25/50 floppet set på munken

#1| 0

Der er lige meldt op at CG lukker og vi er ved næstsidste hånd. Hero har spillet til den stramme side og kun vist stærke hænder op. Villain har ikke været ud i noget skum, men vi har ikke det store read på ham da hverken han eller hero har clashet i nogen større pots. Der er straddle med så vi spiller effektivt 50/100.

Hero 24,5k
Villain 14k-ish

Hero limper 100kr med 44
UTG+1 limper
Villain limper 100kr fra knap
SB og BB completer.

A45 pot 500

check, check, Hero skyder 300, fold UTG+1, Villain calls, sb og BB fold

A458 pot 1100

Hero skyder 750, Villain betaler

A4583 Pot 2600

Hero skyder 1500 og efter 1 minut i tanken raiser V til 4750 og Hero er lidt WTF.


Vil gerne høre folks tanker - gerne til alle streets og sizing og så kommer jeg med mine egne løbende.






Redigeret af thechronic99 d. 20-04-2014 14:27
20-04-2014 14:35 #2| 0

Hvad slår vi? Bliver et fold herfra.

Redigeret af Nitrrrrrram d. 20-04-2014 14:35
20-04-2014 14:35 #3| 0

Sizing virker i min verden fint...

Hvad villain's hånd angår, så er det en made hand eller busted draw... Alle straight draws rammer, så hvis det er, så er det et busted flushdraw...

Mulige hænder:
- KX
- made flushes
- made straights

Jeg ser ham ikke raise med Ax, heller ikke to par. Ligeledes ser jeg ham heller ikke have 33, da han ville have folded undervejs eller i hvert fald aldrig raise.

Så der er én kombination, vi slår, og mange vi ikke slår... Det ligner et fold... (og i hvert fald aldrig et reraise)...

20-04-2014 14:37 #4| 0

Foretrækker folk Bet fold river eller check call?

20-04-2014 14:38 #5| 0

Hvis jeg skal skyde på en hånd, så skyder jeg på KX... Måske KJ

20-04-2014 14:39 #6| 0

Bet/fold imo... Jeg ser ikke noget galt i hånden indtil videre...

Vi kan godt få betaling af en Ax hånd i det her spot, så bette på river er i min verden fint...

20-04-2014 14:39 #7| 0

Godt bud Zorro ;)

20-04-2014 15:00 #8| 0
thechronic99 skrev:
Godt bud Zorro ;)


går ud fra du betalte og han viste Kx op.
20-04-2014 15:52 #9| 0

Korrekt han viste KTc op... Jeg hader mit call og havde der været 1 time tilbage havde jeg nok også foldet. grunden til jeg caller er at det er næstsidste hånd og jeg vurderede det var et rigtig fint spot for V at bluffe i. None the less hader jeg mit call, men var også interesseret i om bet/fold eller check/call linjen er at foretrække.

20-04-2014 16:08 #10| 0

Siden du selv har et stramt image og ikke med sikkerhed ved at villain er til den dårlige side, så synes jeg klart at river er et check og så evaluere herefter.

20-04-2014 16:23 #11| 1

@handhistory

Jeg tror, at du opgiver rigtig meget value ved bare at checke river... Han better ikke sin Ax, men han caller gerne med den... Og den er trods alt (indtil hans raise) en meget stor del af hans range...

Bagefter kan man selvfølgelig sagtens sige, at i det aktuelle spot havde det været billigere, men i længden tror jeg mere på bet/fold her...

Redigeret af ZorroDk d. 20-04-2014 16:23
20-04-2014 16:37 #12| 0

Alt andet end bet/fold er imo horribelt, misser sindssygt meget value alle de gange villain har a,x og to par etc., og tror ikke en std. Stram villain nogensinde bluffer i spottet her

20-04-2014 19:52 #13| 1

Er ikke ekspert men syntes ikke ligefrem at river check er horibelt. Men er måske mit leak.

Men jeg tror ikke det er vildt skidt at holde hans evt. missede Kx inde og få ham til at bluffe dem engang imellem, eller Value bet de komboer der er være end 44 + jeg ser ham ikke kalde river særligt ofte med worse til en 3 tønde.

Som hånden går vil jeg tro hans river range er vægtet mod nogle få Kx, KX, nogle få made flush under Kx, 45, A4, A5, A8, 55, 67, måske nogle A9/A10 hvoraf jeg tror han folder de fleste 1 par komboer + måske nogle 2 par til et river bet.

Men jo det er klart vi misser også lidt value de gange han chekker worse bagved, men hvis han alligevel folder en del af de hænder vi slår til et river bet er det nok ikke voldsomt meget vi mister, ved check-call kontra bet-fold.

20-04-2014 20:03 #14| 0

Synes bedre om bet/fold - kan godt lide et mindreb et her, semiblocking/for smal value.

b/f: Value fra de fleste 2par kombis / nogle Ax. Vi repper stærkt og bliver sjældent raiset af vores hånd af fx en streg.
c/c: Potkontrol, showdownvalue vs. en god del af den range han kommer til river med, men de gange villain better er han ofte polariseret og vi har en sværere beslutning (fx vs et overbet som ikke ville være unlikely her imo).
Jeg sizer nok river mindre.

Synes bet/call er skidt, medmindre han er set lave ballade før på riveren, så bluffraiser folk imo sjældent river, og på sådan et board her hvor alt rammer undtagen xx rammer og tror ikke folk raiser såå ofte med K-blocker (kan være jeg er gal på den).

20-04-2014 23:29 #15| 0

Nu ved jeg godt, at det er live poker, men 5 vejs til floppet hvor der ligger til flere straights og flush og vi ikke har noget read på villain som en donk, så synes jeg ikke at vi klart kan tage en bet-bet-bet linie for value og så regne med at villain kalder ned med blankt TP. Især ikke taget vores forventede image i betragtning. Jeg tror ofte vi valueowner os selv.

Det behøver ikke nødvendigvis at være river vi checker, men jeg checker på et tidspunkt i hånden.

20-04-2014 23:50 #16| 0

Tror det eneste der er mere skudt end at c/c river er checke flop eller turn..

21-04-2014 10:08 #17| 0

Hej djoffer har du lyst til at uddybe, så vi måske allesammen kunne lære noget?

21-04-2014 11:17 #18| 1

Uden den helt så bombastiske udtalelse, så har jeg lidt samme opfattelse som djoffer, at det ikke vil være smart at slowplay'e sit set på drawheavy board.

Generelt, når der er mange kort, der kan falde, der vil ødelægge vores ellers stærke hånd, så er det skidt at give modstanderen et billigt kort. På floppet vil vi give 4 spillere et gratis kort, hvis den checkes rundt. Det betyder, at en hvilken som helst vil ødelægge vores hånd totalt og efterlade os med en 10-outer på turn (eller 20%). Derudover tillader vi alle gutshot straight draws (som der næsten ikke kan undgås at være nogle af) at få et gratis kort og dermed vil 2, 3, 6, 7 og 8 og være mere eller mindre dårlige kort for os... I alt 24 kort, der er dårlige for os. I sådan en situation vil det generelt være dårligt at slow play'e.

På turn er vi heads up og der er slow play en mindre fejl, om end stadig i mine øjne en fejl. Vi har formentlig skræmt de værste gutshots og mindste flush draws væk, men stadig giver vi flush draws'ene gratis kort til at ramme den sidste , hvorefter vi ikke kan bette river heller (og mister value til, hvis han så rent faktisk har to par eller Ax)...

Vi rammer et monster på flop og så virker det som en fejl ikke at bygge potten. Især i en multiway pot med et draw heavy board.

Vi risikerer, at vi bliver outdrawet gratis og vi måske kommer til at betale meget i en pot, hvor vi er håbløst bagude (giver dem reverse implied odds). Og hvis vi er foran, så får vi ingen value for vores monster. Primært er det risikoen for, at et scare card falder i en multi way pot, der gør et check uprofitabelt i min optik.

21-04-2014 11:22 #19| 0

Han skal være ret fancy for at lave et dobbeltfloat med et slutteligt riverraise i skum. Just saying. I øvrigt ingen der kommenterer PF?

Desuden er vi også slået af A2 og 67. Han spiller ikke nødvendigvis de to hænder sådan her 100 % af gangene, men de skal imo med i hans range.

21-04-2014 13:31 #20| 0

God post Zorro og jeg er helt enig.

Hvad angår river ser jeg dog sådan her på det.

Vi er slået af samtlige flush, straights samt 55. Vi slår TP, to par og et busted farvetræk. Altså er argumentet for at bette river at få value fra TP og to par, right?

Vi har kun vist gode hænder op i den her session og har ikke set villain spille dårligt.
Vi har selv vist rigtig meget styrke ved at bette floppet 5 vejs og følge op på turn igen. Hvis villain er nogenlunde tænkende, forventer jeg ikke at blive betalt af et blankt TP og ej heller to par, ikke hver gang om ikke andet. Jeg vil mene, det er ret naivt at påstå dette.

Prøv at lave en reverse evt og forestil jer at I sidder i villains sko med A5 eller lignende. Jeg tror de fleste råber fold på river uden et godt read og medmindre villain er til den fiskede side tror jeg også han ofte får svært ved at betale med to par.
Det er altså i min verden tvivlsomt om vi får value fra TP og to par hver gang vi better.

Derudover forventer jeg at han caller med alle hans straights samt flushes og folder hans bustede farvetræk.

Med dette in mente vil jeg fastholde mit rivercheck, men er åben over for djoffer (med en forhåbenligt lidt mere saglig og konstruktiv tone denne gang) og hvad andre har at sige.

Redigeret af Handhistory d. 21-04-2014 13:31
21-04-2014 13:35 #21| 0

Men hvis han ikke vil calle et bet med to par eller Ax, så vil han da bestemt heller ikke bette for value? Så er det da så godt som garanti for, at han checker bag.

Det kan jeg slet ikke følge.

Jeg kan godt følge, at hvis han har et busted draw, så giver vi ham chancen for at bluffe, men så skal vi også være ret sikre på, at han har det (+ at han vil bluffe)... Jeg tror stadig, at vi opgiver rigtig meget value ved at checke... Jeg ser ham kun bette made hands (eller eventuelt et bluff), hvorimod jeg ser ham calle noget mere bredt...

Det er naturligvis generelt og uden reads.

21-04-2014 13:37 #22| 0

Problemet som jeg ser det er at vi valueowner os selv oftere end noget andet. Jeg forventer ikke at han skyder løs med blankt TP eller to par på river her særligt ofte, hvis nogensinde.

Dog forventer jeg som sagt heller ikke, at han kalder et riverbet med de hænder, hvorfor det i min verden ikke giver meget mening at valuebette river, da de eneste gange der bliver betalt er vi slået.

EDIT: Med fare for at virke farvet af resultatet, så vil jeg hellere folde river end jeg vil calle efter mit check, men det afhænger dog MEGET af villains timing og betsizing. Det ENESTE vi slår der better river er Kc. Alt andet taber vi til. Som sagt afhænger dette dog naturligvis af hans betsize og timing. Forstået på den måde at han næppe fuldpotter to par fx, men måske godt kunne skyde 1/3pot med sådan en hånd, dog er det tvivlsomt imo.

Redigeret af Handhistory d. 21-04-2014 13:40
21-04-2014 14:06 #23| 0

Jeg er helt enig i, at det hele afhænger af, hvad vi forventer modstanderen gør...Det er vel også det, der er godt ved poker - det kan man aldrig vide og vi tolker det hver især forskelligt :)

21-04-2014 16:11 #24| 0

Vil lige sige hurtigt, at det ikke var meningen at virke arrogant i mit tidligere indlæg, blev bare skrevet fra mobilen så bliver det altid lidt kort:)
Anyway Zorro har vel allerede skrevet det meste om hvorfor et check på noget tidspunkt er ret horribelt, og ja har ikke det store at tilføje der.
Generelt tror jeg det var Løpenthin der engang skrev herinde, at livespillers største leaks generelt er, at de er alt for dårlige til at valuebette og generelt også caller for meget(noget i den stil anyway) og ja det er vel også ret gældende for mine tanker omkring den her hånd.
En std. løs villain caller imo med alle to par og nok også en ret stor del af random A.x'er han er kommet til river med, hvis vi sizer bettet på river ordentligt, omkring 900-1000 tænker jeg er mere optimalt.

@mancini
Åben limpet pf. er ikke noget jeg selv gør mig i, men kan sagtens se meritten i det hvis vi sidder i en std. løst live sjak hvor et raise her alligevel får 5-6 callere, så vi alligevel bare spiller den for set value.

Redigeret af djoffer d. 21-04-2014 16:22
21-04-2014 17:08 #25| 0

Mht PF er det standard at limpe i det sjak. Jeg ville bloate potten unødvendig og kan også calle et raise PF hvorimod et 3 bet ville ligne noget ala 1000kr og det gider vi ikke rigtig calle oop. Vi spiller obv for set value. Som spillet er det altid et fold river. Det var skidt og så laver man ikke den fejl igen - forhåbentlig. Mht bet fold linjen styrer vi selv sizing - perfekt set skulle vi nok sige 1100-1250 hvorimod vi ved c/c kan få en fuld pot tønde i hovedet som jeg alligevel mener vi skal kalde. Jeg tror vi får betaling af ax og to par any day her. Merit ved c/c kan der være hvis vi mener v er bluffhappy og gerne laver sine semi hænder som ax to par og kcx om til et bluff. Jeg er også helt enig i vi ikke kan checke flop eller turn.

Redigeret af thechronic99 d. 21-04-2014 17:11
21-04-2014 17:24 #26| 0

Nu sidder jeg i nogle helt andre spil og er sikkert farvet af det, men helt grundlæggende er vi nok meget uenige i at villain caller river med blankt TP og alle to par kombinationer. Det lyder helt sygt i mine øre. Hvis han gør det dog lyder det som et retti retti juicy game:-) OP har sikkert en bedre fornemmelse end mig omkring det hvad angår de her spil

21-04-2014 19:14 #27| 0

Jeg tror man skal passe på med at drage for mange paralleller til ens normale strategi i et online-spil. Først og fremmest er det ret hypotetisk at komme 5-vejs til floppet i en limpet pot.

Jeg tror linjen er super fin såfremt vi b/f'er på river. Vi ser ret stærke ud når vi byder ud i en 5-vejs pot og bomber tre streets, så jeg tror roligt vi kan folde, da det ikke virker som et specielt attraktivt spot at bluffraise river da vi har mange stærke hænder i vores range - og OP skriver selv at han har et ret stramt image, så jeg ville være meget overrasket såfremt villain bluffraiser river med en høj frekvens.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar