5000NL turn beslutning

#1| 0

Sidder og spiller 3 handed på Party. Modstanderne er SShattem og Grane som begge spiller semi frisk til. Har spillet ret stramt fra start af men er så småt begyndt at løsne lidt op.

SShattem folder på knappen.

Grane er i SB med 6k og jeg dækker i BB.

Får tildelt A8 og Grane raiser til 150, jeg kalder.

Flop(300): 689

Grane checker og jeg better 260, han kalder

Turn(820): A

Grane checker. Hero?



25-05-2007 12:41 #2| 0

Jeg ville bette 699 $ ud - tror ofte du er foran i den situation.

25-05-2007 12:43 #3| 0

Well mester, nu kender jeg ikke dine modstandere umiddelbart, men min intuition fortæller mig at du bør checke bag ved.

Grunden til det er at jeg ikke tror du får mange calls her. Enten folder han ellers skubber han... Hvis han folder mister du value på river og skubber han får du en svær beslutning...

imo...

damster

EDIT: Skubber = Raiser til en rivercommitment :)

25-05-2007 12:45 #4| 0

Vil aldrig give ham et gratis kort her.

25-05-2007 12:48 #5| 0

Synes egentlig ikke at checke bagved er et særlig godt move. Vi giver frikort til både et flush og et straightdraw her. Du er foran og det er med at få nogen penge ind. jeg skyder nok også omkring 650-700 afsted

25-05-2007 12:51 #6| 0

@alle

Ikke mange enige med mig :)

ok, men er vi enige om at vi folder til et skub fra ham på turn så?

damster

25-05-2007 12:54 #7| 0

Jeg ville helt sikkert også stikke ud her. Du er oppe mod et flush draw og straight draw som skodko skriver, så der er ingen grund til at satse og give ham et gratis kort.

Jeg better lidt under potten her og tager den hjem.

25-05-2007 13:03 #8| 0

Damster, ingentvivl om at han kan skyde os af to par her hvis vi better 3/4 pot hvilket gør det lidt røv at bette ind i en frisk villain på dette bord Hans FE er enorm mod en stram spiller, hvilket næsten comitter ham til at skubbe alle anstændige draws.

Med det rigtige read, kunne jeg godt finde på at checke den, selvom jeg mener det er et donket move.

25-05-2007 13:28 #9| 0

Er sgu stadig i tvivl;)

Enig i at jeg ofte er foran her og derfor bør bette. men som damster er inde på så har jeg på tidspunktet TAG skrevet over det hele så ved at bette overfor en tænkende frisk modstander så vil jeg ofte få en super svær beslutning hvis ikke han er så sød at folde eller bare at kalde.

Men jeg kan høre at de fleste er enige om at den skal bettes hvilket var det jeg ville vide.

Nå men jeg tænkte som møgtyren damster og checkede;)

River 7

Grane better 500, hero?

25-05-2007 13:33 #10| 0

bet turn, fold river og find et andet game

25-05-2007 13:43 #11| 0

@Live

Jeg kan ikke forstå din post tror jeg.

"ingentvivl om at han kan skyde os af to par her hvis vi better 3/4 pot hvilket gør det lidt røv at bette ind i en frisk villain på dette bord"

Han kan skyde os af hvis vi better og det gør vi så...? Er det røv at bette ind i en frisk villain her - men er det ikke det du vil?

"Hans FE er enorm mod en stram spiller, hvilket næsten comitter ham til at skubbe alle anstændige draws."

Hans FE? Hvem hans... Villains? Count sir o netop at han har spillet stramt i starten...


Ret: Semi frisk villain.


Det kan aldrig være et donket move at holde potten nede her - period. :) Det kan være marginalt dårligere en at bette for value her, hvis vi kender villain, men det gør vi jo ikke.


Vi ved ikke noget om hans preflop handrange fra SB...

Vi ved ikke noget om hans check-call handrange HU på et drawflop...


Så snart vi har set bare en hånd shown down fra villain er det en helt anden sag. Men vi har abolut ingen info om villain her udover at han spiller semifrisk (som jeg læser som mange pots men ingen hand shown down) til og det er jo rimelig svært at præcisere i et 3handed game, hvor vi må forvente at det gør de fleste solide spillere...


En anden ting er hvorfor skyde mere end halv pot på turn her? Det giver samme info og giver lidt mere råderum, hvis villain skulle give nakke... (ps. mit standard bet på turn er halv-pot+)

damster

25-05-2007 13:47 #12| 0

@CG
"Nå men jeg tænkte som møgtyren damster og checkede;)"

:)


@mandelir
"find et andet game"

Du kender de fyre her?



Tja, jeg caller jo de 500 her og kan godt lugte hans JT allerede.. :D


damster

25-05-2007 14:10 #13| 0

Som spillet folder jeg river -

Synet det er emormt weak ikke at bette turn i et game som dette.

I et 3-handed game mod 2 friske spiller skal turn bettes hver gang og vi vil ikke give free cards med så farligt et bord!

25-05-2007 14:37 #14| 0

Du skal bette turn...

TPTK som er det eneste vi er bange for better floppet da han er PFR det samme med FD

25-05-2007 14:39 #15| 0

Damster, læs nu ordenligt.

Selvfølgelig taler jeg om villains FE, og er egentlig ikke meget for at bette under pot ud i ham.

At give et frikort her er weakt ! men måske det bedste valg.

at bette ud i ham med 3/4 (eller et halvt som du vil) pot bet mener jeg tilgengæld heller ikke er en heldig situation, han bør klart hejse her med alle anstændige draws mod en stram villian (den stramme villian er selvfølgelig hero, nu når du bevist ikke vil forstå)

Hans likely holdings giver ham et nemt hejs hvis vi skyder det feeler bet af som mange taler for, og det kan vi aldrig kalde.

enten vil jeg checke og hvis der falder et kort der completer et draw er jeg færdig med hånden, især til et VB som han skyder afsted da 7éren falder.

ellers vil jeg overbette potten som jeg hælder til i dette spot.

25-05-2007 14:48 #17| 0

Prøv lige at se hånden fra Villains synsvinkel !

Villain checker og har sjældent open-ended eller flush træk da kan ville byde floppet igen.

Ved at check kalde flop han vi ofte se at Villain floater for at tage potten ned senere.

Ved at en tight Hero checker turn efter at have budt flop signalerer det at det kunne være et steal/marginal hånd.

Derfor vil en frisk Villain ofte skyde river idet bordet er så farligt og Hero er Weak!

Derfor skal turn altid bettes idet jeg ikke kan se hvad villian skal checke 2 gange som vi ikke slår - idet du ofte har et tight image vil det være svært for villain at komme over toppen uden en monster.

han ved trods alt ikke hvad vi har - så tror at du kunne have sparet dig setupet ved at bette turn!

25-05-2007 14:48 #16| 0

@Live

Vil vi ikke oftest se en semifrisk villain c. bette sit flush draw på floppet her hvis han har sådan et?

25-05-2007 14:51 #18| 0

Skodko, tror heller ikke han havde et flushdraw på floppet, men stor sandsynlighed for han nu har et højere flush draw end os, plus et straight draw.

feks 10-J med en hjerter om bord som jeg synes giver god mening her.

25-05-2007 14:54 #19| 0

som mandelir og alle andre:

Bet turn, den skal bare bettes!

River, hmm, ja, bet turn, så er det muligvis en anderledes situation på river.

Btw. find et andet game, ikke meget value der - actually probably -EV

25-05-2007 15:01 #20| 0

"Hans likely holdings giver ham et nemt hejs hvis vi skyder det feeler bet af som mange taler for, og det kan vi aldrig kalde."

så du folder til et draw?

25-05-2007 15:05 #21| 0

Skodko, har jeg aldrig sagt, men synes et feeler bet er weakt at skyde ind i ham her. og ja folder klart hvis han kommer over toppen som jeg synes er det korrekte spil af ham hvis vi skyder et feeler bet ind i ham.

25-05-2007 15:11 #22| 0

@Live

"Hans likely holdings giver ham et nemt hejs hvis vi skyder det feeler bet af som mange taler for, og det kan vi aldrig kalde."

"Skodko, tror heller ikke han havde et flushdraw på floppet, men stor sandsynlighed for han nu har et højere flush draw end os, plus et straight draw.

feks 10-J med en hjerter om bord som jeg synes giver god mening her."

Så du folder hvis han går over toppen på et feeler bet men kalder hvis han går over toppen på et. Mener du her at lidt under pot er et feeler bet?

Prøver bare at finde ud af hvad du mener

25-05-2007 15:19 #23| 0

Skodko, synes det er en elendig situation.

Et check bagved er weakt, og vi vil ikke give ham et frikort til hans draw.

et for lavt feeler bet er en åben invitation til ham om at komme over toppen, fordi hans FE er enorm, så står vi i en irriterende situation, hvor vi skal tage stilling til hva han gør det med.

derfor hælder jeg til at overbette potten mod en frisk villain på så drawheavy et bord, hvis han alligevel vælger at komme over toppen på os, må man tage det derfra.

Flushen er usandsynlig her, derfor jeg vil overbette den, hvilket kan få ham til at lægge bedre hænder ned plus en masse draws, inklusiv dem jeg anser for mest likely

damster vil bette halvdelen af potten, så synes jeg seriøst et check er bedre, det giver ham jo odds til at kalde med alt muligt ragelse der kan suge ud.

25-05-2007 15:28 #24| 0

@Live

Damster var da også den eneste der hældede til den beslutning. Jeg kan ikke forstå hvorfor du mener lidt under pot er et feeler bet her og til sidst, hvilke bedre hænder er det du snakker om? Kan ikke se at hans linie giver nogen mening overhovedet og tror egentlig Abehjernes teori om at han floater er mest likely.

25-05-2007 15:46 #25| 0

Skodko, om han floater eller ej, så invitere et feelerbet stadig til han kommer over toppen på os, og synes stadig et bet på 3/4 pot er for lidt her mod en frisk villian, udover det kan motivere ham til at tage et stab på potten, kan det ligeledes give en del draws odds til at kalde. K-7 og 10-j med en højere hjerter end os feks og mange andre likely holdings

har aldrig sagt han har en bedre hånd ! og med hans linie er det ikke sandsynligt ! det ændrer dog ikke på han rent faktisk kan have en bedre hånd end os, es ni feks !

og læg nu mærke til jeg siger det ikke er sandsynligt før du kommer med flere spørgsmål baseret på jeg helt sikkert må mene han har en bedre hånd

25-05-2007 15:53 #26| 0

@Live

Forstår bare ikke din frygt for at han kommer over toppen hvis vi smider 3/4-hel pot ud, når du selv siger det er usandsynligt at han sidder med en bedre hånd.

25-05-2007 15:57 #27| 0

Skodko, gider ikke mere, og det burde være grund nok at vi giver en masse likely hænder odds til at calle et 3/4 pot bet ! selvom du ikke forstå det andet !

25-05-2007 16:10 #28| 0

@live

Jeg vil både give dig og skodko ret - er vi ikke enige om at vi skal bette når vi føler vi har den bedste hånd??? JA eller NEJ

Men mener også vi skal bette 3/4 1/1 pot i dette spot.

Får vi et call må vi se river an - completter den en masse draws kan vi sagtens folde til et evt bet a villain - omvendt checker han checker vi jo bare bagved.

Jeg mener bare vi skal skyde når vi føler vi er foran idet der i forvejen er en fin pot at tage ned samtidig med at vi har en god hånd!

25-05-2007 16:18 #29| 0

Abehjerne, har hele tiden sagt vi skal bette, og et check udelukkende kan være at foretrække over et feelerbet, anser begge dele som ringe muligheder.

synes klart at bette under potten er en dårlig mulighed.

Det giver odds til en masse draws, som er indenfor hans range !!! burde alle kunne se, derfor skal det ikke være 3-4 af potten vi better.

fuld pot eller overbet potten er de eneste muligheder, hvis man vil bette mindre end det, vil jeg faktisk hellere være en muppet der checker bagved og så kalder et riverbet hvis der ikke falder endnu et farligt kort.

dette er de åbenlyse årsager, men selv hvis han floater spiller vi potten i hans hænder ved at bette så svagt ud, der invitere til han hejser, og så står vi i en rigtig træls situation.

25-05-2007 16:21 #30| 0

Bet pot på turn for value, så giver du ikke gratis kort, og du kan ikke lave fejl på river, mod Grane.

25-05-2007 22:55 #31| 0

Jamen... hvad sker der for de her HSNL posts, selvfølgelig skal du byde turn, ryk ned til 25/50cent, tror det passer dig bedre.

25-05-2007 23:52 #32| 0

@Hard

I second that

25-05-2007 23:52 #33| 0

hard... Cmon.

25-05-2007 23:53 #34| 0
26-05-2007 00:10 #35| 0

Analpirat

Jamen for filan. Det er sgu lidt svært at tage det seriøst, at en person der sidder og spiller 30.000kr NLHE, ikke ved han skal byde her. Mener helt oprigtigt at et ryk ned i limit er på sin plads, bruger den ellers aldrig - Og synes sgu næsten altid jeg er konstruktiv - Men at skulle til at forklare til en $25/50NLHE spiller, hvorfor han skal byde turn her, det virker ærligt talt langt ude§

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar