Jeg sidder i BB med A8s. Alle folder til button (TAG) som hæver. Jeg caller.
Flop: 6r 6h 2s
jeg byder, han raiser.
Mit spørgsmål er om jeg skal fortsætte og i givet fald hvordan jeg skal spille hånden ud. Skulle jeg iøvrigt have 3 bettet preflop for at tage kontrol og for at vise at mit BB bliver forsvaret? Ville det være bedre at have check-raise floppet?
15/30: Blindforsvar
Jeg ville foretrække et 3-bet preflop og så et bet på flop. Går ud fra et fold til et raise i så fald vil være det korrekte.
Den skal klart 3-bettes preflop. Led flop, call raise og tag den herfra. Du får langt højere fold % ved at 3-bette den preflop
Enig i at den skulle 3 bettes preflop. Men nu hvor jeg ikke gør det, hvilken linie skal jeg så tage postflop?
Nogen gange 3-better jeg pre-flop og better floppet. Andre gange caller jeg bare pre-flop og check/raiser eller check/caller floppet.
Det er ekstremt sjældent at jeg ville bette ind i pre-flop raiseren som du gør her med mindre jeg gerne vil raises så jeg kan 3-bette (dvs. hvis jeg rent faktisk har en hånd eller et rigtig godt draw).
Problemet med dit spil er at det lugter langt væk af svaghed. Du ved udemærket godt at button vil bette hvis du checker til ham, så hvad er ideen med at bette selv? Han ved udemærket godt at det flop ikke har ramt dig og du bare prøver at tage puljen fordi du ved det heller ikke har ramt ham.
Afhængigt af min modstander vil jeg ofte forsøge at komme til showdown med denne hånd.
"Jeg ville foretrække et 3-bet preflop og så et bet på flop. Går ud fra et fold til et raise i så fald vil være det korrekte."
Et fold i den situation vil være alt for tight.
Du er ikke interesseret i at komme til river med den her hånd, Der er alt for meget crap han kan holde som kan slå dig, små pockets eller ramme et par på turn eller river. Så et checkraise er ikke nogen dum løsning. Herefter led turn og fold til et raise.
Når du ikke har 3 bettet, ville jeg checkraise.
@Junior: TAA
Hvis han er agressiv nok checkcaller jeg bare ned på sådan et flop. Så skyder han ofte et par bets ind med en dårligere hånd. Begynder jeg at skyde igen kan han snildt raise mig ud af hånden med en dårligere hånd.
Problemet med floppet at har han et hvilket som helst par er chancen god for at han caller ned.
Mht 3-bet preflop synes jeg ikke at man altid skal gøre det - A8 har god showdown værdi.
"A8 har god showdown værdi"
Det er netop et argument for at tre-bette.
Hvis jeg nu 3 better preflop og derefter bliver raiset når jeg better ud på floppet, mener I så at jeg bare skal calle ham ned medmindre boardet bliver alt for farligt? Hvis han nu venter med at raise mig til turn, skal jeg så folde til hans raise, selvom boardet ikke ser farligt ud?
3-bet preflop efterfølges vel af bet på flop og evt turn. Dette får ofte de hænder vi kan slå med A8 til at folde. Dette passer mere til hænder som 76s osv...
Med A8 kan jeg godt lide at få TJ til at bette hele vejen til river - kan dog være frustrerende når han så rammer :-/
PS David BB spiller du stadig shorthanded?
Hvor langt går I ned mht. hænder som I forsvarer jeres big blind med overfor f.eks. en TAA som åben raiser i sen position? Er selvfølgelig klar over at det varierer efter spillertype, men jeg har lidt problemer med mit blindforsvar, så jeg vil gerne have en idé om hvor ofte I andre forsvarer jer.
TAA er ikke helt beskrivende nok.. Jeg mener selv jeg er TAA men jeg mener også at mange har meget dårligere "stjælehåndskrav" end jeg har..
Mht forsvar kommer det også an på hvor langt de går med deres tyverier.
Men meget interessant emne - lad os få nogle tal på bordet:
Jeg har "Folded BB To Steal" 48,56% ifølge PT... (31443 hænder på 15/30)
Hvad har I??
@Junior: Kan du ikke komme med eksempler på hvilke hænder du normalt foretrækker at calle el. reraise et steal raise på og hvilke du bare folder. Det må gerne være lidt yderkants eksempler. Jeg er sikker på at jeg spiller for tight overfor steal raises.
Jeg tror jeg forsvarer alt for mange hænder...
Er der ikke andre der vil afsløre deres folded BB to steal %?
@ Juncker det er svært at sige... Men hvis SB folder så gør pot odds på over 3,5 til 1 (11 til 3 minus rake) selv grimme hænder fristende... Og især hvis raiseren lystigt tidligere har raiset med 87o..
Jeg folder til raises fra CO & button en del mere end du gør Junior. Men det har mest noget at gøre med de limits jeg spiller. På 3/6 og 5/10 er SB henholdsvis 1/3 og 2/5 af BB hvor SB er 2/3 af BB hvor du spiller. Desuden er raken også meget større i forhold til puljens størrelse, hvilket er noget der kan mærkes i små heads-up pots.
Mod open raises fra SB forsvarer jeg dog med langt flere hænder.
Det betyder at man kan forsvare sine blinds langt mere i turneringer eller andre spil hvor der ikke tages en rake af hver pot.
Men det er sku lidt svært at sige noget om hvilke hænder man generelt skal forsvare med.
Hvilke af nedenstående hænder kunne i forsvare big blind med overfor en raiser som i ved ofte er på et steal og hvilke er auto fold. I må meget gerne rangere deres indbyrdes værdi i heads up konfrontationer sådan som i ser på det. Jeg er selv mildest talt ringe til at vurdere hvilke der kan være profitable at forsvare sig med både i de enkelte hænder og for at sende et signal om at man ikke lader sig løbe over ende.
K5
T7s
J8
Q7
76
K8
T8
Q9
54s
J6s
K2s
Hjælp mig nu lidt Nomanson, KimN, Junior el. David BB ;-)
K5 - for ofte domineret
T7s - fint, syn.
J8 - på grænsen.
Q7 - for ofte domineret, laver ikke mange hænder.
76 - på grænsen.
K8 - som K5
T8 - syn
Q9 - syn
54s - syn
J6s - syn
K2s - syn
Meget kommer an på, hvor dårligt han spiller postflop.
Tak for hjælpen Nomanson
Blindforsvar er ikke min stærke side, men jeg forstår ikke helt hvorfor Nomanson syner med 54s mod steals. Det er en multiway hånd der altfor ofte er nødt til at lægge sig til det sikre flop bet. Jeg foretrækker høje kort, hvis jeg skal forsvare mig.
Og hvorfor skulle t8 være bedre end K8 ? Vil stjæleren have en K meget ofte ?
Jeg spørger bare, jeg kan være helt på vildspor.
K8 og lignende hænder med fortrinsvis top par potentiale klarer sig ikke nær så godt mod en typisk steal hånd som Ax. T8 54s o lign. kan simpelt hen floppe flere hænder og træk. A høj vil oftere syne til river på et lavt bord end når du vædder på et K høj bord.
Fandt lige denne side:
[a:http://tinyurl.com/4nsp7][a]
Hvor følgende forslås:
Big Blind Defense vs a Raise
IF THEN
Raiser... Defend with minimum...
Is Has
Type Minimum | AA AKs KQs QJs JTs J9s J8s Jxs AK KQ QJ JT J9 J8
===== ========= | == === === === === === === === == == == == == ==
Tight 99/AJs/AQ | 55 AJs KQs QJs T9s ... ... ... AQ .. .. .. .. ..
Legit 66/JTs/KQ | 22 A2s K2s Q2s 43s 53s 74s 9xs A2 K9 Q9 54 42 85
Steal 22/54s/76 | (all but Q3 J4 T5 94 84 73 62 32 or worse)
Jeg caller 64o 75o 86o osv samt 53s, mens 43o og 96o er lidt borderline og vil tro jeg caller den 50% af gangene.
107o skal selvf calles mens 106o også er lidt borderline, men vil nok calle den mod small blind.
Derudover caller jeg med any billedkort (kan godt godt være at jeg er en tand for loose når jeg caller med J2o)
Har iøvrigt iføæge pokertracker overskud på T7s 87s (stort overskud) 87o 86s 76s (stort overskud) 76o 64s 54s og 53s.