PNVA: Spisesteder i Paris?

#1| 0

Jeg skal til Paris på torsdag, og det er længe siden at jeg har været der.

Nogle der har kender nogle spisesteder som man SKAL besøge?

Det kunne være fedt med noget insideviden, alle kan jo slå op og se, hvilke steder der har fået Michellin stjerner.

15-07-2008 23:44 #2| 0

MC D....kan anbefale en Royal Cheese ....mmmm ;-)

15-07-2008 23:55 #3| 0

Thjah... generelt godt hint plejer at være og gå væk fra hovedstrøgene (overpriced) og så tage de steder hvor der er mange lokale folk (turistfælder behøver ikke gøre det godt, for det er ikke kunder der kommer igen)
Dette gælder alle steder.

Nu jeg ved du er en fedte-røv, så måske tur til en lokal parisisk delikatesse/slagter og så en picknick i det grønne?

Mvh.
Eksplicit

15-07-2008 23:59 #4| 0

@Eksplicit

Jeg er jo blevet staked på den tur:-)

Desuden så har du ikke tid til at deltage i denne tråd. Du skal være klar til i morgen;-)

16-07-2008 00:17 #5| 0

@Pumpstick

Hvis I/du kommer i nærheden af Latinerkvarteret så gå ind og spis en falaffel/kebab på en af de mange små "steder".... Ikke specielt kulinarisk ganske godt alligevel....

Glemte lige at nævne Pandekager/crepie (staves sikkert anderledes)... Jeg ved dog ikke helt om det er så populært i Paris som længere mod nord i Nordmandiet...

16-07-2008 00:54 #6| 0

Godt nok også et par år siden jeg sidst var i Paris, men et par generelle tips:

Hvis det er klasse og du ikke gider betale for Michelin-stjerner, så har Michelin bogen jo deres "en tur værd" og/eller "shooting stars" sider. Der finder du upcoming steder der endnu ikke har fået stjernen (og dermed prisniveauet), og du kan finde restauranter hvor kvaliteten er god indenfor en max. pris.

BEMÆRK dog at rimelig pris er defineret sådan at den er højere i Paris end i resten af landet, for rigtig god mad betaler man desværre kassen for i Paris.

Men min endnu bedre ide:
Ind på de "lokale" aviser og lure. Le Monde, Le Figaro, etc. Deres anmeldelser. De er friske og skrevet for de lokale, og indeholder normalt også en fornuftig vurdering/beskrivelse af prisniveauet.

På denne vis fandt konen og jeg en fabelagtig Italiensk restaurant forrige gang vi var i Paris (uden børn) - en restaurant vi helt sikkert ikke var faldet over på anden vis.

16-07-2008 01:03 #7| 0

"le tour d'argent" eller noget i den stil - skulle være det absolut mest klassisk franske....

16-07-2008 01:24 #8| 0

Uh verdens dejligste by ... det vil jeg meget gerne hjælpe med ... mest i latinerkvarteret hvor jeg har en lejlighed.. :

Min favorit over alt Price/Value mæssigt : Le Cosi
Korsikansk restaurant lige ved Pantheon/Sorbonne. Det er superhyggeligt og virkelig lækker mad og vin.
www.paris-restaurant-cosi.com/

Så er der Paris' bedste steak med hjemmelavet bearnaise på "Le Moulin a' Vent" som ligger nede ved det Arabiske Institut - bordbestilling strengt nødvendig da det er et superlille sted : www.au-moulinavent.com/


Hvis det skal være lidt finere men stadig nogenlunde til at betale så syntes jeg at Marty er et suverænt sted : www.marty-restaurant.com/

Lige omkring Marty på Av. Gobelins ligger i øvrigt en virkelig god - og ret billig - Indisk restaurant.. jeg har glemt navnet men det er på samme side som Marty og ikke ret langt derfra.

Hvis du vil på en af de legendariske Bistro'er så kan jeg anbefale Brasserie Balzar i Rue des Ecoles, men det skal mere være for oplevelsen end for maden som du får bedre og billigere de andre steder jeg nævner.

16-07-2008 01:38 #9| 0

Ej hvor spøjst...

En arbejdskollega var faktisk på Cosi efter at have læst en anmeldelse fra Le Figaro. Han anbefalede det varmt.

Gode tips :-)

----

Der er vel ikke lige nogle der har lignende insider tips til Prag eller Barcelona?

16-07-2008 02:12 #10| 0

Ja, det var da et pudsigt sammentræf. Hvis i er i det område - og måske spiser på et af de steder jeg anbefalede, så spørg om vej bagefter til "Place de la Contrescarpe" - det er lige om hjørnet, og er mit favoritsted i hele Paris... find et bord på en af de mange Café'er og sid der resten af aftenen ... uh kan næsten ikke vente til jeg skal derned igen !!!

Det er en gammel plads som emmer af alt hvad der er dejligt ved Paris ... Over købmanden i den ene side hænger et stort billede som forestiller en negertjener som serverer for sin (hvide) frue med teksten "Au Negre Joyeux" : "Hos den glade neger" .... kun i Frankrig :)

Hvis i ikke tar mit ord for det ... så ta Jacques Brel's : www.dailymotion.com/video/x6xsx_jacques-brel-place-de-la-contrescar

:o)

17-07-2008 02:32 #11| 0

Tak for råd. De er noteret:-)

17-07-2008 02:37 #12| 0

frankrig er -EV

19-08-2008 21:05 #13| 0

Tak for tippet, Zaphod! Vi vadede lidt rundt for at finde det, men det var gåturen værd. Virkelig et hyggeligt sted, og morsomt endelig at se skiltet man har læst om :D

www.klanherman.dk/wordpress/lenegrejoyeux.jpg
www.klanherman.dk/wordpress/lenegrejoyeux2.jpg

19-08-2008 21:28 #14| 0

Forrige gang jeg var i Paris fandt vi en meget hyggelig lille gård hvor der lå adskillige gode restauranter hele vejen rundt.

Sidste gang skulle vi da derhen igen, men kunne ikke finde den.

I en af bourne identity filmene med Matt Damon, er han inde i den gård.

Er der en der kan hjælpe med et link eller et navn.

I hvert fald, til dem der finder stedet, er der gode restauranter ;-)

19-08-2008 23:21 #15| 0

Virkelig fed by.. Hmm, nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad restauranten hedder, men den ligger på toppen af et slags center, hvor der er elavator direkte op til restauranten, når man så sidder deroppe, kan man se ud over hele paris, virkelig fed oplvelse og meget romantisk(damen var tosset med det i hvert fald)
Maden var meget klasissk fransk, og prisen var godt derop af, men sys det er et kig værd i hvert fald. :)

Hov.. det gik lige op for mig, at centret hedder : Centre Pompidou.

Håber du kan bruge mine 50 cent.

Irelli

21-08-2008 19:57 #16| 0

Sidder i Paris nu .. det er lidt underligt at være her i August hvor byen næsten er halvtom. Alle de "indfødte" er på ferie, og så lukker man altså bare sin bar/butik/restaurant i de uger man er væk.

@Abuello
Det er SÅ sjovt du nævner den plads og filmen. Vi sad der i dag - var taget dertil fordi den var nævnt i BT på en "5 hyggeligste pladser i Paris" liste, i øvrigt sammen med Contrescarpe som jeg nævner længere oppe. Den hedder Place du Marche St-Catherine, og ligger i Marais kvarteret tæt på den mere kendte Place des Vosges.

Det yderligere pudsige er at mens vi sad der i dag var der en større filmoptagelse igang .. vi har faktisk taget en del billeder af det :)

21-08-2008 20:37 #17| 0

Absolut mange tak Zaphod2000 ;-)))

Det er noteret, og så ved jeg godt hvor jeg skal hen næste gang jeg er i Paris ;-)

Fortsat god tur og fornøjelse i det franske.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar