99 i 3B-pot på FT i 100K

#1| 0

FT i 100K guaranteed på ongame. Villain er i følge sharkscope mest vindende spiller på ongame i Scheduled 2009 og ligger p.t. nr 3 i 2010, så han ved hvad det gælder om, men hvad flatter sådan en gut med her oop med de her ubekvemme stack sizes?
Vi har spillet ved samme bord siden vi var 20 tilbage og har begge spillet ret standard i forhold til normal endgame strategi og har ikke haft indbyrdes dynamik.
Er forvirret over hans flat og i tvivl om jeg hellere skal flatte end 3bette PF.

Players in round: 9
Seat 9: MnosbocaJ (282K)
Seat 10: KingAbso37 (486K)
Seat 2: Fifou13 (568K)
Seat 3: Villain (339K)
Seat 4: Hero (219K)
Seat 5: Panglossian1 (229K)
Seat 6: Maekelae (189K)
Seat 7: omgzavor (244K)
Seat 8: Sirocko1 (688K)
MnosbocaJ posts ante 700
KingAbso37 posts ante 700
Fifou13 posts ante 700
Villain posts ante 700
Hero posts ante 700
Panglossian1 posts ante 700
Maekelae posts ante 700
omgzavor posts ante 700
Sirocko1 posts ante 700
MnosbocaJ posts small blind (3500)
KingAbso37 posts big blind (7000)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: [9, 9]
Fifou13 folds
Villain raises 17988 to 17988
Hero raises 45500 to 45500
Panglossian1 folds
Maekelae folds
omgzavor folds
Sirocko1 folds
MnosbocaJ folds
KingAbso37 folds
Villain calls 27512
--- Dealing flop [Q, 3, 5
Villain checks
Hero checks
--- Dealing turn [J
Villain bets 56888
Hero folds

17-02-2010 16:01 #2| 0

om du virkelig vil 3bette ham pre skal jeg ikke blande mig i, men 100% bet det flop og fold til CR allin. Der er ingen farvetræk så hvis ham caller eller CR allin giver vi ham kredit for en Qx eller AA.

Hans range for at flatte dit 3bet....

Den er forholdsvis bred. En del suited broadways + nogle få mindre suited connectors samt medium til høje PPs. Muligvis er den opstillede range for bred, men den rammer i hvertfald ikke meget på det flop. Han vil forsøge at få dig til at folde AK, TT - 99 (eller bunden af din 3bet range) på turn. Derfor er det vigtigt du selv tager initiativet på flop. Som spillet bliver du nødt til at drysse, med mindre du vil calle rivershove.

Som du selv nævner er stacks iffy, og derfor 3better jeg heller aldrig en dygtig spiller som åbner tidligt i det spot.

17-02-2010 16:56 #3| 0
OP

Interessant hvis hans flatting range virkelig er så bred. For mig signalerer hans flat umiddelbart stor styrke da han må (korrekt) anse min 3bet-range i den position for at være temmelig stærk ud fra hvad han har set hidtil.
I situationen tænkte jeg at han havde AA da jeg ikke kunne se mig selv flatte med andet i det spot oop, og det var hovedårsagen til at jeg ikke c-bettede flop.
Samtidig bryder jeg mig på trods af det tørre flop af ICM-hensyn ikke om at c-bette marginalt da Bet-Fold vil efterlade mig med en ca 15-18 BB stack.
Af samme årsag er det nok rigtigt at flat er bedre fra min side hvis jeg ikke kan fortsætte medmindre jeg rammer set.

17-02-2010 17:53 #4| 0

Nå, du har nærmest allerede konkluderet hvor det går galt i mellem linierne.. Et 3-bet med 99 er virkelig skidt her, den har samme værdi som alt mulig andet skrammel, da vi kun tør spille for stakken på de flops hvor vi rammer gin (set).

Samtidig skriver du, at du pga. ICM-beregninger ikke har lyst til at c-bette floppet? Endnu en glimrende grund til ikke at 3-bette preflop..

17-02-2010 18:00 #5| 0

forstår slet ikke hvorfor der ik blir bettet på floppet, hvis du better pf gælder det da om at bette her?


slotters

17-02-2010 18:49 #6| 0

du overtænker preflop synes jeg...bet flop og videre til næste hånd

17-02-2010 19:21 #7| 0

som stacks er vil jeg hellere folde pre end 3bette...

better også flop når det skal være.

17-02-2010 19:54 #8| 0

faktisk enig i at fold preflop er bedste option. Det sker ikke så sjældent at en spiller behind vågner op med AK/JJ og moser pre. over open + flatcall

18-02-2010 00:35 #9| 0
OP

Ok, der lader til at være bred enighed om at 3bet PF stinker. Det var også det første jeg lige ville have bekræftet. Er tilfreds med at nogle er inde på at fold PF måske er den bedste option da det ville have været mit næste spørgsmål. Normalt er man jo ikke meget for at folde en så stærk hånd til en enkelt raise, men jeg har en mistanke om at det er et endnu mere losing play at flatte end at 3bette netop pga den grimme stack size som ikke tåler meget heat post flop og det faktum at jeg sandsynligvis vil finde bedre spots senere i stedet for at sætte mig selv i en position hvor jeg sidder som bordets shortstack hvis jeg flatter og kalder et c-bet på et lavt flop, men så er nødt til at folde til evt. 2nd barrell.

Mht. floppet ville jeg nok nu foretrække et c-bet i den lave ende da han næppe bluff-CR næsten ligemeget hvad jeg better. Omvendt vil jeg dog mene at selv om det er et tørt flop og normalt perfekt for c-bet, kan jeg ikke lide den Q. Hvis han har flere hænder end slowspillede AA i sin flatting range kunne jeg sagtens forestille mig AQ eller QQ som måske ikke vil ind PF og lige vil se om floppet er gunstigt. Ville ud fra den betragtning foretrække et K high flop da jeg regner med at AK skubber og aller andre K-kombier folder. Et c-bet vil muligvis få ham til at folde TT og JJ hvis vi medregner disse i hans range, men det er endda tvivlsomt.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar