5/10 river action

#1| 0

Spillet er 5/10 på b2b 6 max bord 4 vejs.

Villain er er ukendt, men ligner ny reg = tænkende spiller. Vi har begge siddet ved bordet et kvarters tid og har været involveret i 3-4 potter med hinanden. Et par af dem er gået raise fra mig, call fra ham i pos. Flop har jeg stukket ud og fået på nakken hvorefter jeg har foldet.


Players(max 6):
-Adam88- (EUR 1,819.75 in seat 1)
bigbob1972 (EUR 1,346.80 in seat 2)
lenguyen (EUR 400.00 in seat 4)
Hero (EUR 1,012.11 in seat 6)

Dealer: -Adam88-
Small Blind: bigbob1972 (5.00)
Big Blind: lenguyen (10.00)

Hero was dealt: T - 7

Hero Raise (30.00)
-Adam88- Call (30.00)
bigbob1972 Fold
lenguyen Fold

Flop 4 - 2 - 7

Hero Bet (56.25)
-Adam88- Raise (155.00)
Hero Call (98.75)

Turn 4 - 2 - 7 - Q

Hero Check
-Adam88- Check

River 4 - 2 - 7 - Q - 3

Hero Check
-Adam88- Bet (200.00)


Sådan som jeg ser det er alle tre options egentlig viable her. Hvad hælder folk mest til og hvorfor?
Resultat følger

/Mark

09-01-2010 13:37 #2| 0

Han ligner jo egentlig mest et missed draw, men hvis han er tænkende spiller så ved han sikkert også dette. I så fald ligner han noget Qx (KQ, QJ, QT) som har raiset floppet turned top par som han checker bag for pot-kontrol / induce. Alternativt kan han have noget a la 88-TT.

Hvis det er tilfældet, så er fold eller check-raise bedst. CHeck-raise er interessant fordi det er svært for villain at have en stærk hånd når han checker turn. Han kan stort set kun have A5 eller 65. Desuden er betsizingen ret lav: 200 ind i 370 hvilket også ligner et light valuebet.

Jørn

09-01-2010 14:34 #3| 0

Er også tilhænger af c/r eller fold i de her spots. I dette spot synes jeg ikke du kan reppe ret meget udover 56 på river, så jeg folder bare. Tror han caller med det meste han vb'er på river.

09-01-2010 15:20 #4| 0

@thyssen
Kan du ikke uddybe tankerne bag et cr her? er ikke nl1k spiller, så kender obv. ikke dynamikken, men altså hvad præcis er det hero nogensinde har som vi tager den givne linje med og som er stærkt nok til at cr riven med?

For mig ligner det personligt et soleklart fold eller call, helt afhængig af hvor mange gange villain har været efter hero... Om ikke andet så kan du vel calle for info, hvis manden er kommende reg. og du gerne vil se hvad han giver dig på nakken med på floppet.

09-01-2010 16:03 #5| 0

Hey Mark,

Han spiller under samme nick på Prima.

Jeg er rimelig sikker på, det er den samme. Det var en meget stabil og solid spiller. Jeg husker ham som værende rimelig TAG preflop.

Ang hånden:

Når han checker turn, virker det til, han har et eller andet marginalt. Som jeg ser det, er det hip som hap med en betaling, men jeg vil mene, at call > fold > raise.

Hilsen,

David

ps. post endelig flere hænder :)

09-01-2010 23:32 #6| 0

-jeg hælder formentlig til fold, men kan sku godt acceptere et call med vores pot odds og mulighed for at se hvad villain CR med, men den er meget close.
-CR +AQ for value, og undlad at CR bluffe, da jeg er bange for at villain kalder vores CR rimelig light lige på dette bord.

10-01-2010 00:12 #7| 0

Ved nærmere eftertanke, så overvejer jeg et fold mod denne gut.

Såfremt det er den samme som på Prima, så bluffede han ikke synderligt meget i et spot som dette.

Jeg tror, det er et fold.

Den virker marginal, og det er også længe siden, jeg har spillet mod ham. Jeg tror godt, han er klar over, hvad han repper, og at du har lyst til at betale ham af, når hånden er gået, som den er.

Jeg synes egentlig, det er et ganske interessant spot. Jeg håber, der er flere, der bidrager med noget (mere konstruktivt end mit).

10-01-2010 00:30 #8| 0

Ærh, træls spot ikke at have spillet mere sammen. De fleste villains har dig med denne betsize obv, og mod disse typer er du formentlig ikke god de 26-27% af gangende der er behov for. Enkelte villains er dog gode til at mixe bluffs ind her, men det er sjældent synes jeg.

Så imo er fold>call.

Han har ihvertfald 80% af de gange han VB'er, et sted imellem A7 og Qx, samt stregen. Qx er mindre likely end A7/88/99/TT imo, da han nok betcaller turn med Qx.
Ved et turn CR repper du forholdsvist tyndt uden dynamik (da han nok aldrig tror du CR'er 1 par komboer, på trods af at hans range er rimelig tydelig).
Udover at reppe tyndt, regner han nok også med at du peeler lightere på flop givet jeres få pots hidtil.
Dette gør at jeg tror han forholdsvis ofte finder et call frem med sine 1par komboer. Dette er ihvertfald min erfaring med folk der synes de har haft overhånden i duellerne før hånden.

Overall hælder jeg til et fold, men jeg kan sagtens have overfortolket jeres begrænsede dynamik, hvorved CR blir superior. Derudover er der også fyre der bare automucker til CR'ed.

10-01-2010 00:44 #9| 0

turbo+tina +1, bortset fra at jeg er mere til et raise, jeg tror stort set aldrig han er nutted her, og der skal mere end Qxdd til at calle et crai her imo.

Virker som ok std v-line han tager her, og du kan reppe super heavy v at shove river jf fhv dynamik.

Jeg har ikke checket matematikken i hvor ofte han skal folde, men jeg er ret sikker på den er ok her...

10-01-2010 04:17 #10| 0

Jeg tror hans river range er noget mere polariseret, end folk lige giver udtryk for.. Cr er følgeligt helt skidt. Jeg better nok selv river, men hvis jeg ikke gør, så bliver det En meget close feel beslutning mellem fold og Call. Så tidligt i sessionen kigger jeg ham nok lige op og tager en note..

10-01-2010 09:41 #11| 0

@AB

Så du tror ikke han går efter light value med en hånd om 88, QT, A7 eller lignende?

Hvis hans range er så polariseret, så må det være et easy call, da han stort set ikke kan have en "nut"-hånd.

Jørn

10-01-2010 11:06 #12| 0

Hey champ, interessant spot. Jeg synes den er fint spillet - jeg er dog med på Fold>Call>CR - vognen. Selvom man i udgangspunktet ser ham som stram TAG, så må hans range dog være rimelig bred her 4-vejs på knappen.

Han flatter os (aggressive, måske med lidt LAG image grundet dynamik) vel på knappen med små-mellem par, SCs, one-gappers og High Card combos, samt AXs - men vi kan ikke helt afskrive de store par og AK synes jeg, da vi har en short (40bb) i big blind og han håber på et squeeze derfra eller SB netop fordi scenariet vi better, han flatter er sket nogle gange allerede.

Flop er vel standard, da hans range er bred og vi ikke vil overlade initiativet til ham med vores ok hånd oop - vi skal dog forvente at han spiller tilbage og derfor caller vi naturligvis også hans reraise. Det interessante her er dog at det der justifier call af hans hejs er, hvis en relativt stor del af hans range er luft. Det betyder også at hans range stadig er ret åben imo. Det er også derfor vi må c/c turn, på hvad vi forventer er en blank, som han skyder.

Turn virker som det afgørende punkt for hånden og grunden til det er ikke kun hans action, men deriomd Qen. Hele grunden til at hånden bliver svær er netop at det er Qen. Med den bredde range vi har indtil turn, splitter Qen ikke equitien. Det at han checker bag ved giver faktisk stadig ikke megen mulighed for at narrow hans range, selvom vi må gå ud fra at han better alle hænder uden showdown equity - men det kan også være at han bare giver op?

River completer et par draws, men den er stadig svær.

Så er helt enig med AB kan jeg se: "...Jeg better nok selv river, men hvis jeg ikke gør, så bliver det En meget close feel beslutning mellem fold og Call. Så tidligt i sessionen kigger jeg ham nok lige op og tager en note.."

:)


damster

11-01-2010 12:19 #13| 0

Thyssen, dit argument er helt korrekt, men det skal holdes op mod at villain sjældent bluffer i det her spot. Den primære grund til at han er polariseret er, at jeg tror han better de hænder på turn.

11-01-2010 12:48 #14| 0

min erfaring her er at folk caller alle hænder de vbetter for value... Synes sgu altid jeg bliver kigget op når riv går c/r efter turn er chck/check...Ingen tror på den linje mere...

Dunno om du skal call/fold... Find dit threshold for ikke at være exploitable, og vurder hvor T7s ligger...

11-01-2010 14:20 #15| 0

Hvis vi antager, at bunden af din CRAI value range i billetten er AQ og villain vidste dette, kunne jeg godt se meritten i at sætte stakittet ind med din hånd, men i og med, at villain er ukendt, er jeg ærlig talt mest til et fold, hvis vi kan blive enige om, at villain nærmest aldrig VB'er dårligere.

Som andre dog har gjort opmærksom på, kan der for meta game purposes/generel nysgerrighed være en ide i at betale for info her vel vidende, at vi nok meget sjældent er bedst.

11-01-2010 15:25 #16| 0

Hvad er bunden af folks c/r river range her ?

13-01-2010 19:19 #17| 0
OP

Bunden af min value c/r river value range maa vel vaare AQ.

Da jeg sad i spottet, gik mine overvejelser enten paa et shove eller fold. Jeg var ret overbevist om at min haand ikke var god, specielt den tidligere dynamik taget i betragtning.

Mine planer med et shove skulle vaare at faa villian vaak fra marginalt bedre haander end min egen, saasom 88 , 99 , QX og til tider TT. Haander der alle vil vaare svaare - men langtfra umulige at kalde et c/r med.

Jeg endte med at shove, Villian kalder efter lidt betaankningstid med 67 og jeg tager hjem. Konklusionen maa vel vaare at jeg repraasenterer for tyndt til at at virke trovaardig, i saardeleshed med vores tidligere clashes i mente.

Tak for input folkens!

13-01-2010 19:22 #18| 0

Fantastisk, jeg håber, han gik på tilt :)

13-01-2010 21:11 #19| 0

Du er en chef alligevel... :P

13-01-2010 23:08 #21| 0

Jeg kan ikke helt finde hoved og hale i villains riverbet, er det bluff eller pææænt tynd value?

14-01-2010 22:44 #22| 0

@Sasuke: Lidt et underligt spørgsmål, når hero's betrange bør være >> cr range (i øvrigt vil jeg nok selv bette T7 her).
I øvrigt grimt for villain at han inducer fisken med den dårligste hånd :-|

/AB

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar