ændre lidt på de regler.

Live var den største modstander for at afskaffe MU - det fik han gjort desværre.
Men kig i dvdmands tråd .. så kan du se et sindsygt regnestykke.

24-06-2012 10:28 #21| 0

og som sagt synes jeg også cuttet burde være fra 20/80 til 40/60 alt efter hvor godt du kan sælge dig selv. hvilken hest man er osv.

giv mulighedne for at lave ala det her:

cut under 1K usd er 25%-75% efter stackback
cut over. 1K usd er 30%-70% efter stackback
cut over. 2K usd er 35%-65% efter stackback

24-06-2012 11:22 #22| 0
supersafe skrev:
Og når det er sagt, så synes jeg stadig forslag 2 er noget hastigt sammenklappet sjask. Skal laves om før jeg personligt stemmer for.


:) nu var det jo bare en samtale 3 personer havde og ville prøve at se om der kan gøres et eller andet for PNS.

synes det er dejligt at se der kommer nogle frem om siger deres menning for hvis det skal op at køre igen skal der regler til. om det er cut på 40/60 eller mindre er for mig under ordnet.

så ja jeg er for en løsning hvor MU kommer tilbage. men ikke på de gamle vilkår :)
24-06-2012 11:32 #23| 3

Har ikke været ved comp de sidste dage, men kigger med nu (dvs. læser ordentligt op på tråden på et tidspunkt ;-) ). Første input er, at jeg synes afstemning er tæt på useless med anonym stemmeafgivning. Obv. alle de som ønsker at PNS skal brænde i helvede hopper på option #1. (forudsat de køber præmissen, at dette giver mindst gang i staking-afdelingen. Lad os få navne på 'vælgerne', så kan vi vægte lidt mellem haters og de der reelt bruger PNS. Det er trods alt en vejledende afstemning.

24-06-2012 11:33 #24| 0
jeg synes afstemning er tæt på useless med anonym stemmeafgivning


Hvordan var det nu lige det foregik sidst ;)
24-06-2012 11:34 #25| 0

fryden er enig

skrev faktisk om lige netop om dette emne igår med live

Redigeret af bohn d. 24-06-2012 11:34
24-06-2012 11:40 #26| 1
supersafe skrev:
Og når det er sagt, så synes jeg stadig forslag 2 er noget hastigt sammenklappet sjask. Skal laves om før jeg personligt stemmer for.


problemet er at man nemt kan lave det indviklet med en masse stipulationer som vil gøre det uoverskueligt.

overall så beskytter forslag to backers og giver stadig heste en grund til at lægge deres maingame op.

der er rigtig mange der kører med pæn roi i 11-22$ tours og altid har backing på msn til disse tours endda til et 50/50 cut

deres incitament er at her kan de selv lave deres program, tilgengæld tager de et lidt mindre cut.

det der imødegår alle problemer der var tidligere er at 2-3 heste ikke kan lave 1-3k$ baps med favorabelt spiller cut i tours de ikke slår stort nok til at det er +ev for backers medmindre de spiller med cake.
24-06-2012 12:29 #27| 1

gir desværre ikke mening for mig med en vejledende afstemning - også selv om det sparker lidt gang i en ellers død debat. Sandsynligvis har 50% af dem der har trykket "thumbs up" ingen intention om hverken at udbyde eller investere i BAP m. MU alligevel

24-06-2012 12:42 #28| 1

Tager lige ankerne en af gangen:

1: Cake fra starten af. Finder en minimumsgrænse på 150$ ubrugelig.
cake fra start vil obv være optimalt, men de vindende heste vil ikke gide lægge noget op i de billige tours når de kan få uden cake og et 50/50 cut på msn og igennem normale stakes herinde.

De 150 er netop for at de gider smide deres value tours op, og alt andet lige er dette klart bedre for backers end som det ser ud pt

hvis der ikke er en grænse hvor der ikke er cake på så ser vi som det var før kun dyre baps i tours som hesten ikke rigtig slår, forventet ev for backers er sygt lille og det fjerner pengene fra hvad backers bruger så 100% mu bap bliver for et fåtal af spillere i store programmer i stedet for at en masse spillere spiller billigere programmer.

og de dyre programmer med cake gør at når folk først er i hullet så udbyder de dem ikke mere (er jo sick mange fra sidst der skylder enorme mængder cake)


2: Ville ikke gøre noget hvis det var et krav at hesten ved oprettelse af sit program samtidig skrev hvem han skyldte hvor meget til. Om ikke andet så for at vise at han/hun tager detseriøst nok til at holde regnskab.

enig, skyldig cake skal tages mere seriøst af heste.


3: Ved et klonk fra hesten (feks overskud over 1000$) skulle det være et krav at feks 10% af hestens cut gik til at betale af på evt cake til andre. OGSÅ folk som ikke havde investeret i netop det program. Det ville ikke koste hesten alverden, og andre ville føle de fik lidt tilbage. (et kæmpe klonk hvor hesten scorer 4000$ ville immervæk kun betyde et "tab" for ham på 400$ til at betale de personer som har støttet op tidligere.

det vil være ret strengt, og langt hårdere end det findes andre steder, hvis backer ikke investerer i en hest længere har han ikke ret til cake


4: Er der ingen cake ude så skulle de 10% tvunget bruges til at stake andre herinde. Indenfor feks 1 måned. Man skal vel gi tilbage til forummet.

igen har vi allerede i forslaget cuttet 10% af hestens cut fra hvad der var std, og det bliver svært at f de vindende heste til at lægge noget op med "kun" 30% til dem selv hvis det er tours de slår


hele humlen er at heste skal have en grund til at lægge deres value tours op, ikke bare dem de synes kunne være fede at spille for andres penge,som 55-109$ tours hvilket var hvad vi så sidst, og når der spilles uden cake så er disse tours massivt minus ev for backers ligegyldigt om hesten er vindende i dem eller ej.

Redigeret af Live d. 24-06-2012 12:58
24-06-2012 12:57 #29| 0

live

nu kan godt være jeg ikke er en top hest - men jeg vil da godt spille et program for 30-35%

cut under 1K usd er 25%-75% efter stackback
cut over. 1K usd er 30%-70% efter stackback
cut over. 2K usd er 35%-65% efter stackback

eller noget ala det her-- kommer selvf an på hvilken tours

24-06-2012 13:00 #30| 0

jeg vil heller selv lave mit program og få 35% end spille et fast program og få 50% ... ved ikke om det giver mening

24-06-2012 13:04 #31| 0

bohn, ja det siger du og det står dig obv frit for at tilbyde dine evt backers et bedre cut end 60%.

40% er bare generelt ret rimeligt på alle leder og kanter.

under 150$ altså i nogenlunde billige tours får hesten 40% med mere arbejde på msn kunne de nok få 50%

over 150$ så får de stadig 40% men nu spiller de med cake, hvilket igen gør procentsatsen rimelig.

30% + cake ville være for ringe en deal for dem der spillere højere.

40% er rimeligt både for backers og heste, både i de billige uden cake og i de dyre med cake.

30% er urimeligt for heste i de billige da de kan få langt bedre cuts andre steder og selv kan betale dem, så det vil afholde mange (ikke dig) fra at lægge dem op.

30% i de dyre er igen urimeligt når der spilles med cake når man ser på hvad man kan få andre steder hvis man har nogenlunde stats i dem.

Redigeret af Live d. 24-06-2012 13:04
24-06-2012 13:16 #32| 0

@Live
vedr # 26: selvf kan vi lave det indviklet af helvede til hvis det var det der var planen. Men at flytte cake til at starte fra 0 istedet for 150, at be om et seriøst cake-regnskab og andre småting er vel ikek ligefrem at gøre det totalt uoverskueligt.

vedr # 28: Punkterne kan diskuteres ligesom alt andet. Var mere for at gøre det klart hvad der skal til før jeg personligt er med.
Og lad os så lige være enige om matematikken her.
hesten casher 10K i en 60/40 deal. Han får 4K (vi skider lige på buyin for nemhedens skyld).. Af dem skulle han så gi 10% til skyldig cake eller stakes = 400$.. det betyder der er 3600$ tilbage eller = 36%... IKKE kun 30%

24-06-2012 13:21 #33| 1

Uanset om 100% MU kommer tilbage, kommer der ALDRIG gang i dette forum igen! Der er intet at gøre, folk synes åbenbart det er sværere at bruge MB end at sende direkte fra klient til klient.

Har svaret NEJ til din ide live, fordi der ikke var andet bøvl med det lort før i tiden, og når folk alligevel ikke kan finde ud af at bruge MB ell. til almindelige stakes, så tror jeg faktisk nærmest ikke at nogen gider at sende til en 100% MU.

mine 5 mønter.

24-06-2012 13:24 #34| 0

forstod det som 10% af hans cut, ikke 10% af hans profit.

dunno, det bliver ikke brugt andre steder jeg kender til, tilgengæld kan backers der ikke tror på en hest mere sælge deres cake til ca 50% til dem der stadig tror på hesten.

det kommer lidt ud på det samme.

at spille med cake og et cut under 50% i billige tours er en ret dårlig deal for hestene og vil imo afholde mange fra at lægge programmer op i tours de slår stort.

hele humlen med grænsen på de 150 var faktisk bare for at vi ikke ser de samme problemer igen med heste der udnytter backers i tours de ikke slår stort nok til backers nogensinde kan tjene på det.

Granaten, jeg er enig forummet er dødt om et år hvis der ikke gøres noget, svaret på det er enten at gøre noget eller lde det dø.

og når hestene kan lægge et program op de gerne vil spille et par dage i forvejen og folk bare kan smide over fra netbank, så skal de nok sælge.

24-06-2012 13:27 #35| 0

man burde istedet indføre "søg stake" og ikke kun i en tråd, det ville være 100 gange nemmere. Der ville så nok komme ca 20 tråde om dagen med forskellige, der søger stakes men who cares - der vil da trods alt komme lidt gang i den :)

24-06-2012 13:29 #36| 0

granaten, 100% MU er =søg stakes, denne gang bare med nogle få og simple retningslinier.

24-06-2012 13:32 #37| 1

I know - men ville være nemmere hvis man bare kunne lave en tråd:

Jeg søger til bla bla bla...

... Er der nogler backers der vil smide mig afsted?

Sådan set bare det jeg mente.

24-06-2012 13:38 #38| 0

Tror ikke det er fjernelse af MU der har sløvet forummet , det er Playertranser muligheden der er fjernet der gør det

Hvis jeg smider en hest afsted til et aftenprogram og han vinder lidt, så skal der gå 48 timer på PokerStars efter han har indsat penge til at han kan trække ud, har han så ikke MB som mig, skal de trækkes ud til konto = der går ofte 1 uge før man får penge fremfor med det samme som før 1 Jan

Redigeret af HomeMade d. 24-06-2012 13:42
24-06-2012 13:39 #39| 0
Granaten11 skrev:
I know - men ville være nemmere hvis man bare kunne lave en tråd:

Jeg søger til bla bla bla...

... Er der nogler backers der vil smide mig afsted?

Sådan set bare det jeg mente.


igen, det er hvad 100% mu er.

Mr x laver en tråd, siger hvad han gerne vil spille. cuttet er altid 40/60 er det dyre tours (over 150$ samlet) så er det med cake.

det burde væremeget simplet.

HM, helt enig i at det er playtransfers der har smadret det herinde, men 100% mu er ikke ligeså følsomt overfor det da de oftest bliverlagt op et par dage i forvejen.
24-06-2012 13:41 #40| 0

HM er spot on - pisse nederen.

24-06-2012 14:26 #41| 0

selvf har homemade ret, men jeg synes nu jeg mangler at købe lidt i folk også til billig penge... og kan få lidt lir..

uden tiltag sker der jo ingenting - det er jo bare et forslag - og hvis ingen køber eller gider at lave 100%MU tråde giver det jo sig selv.. så hvorfor være imod det ?

05-07-2012 17:49 #42| 0

nå men sgu kedeligt, at alle er mere eller mindre ligeglad..

05-07-2012 18:27 #43| 0

jeg ville med glæde lave nogle MU sessions, da jeg ikke har en mtt rulle og samtidig ikke spiller nok til at jeg vil være attraktiv til et længerevarende stakingprojekt da jeg spiller cashgame til hverdag.

05-07-2012 18:48 #44| 0

Man bør også Max sige 1 mu tråd pr bruger om måneden og så må man rette sin op hvergang og så kan man også have cake regnskab i toppen. Det skal ikke flyde med mu tråde fra samme person i forummet

05-07-2012 21:46 #45| 0

Nu skal vi jo ikke snakke MU da det jo er nedstemt.. selvom jeg ikke kan se ideen i at man kun må lave en tråd... da det handler om der skal gang i staking inden det er helt dødt herinde.. havde da håbet på dem som synes dette forslag er dumt kom på banen.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar