§203. Højesteret. Advokatbistand?

#1| 0

Jeg tillader mig lige at oprette (endnu) en ny tråd om emnet, idet de tidligere ikke omhandler det samme som denne, og jeg mener, vi skal have en hurtig afklaring på det her. Dvs:

1 - Hvordan sikrer vi os, at implicerede advokater, specifikt Hin Spage, bliver betalt for deres arbejde?

2 - Hvordan sikrer vi os, at advokatbistanden til den sagsøgte (og dømte i landsretten) er tilstrækkelig?

Jeg har et par andre spørgsmål, men lad os fokusere på ovenstående to centrale pointer i den her tråd..

- AB

24-11-2008 14:09 #2| 0

Mener virkelig det ville være +EV for de 10 største cash chefer med bopæl i Danmark at oprette en konto hos Bech Bruun på 200.000 kroner og lad dem (eler et andet stort firma) være med på sagen + få lavet et juridisk notat til brug for sagen af en juridisk ekspert på området.

Potentielt er der jo tale om konfiskation; så 20.000 pr. mand er ikke meget.

Og der er jo nok tale om et større stykke juridisk arbejde end der bliver lavet i en normal konfiskationssag vedr. en narkotiltalt. Og dermed også et større stykke arbejde end en beskikket forsvarer kan regne med at få løn for.

24-11-2008 14:11 #3| 0

Jeg smider gerne en skilling i for at få nogle ordentlige på sagen

24-11-2008 14:14 #5| 0
OP

@spliff: Enig, hvilket er årsagen til, at jeg melder tråden op særskilt fra de andre. Og derudover, så er det altså ikke top 10, der har en interesse i at betale til en advokat.. Det er måske de første 500. Det eneste jeg gerne vil undgå er, at de 490 dodger den, for at de 10 øverste kan få lov til at punge ud.

- AB

24-11-2008 14:14 #4| 0

MHT højesteretssagen mod mig har jeg endnu ikke et overblik over hvad det kommer til at koste, men jeg betaler gerne selv.

mvh
Frederik

24-11-2008 14:17 #6| 0
OP

@Frederik: Lad os nu ikke forvirre sagerne.. Der er den umiddelbart mest presserende (som der faldt dom om i fredags), der kriminaliserer alle, der har spillet poker på nettet... Og så er der den mindre presserende (hermed ikke sagt noget om vigtigheden), som er din sag.

24-11-2008 14:21 #7| 0

Godt man ikke er i top10...

Jeg kan absolut ikke se nogen grund til, at 10 personer skal punge ud for resten, som AB også skriver. Hvis 20k ikke er meget, så lad da top5 betale 40k etc. Den tankegang holder ingen steder. Du spiller selv 0,5/1, så mon ikke du kan smide 1000 DKK?

24-11-2008 14:26 #8| 0

Giver gerne nogle penge til at få lidt klarhed over denne syge situation. Hvad med vores elskede poker udbydere mermaid, fortune etc. er de kolde over at deres spillere pt. er kriminelle ? Kunne være lækkert hvis de kunne stikke lidt ud på det.

24-11-2008 14:29 #9| 0

Jeg vil gerne smide nogen skilinger afsted Hvis det er nødvendigt. Er dog mest motiveret hvis mange gør det, og ik kun top 10, (jeg er ik top 10, men i ved hvad jeg mener)

24-11-2008 14:30 #10| 0

1) Jeg vil selvfølgelig gerne være økonomisk behjælpelig med advikatbistand, hvad dette måtte indebære.
2) Er mere tricky. Men forsvarsadvokaten burde muligvis kontaktes? Alternativt, hvis der betales på fælles front til at hin_spage varetager vores interesser, kunne han evt undersøge omstændighederne vedr den netop afsagte dom?

24-11-2008 14:40 #11| 0

Punger gerne ud.

24-11-2008 14:48 #12| 0

obv donation..

24-11-2008 15:07 #13| 0

Jeg giver gerne en skilling til dette osse.

Men der skal selvfølgelige ligge en plan for fremgangsmåde, og en som kan styre kontakten med evt ny advokat.

24-11-2008 15:13 #14| 0

Insta betalt

24-11-2008 15:14 #15| 0

betalt

24-11-2008 15:15 #16| 0

Punger gerne stort ud.

Tror også godt vi kan få brug for MERE end 200.000kr hvis vi snakker det helt store setup. Det er altså ikke "kun" en advokat, men måske nærmere en hær af advokater... plus der skal engageres politikere, dommere osv til at kigge tingene igennem.

Jeg foreslår at Hin_Spage - hvis han vil - bliver den som "står" for det hele... og jeg foreslår at vi enten opretter en konto hos hans advokat firma, hvor alle kan depositte penge ind i en samlet kasse, eller at vi opretter en decideret lobby-forening som er 100% transparent rent økonomisk, hvor folk så kan lægge penge, og som vil varetage interesserne og betale advokater mm...

Nogen der kender noget til lobby-opbygning og økonomien af denne? Jeg lægger gerne tid og energi i opbygningen af en sådan forening... men det letteste er hvis Hin_Spage kan varetage alle vore interesser i denne sammenhæng.

24-11-2008 15:18 #17| 0

@AB

Spot on - god sag, godt topic - insta betalt.

@zupp

Enig i at høre Hin_Spage - dog skal han heller ikke føle PN presser ham til denne sag, hvis han ikke vil/har tiden. Derfor bør der også være andre advokater i spil :).

Lyder fornuftigt med en lobby-forening - kender dog ikke til reglerne mht. overførsel af penge o.l.

24-11-2008 15:20 #18| 0

Godt initiativ.

Har lors ikke en pointe? Umiddelbart må der være spiludbydere, der står godt på det danske marked, som har en kæmpe interesse i det her! Eks 25.000-50.000 danske fra et par af dem må da være en ret lige til investering for dem?...

Jeg er hverken top10 cash vinder eller fuldtidsspiller, så jeg undlader lige den flotte "insta betalt" udmelding - men kommer der en bredere indsamling vil jeg forholde mig til det konkrete forslag og sikkert gerne bidrage lidt af princip.

24-11-2008 15:23 #19| 0

Betalt, såfremt Hin_spage mener at dette er den rigtige model - ellers regner jeg bare med at få en faktura fra ham.
Either way, betalt.

24-11-2008 15:24 #21| 0

Håber ikke at dette indlæg kommer til at virke støjende, i så fald skal jeg nok hurtigt få det slettet igen.

Men mht punkt 2: Advokatens interesse er vel UDELUKKENDE at få frikendt sin klient, og vel ikke på at få lovliggjort online poker. Således er hele retsagen vel heller ikke bygget op om dette spørgsmål?

I så fald er det jo en helt anden sag der skal prøves for at få afklaret de mange gråzoner...?

Punkt 1 er obv betalt, selvom jeg sgu kun høster i live tours ;)

24-11-2008 15:24 #20| 0

Og ja, FP, LB, bwin og alle andre pokernet partnere. DTM kan du evt tage fat i dem og få dem til at spytte i kassen også? Kan PN bidrage?

24-11-2008 15:24 #22| 0

@Andreasen

Hvis Hin_Spage takker ja, og vi enten laver en konto hos hans adv. firma, eller opretter en decideret lobbyist forening... så synes jeg uanset hvad at vi skal engagere de interenationale pokerudbydere på det danske marked, og det er jeg sikker på at vi kan få noget ud af...

Men det er også den type penge der skal til for virkelig at flytte bjerge... ALLE skal give lidt... så har vi muligheder!

24-11-2008 15:28 #23| 0

Jeg synes vi skal arbejde hurtigt. Få det op at stå i dag eller imorgen. Det er nu det gælder!

24-11-2008 15:29 #24| 0

Jeg bidrager også gerne.

Har man overvejet at oprette en Spillerforening der kunne samle kræfterne og har til opgave at varetage medlemmernes interesser? Herfra kunne udgå initiativer som ovenstående, samt det vil kunne organiseres og administreres fra en sådan Spillerforeningen.

Der skal nok være tale om en lønnet formand, men det kunne finansieres via et højt kontingent, samt donationer fra privat personer og pokersites, da vores sag også er i deres interesse.

24-11-2008 15:31 #25| 0

@AB

Super initiativ.

For mig virker det logisk at man betaler så meget man evner, om det er 10 kr eller 10k kr er i princippet underordnet, så længe ALLE bakker op omkring ideen. Der er vel ikke noget alternativ i virkeligheden.

Stort tak her fra til alle der formår at lægge tid og energi i denne sag, jeg er klar med donation anyday!

GA

24-11-2008 15:37 #26| 0

Hola!

For kort tid siden var jeg i gang med at starte et projekt jvf. nedenstående tråd:

www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=168431

... Desværre/Heldigvis kom jeg ikke videre i sagen, idet man vel godt kan tillade sig at sige, at der er kommet banebrydende nyt på den danske pokerfront.

Jeg nåede dog så langt i projektet, at der er etableret kontakt til et af DK's største advokatkontorer Plesner, så hvis der er stemning for at arbejde videre med sagen via Plesner, går jeg gerne videre med sagen.

Hin_Spage; hvis du ønsker at påtage sagen selv, trækker jeg mig naturligvis ASAP - giv mig gerne en indikation på dette her i tråden eller PM mig.

24-11-2008 15:38 #27| 0

Som en lille sidebemærkning må jeg lige anbefale, at I IKKE ansætter en hostrup som formand til at varetage jeres penge i en evt forening? Så skummer fløden med garanti over, når der skal "piskes igennem" LOL

24-11-2008 15:40 #28| 0

Jeg giver Jungleras ret til dels.

Hans sag er så underlig. Alt det med at han har så mange kontanter liggende og han har været på bistand før osv osv..
Kan godt være at dommen ikke konkret kommenterede dette, men synes nu alligvel udgangspunktet er skidt.

Ved ikke om vi alle skal forsøge at oprette en ny sag?

Og så gå frem som Zupp foreslår.



24-11-2008 15:44 #29| 0
OP

Zupp har en væsentlig pointe, og vi bliver nødt til at konsultere Hin Spage for at afgøre, hvilken økonomisk enhed der kan varetage vores interesser. Gider du evt. ringe til ham, og henlede hans opmærksomhed på den her tråd, Thomas? Zupp? (jeg antager I har haft tættere kontakt til ham, end jeg har).

Vi skal have spiludbyderne på banen. DTM (PN + samarbejdsaftaler), Kimo (Mermaid), James (Fortune), og Witten (Classic/Crypto)?

Følgende medgiver i øvrigt at ville yde økonomisk bistand:

Asger_b, AlexKP, lorten1, Jungleras, Bisgaard, Bavian, Pjevs, skanis, zupp3, Albertos, magnusG, hilberado, Pethie, ImWithStupid.

- AB



24-11-2008 15:45 #30| 0

Er klar på at yde for at kunne nyde.

Derudover kunne indirekte betaling foregå ved at firma X (vilkårligt spillesite) betalte Y% af raken til den gode sag genereret af danskere i en given periode.
Det giver penge til sagen, flere spillere ved firma X og masser af goodwill hos spillerne.
Grafisk setup med dagens saldo kunne være interessant og alle kunne bidrage blot ved at gøre vi holder af, nemlig spille poker.

/sakii

24-11-2008 15:47 #31| 0

J) :-)

Syntes det er en rigtig god ide, at få en stor konto istand med mange bidragere, hvis mindre bidrag også kan komme på tale, nl100 spillere, som smider et buyin nl500 ligeså osv. Så kan vi få mange kugler i en fart.

Betalt.

Og så kommer Jeg lige med den igen. Håber ikke det støder nogen,

Den skal tages helt forfra.....

24-11-2008 15:47 #32| 0

Jeg er også med jungledyret her..

Sagen har nogle "ukendte?" faktorer der gør, at jeg også har en smule skepsis..

Men venter spændt på hvad Onkel Spage har at sige...

24-11-2008 15:48 #33| 0

God ide

Hvis det bliver gennemskueligt hvordan pengene vi giver bliver brugt og hvis det er klart at det primære fokus med dem er er at undgå at online poker bliver kriminaliseret, ikke at vinde en konkret persons sag, så smider jeg helt sikkert også gerne en del penge efter det her.








24-11-2008 15:49 #34| 0

Som tidligere skrevet må alle bidrage med det de evner.

Er på ingen måde storspiller, så mit bidrag bliver selvfølgelig ikke i xxxxx kr klassen.

Det vigtigste er at alle bidrager med det de kan. Man kan vist roligt sige at alle har interesse i dette projekt!

24-11-2008 15:52 #35| 0

Der burde oprettes en spillerforening. Ikke en fagforening ikke en a-kasse. Bare en forening med en passende lille administration der blev lønnet af kontingenter og frivillige bidrag. Noget ala "Danish Professional Poker Players Association". Whatever... Om man er fuldtid- eller semi-professionel er ligegyldigt.

Der er flere stordriftsfordele der kan opnås

- Det er næppe sidste gang at online (semi)-proer for brug for advokat hjælp. Ved at gå sammen i en forening kan foreningen hyre et advokat kontor der så varetager alle sager. Betalingen kunne stadig ske individuel eller spilleren/spillerne der er i problemer kunne få fuldt eller delvist tilskud fra foreningskassen.

- Skat. Det behøves vel knapt at nævnes. Men der er flere potentielle problemer i forbindelse med skat, jvf det link fra CoolHandJake. En forening kunne som med et advokatkontor hyre skatterevisorer/skatteadvokater til at afhjælpe eventuelle problemer eller hjælpe med mulige fradrag osv.

- En hjemmeside med et debatforum renset for Pokernets trolde. Det ville være fint med et message board hvor seriøse problemer kunne diskuteres uden at drukne i al larmen på PN.

- Lobbyarbejde som Zupp nævner og PR arbejde. Fx i forbindelse med denne sag kunne det være fint med en pressevant person der kunne optræde i aviser/TV og tale vores sag.


Jeg mener ikke sådan en forening skal være en konkurrent til DPF eller PN. Blot et tilbud til de mennesker der har en pæn indkomst fra poker og er trætte af de løbende problemer fra den åbenlyst mangelfulde lovgivning.

24-11-2008 15:54 #36| 0

@Jungle/Suffer

Indsamlingen skal gå til lobby/advokat arbejde generelt. Der skal arbejdes generelt for pokeren og os alle, og specielt med henblik på at afklare om dommen i sidste uge har nogen indflydelse på os, og i så fald, at afdække, afgrænse og helst eliminere denne indflydelse.

Der kan for så vidt også godt gå penge fra "kassen" til den fyr som nu sidder med den verserende sag på vej mod højesteret, såfremt vi finder det formålstjenstligt at hjælpe ham - men det er ikke den konkrete sag der skal være fokus, men derimod dommens konsekvenser.

IMO :)

24-11-2008 15:56 #37| 0

Pink Poo Poo, kan du begrænse din personlige vendetta til nogle af de mange andre tråde?

24-11-2008 15:58 #38| 0

clrawe, din kommentar er ikke forstået og så har jeg ikke yderligere at sige til det.

24-11-2008 15:59 #39| 0

Zupp lyder godt.

Vil dog ikke på nogen måde hjælpe den fyr, som er dømt. Det kan jeg
desværre ikke.

Men det skal det sgu ikke handle om. Jeg syntes det er en super ide.

24-11-2008 16:01 #40| 0

godt initiativ... spytter self også gerne i kassen hvis der er opbakning.

24-11-2008 16:03 #41| 0

@ Alle

Måske mig der er meget langsom:)

Men har der været nogen officiel udmelding på den dom fra nogen politikere siden i reagere så "voldsomt" på dommen og frygter det værste?

Eller er det det i vil have klarhed om ved at sætte en/flere advokater på sagen?

24-11-2008 16:06 #42| 0

Jeg bidrager selvfølgelig også med en lille skilling :o)
Godt initiativ

24-11-2008 16:07 #43| 0

Jeg betaler gerne, og håber at det så kan føre til en bedre nattesøvn. Tempo tempo.

24-11-2008 16:13 #44| 0

Jeg vil også meget gerne bidrage - såfremt det handler om en ny sag, vil på ingen måde støtte den dømte i den konkrete sag - men det bliver altså efter evne.

24-11-2008 16:18 #45| 0

@Suffer/Joe

Er der nogen speciel årsag til at i på INGEN måde vil støtte ham som er anklaget? Kender i ham eller?

Altså det handler jo ikke om at vi skal hjælpe ham personligt... det handler om at vi skal hjælpe ham med at hjælpe OS. Hvis han har en lorteadvokat og er ligeglad... og bliver dømt i højesteret, så kan vi personligt få det MEGET sværere fordi hans sag danner præcedens.

Men som sagt, vi skal på ingen måde samle penge ind TIL HAM, men derimod kunne den advokat som vi har evt. være behjælpelig overfor den dømtes advokat med ekstra materiale og fakta vedr hasard/poker/online/love etc...

24-11-2008 16:25 #47| 0

Thomas Rørdam - www.nrlaw.dk/
Merethe Stagetorn - www.stagetorn-wenzel.dk/
Bjørn Elmquist - www.advokatbach.dk/

Mulige topadvokater? Det må være vejen frem.

24-11-2008 16:25 #46| 0

Meget enig med zupp3.

Jeg er hyggespiller, men betaler gerne til sagen af principielle årsager. Hvis highrollerne ønsker at danne deres egen interesseforening, er det også fint nok, og så har I min moralske støtte.

24-11-2008 16:27 #48| 0

Måske nogen lægger stor vægt på at manden tilsyneladende er socialhjælpsbedrager? (skulle vel ikke have støtte/bistand hvis han er prof "sportsmand" = har et slags erhverv).

Desværre har de ikke dømt ham for det, men for spil med henvisning til straffelovens 203.

Så som Zupp er inde på, får en evt 3. instans dom stor betydning for alle "pro spillere" i Danmark - og måske også semi-pro'erne som migselv. Det er jo mildest talt uklart, hvor grænserne går ...

Så det er nok svært at adskille behovet for en generel afklaring og den aktuelle sag mod en bestemt person/spiller.

24-11-2008 16:30 #49| 0

@lasergun

Ville det ikke være en ide at hyre en advokat, der rent faktisk ved hvad poker er?

24-11-2008 16:31 #50| 0

Vi skal hjælpe ham med at få Højesteret til at konstatere, at man IKKE kan konfiskere hans penge med henvisning til, at de er tjent på hans "erhverv" som online poker-spiller.

Det kan alle vel støtte ham i; uanset hvad han ellers måtte have lavet af narrestreger :)

24-11-2008 16:32 #51| 0

Mig bekendt er der et udvalg i folketinget som er nedsat for bl.a. at kigge på turneringspokeren.
I det udvalg sidder bl.a. Jørn Byberg (formand for DPU) samt DPF's advokat.
Inden i starter jeres eget lobby arbejde forfra, var det så ikke en idé at snakke med de 2 personer og høre hvad der foregår i det udvalg og om ikke det udvalg var vejen frem til at påvirke politikerne?

24-11-2008 16:36 #53| 0

Thomas Rørdam blev Højesteretsdommer for en del år siden; men siden han er en af stifterne er det nok et temeligt seriøst foretagende.

Elmquist ville jeg ikke vælge til denne type sag.



24-11-2008 16:36 #52| 0

Betalt

24-11-2008 16:38 #54| 0

Gad vide om DPF har en holdning til dette, og/eller om de evt. bør involveres?

Det burde jo egentlig være i sager som denne at en forbund har sin berettigelse. Desværre må det konstateres at DPF efterhånden ligner noget der ligger på hospice.

24-11-2008 16:45 #55| 0

@

Du tror ikke landets bedste forsvarsadvokater er i stand til at sætte sig ind i sin klients sag til punkt og prikke?

Redigeret af Bridgeking d. 01-07-2023 17:39
24-11-2008 16:46 #56| 0

Hej alle,
@Supaking og andre: Til lidt lobbyarbejde som kan give gevinst: Ved at Troels Troelsen sidder i samme udvalg. Og ved han er tilhænger af poker som videnspil.
Han er professor i sportsøkonomi på CBS. Har ikke hans nummer men find det evt gennem CBS.
Han er desuden medlem af Danmarks olympiske komite og er vel nok det mest respekterede navn indenfor sport, økonomi og andre gøremål i EU.
/Baja272

24-11-2008 16:54 #57| 0

ya obv betalt til whatev projekt bliver fundet smartest.

24-11-2008 17:02 #58| 0

@zupp3

Nu har jeg ikke fuldt ekstremt meget med, men hvis manden har ligget inde med pengene grundet narko-salg/rocker-relationer, og samtidig har lavet socialt bedrageri, så vil jeg ikke have det særlig godt med at mine penge bliver shippet til hans advokat, sådan at han ikke får hvad han fortjener, dog kan jeg på den anden side sagtens se at det er nødvendigt fordi en sådan sag vil danne præcedens, arhg lorte dilemma :(

Jeg ville under alle omstændigheder have det meget bedre, hvis mine penge gik til en ny sag der blev prøvet, som eventuelt kunne stille spørgsmål ved den konkrete sag der har kørt.

24-11-2008 17:14 #59| 0

Joe

Selvom manden muligvis er kriminel er der intet galt i at han får gode juridiske betingelser for sin rettergang.

Derudover er det ik så meget ham det handler om. Det er mere - som du selv er inde på - at denne sag kan danne præcendens, og dette ville være forfærdenligt hvis tingene ikke bliver ændret som de er nu.

Jeg ved ikke om det ville en fordel hvis vi skal til at køre en anden sag. Det kan komme til at tage lang tid, og ville muligvis blive mere problematisk. Nu kommer sagen til højeste ret, så dette er en glimrende mulighed for at få tingene ændret der.

24-11-2008 17:17 #60| 0

@lorten1

Du har ret.

24-11-2008 18:14 #61| 0

@lazer

Det er på ingen måde nogle af landets bedste forsvarsadvokater i strafferetligt henseende. De elsker blot prestigen ved mediesagerne.

Gå hellere efter Henrik Hofman eller lign., som er godt inde i pokersagerne.

24-11-2008 18:20 #62| 0

jeg betaler også

24-11-2008 18:34 #63| 0

@Alle

Har nu snakket med Hin_Spage aka Uffe Nørgaard, som umiddelbart har accepteret at han gerne vil kigge nærmere på sagen og stå for en overordnet handlingsplan for os alle.

Hvordan det helt præcis skal strikkes sammen må vi lige afvente og se, men hans umiddelbare reaktion var at det da var dejligt at der var opbakning og jeg kan personligt stå 100% inde for ham, han har hjulpet stort set alle pokerspillere jeg kender med deres det juridiske bag beskatning mm. af pokergevinster, både online samt i indland og udland.

24-11-2008 18:47 #64| 0

Jeg bidrager selvfølgelig også med en lille skilling.

Super godt initiativ.

Synes det ville være på sin plads med in interesseorganisation for pokerspillere. Burde være DPF, men det ligner en dødsejler.

24-11-2008 18:49 #65| 0

@Alle

Man skal inden man kaste penge efter ham der nu er i problemer lige tænke hvordan det vi lse ud.

EB, BT, Tips tjenesten og mange andre kan hurtigt vende det til at pokerspillerne hjælper en samfundsnasser og samtidig hiver de 10 andre frem som gør det samme.

Hvis sådan en sag her skal vende/vindes så skal det være med en clean person og ikke en der har begået fusk.

24-11-2008 18:55 #66| 0

Er helt sikker også klar til at spytte en skilling

@Panther
Du har naturligvis ret - men tænk lige på præcedens!

24-11-2008 18:58 #67| 0

Jeg har fuld tillid til, at en interesseorganisation indenfor det regi, som zupp og asger_b med støtte fra HinSpage strikker sammen, vil være i stand til at forklare pressen, hvorfor man går ind i sagen. Så svært er det heller ikke at formidle, at man frygter, at denne sag vil skabe en præcedens, der rækker langt ud over denne enkelte sag og rammer alle pokerspillere i flæng.

24-11-2008 19:12 #68| 0

Betaler selvfølgelig også gerne og skal sørge for at de ikke PN "Pro'er" jeg har på msn også får set denne tråd og forhåbentlig meldt sig på banen..

Kan forresten som Zupp sige 100 % god for Uffe..

/Martin

24-11-2008 19:15 #69| 0

@Holst

Jeg har skam også fuld tillid til Hinspage
MEN husk nu det pressen i har med at gøre, vi er bagud 10-0 fra start af.

24-11-2008 19:46 #70| 0

Spytter også gerne lidt i kassen.

24-11-2008 20:02 #71| 0

Bidrager selvsagt.

24-11-2008 20:08 #72| 0

obv donation

24-11-2008 20:23 #73| 0

Vigtig vigtig! Nu skal vi jo ikke lave en presse sag ud af det her, det er
faktisk først der, denne sag bliver farlig.

Eftersom den allerede er død i dagspressen, kommer der nok ikke en
politiker ud af busken og forlanger handling på området nu.

Lad os være klar med støtte når det rigtig gælder.

24-11-2008 20:44 #74| 0

Meget enig med Suffer Well.

24-11-2008 20:56 #75| 0

Jeg betaler også gerne en skilling. Godt arbejde Hin_Spage og co.

24-11-2008 21:10 #76| 0

Jeg hoster også en lille skilling op af lommen til denne sag.. Muy importante!

//Lars Hougaard

24-11-2008 21:21 #77| 0

også klar med en skilling.

24-11-2008 21:29 #78| 0

Betalt

24-11-2008 21:39 #79| 0

Jeg giver gerne en skilling

24-11-2008 21:43 #80| 0

Betalt

24-11-2008 21:47 #81| 0

Det er jo næsten ligesom tune/juhl matchen - betalt for fællesskabets skyld da jeg blot er en lille hund i et stort spil kegler :-)

24-11-2008 22:19 #82| 0

Betalt, i det omfang jeg nu kan calle ;D

Og nåh ja, +1 på godt initiativ!

24-11-2008 22:46 #83| 0

Betalt

Mht. pokerudbydernes evt. bidrag, mener jeg det bør undlades, da det meget nemt kan give bagslag politisk og pressemæsigt

24-11-2008 23:05 #84| 0

zupp
"Er der nogen speciel årsag til at i på INGEN måde vil støtte ham som er anklaget? Kender i ham eller?"

Har hørt han var involveret med narko og at de derfor brugte denne lov, da det var eneste måde at nakke ham!

Er ikke sikker på, at det er super smart at hjælpe ham her. I hvert fald skal man tænke grundigt over fordele/ulemper etc

24-11-2008 23:35 #85| 0

@Alle,

Jeg beklager at Classic Poker ikke har været på banen før nu- men jeg har desværre haft begrænset internet adgang hele sidste uge.

Uffe Nørgaard har længe repræsenteret Classic Poker i Danmark. Dette vil han også gøre i denne sag.

Jeg forventer at have en samtale med ham på onsdag og høre hvordan han ser den videre fremdrift.

Hvordan og hvorledes Classic bedst støtter i denne sag vil jeg tage beslutning om efter at jeg har hørt hvad Uffe har at sige.

Witten

24-11-2008 23:45 #86| 0

Støtter naturligvis også denne sag. Kan også bakke 110% op om Uffe Nørgaard. Han er det oplagte valg.

24-11-2008 23:48 #87| 0

Umiddelbart er jeg positiv overfor initiativet, men må også indrømme jeg har gjort visse tanker i anden retning, hvilket jeg vil prøve at sætte ord på.

"Er det egentlig en god ide at begynde at rage op i sådan en sag??"

"prof. gamblere klager over at det nu ikke er lovligt at tjene 100k mdl. og ikke betale en krone i skat"

Ved godt det er sat på spidsen, men vi må erkende, at vi kan få svært ved at få virkelig sympati fra den brede befolkning og det næppe er en sag der bliver politisk rift om at kæmpe for. Og ved at skabe opmærksomhed omkring loven er risikoen naturligvis, at myndighederne ikke bare kan lade den gå i glemmebogen, men faktisk bliver nødsaget til at gøre noget.

For at gøre noget fra "vores" side, tæller naturligvis, at det er en ubehagelig en at have hængende over hovedet og man selvfølgelig også føler sig lidt krænket over at ens proffession bliver stemplet som ulovlig bla. bla.

Min fornemmelse er dog, at denne lov er en af dem der nu igen bare bliver lagt ned i skuffen, hvor den forhåbentlig bare samler støv, da det næppe nogen sinde har været meningen, at den skulle bruges på den måde den nu er blevet. Det der tæller for at den næppe kommer til at blive brugt på den måde vi er nervøse for er jo også, at der i det her tilfælde næppe er særlig mange der har den store interesse i at bruge den:

SKAT: Næppe en de har lyst til at skabe opmærksomhed om, da de jo tidligere har godkendt poker som lovligt og der samtidig ikke er noget skattemæssigt i det.

POLITIKERNE: Naaa måske modsiger jeg mig selv lidt, men selvom det næppe er en sag der vil få befolkningen til at skrige højt om uretfærdighed, så er det vel heller ikke noget folk egentlig vil kunne forstå at internetpoker pludselig skulle være ulovligt at leve af når man godt må spille det som en hobby.

POLITI: De har sku vist travlt nok i forvejen og næppe en af den slags områder de selv går aktivt ind og laver en indsat mod.

INTERESSEORG: Her er en af de væsentlige, da det omkring klub-poker mv. jo var noget der var en direkte konkurrence til de danske casinoer, som vi vel er enige om helt klart er grunden til at alle problemerne omkring pokerklubber mv. opstod. Havde det ikke være for dem, havde alle vel bare lukket øjenen. Umiddelbart kan jeg dog ikke se nogle der har speciel interesse i at sørge for at myndighederne begynder at bruge denne lov aktivt.

Min tanke er derfor at afvente og se hvad der sker med:

1. Hostrups sag omkring poker hassard/videns-spil. Bliver det et vidensspil er problemet jo løst, da poker så falder uden for loven.

2. Kommer der yderligere sager eller mediebevågenhed på emnet, ja så må man jo gøre noget. Men går den bare igen i glemmebogen, så tror jeg egentlig det er bedre bare at lade den ligge der.

Kom gerne med modargumenter eller kommentarer, for jeg har faktisk ikke helt besluttet hvad jeg selv mener er det bedste at gøre. Jeg mener dog at det er vigtigt at tænke tingene godt igennem inden vi selv går ud og skaber opmærksomhed omkring en lov der p.t. kan ramme os hårdt!





24-11-2008 23:51 #88| 0

"Min tanke er derfor at afvente og se hvad der sker med:

1. Hostrups sag omkring poker hassard/videns-spil. Bliver det et vidensspil er problemet jo løst, da poker så falder uden for loven."

Det er jo kun turnerings poker der er tale om - Det hjælper jo ikke på cash-game problemet, eftersom det er der de fleste henter til dagen og vejen.

Mickey

24-11-2008 23:52 #89| 0

jeg er delvist enig med dig Laur. Denne sag handler efter min mening ikke om at straffe pokerspillere, det som selvfølgelig skal frem er at pokerspillere ligesom alle andre skal betale skat og der bør i lovgivningen tages højde for at man som spiller har udgifter og indtægter (ligesom selvstænd erhvervsdrivende).


Frederik

24-11-2008 23:53 #90| 0

@Laur
er et problem ved Hostrups sag ikke at den kun vedrører turneringspoker?

24-11-2008 23:58 #91| 0

@Sven
Hvis turneringspoker bliver godkendt som et vidensspil, er det vel rimelig svært at dømme cash game som hassard?

25-11-2008 00:06 #92| 0

løsningen ligger i det politiske - man skal kunne erhverve sig ved spil - og selvfølgelig betale skat som alle andre borgere i samfundet. (også medalitagere ved OL :)

Frederik

25-11-2008 00:09 #93| 0

@Laur

Well, vi kommer ikke udenom at der er en væsentlig forskel på turneringspoker og cashgame.

I turneringen ligger du et fastsat beløb, som du max kan tabe, mens du i cashgame kan rebuye hele tiden, og bare skubbe stakken ind og gamble hele tiden, hvilket gør det mere hassarderet og ludo. Og det er der sandsynligvis nogle der ikke kan styre.

Men poker i dets grundform ville ikke fremstå som hassard.

25-11-2008 00:10 #94| 0

@Laur
måske, det er lidt det der er mit spørgsmål :) har ikke forstand på jura.

Men i interview med Ace synes jeg at hostrup er lidt vag på det punkt:

"Ace: Hvis du nu vinder din sag i højesteret, så er poker vel helt officielt erklæret for et dygtighedsspil. Burde vi så slippe for den her slags sager i fremtiden?

Frederik Hostrup: Ja, hvis jeg vinder i højesteret, vil pokerturneringer blive stemplet som et færdighedsspil og dermed ikke være omfattet af straffelovens bestemmelser omkring udøvelse og udbud af hasardspil."

25-11-2008 00:14 #95| 0

Altså spillet er jo i bund og grund fuldstændig det samme, så har meget svært ved at se nogle gode juridiske argumenter for at cash game er hassard hvis retten har fastslået at turneringspoker er et vidensspil.

@Ludvig
"løsningen ligger i det politiske - man skal kunne erhverve sig ved spil - og selvfølgelig betale skat som alle andre borgere i samfundet. (også medalitagere ved OL :)"

Hvilket kunne være en ting der kunne gøre det til et politisk godt emne, men de kan nu engang ikke indfører skat på EU-poker, da de ikke kan lave love imod EU og derfor går den ikke!

25-11-2008 00:21 #96| 0

Er også klar på at betale til hvad der nu er smartest at gøre.
Er dog i Sydamerika til den 4. december uden netbank, men kan nok finde på noget, selvom det måske tager lidt dage...

25-11-2008 00:22 #97| 0

@Laur

Det er klart at hvis vi får engageret Hin_Spage og folk fra nær og fjern spytter i kassen, så er det jo ikke sådan at vi står nede på rådhuspladsen i morgen og råber og skriger op om den her dom.

Det hele skal tages "stille og roligt" og som det kommer. Med Uffe i spidsen må en række "specialister" og eventuelle spindoctoers and what not, vurderer hvad den bedste approach er. Bedre kan vi sådan set ikke gøre det.

Det er muligt at de vurderer, at det er bedst ikke at lave noget larm overhovedet, men i stedet være silent-partner med den anklagedes advokat og forsyne ham med gode argumenter/fakta om poker som kan bruges til at vinde spørgsmålet om hvorvidt poker er lovligt på nettet. Det kan også være de vurderer at vi skal holde os langt væk fra den sag, og i stedet gøre noget andet - lad os lade DEM om at vurdere det. Det bedste vi kan gøre er at udvælge dybt seriøse og kompetente mennesker til jobbet, og give dem nogle skillinger at arbejde med.

Det åbenlyse problem lige pt. er at vi ikke KAN og ikke VIL lade den her dom ligge og svæve over hovedet af os.... hovedsageligt fordi vi simpelthen ikke ved om vi fx. inkriminerer os selv ved at indberette pokergevinster på selvangivelsen for 2008.

Den helt eksakte fremgangsmåde kan diskuteres og gode idéer er selvfølgelig velkomne, men nogen generel og 100%s enighed når vi nok ikke her, og det skal vi heller ikke - det må specialisterne stå for.

25-11-2008 00:23 #98| 0

Jeg synes det primærer formål med denne tråd skal være om folk har lyst til at stytte et evt projekt eller ej. Hvordan det bliver gjort skal helt klart være gennemskugeligt så alle ved hvad deres penge bliver brugt til.

Men jeg synes klart det ville være bedst hvis vi fandt ud af hvor meget vi evt kunne samle sammen, også lade nogen kompetente fagfolk se på sagen og se hvordan vores penge bedst kan bruges - eller om det overhovedet er nødvændigt.

Så kan folk diskutere dommen og lovens konsekvenser i andre tråde.

25-11-2008 00:27 #99| 0

@Ludvig

Mener ikke pt. at vi skal involvere nogen diskussion af skattespørgsmål.

Som udgangspunkt er alle pokergevinster skattepligtige, og det synes jeg godt vi kan formidle videre. At der så "tilfældigvis" ER betalt skat/afgift af stort set alle europæiske gevinster, og de derfor ikke kan dobbeltbeskattes... det er jo en helt anden sag.

Men lige nu handler det om at gøre poker LOVLIGT - skatten er en anden hovedpine.

25-11-2008 00:33 #100| 0

@Zupp3

Dejligt at se din enthusiasme omkring det hele her, og det lyder som nogle super fornuftige argumenter du bringer på banen.

Jeg er også klar på at støtte projektet (er dog ikke highroller ;)) men om ikke så bare med support i diverse henseender.

25-11-2008 00:33 #101| 0

Beklager hvis mit indlæg gav anledning til at drøftelsen drejede i en anden retning end den oprindelig var ment. Det var ikke formålet, men mere for at underbygge de argumenter der er imod at skabe bevågenhed om sagen.

@Zupp
Hvis formålet i første omgang er at få "eksperternes" vurdering af hvad der er bedst at gøre ud fra de ting der har været oppe og vende, er jeg enig!

25-11-2008 00:34 #102| 0

@Laur

Jeg er 100% enig med dig i, at spillet i bund og grund er det samme, og at de kompetencer det kræver for at mestre de forskellige former, ligger usigeligt tæt op ad hinanden.

Men lad os lave et lille tankeeksperiment med f.eks. BlackJack. Vi siger vi har to former, den ene, hvor man kan rebuye hele tiden, og den anden, hvor man max må købe ind for 300,-, og så kan spille til ens chips er væk.

Hvilken tror du er den mest vanedannende, eller økonomisk risikabel, hvis man er af svagt sind?

Jeg ved udemærket godt at det er noget helt andet online, hvor der starter turneringer hele tiden, men det gør det ikke mindre økonomisk risikabelt.

Jeg bakker 100% op om, at poker er et vidensspil, men der er altså en væsentlig forskel på cashgame og turneringsspil, hvis man tænker på økonomiske ricisi. Det gælder self. kun uerfarne spillere og ludomaner :)

25-11-2008 00:40 #103| 0

Men ja, som de andre siger, lad os holde denne tråd til emnet. Mig der er alt for langsom til at svare. Giv gas! Jeg følger med i spænding.

25-11-2008 00:42 #104| 0

Er meget enig med Suffer Well og Laur - skulle en af de to omtalte sager få positivt udfald i højesteret må man gå ud fra at man som pro pokerspiller ikke (længere) er omfattet af §203.

Hostrups sag går udelukkende på turneringspoker ja, men mon ikke det bliver nemt/nemmere at påvise at det samme bør gælde for cash game i en evt. retssag herom?

Jeg tror heller ikke at vi høster meget sympati i den brede befolkning eller hos politikerne, så jeg er tilhænger af at tænke/snakke næste skridt grundigt igennem før vi tager det.

Jeg er som Suffer klar med støtte når det rigtigt gælder.

25-11-2008 00:44 #105| 0

Godt initiativ!

Jeg er også klar med et bidrag.

25-11-2008 00:56 #106| 0

@Zupp. Altså jeg mener at hvis vi skal have politikerne og medierne bag os - er det vigtigt at vi viser at vi er villige til at bidrage til samfundet og at man ikke skal kunne hive sager frem hvor folk har tjent 1 mill om året og ikke skal betale skat fordi bla bla bla.

Vi vil gerne opnå at man accepterer at man kan ernære sig som spiller i forskellige vidensspil. Det er klart at min sqag i højesteret handler om turneringspoker - men dette er jo blot en del af planen - først turneringspoker derefter andre former.

Alt i alt tror jeg at historier om skattefrie millioner vil slagte vores sag hvis ikke vi tænker os om.

mvh
Frederik

25-11-2008 01:00 #107| 0

@ Laur.

Spille,arkedets liberalisering er et vigtigt emne for EU, beskatning af siden, afgifter af spillet og skat af overskud er vigtige elementer hvis markedet skal kunne liberaliseres rimeligt.

Prøv feks at se på det svenske heste spil, hvor online sider nu tilbyder spil på væddeløb arrangeret af ATG, de sider der tager spil bør selvfølgelig også bidrage til at financiere hestebanerne.


Frederik

25-11-2008 01:03 #108| 0

Som Zupp3 siger, så bør vi lade de professionelle bestemme indgangsvinklen til sagen. Det vigtigste er, at der bliver støttet op økonomisk.
Er self. in.

25-11-2008 01:24 #109| 0

I'm in

25-11-2008 01:47 #110| 0

Betaler også gerne lidt mønt.

25-11-2008 01:58 #111| 0

jeg giver også gerne et bidrag og er i øvrigt enig i at ekspertne må vurdere fremgangsmåden

25-11-2008 02:23 #112| 0

Jeg bidrager gerne

25-11-2008 02:29 #113| 0

Jeg er også frisk på et månedligt støtte på 10$, hvis det er til nogen hjælp?

25-11-2008 03:34 #114| 0

Betalt.

Jeg foretrækker, at man ikke kun betaler til denne sag isoleret set, men betaler til et professinelt lobbyist-hold, som arbejder for en ligestilling af professionelle pokerspillere med andre professionelle sportsudøvere.

I mine øjne bør sagen også angribes politisk. Hvis vi klarer frisag i denne sag, har vi blot lappet et hul, som politikerne hurtigt kan prikke hul på igen, hvis de ikke bliver ført den rette vej.

(stavebøf)

Bidrag følger uanset om mine ønsker bliver opfyldt.

ps. Stor tak til de mennesker, som aktivt har involveret sig i denne tråd.

25-11-2008 03:53 #115| 0

Godt initiativ! ! !

Jeg er også klar til at spytte i.

Maze

25-11-2008 04:03 #116| 0

@Ludvig

Altså jeg forstår slet ikke hvor du vil hen med det?

Hvordan er det vi skal vise at vi gerne vil bidrage til samfundet? Skal vi bare donere penge til staten uden retslig hjemmel? Vi kan jo ikke lave om på EU lovgivningen og eller regler på skatteområdet, bare fordi de tilfældigvis fritager os for skat i Danmark da DER ALLEREDE ER BETALT afgift/skat andetsteds i EU.

Jeg kan da godt se det er semi-uheldigt at det er muligt at skrive en artikel om alle de nyrige pokerspillere som tjener millioner og ikke betaler skat - men det er jo løgn, for der BLIVER betalt skat. Bare ikke i Danmark.

Det er til gengæld MEGET uheldigt hvis der kan hives en masse sager frem om herboende danskere som har cashet overseas, og efterfølgende ikke har betalt deres skat.

Men det er jo ikke sådan at vi skal til at KRÆVE at vi vil dobbeltbeskattes, bare så vi kan få noget goodwill.

Mht. liberalisering af spillemarkedet i EU, synes jeg pt. det er en noget stor mundfuld at begive sig i arbejde med, og synes vi skal gå efter det gode gamle militærprincip KISS (Keep It Simple Stupid)....

Prioritering:
A: Poker skal IKKE være ulovligt - hverken online eller live, heller ikke selvom man er pro og tjener penge på det.

B: Afklaring af dansk skat på poker - både i DK, i EU og i resten af verden.

Å: Arbejde for at liberalisere spillemarkedet og få 100% klare regler for både sites og spillere på nationalt og internationalt niveau.

25-11-2008 04:14 #117| 0

A og B hænger defacto sammen.

Frederik

25-11-2008 04:15 #118| 0

@bestbluff - ENIG


Frederik

25-11-2008 04:32 #119| 0

@Ludvig

Tjae, det er vel et definitionsspørgsmål men jeg vil mene at, defacto hænger A og B... IKKE sammen. Da det er to helt forskellige ting.

Lovligheden af poker er uafhængig af om der ER skat eller IKKE er skat af en given gevinst.

25-11-2008 06:40 #120| 0

Jeg donerer gerne et par oplæg i denne sags tjeneste...
Derudover er jeg ligeglad med hvilken form sagen tager ift interesseorganisation eller andet; Hin_Spage har igennem flere år stået for en dybt professionel og saglig tone (især i juridiske spørgsmål) og derfor er jeg fløjtende ligeglad med hvordan mine penge bliver distributeret så længe Hin_Spage eller lign. har det overordnede ansvar...
Nikolaj

25-11-2008 06:58 #121| 0

Jeg er ret uenig i at skat og straffelov hænger sammen her Frede.

...og om politiet har tænkt sig at benytte denne her dom eller ej til at straffe andre proffer, så er det altså temmeligt ubehageligt at skulle løbe risikoen for at få en plettet straffeattest når man har handlet i god tro.

I øvrigt er skatteemnet jo dødt da der nu ligger en endelig fortolkning af Lindmann dommen i Danmark. Den siger at hvis en gevinst havde været skattefri hvis den var vundet af en dansk udbyder og hvis den EU udbyder som du har vundet hos er underlagt offentlig kontrol på samme vis som den danske udbyder så vil det være konkurrenceforvridende at beskatte gevinsten fra EU udbyderen. I Danmark har vi valgt en model hvor det er udbyderen og ikke spilleren der beskattes (dermed ikke sagt at der ikke betales skat, det gør der) og denne model må i følge EU retten også gælde fra andre europæiske udbydere der oprererer på lignende vilkår.

Så der er ikke nogen skattesag. Der er klare linier. Men det er bydende nødvendigt at der også kommer det på det strafferetslige område. Ellers er vi lige vidt. Det handler om at få en så entydig fortolkning af gældende lovgivning at man på forhånd kan indrette sin adfærd efter lovens bogstav. Mener at der er så mange uklarheder i landsrettens dom at dette ikke er tilfældet.

Zupp du er velkommen til at smide mig en besked når raslebøssen går rundt.

25-11-2008 08:10 #122| 0

Bidrager gerne

25-11-2008 10:00 #123| 0

jeg er meget enig med zupp3.

spytter gerne i kassen.

lad de profesionelle tage stilling til videre fremfærd...så vi ikke går ind i debatten med hovedet under armen.

25-11-2008 10:00 #124| 0

Den her sag er så spaget, at han først og fremmes bør hyre nogen til at gå dommen igennem og hvad den betyder.

Har en landsretdommer fået en hjerneblødning, bliver det ændret i højesteret.

Skulle den smutte i højesteret bliver der lavet en lovændring - op mod 200.000 vælgere kan få politikere til at rykke sig.

Jeg syntes det er skidt at blande sig i en "simpel" sag om en bedrager/narkohandler.

I hvilke sager er det lige den ville danne præcidens? Stik en finger i jorden - der bliver ikke heksejagt mod de "farlige" pokerspillere.

Dette er uden et sekunds tvivl en kæmpe brøler i landsretten og det vil ikke få nogen konsekvenser får familien danmark, der spiller poker.

Gem krafterne, pengene og iveren til Fredes vigtige sag.

25-11-2008 10:02 #125| 0

Betaler også gerne til Zupp's forslag.

25-11-2008 11:06 #126| 0

Jeg er med

25-11-2008 11:37 #127| 0

Kan godt være jeg gentager mig selv, men jeg mener at chancen for at vi får accepteret at man kan leve af at spille hænger meget sammen med vores lyst til at betale skat.
Frederik

25-11-2008 12:48 #128| 0

betaler ogsaa gerne

25-11-2008 13:09 #129| 0

Overordnet set tvivler jeg stærkt på at der er grund til at panikke. Men jeg bidrager gerne til fællesskabet hvis det kan sætte nogle retslige tvivlsmål på plads.

25-11-2008 13:57 #130| 0

Jeg synes, det er en god idé

Dog mener jeg, at man bør lade den nuværende sag være i fred. Der er nogle elementer, som helt sikkert vil påvirke dommere i en negativ retning, også selv spørgsmålet objektivt set er, om deltagelse i poker er omfattet af § 203.

Derfor støtter jeg foreslaget om, at man opretter en "spillerforening", "lobby" eller hvad den nu kaldes, som har to formål.

1) Påvirke politikere til at lave en lovgivningsmæssig løsning på problemet.
2) Hjælpe med advokatbistand i sager, der egner sig til at blive prøvet. Det vil altså sige den sag, hvor en professionel spiller bliver tiltalt for overtrædelse af § 203 ved at erhverve sig gennem poker. Hvor der ikke er kontanthjælp eller store kontantbeløb indblandet.

25-11-2008 14:10 #131| 0

Jeg synes, det er en god ide.Betaler også gerne til Zupp´s forslag

25-11-2008 14:13 #132| 0

@Habermas

Jeg er heller ikke helt glad ved at større en åbenlys kriminel person med advokathjælp, men risikerer man ikke at en eventuelt tabt sag ved højesteret skaber præcedens og at det så efterfølgende bliver meget svært at få prøvet en tilsvarende sag, da højesteret jo så allerede har afgjort det.

Jørn

25-11-2008 14:26 #134| 0

@ ludvig

Når jeg læser dine indlæg. kan jeg få det til at lyde, som du aktivt laver
lobbyarbejde med det formål, at få lavet en særlov i danmark hvor
danske pokerspillere skal beskattes af inkomst fra EU sites.

Er dette korrekt forstået?

Det lyder også, som din baggrund for dette move, er at få poker, som
en "levevej" accepteret.

Er dette korrekt forstået?

Hvis det er ja til mine 2 spørgsmål, så er du ved, at sælger mingvasen
for en syltettøjsmad :-(

25-11-2008 14:26 #133| 0

Skal vi ik bare lade folk som rent faktisk har forstand på det belsutte hvad pengene skal bruges til?

25-11-2008 14:36 #135| 0

Selvom jeg sjældent er enig med Frederik, så tror jeg heller ikke man får legaliseret poker som erhverv, og får det klassificeret som et vidensspil, uden at professionel poker bliver beskattet - Selvfølgelig betaler man ikke frivillig skat, det forlanger ingen - Men poker skal på en eller anden måde beskattes, det handler om at vi bakker om det samfund vi nu engang bor i.

"Det er til gengæld MEGET uheldigt hvis der kan hives en masse sager frem om herboende danskere som har cashet overseas, og efterfølgende ikke har betalt deres skat."

Lidt ala Eastgate? Eller var det i forvejen planlagt at han skulle til UK, lige som han stod til at cashe 6mio+ i poker :)

Mickey

25-11-2008 14:41 #136| 0

@Thyssen

Jo, det er korrekt, derfor håber jeg også, at der ikke foretages videre i den nuværende sag. Jeg tvivler på, at denne sag kan vindes i højesteret, så det bedste ville være at lade den stå ved landsrettens afgørelse.

Det kunne være ideelt, hvis at man i stedet kører en sag til højesteret, hvor det var den professionelle pokerspiller, der ikke var på støtten og hvis eneste overtrædelse var at spille poker på internettet. Der skulle meget gerne heller ikke være kontant beløb, som personen påstår er fra internetpoker.
I en sådan sag vil man stå tydeligvis bedre.

Jeg ved dog ikke om det er lidt ønsketænkning.

25-11-2008 14:44 #137| 0

@ Mickey

Jeg er så uenig med dig, som det er muligt, at være med et andet menneske.

@ Alle

Er i alle klar til, at blive beskattet, af noget, som der er betalt gevinstskat af
hos udbyderen. Som derfor heller ikke bliver beskattet i alle andre EU lande.

??????????

Nu er der sgu nogen som må hjælpe mig lidt! :-) plzzzz

25-11-2008 14:50 #138| 0

@Habermas

Jeg har tænkt præcis det samme som dig. Men hvem skulle lige melde sig som prøvekanin?

Man skulle så tage en helt "ny" pro. En der ikke har flere års winnings, som kan blive inddraget/krævet tilbagebetalt og som naturligvis ikke har overtrådt loven på andre område (narko/socialtbedrageri). En som måske lige havde levet af at spille poker i 2-3 måneder og dermed ikke ville blive straffet så hårdt. Dvs. bøde samt evt. konfiskation af 2-3 måneders winnings på mellem stakes (ca. 30k-40k pr. måned). Der kunne nok samles ind til at dække personens tab her på PN.

Ville myndighederne ikke afvente at tage en ny sag op med begrundelse i, at der jo er en sag på vej i højesteret om samme lovovertrædelse?

FCKrogh

25-11-2008 14:51 #139| 0

@ Suffer Well

Dette vil formentlig heller ikke blive resultatet. Det vil muligvis være i strid med den frie udveksling af tjenesteydelser, da man derved hindre spilleselskabernes muligheder for få kunder i Danmark. Dog kan staten formentlig godt lave en forholdsvis grum beskatning af de spilleselskaber, som vil udbyde spil i Danmark, men genrelt sige, at alle skal betale skat af gevinster vundet inden for EU, og så allerede er blevet beskattet, vil man få svært ved at gennemføre.

25-11-2008 15:02 #140| 0

@ Habermas.

enig.

Nu skal han næsten lige have lov at svarer.

Men det virker da, som ludvig arbejder på, at det faktisk sker.
Og han virker, som en person med en vis indflydelse. hvis dette er tilfældet
vil jeg bare gerne vide om pokernet er på linie med den ide.

25-11-2008 15:24 #141| 0

@Suffer Well

Det kan blive en følgevirkning hvis (turnerings)poker ikke længere er hasard, men det er svært at spå om.

I øvrigt har det moralske i skattefriheden af poker været diskuteret til hudløshed, så lad os ikke starte den diskussion igen.

I prioriteret rækkefølge så vil de fleste pro/semi-pro formentlig være enig i at (1) har er bedre end (2):

(1) netpoker er lovligt, netpoker på EU server er indkomstskattefrit
- eller -
(2) netpoker er lovligt, netpoker er ikke skattefrit

Det kan jo være man må arbejde på (2) hvis (1) viser sig umuligt, så fremt alternativet er

(3) netpoker er ulovligt

Jørn

25-11-2008 15:35 #142| 0

Hvis vores narkosælgende pokerven vinder en højesteretssag, skal jeg så til at håbe at Frederik taber sin? 99% sikkerhed for skattefri poker >>>>>>>>>>>> lovlig turneringspoker i Danmark og 50% sikkerhed for skattefri internetpoker.

Tror vi burde stoppe med at diskutere skat nu.

25-11-2008 15:46 #144| 0

fuck fri turnerings poker i dk, amen ffs..... Det er jo ren hygge, det her handler om hvorvidt det er lovligt for os at arbejde/opholde os i dk.

JEG synes det er ærgeligt frederik forsøger at få sin retssag indover her, og at vi skal holde de to emner HELT adskilt.

jeg smider gerne en skilling efter project zupp/AB, og et gl til hostrup.

25-11-2008 15:46 #143| 0

Jeg vil gerne bidrage. Kanon tiltag zupp3.

25-11-2008 16:02 #145| 0

"Tror vi burde stoppe med at diskutere skat nu."

Ja det ville være forfærdeligt at skulle bakke op om samfundet som alle os andre :)

Mickey

25-11-2008 16:04 #146| 0

@ Thyssen

Tak for forklaringen. har tænkt sammen tanker. Det betyder
jo at jeg nu må håber på, at en pokerspiller taber i højesteret.

Det er jeg faktisk lidt ked af. Men sådan må det jo være. :-/

25-11-2008 16:17 #147| 0

Kan ikke se at det giver mening at diskutere skat.
EU-retten dikterer skattefriheden - der er ikke noget valg at træffe.

25-11-2008 16:33 #148| 0

mickey,

Bare start en anden tråd så.

25-11-2008 17:20 #149| 0

@Paula123 / Suffer Well / henry

Det er blot spekulationer og en ny juridisk fortolkning der skal til, så lad os holde det uden for denne tråd.

@mickey

Der har vist været rigeligt med diskussioner om det moralske aspekt i at netpoker er indkomstskattefrit, så skal vi ikke lade den diskussion ligge her.

Jørn

25-11-2008 19:13 #150| 0

@Zupp/Mister Illussive

giver gerne en luns dollinger


@mickey

start en ny tråd og diskutér med dig selv



25-11-2008 21:53 #152| 0

Inden vi alle panikker fuldstændig er det måske værd at se nærmere på dette udvalg og dets formål;

www.justitsministeriet.dk/fileadmin/downloads/Lovforberedende_udvalg/udvalget_om_hasardspil.pdf

En del af Jer kender måske allerede til dette udvalg, men det må da være betryggende at vide, at man fra politisk side er klar over at loven på mange områder er forældet og at man med stor sansynlighed er ved at tage initiativ til lovændringer. Tvivler derfor på man vil se de helt store politiske indgreb i de nærmeste måneder, medmindre der bliver skabt en større samfundsdebat i medierne.

Jeg er ret overbevist om at årsagen til at udvalget endnu ikke har meldt noget kontret ud (jvf. deres deadline sommeren 2008) hænger sammen med at man afventer den forestående sag i Højesteret. Nu begynder Hostrups mange proferier også at give meget mere mening... :-)



Udvalgets sammensætning er i øvrigt som følger;

Landsdommer Kurt Rasmussen, Vestre Landsret (formand).
Markedsdirektør Morten Brustad, Dansk Erhverv.
Professor, lic.jur. Vagn Greve, Københavns Universitet.
Advokat Henrik Norsk Hoffmann, Dansk Poker Forbund.
Marketing manager Erik Jensen, Dansk Casino Forening.
Specialkonsulent Ingrid Hornshøj Jensen, Skatteministeriet.
Dommer Birgitte Grønborg Juul, Retten i Glostrup.
Centerleder Michael Bay Jørsel, Center for Ludomani.
Afdelingschef Birgit Kleis, Rigspolitiet.
Kasserer Ole Fjeldgaard Kristensen, Dansk Poker Union
Specialkonsulent Morten Rønde, Spillemyndigheden.
Vicestatsadvokat Eva Rønne, Rigsadvokaten.
Politiadvokat Vibeke Thorkil-Jensen, Københavns Politi.
Kontorchef Birgit Thostrup Christensen, Justitsministeriet.
Fuldmægtig Johannes Martin Fenger, Justitsministeriet (sekretær).

26-11-2008 03:28 #153| 0
OP

I alfabetisk rækkefølge, har følgende tilkendegivet økonomisk støtte. Se i øvrigt nyere tråd: www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=171745

_Owner_ 
Albertos 
AlexKP
Ares_AA 
Asger_b
Bavian
bestbluff 
Bisgaard 
Bjoernen 
borg 
Borger 
Carlos 
comebackking 
DenRødeHaj1 
-EP- 
FCKrogh 
Flodslag 
FredBrink 
Gene 
Go Around 
hahila 
hilberado 
Holstt 
hyggebuks 
ImWithStupid 
j_bourne 
J_Knish 
Jester77 
JoeLOL 
Jungleras 
K_B_B 
Klaphat 
KojGysto 
lasergun pew 
loiner 
lolAI 
lors 
lorten1 
macstarr 
MagnusG 
Mazelucky 
Moose 
nothing878 
PaulaL123 
Per-TOT 
pethie
Pjevs 
rainbow1 
Rhincodon 
Sailor 
sakii 
shp2000 
skanis 
slamdance 
Suffer Well 
Thyssen 
Tinamus 
TopperH 
ToxToxTox 
Turbofluen 
Veron22 
yentz 
Zorglub 
zupp3 

26-11-2008 03:58 #154| 0

Du kan også skrive mig på den liste, godt arbejde.

26-11-2008 07:02 #155| 0

Lige lidt til diskussionen om politik vs. jura (er godt klar over at den ligger lidt ved siden af main topic, men den er interessant).

Jeg mener afgjort at det handler om jura og ikke politik det her. For mig er det helt afgørende at der foreligger en lovgivning af en klarhed så jeg er i stand til på forhånd at vurdere om jeg ved mine handlinger gør noget ulovligt. Det havde jeg da ikke i min vildeste fantasi forestillet mig var en reel risiko. Og landsretsdommen er så uklar at det er komplet umuligt for menigmand at trække grænsen mellem poker som hobby og poker som erhverv (man vælger jo ikke at blive pro, det er noget der kommer hen ad vejen for nogle talentfulde individer og i øvrigt forsvinder igen hen ad vejen for en del af disse).

Omkring det politiske så er jeg da også af den overbevisning at man uanset erhverv bør bidrage til den følles samfundshusholdning. Nu er der bare lige den hage ved skattelovgivningen at gevinster med mindre andet er angivet i udgangspunktet er skattepligtige men at tab ikke er fradragsberettigede. Poker er ikke skattefrit! Dog ligger der en EU dom der betyder at hvis spillet udbydes af en EU udbyder på samme vilkår som Dansk Tipstjeneste har licens til at gøre så er gevinsten ikke skattepligtig (da du ikke skal svare skat af gevinster fra DT). Jeg er klart fortaler for at det skal være muligt at bedrive poker som erhverv, men det vil så samtidigt kræve at skatteretten ændres således at tab samt udgifter til forplejning kan trækkes fra når man har poker som hovedindkomst. Dette skete med valutahandel for en del år siden (valutahandel faldt i øvrigt skatteteknisk ind under spillelovgivningen inden da).

26-11-2008 10:04 #156| 0

Jeg har ingen moralske skrupler what so ever ved at give advokatbistand til en kriminel person, hvis jeg mener det er han er dømt for, er en grov overfortolkning af en lov, der er lavet for at private spillebuler ikke må tjene penge på hasardspil.

Jeg mener helt bestemt, at vi skal få denne sag i højesteret, for som Frederik er inde på så får vi ingen good will fra politikerne når vi ikke bidrager alverden til samfundet.

Vores eneste mulighed nu og her er således via domstolene.

26-11-2008 10:15 #157| 0

Og er med på støtte til projektet.

26-11-2008 12:17 #158| 0

betalt

27-11-2008 07:31 #159| 0

Jeg er også på.

27-11-2008 11:03 #160| 0

Er kun hyggespiller, men jeg skal selvfølgelig også på listen

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar