200NL: 2 par møder modstand på turn

#1| 0

PokerStars No-Limit Hold'em, $2 BB (7 handed)

Hero ($197)
SB ($240.10)
BB ($200)
UTG ($44.95)
MP1 ($227.25)
MP2 ($505.85)
CO ($342.30)

Preflop:/ Hero is Button with A, 8.
4 folds//, Hero raises to $8/, SB calls $7, 1 fold//.

Flop:/ ($18) 3, 8, Q (2 players)/
SB checks, Hero bets $12/, SB calls $12.

Turn:/ ($42) A (2 players)/
SB checks, Hero bets $20/, SB raises to $60, Hero ??

Hvad gør vi her. Modstanderen er 21/0.5: altså utrolig passiv før floppet.

09-01-2007 14:37 #2| 0

fold!!!

09-01-2007 15:02 #3| 0

Jeg kan overhoved ikke lide dine bets. Jeg synes $8 er for meget preflop. $7 er nok.

På floppet byder du kun $12 i en $18 pot. På et så farligt bord byder du vel højere hvis du har ramt Q (eller har KK,AA, eller trips osv) eller hvad?

På turn better du kun sølle $20 i en pot på $42 og giver således en flushdraw al grund til stadig at betale.

Nu kender jeg dit spil ikke godt nok. Men hvis jeg var villain, ville jeg enten synes grundet dit spil, at du var weak eller at du evt. havde floppet flushen og nu prøvede at mælke mig. Det kommer meget an på dit tidligere spil hvorvidt jeg ville sætte dig på weak eller strong.

Da du beskriver villain så lidt vedr. flop spil, er det svært at sige noget om hånden. Men generelt når en tight passiv villain reraiser OOP på sådan et bord ser det ikke godt ud. Alternativt ser han dig som weak grundet dit spil.

Jeg kalder og ser river an.


09-01-2007 15:05 #4| 0

Det jeg prøvede at forklare vedr. dine bets post flop er, at du opfordrer til aktion. -Og det synes jeg ikke din hånd er stærk nok til, overhoved.

09-01-2007 15:27 #5| 0

Kan ikke se det svære valg her. Du beskriver Villian som en tight spiller, som dog alligvel vælger at se dit raise preflop. Caller floppet ( måske med et stort smil) og vælger så at reraise dig på turn - i håbet om at du er et stort nok fjols til at forfølge hvad enten det er du har. Så rådet må her være - fold, før det koster dig for meget. Må jo sandelig regne med at så en passiv spiller der caller dine raise og pludselig reraiser sidder med flush. Men igen - poker bliver spillet på forskellige måder med foskellige strategier og i virkeligheden sidder han måske bare og tænker at han kan stjæle din pulje udfra de reads han har lavet på dig forudgående. Men fold - ingen tvivl.

09-01-2007 15:44 #6| 0

Jeg satte villain på en god hånd i og med, at han kaldte mit preflop bet (der iøvrigt ikke er for højt IMO).

Hans kald på floppet bekræftede mig i det. Et kald her kan betyde mange ting. AK med en ruder, en floppet høj flush, KK/ med en ruder. Jeg sætter ham ikke på et sæt eller en lav flush, for der burde han raise på det her farlige flop.

Da så esset kommer, og han raiser mig, kan jeg snøre hans mulige holdings lidt ind. AK med en ruder ser pludslig rigtig sandsynligt ud. Det gør AQ desværre også og en floppet høj flush (der dog stadig er ganske usandsynlig i en odds-mæssig betragtning)... det er egentlig de tre eneste hænder, jeg kan sætte ham på. Ja og så selvfølgelig et bluff.

Og et bluff netop her er et superbluff. Også et jeg selv kan finde på at fyre af, hvis jeg fornemmer villain kan lægge en god hånd... det ved jeg bare ikke om han fornemmer, jeg kan.

@Loki

Jeg kan godt se, at mine bets er relativt små, det farlige flop taget i betragtning. På den anden side er jeg også bange for at give min hånd væk ved at byde for højt, og på den måde indbyde til et bluff.

Kunne i finde på at bluffe her, hvis i var villain?

--

www.raybandk.blogspot.com

09-01-2007 15:49 #7| 0

"På den anden side er jeg også bange for at give min hånd væk ved at byde for højt, og på den måde indbyde til et bluff."

Ahva?

09-01-2007 16:01 #8| 0

Jeg kunne godt bluffe her. Som du selv siger er AdKx muligt og er det oplagt at semibluffe med, specielt når du er så weak.

Nu ved jeg så ikke hvor meget read du har på denne villain.
Til en god villain mener jeg næsten, at du giver potten væk.

Mht. bets.
Du better hårdt når du har noget du kan lide, hvis ikke better du weak. Dette lyder som et leak.

"På den anden side er jeg også bange for at give min hånd væk ved at byde for højt, og på den måde indbyde til et bluff."

Jeg synes ikke det holder. Hvis du har en hånd du kan lide, som f.eks. AA, så better du ikke så lavt på det flop. Du viser ham, at du mener det og potter!

Nu ved jeg ikke hvor mange hænder du har han på, men hvis du har han på mange og han aldrig raiser (0,5), så kan han jo også have AA!

Anyways...

Jeg har selv brug for at forbedre mit turnspil mht. pot kontrol og ikke at bette når jeg enten er langt foran eller langt bagud, -så jeg kun får aktion når jeg er bagud og ikke giver villains en chance for at bluffe mig når jeg er foran.

Er det skidt at checke turn?

09-01-2007 16:18 #9| 0

ps. synes godt dit flopbet kan forsvares, da det mange gange er nok for at tage potten hjem. Det er dit turn bet, jeg overhoved ikke bryder mig om.

09-01-2007 16:19 #10| 0

@loki
"Er det skidt at checke turn?"

Det er da en mulighed, men så kan jeg bedre lide linjen med at byde hårdt ud på flop.

Et check på turn giver jo skurken uendelige odds for at fange en flush, og det tror jeg ikke kan være +EV.

Husk: Vi ved jo ikke - ud fra tråden her - om jeg vandt hånden eller ej. Han kunne stadig godt være på et semi-bluff med AK og en ruder.

--

www.raybandk.blogspot.com

09-01-2007 16:30 #11| 0

hehe ja....

havde tænkt at skrive den kommentar tidligere, men besluttede ikke, da villain jo godt kan være på flush draw. Skrev det så alligevel! Jeg vil jo så gerne blive bedre til de turn beslutninger! ;-)

Det er helt korrekt, at dette ikke er en af dem! Kan jeg jo godt se....

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar