15/30: Fold TPTK?

#1| 0

Party Poker 15/30 Hold"em (8 handed) converter

Preflop:/ Hero is MP1 with A, K.
1 fold//, UTG+1 raises/, Hero 3-bets/, 3 folds//, SB calls, 1 fold//, UTG+1 calls.

Flop:/ (10 SB) A, 9, T (3 players)/
SB checks, UTG+1 checks, Hero bets/, SB calls, UTG+1 folds.

Turn:/ (6 BB) 3 (2 players)/
SB checks, Hero bets/, SB raises/, Hero folds

Stats på modstander: (ca. 40 hænder)
set flop: 16%
pre raises: 9
post agg.: 1.3
Har ikke set ham lave nogle moves.

Kommentarer !!!

28-06-2005 14:34 #2| 0

Havde også foldet, selvom det gør ondt. Hvis han ikke bluffer, har han enten et set, en flush eller AK. Hvor stor procentdel skal han bluffe for, at det kan betale sig at calle ned? Nogen der er klar med lommeregneren?

28-06-2005 14:42 #3| 0

Jeg kan ikke helt lide det. Dine effektive odds forudsat du caller turn raiset og river bettet er ca. 1:5 (Foudsat at han better på river)

Jeg tror du har over 16% chance for enten at være eller blive god.

Hænder han kan have som du ikke trækker dødt imod;
KD med k eller d i spar
AT, A9 suited.
Diverse rene bluffs f. eks med desperate underpar.

Jeg ved godt at 15-30 er blevet mindre aggressiv siden alle 30-60 bordene åbnede, men jeg foretrækker at følge top par til dørs heads up.

Kim

28-06-2005 15:27 #4| 0

jeg synes egentlig ikke du skulle byde på det turn, hvis du vil pakke til at C/R.

28-06-2005 15:45 #5| 0

@Thomsen
Selvfølgelig skal der bydes på turn! Det er headsup, og Juncker er foran, indtil det modsatte er bevist.

@Juncker
Det der lugter mest i den her hånd, er at SB er meget tight efter din statistik 16% flops set, men caller alligevel et 3-bet cold preflop. Hvad har han på hånden, som kan godtgøre dette?
Jeg kan sagtens sætte ham på AK eller AQ ud fra dette.
Alene af den grund, tror jeg at jeg ville calle ham ned, selv om det måtte være marginalt -EV. Jeg hælder klart til KimN´s linie. Om ikke andet får man et rigtigt godt read på ham.

28-06-2005 15:57 #6| 0

Det er den type hånd, hvor Sklansky og Mason siger call, og Ciaffone siger fold.

28-06-2005 15:58 #7| 0

@gene

Hvad med 10 10, jeg finder det ikke urealistisk at han har ramt hans set, den måde hånden bliver spillet på. men når det er sagt vil jeg nok også spille den som kimN.

Mvh
Claus

28-06-2005 16:10 #8| 0

@gene

SB ser normalt 16 % flops...

SB betaler 40 usd uden at blinke før floppet. (ups god hånd...)

Han checkcaller floppet på trods af der ligger et A derude (ups god hånd mindst tpgk)

der ligger nu 3 spar derude....inden man bare tænker he he det er HU juncker er foran, så skulle man måske overveje om man har lyst til at calle et raise før man byder på dette turn....har man ikke lyst til det, hvorfor i alverden skulle man så byde og dermed muligvis ende med at blive blæst af en hånd, der sagtens kan være bedst

28-06-2005 16:14 #9| 0

call ned - elendigt fold

28-06-2005 16:18 #10| 0

@Thomsen
Du har ret. Det lugter af en trap. Men der er også mange der overspiller AQ og AJ, selv på 15/30. Det så vi i den forrige hånd fra Juncker. En sådan person skal ikke have et freecard i en pænt stor pulje. Så er det bedre at stikke ud på turn, og checke på river, hvis man er bange for at få på nakken.

Jeg er ret sikker på at Juncker er bagud. Men der er 9BB i puljen allerede, og som KimN skriver, får han altså odds 1:5, hvis SB stikker ud på river. Og odds 1:9, hvis SB ikke stikker ud (kan man sagtens forestille sig, hvis der falder en spar mere på river, eller hvis bordet parrer sig).

29-06-2005 18:47 #11| 0

Gene og Kim har (som sædvanlig) ret.

Det er også værd at bide mærke i at en så tight spiller meget sjældent vil have en flush her.

Et alternativ er at genhæve for et frit showdown.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar