200NL. KK 3-bet pot vs reg

#1| 0

Ved ikke helt om der er så meget kød på denne hånd, men here goes.

Villain er umiddelbart et af de bedst vindende regs på dette limit. Han spiller 25/20-2.8. Han folder list for meget til 3-bets (4-better 8% - 4B range 1.6%), som gør at jeg har pounded løs på ham til den store guldmedalje. Det har dog ikke ændret hans spil, så jeg tror han bare grinder løs i sit A-game, og ikke bekymrer sig et sekund om det. Af samme grund ser jeg ham nok som lidt nittet generelt, hvilket måske ikke er helt korrekt postflop.

Hero spiller 25/20-1.7 med 3-bet på ca. 8% (ca 10% denne måned hvor jeg har battlet ham en del). 3-bets fra blinds er 10-12%.

Vi er 167BB dybe

Seat 3: xxx ($511.80 in chips)
Seat 5: VILLAIN ($608.75 in chips)
Seat 8: DONK ($208.75 in chips)
Seat 9: HERO KK ($333.25 in chips)
Seat 10: xxx ($228.75 in chips)

ANTES/BLINDS
DONK posts small blind ($1), HERO posts big blind ($2),

PRE-FLOP
xxx folds, xxx folds, VILLAIN raises to $6, DONK folds, HERO raises to $22, VILLAIN calls $22.

FLOP [board cards: 6,7,4 ]
HERO ???

Hvad er vores plan her? Af en eller anden grund blev jeg både lidt set-scared (hvis jeg better floppet, så kan jeg ikke se at jeg ikke stacker af hver gang), ligesom jeg ikke kunne se mig få tre streets value fra ham de gang jeg var foran. Skulle jeg få tre streets ind, så stacker jeg ham alligevel ikke (uden at afvige fra min normale sizing, som jeg nok ikke vil gøre), mens jeg stadig selv taber det hele.

Pounder vi tre streets, eller checker vi til villain på floppet, og spiller kort herfra?

Jeg er forøvrigt ret blank på hans calling range her. Tror at den er noget wider end normalt pga. position samt dybere stacks. Min forventning er at de 9 ser kombos ca matcher 12 under par kombos som jeg kan få anstændig betaling fra (6*QQ + 3*JJ/TT). Igen, da jeg mister det hele mod sets, og vinder ca 400-450ish pot mod de 12 kombos så går de nok ca. lige op valuewise, og så er jeg stadig langtfra sikker på at han giver tre streets med JJ/TT ret ofte her.

05-02-2011 13:23 #2| 0

Det lyder som om du er lidt opsat på at få villain ned med nakken :), og jeg går udfra han spiller tilbage siden du poster denne hånd.

Umiddelbart vil jeg 99% af gangene stikke ud på dette flop, og hvis han caller eller reraiser derefter, så vil jeg begynde at tænke ranges. Jeg tror som du siger at hans range er ret bred, men det jo ikke sikkert at dette board er til hans fordel.
Udover JJ/TT, kan også se dig få anstændig betaling fra hænder som 99,88,55 ved at bette flop checke turn og valuebette river.

05-02-2011 15:36 #3| 0

BET!?

Hvorfor ikke bette dette flop?
1. Du har været aggro og 3b ham meget
2. Han tror aldrig på du har KK nu
3. Der er sygt mange hænder du kan trække value fra

Sets er vi self pwned af, men synes ikke vi kan sidde og se spøgelser hver gang. Rammer han set er det ærgelig imo, måske kan du så smide KK på et senere street. Men prøv at overvej. 56/75/55/88/99/TT/JJ/QQ/par+/+overs vil være med i potten, og nogle af dem vil han shippe indover. Der er altså en rimelig bredrange han kan forsætte med på dette flop som du er foran vs. Du skal imo bette dette flop hver evig eneste gang nu når du faktisk har en hånd.

Ydermere taler det også til din fordel at Villian folder mange 3bs, hvorfor vi måske kan antage at hans hånd ikke består så meget af SC og sets på dette flop. Så vil jeg heller skyde hans range til at være 99-AA med den høje fold 2 3b %.

Bet flop og få det ind hvis Villian ønsker det.

05-02-2011 16:04 #4| 0

Check og spil passivt fra flop til River.

"Bet flop og få det ind hvis Villian ønsker det." Du vil ai på flop med nøgent overpar på det her board? Det virker imo som en yderst dårlig og varians præget plan!

Single overpar oop for 150bb+ = en yderst ubehagelig situation.

Du får btw aldrig 3 streets value fra medium pair hands, så jeg ser ingen grund til at begynde at bette og bygge potten ubehagelig stor allerede på floppet.

05-02-2011 16:41 #5| 0

Ja enig at vi aldrig får 3 streets value 150bb dybe fra mid pair. Meeen vi skyder floppet 100% for value og for at protecte på sådan et vådt board, og med det image Hero har stacker Villian også lightere af.

At checke flop og potcontrole allerede nu er IMO en kæmpe fejl. At Hero så nok bør 3b lidt større pf når vi er lidt dybere end normalt er en anden sag. Men come on. Bet flop. Hvad better du så flop med 167bb dybe på dette board?

Hvad gør du når du har checked flop og der slår en spar eller en 583A? Du ved intet om hvor du står, du mister værdifuld info, ikke at jeg siger at vi skal bette netop af den årsag at vi vil have info, men bette for value. Han skal da betale for at se næste kort med draw? Og trækkes value med sit midpar? Så kan vi altid potcontrolle senere?

Villians 3b call range må formodes at være lidt strammere end som sådan når han folder så meget til 3bs. Vi skal have penge i potten inden boardet bliver for scary.

Vi er kun bagud vs set/65s og self AA. Kan ikke se hvorfor vi er så bange for et bet.

05-02-2011 17:01 #6| 0

Spiller ikke saa meget NL mere, men jeg er da enig med Zonki. Bet floppet for value, og evaluer derefter. Og jeg stacker gerne af paa det flop.

05-02-2011 17:53 #7| 0

Med hero's preflop stats, og i øvrigt tidligere historik, er det en fed idé at bette løs, og hvis villain gør noget nasty - bevares, så kan vi overveje, hvor vi tager den derfra. Men den umiddelbare plan bliver at give den gas ;-)

05-02-2011 18:09 #8| 0

Så dyb i pos vil jeg da forvente at hans calling range er BREDERE, og ikke snævere som du påstår?

På dette board vil jeg bette hænder som jeg er glad for at gå broke med, med denne stacksize, dette inkludere IKKE 1 par hands!

Hvad gør du når turn slår en spar/7/5/8/3? Du går i check call mode og håber på at være god?

For at quote dig selv, jeg checker floppet og spiller kort, det virker til du ikke er så glad for den løsning.

Hvad synes du om at flatte pre med den stacksize? Det virker imo som I gerne vil bette floppet og gladeligt stacke af her? Det synes jeg er semi-spew, tror nærmest hellere jeg vil bet folde/kalde en enkelt og folde turn (Jeg er obv en Nit)

05-02-2011 18:25 #9| 0

Stack-to-pot ratio er ca 7. Jeg kan ikke se hvordan vi kan undgå at gå broke.

Bet/shove flop (bet de fleste turns hvis han kalder). Han har masser af draws og 1pair hands vi kan få mindst 2 streets mod.



Jørn

05-02-2011 18:45 #10| 0
OP

Ok, så to opfølgende spørgsmål.

1. Vil I generelt bette mere jo dybere vi er når vi 3-better? Og hvad sizing taler vi om 150bb, 200bb, 250bb dybe?

2. Hvis vi accepterer at gå broke her, hvor dybe vil vi så være, og stadig synes at det er ok?

Og ja, jeg er klar over at jeg nok ikke er glad for at pounde løs når vi når disse stacksizes, hvilket jeg bestemt heller ikke er tilbøjelig til at tro er en større fejl, deraf tråden.

05-02-2011 19:29 #11| 0

1) Ja selvfølgelig. I 3-bettede pots er det jo generelt fint at bette ½ pot på 3 streets fordi du så kan få pengene ind over 3 streets. Jo dybere, jo mere skal du bette for det. Dog er det jo ikke altid formålet at ende all-in - hvilket det heller ikke er i singleraised pots. Men jo dybere i er, jo mere bliver det også et spørgsmål om at give odds til draws, hvilket sjældent er et issue i 3-bettede pots for 100bb.

05-02-2011 19:56 #12| 0
OP

@ Djowgern

Når vi 3-better, som i mit spørgsmål, så er det preflop.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar