15-20bb openpush mtt?

#1| 0

Det er blevet mere og mere populært at skubbe 15-20 bb, 1 to act. I lang tid har jeg siddet og gnækket i skægget når spillere har gjort det...
Men jeg ser flere og flere supergode spillere, der også vælger at gøre det!
Jeg kunne godt tænke mig at høre tankerne fra nogle, hvorfor er det +ev at skubbe 15-20 bb istedet for at std. r for så at kalde?

Mine tanker er kommer senere.....

12-01-2011 12:06 #2| 0

Måske har det gode hænder når de gode går det.

ellers er der vel det åbenlyse argument at FE er gud og at uanset om jeg så har AA så ser jeg helst at folk altid folder.

Jeg synes dog ikke det er tit man ser dygtige tourspillere redonksteale for 20bb med skraldeballade, jeg synes dog det er tit at folk overpusher light, med 2 billedkort eller any A.

Med reads vil jeg dog også skubbe de stærkeste hænder hvis modstanderen betaler light af PF.

12-01-2011 12:31 #3| 0

Jeg har intet problem med at shove 15-20bb med hænder, der er langt foran en gennemsnitshånd, men hvor det ikke er så festligt at raise-calle. Altså hvis spottet er rigtigt.

66 eller A9s fra co eksempelvis, men egentlig endnu mere oplagt stærke broadwayhænder som KQ.

12-01-2011 12:33 #4| 0

Det er simpelt, der er en del hænder som er +EV at shove i late pos med den omtalte stacksize, men som vi ikke kan spille profitabelt postflop hvis vi for eksempel åbner i CO og BTN flatter.

Derudover er de rigtig dygtige tourgrinders nødt til at balancere lidt og derfor kan man nok forvente at de til tider shover rigtig stærke hænder på samme måde.

Umiddelbart er det dog følgende hænder der ofte bliver shovet i spottet: 44-99(TT) og QJs, KJs, KQs, AT, AJ og lignende.

12-01-2011 12:49 #5| 0

Mads og Løp said it...

12-01-2011 13:25 #6| 0

Spiller selv mange tours og har selv bidt mærke i tendensen til det omtalte er stigende. Mads og Løpe er inde på en del af mine tanker, men har dog også en anden imo væsentlig ting at tilføje.

Som "pokerens abc" dikterer lige pt er det et godt play at åben-skubbe med 10-12 bb bag og 3bet-skubbe med den nævnte stak. Derfor kigger mange skævt til et 20bb åben-skub. Dette kan få mange semidonkede spillere til at overbevise sig selv om "åben-skubberen" er en donk der ikk vil se et flop med små par, 22-77 ..... Og derfor instant-snapper med hænder som 66-TT a9s-aq......
Er selv begyndt at lege lidt med det og prøver at skubbe (self ska spottet være lidt derefter) premium-handsker som qq-aa og AKs med nævnte stak, og oplever i stigende grad at blive betalt at af førnævnte medium-hænder.

Dette er hvert fald hvad jeg har oplevet, og en stor del af mine tanker bag hvorfor folk sætter (i de fleste tilfælde) deres sunde stak til midten med semi-dårlige hænder de egentlig sagtens kunne være sluppet fra hvis de havde været IR og "åbenskubberen" havde siddet bag og 3bettet AI......

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar