600plo, flush 100bbs

#1| 0

T5K4dbss

Villain clicker, jeg kalder.


flop T97

villain better, jeg kalder

Turn A, villain better, jeg checkraise(vi har nut flush)

river 7.


Hvad gør vi?

Redigeret af Grethe d. 10-03-2014 18:23
09-03-2014 23:44 #2| 0

Spiller ikke PLO så er måske en hval.

Men er det ikke bare bet-fold ?

Han RR vel nærmest aldrig med worse og er vel oftest glad for at chekke bag hvis du chekker til ham.

Samtidig er der nogen worse han måske betaler med ( dårligere flush/straights/78)

Er som sagt ikke PLO spiller så kan godt være jeg er way off især med hans river calling range, er heller ikke helt sikker på hvilken range i bare kommer ind på turn med. så måske er jeg blank :-)

Men summasumarum, tror at du mister value ved at chekke fordi han ikke bluffer ofte nok til at du kan check call og samtidig har han nogen hænder der caller et river bet hvis det er HU.

Redigeret af klondike d. 09-03-2014 23:46
10-03-2014 09:57 #3| 0

Hvordan er stacks på river? Vel ca et PSB left?

Villains bc-range på turn består af flushes og sets, hvor det nok er rimeligt at antage, at hans range er vægtet mere mod flushes givet flopaction (det virker ikke så oplagt at doublebarrele det her board med et naked set).
Hero's cr-range er polariseret til stærke flushes og blockere.

Vi skal nok have gang i noget matematik, for at finde den bedste løsning, da det kommer ned til ratioen mellem hans flushes og sets. Det har jeg desværre ikke tid til lige nu.

Min feeling siger c/f, antaget at han kun valuebetter bedre, ikke laver low flush+7x om til et bluff og uden at tænke på hvor højt oppe i vores range vi reelt er.

10-03-2014 23:38 #4| 0

Bump

Micki, kan du evt tilføje potsizes?

11-03-2014 00:41 #5| 0

Det ville være fedt hvis du gad sætte det ordentligt op en anden gang, med potsizes og alt det andet der mangler.

11-03-2014 03:28 #6| 0
OP

Vi har ca. et potsized bet tilbage. Det gik meget hurtigt, det må i undskylde.

Hvad better villain med i første omgang på turn? Jeg foreslog for en ven at han muligvis skulle checke babyflusherne bagved, er det helt væk?(og det betyder vel så at c/r med aktuelle hånd er dårligt?) Hvad med T9Ax, b/c han turn med den? FIndes der overhovedet nogen bluffs i hans range, når vi checker til ham?

Ændrer vores beslutning sig fra c/f, til c/c, hvis vi har KQcc? Der burde være færre hænder der checker bagved på riven, og flere 4højflushes der laver sin hånd om til bluff?

skal man c/r turn med sets? Eller er det bare ærgerligt at vi altid skal c/f river.

11-03-2014 11:36 #7| 1

Mange parametre, ja :)

Jeg tænker, det er fedt for hero at have en turn cr-range, fordi vi kommer til at folde en stor procentdel af vores flop-peel-range ellers. Der er value at hente med vores value-range og vi kan folde bedre ud med vores bluffs. Samtidig bliver vi sværere at spille mod. CR-rangen bør nok bestå af Kcc, Qcc, Kc og et par 2par-kombinationer for balance og for deckcover på rivers.

Basically er alle parrede rivers noget pis, rangewise, uanset hvordan jeg twister vores range på turn. Hans perceived range smasher dem, position er bare fedt og SPR giver ikke meget spillerum. Med ovennævnte CR-range ville min plan være at jamme alle blanke rivers med Kc, Kcc, Qcc. 2par kombinationerne ville jeg bruge til at beskytte min c/f-range på parrede rivers. Her er det interessant, som du også skriver, hvorvidt han reelt har bluffs i sin range, checked to. Den ratio skulle i en perfekt verden være synkron.

Med hensyn til Villains turn-bet-range, tror jeg det er korrekt, at han checker nogle baby flushes bag på turn. Jeg tror, han better en del semibluffs though, netop fordi en del af Heros flopcall-range, bliver sat under pres/kan foldes ud. Hero er capped til ca aldrig at have stregen (måske den lave, men den kan han nok folde ud, i hans optik) og T8/T9 uden clubs har det svært. Jeg kunne godt se ham bette Jc8, ATc9 eller lignende, men det er selvf. meget afhængig af villain.

Så, alt i alt, mener jeg ikke, du skal cr sets på turn og vi skal nok ud i nogle antagelser om hans "lav made hands om til bluffs"-frekvens på river, før cc > cf/shove.

11-03-2014 14:34 #8| 0

Stats?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar