Advarsel mod Rene Lodberg (Lovebeti

#1| 0

Jeg skriver dette indlæg, da jeg er blevet snydt for 2700 Kr af Rene Lodberg, som på denne side kalder sig "lovebetina"

I sin tid bad Rene om at købe 100$ som jeg så solgte til ham (se link). Derefter solgte jeg ind imellem dollars til Rene fra Min Neteller konto, da jeg dengang havde flere på min konto, end jeg havde brug for.

Vi har måske "byttet dollars for kroner" 7 eller 8 gange, og de sidste par gange begyndte jeg at overføre pengene til ham på forhånd, da han sendte mig kvitteringen fra sin bank som screenshot forinden.....Men den allersidste gang gik det galt. Han have ellers sendt mig kvitteringen, men overførslen viste sig dagen efter at være blevet afvist af hans bank.

Derefter hørte jeg ikke fra ham noget tid, og da han endelig skrev, var det noget med, at han var røget ud i noget skilsmisse og var blevet snydt af konen for en masse penge. Han ville stadig gerne betale pengene, men ville gerne om vi kunne gøre det som afbetaling over en periode. Dette gik jeg med til, men siden det har jeg ikke hørt fra ham, til trods for den million smser, jeg har skrevet til ham.....

Mest af alt er jeg skuffet over, at han formår at vinde min tillid for derefter at misbruge den på det det groveste og tage røven på mig. Nu er der gået mere end et år, og jeg har advaret ham på forhånd om, at jeg ville berette om det på nettet, så andre ikke ender i samme situation som mig....

mvh Lasse

(MOD: link slettet)

25-02-2008 00:31 #2| 0

ok nu tyder noget på, at jeg får pengene fredag. Kan jeg på nogen måde slette indlægget bagefter? Giver jo ingen mening at hænge Rene ud, efter at det er gået i orden....

25-02-2008 00:36 #3| 0

stenern der skal et indlæg til for at du får pengene...

25-02-2008 00:38 #4| 0

Han skifter nok brugernavn af flere grunde nu ;)


Pokerens Pelé
aka
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk

25-02-2008 00:55 #5| 0

Klørkonge ?

11-04-2008 10:30 #6| 0

Han lovede højt og helligt i flere omgange, at NU ville jeg helt sikkert få pengene. Først var der nogle problemer med, at han havde haft så travt så han ikke havde nået det alligevel, men det var 100, at han ville gøre det den følgende uge...

Efter (for tredje gang iøvrigt) at have forskiret mig om, at jeg nu omsider ville få pengene, valgte han at cutte kontakten og ignorere samtlige smser, som han har gjort så mange gange før..Nu er det en måned siden, han sidst har givet lyd fra sig....

Den 7. april var det 2 år siden, at jeg overførte penge til hans Neteller uden nogensinde at få betaling for dem. Jeg ville gerne gå til politiet, men jeg tror ikke, at en overførsel mellem 2 Neteller konti er inden for deres rådeområde...

Der er vel ikke andet jeg kan gøre? I det mindste håber jeg, at dette indlæg vil forhindre andre i at havne i samme situation som mig...

11-04-2008 10:38 #7| 0

Hvis du kender hans lokalområde kunne du indrykke en lille annonce hvor du efterlyser den unge mand og lade den køre uge efter uge indtil du har pengene + renter.

11-04-2008 10:51 #8| 0

Hvis du giver en mand der har snydt dig, 2 år før du rigtigt gør noget ved det (såsom at oute ham herinde) er du lidt selv uden om det...

Og så kan det godt være at du har skrevet en masse sms´er og lignende til ham, men det er sgu for dumt at tro på hans løfter og bortforklaringer i 2 år...

Hos mig havde den gået max 14 dage - 1 md....

11-04-2008 11:12 #9| 0

Rediger --> Slet tekst -- > Voila!

11-04-2008 11:43 #10| 0

Det er måske også rigtigt nok. Men det skal ses i lyset af, at vi havde handlet en del gange før, hvorfor jeg troede, at han var til at regne med...

Jeg havde ikke lyst til at hænge ham ud, da jeg faktisk havde/har indtrykket af, at han virkelig gerne ville betale, men bare ikke var i stand til det. Jeg har givet ham sindsygt mange frister osv...men han overholdt dem aldrig, så til sidst så jeg ingen vej uden om tage næste skridt.

Jeg er generelt ikke en, der lægger mig ud med folk, men ærligt talt. Vi havde byttet dollars måske 10 gange, og han var altid mega venlig, så jeg havde virkelig god grund til at tro, at hans skilsmisse havde fucket en masse ting op...

Der var altid en god tone, og der var også en anden gang, hvor han sendte kvitteringen fra banken, så jeg overførte pengene på forhånd. Der var tale om et større beløb end det han skylder mig nu, og selvom overførslen var blevet afvist af banken i første omgang, fik jeg alligevel pengene bagefter...
Så faktisk kunne han ha snydt mig for flere penge, hvis han ville.....

Det er bestemt heller ikke fordi jeg har ventet tålmodigt i 2 år, men der har været perioder, hvor jeg har opgivet at få fat i ham fordi han ganske simpelt ignorerede alle mails + smser. Jeg har også været ude at rejse et halvt år i den tid, hvor der naturligvis heller ikke skete noget....





11-04-2008 12:00 #11| 0

Med fare for at lyde arrogant, men: Folk der gerne vil købe net$ for bankwire overførsler, fordi de ikke har et visakort. Der er nok en grund til at de ikke har det visakort (og det er ikke det årlige gebyr på 150-200 kr).

11-04-2008 12:08 #12| 0

@Lasse666

Du er bleven badbeatet. Du ser aldrig de penge igen. Han har ikke moralen eller økonomien til at gøre det godt igen. For din egen skyld, så afskriv beløbet mentalt og kom videre.

Jeg ved nogen vil smadre mig verbalt nu, men penge mellem spillere er en dårlig cocktail. Har man ikke penge til selv at betale sit spil, så skal man ikke spille.

Der kører nogle tråde her i forummet omkring ludomani sov. en ludoman er syg, og vil gøre stort set alt for, at kunne spille, og når han låner penge, så er det ikke en ond handling, for han tror selv han vinder og kan betale tilbage. men når han så taber, og ikke kan betale tilbage, så står han ved næste bistands eller lønningsdag, og skal vælge at spille eller betale gammel gæld ud til en han i teorien ikke kender... så spiller han.

Jeg forstår indlægget, og det er godt at advare andre mod ham, men jeg tror ikke du skal regne med at se de penge igen.

11-04-2008 12:28 #13| 0

jeg har såmænd afskrevet de penge rent mentalt for længe siden, men da René Lodberg tog kontakt til mig (nyt mobil nummer og ny email) efter det første indlæg, troede jeg måske, at der var kommet andre boller på suppen...

Hvis han på et eller andet tidspunkt finder ud af, at han gerne vil betale pengene igen, så skal jeg nok berette om det her...

Og så vil jeg da også gerne give dig helt ret i at penge mellem spillere er en dårlig coctail. Det var også defor, at jeg bad om at få pengene på min konto, før jeg overførte fra Neteller. Men jeg synes, at det er lidt noget andet, når man har handlet 10 gange. Så er der noget tillid at bygge på, og så kan man godt lige overføre på forhånd, ihvertfald når der vedhæftes kvitteringer for overførslen..

At det så lige viste sig, at være den forkerte jeg stolede på, er der så ikke meget mere, jeg kan gøre ved nu.....

11-04-2008 12:41 #14| 0

Tak for advarslen OP, Han virker klart som en person man ikke bør handle med.

11-04-2008 12:47 #15| 0

@Klaphat

Ja der kan selvfølgelig være mange grunde til at man ikke har et visa.
Men synes da ikke man kan sætte folk i en bås fordi de ikke har et.

F.eks kan det være de har valgt ikke at få visa/dankort, fordi de så bruger alt for mange penge (ikke til poker, men shopping osv.)

Eller måske man af en eller anden årsag er endt op i RKI, så kan man heller ikke få visa. Det behøver jo heller ikke at have noget med poker at gøre.

Og så længe at man får pengene inden man overfører $ kan det jo i princippet være ligegyldigt hvorfor man ikke har et visa???


11-04-2008 15:47 #16| 0

Man kan kalde det at sætte folk i bås eller kan man vælge at sige personen tilhører en gruppe hvori der er en stor sandsynlighed for at tilhøre en undergruppe af personer der ikke kan styre deres økonomi.

Min pointe er blot at man bør være opmærksom på, samt vurdere, den risikoprofil der er ved at "låne" folk penge. Der er jo i princippet tale om et kortsigtet lån når man laver en buddytransfer i det øjeblik med man modtager et screenshoot fra netbank, da vi jo i denne sag ser at banken kan nå at overrule.

Så kære folk uden Visa, jeg ser ikke ned på jer, men beder jer blot acceptere ventetid (på op til flere dage) når i skal lave deposit til poker. Derudover blot en reminder til folk der er så flinke at hjælpe jer, når det klør i fingrene.

11-04-2008 16:07 #17| 0

@Klaphat
Har ikke kreditkort, og kan ikke se at det er et problem med bankwire,når nu man kun skal overføre een gang?;-)

@OP
Tak for advarslen.Den gyldne regel må være(hvis man ikke kan undlade at lege filantrop):Lån aldrig mere ud,end du kan undvære.Gælder også spil.:-)

11-04-2008 20:00 #18| 0

Han skal betale dig 5000kr det har du fortjent.

Tror han du er røde kors?

11-04-2008 23:08 #19| 0

Hvis du kender mandens navn så hent et par venner og derefter ham, tag en tur i skoven med ham. Det plejer folk at forstå :-)

11-04-2008 23:09 #20| 0

@Pokkers77
Hvis en person som jeg ikke kendte ikke havde visa, fordi han ikke kunne styre sit forbrug ude i den virkelige verden. Og han har tilsyneladende heller ikke venner, kæreste eller lign. der vil låne ham deres VISA, så han bare kan overfører pengene til dem.....

hmmmm sorry to say, men ikke lige en person jeg ville forvente kunne styre internetpoker og da aldrig en person jeg ville "hjælpe"!!

@lasse
Lort at tabe de penge, det er jeg ked af at høre. Ikke for at være en dum skid, men den lyder bare ikke rigtig gennemtænkt...

11-04-2008 23:30 #21| 0

I min verden har man ikke råd til ,at spille hvis manskal låne til det.
Derfor gør man også folk en bjørnetjeneste ved, at låne dem penge, og de havner i den ovenfor skrevet sits.
Det kan undgås ved et nej.

12-04-2008 01:00 #22| 0

@Laur

Jeg kan godt følge dig/jer i alt det.... Det er ikke det der går mig på.
Men det at I får det til at lyde som om folk uden Visakort er tabere.

Jeg ville da heller ikke hjælpe nogen uden at de først havde sat pengene ind på min konto. Gør de det først er der jo ingen problemer.
Men synes bare altid der er en slags heksejagt på folk der beder om hjælp til $.

Altså det er fair nok I ikke hjælper dem, men hvorfor skal der altid køres på dem, som om de er ludomaner og alt muligt.
Og der er det jo så jeg siger, at der kan være mange grunde til man ikke lige kan få sat penge ind!

12-04-2008 04:29 #23| 0

@Pokkers
Kan godt se det fremstår sådan, ofte svært at skrive nuanceret, men det er ikke pointen med mit indlæg. Og jeg har intet imod folk der ikke har VISA, eller folk der køber/bytter usd mv. Jeg ville bare aldrig selv gøre det med en jeg ikke kendte og da slet ikke med den historie der ligger bag her.

Der kan være mange forklaringer på hvorfor en person ikke har VISA, men det må da sætte alarmklokker igang, at han skal bede en vildt fremmed om at hjælpe. Hvorfor ikke venner, familie mv??

12-04-2008 05:06 #24| 0

Selv om jeg "føler" med OP kan jeg ikke forstå at denne slags tråde bliver ved med at dukke op på PN. Nu har vi efterhånden haft så mange tilfælde hvor folk har snydt hinanden.

Her tænker jeg bla. på folk der er blevet snydt med boghandler og diverse scams (jeg kan f.eks. huske noget omkring nogle chipssæt i sin tid).

PN har lukket ned for de efterhånden mange tiggertråde, men alligevel skal man høre på at folk snyder hinanden for "symbolske" beløb.

Det undrer mig blot at folk ikke tager ved lærer af disse eksempler.

Hvis du har valgt at låne penge til en vildt fremmed person som du kun kender gennem et internet forum så bør du også være stor nok til at tage konsekvensen derefter.

På den ene side kan jeg godt forstå OP når han vælger at bringe denne advarsel, men på den anden side kan jeg heller ikke forstå at vi skal helt her ud.

PN har meldt ud at de ikke ønsker at være indblandet i disse former for aftaler mellem deres brugere.

Derfor kan jeg heller ikke se nogen grund til at vi andre skal indrages, når nogen så vælger at omgås disse regler (ved evt. at aftale noget igennem PM eller privat mail. Dermed ikke sagt at jeg ikke håber at du får dine penge igen.

Men med lidt sund fornuft kunne du have sparet dig selv for en masse besvær/bekymringer.

Jeg ved godt at man ikke kan skære alle over en kam, men når det nu en gang kommer til penge, gør det jo ikke noget at udvise lidt sund fornuft.

PS. dette indæg er skrevet i en 400 hestes brandert, så evt. undkyldniger til dem der føler sig forudrettet må komme når jeg engang får øjne.

12-04-2008 11:58 #25| 0

Du kender hans navn.. Find ud af hvor han bor.. Afhent pengene..

12-04-2008 15:22 #26| 0

Sælg gælden til HA for en fadøl, så skal han nok hoste op, og selvom du ikke får andet end en øl ud af det, så kan du da nyde den, og vide at han alligevel endte med at betale hvad han skyldte, og Rene her forhåbentlig også lært at han ikke skal gøre den slags igen.

12-04-2008 15:45 #27| 0

@Rubino

Nu er det jo sådan at lasse666 følte han kendte ham. der er tale om en svindlers bedste redskaber. skab tillid. der har foregået handler mellem dem flere gange inden, og "låneren" skaber et tillids folhold til lasse, og når først tilliden er der, misbruger han den.

Der er jo ikke tale om et lån, men et køb af dollar. normalt plejer han at modtage penge inden han overfører dem, men da der nu er tillid mellem dem foregår det den anden vej, bortset fra at svindleren ikke betaler som aftalt.

Jeg forstår godt PN ikke ønsker, at være indblandet i sådanne sager, men når man ellers læser nogle tråde i forummet, så mener jeg, at advarsler ala denne er mere berettiget, end mange andre "mudderkast" tråde man oplever her inde.

Jeg kunne ikke finde på, at handle med en som jeg ikke kender personligt, men det er efter min mening en fin ting, at andre bliver advaret mod en svindler. og havde mit navn feks stået i overskriften, så havde jeg nok læst den og forsvaret mig hvis den ikke var sand, så alt i alt er jeg stor tilhænger af lasses tiltag.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar