9-10 mans SNG 2013

#1| 0

Hey folks
Jeg overvejer at begynde at spille turbo STT igen efter over 1 års pause fra disse.
Har dog svært ved gennemskue om de er profitable, og da jeg lægger en ret lille volume har jeg ikke overblik over de forskellige sng varianter....
Jeg synes dog tendensen er at de bedste grindere søger imod 18 mans sng og hu sngs...
måske fordi 9-10 mans sng flere gange er udråbt til at være solved, reginfestet og døde ?
Er der nogle der aktulle erfaringer med formatet de vil dele ?

24-11-2013 17:22 #2| 0

du kan uden tvivl lave penge på 9/10 mands sngs, men som alle andre sngs kræver det at man ligger volume for at kunne få et afkast på det, og så er den ROI du kan opnå i 9-10 mans sng ikke nær så høj som i en del andre sngformater

tjek eventuelt sharkscope leaderboard ud.

24-11-2013 17:42 #3| 0
OP
Luckb0x skrev:
du kan uden tvivl lave penge på 9/10 mands sngs, men som alle andre sngs kræver det at man ligger volume for at kunne få et afkast på det, og så er den ROI du kan opnå i 9-10 mans sng ikke nær så høj som i en del andre sngformater

tjek eventuelt sharkscope leaderboard ud.


Tak for input

Er helt med på at roiloftet er højere i ex 45 Mans.... Men tidsforbruget er jnoget større ..... Så kan turbo stt slåes for en fornuftig roi foretrækker jeg dette...

Checker sharkacope ind imellem, men leaderboards er jo kun de mest seriøse og dygtige grindere , jeg er nok mere en avr. Grinder :-) .....
24-11-2013 17:44 #4| 0

Er der SNG action andre steder end Stars efterhånden ?

24-11-2013 17:53 #5| 0

nah tror ikke der er action andre steder, måske party dog uden at have tjekket :)

@SVPE

yeah true. men så tror jeg ikke du skal kaste din kærlighed over det format, så er 18/45/180s nok bedre :) kræver virkelig meget at tjene på 9 mans sngs på stars i hvert fald, for du skal jo alligevel også spille 15/30$ før det nogenlunde kan betale sig. ville ikke selv gøre det hvis jeg ikke kunne blive supernova på det, ved mindre jeg direkte elskede det format, og kun spillede for sjov skyld og var tilfreds med at være breakevenish.

24-11-2013 18:47 #6| 0

Luckbox, du kan da snildt få en ROI på i hvert fald 5% på 7/15$ 9ring turbo?
Så er man jo "storvindende" hvis man lægger en fin volume ala 2k spil om måneden

Redigeret af GuldsmedeN d. 24-11-2013 18:48
24-11-2013 19:04 #7| 0
GuldsmedeN skrev:
Luckbox, du kan da snildt få en ROI på i hvert fald 5% på 7/15$ 9ring turbo?
Så er man jo "storvindende" hvis man lægger en fin volume ala 2k spil om måneden


det her er med 2500 spil

7$ 5% 2500 spil = 806,25$ profit inden rakeback = 13750 fpps = 150$ rakeback

15$ 5% 2500 spil = 1736,25$ profit inden rakeback = 34687,5 fpps = 435$

vel næppe det man kan kalde "storvindende" :) sure 15$ kunne man sikkert godt leve af, men nu tager det også en del tid at fyre 2500 afsted, og hvis han ikke grinder igennem, så spiller han vel 600-1000 spil om måneden.
24-11-2013 21:06 #8| 0

Puttede det også i parentes, men så vidt jeg forstår OP så er det heller ikke noget han har tænkt sig at leve af. 2000 spil om måneden er 3x20 borde om dagen. Det ca. 3 timer om dagen, så det vel fint at tjene de 7-10k om måneden :) Og hvis han er en rigtig god sngspiller kan man også godt komme op på højere end 5% roi. Alle sngformater på 7/15 er beatable for en kompetent spiller, hvad der er giver bedst dollar per hour ved jeg til gengæld ikke, det ved du sikkert en del mere om end mig. Den eneste format jeg har spillet for real er 6max turbo.

Jeg ved iøvrigt at du skulle være en ganske habil sngspiller og en hård grinder, så hvad mener du egentlig der er mest value i? Hvor er der flest penge at hente?

25-11-2013 09:12 #9| 0
OP

Tak for alle svar
Ok var måske lidt nærig med oplysningerne i post 1.

Jeg skal ikke leve af det og spiller for hyggens skyld og for et tilskud til ferier mv. Har i 3 år lavet et mindre (5-15.000 dkr) overskud om året på STT, MTTsng. Spiller også huhypers som træning til HU i sngerne, men det er ikke maingame.
Slår generelt sng niveuet i de forskellige formater på 5-15 $ niveauet over en pæn sample (+ 5000)

Jeg spiller i sets 8-16 stk afhængig af format, bruger HEM og ICImizer/pokerstove til analyse og arbejder løbende med mit spil. Dog er spil kontra studie fordelingen helt i skoven :-) .... Har dog en vindende strategi og spiller ok push/fold uden at være super ICM-Nørd.
Jeg er kørt lidt fast i 18 og 45 mans, da 18 man er meget reg/grinder tunge og 45 man tager lige lovlig lang til i forhold til min hverdag hvor et 30-45 min set er ideelt.

180 man og mtts kan jeg ikke spille i hverdagene.

Jeg vil kunne spille 1-2 sets af 10-12 sngs om dagen. Altså ca 5-600 om mdr...

Men spørgsmålet var egentligt mere om der var nogle normale/avr. spillere der faktuelt spiller turbo 9 mans sngs og slår dem ok stabilt.

På sharkscope kan man jo altid se hvor de 20 bedste ligger, men dem er jeg ikke rigtigt i nærheden af .... skillmæssigt og især volumenmæssigt.

Nå længere smøre, men jeg kunne virkelig godt bruge nogle input til et profitabelt og underholdende SNG format og site der passer til mit niveau ??

Alle input og erfaringer er velkomne

25-11-2013 13:29 #10| 0

Det format med højeste $/hour er nok 6max hypers, eller huhyper. eftersom du har spillet en smule huhyper ville jeg foreslå dig at spille dem fremfor 9max turbo. du vil også kunne få langt en lang større volume der. hvilket vil betyde en del mere for varians samt penge på bundlinjen :)

grinder selv huhyper og syns folk er helt væk i hvert fald op til de der 60$ish.

25-11-2013 15:30 #11| 0

Noget godt materiale til 6max hypers Luckb0x? :-D

25-11-2013 15:34 #12| 0
VestbjergFTW skrev:
Noget godt materiale til 6max hypers Luckb0x? :-D


tror desværre ikke der er særlig meget derude, ved lallez0r lavede 1 video for cardrunners, og så har bernardc(?) vidst lavet en serie også.

men overall er det langt langt nemmere at finde ting til huhyper end til 6max.
25-11-2013 15:48 #13| 0
Luckb0x skrev:
VestbjergFTW skrev:
Noget godt materiale til 6max hypers Luckb0x? :-D


tror desværre ikke der er særlig meget derude, ved lallez0r lavede 1 video for cardrunners, og så har bernardc(?) vidst lavet en serie også.

men overall er det langt langt nemmere at finde ting til huhyper end til 6max.


Hvis man kun har erfaring med 6max hypers, og aldrig rigtig har spillet HU-hypers, vil du så stadig mene det er bedst at gå over til HU-hypers? :-)

Nogle specielle redskaber der kan bruges til hypers?
25-11-2013 15:51 #14| 0
VestbjergFTW skrev:
Luckb0x skrev:
VestbjergFTW skrev:
Noget godt materiale til 6max hypers Luckb0x? :-D


tror desværre ikke der er særlig meget derude, ved lallez0r lavede 1 video for cardrunners, og så har bernardc(?) vidst lavet en serie også.

men overall er det langt langt nemmere at finde ting til huhyper end til 6max.


Hvis man kun har erfaring med 6max hypers, og aldrig rigtig har spillet HU-hypers, vil du så stadig mene det er bedst at gå over til HU-hypers? :-)

Nogle specielle redskaber der kan bruges til hypers?


altså kommer jo helt an på hvad man vil. og om man overhovedet kan li HU,

til huhyper er der en del ting som er rare at have, dog ikke et must have hvis man starter lavt ud, men der er da coffeehud, pokertracker 4, sharkystartor. sidste nævnte er herligt når man rammer 15-30$

men ellers er det fint nok bare at holde sig til 6max de kan uden tvivl også slås ganske solidt på low/midstakes
25-11-2013 17:21 #15| 0
Luckb0x skrev:
VestbjergFTW skrev:
Luckb0x skrev:
VestbjergFTW skrev:
Noget godt materiale til 6max hypers Luckb0x? :-D


tror desværre ikke der er særlig meget derude, ved lallez0r lavede 1 video for cardrunners, og så har bernardc(?) vidst lavet en serie også.

men overall er det langt langt nemmere at finde ting til huhyper end til 6max.


Hvis man kun har erfaring med 6max hypers, og aldrig rigtig har spillet HU-hypers, vil du så stadig mene det er bedst at gå over til HU-hypers? :-)

Nogle specielle redskaber der kan bruges til hypers?


altså kommer jo helt an på hvad man vil. og om man overhovedet kan li HU,

til huhyper er der en del ting som er rare at have, dog ikke et must have hvis man starter lavt ud, men der er da coffeehud, pokertracker 4, sharkystartor. sidste nævnte er herligt når man rammer 15-30$

men ellers er det fint nok bare at holde sig til 6max de kan uden tvivl også slås ganske solidt på low/midstakes


Mange tak for hjælpen! Ved du om man kan få PokerStars til automatisk at tilmelde SNG til et hvis antal borde er åbent? Har nemlig Mac, så SNG Wizard virker desværre ikke :-(
25-11-2013 18:42 #16| 0

Det kan man ikke "endnu". Det kommer måske i PokerStars 7 i 2014.

Derudover er SNG wizard ikke til at registrere sng's. Men til at analysere push/fold.

25-11-2013 19:01 #17| 0

Mente selvfølgelig TableNinja, men findes der et andet program som kan overstående? :-)
- Ville være så lækkert, da man ikke skal tænke på at have lobbyen åben hele tiden :-)

Redigeret af VestbjergFTW d. 25-11-2013 19:16
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar