700$ SnG Hvad gør I?

#1| 0

Det er en Fullring SnG sat til APPT.

Jeg er 2nd chipleader med omkring 2800chips, leader har 3200, avg er stadig omkring de 1400-1600. ( vi er 8 tilbage)

Folk spiller Ultra tight!

Sidder i CO og kigger ned i KK.

Blinds er vist nok 25/50 på dette tidspunkt.
UTG+1 åbner for 200, der foldes til MP som går all-in med 1600.

Det er min tur og jeg er her i tvivl. Rimelig sikker på MP har noget allá QQ og vil slå A-x væk med et all-in.

Jeg tænker meget over situationen da jeg er 80% sikker på at UTG+1 caller hvis jeg også gør, og han har med 90% AQ+.

Caller vi her for eventuelt at slå 2 spillere ud, selvom vi ved vi er oppe imod Ax, måske endda AA selvom dette ikke er sandsynligt? Vi ligger med et pænt chiplead og behøver vi risikere 65% af vores stack her?



------------------------

2nd.

Samme turnering i slutspillet, vi er 3 tilbage og tickets til TOP2.

Vi har alle even chips ~4000 og jeg kigger ned i KJ i BB.

der bliver spillet stille og respektfuldt
Blinds er 200/400, button raiser til 1000. SB folder jeg caller.

flop kommer noget alla 4910

jeg checker, button better 1000 jeg caller.

turn er A

min tur..
hvad gør I?

jeg tænkte med det samme bagefter at jeg ikke skulle ha spillet den som jeg gjorde, men vil lige høre Jer?

07-11-2007 11:40 #2| 0

All in i første hånd. Fold pre flop i hånd nr 2!

07-11-2007 11:47 #3| 0

Med KK er det bare afsted i dette spot. Med at call fra både dig og UTG+1 er det bygget en pot ingen af jer slipper fra igen - uanset hvad der ligger på bordet.

Hånd 2, det burde have været et CRAI på flop. Som spillet c/f turn.

Edit: tillæg til hånd 2: Et lead på flop på 2/3 pot og call push, kunne også have været en måde at spille den på, du rammer floppet knald godt men udnytter idet ikke, hverken FE-wise eller ved at trykke lidt på speederen, det er lidt skidt.

07-11-2007 11:49 #4| 0

Klart call i første hånd. Du er stadig fint med hvis du skulle være uheldig at tabe.

Den anden er mere tricky. Kommer f.eks. an på om knap raiser hver gang.

07-11-2007 11:53 #5| 0

Klart AI i første hånd

Når du nu vælger at calle pre i anden hånd er et CR meget oplagt..

07-11-2007 11:56 #6| 0

Hånd 1: REST!!!!

Hånd 2: jeg folder preflop.
Som spillet: Openrest på flop eller fold. Vi har ikke råd til at fiske. Vi må klemme noget FE ud af hånden eller ramme en af vores (måske mange outs)

07-11-2007 11:57 #7| 0

Hånd 2.

Der bliver spillet utrolig tight, og "store hænder" er blevet spillet meget forsigtigt.

Har villain ikke haft en hånd ville han skubbe pf

07-11-2007 12:04 #8| 0

Hånd 1 = Rest. Hvis du ønsker et bedre spot end dette så spiller du over niveau. Der er en stor chance for at du er oppe mod Ax og Ax eller Ax og PP QQ eller lavere. Måske endda 2 mindre PP.

Hånd 2 er mere tricky. Alt afhænger af dynamikken i spillet og de reads du har på Vilian. Der er flere muligheder her. Hvis det er MEGET thight er det fold preflop. Hvis det er normalt spil så er et call helt på sin plads. Postflop ser jeg kun 2 muligheder. Bet 1400 for at lade ham træffe den svære beslutning. Rester han er det et let call. Alternativt er et check/raise AI men der er han jo committet med f.eks. AK-AQ-AJ og er nødt til at calle. Når du vælger den linie du gør er det et klart Check/fold på turn.

Men jeg er dog kun vandt til at spille 60$ Sit'nGo så der kan være en lille forskel. ;o))

07-11-2007 12:12 #9| 0

@betfolder

"Har villain ikke haft en hånd ville han skubbe pf"

så er det jo bare et klart fold preflop

07-11-2007 12:24 #10| 0

@JT

villain er set skubbe 4-2o + al hverdens rak hænder, så hans range kan være rimelig bred ved et raise. det kan være alt fra MP's til TT, JJ, KK, Ax.

Har villain f.eks. JJ og vi rester på turn, får vi ham så til at folde?
Har villain Ax, skal vi så C/F turn?
Skal vi C/C?
forsøger vi at bruge A'et til vores fordel, eller er det vores scarefactor?

check/raise er ikke en mulighed da potten er ~4000 og vi sidder med 2k tilbage.

07-11-2007 12:52 #11| 0

"Har villain Ax, skal vi så C/F turn?"
-ja :-) vi er jo langt bagud og får kun odds 1:3 på et call af skub med ikke mere end 12 outs.

Men det er vist også lige at stramme røntgenøjenene at være SÅ sikker :-)

07-11-2007 12:59 #12| 0

Nu spiller jeg normalt kun 50$ SnG, men imo:

1)
Instapush! Hvis du er heldige har de hhv AQ/AK, anyway finder du næppe et meget bedre spot.

2)
Hvis dit read siger at villain har en monster og ikke bare vil stjæle blinds/have et flop i position med en middelgod hånd, så fold pf.
Du vælger at se et flop, og rammer et dobbelt draw, cc er imo et virkeligt dårligt spil her med de stacks. Lead stærkt ser bedst ud, evt. openpush floppet. CR er også en mulighed, men du ved at han vil få 3:1 på et call, så der er ikke meget FE, og FE er vores ven. Så du skal tro på at han folder til den pris.

CF vil efterlade dig med ca 5BB, med sådan en stack er der vel også ca 75% chance for at du er den næste ude? Hvem har programmerne til at beregne det?
Hvis du checker skubber han nok et A, og der er ingen gratis kort i de scenarier han caller med sikkerhed. Hvis han har pp og skubber, heller ikke gratis kort. Hvis han har pp og checker, har du så mere FE på river hvis du ikke rammer end her? Eller ville du checke en blank river?
Som spillet skubber jeg nok turn. Du bliver nok callet, og har kun 25% chance, men det er potodds. Potodds er ikke rart på bubblen, men med 5BB tilbage er der ikke mange muligheder for at komme tilbage, eller hvad?

07-11-2007 13:10 #13| 0

@drhoho

Ved at skubbe turn hvor ofte får du så eksempelvis smidt QQ/JJ smidt af?

07-11-2007 13:35 #14| 0

@ betfolder
Spørgsmålet er her, og det er det man burde have en simulator til at vurdere, er om man ønsker at folde hånden og spille en 5BB stack mod hhv en 10BB stack og en 15BB stack. Det afhænger af hvor stor chance der er for ikke at være den næste der ryger på den måde.
Jeg husker et indlæg hvor nogen have sådan et program, kan ikke huske hvem.

Hvis man kan finde frem til at man har 50% chance, så CF.
Men hvis det ligger på 75% ligesom risikoen hvis man skubber, så kan man lige så godt tage den lille chance for FE der er.

Endelige kan man spørge hvad chancen er for at KK/QQ/JJ checker bagefter, for at vurdere og CF kun er CF eller muligvis C-gratis kort.

07-11-2007 13:42 #15| 0

1: AI

2: AI/fold PF. Jeg foretrækker et AI, medmindre du virkelig er sikker på at han caller. Rester du og han drysser, er du så godt som videre.

07-11-2007 14:15 #16| 0

@Turbo

jeg er rimelig sikker på han caller AI når han raiser pf, derfor vil jeg helst se boardet an inden jeg tager videre beslutninger.
Jeg lå med 7400 chiplead inden denne situation, hvor villain selv havde ~1000 men kæmpede sig op.

jeg har været kortdød lige siden Q4 , J3 osv. hvor jeg er blevet raised ude af position. Har ikke rigtigt kunne gøre meget, så KJs er en monster hånd i forhold til hvad jeg har haft.

jeg var egentlig sikker, men villain sugede ud gang på gang. villain har 4-2 og bliver called af 9-J, rammer selvfølgelig en straight og får doblet 2 gange.

Dog er mit read at villain ikke slipper sin hånd PF ved et raise

Som DrHoho er inde på kunne jeg godt tænke mig at høre andre synspunkter på at C/F turn og fortsætte med eventuelt 5x BB?

07-11-2007 15:41 #17| 0

Så er det et klart fold pf.

07-11-2007 15:51 #18| 0

Som jeg tidligere har argumenteret for er der med den linie du har valgt kun et check/fold i den situation.

Hvis han har JJ-QQ-KK er der en lille chance for at han kan sætte dig til at slow-playe og så får du et gratis kort.

Hvis han har AA eller A/T-9 så er der ligeledes en lille chance for at du får et gratis kort. Nok størst med AA.

Hvis du ikke får et gratis kort så har han næsten helt sikkert ramt og så er dine chancer langt bedre med 5BB. Som Drhoho antager så skal vi have en bedre chance end 25%. Det mener jeg også vi har her. Regnestykket må se ud som følger:

Du skubber på de næste 2 hænder uanset hvad. I de spot vil med meget stor sansynlighed have over de 25% chance som jo er even. Derefter har du 3000 chips og dine chips er mere værd end deres da du er bedre. (Ellers havde du jo skubbet med så gode odds du fik på flop)

Vores chips har en værdi på 133% og skal altså regnes for 4000 ud af ialt 13000 og så er vi over 30%. (Retteligt bør det dog være 4000/9*1500+100=27,5%)

Denne minimale fordel på +2,5% er jo den fordel vi leder efter når vi spiller.

Oven i de % skal lægges sansynligheden for at får et gratis kort på turn. (Se ovenstående).

Alle disse ting lagt sammen bør lede os til et check/fold i denne situation.

Men hvis der er nogen der har en "simulator" til brug af sådanne situationer så er vi vist mange der er særdeles intresserede i at høre nærmere.

Kunne også være fedt at hører fra nogen med en anden underbygget holdning.

07-11-2007 16:04 #19| 0

Hånd 1 caller vi selvfølgelig. Der er langt til toppen, og vi crusher villains' ranges. Derudover er vi ikke ude hvis vi taber.
Hånd 2 er et meget klart check eller push PF. Med den beskrivelse du giver af villain, mucker jeg preflop.
Mod 77+,A2s+,ATo+ har vi omkring 38,5% preflop. Vores flop skills med 7xBB i stacken kan slet slet ikke gøre op for dette postflop, og vi har store reversed implied odds.

Husk på at satelliter jo har en super stejl udbetalingsstruktur. Det handler lige så meget om at undgå at tabe, som at få sine penge ind som favorit. Derfor skal vi med disse stacks aldrig tage et flop af med den givne beskrivelse af villain.

07-11-2007 16:16 #20| 0

Hånd 1 ALL IN

Hånd 2 insta-CRAI på floppet.

07-11-2007 16:54 #21| 0

Tak for alle jeres input, har bestemt taget til mig.

Hånd 1.

Jeg caller

UTG viser AKs , MP viser JJ jeg har KK.

A på turn, ingen hjælp.

Hånd 2.

jeg checker og villain rester. jeg betaler og han viser KK som holder den hjem.. Kan ikke lade være med at tænke på om jeg skulle ha restet på turn, eller bare check/foldet.

07-11-2007 18:14 #22| 0

Som spillet preflop i hånd to, skal du CRAI eller folde på dette flop - du har K høj, og trækker efter dine outs. Hvis ikke du rammer turn, halveres værdien af din hånd.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar