5/10, Combo draw mod nit

#1| 0

Knap 100 haender paa villain. So far har han nitty PF Stats.

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $10(BB) Full Tilt
Hero ($1,370)
BB ($1,000)
CO ($1,384)
BTN ($3,644)

Dealt to Hero 9 Q

fold, fold, Hero raises to $25, BB calls $15

FLOP ($50) 3 J T 5

Hero bets $40, BB raises to $130, Hero calls $90

TURN ($310) 3 J T 5

Hero checks, BB bets $190, Hero ?

10-12-2010 18:48 #2| 0

Jeg spiller ikke på så højt et limit som dig, så du skal nok ikke tage mig indlæg alt for alvorligt men:

Det ville være nemmere at få en dialog igang, hvis du først melder ud hvilken range du mener villain har osv. Du skal kalde 190 for en pot på 500, og du har vel 30-35% for at ramme nuts her.

Fold er vel næppe en mulighed. Spørgsmålet er vel hvilken linje vi tager her, for at få ham ind hvis rammer?

11-12-2010 12:14 #3| 0
OP

Jeg taenkte saadan lidt ala: "Han er en nitte. Vi kommer ind med en coinflip, eller vi kan vente paa bedre turn og river kort. Han sidder og venter laenge paa sine haender. Han vil ikke vaere i stand til at folde sit over par plus, naar jeg rammer et af mine traek. Jeg kalder ham ude af position og donk better, naar jeg rammer.

Naar det er sagt. 100 haender og saette en villain som nit. Det er langt fra nok. Det er nok, hvis villain har en vip paa over 50. Saa kan vi se han er en fisk. Men hvis han har en VIP paa 15 efter 100 haender, saa kan han sagtens have haft ramt nogle kolde kort og rent faktisk vaere en dygtig TAG.

Jeg kaldte turn ogsaa. Villain tankede og checkede river bag om og viste A4o op. Jeg fortroed straks, hvorledes jeg havde spillet min haand. Jeg ser for tiden en del Phil Galfond videoer. Han lavede en site tourne paa 5/10. Han mener noeglen til at crushe 5/10 ligger i at raise en masse turns. Det tror jeg, at jeg vil eksperimentere lidt med.

11-12-2010 12:25 #4| 0

Jeg 3-better floppet og kommer allin. Vi er OOP med dame høj... Vi ender ofte i den situation du skitserer hvor vi check/caller to gange, giver op på river og taber til et eller andet random (ace high, KQ, 66 eller lignende).

Havde vi haft position og/eller nut flush draw, så kan en passiv linje være bedre.

Turn check/shove kan også være fint, men er nok bedst mod formodede banditter.

Jørn

11-12-2010 12:45 #5| 0

No offence, men ffs, hvor går det ned ad bakke for analysetrådene for tiden.

@OP:

1. Hvad er dine stats på villain? Er de meget hemmelige?
2. Hvordan er dine egne tanker om din linje so far?
3. Hvilken range vurderer du villain til at have?

@JohnJohn:

You're kinda stating the obvious here, sir. Du har ret i, at hero skal calle $190 for at vinde $500. Det kan vi godt læse os frem til. Og ja, fold er ikke en mulighed, så vi skal vælge mellem de to tilbageværende options. Surpriiiiiise.

@hånden:

Jeg er med Thyssen her. Cbet/3bet og realisér din formodede FE. Som spillet på flopperen cr jeg turn ind. Vi repper sindssygt stærkt og bør derfor få villain til at folde en stor del af sin range.

11-12-2010 15:05 #6| 0

Enig med Thyssen

Vil også gerne fyre den ind på flop, det er squ en dejlig handske :)

11-12-2010 15:33 #7| 0

Du bet-kalder med AKs i den anden tråd, du bet-kalder med Q9s her.
Kæmpe draws, hvor du kan blive blæst af banen på turn i begge spots.
Nu er jeg godt nok ikke cashgame spiller, men undrer mig meget over din manglende aggresivitet.
Troede sgu 5/10 var ganske hårdt online, skal man ikke tænke lidt i ranges?
Hvis du er ny på de givne stakes går der jo ikke længe inden folk opdager at du åbenbart er ret passiv med kæmpe draws, så når du endelig bet/repopper et flop har du sets tilbage i din range eller?


11-12-2010 15:42 #8| 0

med på jungle, kæmpe skal have gaaas, du virker noget passiv generelt

11-12-2010 18:02 #9| 0

Selv nits på 1000NL kan finde ud af at udnytte sit image og derfor raise med andet end sets her. Du har verdens nemmeste skub på floppet. Din modstander kan sagtens have et semi bluff der har god equity mod din handske, og som du kan få til at smide her, og skulle du være oppe mod et set har du stadig godt 42% equity. Thyssen har skitseret problemet i et flop call oop.

11-12-2010 19:30 #10| 0
OP

Mod en villain vi saetter paa en tight range. Er vi stadig gamler happy mod dem? Eller kan det vaere en ide at slappe lidt af ind i mellem?

11-12-2010 20:42 #11| 0

@allwind

Det er jo ikke at være gambler happy når du i worst case scenario har 42% equity, er favorit mod top 2 par, og kan få ham af en del hænder der har ok equity mod dig.

Som Thyssen siger:

"Havde vi haft position og/eller nut flush draw, så kan en passiv linje være bedre"

Og det han siger med det er at du ikke har visibility i hånden eftersom ingen af dine draws er nut draws (bortset fra spar konge og de 4 ottere). Ved at vælge en passiv linie kommer du ud i en masse situationer hvor du ikke ved hvor du står senere i hånden, samtidig med at du er oop og derfor er det langt langt bedre at reraise på flop

11-12-2010 23:39 #12| 0
OP

Antagelsen var forkert. Men lad os antage, at vi er mod en nitte post flop. Saa vil jeg lige proeve at kigge paa lidt matematik.

Her er en poker stove range:
Hand 0: 48.673% 48.55% 00.12% 16343 40.50 { Qs9s }
Hand 1: 51.327% 51.21% 00.12% 17236 40.50 { KK+, QcQd, QcQh, QdQh, JcJd, JcJh, JdJh, TcTd, TcTh, TdTh, 33, AsKs, JcTc, JdTd, JhTh, JcTd, JcTh, JdTc, JdTh, JhTc, JhTd }

Jeg vaelger at villain fortsaetter med denne range. Det kan ogsaa ske, at villain fortsaetter med AJ, KQ, Axs FD, som ikke er med. Uanset er det ret coinflip agtigt paa floppet. Det vi gainer her og nu ved at 3bette dette flop er "fold equitien" i sig selv, eller de gange villain raise folder her. Hvor ofte tror vi, at en nit raise folder et flop som her? Og hvad er hans raise call range her? Lige nu, fordi saa bliver matematikken saa meget lettere at lave. Saa vil jeg give 0% i raise fold range og 0% i raise call range. Saa giver det os cirka 0$ i $EV.

Lad os kigge paa, hvad der sker, hvis vi fortsaetter og rammer senere.

Flop:
Der kommer 130$ i potten fra hver af os med 47$ doede penge i potten. Disse penge er neutrale fordi de er coinflip agtige.

Turn:
Der er 307 doede penge i potten. Her begynder det at blive svaert og rigtig kompliceret for os mennesker. (Jeg mener der er noget software paa www.propokertools.com/ der kan hjaelpe. Man skal melde sig i kontakt formen og vente paa de kontakter en. Jeg er paa vente liste til at faa en download.) Anyways. Hvis det er en blank turn som fx. 6. Saa har vi cirka 33% mod den givne range. Hvis det er 3 har vi 66-77%. Hvis vi rammer et ikke parrende under flush kort har vi 90%. Hvis vi rammer K har vi 88%. Er der nogen der kender et vaerktoej, der kan udregne den slags ting her?

Jeg mener bare. Der er 2 bets tilbage og ikke 1 bet. Hvis vi antager at villain range er stram eller SF. Saa kan vi check calle floppet med neutral forventning. Vi kan faa skillinger rigtig godt ind (knap 90%) og alle sammen naar vi rammer. Og vi kan faa faerre skillinger ind, med (33%) vinder chancer og folde resten af stakken paa river med 0%, eller faa de sidste skillinger ind positivt. Der er 15 ud af 47 usete kort vi kan bruge. Og vi faar saa pengene ind naesten 90% vinder chance i gennem snit, naar vi rammer, og ellers kommer nogle af skillingerne til potten med 33% vinderchancer, med implied odds til river. Hvis villain er stram og straight forward postflop. Jeg kan ikke se, at det skal vaere skidt at bet kalde og saa check kalde turn. Hvis villain var TAG eller LAG, saa ja, saa faar vi pludselig en (bredere) bet fold og bet call range.

Det jeg gerne vil have hjaelp til er. At komme med en slags udregning mod en tight range. Hvad har vi af forventede $, hvis vi check kalder? Hvad har vi af forventede $, hvis vi reraiser? Hvor mange procent, skal villain folde for at vi 3bette her?

12-12-2010 10:17 #13| 0

Hvis villain er nit, så er dine implied odds mindre end normalt, hvilket gør det mere attraktivt at semibluffe.

Jørn

12-12-2010 10:36 #14| 0
OP

Hvis vi spiller mod en, hvor vi har fold equity. Saa er jeg enig med dig Thyssen.

Hvis vi spiller mod en, hvor vi ikke har fold equity. Saa foretraekker jeg at kalde.

Jeg kunne godt taenke mig et poker vaerktoej, der kan putte det hele ind i skemaer for mig, saaledes, at jeg kan give villain forskellige ranges. Saa kan jeg se, hvor meget rigtig eller forkert, det saa bliver at goere de forskellige handlinger under de givne forhold.

12-12-2010 11:00 #15| 0

@ All
Synes altså du tænker poker forkert, og har en del fejlantagelser i dine posts.

Hvis du er favorit til at vinde potten mod hans range, du sjældent får særligt meget action når flushen f.eks. completer, og du ofte bliver nød til at lukke ned på blank turn, og du også samtidig gerne vil have action en anden god gang når du har topset etc. etc. så bliver du sgu nød til at hamre lortet ind her.

Du beskriver dig selv som tricky osv, men på mig virker du utroligt passiv, og jeg har meget svært ved at se dig slå NL 1k med de tanker du har i dine 3 posts, men jeg kan obv tage fejl!

Hvilke stats har du selv?

12-12-2010 14:16 #16| 0
OP

@Jungle
Jeg synes du har nogle gode pointer med balance. Vaer opmaerksom paa, at jeg interesseret i at have en check call or bet call range ind i mellem. Derfor mener jeg selv, at jeg ind i mellem boer balancere mig selv med bredere dele af min range. Jeg har tidligere haft en AF paa alle streets paa 5. En af maaderne med at faa AF ned paa er ved at kalde mere. Saa er det jeg kommer ind i nogle underlige spots som her.

Mine Stats? Jeg skifter stil mellem og inde i mine sessioner. Nogle gange er jeg en nit PF, andre gange er jeg LAG. Overall spiller 21/17 og 3b/SQ 7%. Hvis der er aggressive 3bettere bag om mig, saa limper jeg ofte med ideen at merge min range med haender der kan limp reraise. Jeg LR ogsaa med haender der ikke kan klare at blive 4b. Det er en ide ogsaa Phil Galfond spiller med. Han mener ikke det er optimal game theory. PG mener, at det er lukrativt, at faa villains ud i nogle situationer de ikke er vant til.

Aktuelt missede jeg foelgende. Villain har nitty stats, men sample size er kun knap 100 haender. Hvis denne sample size havde vaeret 1000 haender med nitty stats, saa tror jeg, at mit spil er fint. Jeg tror overseelsen maaske skyldes at jeg spillede for mange borde i for mange timer.

Jeg takker for alle konstruktive forslag. Jeg vil proeve at foelge kombinations raad. At raise turns med en bredere range og oftere.

12-12-2010 16:33 #17| 0

Vi er nok alle enige i at du kan komme ind på floppet uden at tabe penge. Jeg er generelt enige i de hvad de andre skriver men vil lige komme lidt lidt input (ikke så meget nyt ift hvad de andre allerede har postet).

Du prøver at finde ud af hvornår villain er tight nok og din fe bliver så lille det er mere profitabelt at calle. Det er fint nok, for det spot findes bestemt, i hvert fald helt sikkert i teorien. Mod en bekræftet (større samplesize) 12/3/0,9'er med Won@SD på 65%, som ikke er set raise andet end godt overpar eller 2par+ vil jeg umiddelbart skyde på at din linje er fin.

Der hvor jeg synes du laver fejl i din analyse i det aktuelle spot, er at du undervurderer din fe, og du overvurderer dine imlied odds som Thyssen også nævner.

Hvis villain er så tight at du ikke har noget fe stort set er han nok også tight nok til at lukke ned /potcontrolle på nogle af dine outs. Hvis turn kommer en spar, især As kan villain sagtens checke KK uden spar og JT bag, og måske får du ikke flere bets ind overhovedet hvis river falder en 4 spar eller på anden måde completer en masse.

Det er ret omstændigt at lave fulde beregninger over hvor meget du kan forvente at vinde på de forskellige turn og river kort, men det er ikke svært som sådan efter at opstille beregningerne, bare en masse fodarbejde, det svære ligger selvfølgelig i at vurdere din fe og forventede betaling på de forskellige turn/rivers.

Som du selv har erkendt er 100 hænder hænder ikke nok i dette tilfælde til at sætte villian som så tight så vi har så lidt fe. Jeg kan sagtens få ekstrem passive nitty stats på mine første 100 hænder mod en af mange grunde. F.eks hvis jeg lige har startet session fordi jeg tilfældigvis åbner software og ser nogle gode seats og så skal bruge lidt tid på at lave kaffe og gå på wc indtil jeg er helt klar til at spille fokuseret. Måske sidder jeg og surfer lidt mere mens jeg venter på flere borde eller måske er jeg bare megatight lige den time og får ingen hænder.

Et andet lille godt råd er til måden du taster villains range ind. Jeg kan se at du har siddet og fravalgt alle comboer hvor Qs eller 9s indgår (valgt QcQd, QcQh, QdQh f.eks). Pokerstove fjerner selv de comboer han har med Qs, så du kan bare taste/trykke QQ og få samme resultat.

TT+,33,AsKs,JTs,JTo giver samme resultat som din range KK+, QcQd, QcQh, QdQh, JcJd, JcJh, JdJh, TcTd, TcTh, TdTh, 33, AsKs, JcTc, JdTd, JhTh, JcTd, JcTh, JdTc, JdTh, JhTc, JhTd.

Så der kan du i hvert fald spare lidt tid og besvær og fejl :)


Synes ellers det er dejligt at du poster en masse hænder. Vi tænker/spiller poker ret forskelligt, men det giver bare en masse ting at tænke over på en anden måde.

15-12-2010 21:36 #18| 0
OP

Jeg kan foelge i deen med at have fold equity, og det er lettere at blive betalt, naar man saa har en rigtig handske.

Jeg vil gerne vide. Er der nogen der er interesseret i at have en bet call og/eller check call range paa dette flop? Og i givet fald, med hvilke type haender? Og er balance noget der boer vurderes?

16-12-2010 02:03 #19| 0
Pokernets ME vinder !

wow'er totalt over den her tråd.. Lyt til alt hvad Thyssen har skrevet, det er mere eller mindre spot on.

16-12-2010 04:22 #20| 0

@allwind

Hvilke netværks spiller du på?

Har først set tråden nu, men det er da imo det mest standard 3bet/get it in på floppet nogensinde. Du snakker om at balancere din ch/call-range, men det er imo ret skidt mod en nit oop, der lukker ned for meget action, når flush/straigthkort completer.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar