3rd nutflush facing rr oop river weird line plo200

#1| 0

Hey drenge, hvad siger i til den her?

Villain har over 88 hænder spillet 25/18/2,3 og jeg har ikke lagt mærke til noget specielt fra ham.

Jeg selv har i mine 44 hænder ved bordet spillet 16/9/9. Total tight:)

Jeg synes hans linie er meget mærkelig. Hvad siger i? Han må have nuts, air eller a blokker altid ik?

Hvad har han og hvorfor?

Hverken turn eller river var snap. Han tænkte lidt.



$200.00 USD PL Omaha - Friday, February 05, 03:32:34 ET 2010
Table Talert (No DP) (Real Money)
Seat 5 is the button
Seat 1: LondonKashmir ( $406.25 USD )
Seat 3: FATBITCH441 ( $205.40 USD )
Seat 5: QuadrupleBaRRel ( $200.00 USD )
Seat 6: EUROBO1 ( $196.90 USD )
Seat 8: Hero ( $279.65 USD )
Seat 10: 7hecaptain1 ( $380.05 USD )
EUROBO1 posts small blind [$1.00 USD].
Hero posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ Q T J Q ]
7hecaptain1 calls [$2.00 USD]
LondonKashmir raises [$9.00 USD]
FATBITCH441 folds
QuadrupleBaRRel folds
EUROBO1 folds
Hero calls [$7.00 USD]
7hecaptain1 calls [$7.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 9, 5, 4 ] - pot 28
Hero checks
7hecaptain1 checks
LondonKashmir checks
** Dealing Turn ** [ A ] - pot 28
Hero bets [$18.00 USD]
7hecaptain1 folds
LondonKashmir calls [$18.00 USD]
** Dealing River ** [ T ] - pot 64
Hero bets [$42.00 USD]
LondonKashmir raises [$190.00 USD]
Hero ???

05-02-2010 16:52 #2| 0

Den er semi svær.

Det er jo enten nuts eller blocker.

Mig en gåde hvorfor han ikke rr turn, han er åbenbart ikke bange for at bordet parre.

I disse spots folder jeg bare og kommer videre.

Dion

05-02-2010 16:54 #3| 0
OP

Hvad får dig til at tro det er nuts? Han bygger ik potten på floppet eller på turn. Er det ik rimelig atypisk?

Jeg havde en teori om hans holding som jeg lige kommer med efter flere svar.

05-02-2010 17:23 #4| 0

@OP

Som du selv giver udtryk for er Villain weird hvis han checker sin (måske weird med K-højflush) med nutflush på floppet, som han gør i sidste position. - Når han har fået info om vores handske.

Det er jeg 100 % enig med dig i. Jeg synes hans linie er meget mærkelig.

Turn - fint spillet (igen, ville han ikke reppe en A-højflush her? med de stats - er svaret JO!)

Tror jeg kalder river - villains linje ser IMO weird ud på alle streets.
Check på river kunne man også prøve for potcontrol...

/mr drain

05-02-2010 17:40 #5| 0

Generelt er det svært at få value 3 vejs på sådan et flop med nut flush. Er vi ikke alle trætte af at tænke "...nu better jeg med min nut flush i pos, så ser det bluffy ud" - og den så går bet-fold-fold.

Jeg er enig i, som nævnt i tidligere post, at linjen er meget forvirrende, men da han helt sikkert har sane stats vil jeg ikke mene at det kan være andet end blocker A eller nut flush - tror han call med K high flush.

Pga. hans linje kan jeg godt se at der kommer mere vægt på "blocker-rangen", kan ligeså godt se nut flush blive spillet sådan mod en solid Hero der bliver forvirret og derved kalder mere marginalt.
Grundet det fulde repop tror jeg blot jeg folder - en sane villain ville ikke instant fuld potte en blocker hånd, vil lave ca. 3/4 pot - I guess.

Prove me wrong :o) - Jeg kan dog godt være helt i hegnet!

Dion

EDIT: Gjorde mig selv den tjeneste at tjekke mine egne noter og stats efter at have afgivet svar. Har ham som Laggy fætter der kan spille tricky - Han 3bet´er junk men alligevel har jeg set ham flatte DS AAxx i pos vs. mig. Må indrømme at det forstærker min ovenstående måde at spille hånden på.

05-02-2010 22:54 #6| 0

I oevrigt nice at der er blocket helt ned til 8 high flush pga board og heros holdings.

06-02-2010 14:18 #7| 0

Som Drain foreslår det, så foretrækker jeg også ch-call på river. Når du selv sidder med QJT i spar, er det vel begrænset, hvad han caller dit valuebet med, som du har slået?

Alternativt better jeg lavt for at induce, hvis jeg tror, villain er tricky nok til at raise river med luft (eller A blocker).

06-02-2010 14:33 #8| 0

Når du leader ud på river er det vel for value? Du better vel ikk for at bluffe?

Hans linje giver så lidt mening i mit hovede, og med 3 blockere til flushen caller jeg fordi jeg ikke finder det specielt sandsyneligt at han har den, det virker mest af alt som et bluff/semi bluff i et dårligt spot.

Betalt.

06-02-2010 14:52 #9| 0

@MartinB

Jeg tror ikke, at hero forsøger at bluffe villain af K-høj flush ;)

06-02-2010 15:43 #10| 0
OP

Ok min tanke var sådan her.

Jeg tror simpelthen ikke på at villain vil checke bag med sin nutflush når han er så dyb med den anden villain og når jeg også har over 100BB. Måske ville han gøre det med nogle mellemflushes, men jeg har har efterhånden fjernet nogle stykker med min hånd:) Set er en mulighed.

Da han kalder mit turnbet kan han stort set kun have flush af en art eller set, top to hvis vi skal gøre hans range bred.

Da han så repotter river sidder jeg totalt spørgsmålstegn og er egentlig klar til at folde men kommer så til at tænke de overstående tanker og bliver enig med mig selv om jeg kan sætte ham på en og KUN en hånd: Topset med blokker Aet. At han ik har skudt flop er obv lidt mærkeligt, men jeg kunne bare mærke den hele vejen ned i maven og op igen, så jeg tyrede...

Villain havde AAxx med blokker farven og jo jeg følte mig da som en kæmpechef:D

06-02-2010 16:16 #11| 0
Villain havde AAxx med blokker farven og jo jeg følte mig da som en kæmpechef:D

LOL, Godt call... :)
06-02-2010 16:41 #12| 0

Er der andre end mig der synes det er en bedre linje at checke river og soulreade? - der er vel ingen grund til at komme i sådan et sticky spot med 3rd nuts - og du får vel aldrig value vs. et set eller 8 høj flush!
Hvis jeg har en opfattelse af at villains range består af en hvis procentdel blocker bluffs, så har jeg nok mere tendens til at lade ham hænge sig selv. Der er ligeledes donks der ikke forstår showdown value og muligvis også kan finde på at bluffe med et set!

Dion

06-02-2010 17:37 #13| 0

Når du har spillet tight gør han kun det der med nuts eller blocker-A som du selv siger. Og med den linje kan jeg aldrig se ham have nuts, så jeg havde kaldt den der pænt hurtigt osse. Hvilket selvfølgelig er nemt at sige nu, men godt kaldt :D

06-02-2010 18:08 #14| 0

@ Fjahgo (og andre)

Siden i saetter hans range til at vaere nut flush eller A bluff (pretttty polarized), saa maa jeres calling range vaere ret bred i det her spot, specielt givet villains linie.

Hvad kalder i ned med i et spot som her? Straights og sets?

06-02-2010 18:24 #15| 0

@pokerheh

Som jeg skrev før Koller postede resultatet betaler jeg, dog er spottet noget dårligere end hvis han havde ladet være med at leade, for jeg synes aldrig det er særlig sjovt at få et pot size raise i hovedet uden at have nuts eller close 2 nuts, men om jeg havde givet action med et set, straight eller lavere flush må udelukkende være baseret på villain og besizing, dog ville jeg som regel nok smide et set og en straight i mucken.

At Koller leader på river gør bare et marginalt call så meget sværere fordi vi pludselig skal calle så meget selvom linjen virker suspekt og ikke just lugter af en solid made hand af villain.

Jeg synes der er stor forskel på at calle river med straights og sets kontra en flush, og som du selv pointerede det faktum at vi selv har 3 i farven i vores holding.

06-02-2010 18:35 #16| 0

Kan jeg ikke rigtig svare på da situationen jo netop er opstået fordi vi har flush (med tre på hånden) og har bettet både turn og river. Men ja, jeg smider selvfølgelig også tæt på alt mod et pot på river når det ikke kun er to mulige hænder jeg skal ta stilling til.

06-02-2010 19:04 #17| 0

@ Fjahgo

Jeg mener nu godt vi kan komme i samme spot med f.eks et set hvor vi ender med at bette river efter 1-2 checks paa flop/turn.

Grunden til at jeg spoerger er mere fordi jeg er interesseret i hvor meget vi kan folde ud ved at floate turn efter check through paa monotone.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar