2,5 180m kæmpe CL crasher med ok stack

#1| 0

PokerStars Hånd #101450036531: Turnering#761095249, $2.28+$0.22 USD Hold'em No Limit - Level XIV (800/1600) - 16/07/2013 0:11:24 CET [15/07/2013 18:11:24 ET]
Bord '761095249 20' 9-max Knappen er på plads #8
Plads 1: NoNameBifes (22276 i chips)
Plads 2: Nitrrrrrram (116089 i chips)
Plads 3: nzls (20089 i chips)
Plads 4: beehead37 (60985 i chips)
Plads 5: jeduarpe88 (10946 i chips)
Plads 6: wukaesiak (19074 i chips)
Plads 8: vincenzo1102 (7297 i chips)
Plads 9: mooooNy (13244 i chips)
NoNameBifes: poster ante 150
Nitrrrrrram: poster ante 150
nzls: poster ante 150
beehead37: poster ante 150
jeduarpe88: poster ante 150
wukaesiak: poster ante 150
vincenzo1102: poster ante 150
mooooNy: poster ante 150
mooooNy: poster small blind 800
NoNameBifes: poster big blind 1600
*** KORT ***
Givet til Nitrrrrrram [Q J]
Nitrrrrrram: raiser 1600 til 3200
nzls: folder
beehead37: kalder 3200
jeduarpe88: folder
wukaesiak: folder
vincenzo1102: folder
mooooNy: folder
NoNameBifes: folder

Pot: 8800

*** FLOP *** [8 7 K
Nitrrrrrram: better 3775
beehead37: kalder 3775

Pot: 16350

*** TURN *** 8 7 K Q
Nitrrrrrram: better 6775
beehead37: kalder 6775

Pot: 29900

*** RIVER *** 8 7 K Q J
Nitrrrrrram: better 16789
beehead37: raiser 16789 til 33578
Nitrrrrrram: ????

Skal calle 16789 for at vinde alt i alt: 80267 (hvis man tæller det man selv skal calle med hedder den 97056)


Linjer overall men især til river.. Pre og post anser jeg som ypper std. turn ved jeg ikke om jeg skal sizie en lille smule større, hvad siger i?
Også det helt store spørgsmål: Betaler vi river?

Redigeret af Nitrrrrrram d. 16-07-2013 00:59
16-07-2013 01:13 #2| 0

Hvilke hænder forventer du at få value af på turn ved at bette?

Nu ved jeg ikke om han er reg eller fisk, men hans range må være meget stærk her med alle de shortstacks bag.

Han kan sagtens flatte med KK/AA pre i sådan et spot.

Tror ikke han flatter med T9s og sådanne ting, så hans range er nok 77+, AT+, KJs(?)
Jeg tager nok en smule fejl omkring hans range, da den sikkert er en smule tightere.

Hvilke hænder kalder han på floppet til dit c-bet?

77+, AK, AT+(i klør), KJ/KQ.

Han folder altså kun AT-AQ(non 2-clubs), men det er nok til at et lille c-bet er +cEV, men turn bør du imo checke.

River ligner et slowplayed set, KQ/KJ eller ATs(i klør), så fold er nok det rette spil selvom du får meget gode odds.


16-07-2013 02:05 #3| 0

Jeg syntes ikke både pre og post er std, faktisk, med undtagelse af muligvis dit flop c-bet, kan jeg ikke rigtig lide dit spil på et eneste street.

Nu er det svært at konkludere noget, når du ikke giver nogen som helt info, om nogen af spillerne ved bordet.
Men på riven, skal du være god 1:6, og det er meget svært at se du skulle være god her nogensinde. Det kræver vel at han clickraise-bluffer med et bustet farvetræk, eller spasser ud med AK/87, efter blot at have kaldt ned på tidligere streets.

Medmindre du har et read på spilleren, som du ikke har fortalt, virker dette som et ret klart fold, på trods af de gode odds.

16-07-2013 02:08 #4| 0

Syntes fold pre er bedst.

Der er ca halvdelen af bordet der kan komme ind over med 3B push. + der er sikkert en del tosser i sådan en tur der flatter alt muligt skrammel som du kommer til at spille OOP mod i en pot hvor du misser floppet 2/3 og sidder med Q høj OOP postflop.

Flop kan godt Cbettes, men det er ikke verdens fedeste hånd at Cbet. Du har 2 underkort til TP og ingen BD flush.

Der er en del hænder i hans range der caller et bet Kx, club draws 8x, 99-JJ og nogle floats når du Cbetter her kommer du ofte til at stå på turn i en bloatet pot med meget lidt equity.

Forstår slet ikke dit turn bet. Hvis han er i stand til at floate for at prøve at skyde dig af på turn når du chekker, så må check call turn være bedre. selv om der stadig er rigtigt mange river kort vi ikke kan lide. Men så giver du ham i det mindste muligheden for at prøve at spewe lidt ud mod dig fremfor bare at sidde og valuetown dig selv.

Er lidt pas på river. Tror han dukker op med Kj-KQ rigtigt tit. så bliver nok et pukefold

16-07-2013 02:53 #5| 0

Egne tanker: Jeg synes pre og pots er så standart som det overhovedet kan være.. Folk var tighte og jeg skal som stor CL klart åbne her vil jeg mene.. Glæder mig til at høre Lallezor hvis han ønsker at komme med sine tanker om hånden efter alle dem han har spillet i den senere tid..

Nå men, jeg mener helt klart at vi skal åbne her. endda åbne endnu bredere da folk normalt ikke spasser ud med skral fordi de er mange små stacks, derfor folder jeg uden problemer når nogen kommen ind over..

c-bet synes jeg er ganske standart da jeg ret ofte bare tager ned.. Når han så caller og jeg rammer turn better jeg igen for at få value mod et ret vådt bord.. Der er så mange draw han kan sidde på. Naturligvis er der nogle K i hans range, men min tanke var at han er ligeså likely til at have et draw eller A-høj her.

River completer så et par draws, men søger naturligvis value her..

Mit indtryk af villian var at han er en fisk som jeg sagtens kan se spasse ud med hans AK sådan der på river.. Eneste problem er om han kun caller pre... Men det tror jeg godt at han kunne gøre da han også ligger okay til i forhold til resten.. Derudover ser jeg nogle lavere to par osv da han sku var lidt af en tosse...

Jeg venter med at fortælle hvad min action blev, vil godt lige have lidt flere kommentare, men tak for jeres tanker indtil videre..

16-07-2013 08:32 #6| 0

Jeg er ikke helt vild med preflop. I er i push/fold del af spillet og du klikker for at stjæle blinds fra UTG. Du skriver at du vil folde til et shove. Så du kunne ligeså godt åbne 72o, right?
Aktuelt er der én fisk som har stack til at calle og mod ham spiller vi ude af position. Jeg synes du skal have en ret god ide om, at han stacker af light for at det er profitabelt. Med al respekt, så tror jeg du forelsker dig i en hånd der ser godt ud:-)

Flop er standard. Tror jeg check-caller turn og river for ikke at bloate potten oop.
Når du nu skriver han er fisk, så caller jeg hans river shove.

16-07-2013 09:12 #7| 0

Synes umiddelbart det er et okay minbet, men et fold ville også være helt fint, muligvis kunne man overveje at kalde 7k-10k stacken hvis de kommer ind over.

Først og fremmest kan vi ofte markere villian som fisk bare i det han kalder dit minbet, dernæst ville jeg give op efter han kalder dit cbet på flop, det er simpelthen for ofte fisk slowplayer deres 'Nuts'. Jeg ser ham nemt på KQ, KJ med linjen han tager, det kan også være et slowplayed set.

Aktuelt på riveren, mener jeg, at vi får for gode potodds til ikke at kalde, vi slår stadig AK, K-rag, missed flushdraws bluffs etc. Og selvom det intet har at gøre med beslutningen får vi også en note på manden.

16-07-2013 09:50 #8| 0

Jeg caller obv både ham med 10k og 8k i stacken... alt andet ville være hul i hovedet?

16-07-2013 11:17 #9| 0

Det er også ret afgørende for analysen at du nævner at Villain er fisk i din første post.

Også selv om det måske er lidt indlysende i og med at det er en 2,5 $ SNG og han vælget at flatte i et spot hvor det er så atraktivt for andre spillere at 3B squeeze = han bør sjældent flatte noget han ikke vil kalde et 3B shove med, ligesom du sjældent bør åbne noget du ikke vil kalde med.

Når du ikke nævner det bliver man nød til at tage et lidt anderledes udgangspunkt i analysen.

Så jo mere info jo bedre.

Hvorfor mener du villain er en fisk ?
Hvad er det du har set han gør som du mener er fisket ?
Hvilken range tror du han flatter dit UTG open med ?

Hvor godt tror du din hånd spiller mod hans range ved ..

1. Preflop
2. På det aktuelle flop
3. På random turn kort
4. På random river kort

Ligeledes er det afgørende for hvordan dynamikken ved bordet er. Alle reads på de andre spillere kan være afgørende for hvordan hånden spilles bedst.

Aktuelt når der ingen info er i post 1. Må vi antage at du lige er kommet til bordet og ikke har nogen reads.

Når vi ingen reads har. Så syntes jeg klart at fold preflop er bedst (Jeg indrømmer gerne, at jeg under nogle omstændigheder kan være ret tør i forholds til andres default game)

Ligeledes på flop er vi nødt til at overveje for og imod et Cbet.

Vi bør have en plan for hvordan vi vil fortsætte i hånden hvis vi bliver kaldt og tænke lidt over hvor ofte vi har den bedste hånd, eller om vi bliver nødt til at give op, eller forsøge at bluffe villain af på et senere street.

Personligt syntes jeg at der er rigtigt mange ting der taler imod et Cbet. Men som jeg også nævte i min først post kan Kxx boards godt Cbettes da disse boards generelt er ok'ish at Cbette.

Problemet ved at Cbette det her board 87K. Når vi har QJ ligger for mig i at...

1. Hvis vi bare Cbetter alt uden at tænke lidt over hvilke boards der er gode for vores aktuelle hånd, så kan vi nemt komme til at have en alt for høj Cbet frekvens hvor det bliver ret nemt for en tænkende villain at exploite os.

2. Vi har aktuelt Q høj på et board du bliver kaldt relativt ofte.

3. Der er ret få turn kort hvor vores hand equity stiger og som er gode for os at turn barrel på det aktuelle flop texture. Det ville være langt federe hvis vi f.eks havde et BD flush og overkort da det øger mængden af turn kort hvor vi samler equity op betydeligt.

4. Vi er ude af position. Vi kan ikke evaluer turn på samme måde som vi kan når vi har position. og vil ret ofte skulle bluff skyde turn/bare give op netop fordi vores hånd har floppet så dårligt.

5. Det er ret svært at skyde folk af noget som helst på disse niveauer. Så hvis vi skal ud og barrel turn + river for at få ham af kan det nemt blive ret dyrt og en strategi der er overall losing mod den type villain som der er ret mange af i sådan en tour (De caller for meget og caller for ligt).

Så alt i alt. Og lidt forenklet sagt, så er der både ting der taler for et Cbet og imod et Cbet. Så kan vi hvis vi har nogen reads på spilleren ydermere tænke lidt over hvad der er bedst i den aktuelle situation mod villains range og hans tendencer.

Men uden reads tror jeg faktisk at det er ok ikke at Cbet her. Så kan vi måske lave et delayd Cbet på turn hvis han chekker flop bag og vi vurdere at turn er et godt kort for os at bette.


16-07-2013 11:38 #10| 0
Nitrrrrrram skrev:
Jeg caller obv både ham med 10k og 8k i stacken... alt andet ville være hul i hovedet?


Potodds; 31,1% - Lallez0r got this.

Se venligst bort fra denne post :)

Det afhænger jo også lidt af hvor tight deres perceived range er i spottet?

8k stacken får du gode potodds imod, mens 10k stacken er close potodds mæssigt - Men med din stack tager vi jo ofte gerne et -EV flip mod de små stacks..

Det er med deres range sat til; 22+,AJs+,KQs,AJo+,KQo

Sådan som jeg ser det skal du kalde 7700~ for at vinde 17000~ - hvilket potoddsmæssigt svarer til at du skal have en equity på 45%~ for at kalde. Imod den range der er stillet op har du 38,7%.

Når det så er sagt er jeg også overbevist om at jeg kalder både 8k og 10k stacken i spottet.

Potodds udregninger er nyt for mig så det kan sagtens være at det er helt hen i vejret, men så kan jeg jo også lære noget ved at deltage i tråden :).
Redigeret af chaph d. 16-07-2013 11:43
16-07-2013 11:39 #11| 0

Først og fremmest... Når du kigger på hænder, hvor du kommer væk fra din comfort-zone, og du er lidt i vildrede, er det om at få så meget info på bordet, når du skal analysere den post-session. Dit image, villains stats, tidligere hænder, andre spilleres tendenser (kan være villain flatter pre for at trappe en mega spazzy fisk i senere position eller whatever) osv... alt, der præciserer, hjælper. Mere information kan svinge et spot fra marginalt vbet til ez c/f eller omvendt.

Pre: Fint open, omend det er til den løse side.
- Hvis der nu ikke var 2 shortstacks, som vi kan kalde, uanset hvordan de skruer deres range sammen, ville jeg folde. Med den beskrevne dynamik synes jeg, det er fint. Generelt er det ret små edges vi jager 9-handed i UTG-spots uden nutty hænder, og in-game havde jeg nok selv foldet, men sidder man og spiller 9 borde med max fokus på hand-reading og dynamik, kan det sagtens forsvares. Vil hellere have QJs end fx A8o eller A5s i spottet.

Flop: Fint med b/f.
- Som udgangspunkt ville jeg cbette her, da vores range bør ramme floppet oftere end villains. Det (vores range, altså) afhænger selvfølgelig af vores image, så et lille forbehold der. Vi kan alternativt overveje at c/f flop, hvis villain er ekstremt(!) fit-or-fold og så lave et delayed cbet på turn, hvis han checker bag.

Turn: Well...
- Ekstremt svært at sige noget om vakuum i spottet, fordi villains tilbøjeligheder betyder sindsygt meget. Turn kan være alt fra det LETTESTE c/f i verden til et marginalt vbet. Generelt: Jo bredere vi forventer, villains preflop range er, og jo mere passiv han er postflop, desto ofte floater han flop med marginale holdings, hvilket gør et turn vbet/double barrel bedre. Og omvendt: hvis vi aldrig ser ham calle pre med spekulative hænder, bliver hans flop floating range ret skræmmende, og vores turn kommer til at ligne valuetowning (uanset om turn blanker eller vi rammer MP). Flopzilla kombineret med fornuftig analyse af villains stats og tilbøjeligheder er vejen frem analyse-wise i det her spot.

For en god ordens skyld: jeg ville c/f vs tight-passive stations og ABC-regs, b/f vs loose-passive fisk. Meget firkantet sagt.

River: c/c imo
- Hvis vi antager på turn, at villain ville raise flop med mange af sine K-komboer (hvilket ofte er en forkert antagelse, men fred være med det), og vi derfor kan skyde turn for value, mener jeg, at river skal være et c/c, når river connecter bare marginalt med boardet. På den måde får villain et decent spot at bluffe i, og samtidig er det billigt for os worst case scenario. Derudover har jeg meget svært ved at se villain kalde et valuebet med værre, hvis vi antager, at han ville spille sine Kx hurtigere på flop og turn.

River som spillet bliver et puke-call, hvis han er fisket, selvom det er sygt klamt.

16-07-2013 11:41 #12| 0
chaph skrev:
Nitrrrrrram skrev:
Jeg caller obv både ham med 10k og 8k i stacken... alt andet ville være hul i hovedet?


Det afhænger jo også lidt af hvor tight deres perceived range er i spottet?

8k stacken får du gode potodds imod, mens 10k stacken er close potodds mæssigt - Men med din stack tager vi jo ofte gerne et -EV flip mod de små stacks..

Det er med deres range sat til; 22+,AJs+,KQs,AJo+,KQo

Sådan som jeg ser det skal du kalde 7700~ for at vinde 17000~ - hvilket potoddsmæssigt svarer til at du skal have en equity på 45%~ for at kalde. Imod den range der er stillet op har du 38,7%.

Når det så er sagt er jeg også overbevist om at jeg kalder både 8k og 10k stacken i spottet.

Potodds udregninger er nyt for mig så det kan sagtens være at det er helt hen i vejret, men så kan jeg jo også lære noget ved at deltage i tråden :).


Udregningen for Hero's BE-punkt equity-wise hedder:

7700/(7700+17000) = 31.17%
16-07-2013 11:42 #13| 0
lallez0r skrev:
chaph skrev:
Nitrrrrrram skrev:
Jeg caller obv både ham med 10k og 8k i stacken... alt andet ville være hul i hovedet?


Det afhænger jo også lidt af hvor tight deres perceived range er i spottet?

8k stacken får du gode potodds imod, mens 10k stacken er close potodds mæssigt - Men med din stack tager vi jo ofte gerne et -EV flip mod de små stacks..

Det er med deres range sat til; 22+,AJs+,KQs,AJo+,KQo

Sådan som jeg ser det skal du kalde 7700~ for at vinde 17000~ - hvilket potoddsmæssigt svarer til at du skal have en equity på 45%~ for at kalde. Imod den range der er stillet op har du 38,7%.

Når det så er sagt er jeg også overbevist om at jeg kalder både 8k og 10k stacken i spottet.

Potodds udregninger er nyt for mig så det kan sagtens være at det er helt hen i vejret, men så kan jeg jo også lære noget ved at deltage i tråden :).


Udregningen for Hero's BE-punkt equity-wise hedder:

7700/(7700+17000) = 31.17%


Jeg takker! - Glem bare ovenstående post og tak for at give dit syn på sagen Lalle :)
Redigeret af chaph d. 16-07-2013 11:44
16-07-2013 11:44 #14| 0
chaph skrev:
lallez0r skrev:
chaph skrev:
Nitrrrrrram skrev:
Jeg caller obv både ham med 10k og 8k i stacken... alt andet ville være hul i hovedet?


Det afhænger jo også lidt af hvor tight deres perceived range er i spottet?

8k stacken får du gode potodds imod, mens 10k stacken er close potodds mæssigt - Men med din stack tager vi jo ofte gerne et -EV flip mod de små stacks..

Det er med deres range sat til; 22+,AJs+,KQs,AJo+,KQo

Sådan som jeg ser det skal du kalde 7700~ for at vinde 17000~ - hvilket potoddsmæssigt svarer til at du skal have en equity på 45%~ for at kalde. Imod den range der er stillet op har du 38,7%.

Når det så er sagt er jeg også overbevist om at jeg kalder både 8k og 10k stacken i spottet.

Potodds udregninger er nyt for mig så det kan sagtens være at det er helt hen i vejret, men så kan jeg jo også lære noget ved at deltage i tråden :).


Udregningen for Hero's BE-punkt equity-wise hedder:

7700/(7700+17000) = 31.17%


Jeg takker! - Glem bare ovenstående post! :)


Det var så lidt. Tror alle har kokset rundt i pot-odds på et eller andet tidspunkt i deres liv :)
16-07-2013 12:52 #15| 0

Fedt Lasse.. Havde virkelig set frem til at høre fra dig da du må siges at være chef i disse :)

Tak for dine synspunkter.. Og hvad jeg høre dig sige er at jeg ikke er heeelt væk... Omend jeg kan se at der er visse ting jeg kan gøre anderledes...

Imo er jeg glad for mit turn-bet da jeg søger value mod hans randomme hænder som jeg ved at han fortsætter med... Han var en fisk som jeg ofte ser calle mig ned med A høj i spottet... Eller et draw for den sags skyld...

River er jeg derimod knap så glad for dagen derpå, jeg tror umiddelbart at jeg får mest ud af fremover at check-calle for at lade ham spasse ud med de bustede draws/AK osv...

Det blev også til et puke-call herfra.. Noget jeg stadig ikke er sikker på, men jeg synes ikke at det er helt væk imo da jeg tror han spasser ud med ret meget skral som jeg slår.
Nu til den klamme sandhed: han kan stolt vise AT op for en runner runner straigt. Det begræftiger mig i at mit turn-bet var fint mod ham..

16-07-2013 12:56 #16| 0

Der er ingen skam i at spille tight som CL...

1) Som denne hånd er et godt eksempel på, så er konsekvensen af at man lægger pres med en LAG tilgang, at man uundgåeligt vil ende i nogle spots, hvor man har svære beslutninger post flop... Det er der som sådan ikke noget galt i, hvis man har reads og føler man har edge. Men det kræver, at man er i stand til at udøve pot-control og sætte farten ned på de rigtige tidspunkter.

2) I de her games kan du sagtens regne med, at der på FT stadig er kæmpe fisk med, der ikke kommer fra marginal hænder. Derfor kan man også let vente på, at de slår hinanden ud, uden at det koster alverden. Så sidder du med chips og et tight image når spillet bliver short handed, hvorfor du vil få langt mere kredit, når du begynder at skrue op. Jeg synes generelt, at folk har tendens til at spille for mange hænder, når de har lidt chips og have svært ved at komme væk når de rammer noget. Omvendt er der mange der har alt for løs en calling range, når det kommer ned til push-fold…

Jeg kender ikke så meget til strukturen og niveauet, men bare en tanke jeg synes er værd at have i baghovedet.


NB. Synes ikke hånden er nogen katastrofe. Den kan måske spilles mere optimalt, men hvis ikke du har større leaks, så skal du nok alligevel rense af på 2,5$ :-)

16-07-2013 12:58 #17| 0

Lad os håbe det :) Jeg tager ud til en kammerat nu her inden længe har tager en middags-session.. Om det bliver til en efter fodbold iaften ved jeg endnu ikke..

16-07-2013 16:05 #21| 0

Har lige prøvet at lege lidt med flopzilla.

Det skal siges jeg er ret ny til flopzilla. Så kan være jeg har lavet en fejl i min fremgangsmåde. Men prøver alligevel så kan jeg træne lidt med det og samtidig se om nogen syntes det giver mening :-)

Det kan godt være at folk ikke er enige i villains range.

Det er jo ret svært at sætte folk på en range især hvis det er fisk, som kan dukke op med næsten hvad som helst. Hvor man nogen gange er ved at tabe kæben over hvad de spiller og hvordan de kommer til SD med deres hænder.

Men hvis vi antager han er en loose fisk som kalder de fleste AX,PP,Conectors, og diverse Suited crap. og ellers 3Better AJ+, JJ+

Så ser det sådan her ud på flop.



Hvis villains calling range på flop er Ax, alle pairs, OESD, og FD. så kalder han os over 80 % af tiden. i et spot hvor vi har få turn kort der improver vores equity.

Vi kommer altså til turn OOP hvor der er meget få gode turn kort for os at barrel, og det især mod en callish spiller der ikke er glad for at folde når han på nogen måde har connected med bordet.

På det aktuelle flop er vores hånd den dårligste 86 % af tiden mod den range jeg har givet villain.

Der er kun 6 turn kort i decket (3*J+3*Q) der skifter hero's equity over så den er foran villains. Og selv på disse kort er vi ikke altid sikre på at være bedst da villain sagtens kan have Kx, eller improve til en bedre hånd på river mod vores turnet second pair. Når han caller turn med pair eller GS/OESD/FD og improver til 2 pair eller bedre på river, ligesom det aktuelt skete.

Altså igen derfor jeg ummidelbart ikke syntes at floppet er specielt godt at Cbet.

Men igen det er selvfølgelig ikke hele historien. Men det er da lidt at tænke over før vi bare altid som default sidder og auto Cbetter i sådan et spot her.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar