6-Max Zoom: 5NL - 200NL

#1| 2

Hej PN.


Jeg har valgt at starte en 6-Max Zoom Challenge, hvor jeg vil starte ved 5NL med det formål om en dag, at nå til 200NL. Jeg synes, at det er vigtigt at sætte realistiske mål, og jeg tror grundigt, at med hårdt arbejde og beslutsomhed, at dette er opnåeligt. Jeg vil holde alle opdateret med grafer, hand histories og eventuelle tanker omkring forløbet.


Bankroll:

Startrulle: 100$


2NL = 0$ - 99$
NL5 = 100$ - 199$ (Ryk ved 75$)
NL10 = 200$ - 499$ (Ryk ned ved 150$)
NL25 = 500$ - 999$ (Ryk ned ved 525$)
NL50 = 1000$ - 1999$(Ryk ned ved 750$)
NL100 = 2000$ (Ryk ned ved 1500$)
NL200 = 4000$ - 9999$(Ryk ned ved 3000$)


Jeg vil primært spille 1-2 zoom borde, men det kan dog ske, at jeg engang i mellem vælger at spille regular tables.

Redigeret af MACHUS d. 18-02-2016 18:48
17-02-2016 15:06 #2| 7

Giv den gas og se hvad der sker :) men uden at lyde alt for jantelovsagtig, så er NL200 ikke et realistisk mål. Prove me wrong! Good luck

17-02-2016 15:08 #3| 0

GL

17-02-2016 15:16 #4| 0

velkommen til. GL


Hvad er din erfaring med poker ?

17-02-2016 17:28 #5| 1
rune0714 skrev:Giv den gas og se hvad der sker :) men uden at lyde alt for jantelovsagtig, så er NL200 ikke et realistisk mål. Prove me wrong! Good luck

What!!!!

17-02-2016 17:49 #6| 0
OP
supermmn skrev:velkommen til. GL

Hvad er din erfaring med poker ?

Mange tak :-)


Jeg har spillet en del online, men har aldrig haft ordentlig gang i grinden eller de store resultater. Nu har jeg dog bestemt mig for, at det skulle være tid til begge dele!

18-02-2016 17:24 #7| 0
OP

Session #1


Den første session blev meget svingende, der med en rigtig dårlig start gjorde det svært, at komme tilbage på rette spor. Jeg kom dog i plus på et tidspunkt, hvor jeg så valgte at spille en sidste hånd, som jeg så fortrød.




Den første minus i grafen:



Jeg er sådan set rimelig tilfreds med mit call på floppet med en flush draw og 2 overcards, men vil dog alligevel lade jer bedømme.


Det store minus i grafen:




Ved ikke rigtig hvad jeg kunne gøre anderledes her...

18-02-2016 17:24 #8| 0
OP

Fik dog nogle StarCoin, som jeg brugte på en 1$ spin&go, som jeg så vandt 2$ på

18-02-2016 18:39 #9| 0

Med kun 20 buyins til det niveau du rykker op på, skal du nok forberede dig på tanken om at rykke op og ned en del gange inden du etablerer dig på et nyt niveau.


Held og lykke. Jeg håber du holder dig i ilden.

18-02-2016 18:44 #10| 0
OP
Argyle_DK skrev:Med kun 20 buyins til det niveau du rykker op på, skal du nok forberede dig på tanken om at rykke op og ned en del gange inden du etablerer dig på et nyt niveau.

Held og lykke. Jeg håber du holder dig i ilden.

Jo tak :-)


Når jeg kommer højere op i limits, tænker jeg, at der måske ændres lidt i BRM for at være på den gode side. Da jeg stadig kun er ved NL5 tænker jeg, at 20 buyins er rigeligt.

18-02-2016 18:46 #11| 1

Det tænker jeg ikke det er. Men jeg er også en nit.

Prøv det bare. Du kan altid adjuste, hvis det er.

18-02-2016 19:49 #12| 1

Nu når du selv skriver at det er vigtigt med realistiske mål, hvad så med at starte projektet og kalde det fra NL5 til vindende reg på NL50? Måske endda NL25? Det andet virker som en virkelig stor mundfuld, ved mindre du teoretisk er utrolig godt med. :-)
Jeg tror måske et mere realistisk delmål vil forbedre chancerne for at holde tråden i live, så den ikke dør ud som alle andre projekter. GL i hvert fald!

18-02-2016 21:56 #13| 0

det virker også lidt useriøst lige at hoppe over og nuppe en spin midt i det hele, for måske at lave nogle "hurtige penge". Håber ikke det er tilfældet!


Håber projektet kommer til at gå godt, vil følge med på siden :-)

18-02-2016 22:09 #14| 1
ERH4RDT skrev:det virker også lidt useriøst lige at hoppe over og nuppe en spin midt i det hele, for måske at lave nogle "hurtige penge". Håber ikke det er tilfældet!

Håber projektet kommer til at gå godt, vil følge med på siden :-)

Taget fra coins, så vil bare en måde og optimere rullen på.

Det tager trods alt noget tid, og skaffe nok coins til en cash bonus :)

Redigeret af ktothep d. 18-02-2016 22:09
18-02-2016 22:11 #15| 0
ktothep skrev:
Taget fra coins, så vil bare en måde og optimere rullen på.
Det tager trods alt noget tid, og skaffe nok coins til en cash bonus :)

Den missede jeg, giver mening. Har ikke spillet på Stars siden coins blev indført :-)

19-02-2016 09:35 #16| 0
OP
ERH4RDT skrev:det virker også lidt useriøst lige at hoppe over og nuppe en spin midt i det hele, for måske at lave nogle "hurtige penge". Håber ikke det er tilfældet!

Håber projektet kommer til at gå godt, vil følge med på siden :-)

Som ktothep så flot skrev, så vandt jeg nogle StarCoins midt i min session, som jeg lige ville udnytte. Da jeg endnu ikke tjener så mener StarCoins, så bruger jeg dem nærmest altid på 1$ Spin&Go, da jeg synes de er sjove, og derudover så kan man være heldig at ramme jackpot ;-)

19-02-2016 17:19 #17| 0
OP

Session #2


Denne session gik simpelthen af helvedes til! Var totalt uforberedt fra starten af, som resulterede i et hurtigt minus. Jeg fik dog rettet det lidt om, inden jeg skulle mødes med min studiegruppe. Da jeg så kom tilbage, gik det så efterfølgende pænt skidt. Følte ikke at jeg spillede mit A-game, hvor jeg samtidig stødte en i KK vs AA all in og Quads vs Full House. Da min bankroll nu er på 73$, så betyder det 2NL. Nu er det bare op på hesten igen og grinde videre! :-)


Grafen for Session #2:




Quads vs Full House:




19-02-2016 21:22 #18| 1

Jamen held og lykke til dig, det får du vist brug for ;-)

19-02-2016 21:45 #19| 0
OP
MoPe skrev:Jamen held og lykke til dig, det får du vist brug for ;-)

Haha tak og ja det har du vist meget ret i ;-)

19-02-2016 21:49 #20| 0
OP

Session #3


Fik kørt en times zoom-poker igennem på 2NL, hvor resultatet lyder således:


Hænder: 711

Resultat/$: +2,75

20-02-2016 14:35 #21| 0
OP

Min plan er følgende:


Grinde 2NL indtil jeg når 100$, hvor jeg enten vil 1-table zoom eller 2-table regular tables på 5NL niveauet. Hvis det kommer til at gå godt på 5NL, vil jeg fortsat følge min BRM, men hvis det fejler, vil jeg igen grinde 2NL, men dog have flere buy-ins til 5NL, så jeg grinder, så min bankroll enten er på 125$ eller 150$.


Hvis I har forslag til ændringer i BRM eller andet, så må I meget gerne skrive :-)

20-02-2016 15:59 #22| 0

bruger du et tracker program? Hvis ja, så smid dine stats op i de forskellige positioner, så kan du være heldig at nogen af de dygtige kommenterer på dem :

20-02-2016 18:01 #23| 0
OP

Jeg har pt. 18.000 hænder i mit tracker program, så tror det er et for småt sample til at kunne sætte en kommentar på :-)

21-02-2016 09:17 #24| 0

Laver du off tanke arbejde? Det skulle vidst være ret moderne idag ;-)

22-02-2016 22:11 #25| 0
OP

Med en søndag bestående udelukkende af lektier og en mandag med skole og arbejde, så har jeg desværre ikke spillet de sidste to dage, men regner med et comeback i morgen!

23-02-2016 15:05 #26| 9

GL.

Jeg spiller selv en del ZOOM dog på NL16-NL25 6-max.
Et par gode råd ift. det du har skrevet indtil nu.


Din BRM ser rigtig fin ud - Som Argyle skriver er den nok lidt løs, men jeg forventer dit udgangspunkt er det ikke er en katastrofe hvis du må reloade 100 $ efter 1-2 måneder og hellere vil tage risikoen om at have lidt ekstra $$ inden sommeren Du kan dog overveje at justere være lidt mere konservativ når du rammer NL25-NL50, evt. lav en "cashout plan".


Gode råd:

  • Spil et ZOOM bord af gangen. Du skriver "Grinde 2NL indtil jeg når 100$, hvor jeg enten vil 1-table zoom eller 2-table regular tables på 5NL niveauet" Der er rimelig stor dynamik forskel i de to spil, så måske fokuser på bare zoom til en start.
  • Brug Noter, det hænger sammen med ovenstående. Mine noter på f.eks. Leader river fuld pot med Nuts på river efter draws OOP. Disse er 100 gange mere værd.
  • Identificer fisk og marker med farve / note - spillere der limper, har under 50bb stack, caller mærkelige hænder IP / OOP, overbetter etc, de vil typisk være massiv + value.
  • Brug dine starcoins på bonus. I det nye system er der ingen fordel i at bruge på SNG tickets etc, derfor hellere gem til de 1000 points og benyt dette til at byg rullen i stedet for at få varians fra andre spil ind i din "rakeback"
  • Gennemtænk hvornår du reloader? Vil du altid være 100bb, først reloade ved 80bb? 50bb?
  • Gennemtænk hvornår du risiko minimerer og lukker en gammel session for at åbne en ny. F.eks. 100bb, 200bb? 250bb? Ellers juster din spillespil efter om du sidder med 100bb eller 300bb.

Dine hænder:

  • Din AKs første hånd, godt eksempel på en god note. - Eks. "Raiser KQo UTG og caller 3-bet fra BB. Reraises overbetter på F med TP KQ på Q flop" Jeg raiser selv nærmere 4x hans raise OOP generelt. Lead efter 3-bet på Nuts flush overkort og Call flop er helt standard. Din sizing på flop kan godt være en smule højere.
    -> En sådan note gør jeg justerer og 3-better denne villain væsentlig løsere en standard, samt jeg caller light hans AI med f.eks. alle TPTK+ hænder jeg rammer nærmest uanset bord.
  • Hånd 2 K10s viser min pointe ovenfor med at tænke over om man vil spille 300bb+ dybe hænder.
    Jeg ville folde her preflop som standard, medmindre jeg har information (note / stats) om det er +EV at spille postflop mod netop denne villain 200bb dyb. 100bb dyb folder jeg 10/10 gange fra SB, da jeg ikke vil spille K10s OOP 3-vejs.
  • 88 - Jeg reraiser flop 10/10 for at få værdi fra TPTK, Str8 draws etc.
    Turn. Jeg click reraiser aldrig (Du ender med selv at få noten click RR med nuts)
    River - Følg rådene på flop og turn og du skulle gerne selv skubbe AI her, eller være kommet AI tidligere.
    Du mister massiv værdi generelt hvis du ikke får de spillere der ikke slipper TPTK til at donere 100bb mod dit set.




23-02-2016 16:45 #27| 1
Willum skrev:

GL.

Jeg spiller selv en del ZOOM dog på NL16-NL25 6-max.
Et par gode råd ift. det du har skrevet indtil nu.

Din BRM ser rigtig fin ud - Som Argyle skriver er den nok lidt løs, men jeg forventer dit udgangspunkt er det ikke er en katastrofe hvis du må reloade 100 $ efter 1-2 måneder og hellere vil tage risikoen om at have lidt ekstra $$ inden sommeren Du kan dog overveje at justere være lidt mere konservativ når du rammer NL25-NL50, evt. lav en "cashout plan".

Gode råd:

  • Spil et ZOOM bord af gangen. Du skriver "Grinde 2NL indtil jeg når 100$, hvor jeg enten vil 1-table zoom eller 2-table regular tables på 5NL niveauet" Der er rimelig stor dynamik forskel i de to spil, så måske fokuser på bare zoom til en start.
  • Brug Noter, det hænger sammen med ovenstående. Mine noter på f.eks. Leader river fuld pot med Nuts på river efter draws OOP. Disse er 100 gange mere værd.
  • Identificer fisk og marker med farve / note - spillere der limper, har under 50bb stack, caller mærkelige hænder IP / OOP, overbetter etc, de vil typisk være massiv + value.
  • Brug dine starcoins på bonus. I det nye system er der ingen fordel i at bruge på SNG tickets etc, derfor hellere gem til de 1000 points og benyt dette til at byg rullen i stedet for at få varians fra andre spil ind i din "rakeback"
  • Gennemtænk hvornår du reloader? Vil du altid være 100bb, først reloade ved 80bb? 50bb?
  • Gennemtænk hvornår du risiko minimerer og lukker en gammel session for at åbne en ny. F.eks. 100bb, 200bb? 250bb? Ellers juster din spillespil efter om du sidder med 100bb eller 300bb.

Dine hænder:

  • Din AKs første hånd, godt eksempel på en god note. - Eks. "Raiser KQo UTG og caller 3-bet fra BB. Reraises overbetter på F med TP KQ på Q flop" Jeg raiser selv nærmere 4x hans raise OOP generelt. Lead efter 3-bet på Nuts flush overkort og Call flop er helt standard. Din sizing på flop kan godt være en smule højere.
    -> En sådan note gør jeg justerer og 3-better denne villain væsentlig løsere en standard, samt jeg caller light hans AI med f.eks. alle TPTK+ hænder jeg rammer nærmest uanset bord.
  • Hånd 2 K10s viser min pointe ovenfor med at tænke over om man vil spille 300bb+ dybe hænder.
    Jeg ville folde her preflop som standard, medmindre jeg har information (note / stats) om det er +EV at spille postflop mod netop denne villain 200bb dyb. 100bb dyb folder jeg 10/10 gange fra SB, da jeg ikke vil spille K10s OOP 3-vejs.
  • 88 - Jeg reraiser flop 10/10 for at få værdi fra TPTK, Str8 draws etc.
    Turn. Jeg click reraiser aldrig (Du ender med selv at få noten click RR med nuts)
    River - Følg rådene på flop og turn og du skulle gerne selv skubbe AI her, eller være kommet AI tidligere.
    Du mister massiv værdi generelt hvis du ikke får de spillere der ikke slipper TPTK til at donere 100bb mod dit set.



Stærkt indlæg - wp
23-02-2016 21:18 #28| 0
OP
Willum skrev:GL.
Jeg spiller selv en del ZOOM dog på NL16-NL25 6-max.
Et par gode råd ift. det du har skrevet indtil nu.

Din BRM ser rigtig fin ud - Som Argyle skriver er den nok lidt løs, men jeg forventer dit udgangspunkt er det ikke er en katastrofe hvis du må reloade 100 $ efter 1-2 måneder og hellere vil tage risikoen om at have lidt ekstra $$ inden sommeren Du kan dog overveje at justere være lidt mere konservativ når du rammer NL25-NL50, evt. lav en "cashout plan".

Gode råd:


  • Spil et ZOOM bord af gangen. Du skriver "Grinde 2NL indtil jeg når 100$, hvor jeg enten vil 1-table zoom eller 2-table regular tables på 5NL niveauet" Der er rimelig stor dynamik forskel i de to spil, så måske fokuser på bare zoom til en start.
  • Brug Noter, det hænger sammen med ovenstående. Mine noter på f.eks. Leader river fuld pot med Nuts på river efter draws OOP. Disse er 100 gange mere værd.
  • Identificer fisk og marker med farve / note - spillere der limper, har under 50bb stack, caller mærkelige hænder IP / OOP, overbetter etc, de vil typisk være massiv + value.
  • Brug dine starcoins på bonus. I det nye system er der ingen fordel i at bruge på SNG tickets etc, derfor hellere gem til de 1000 points og benyt dette til at byg rullen i stedet for at få varians fra andre spil ind i din "rakeback"
  • Gennemtænk hvornår du reloader? Vil du altid være 100bb, først reloade ved 80bb? 50bb?
  • Gennemtænk hvornår du risiko minimerer og lukker en gammel session for at åbne en ny. F.eks. 100bb, 200bb? 250bb? Ellers juster din spillespil efter om du sidder med 100bb eller 300bb.
Dine hænder:


  • Din AKs første hånd, godt eksempel på en god note. - Eks. "Raiser KQo UTG og caller 3-bet fra BB. Reraises overbetter på F med TP KQ på Q flop" Jeg raiser selv nærmere 4x hans raise OOP generelt. Lead efter 3-bet på Nuts flush overkort og Call flop er helt standard. Din sizing på flop kan godt være en smule højere.
    -> En sådan note gør jeg justerer og 3-better denne villain væsentlig løsere en standard, samt jeg caller light hans AI med f.eks. alle TPTK+ hænder jeg rammer nærmest uanset bord.
  • Hånd 2 K10s viser min pointe ovenfor med at tænke over om man vil spille 300bb+ dybe hænder.
    Jeg ville folde her preflop som standard, medmindre jeg har information (note / stats) om det er +EV at spille postflop mod netop denne villain 200bb dyb. 100bb dyb folder jeg 10/10 gange fra SB, da jeg ikke vil spille K10s OOP 3-vejs.
  • 88 - Jeg reraiser flop 10/10 for at få værdi fra TPTK, Str8 draws etc.
    Turn. Jeg click reraiser aldrig (Du ender med selv at få noten click RR med nuts)
    River - Følg rådene på flop og turn og du skulle gerne selv skubbe AI her, eller være kommet AI tidligere.
    Du mister massiv værdi generelt hvis du ikke får de spillere der ikke slipper TPTK til at donere 100bb mod dit set.




Det glæder mig, at der er en som dig, som tager sig tid til at skrive et så godt indlæg. Det vil jeg takke dig mange gange for. :-)


Nu til svarene til dine råd:


- Jeg vælger altid hvilke borde jeg vil spille i forhold til mit humør og tid, men jeg plejer dog altid, at vælge Zoom, da det er en del sjovere, så overvejer kraftigt om at køre ren Zoom fremover.


- Jeg har et HUD, som automatisk markerer spillerne, og skriver selvfølgelig altid noter.


- Da jeg stadig kun spiller 2 - og 5NL, så er der langt vej op til de 1000 point. Når jeg engang når 10NL, så vil jeg kraftigt overveje, at sparre point op til de bonusser, som Stars tilbyder.


- Jeg auto-rebuyer altid mit indledende beløb, som er maksimum buy-in, da jeg har gerne vil have max value, når der dukker nogle gode spots op.


I forhold til dine kommentarer til mine postede hænder, så har jeg rigtig meget, som jeg kan tage med videre. Det takker jeg mange gange for.



23-02-2016 21:26 #29| 0
OP

I forhold til dagens resultat, så endte jeg i +3,24 over 649 hænder. Jeg har pt. ret travlt med skoleopgaver, som jeg altid vil prioritere højest. Dette har medført, at jeg ikke får spillet så mange hænder, og så føler jeg mig samtidig ret udmattet, når jeg spiller. Dette har dog ikke ført til et minus i dagens mindre grind.

God aften til alle :-)

24-02-2016 22:54 #30| 0
OP

Jeg har desværre lidt problemer med min stationære computer. Jeg spiller derfor ikke med et HUD for tiden og jeg kan derudover ikke se mine hand histories eller poste grafer til tråden.


Dog fik jeg stadig spillet på min bærbar, hvor jeg fik skrabet et resultat sammen som lyder: +7,42. Hvis denne succes fortsætter, så er der ikke lang vej op til 5NL igen. God aften til alle :-)

24-02-2016 23:40 #31| 0

Lækkert. God vind

25-02-2016 13:51 #32| 0
OP

Mange tak, kaj666 :-)


Jeg får desværre ikke spillet noget poker i dag, da jeg med både skole og arbejde er for udmattet, når jeg kommer hjem :-)

25-02-2016 14:31 #33| 0

Hijack: hvordan bruger man sine starcoins til S&G?

25-02-2016 22:07 #34| 0
OP
gutshooter skrev:Hijack: hvordan bruger man sine starcoins til S&G?

Uden at sidde ved computeren, så tror jeg det er inde under onlinebilletter. Hvis ikke, så kan du jo hurtigt lige tjekke alle kategorierne igennem ;-)

26-02-2016 18:52 #35| 0
OP

En hurtigt og kort dag på pokerfronten med et plus på +10,11$. God weekend til alle :-)

26-02-2016 19:10 #36| 0

Du flyver da deropad. God weekend

28-02-2016 16:44 #37| 0
OP

Efter at jeg i går fik et plus på lidt over 3 dollars, går det dog den modsatte vej i dag efter en forholdsvis god start.




Som I kan se har jeg fået min computer op at køre igen, som betyder at jeg kan bruge mit HUD igen. Da jeg var på toppen i dag, var jeg kun 2 dollars væk fra de 100$, som betyder 5NL. Pænt nederen, ja....


Ved ikke om jeg kommer til at spille mere i dag, men hvis det sker, så skal jeg nok holde jer opdaterede. God søndag :-)

29-02-2016 21:05 #38| 0
OP


Det her blev efterfølgende til grafen fra i går, hvor jeg er rigtig tæt på breakeven, hvor jeg så taber en større top. Dog vandt jeg en bunke StarCoins, som blev brugt på Spin&Go's, hvor jeg endte med at vinde 2,5$.


Bankroll: 94,12$


6$ til 5NL let's goooo

01-03-2016 18:52 #39| 0
OP

Session #10


Hurtigt, god og forhåbentlig sidste session på 2NL er forhåbentlig lige blevet spillet for midt vedkommende. +2,92 over 236 hænder betyder nu, at min bankroll er på 97,42$. Selvom jeg mangler 2,58$, så snyder jeg lige lidt og springer direkte til 5NL. Let's goooo

01-03-2016 20:21 #40| 0

Lyder godt! Held og lykke på NL5! :)

01-03-2016 20:59 #41| 0
OP
Skorfix skrev:Lyder godt! Held og lykke på NL5! :)

Mange tak! Forhåbentlig kommer det til at gå bedre end sidst! :-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar