200NL - 2 hænder - liniecheck + riverbeslutning(er

#1| 0

Ved at det er dårlig PN stil at lægge to hænder i samme tråd, men de kommer kort efter hinanden, og til dels lidt problemet med linien + riverbeslutningen i begge hænder.

Hånd 1

VILLAIN er reg, omend tabende over de stats jeg har. Han spiller 23/19-3.2. Went to SD 28%, Won 49%

HERO er 25/20-1.7. Went to SD 33%, Won 53%. Jeg er nok lidt for stor en calling station på river, men synes at jeg i disse spots så det hele lidt ovenfra, og fik tænkt VILLANS og egne ranges godt igennem.

Seat 2: xxx ( $227.40 USD )
Seat 4: HERO ( $430.00 USD )
Seat 6: DONK( $128.15 USD )
Seat 8: DONK2 ( $91.70 USD )
Seat 9: VILLAIN( $195.00 USD )
xxx posts small blind [$1.00 USD].
HERO posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ QA ]
DONK calls [$2.00 USD]
DONK2 calls [$2.00 USD]
VILLAINraises [$8.00 USD]
xxx folds
HERO calls [$6.00 USD]
DONK calls [$6.00 USD]
DONK2 folds
** Dealing Flop ** [ 5, 2, Q ]
HERO checks
DONK checks
VILLAINbets [$20.00 USD]
HERO calls [$20.00 USD]
DONK folds
** Dealing Turn ** [ 5 ]
HERO checks
VILLAINbets [$50.00 USD]
HERO calls [$50.00 USD]
** Dealing River ** [ T ]
HERO checks
VILLAIN [$117.00 USD]
HERO ???

Uden at give en længere forklaring, så er flat preflop helt std med VILLAINS stats. Mine tanker er selvfølgelig at kalde ham ned da jeg kalder turn. Men, mens jeg overvejer turn, bruger jeg ca. 7/8 af tiden på klokken, da jeg synes at han repper rigtigt stærkt, og bedst case for ham er at han med air kan vippe mig a second pair, Qx eller FD. Imidlertid pounder han river på hvad der burde være et scarecard (hvis han tænker sig om, er det nok umuligt for mig at have en FD i min range på det board), og ihvertfald bør jeg have meget få hænder han kan tage mig af nu. Min tanke er alligevel at kalde, indtil jeg opdager at hans agg. på 3.2 total er ekstrem lav på river (1.3), hvor hans freq. er helt nede på 17%. Med så lav en freq, så begynder jeg at overveje om ikke her er value of nok til at vi kan smide den i mucken? Dog et lidt tricky point at jeg har brugt lang tid på min turnbeslutning som kan få mig til at se svagere ud end jeg er (han ved dog at jeg multitabler). Han slår mig med AA, KK, QQ, TT og AQ (split), 65s, A5s og flushen, men hovedparten af de hænder tror jeg ikke engang kan better alle tre streets med på det board.

Hånd 2

Samme bord få hænder senere. xxx fra den første hånd er VILLAIN2 her.

VILLAIN2 er også reg 22/17-2.8. Went to SD 27%. Won 50%

Seat 9: yyy( $XXX USD )
Seat 2: VILLAIN2 ( $200.00 USD )
Seat 4: HERO ( $XXX USD ) <-- dækker VILLAIN2
Seat 6: DONK ( $161.35 USD )
Seat 8: DONK2 ( $86.70 USD )
yyyposts small blind [$1.00 USD].
VILLAIN2 posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ Q Q ]
HERO raises [$6.00 USD]
DONK folds
DONK2 folds
yyyfolds
VILLAIN2 calls [$4.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 9, 8, T ]
VILLAIN2 bets [$10.00 USD]
HERO calls [$10.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 2 ]
VILLAIN2 bets [$25.00 USD]
HERO calls [$25.00 USD]
** Dealing River ** [ 9 ]
VILLAIN2 bets [$60.00 USD]
HERO ???

Ved ikke rigtigt om vi blot kan folde på floppet. Vores hånd spiller pisse dårligt, og reelt slår vi kun hans et par hænder, samt regulære draws, men vi er clueless hele hånden igennem, uagtet at vi har blockere til QJ og en Jx draw.

Jeg checkede faktisk ikke hans leadpct i spottet, så uagtet at det er vigtigt nok, så var min antagelse bare at det ikke var noget jeg havde lagt specielt meget mærke til at han gjorde.

Jeg bryder mig ikke rigtigt om at kalder vi turn, så kalder vi også river sådan generelt (denne VILLAIN har også lav river freq på 19%). Men, som spillet, hvad gør vi, og hvordan er linien generelt?

06-02-2011 15:19 #2| 0

Hånd 1:
Siden du ikke har skrevet det på går jeg ikke ud fra at i har haft nogen preflop dynamik, hvilket gør et flat udmærket, givet at vi gerne vil spille pots med de to donks, og at vi sandsynligvis ikke kan få villain til at stacke af light i det her spot.
Når det er sagt bør villain isolere de to donks med en meget meget stor range - helt ned til Q8s, any Ax og en masse suitede connecters og one gapers. Givet villains range synes jeg vi bør checkraise floppet - vi repper en meget tynd valuerange og en stor semibluffrange, hvilket bør induce nogle light stack offs og call downs + vi får bettingleadet i potten, så vi ikke lader villain potcontrolle værre made hands samt draws som han kan se en gratis river med.
Som spillet bør villain indse at turn er et meget dårligt barrelling kort - det eneste han måske kan få dig til at folde her er 66-JJ - Det er dog spiller afhængigt hvor vidt han vælger at checke sine flushdraws bag på turn eller ej. Vi er dog stadig foran noget af hans valuerange, som han planlægger at fyre 2 gange og checke bag på river for at beskytte mod draws, så givet flopcall er call her udmærket.
Når villain fyrer igen på den river er vi altid crushet af villains bettingrange, så der er det imo et easy fold.

Hånd 2:
Her folder jeg nok turn, da det er de færreste regs som dobbeltbarreller uden to par + på så koordineret et board. River er det i hvert fald et easy fold readless.

- Henrik

07-02-2011 01:04 #3| 0

Hånd 1
Jeg 3better pre en del af tiden pre afhængigt af isoraiserens tendenser. Som spillet pre kan jeg godt lide et lead, fordi det holder donken i potten, mens check til isoraiser og CR fra os presser donken ud. Hvis donken folder, og isoraiseren kalder/raiser, bliver det modstanderafhængigt, hvad der sker. Hvis donken kalder og isoraiseren folder, vb'er vi obv bare derudaf. Som spillet ved jeg faktisk ikke, hvad jeg gør på river.

Hånd 2
River kommer an på hvor tricky villain er og ikke mindst hvordan han ser dig. Om han har dig som nonbeliever eller nitty post bør styre frekvensen af hans 3barrel semibluffs her. Generelt leader folk for sjældent med deres stærkeste hænder især i HU pots, men det udelukker jo ikke, at han gør her. Det er en faktor, at du har åbnet utg, og det gør nok river (turn) til et fold, men jeg ville stadig gerne kende ham og hans syn på dig bedre, inden jeg snapfolder her.

07-02-2011 17:10 #4| 0

Hånd 1:

Jeg 3-better som standard preflop. Der kan være noget værdi i at holde donksne inde, men AQo er nok lige på vippen givet at potten bliver 4-ways og vi er OOP.

Derudover er jeg enig med BlackSatin i at lead ser rigtigt godt ud.

Jeg tror river er et fold, men i ofte tænker jeg nok bare W$SD = 49% --> han bluffer meget --> vi har TPTK --> betalt!!


Hånd 2:

Tough spot.

Igen tror jeg det er et fold på river, men mod en spiller med så lav W$SD, så er jeg i tvivl og kunne godt finde på at kalde.

Jørn

07-02-2011 17:57 #5| 0

Sorry havde overset at fisken hang på til floppet - lead er klart det bedste play

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar