50/100, river VB?

#1| 0

Hmm jeg har ikke spillet FL i et par år, så jeg blev lidt i tvivl om mit riverspil.

50/100 HU på pac. Det er anden hånd ved bordet.

Han åbner, jeg renakker AK, han caller.

Flop J 5 3 r

Jeg better, han caller

Turn 2

Jeg better, han caller

River 6

VB? Og caller vi et riverraise i så fald?

Og et andet sidespørgsmål: Kan i lide at CR'e turn for value?

30-09-2008 15:04 #2| 0

Jeg syntes det er svært at svare på uden at kende villian.

Dog vil jeg som hovedregel valuebette her efter han viser så meget svaghed. Jeg tror du ser AQ,A10 meget ofte her. Bliver du reraiset her forestiller jeg mig sjældent du er god med mindre i har en heftig dynamik.

Jeg valuebetter hver gang da jeg antager en villian som spiller en hånd passivt sjældent har dig slået her.

For at kunne svare bedre, ville det være super hvis du inddrog positionene hånden er spillet fra, samt hvor stor range han åbner de repsektive positioner?

30-09-2008 15:13 #3| 0

Du har A high og vil 3rd barrel vb'e ?

Damn jeg fatter ikk det der FL

30-09-2008 15:17 #4| 0

@Ketelsen

A høj er like nuts i FL ;)

30-09-2008 15:37 #5| 0

@Baczek

"50/100 HU på pac. Det er anden hånd ved bordet."

Aka. vi er 2 på bordet og vi har kun spillet 1 hånd før dette :-P

Men tak for comment, jeg er overall ret enig, bortset fra at jeg som std. bedst kan lide at calle et riverraise på 50/100, men dette ved jeg egentlig ikke noget om, da jeg ikke er FL spiller.

30-09-2008 16:52 #6| 0

sry turbo. Så ikke der stod HU :)

Det er et generelt standard play i FL på 50/100. Siden jeg nu er klar over det er HU, ændrer det sig også en del mht. riverraise da det udelukkende drejer sig om reads og dynamik. Men mod aggro spillere er det slet ikke umuligt du kan/er god AK høj i det spot.

Og ja - den skal valuebettes som spillet hver gang, med mindre din modstander er fra spanien og cold caller 3 streets med AJ :)

30-09-2008 19:48 #7| 0

LOL, han var fra Spanien...

30-09-2008 20:12 #8| 0

Synes det er fint

Jeg spiller ikke 50/100 på pacific men det lugter langt væk af at han har en marginal hånd med SD værdi.

Ja klart han kan godt have 2x aller A4 eller K4 here men som oftest vill han nok have semi bluffet en draw tidligere og hans passive linje gør at vi skal discounte Jx, 5x, 6x rimelig heftigt


Ikke at der er super meget value i dit bet. Jeg ser det også som et blocking bet da du ikke rigtig kan c/c river. Da hans range før river i den grad er marginale hænder har han ikke meget han kan bluff med mindre han laver A høj om til et bluff.


Jeg instacaller for øvrigt et raise mod en ukendt

30-09-2008 20:16 #9| 0

@Holch

you!

Du er 100% enig med mig i min diskussion med DTM tidligere på dagen over msn. (Som jeg iøvrigt håber joiner tråden, da han vel må betegnes som en FL chef).

01-10-2008 00:49 #10| 0

Hvor spiller DTM i øvrigt ? Syntes sjældent jeg ser danskere på de større FL stakes ?

01-10-2008 11:41 #11| 0

Tror ikke han spiller så ofte mere. Manden er blevet forretningsmand mere end pokerspiller. Men hvor han spiller når han gør, skal jeg ikke kunne sige.

01-10-2008 13:17 #12| 0

Forudsat den er i starten af matchen og forudsat spilleren er dygtig, er den valuebet pg.a. hvis du checker kalder du alle hans bets. Han better ikke hans As høje eller weird hænder her... hvis han er ok god. Hvis du derimod better kalder han med dem. Tilgengæld bluffer han nogle misset hænder, hvis du tjecker, men forudsat det ikke er alle missede hænder - er der flere han kalder med vil jeg tro.

Men det er lige til ølet, så det er første metagame overvejelse du får her, afhængig af hvad han sidder med...

01-10-2008 14:32 #13| 0

Jeg spiller ikke heads up, men mit normale spil her med to tilbage i hånden ville være check call.

Ved lidt lavere stakes vil der ikke blive bettet med alle hænder der slår dig men synet med alle. Derudover får du modstanderen til at bluffe enkelte gange.

Men jeg ved ikke helt om det holder ved så høje limits (hvor man nok altid vil bette med et par når der bliver checket til en) og ved HU spil.

02-10-2008 20:41 #14| 0

Helt enig med HK

Hånden er velspillet og den sætter dig op til tynde vb senere hen i kampen

03-10-2008 00:25 #15| 0

"Og et andet sidespørgsmål: Kan i lide at CR'e turn for value?"


Nej!


Og af flere grunde.

For det første er den turn ikke et videre godt kort for dig. Den rammer mange af de draws der skræller floppet og den giver draws til mange værre hænder. Mao er det ikke denne turn der gør din equity god.

For det andet er en sexy normalt ikke optimalt når du har 3-bettet PF. De fleste tænkende villains vil vide at din range når du checker netop er marginale hænder som gode esser og gode konger. Eller også en monster der vil være smart. Dette gør at villan's betting range hvis du checker er alt for god i forhold til din nut A high til at du har værdi i et raise.

04-10-2008 21:08 #16| 0

Result er, at jeg bettede og han foldede. Så ikke det mest spændende resultat :-)

05-10-2008 01:42 #17| 0

A høj imo

05-10-2008 07:30 #18| 0

Det eneste interessante spørgsmål er: Hvor tiltet var du?

05-10-2008 12:02 #19| 0

Heh, overhovedet ikke faktisk. Ok, måske lidt, da dem der sad og ventede på FL bordene ikke ville spille mig, men det skulle også være eneste årsag.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar