10-10 imod fisket villain, som viser tænder

#1| 0

Hey.

Lige afsluttet en formiddagssession, hvor jeg spillede denne hånd, hvor jeg kommer i tvivl om jeg tager den optimale linie. Villain i hånden spiller 43-24 over 200 hænder, så er umiddelbart semi fisket, men er ikke set lave noget nævneværdigt gris endnu, og HERO har ikke clashet med ham endnu.

Mine spørgsmål går først og fremmest på linien. Nogle der 3-better postflop? Hvad sys i om C/R på blank turn? Nogle der måske folder?

Tilgiv mig på forhånd, hvis ikke der er en fejl i postet et sted. Første gang jeg poster en hånd herinde.

Mvh. Casper

***** Hand History for Game 3080569504 ***** (Prima)
$100.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, January 12, 02:07:56 ET 2010
Table Unibet Open 7 (Real Money)
Seat 2 is the button
Seat 1: apoG ( $111.03 USD )
Seat 2: Survey ( $7.00 USD )
Seat 3: BarcaBarca ( $146.65 USD )
Seat 4: CasperC ( $128.16 USD )
Seat 5: glorfind ( $101.50 USD )
Seat 6: zokizo_boro ( $185.69 USD )
BarcaBarca posts small blind [$0.50 USD].
CasperC posts big blind [$1.00 USD].
Dealt to CasperC [ T T ]
glorfind folds
zokizo_boro calls [$1.00 USD]
apoG folds
Survey folds
BarcaBarca calls [$0.50 USD]
CasperC raises [$5.00 USD]
zokizo_boro calls [$5.00 USD]
BarcaBarca folds
** Dealing Flop ** [ 7, 7, 3 ] Pot: 13
CasperC bets [$9.00 USD]
zokizo_boro raises [$18.00 USD]
CasperC calls [$9.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 5 ] Pot : 49
CasperC checks
zokizo_boro bets [$21.00 USD]
CasperC raises [$63.00 USD]
zokizo_boro raises [$140.69 USD]
CasperC calls [$40.16 USD]

12-01-2010 14:48 #2| 0

For det første har fisk ikke tænder ;) Og du mener vel 4-bet på flop?? Men nej syntes ikke det er en stærk nok hånd at 4bette på floppet, da det ville skræmme mange af villians hænder vi slår væk. Efter flop action er check/call linjen på både turn+river den mest optimale OOP imo. Syntes dit 3-bet på turn er skidt, da vi rammer et godt kort for vores hånd og ikke ønsker at dårligere hænder folder, samt at du der committer dig til villians 4-bet allin. Hvis du virkelig vil ud at 3-bette den, gør jeg det på flop for info, samt at dårligere holdings hos villlian har større tendens til at spille videre på flop end på turn. Jeg spiller den som dig preflop+postflop og tager en check/call linje resten af vejen på blanke turn/river-cards!

12-01-2010 14:48 #3| 0

En som spiller 43% af sine hænder kan fint sidde med en 7er eller FD.

Hvor agro er han normalt postflop?

Bryder mig ikke specielt om dit raise turn, da du commiter dig og oftest kun får calls af noget som har dig slået.

Som spiller caller jeg bare turn og reevaluere river, igen depending hvor agro manden er river.

Alternativt hvis du ikke tror på han sidder med en 7er (hvilket din linie indikere), så må du jo sætte ham på FD, 88 - 99 eller Skum floppet. Derfor ville det være fint at få dem ind der.

12-01-2010 14:54 #4| 0

Flop Af: 2 Turn Af: 2 og River Af: 4. :)

12-01-2010 14:55 #5| 0
Pokernets ME vinder !

Hey bøffen.

Superior line her må klart være call flop, CC turn, CC de fleste riverkort imo.

Han er 43vpip så hans flop klik range består af en ret bred range af nuts, marginale hænder, draws og pure air. Ved at raise turn folder han alle de marginale hænder, air og de svage draws, og vi giver ham ikke chancen for at følge op med et bluff på river.

12-01-2010 15:39 #7| 0

@pokerdonkey mange fisk har altså tænder :)

12-01-2010 15:39 #6| 0

Wow. Jeg tror sgu ikke, det bliver profitabelt lige at calle stacken af med TT på et paired board mod en muppet. Donks skal imo slås ved at valuebette, valuebette og valuebette noget mere. Ikke ved at herocalle. Hvis du absolut vil gø død her, så tag walths linje.

12-01-2010 15:48 #8| 0

@Nizmo7
Satans! Burde have vidst jeg ikke skulle have gjort mig klog på dyreriget:)

12-01-2010 15:56 #9| 0

@SS
Tak for lektionen, men nu handler den her hånd vel ikke om at valuebette?
"wow"


@OP
Bryder mig ikke specielt om dit turn raise, og vil langt hellere bare calle ned.
Skal have et rigtig fint read før jeg folder på nogen af de 3 streets.

12-01-2010 16:21 #10| 0

@ joonas

Godt, du ikke svarer arrogant. Men hvis det er den ønskværdige linje, så skal jeg da gerne fortsætte den lagte stil.

Den her tråd handler netop om at valuebette, da det er helt sygt højvolatilt spil at sidde og lege gætteleg mod en muppet. Har donken den, eller har han den ikke. Det er nok lidt mere profitabelt bare at floppe nogle mellempar eller TP og få 2 streets value 4 gange, hvor han caller med dårligere. Muppets har den som regel, når de better. Samtidig bliver det endvidere beskrevet, at villain har donkede stats, "men er ikke set lave noget nævneværdigt gris endnu, og HERO har ikke clashet med ham endnu."

Hvor ofte tror du selv, han skummer med den turn sizing? Mit bud vil være relativt sjældent.

12-01-2010 16:24 #11| 0

Med den AF på river, så går jeg caller jeg floppet og går i C/C mode fra turn og lader ham hænge sig selv.

AF 4 river = han skyder hele sin range more or less hvis du checker til ham.

12-01-2010 16:35 #12| 0

Vi sidder OOP og bliver raiset, hvordan har det nogensinde noget at gøre med valuebetting hvor du flopper 2nd par og får to streets? Det er jo en helt anden situation, noget OP sikkert godt ved. De fleste kan da regne ud det handler om det, men nu har vi altså en rigtig stærk hånd, og havner i et spot hvor vi bliver nødt til at tænke. Dvs du folder turn er din analyse?

Jeg tror fint han kan være i skum, og som sagt caller jeg ned hver gang her uden at have et voldsomt godt read der fortæller mig jeg ikke skal.

Jeg svarer dig arrogant fordi jeg synes du har en forfærdelig tone i dine indlæg herinde for tiden. Ting som "wow", og forklaringer om hvordan man spiller fisk osv synes jeg er underligt at bringe op, og generelt har du en ufattelig underlig måde at ville debattere på, sådan lidt; "Jeg mener det er helt 100% standard og det er super dårligt at gøre andet". Har ikke noget behov for vi skal skændes eller noget som helst, forstår bare ikke tankegang.

Thats all :)

12-01-2010 16:42 #13| 0

Oh well joonas.

Jeg skriver "WOW", når jeg mener, folk fejlspiller en hånd totalt. At jeg så kan tage fejl, er være hvad det være vil. Jeg siger aldrig, at jeg bare har ret. Men at gå død her 3-vejs md et svagt overpar er bare ikke ret snedigt efter min mening.

I øvrigt så burde du nok ikke lige være den, der var længst fremme i skoene i forhold til valg af tone. Nu får du også en smiley, så tråden ikke udvikler sig til en diskussion mellem os:-)

12-01-2010 16:43 #14| 0

Og ja. Jeg folder turn.

12-01-2010 16:47 #15| 0

Synes CR(AI) turn er ok mod nogle modspillere/i nogle tilfælde.

Det kræver følgende:
- Du har ingen særlig grund til at tro at et PF call af 5xBB meget ofter er de store par der slow player
- Han spiller draws aggro og/eller kan raise air
- Han skyder ofte 2nd barrel turn med en draw, hvor han kunne have taget et kort af (OBS nogen better ofte OOP men checker bag i POS)

Hvis dette er tilfældet vil jeg på turn tænke, at potten alligevel kommer ud af kontrol og et river call bliver dyrt. Vej det op mod at du faktisk ofte er foran en draw og at noget skum ala gutter nu kan have samlet yderligere outs op turn. Så moser jeg nok ind over.

Har jeg derimod en fornemmelse af, at han oftest giver den ét skud på flop og herefter giver op (tager kort af med draws) - så hælder jeg mest til at folde eller evt. check-calle for at få bekræftet det read og spare skillingerne næste gang, vi ser dette mønster.

Er der tale om complete maniac, der raiser og skyder air ofte - så er der slet ingen tvivl om at walths linie med check-call er den rette. OBS: uden at kende ham ret godt, kan du evt. fornemme lidt på timing tells og bet sizes om det er en fisk, der sidder og håber at du snart folder din hånd.

12-01-2010 18:07 #16| 0

Jeg er helt enig med joonas her: Calldown må være at foretrække mod sådan en modstander. Hans range er imo ikke helt sindssyg stærk, som nogle/folk tilsyneladende gør den til. Sådan en fyr kan sagtens clickraise med schuuum.

12-01-2010 20:30 #17| 0

@Andreasen.
Det er min opfattelse at de fleste donks limp-reraiser deres monstre preflop i stedet for bare at limp-calle dem. Angående de andre ting, som du har stillet op, var det netop de ting jeg tænkte i hånden.. Et klik er i mine øjne oftest luft på floppet og enkelte gange nuts. På turn synes jeg at boardet, bliver lidt for farligt, og havde egentlig håbet på bare at tage den ned der. Det er mit indtryk at de fleste spillere følger op med et 2 barrel med deres draws når de har givet på nakken postflop.

Set i bakspejlet er jeg enig i, at C/C linien er den mest optimale. Er forholdsvis ny på NL100, så har ikke den helt syge feeling af dynamikken endnu:D Men tak for de fine svar, og så i øvrigt tak til joonas og SS for den fine underholdning:)

12-01-2010 22:05 #18| 0
Pokernets ME vinder !

+1 til underholdningen

12-01-2010 22:14 #19| 0

hvad sad villan med

12-01-2010 22:38 #20| 0

Villain sidder formentlig med 33. :)

Jeg folder normalt mod donks på turn, da de sjældent bluffer her. Ham her derimod har nogle stats, som gør, at vi bør kalde ham ned.

/Ludo

13-01-2010 00:10 #21| 0

Ludomaniac har nice handreading skillZ

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar