$162 MTT - mærkeligt spot.

#1| 0

Hello PN..

Undertegnede sad og slappede af da dette mærkelige spot dukker op i en MTT.. Vi er readless og har ingen dynamik med villain.. Jeg er klar over at lortet bare skulle have været i mucken pre, men nu valgte vi altså at tage et flop af.


PokerStars-spil #58714328831: Turnering#409011256, $150+$12 USD Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 05/03/2011 22:34:19 CET [05/03/2011 16:34:19 ET]
Bord '409011256 40' 9-max Knappen er på plads #7
Plads 1: kidpoker406 (3025 i chips)
Plads 2: mbnfish (2806 i chips)
Plads 3: THE__D__RY (2700 i chips)
Plads 4: Daluto4 (3699 i chips)
Plads 5: j.thaddeus (2732 i chips)
Plads 6: MadsMP (3559 i chips)
Plads 7: Lindberg_1 (3150 i chips)
Plads 8: besar_cz (3158 i chips)
Plads 9: ipo8181 (2051 i chips)
besar_cz: poster small blind 25
ipo8181: poster big blind 50
*** KORT ***
Givet til MadsMP [9d Td]
kidpoker406: folder
mbnfish: folder
THE__D__RY: folder
Daluto4: folder
j.thaddeus: folder
MadsMP: raiser 85 til 135
Lindberg_1: raiser 165 til 300
besar_cz: folder
ipo8181: folder
MadsMP: kalder 165
*** FLOP *** [T7 5
MadsMP: checker
Lindberg_1: better 400
MadsMP: raiser 550 til 950
Lindberg_1: kalder 550
*** TURN *** [T 7 5 J
MadsMP: checker
Lindberg_1: better 1900 og er all-in
MadsMP: ??

Hvad gør vi her?.. Har svært ved at sætte villain på noget, som har ramt det board, men ønske vi virkelig at gå død her med TPWK?

05-03-2011 22:54 #2| 0

Det er en frisk nok flop-inducer, så mon ikke det er fint at betale af..

05-03-2011 22:56 #3| 0

Har du virkelig TPGK? Virker som verdens nemmeste fold, floppet selv er ogsaa semi-spewy i min optik.

05-03-2011 23:10 #4| 0
OP

Nej.. Obv. tastefejl. :-)

05-03-2011 23:13 #5| 0

Har villain ikke både overpar, sets, straights+combidraws i sin range - såvel som to-par kombinationer.. du slår jo virkelig ikke ret meget her udover et flushdraw, som formentlig har overkor, eller straightouts, så heller ikke megen equity der..

Som spillet folder jeg den.

Men jeg spilelr hverken pre eller floppet sådan, og forstår generelt ikke linjen..

05-03-2011 23:23 #6| 0
OP

@madsmk

Fik den også spillet helt skævt. Checker egentligt flop for potkontrol, hvorfor min finger så helt auto røg over på raise efter hans bet giver ikke rigtig mening, men sådan er det jo.. Så yep, hero er pænt out of line her, men kan det nogensinde forsvares at kalde her?..

06-03-2011 11:17 #7| 0

Udover de combis af flushdraws der er, hvad er vi så foran her?

06-03-2011 12:56 #8| 0

Det er sandsynligvis meget store fejl at calle preflop, check-raise floppet, og check-calle turn - sådan ifht games "nu-til-dags". Men hvis vi skal være lidt pokerteoretiske, så kan man gøre sig følgende betragtninger:

- Preflop er kun under nogle meget strenge antagelser godt.. Og under langt de fleste antagelser om hans 3b range og postflop tendenser, meget skidt.

- Floplinjen bygger på en idé omkring, at man betaler meget preflop (som gjort), og følgeligt arbejder med mergede cr ranges, der inducer stack-offs fra AK/AQ high og lavere par. Hvis ens bluff-frekvens er stor nok, og under nogle antagelser om villains preflop ranges, så giver det mening på et teoretisk niveau.

- Turnlinjen følger som direkte konsekvens af floplinjen, og om det så er bedst at check-calle eller skubbe selv er (nok) en ny diskussion. Det ændrer dog ikke ved, at vi qua vores høje bluff-frekvenser og vores aktuelle hånd, betragter den som at have villain beat. Siden villain ikke skubbede floppet, hvilket han med en vis rimelighed kan antage at gøre med bedre hænder end T9, er der trods alt indicier for, at hero's masterplan virkede..

-A

06-03-2011 13:14 #9| 0

^

Er der ikke en markant stor chance for at villian når han sidder med; sets, JJ-AA og måske A10, tænker at hero enten bluffer eller, at villian har hero så domineret/er så godt inde, at lade et turn falde og have hero OOP til at acte og smide resten af stacken ind, vil være en no-brainer decision cEV wise? Således at hvis hero vælger at bluffe videre eller vælger fortsat at tro hans hånd er bedst, så får villian disse chips med i farten ved kun at flatte flop (netop pga. teser som din egen hvor du også antager villians linje her indeholder peels med AK/AQ high). Vælger hero at checke, som han gør her, så vil villian så lukke ned for freecard-charity og smække stacken ind i håb om et nonbelieve-call.

06-03-2011 13:29 #10| 0

Jeg tror der er for mange draws på floppet til at den linje er hensigtsmæssig, men jeg kunne tage fejl..

06-03-2011 14:00 #11| 0
Vegas CHEF
jeg går ud fra at det er den regulære tour på Stars kl. 22.00 som er en freezeout.

i modsætning til de regulære 100$ rebuy (kl. 20) og 50$ rebuy (kl. 21.30) så spilles den her tour forholdsvis tight - der er faktisk en gigantisk forskel på de to rebuys og denne her freezeout.

havde det været 6handed, i endgame/eller start af rebuy og mod en villian vi allerede kender som en spradebasse, så havde jeg nok kaldet her 3/10 gange

men hero er inden hånden CL på bordet helt i starten af en tour, der først slutter om 5-6 timer - hvis dette er måden at dobble vores stack, så tror jeg enhver kan regne ud at pengene fosser ud af banken...

nu kender jeg Lindberg_1 (villain) og en del af de andre ved bordet (og det er virkelig dygtige spillere) men selv uden et tell på ham så kan jeg vist roligt konstatere:

* preflop - ok at raise men ikke ok at calle 3bet ude af position - hvis jeg kalder der så er det for at ramme set, flush, str8 eller 2 par - hvilket vi i min bog ikke helt er dybe nok til at prøve på

* hvis vi skal lave ballade med den hånd så hellere 4bette den til 745 eller 800 - men kun med et solidt read på villian og kun for at få ham til at folde pre

* postflop er helt katastrofe synes jeg - undskyld men det er ikke 6handed CAP cashgame det her

* umiddelbart vil min vurdering være at vi 1/10 gange er foran her (men så har han mellem 10-15 outs til at slå os på river) - og 1/30 gange kan ramme noget på river som kan slå det vi er bagud til - det er derfor 100% sikkert at et fold som spillet er smartest her

tænk på at et fold postflop stadigvæk efterlader hero med 2nd flest chips ved bordet og der må altså være bedre spots til at øge chipstack end denne her
06-03-2011 14:38 #12| 0

AB > Muligvis er floppet meget drawy, men heros range indeholder altså kun meget få draws (ihvertfald den antagelse en sane villain vil gøre sig om en sane hero)..

07-03-2011 04:02 #13| 0

Mine øjne bløder når jeg ser folk spille disse tours....der er ikke nogen fucking value i dem, det er de skarpeste i verden (ja verden) som sidder og spiller disse tours på stars...fisk ratio'en er simpelthen så ufattelig lille hvis man sammenligner med deres 55$ eller 109$ tours...

Når det så er sagt så viser denne hånd det ganske tydeligt, for det første med hvor mange dygtige spillere der sidder der, men med det kald du får lavet preflop skaber du en pot to stack ratio på 4.6, hvilket gør at du ikke rigtig kan raise folde flop, kommer væk fra TP eller gøre andet end at shippe draws...

Omkring det missclick på flop, altså jeg har satme spillet mange pokerhænder og mange borde/tours af gangen, men tror sku ikke jeg har lavet mere end 20 missclicks gennem min tid, synes du bør kraftigt overveje at lukke noget af det på siden, eller spiller mindre borde/tours hvis det er noget der sker engang i mellem, da det selvfølgelig er dumt at buste i en 162$ tour pga man bliver trapped efter missclick.

Alt dette er selvfølgelig skrevet uden at søge på lindberg, dette har du selvfølgelig gjort og går udfra han bare er en reg siden intet andet er skrevet. Er han en kæmpe drooler er situationen selvfølgelig noget anderledes...

Eller med andre ord som TUD73

Jesper // sayallin (Kan ikke logge af på den her) :-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar