5/10, Kan man folde et fuld hus paa river?

#1| 0

Vi har vaeret haarde mod hinanden idag. Villain og jeg. Villain er dygtig nok. Derfor har vi ogsaa fundet det kreative spil frem mod hinanden. Nu er det jo et overbet vi laver paa river. Der er altsaa ikke saerlig mange der har kugler nok til at komme ind over med en 3bet bluff. Kan man tillade sig at folde sin fulde hus her?

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $10(BB) Full Tilt
SB ($1,444)
Hero ($1,045)
UTG ($1,000)
UTG+1 ($1,010)
CO ($1,327)
BTN ($1,219)

Dealt to Hero 4 K

fold, fold, fold, fold, SB calls $5, Hero checks

FLOP ($20) Q J 4

SB checks, Hero checks

TURN ($20) Q J 4 K

SB bets $20, Hero raises to $40, SB calls $20

RIVER ($100) Q J 4 K K

SB bets $60, Hero raises to $320, SB raises to $1,394 (AI), Hero?

11-12-2010 08:01 #2| 0

1. Hader dit turnclick

2. River er betalt fordi: Han completer preflop, tvivler jeg stærkt på han ville gøre med KJ og KQ med den dynamik du beskriver, jeg synes mere han ligner en overspillet T9/Kx :)

11-12-2010 09:22 #3| 0

som Mads, og dygtig nok villain der completer SB? wtf

11-12-2010 09:43 #4| 0
OP

Man completer for at komme ind i situationer modstanderen ikke er vant til at spille. Man mixer saa nogle limp reraises ind med baade rigtige handsker og og andre dele af ranglen. Det er en af maaderne at spille mod aggressive 3bettere. De goer det paa nosebleed, men det er ikke rigtig kommet ned i high stakes endnu.

11-12-2010 10:59 #5| 0

er du egentligt vindene på nl1k?

11-12-2010 11:12 #6| 0

Hm, jeg tror ikke du skal være så bange for at være beat.. Selvf dels fordi der kun er 6 kombis i spil der slår dig ;) .. Men specielt også fordi din hånd er markant underrepped, og det kan villain sagtens prøve at udnytte med et halvtyret bluff.

11-12-2010 13:00 #7| 0

Bet flop, gør noget andet end at click på turn...

11-12-2010 17:17 #8| 0

100& betalt

Jeg tror han rester med en del dårligere hænder end din - for value.

Jeg kender dig ikk så godt og det kan godt være du er en chef, hvor jeg ikke kan følge med, men hvis jeg er villain, så ligner du ikke den bedste spiller med et turnklik og overbet riverraise mod hans formodede 60& value bet.

Faktisk ligner dit i min bog et dårligt spil fra en fisk - no offence - det kan være du er på et level, hvor jeg ikke fatter, hvad der foregår.

Og som andre nævt er det kun 6 KQ/KJ combos du ikke vil se - men skulle han limpe ind i din BB med dem? Så kan han i hvert også sidde med AT/T9 og gøre dette, tror jeg.


Er du typen der tidligere har bettet et bustet draw ved bordet og blevet kaldt? Hvis ja, insta snap imo. :)

11-12-2010 19:47 #9| 0
OP

Jeg spillede denne session med table ninja. Table ninja har jeg programmeret til per default at vaelge 80% pot paa flop afrundet til naermeste halve blind. Hvis musen kommer ind over hurtigt, saa naar table ninja ikke altid at opfange dette. Det kan ogsaa vaere fordi jeg genstartede table ninja. Jeg husker ikke grunden til hvorfor det blev til en CIB (click it back). Jeg foretraekker klart en stoerre turn raise size. Jeg har dog ikke noget imod en click raise. Det er noget jeg tit goer. Man faar folk ud i et territorie, hvor de ofte ikke ved, hvordan de boer reagere.

Aktuelt viste han KJ op. Der er formentlig mange herinde, der vil mene han spillede haanden meget skidt. Aktuelt fik han alle skillinger til midten med den bedste haand og 100% vinder chancer. Det er faktisk en af de ting jeg gerne vil diskuttere. Langsomt spil paa turn med gode haender. Hvorledes og hvornaar. Men der er mange herinde, der ikke bryder sig om den stil. Jeg mener nu, at "gummi" stilen er en vigtig del at have med i sin bagage paa store traekker borde.

I selve situationen husker jeg mig selv. Jeg sad og sagde til mig selv. Han sidder med Kx. Han vil ikke kunne folde til et over bet. Derfor overbyd potten. Og jeg overboed potten. Og jeg taenker til mig selv inden. Hvad nu hvis han kommer ind over med en reraise AI? Jeg har aldrig set noget goere dette med en bluff. Saa har han formentlig FH. Jeg havde besluttet mig for at folde. Men ville han spille 2par plus paa den maade paa turn? Der ud over, hvis han spiller 2 par paa den maade, saa kan han jo ogsaa have underhus, selv om disse ofte preflop raiser floppet.

Table ninja er et add on program fra holdem manager. Det er lovligt at bruge paa stars og full tilt.

11-12-2010 19:48 #10| 0
OP

Og saa synes jeg det er en rigtig god kommentar AB kommer med. Der er kun 6 combos der vinder over mig.

11-12-2010 21:03 #11| 0

Af ren interesse, så kunne jeg godt tænke mig at høre om du har spillet dig op igennem taksterne, eller bare er hyggespiller som har mange penge og spiller højt ? :)

11-12-2010 21:33 #12| 0

Det lyder tildels som om du lavet en fejl med dit klik, men også at du tit gør det og ikke synes det er et dårligt play i situationen..
Hvad får du ud af et klik her, andet end at bygge pot, give odds til stort set alle draws at kalde og ikke vide hvor du er i hånden?

Du er kæmpe underrep, ved ikke hvordan din spillestil har været andet end "tricky". Men du repper vel ikke andet end Kx eller bustet farve/bluff. Så synes klart den er betalt på river.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar