50/50 turn spot

#1| 0

Villan er abc reg der sit outer hvis det er HU, BTN er fisk


Hand Information
, 50 BB (3 handed).

Table Information
Seat 3: vlado191 ($5276) Small Blind
Seat 4: Hero ($11785.9) Big Blind
Seat 5: denfinahestn ($11954.4) Dealer

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $49)
denfinahestn: FOLD
vlado191: RAISE $150
Hero: CALL $100

Flop(Pot: $299)


vlado191: BET $250
Hero: RAISE $1000
vlado191: CALL $750

Turn(Pot: $2299)


vlado191: CHECK
Hero: ?????


Hero
[replay]15037[/replay]

Redigeret af AlexKP d. 09-01-2013 14:58
09-01-2013 15:19 #2| 0

ABC reg :bet/fold, Han dykker nok op med OESD ,Jx, insidest8draw, KK og AA med backdoor/gutshot .... alt andet der har dig slået vil han spille hurtigt på turn.

Vi er god men har så svag EQ at vi nok må bette for protection/gratis river hvor vi ofte checker bag ved.

Det tænker jeg sådan her om morgen.

Hvordan tænker du? Vi fået SD value og vil gå for potkontrol/ikke vil bet/fold turn?

09-01-2013 15:22 #3| 0

Edit: Jeg fejllæste hh. Jeg troede KP var 200bb dyb

Redigeret af HolchKnudsen d. 10-01-2013 15:40
09-01-2013 17:32 #4| 0
OP

Hvilken seize vil i b/f turn? Og hvad syntes i om de odds vi så får?

09-01-2013 20:40 #5| 0

Shait det er close, jeg tænker lige lidt over den.

09-01-2013 21:49 #6| 0

Tror det er likely at han har OP+56 eller TP+56.. +1600$ vil gi et fold.

10-01-2013 09:34 #7| 0

Kunne være rart med information omkring følgende emner:
- image for jer begge; hvordan ser vlado dig ?
- CR % for vlado

Problemet er jo at der ikke findes andet end 7 og 2 i dækket som ikke med stor sandsynlighed vil forbedre vlado's hånd.

Hvis han er ABC reg - men ikke kan lide det HU, så vil jeg tillade mig at hælde til at han er til den passive side(ifht. hvad det normalt kræver at være i HU/3-handed play).
Da du jo har spillet en del HU forventer jeg at du er til den mere aggro side - hvilket han også ved.
Med de image en mente vil jeg forvente at vlado stikker ud på river hvis du chekker turn. Men hans passive tendenser i shorthanded play vil måske bevirke at han ikke gør det med air ... og at han chekker TP ned i et håb om at den er god.
Omvendt tror jeg han vil folde de svageste af hans draws som ikke har fået forbedret chancer via backdoor draws - og at han CR de stærke draws.

Desværre er stacksize lidt ubehageligt da der ikke rigtig er et fornuftigt udstik der ikke vil gøre et CR til allin - og vi så er priced in.

Tror ikke vi har nok foldEV ifht. til at blive priced in mod hans bedre range hvis han CR allin til at det er profitabelt at bette ud.


Lidt afhængig af hvordan vlado reagere på små udstik - f.eks. $700 i det givne spot - så vil jeg chekke bag og håbe på at han ikke stikker ud på river uden at have ramt.

10-01-2013 09:37 #8| 0

Damn - glemte en detalje som kan påvirke os ....

Hvor meget betyder det for dig - og vlado - at dække fisken på knappen ?

Det har jo lidt betydning for hvor løst vlado vil skubbe for at få en stack der matcher fisken - og derved påvirke yderlige i retning af et check på turn.

10-01-2013 15:50 #9| 3

Mit første indlæg var skrevet på den præmis at hero var 200bb dyb med villain. Det er hero obv ikke og det påvirker oplagt min holdning til hånden.

Jeg vil tro det er et super tæt spot. Hvis vi siger ~1400, skal vi bruge ca 25% eller 26%. Han skal sq ikke have mange AA86, KK84, AJ65, AJ84 etc etc i sin range for at vi har det.

Jeg vil have utrolig svært ved at bet/folde denne her med mindre villain er ekstremt ubalanceret og c/r en meget stærk range.

Omvendt skal vi heller ikke opsøge tynde beslutninger for 100b mod reg'en når vi er 200bb dyb mod fisken.

Jeg tror jeg checker bagude for at beskytte de 200bb mod fisken, selvom det helt oplagt er et røv irriterende spot at give et gratis kort, da en stor del af hans range har 30%-45% equity. Var vi kun 100bb dyb med fisken bet/kalder jeg en 1500'ish og har det fint med det.

100bb dyb er jeg i øvrigt ikke sikker på jeg tilføjer denne hånd til min semibluff range på floppet. Med mindre villain cbet/folder alt for meget

10-01-2013 16:20 #10| 3

Kan ikke huske at jeg nogensinde har givet udtryk for det, men jeg virkelig dine analyser, HK. I de fleste PLO tråde, scroller jeg ned til dit indlæg og konkluderer at jeg er enig.

I dette tilfælde er jeg glad for at du korrigerede dig selv. Din oprindelige plan med at B/F var rigtig skidt givet potodds. Aktuelt realiserer jeg vores positionsfordel ved at checke bag og vurdere river. V's range er vægtet imod 1 par+str8 draw type hænder (30-45% eq hænderne). Når vi checker, vil V opfatte vores range som værende samme type, hvilket øger sandsynligheden for at han laver fejl på en river, som vi i øvrigt har fornøjelsen af at spille ip.

Jeg føler dog at du lægger lidt for meget vægt på at bevare 200bb stacken imod "fisken", når det er nok til at ændre din beslutningsprocess her. Det er dog muligt at jeg lader mig farve af at KPs såkaldte "fisk" er en rimelig klar vinder, både i NLHE og PLO, dog over en begrænset sample: www.pokertableratings.com/ongame-player-search/DenFinaHestN

10-01-2013 16:49 #11| 0

Gode indlæg AlexKP.

Keep them comming!

Jeg følger dem med glæde, foreløbig fra sidelinjen.

10-01-2013 16:51 #13| 0

@ Kipster

Takker for de pæne ord. Men kan du ikke sætte dine penge hvor din mund er og stake mig til 10/20 så? ;)

Jeg er ikke bekendt med fisken og det er oplagt, at hvor fisket han er påvirker værdien af at beskytte vores stack. At stack protection tilter min beslutning fra bet/kald af til check back er sådan set bare et udtryk for at jeg synes det er en super tæt beslutning KP har. Det fik jeg vist ikke formuleret præcist nok. Bet/fold er vi helt enige om ikke er en option med mindre villain som sagt c/r en meget stram og stærk range

I øvrigt synes jeg KP bringer sig selv i dette lidt semi klamme spot ved at raise floppet. Afhængig af villain vil jeg tenderer at flatte floppe i stedet. Med en højere SPR og position får vi imo bedre mulighed for at udspille villain end når vi raiser og bringer os selv i det her spot med SPR omkring 2

Hvis jeg raiser floppet mener jeg også vi bør size lidt mindre til 800'ish. Det giver os oplagt en lidt bedre pris på vores semibluff og det giver lidt mere manøvre rum på alle de turns der giver os en marginal handske

Redigeret af HolchKnudsen d. 10-01-2013 16:52
10-01-2013 17:45 #14| 0

HK: Add mig på fb

10-01-2013 18:01 #15| 0

Saa er der doemt bromance

10-01-2013 18:14 #16| 4

U Jelly? :D

10-01-2013 18:18 #17| 0

I situationen tænker jeg at valuebette $800 - dvs. at hvis han kalder var bettet et valuebet for at holde hans draws/et-par inde. Hvis han raiser, så var bettet et sunkbet.

Bettet er med vilje sat lavere end $1.000 så vilian har noget at undre sig over.

10-01-2013 18:51 #18| 1
HolchKnudsen skrev:
U Jelly? :D


Ja, naturligvis! Der er ingen herfra, der nogensinde har spurgt mig om facebook additions :(

Hvad angaar traaden er jeg enig med HK om flop raise sizing.
10-01-2013 18:54 #19| 0
OP

Jeg venter lige med at komme med mine egne tanker indtil efter hånden.

I spottet vælger jeg at checke bagpå..

River 2 Pot: 2299$

Villan bets 1750$

Hero: ????

10-01-2013 19:02 #20| 0

Jeg havde callet selvom det raise skriger langt væk af: "Jeg har JJ og håber på du reraiser/Alliner." :)

Hans raise sum virker lidt mærkelig :S.

10-01-2013 19:08 #21| 9

@ pokerheh

Add mig på Face

10-01-2013 19:19 #22| 0
AlexKP skrev:
Jeg venter lige med at komme med mine egne tanker indtil efter hånden.

I spottet vælger jeg at checke bagpå..

River 2 Pot: 2299$

Villan bets 1750$

Hero: ????


Har du en bluff-range i dette spot generelt? Forventer du at villain tror du kan bluffe ved et ship? Forventer du at villain VBer feks KK56?
11-01-2013 00:17 #23| 0

Synes helt klart også checkback på turn virker som det bedste spil. Flopraiset synes jeg også er sexet

Din linie bliver helt fucked på river hvis du jammer og derfor kan jeg godt somehow lide det selvom vi overrepper. Det eneste minus jeg kan se er hans riversizing der vægter imod enten et missed cr der vil se bluffish ud/ han ikke forstår din range er vægtet imod svage holdings/draws eller bare luft.

Tror jvf sizingen der er nuttish/luft jeg vælger flatcallet, en lavere sizing og så skriger jeg marmelade for value pga wtf faktoren og han så oftes vil betale med Jx, 1p hænder / OP

11-01-2013 08:04 #24| 0
AlexKP skrev:
Jeg venter lige med at komme med mine egne tanker indtil efter hånden.

I spottet vælger jeg at checke bagpå..

River 2 Pot: 2299$

Villan bets 1750$

Hero: ????


Jeg forventer faktisk mange gange at se V viser AA op her - formodentlig en suited AAxx som han ikke ville spille for hårdt på floppet, men heller ikke folde til det første raise. Ligeledes vil han se om han kan samle lidt flush draw EV op på turn.
Når du så chekker turn ser river jo ud til at være en blank, og han håber nu på lidt value ud af Jx hænder og QQ/KK

Jeg vil forvente at vi høre fra V på floppet hvis han sidder med set, da han i praktisk er allin hvis han raiser pot på floppet.

Tror dog godt han kan finde ud af at spare de sidst $$ hvis vi raiser, så der får vi kun et call fra hænder som slår os.

Et call må være rimeligt her.
12-01-2013 02:28 #25| 0
Pokernets ME vinder !

Jeg er lidt splittet omkring river som spillet. Vores range bør perceivably aldrig kunne bluffe, hvorfor det nok ikke er godt at raise denne hånd for value. Vi har dog samtidigt svært ved at reppe value, så jeg ved ikke om folk er i stand til at bet-folde det meste af deres valuerange vi slår, hmm.

Tror jeg holder det simpelt og flatter, det giver mest mening rent spilteoretisk i mit hoved.

Redigeret af walth d. 12-01-2013 02:31
12-01-2013 03:40 #26| 0

Hvad er der galt i raise fold på river ??
villian kan vel næppe bluffe indover (måske 1/1000) selvom der er no way han kan sætte os på en 2'r , jeg er ikke sikker på betsize men er det ikke et oplagt r/f spot da han stort set kun kan komme over toppen med bedre, og ellers misser vi da value fra alt for meget.

12-01-2013 03:43 #27| 0

kan godt se det er et rimelig dry board, og at vi faktisk sætter ham all in /comitter os med et reraise lol, mener stadigvæk det er det bedste..

12-01-2013 19:36 #28| 0

Givet en nogenlunde meningsfuld flop raising range, tror jeg turn check er væsentligt bedre end b/c, som endvidere er lidt bedre end b/f. Hvis vi derimod arbejder med exploitable raising ranges på floppet (givet abc-reg, der cbetter for meget, etc.), er det nok bedre med b/c, men jeg vil ikke anbefale som en strategi mod gode spillere.

River er et raise for at beskytte os mod locked situationer, hvor villain lemfældigt kan vb alle overpairs og aldrig forvente at blive raiset af den bedste hånd.

13-01-2013 00:48 #29| 0

@Asger_b

Er enig i alle punkter og synes den bliver nailet fint, både omkring flop og turn spillet.

Dog synes jeg, qua villains riversizing, at det kan diskuteres hvorvidt der skal jammes i spottet. Bettet virker for mig ikke til at være et overpar der søger value men enten en hånd der har misset et turn CRAI eller en airball der søger max FE. Ved ikke om du er enig?

Havde han budt en 11-1300ish så synes jeg mere det skriger af et overpar/marginal value og så sender jeg gladeligt butikken.

Kan sagtens se argumentationen for at beskytte i locked situationer. Hvis han er typen der bare auto trykker 3/4 pot i dette spot både med luft, value og marginal value uden tanke på heros range så bliver det også et valuejam herfra.

14-01-2013 09:39 #30| 0

Joeh altså, ham her er trods alt 50/50 regular, og selvom han ikke spiller så meget HU, så sidder han med i de fleste ringgame spil.. Hvilket altså nødvendigvis betyder, at han har rimeligt godt fod på, hvad han laver, og nok har færre af de der helt åbenlyse sizing tells/leaks.

14-01-2013 16:46 #31| 0

@AB

Ok - jeg er overbevist then. Jammer også river så i value.

KP - tanker?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar