180 SNG mid game - Kort (ingen flop)

#1| 0

I mit ydmyge forsøg på at blive en smule bedre til 180s (2.5$) faldt jeg over denne hånd i en sng, hvor jeg kunne argumentere ligeså godt for skub og fold. Endte med at folde, men det er muligvist et leak. Hvad siger i?

Blinds er 125/250 med 25-chip ante

Da alle folder frem til Hijack, nøjes jeg med at skrive derfra.


Hero (SB): 4890
BB : 3311
Hijack : 4245
CO : 8447
BTN : 5060

Hero har 44

Folk folder...
HJ siger 550
CO betaler
BTN folder

Hero?


I dette tilfælde var HJ ret fisket mens jeg husker CO som reg. Men det er mere en generel betragtning jeg leder efter.

Jeg ender som sagt med at folde. Tror ikke jeg har meget FE mod HJ, da 180 fisk på dette tidspunkt ofte er villige til at commite med tæt på 100% af deres opening range.

Ja, så kan jeg komme ind i et flip til en god pris, og det ville jeg også være tilfreds med her, men der er trods alt en del højere par i hans range. Derudover mener jeg der er stor risiko for at CO kunne finde et overcall frem med hænder som 99 og AQ, som jeg mener er kæmpe del af hans range her.

Føler mig ikke i tvivl om et jeg skubber pairs der bare er et par takker højere, men hvad siger i? Push/fold?

Redigeret af Argyle_DK d. 07-01-2013 22:16
07-01-2013 22:26 #2| 1

Synes du siger det meget godt selv. Den er close, og jeg ville i spottet lade villains image/stats afgøre beslutningen.

07-01-2013 22:32 #3| 0

Synes et fold er fint her, du har en 19-20 bb, ingen grund til at satse stacken så tidligt..

07-01-2013 22:38 #4| 0
Desinga skrev:
Synes et fold er fint her, du har en 19-20 bb, ingen grund til at satse stacken så tidligt..


Mener ikke det handler om at satse stakken eller ej. Det er bare chipakkumulation. Det er ikke ret ofte man skal se Fold-Fold for at det er profitabelt at skubbe.

Og med antes (som skal medregnes) har jeg 12 bbs.
07-01-2013 22:46 #5| 0

Mener bare du har en rigtig fin stack, det er stadig forholdsvis tidligt i touren, jeg ville nok vente lidt og passe på min stack.

Jeg har ingen facitliste, men spiller selv rimelig mange af de 180's mands og har meget at lære :)

08-01-2013 00:10 #6| 0

Stats ville hjælpe enormt meget, men umiddelbart ligner det et shove mere end et fold. Alternativt gør jeg det til 1800-2000 og shover ~alle flops. Hvis villain er fisket, kan det give rigtig god mening at tage den linje.

Foldet er ikke skidt heller, og som flere også er inde på, så er foldet formentlig bedst mod de største nits og løse kanoner.

08-01-2013 00:20 #7| 0

lallez0r

Hvornår ville du evt mene det kunne være ok at calle de 425 chips i sådanne et spot... ?

Villan har jo en fin stack.. godt nok ude af pos.. men med en raiser og en caller + at hero har betalt sb.. så afhængeig af bb.. så kunne jeg godt finde et call.. men er det totalt spew ?

08-01-2013 00:24 #8| 0
Gumple skrev:

Hvornår ville du evt mene det kunne være ok at calle de 425 chips i sådanne et spot... ?



Tillader mig lige at melde mig i tråden igen.

Når du og villain har over 15 bbs hver.
08-01-2013 00:28 #9| 0

Argyle_DK

Du har ca 19 bb.. så jeg synes at komme over toppen er for satset.. så derfor vil jeg høre lallez0r tanke om bare at flatte flop.. hvis han er helt imod det.. så ville jeg
folde

08-01-2013 00:28 #10| 0

Nej jeg har 12 bbs

08-01-2013 00:30 #11| 0

Hero (SB): 4890
Blinds er 125/250

4890 / 250 = 19,56 bb

så har du lige betalt sb..

08-01-2013 00:30 #12| 0

Antes...

25 pr mand = 225

Derfor er effective bb 250+225/3*2 = 400

Redigeret af Argyle_DK d. 08-01-2013 00:32
08-01-2013 00:31 #13| 0

så snakker du vel ikke BB men M :)

08-01-2013 00:48 #14| 0

Mine tanker er følgende

Det er rimelig vigtigt om vi på nuværende tidspunkt ved om gutten der flatter knappen er reg eller ej, for det gør en kæmpe forskel. Hvis gutten der flatter på knappen er reg sidder han sandsynligvis med en rigtig stærk hånd da både sb og bb har perfekte squeeze stacks, og hans flat kan derfor være et indduce til sb og bb.
Det er også rigtig vigtigt at vi får en definition af "fisken", da der kan være mange forskellige former for fisk. Hvis fisken er en gut med 30+ vpip der bare sidder og spewer løs og sb og bb samtidigt har spillet en nittet omgang push/fold poker kan knappen sagtens kalde med hænder der connector godt med et flop for at udspille fisken ip og derved snildt folde til et jam fra dig.
så kort sagt, der skal mere konkrete facts omkring modspillerne på bordet, ellers er et shove tæt på umugligt at afgøre 100%.
Dog hvis jeg skal komme frem til en beslutning folder jeg, da vi har super meget FE i vores stack, og det er egentlig den det gælder om for os at vedligeholde, og med vores antal bbs burde vi have nok tid til at kunne bedre spots.

Redigeret af ET_FoldHome d. 08-01-2013 00:48
08-01-2013 00:57 #15| 0

Kan ikke huske hans præcise stats, men den note jeg lavede angiver at han har noget i nærheden af 40-15 stats.

08-01-2013 00:59 #16| 0

Vi skal også huske på at det er en 2.5 dollar, folk er generelt meget loose indtil mid/end game.

Jeg synes det er at, satse en meget sund stack på dette tidspunkt.

08-01-2013 01:02 #17| 0

Rent matematisk er jeg ikke i tvivl om vi i snit kan øge stacken ved at sende stacken til midten. Hvis vi kun kigger på hånden for sig selv.

Alligevel vil jeg være mere tilbøjelig til at smide. Grundet at stacken kan øges fremadrettet(vi har en sund stack). Den faktor mister hver gang vi ryger. Og da det efter min opfattelse har folk på micro niveauet svært ved at smide en hånd især når de har smidt penge ind i potten.

08-01-2013 10:11 #18| 1

U nits :D

- Vi er langt fra pengene.
- Payout-strukturen er rigtig top-heavy.
- Der ligger ca. 1/3 af Heros stack i døde penge.
- Vores hånd har mellem 33% og 38% mod en typisk $2.50 calling-range.
- Vi har al den FE, vi nogensinde kommer til at have i det her format.

Det gør det IMO for godt et spot at lade passere, men det er naturligvis et spot, hvor stats/reads betyder utrolig meget.

Ellers er jeg enig i, at vores stack er fin, og at vi sagtens burde kunne finde spots senere. Og at vi desuden har (eller BØR have) en stor skill edge i spillet. Det er bare ikke der, jeg mener, vores fokus bør være, når der er så meget, der taler for et shove. Men det er helt sikker et spot, hvor man kan forsvare at gå begge veje.

Gumple skrev:
lallez0r

Hvornår ville du evt mene det kunne være ok at calle de 425 chips i sådanne et spot... ?

Villan har jo en fin stack.. godt nok ude af pos.. men med en raiser og en caller + at hero har betalt sb.. så afhængeig af bb.. så kunne jeg godt finde et call.. men er det totalt spew ?


Jeg bryder mig ikke særlig meget om set-mining på det her stadie af 180m turboer. Når jeg endelig gør det, er det fordi villain er mega spazzy, et shove er udelukket og vi samtidig har implied odds på en lille sjat mere end 10:1. Du rammer sættet ca. 12% af gangene, så du har egentlig kun brug for 7:1 implied odds, hvis du ved du kan stacke ham hver gang - det kan man bare ikke være sikker på.

Hvis du har et bedre pocket pair, der kan floppe godt uden at ramme settet, men stadig ikke kan shove pre, så begynder flattet at give bedre mening for mig. Men selv der er der ofte bedre linjer end flat og så fit/fold flops.

ET_FoldHome skrev:
Det er rimelig vigtigt om vi på nuværende tidspunkt ved om gutten der flatter knappen er reg eller ej, for det gør en kæmpe forskel.

Enig. Det ændrer totalt hånden, hvis flatcalleren er reg.

ET_FoldHome skrev:
Dog hvis jeg skal komme frem til en beslutning folder jeg, da vi har super meget FE i vores stack[...]

Men du gider ikke bruge den. NITTTTTT ;)


PS: Undskyld tl;dr, var ikke planen pre.
Redigeret af lallez0r d. 08-01-2013 11:03
08-01-2013 15:33 #19| 0

Ville nok aldrig selv folde uden gode grunde, det er et godt spot at tage potten. Den nuværende raisers range er wide, og er ikke i tvivl om at kalderen også er wide med en så stor stack som han nu har.

Men som der bliver sagt, folder jeg hvis de er gode regs.

08-01-2013 18:03 #20| 0

Iht det Lalle fyrer af, er jeg nok tilbøjelig til at være enig. I 180 turbo sngs, skal man ikke lade profitable spots ligge fordi vi kan vente på et bedre. For så er det jo trods alt bedre at tage begge spots.

Vi sidder ikke og spiller en eller anden dyr WPT, once in a lifetime. Vi snakker om et grind hvor vi spiller mange SNGs om måneden. Et hvert +EV spot skal udnyttes. Hvis man mener det er +EV at skubbe, så skal der skubbes. Ikke at gøre det er at mindske sin ROI.

08-01-2013 19:57 #21| 1
lallez0r skrev:

Gumple skrev:
lallez0r

Hvornår ville du evt mene det kunne være ok at calle de 425 chips i sådanne et spot... ?

Villan har jo en fin stack.. godt nok ude af pos.. men med en raiser og en caller + at hero har betalt sb.. så afhængeig af bb.. så kunne jeg godt finde et call.. men er det totalt spew ?


Jeg bryder mig ikke særlig meget om set-mining på det her stadie af 180m turboer. Når jeg endelig gør det, er det fordi villain er mega spazzy, et shove er udelukket og vi samtidig har implied odds på en lille sjat mere end 10:1. Du rammer sættet ca. 12% af gangene, så du har egentlig kun brug for 7:1 implied odds, hvis du ved du kan stacke ham hver gang - det kan man bare ikke være sikker på.

Hvis du har et bedre pocket pair, der kan floppe godt uden at ramme settet, men stadig ikke kan shove pre, så begynder flattet at give bedre mening for mig. Men selv der er der ofte bedre linjer end flat og så fit/fold flops.


God tommelfingerregl for at setdetiminer er vi skal have 20x initial raiset.
Er de lidt vilde kan man så sagtens sætte tommelfingerreglen ned til en 15x, og her har vi under 10, ergo er det ikke profitablet at setminer.
08-01-2013 20:04 #22| 0
SanderM skrev:
lallez0r skrev:

Gumple skrev:
lallez0r

Hvornår ville du evt mene det kunne være ok at calle de 425 chips i sådanne et spot... ?

Villan har jo en fin stack.. godt nok ude af pos.. men med en raiser og en caller + at hero har betalt sb.. så afhængeig af bb.. så kunne jeg godt finde et call.. men er det totalt spew ?


Jeg bryder mig ikke særlig meget om set-mining på det her stadie af 180m turboer. Når jeg endelig gør det, er det fordi villain er mega spazzy, et shove er udelukket og vi samtidig har implied odds på en lille sjat mere end 10:1. Du rammer sættet ca. 12% af gangene, så du har egentlig kun brug for 7:1 implied odds, hvis du ved du kan stacke ham hver gang - det kan man bare ikke være sikker på.

Hvis du har et bedre pocket pair, der kan floppe godt uden at ramme settet, men stadig ikke kan shove pre, så begynder flattet at give bedre mening for mig. Men selv der er der ofte bedre linjer end flat og så fit/fold flops.


God tommelfingerregl for at setdetiminer er vi skal have 20x initial raiset.
Er de lidt vilde kan man så sagtens sætte tommelfingerreglen ned til en 15x, og her har vi under 10, ergo er det ikke profitablet at setminer.


+ 1

Med den tommelfingerregel er man i hvert fald på den sikre side, hvad angår set-mining.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar