4. runde Scoop plo HU 215$

#1| 0

4. runde min modstander er norsk og også med i den dyre. Det er alt info jeg har.

Spillet er næsten lige startet - og begge spiller friskt til. Vi er omkring 240 bb dybe.

Blinds 10-20

Han åber til 60 - jeg kalder med 10 7 7 J
Pot 120
Flop K 7 9

Chek - han siger 80- jeg siger 300 han siger 820....?

Jeg kalder. pot 1760
Turn 5
Jeg probbetter 1.120 for at stacke af.
Han kalder pot 4000
River 5

Jeg skubber mine sidste 2800.

Lidt kommentarer til linjen.

13-05-2011 01:24 #2| 0

Kan ærlig talt ikke se hvorfor dine penge ikke ryger ind på floppet, hvis du vælger at spille den sådan.

Selvom du har en stor del af stacken inde før river kan jeg ikke se en eneste hånd du slår, som vil kalde dit river bet.

Bare flame away, men ville mene et c/c på river er langt bedre end et shove. Grundet alle de bustede flush og str8 draws der ikke completer.

Derudover kan du sagtens være slået af 99 og KK grundet linien din modstander tager. Dog kan du aldrig c/f riven grundet ovenstående imo.

Derfor:
Raise get it in på flop (ikke super dårligt inde selv imod højere sæt. Kun hvis der er et flushdraw på siden).
C/C på riven.

13-05-2011 11:14 #3| 0
OP

Ingen flame herfra Stubbes.
Jeg kan sagtens følge din pointe på river - men mener du virkelig vi skal ind på flop 250bb dybe med bundset og dobbelt gutter? Den er jeg nok ikke vild med.

13-05-2011 13:17 #4| 0

Preflop: Hvorfor calle med denne handske OOP, readless?

Bank da igennem på knappen og stram op OOP, specielt uden initiativ...(?)

Flop: Tja, hmm, tror også bare jeg shipper her, omend jeg ikke hader callet, men så er det for at CR turn - ikke donk bette.

River, check-caller også hellere...


16-05-2011 15:39 #5| 0
OP

Der er tale om en reverse. Den er spillet af norsk pro, der som nævnt også spillede den dyre turnering og blev nr. 3 i denne! Så han er vel ikke helt skidt. Personligt forstod jeg - ligesom jer - overhovedet heller ikke noget af linjen.

Jeg spillede selv:
A 5 Q 4 og endte med at calle.

Det kunne være sjovt, hvis I også ville kommentere på min linje. Så kan I få mine tanker bagefter.


16-05-2011 15:57 #6| 0

Kommentarer til begge linier.

Er det ikke lige lovligt offensivt at 3bette dit flushdraw på floppet? Jeg tror bare jeg caller hans CR.

På river kan jeg virkelig ikke lide dit call. Du ligner rigtig meget kk/99 på floppet og jeg kan ikke se ham leade turn da straighten completer og så leade river igen i sjov, når din linie sagtens kunne være settet.

Hans tankegang må jo være noget med: Min hånd er for god til at folde selvom villain 3better det her flop. Jeg kan være oppe mod sets, to par og combodraws ish. Så dybe og i en turnering har jeg ikke lyst til at flippe for stakken, så jeg kigger lige turn og spiller den.

Turn: Nå nu fik jeg f draw på siden og kommer slet ikke væk. Jeg vil hellere leade nu og reppe det str8 draw jeg godt kunne have på floppet end at crai eller se villain ch bag.

River: Hus. Jeg folder aldrig når vi er kommet så langt og jeg tror simpelthen ikke på villain bluffer her hvis jeg checker. Så jeg kan vel ligeså godt selv skubbe, da det andet må betyde jeg mister value i længden. Jeg kan godt se villain tyre med 5xxx, AAxx, AKxx engang imellem, da min linie er lidt wtf og da det ikke giver mening at jeg skulle leade turn med str8 og så reste når river parrer.

16-05-2011 17:52 #7| 0

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om dig spil. Nu ved jeg ikke, om du er regs på det givne limit, eller om du er ude og have det sjovt?

Nu har jeg læst, at den er reverse, og jeg kommenterer derfor ud fra det.

Hvad er tankerne bag dit raise til 8xx på floppet? Hvordan hænger de sammen med dit call af turn og river? Hvilken range sætter du ham på? Vi må formode, at du er overbevist om, at du har ham slået.

16-05-2011 18:25 #8| 0

Forstår ikke dit flop spil - hvorfor give ham muligheden for at blæse dig af dit draw? Du har flere lækre bagdørs straights, og nutflushdrawet er ikke givet, så kald flop, hold potten mindre, i position, og spil lidt poker med ham.

River er et skidt call imho - han kan ikke har "chaset" nut flushdrawet, og næsten alle andre ting er kommet i hus og du ligner ikke en der folder på den river...

19-05-2011 13:39 #9| 0
OP

I får lige mine tanker:

Jeg undrer mig lidt over i alle kun vil kalde hans flopraise.

Jeg reraiser fordi:
vi skjuler hvad vi i virkeligheden har - hvilket er meget modsat hvis vi kalder. Vi får derved bedre betaling når flushen rammer. Samt vi får ham til at folde en masse hænder, der meget god equity mod os. De fleste to par kombos og måske endda bundset uden redraws. ( vi kan sagtens have nuts og det kan vores modstander nærmest aldrig (givet han er aggr. reg.)

Derudover er vi 240 bb dybe - skal der en del til for vores modstander at komme over toppen på vores reraise uden nuts - når han kun får aktion - når han er slået. Derfor får vi nærmest altid kun et kald på vores reraise. (givet hans range)

Mine tanker var så, at vores modstander kunne kalde eller folde (nogenlunde ligeligt) - og kun meget meget sjældent raise. Planen var så, at han skal chekke turn. Tror afgjort også det er det sker oftest - hvorfor vi kommer billigt til river - på ruder eller spar - charger på klør og går efter FE på nonscary hjerter.
Da han så better turn har vi et nemt kald, da han ikke længere folder efter det lead.Kald fordi va stadig vil rerpæsentere en høj trips. Og kalde fordi vi får maksimum betaling alligevel når vi rammer - ihvert fald på hjerteren.

River: tjaa. Jeg kan ikke gennemskue hans spil. Hvis vi udelukker han har KKxx, så kan jeg ikke se nogen hænder, jeg ikke hellere ville chek-kalde end pushe her, hvis jeg var ham og det snød mig. Jeg var godt klar over, at jeg ikke vandt den 50% af gangene - men 2800 for at vinde 6800 og den skæve linje fik mig overbevist.
Men ja den skulle nok have været i mucken.


← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar