ADVARSEL

#1| 0

Advarsel

Køb aldrig noget i Electric City eller Elektronik Centret

De snyder deres kunder på det groveste

For over 1 år siden købte jeg en Fujitsu Siemens Amilo bærbar i Electric City for 11000 kr

Skærmen går i stykker og derfor sender jeg den til reparation hos Electric City Fisketorvet hvor jeg havde købt den

De sender den videre til deres samarbejdspartner Elektronik-Centret som står for reparationer

Elektronik Centret, Fona og Electric City er 3 firmaer der har slået sig sammen under navnet F Group

Jeg får at vide at det vil koste 4000 kr at reparere computeren, som jeg så indvilliger i at betale

Halvanden måned efter henter jeg så computeren i Electric City, men finder hurtigt ud af tastaturet ikke virker efter den har været til reparation

Under 1 time efter er jeg tilbage i Electric City og fortæller computeren lige har været til reparation og tastaturet nu ikke virker og det må de lave igen gratis

Det får jeg at vide at de selvfølgelig gør

Et par dage efter får jeg så at vide af Elektronik Centret at jeg skal betale 7900 kr hvis jeg vil have min computer lavet

Der er fundet over en 1/2 liter kaffe i computeren og de mener det er mig som har hældt det i

Jeg bliver selvfølgelig rasende og argumentere for at jeg ikke kan have nået at hælde kaffe i på under en time, og jeg absolut ingen grunde har til at gøre dette

Hvis de ikke vil lave den går jeg til medierne

Lederen af Elektronik Centret Steen Jakobsen er hverken til at hugge eller stikke i

Enten betaler jeg 7900 for at få computeren repareret eller også betaler jeg 700 for at få en ødelagt computer tilbage

Og han var ligeglad med medierne for som Simon Spies sagde engang så er dårlig reklame er bedre end ingen reklame ( Hans Argument )


Jeg ringer derefter til BT som skriver om historien ( Vil forsøge at få et screenshot af historien ) som kom i avisen på side 29 den 31 august

Lederen af Elektronik Centret Steen Jakobsen bliver nu meget sur og ringer til mig midt om natten og spørger hvorfor helvede jeg er gået til BT

Og han har et tilbud til mig fordi han synes det er synd for mig, og ikke fordi BT har skrevet om historien

Han siger de kan reparere computeren så den måske virker for 1100 kr, men han ingen garanti kan give


Jeg afslår tilbudet men står nu med valget mellem at betale 1100 for en computer der måske virker og hvor der stadig er kaffe i eller få en ødelagt computer igen for 700 kr


Kan kun opfordre alle til at lade være at handle med Electric City eller Elektronik Centret da de har en sygelig og ulovlig måde at drive forretning på


07-10-2006 19:51 #2| 0

Så så... tag det roligt...

Kontakt Forbrugerklagenævnet i stedet...

Du har kun haft den i 2 år.

Reglerne i KBL skal overholdes...

Puma35 kan uddybe evt. Obligationsret er ikke min stærke side, men du har vist en ret sikker sag! :)

07-10-2006 19:53 #4| 0

Så godt historien da den var i.

Som den var skrevet, er der jo ingen tvivl om at deres service og behandling af deres kunder, er af grotesk standard og alene det at man må opgive sin computer er sørgeligt.
Hermed har jeg også sagt at jeg ville give op, en defekt computer er ikke meget værd og at betale for en "reperation" uden garantier er jo endnu mere håbløst.

Ville som dig prøve at ramme dem så hårdt som muligt, med bl.a medierne og køre sag, hvis man bare havde en chance for at vinde :-( og ellers må du nok affinde dig med, at agere martyr i sagens tegn :-)

Sjovt nok at han ikke længere mener, at dårlig omtale er bedre end slet ingen omtale..... klovn.

07-10-2006 19:53 #3| 0

Er jeg sku ked af at høre, hmmm har du prøvet at gå til Kontant på DR1?

07-10-2006 19:55 #5| 0

Det kommer selvfølgelig an på, om skærmen blev smadret pga. et bad beat f.eks.

;)

07-10-2006 20:05 #6| 0

Vi savner lidt informationer.. Hvorfor er skærmen gået i stykker i første omgang? Skyldes det som Ludo er inde på dig eller mener du computeren lider af en mangel som du ikke har været skyld i?

07-10-2006 20:09 #7| 0

Nice move. Stadig dog sørgeligt man skal ha fat i Kontant, Basta, EB whatever for at få ret. Og det får du jo så alligevel ikk helt. De skal bare få det fixet, og det er satme uden beregning.

07-10-2006 20:10 #8| 0

Jeg er altså ikke affiliate eller noget, men jeg er altid blevet utroligt godt behandlet i El-Giganten på nørrebrogade, når jeg har købt noget der efterfølgende ikke virkede.

Selvfølgelig ikke den bedste reklame for dem, at de ting de sælger jævnligt går i stykker, men deres service er i top.

Ejnar Pik, Sydhavnen.

07-10-2006 20:32 #9| 0

@ejnarpik

Det er heller ikk El-Giganten, men Electric City ;)

07-10-2006 21:01 #10| 0

@Briii

Det var kun for at anbefale et sted at købe sit elektronik, hvis man vil uden om Electric city.

I øvrigt er man selv uden om det, hvis man køber noget hos nogen der arbejder sammen med Fona. det har været kendt i 30 år.

Ejnar Pik, Sydhavnen.

07-10-2006 21:41 #11| 0

@M Ras..

Gå til BT igen, fortæl dem at fjolset ringede til dig midt om natten og gav dig et tilbud du uden betænkelighed kunne afslå.

/Dafne

07-10-2006 21:51 #12| 0

med al respekt, tastaturet virker ikke ? hvorfor sender du så hele computeren tilbage ? standard er at de så prøver om tastaturet virker, eller om det er indgangen til pc, hvis det bare er tastaturet får du et nyt.

når du sender din pc til reperation udfylder du sammen med en ansat et skema med fejl, og hvis der ikke står der ligger en halv koppe kaffe i, så har de ikke noget at komme efter.

lyder lidt underligt

07-10-2006 21:54 #13| 0

@ejnarpik

nårhh okay på den måde hehe.. Så kan jeg også anbefale elgiganten ;)

@live

Det er en bærbar han har, så er han jo nød til at sende hele computeren ;)

07-10-2006 21:57 #14| 0

så kan man lære ikke at tage stiv hjem så tidligt : O )

men stadig man udfylder da en fejlmeddelse til værkstedet alle de steder ?

07-10-2006 21:59 #15| 0

@ Live

Hvor ofte tager du tastaturet af din bærbare ?

07-10-2006 22:09 #16| 0

Spændende historie.

Hvad skulle Elektronik Centret have ud af at bonne dig extra ?
De bliver betalt af producenten for at klare al service for dem.

Hvad sagde personalet i butikken, dem har du vel talt med også ?

/ René

07-10-2006 23:59 #17| 0

Det er da klart for at guffe lidt ekstra penge ud af dig. Har købt min hos Merlin med en forsikring til ca. 500 for 3 år, har haft den sendt afsted 3 gange, og 2 gange har de fikset problemet mens jeg den 3 gang fik en ny (med alle dokumenter, programmer osv. overført til)

Men tror du ville få mest ud at at kontakte forbrugerklagenævnet, de vil helt sikkert kunne hjælpe.

Havde Elektronik Centret nogen dokumentation for det spildte kaffe? Grunden til at skærmen er gået i stykker første gang, har jo ingen betydning eftersom du betaler det de forlanger for at sætte en ny en i, self. bortset fra at den generelle garanti måske skulle have dækket det?

08-10-2006 00:12 #18| 0

For et år siden købte jeg en Acer bærbar i Fona.
De sendte den videre til elektronikcentret.

Den er gået i stykker 2 gange.
Begge gange tog butikken imod computeren selv om kviteringen var bortkommet. God stil så langt.

Men det var langvarige reperationer. 5 uger første gang og 3½ uge anden gang.
Så min computer har været til rep. 17% af tiden jeg har haft den.

08-10-2006 00:49 #19| 0

Jeg har handlet 1 gang i Electric City i Aalborg for flere år tilbage og jeg har ikke sat mine ben derinde siden. Magen til service skal man da lede længe efter.

Karl smarte bemærkninger, halve trusler og en yderst arrogant attitude, jesus christ...

08-10-2006 13:55 #20| 0

Selve reparationen af skærmen kan jeg ikke klage over, men da jeg får computeren tilbage virker tastaturet ikke

I følge dem er der nu kaffe i selvom jeg aldrig ved selvsyn har set noget til kaffen, så det er rent faktisk noget de bare kan påstå

Hele sagen går på om jeg kan have nået at hælde kaffe i på under 1 time

I følge Steen Jakobsen fra Elektronik Centret taber jeg stensikkert sagen hvis jeg går i forbrugerrådet, det kan han sige fordi han selv er med til at bedømme sagerne

Dog er jeg ligeglad med hvad han siger og jeg har heller ikke tænkt mig at benytte forbrugerrådet da butikkerne ikke har pligt til at følge deres afgørelser

Jeg har truet med at gå i retten og regner også snart med at gøre alvor af det

Det er gratis for mig uanset om jeg vinder eller taber sagen, desværre tager det nok over et år før sagen bliver afgjort

08-10-2006 15:20 #21| 0

Jeg vil da mene at Steen Jakobsen principielt ikke kan være med til at bedømme noget som helst i forbrugerrådet, da han selv har part i sagen.

08-10-2006 16:06 #22| 0

Enig!! Electric city har den absolut ringeste service jeg har stødt på...både i butikken og efterfølgende, når der er noget der skal klages over...

08-10-2006 18:34 #23| 0

Hvis den er under to år gammel er det vel garantien der dækker, med mindre su selv er skyld i at den ikke fungerer. Er det grunden til at du betaler i første omgang, eller er den over 2 år gammel?

Ellers er det bare afsted til forbrugerklagenævnet.

Købte for 3 år siden en ny bærbar hos Computer City som efterfølgende afleverede en brugt bærbar til mig!!!

Jeg krævede at ny, men de hvade ikke flere, hvorefter jeg krævede en model med minimum samme specifikationer. Det kunne de ikke klare, og ville ikke gøre noget ved. Jeg mente at du havde et problem, da jeg havde en kvittering på den vare jeg havde købt, og de derfor som minimum skulle levere noget tilsvarede. Jeg endte med at købe en anden dyrere bærbar, som var den billigste jeg kunne finde på markedet med minimum samme specifikationer, og kørte en sag gennem forbrugerklagenævnet. 1 år senere vandt jeg, og de fik computeren retur, betalte differencen til den nye bærbare som jeg havde krævet (og som forbrugerklagenævnet gav mig medhold i). Jeg tog selvfølgelig risikoen med at ligge inde med computeren i et år, uden at jeg måtte bruge den, men var ret sikker i min sag. Er dog stadig rystet over at de kunne finde på at sælge en brugt computer som værende ny, uden at slette tidligere informationer.

08-10-2006 18:50 #24| 0

Jensen jeg kan ikke bruge forbrugerklagenævnet til noget som helst, da det er et mere eller mindre ligegyldigt nævn som ikke er retsligt bindende og det tager samme tid som er gå i retten

Jeg mener også jeg har større chance for at vinde en retssag

08-10-2006 19:28 #25| 0
2018 Champ

Hvis man vil spare, køber man ind i discountbutikkerne, en kategori jeg vælger at placere ovennævnte forretninger i. Det er ret sørgeligt men sandt, at kvalitet følger prisen. Det være sig alt fra første besøg i butikken, til efterfølgende reklamationssager.

Jeg betaler hellere lidt mere for at være sikker på at jeg får service i topkvalitet.

Men noget svineri, det er det.

08-10-2006 22:06 #26| 0

electric city sucks

min erfaring:

en fjernbetjening til en dvdoptager går i stykker. Jeg bruger en times tid i kø i deres telefonservice for at høre hvad jeg skal gøre.
Jeg skal komme ud til dem.... 50 minutters transport... med fjernbetjeningen.
Naiv som jeg er regner jeg med at få en ny med hjem... Det må koste 3 kr i løn til lille Quang i Thailand at lave remoten til en DVD-optager til 1400... så whats the big deal.

Nej, den skulle sendes til rep..
det bliver den..
jeg venter 3 uger...
Jeg bliver ringet op og fortalt den er klar...
jeg beder om at få den tilsendt fordi der er djævelsk langt til Taastrup..
jeg minder dem explicit om at lade være med at pakke den ind i noget der skriger af "electric city". (har selv kendskab til pakkepost ansatte på Vestegnen der sjovt nok altid har state of the art inden for elektronik)
... pakken dukker raldrig op
.. et par mandage i træk må jeg vente en times tid i telefonen for at komme igennem til dem og fortælle den ikke er dukket op...
.. de skaffer en ny, men der er leveringstid på

... og jeg vælger at få den afhentet af noget familie for at sikre mig at få den i hus.
.. min far står derude, men ham der er på arbejde ved intet - og kan ikke finde den.
... jeg må bruge en time i telefonen på at komme igennem, og lave en specifik afhentningsaftale på dag og tid.
... det lykkedes at få fjernbetjeningen i hus

.. i alt den tid har jeg ikke kunen bruge dvdoptageren, fordi lortet er indrettet så man ikek kan bladre i menuerne uden fjernbetjeningen.



dobbelt bad beat
efter at have brugt fjernbetjeningen et par måneder yderligere finder jeg en knap nederst der "skifter" mellem dvd/tv... hvis der er trykket på den, så virker den ikke - for mit tv passer sgu da ikke til det signal.
... og det var sikkert derfor lortet ikke virkede i første instans :-D

Brætspil www.kenddinviden.dk Kend Din Viden

08-10-2006 23:12 #27| 0

"Det er gratis for mig uanset om jeg vinder eller taber sagen, desværre tager det nok over et år før sagen bliver afgjort."

Gratis?? How come? Taber du, får du lov til at betale sagsomkostninger.

"Så så... tag det roligt...

Kontakt Forbrugerklagenævnet i stedet...

Du har kun haft den i 2 år.

Reglerne i KBL skal overholdes..."

Det skal jo være en mangel ved computeren, for at 2-årsreglen gælder.
Har man hældt kaffe i tastaturet (som de tilsyneladende påstår), er det ligegyldigt, om den blev købt i går.

08-10-2006 23:13 #28| 0

LOOOOOOOOOOL fed historie Redsox

09-10-2006 00:18 #29| 0

@henry

"Det skal jo være en mangel ved computeren, for at 2-årsreglen gælder.
Har man hældt kaffe i tastaturet (som de tilsyneladende påstår), er det ligegyldigt, om den blev købt i går."

Det er rigtigt... Jeg tog det, at skærmen gik i stykker, som en mangel. Muligvis alene det at den ikke lever op til de forventninger, køber har til produktet. §75a kan muligvis anvendes.

10-10-2006 00:21 #30| 0

Lad mig sige det sådan

Enten er Elektrinok Centret eller nogle af deres medarbejdere korrupte

Specielt lederen Steen Jakobsen virker virkelig som en svindler


@Henry

Det er gratis for mig uanset hvad fordi jeg har en udvidet retsforsikring

10-10-2006 01:23 #31| 0

Det er muligt at forbrugerklagenævnets afgørelse ikke skal følges, men Computer City i mit tilfælde accepterede den, og det er meget svagt hvis firmaet ikke også gør det i dit tilfælde med den størrelse de har, desuden er det markant billigere, men...... det er dit valg, og dine penge. Personligt finder jeg mig bare ikke i at blive pisset på, og så kører jeg tingene gennem den instans hvor jeg billigst mener at jeg kan få den afgørelse som er korrekt.

10-10-2006 01:36 #32| 0

Som der blev sagt tidligere, hvis et firma vælger at samarbejde med Fona er de nok ikke til at stole på. Var til noget OD arbejde i Fona i Haderslev for et par år siden, hvor jeg hjalp til med at levere fjernsyn ud. Et gammelt ægtepar havde bestilt et sony flatscreen tv. Da de ikke havde flere på lager gik de til demo modellen som stod i butikken uden at orientere om dette. Da de så at det havde skrammer prøvede de at skjule dem på diverse måde og først da chefen konstaterede at foden desværre ikke var stor nok til at dække skrammerne, blev der ringet til ægteparret for at høre om de havde noget imod at få et fjernsyn med lidt skrammer mod et afslag i prisen. Indtil da var både chef og medarbejdere indstillet på at sende det ud uden at orientere dem.

10-10-2006 01:53 #33| 0

Electric City har da tjek på alting. looooooooool

Lige min lille historie.

Købte for år tilbage et 20" fjernsyn med DVD og alt hvad dertil hører med.

Efter ca. ½ år tid, går billedet istykker.....Der er ihvertfald sort skærm når man tænder på fjernsynet.

Nå med den er vel okay tænker jeg da jeg stadig har garantibevis og købebon.

Tager derfor ned i butikken og forklarer at jeg tror at billedrøret " eller hvad det nu hedder i fagsprog" er gået sig en tur.

Det første den "unge" ekspedient spørger om..." Har du nu tændt for strømmen".....Ja Ja siger jeg smilende, og tænker inderst inde...Hold da kæft en klaphat...

Nå men med lidt snak frem og tilbage tager han da også fjernsynet og vil herfra sende det til reparation.

Ca. 4 uger senere kontakter jeg forretningen for at høre hvor langt mit fjernsyn er nået....Og svaret fra den "Rare" dame lyder....." Det skulle være lige på trapperne, men ring igen på mandag i næste uge, så skulle det være kommet.

Nå ok...tænker jeg. En uge mere eller mindre betyder da mindre.

Mandagen ugen efter tropper undertegende op i butikken for at hente mit fjernsyn....Men nu er beskeden til min store overraskelse at de IKKE kan finde det nogen steder...????? IKKE FINDE DET ????? Hvad fanden sker der lige......Nå men...de "SØDE" mennesker i Electric City lover at gøre alt hvad der står i deres magt for at fremskaffe fjernsynet i løbet at et par dage....Eller kunne jeg bare komme ned i butikken og få pengene tilbage.

Ok tænker jeg....Det lyder da fornuftigt, da jeg senere på ugen skulle på lidt ferie på en forlænget weekend og aftaler at de kan ringe ugen efter når de havde fundet ud af mere.

Hjemvendt fra ferie og klar i hjernen igen..ringer Electric City onsdag og fortæller at nu har de "fundet" mit fjernsyn og er klar til afhentning.

Jeg kører derned samme dag....og til min store overraskelse kommer de med mit fjernsyn.......PÅ EN VOGN.

Det skulle lige til at flyve ud af munden på mig..." Det store fjernsyn der er da ikke mit"....men man tænker nu hurtigt engang imellem og holder min kæft....Ekspedienten siger med et smil på læben..."har du den store bil med" ????....Ja Ja siger jeg..."Da jeg er i varebil fra mit firma den dag.

Kan huske at ekspedienten når at sige inden jeg træder sømmet i bund efter han har hjulpet med af læsse dette store monstrum ind i bilen..Kan du have en forsat god dag....JO TAK....Siger jeg...I lige måde.

Da jeg kommer hjem og får bakset kassen ind i huset.....og åbner.....Står der sku et 40" fjernsyn.....WOW...tænker jeg....

Så Joooooooo........

Electric City har skam tjek på det. loooooooooool

10-10-2006 02:06 #34| 0

@Sachamusen.

Den er da vist ikke hlet stueren der.

@Alle

Var for maaaange år siden i erhvervspraktik i elektronikcenteret.

Fy for den !

Hvis et 13-18 mdr gammelt apparat der dengang havde 1 års garanti gik i stykker bonnede de både producent og kunde for rep.

Hvis en rep kun kostede 5 min arbejde med en lodning, skiftede de altid en kostbar del, og brugte den udtagne del som reservedel andet steds. (og bonnede naturligvis kunden 100%)

Svartider til kunderne sked de på.

Føj

10-10-2006 02:16 #35| 0

"@Alle

Var for maaaange år siden i erhvervspraktik i elektronikcenteret."

Var elektriciteten virkelig opfundet da du var ung? ;-)

10-10-2006 02:19 #36| 0

så så så

10-10-2006 05:35 #37| 0

Hahaha SachaMusen - rofl!

10-10-2006 23:36 #38| 0

Historierne siger vel bare alt om Electric City

Det ender vel snart med Spiegelhauer kommer der for at rydde op i alt sortbørsen og svindelen derude

Forbrugerrådet er de nok ligeglade med, denne sag ryger gennem retten, det vil være det der gør mest ondt på dem

11-10-2006 01:57 #39| 0

Elektronik-centret har jeg heller ikke høje tanker om.

Købte for ca 2 år siden en bærbar til 10.000 uden anden forsikring en det ene år der er standard plus et års reklamationsret. Oplever en 2-3 gange i løbet af det første år, at computeren går i sort øjeblikkeligt, men tænker ikke videre over det, da den hver gang starter fint op igen efterfølgende. Efter ca. 14 måneder sker dette igen 5-10 gange inden for en uge i juleferien. Den virker fint det meste af januar, men ender med at blive helt umulig sidst i måneden, så jeg afleverer den i Fona, hvor jeg købte den og de sender den til Elektronik-centret.

... og får samtidigt at vide: ja ja, de skulle være flinke mennesker, der vil vurdere om skaden har været der fra starten af,(hvilket jeg er ret overbevist om, men ikke selv kan bevise) og jeg skulle kunne regne med op til 10-14 dages ventetid på svar.

Efter 3 uger ringer jeg til EC(Århus) for at høre, om de har kigget på min computer. De har haft travlt, så det har de ikke, men sender den videre til deres afdeling i København. Efter endnu en 2 ugers tid ringer jeg til dem igen. Stadig intet nyt, men de ville sørge for, at der blev sat en reparatør på den den følgende dag. Den følgende uge eller to er denne reperatør til frokost, gået tidligt hjem(...eller på lokum med dobbelt mellemskyld) når jeg forsøger at få kontakt. (Det tager som regel en 15-20 min. at komme igennem.) Endelig bliver jeg ringet op af reparatøren, der fortæller at bundkortet skal skiftes og det vil koste mindst 3500kr. Jeg takker nej og spørger om han på nogen måde kan vurdere hvornår og hvordan skaden er opstået. Det kan han ikke sige noget om, men foreslår mig at ringe til Packard Bell for at høre om de vil dække reparationen nu da computeren kun var 14-15 måneder gammel.

Det gør jeg så. Her får jeg fat i en venlig og hjælpsom mand, og det lyder som om de rent faktisk gerne vil kigge på computeren for at vurdere skaden. Men det falder til jorden, da jeg fortæller at den allerede har været en tur på et andet værksted(EC), for så kan de ikke hjælpe mig alligevel.

Jeg går herefter tilbage Fona for at lufte min vrede over hele situationen. Her får jeg fat i ham der vist nok var leder af deres computer-afdeling. Han virker umiddelbart flink og rar og viser forståelse for mit problem, (...og fortæller at det er Packard Bell der dikterer, at deres computere skal sendes til EC, når de bliver indleveret med skader???) eller også sender han bare aben videre. Jeg får nummeret på Steen Jakobsen.

Jeg ringer til han og brokker mig. Han læser et par afgørelser fra Forbrugerklagenævnet (tror jeg) op for at overbevise mig om, at det ikke kan betale sig at klage. Det havde jeg sådan set heller ikke tænkt mig, og jeg havde på dette tidspunkt forlængst indset, at der ingen hjælp var at hente, så jeg slutter af med at give ham min ærlige mening om deres butik. Han ender med at give mig et tilbud om at lave computeren for 2500 inkl. moms og fragt. Det fik jeg et par dage til at overveje.

Jeg endte med at sige ja. Efter 3 måneder tovtrækkeri (og vel op mod 2 timers Norah Jones) fik jeg min computer igen og bortset fra en fortsat syndflod af bad beats virker den fint.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar