5/10 river toppar - raised.

#1| 0

Modstander virker rimelig solid - han har en avg 3bet stat på 7% så vidt jeg husker, dog over en lav sample.
24/21 - 3better kun 2% på btn over 700 hænder'ish.

Han har tidligere checket bag på river i position med A4 til 2 par da river flusher op på et ellers relativ ukoordinered board.

www.holdemmanager.net
NL Holdem $10(BB)

WolfieAAA ($995)
ColandEasy ($0)
booooomstarr ($1,060)
DMSPSB ($1,000)
hero ($2,171)
Arise_pt ($1,569)

WolfieAAA posts (SB) $5
booooomstarr posts (BB) $10

Dealt to hero T A
fold,
hero raises to $35
Arise_pt calls $35
fold, fold,

FLOP ($85) 5 5 K
hero bets $60
Arise_pt calls $60

TURN ($205) 5 5 K J
hero bets $115
Arise_pt calls $115

RIVER ($435) 5 5 K J Ad
hero bets $320
Arise_pt raises to $800

26-03-2009 07:03 #2| 0

slet nick og fold river. Solid dude der tilbyder 480 i 1325 i et totalt uoplagt bluffspot med en linje der ikke giver pisse meget mening og hvor du oftest er ret stærk.

26-03-2009 07:28 #3| 0
OP

Takker :)

Din 53s hånd - cc turn er en ret fin linie oxo syntes jeg.

26-03-2009 09:38 #4| 0

Hey,

River er et bet/fold dine actions på tidligere streets taget i betragtning.
Jeg kan godt lide, at du selv kommer ind på:
"3bet stat på 7%" -> Det taler hen imod, at han kun 3better gode hænder. Så reelt set repper han 5x.
"3better kun 2% på btn over 700 hænder'ish." -> igen stadig kun premium hands.

Jeg synes, vi kan indsnævre hans range til 5x, og når man ser, hvordan han spiller den, så ligner det unægteligt 5x.

Hvad du så nok mener, kan tale for et kald er:
At det netop ligner, han har 5x og det er meget profitabelt for ham at lave dette play, såfremt du folder 100% med mindre du har 5x eller hus.

Jeg kan ikke se, at dette er andet end et fold.

26-03-2009 10:18 #5| 0
Pokernets ME vinder !

@Tinamus

Bet-folder du også AK her?

- ikke at jeg er uenig i de ting du siger ;)

26-03-2009 15:33 #6| 0
OP

@tinamus


Jeg er for såvidt enig i din logik. Jeg vil samtidig slå lidt på tromme for den sidste del af din argumentation - hvis villian kun gør det her med 45, 56, (57?) og A5s er der 8 mulige hånd combos totalt han kan have. Det skal jeg hilse og sige er utrolig få :) Jeg vil mener at min betsize på turn og hans reaktion på den er ret interessant ift, indsnævring og vægtning af hans hand range.

Pga. stacksizes må vi antage at vi relativt ofte ville 'høre fra' trips i løbet af flop eller turn. Jeg kan godt acceptere at han kan vælge at flatte flop såvel som turn fra tid til anden med trips, men jeg tror ikke det sker oftere end 50%, nok mindre. Hvis vi således har 8 hand combos, hvoraf disse kun spilles således 50% er vi nede på 4 combos der slår mig.

Samtidig bør jeg utrolig sjældent have en hånd der kan kalde her, grundet betsizes. Hvis villian laver det her bare 5% af de gange han har "air" tror jeg, at det er et call grundet odds.

Hvorvidt man kan argumentere for at shove vil jeg lige lade stå lidt :)

26-03-2009 15:46 #7| 0

Hey Sas
Over mit niveau og alt det der, men vil da lige naevne QT som en del af villains range, der slaar dig. Isaer hvis han har floppet en bagdoersfarve kunne han vel godt vaere tilboejelig til at floate floppet for bare at kalde turn igen, naar du byder saa lavt.

26-03-2009 15:57 #8| 0
OP

@Bastardo

Jeg har self' overvejet den, men villian floater ikke nok til at han kan have den i sin range vil jeg mene.

26-03-2009 16:01 #9| 0

@Bastardo

Sad selv og overvejede det samme, men eftersom at sasuke har Th bliver QT noget mindre aktuel imo :)

26-03-2009 16:06 #10| 0

Tror sjældent villain har QT her. Ser ham kun have 45,56,A5 og JJ.

Sas, er han i stand til at lave KQ eller KT om til et bluff?

Imo er der noget fishy ved hans linje, når han ikke raiser et forholdvis lavt turnbet. Bliver nok nødt til at betale af og se wtf is going on :)

-Chris

26-03-2009 16:10 #11| 0
OP

@chrisJ

Det tror jeg han er.

26-03-2009 16:13 #12| 0

@Sas

Nu baserede jeg min analyse udfra en ukendt villain. Du har få stats, og du viser, at han ikke laver marginale VBs, så vi ser enten nuts or nothing her.

Hver gang, jeg kalder de her ting, så kigger jeg ind nuts, men det er jo også mig....

26-03-2009 16:16 #13| 0

@sas

Så synes jeg vi bliver nødt til at betale af. Perfekt spot at lave KQ og KT om til et bluff. Altså sådan en dude ved jo godt han repper en utrolig smal range, så der kan sagtens være noget level-thinking, men af hænder der slår dig ser jeg kun A5 og JJ.

Er meget interesseret i om du callede? Du behøver dog ikke komme med resultat yet. :)

26-03-2009 16:28 #14| 0

Mener også villain har JJ, KK, AA en gang i mellem her, så de skal imo også vægtes med. Selvom de ikke behøves vægtes særlig stærkt.

Gode pointer mht turnbet. Så ikke det var så lavt. Du ligner bestemt ikke en stærk hånd med dit turnbet, og A river er jo oplagt (std) at bluffe på. Samtidig compleater QT. Så du kan reppe en del (AJ, QT, Ax, Kx?)

Jeg synes at flere og flere er begyndt på at lave sine hænder om til bluffs. Og det er jo fint, hvis men får folk at folde top par i hænder som disse.

Gider du uddybe hvilke tanker du gør dig vedr. dit turnbet?

--
Det at du better så weak på turn kan sagtens også vendes ved, sådan at det afholder villain at raise, da du højst sandsynligt folder, da du jo er weak...

26-03-2009 17:30 #15| 0

synes dit turnbet er perfekt. og jo det burde øge antallet hænder han kan kalde turn med og evt lave om til et bluff, men erfaringen siger man også bare at den er der hver gang.

har kun spillet lidt med villian men du tror ikke k5s er i hans range?

26-03-2009 21:42 #16| 0

"Samtidig bør jeg utrolig sjældent have en hånd der kan kalde her, grundet betsizes."
"Du ligner bestemt ikke en stærk hånd med dit turnbet"

Hvorfor synes I ikke hero ser stærk ud? Synes i turn er et oplagt 2nd barrel spot for hero?

26-03-2009 22:46 #17| 0

Jeg synes hero ser super stærk ud

26-03-2009 23:21 #18| 0

Hans linie giver ikke meget mening imo, og jeg forventer QT og AA ret ofte når vi er slået her, også pga af det lille turnbet. Synes egt. det er ok at betale og tage noten.

26-03-2009 23:33 #19| 0
Hvorfor synes I ikke hero ser stærk ud?

Det skrev jeg pga betsizing. I retrospekt kan jeg godt se at Sasuke formentlig better sådan med stærke såvel som mindre stærke hænder.

Pointen var bare, at der er 150bb at spille om, derfor forstår jeg ikke hvorfor man ville bette et så lille beløb på turn med en stærk hånd - endda ude af position.

Det var også derfor jeg meget gerne villle høre nærmere omkring tankerne bag turnbettet, da det ikke er std i min bog. Hahila mener også bettet er "perfekt" og nu er jeg meget interesseret -- do tell someone eller skal man i gang med coaching for at få det at vide? :)

Synes i turn er et oplagt 2nd barrel spot for hero?

Nej, og specielt ikke når hero better så weak, hvilket jeg tror øger villains floating range.
27-03-2009 13:51 #20| 0

Desto mere agro blinds er, desto mere burde vi folde rivers, da villain nok oftere flatter stærke hænder pre.

Loki,
Så turn er ikke noget oplagt 2nd barrel kort, så derfor floater villain og bluffraiser river?

Anyways, det "gode" ved at betale er obv at man kun kan begå en relativt lille fejl ved at kalde og en ret stor fejl ved at folde:-)

30-03-2009 16:39 #21| 0

Turnbettet er standard fordi villian har en masse A-høj og små pocket par her, og fordi vi lige har klonket bagdørsgutteren.

Størrelsen på bettet er godt pga. ovennævnte range vi prøver at folde.

River er et call pga. størrelsen på turnbettet.

30-03-2009 17:48 #22| 0

Interessant spot...

Riveren rammer din range og ikke hans.
Når han så raiser så lidt, skal det enten være et billigt bluff eller et valueraise mod svage hænder (F.eks. Ax eller Kx der kan håbe på at dele potten).

Jeg tror ikke, at han kalder flop og turn med 66-TT mod en dygtig reg, så jeg kan ikke se, hvilke hænder han vil lave om til et bluff.

Det virker til at være et ret dårligt spot at bluffraise i.

Han ved jo nok, at det er oplagt for dig at bluffe K55 samt at følge op på de fleste turnkort. Hvis han har ramt 5'eren, er der vel mest value i at lade dig bette..?
Du fortsætter jo med at bette hele din range, og har du AK (plus flere hænder), så kalder du nok også et standardraise på K55xx.
Denne river gør, at du oftest vil have AKK55 eller AA55K eller en hånd du folder. Derfor er det vel oplagt for ham at raise lavt her.

30-03-2009 22:11 #23| 0

IWS

takker, godt at der er nogen der gider øse ud af sin viden ;)

07-04-2009 11:08 #24| 0

Bump...

07-04-2009 12:28 #25| 0

Ser dette spot som yderst velegnet for en rigtig dygtig og tricky spiller til at prøve lidt sjov og ballade, da mange hænder i hans range rammer på på dette board(han ligner, ved at lave dette play på river, en meget stærk holding), så kan godt se ham holde en svagere hånd end dig...
På den anden side når hans range passer dette board så godt, så er derr self. også en reel chance for, at han faktisk sidder med jj eller 5x!!!

Til Sasuke og andre : har i fornemmelsen af, at han kunne være ude i lidt bluffish spil her? Eller tror i kun han laver dette spil med tæt på nuts, da han kan regne ud, at du sidder med en stærk holding?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar