1010 dybt i tour

#1| 0

162 dollar 65k gtd (523 med), 21 tilbage, avg. ca. 75000

Villain 1 (solidt vindende) har været meget aktiv med clickåbninger, og er generelt ret agressiv, har ex åbnet k7s og bluffet 3 barrels mod mig i BB på j9835 (havde 1010) og har ligeledes clickåbnet 44 utg+1 (som 45 bb stack ca.) og pushet efter et call fra knappen (30 bb ca.) og et BB 14 bb sqpush (vandt den i flip mod BBs A7o)

Villain 2 (pænt vindende og virker sain) forventer han repusher rimeligt light her pga. villain 1 samt de pæne anter og blinds, også selvom han pusher 19bb.

Hvad pokker gør vi med 1010 her? Vi spiller efter toppen, er klart foran både villain1 og villain2s range, men har en fin 50 bb stack der er lidt farlig at risikere, og vores stack er lidt dum i forhold til evt. at kalde villain2s push for at folde til et evt villain1 repush, især med 44-hånden for øje)

Mit image er okay til at spille videre men hele bordet er gode spillere og dynamikken ret agressiv så min edge generelt ved at vælge andre spots er ikke stor.

Er et fold for weakt eller det klogeste for at undgå problemer, eller hvad gør vi her?


PokerStars Game #56115062931: Tournament #403011251, $150+$12 USD Hold'em No Limit - Level XXI (1000/2000) - 2011/01/18 2:33:04 CET [2011/01/17 20:33:04 ET]
Table '403011251 39' 9-max Seat #6 is the button
Seat 1: AAmikkoAA (62013 in chips)
Seat 2: villain1 (152707 in chips)
Seat 3: jgivg (116508 in chips)
Seat 4: risk2Dupside (92445 in chips)
Seat 5: villain2 (38240 in chips)
Seat 6: Hero (105098 in chips)
Seat 8: Feri$taH (53772 in chips)
AAmikkoAA: posts the ante 250
villain1: posts the ante 250
jgivg: posts the ante 250
risk2Dupside: posts the ante 250
villain2: posts the ante 250
Hero: posts the ante 250
Feri$taH: posts the ante 250
Feri$taH: posts small blind 1000
AAmikkoAA: posts big blind 2000
*** HOLE CARDS ***
Dealt to hero T T
Villain1: raises 2000 to 4000
jgivg: folds
risk2Dupside: folds
Villain2: raises 33990 to 37990 and is all-in
Hero: ?

18-01-2011 03:35 #2| 0

Jeg har ikke noget imod at folde her. Synes der er flere og bedre argumenter for at folde end at skubbe.

18-01-2011 04:42 #3| 0

Nu er situationen for villain1 ikke helt den samme som den tidligere 44 hånd. Synes dog stadig at spottet er for godt til at folde, så stemmer for call/call.

Altså call villain2's all in (hvis range du er rigtig godt inde imod) og så call villain1's all in hvis det kommer dertil (selvom det ikke er super fedt). På den måde giver vi villain1 mulighed for at pushe sine små par, som han måske har lidt tendens til?!

18-01-2011 08:41 #4| 0

Kan vi ikke se Villans nick?

18-01-2011 08:53 #5| 0

Jeg er uenig med iAmwipped her, enten så vil jeg folde eller så skubbe ind over. Har ikke lyst til at kalde V2, og risikere noget fra V1s side. Synes ikke TT er helt lakrids 3 vejs.

Men til OPs spørgsmål. Som jeg læser din beskrivelse, er V1 ikke bange for at flippe. Og ved ikke om jeg har lyst til at flippe om en 50BB stack, med 20 tilbage. Jeg havde dog snappet hvis V1 ikke havde åbnet.

Tror jeg kommer frem til et fold, og arbejder videre med min fine stack.

18-01-2011 10:31 #6| 0

drys er udemærket alt andet er spew imo.

call-call kun hvis du hader penge.

Det kan godt være vi er foran, men vi sidder i en sandwich og skal måske ud og dodge tre overkort for at tage ned i en dyr pot, jeg vælger mig et andet spot

18-01-2011 12:44 #7| 0

Den er ret close, men jeg vil mene, at vi skal pushe. Lige et hurtigt overslag, som viser hvorfor.

Villain 1 åbner super, super bredt lyder det til. Men pusher vi ind over, så skal han calle ret stramt. Jeg vil mene, at JJ er et autofold i hans spot, og AK ser heller ikke videre lækker ud. Fordi vi altså skubber en ekstremt stærk range.
I forhold til, at han er set åbne K7s, så caller han måske med like 10 procent af de hænder, han åbner med. 18 kombinationer af QQ-AA, 5 AK(nogle gange betaler han) og en enkelt JJ. Det er 24 kombinationer.
Jeg er ret sikker på, at han åbner AT+, KJ+, og TJs+, langt, langt de fleste par og nogle suitede esser og nogle suitede connecters. Så selv om han er utg kommer vi hurtigt op på 240 kombinationer. SÅ at han caller med 10 procent af sin åbningsrange lyder rimeligt imo.

Og mon ikke vi er 60/40 mod pusherens range? Jeg tror det.
Forudsat, at åbneren og blinds folder, så har vi altså 60 procent i 85k= 51k og tjener altså omkring 13k på vores 38k investering. Sådan ser det ud i 90 procent af tilfældene.

I de resterende 10 procent af tilfældene caller villain 1, og vi kommer ind i en trevejs pot på 260-ish K med omkring 20 procent equity=50K.

Så vi taber altså 55k i snit i 10 procent af tilfældene.

Regnetstykket er altså (0,90x 13k) - (0,10 x 55k)= 6-ish K.

Og selv hvis villain 1 har strammet op og vi kører hans åbningsrange ned til KJ+, AT+ og 55+(jeg tror simpelthen ikke på sådan en bandit åbner strammere) og han caller med samme range( nu 15 procent), så er det stadig + ev med omkring 3k at pushe.

I say shove.

18-01-2011 19:34 #8| 0

Løp:
Meget interessant og well said.

Umiddelbart mener jeg også at det er fold/skub og hælder til skub.
Villian 2 har kun de her 17BB og med et aggro bord og Villian 2's image så pusher han nok forholdsvis fornuftigt ind her hvilket Villian1 også må tænke. Kommer du så over toppen så tror jeg vi får toppen af Villian1's callingrange at se såfremt han betaler og du repper forholdsvis stærkt her (den spiller så også face up nærmest).
Man du skal måske også se på om du får en bedre mulighed for dels at få en kæmpe stack på over 100bb med kun 19 tilbage i den henseende at du spiller for at vinde. Potten vil give dig massiv styrke og du kan dominere boardet frem til FT. Så jeg hælder også til push, men den vil være forholdsvis marginalt og jeg pusher måske nok kun i 70% af tilfældende.

18-01-2011 22:20 #9| 0

Umiddelbart lyder det til at V1 åbner alt muligt skrald, og pt er han dyb nok til det, så 1010 knuser hans range. Som løp er inde på kalder han nok kun med omkring 5-10% af de hænder han åbner (jeg tror der er rigtigt mange 1 og 2 gappers i hans åbningsrange når han åbner hænder som K7s, derfor mit endnu større gap), så det ser bestemt fornuftigt ud.

En tænkende V2 shover meget light her, da de 2 blinds med stacksizes in mente formentlig kalder(rester) temmeligt stramt, mens du på knappen bør være opmærksom på at du har den eneste ved bordet der dækker dig til at acte bag. Et bud kan være A9s+,AT+,55+,QJs+,KJo+, med bunden repræsenteret en smule mindre end den bedre del af denne range, og der spiller 1010 fint. Antaget at vi også engang imellem også har et flip når V1 betaler har vi altså et lækkert shovespot her imo.
Det understøttes desuden af det faktum at vi ikke føler nogen særlig edge ved dette bord.

18-01-2011 23:52 #10| 0

Tak for svarene foreløbig.

Enig med de fleste i at push/fold er klart bedre end at kalde, og at et push højst sandsynligt er +ev, men måske alligevel lidt for problematisk risk-rewardmæssigt.

Jeg fik i spottet tænkt mig frem til at være så langt foran ranges at et fold var for weakt. I stedet for at pushe fik jeg dog rodet mig ud i i stedet bare at kalde. Enig i det var halvskidt, da vi uanset om villain 1 evt. så ville pushe dårligere par (som jeg dog så først alligevel ikke tænkte villain1 ville turde gøre så ofte da jeg jo var væsentlig mere committet end knappen i 44-hånden) ikke har specielt lyst til at spille så stor en pot med 1010. Helt gennemtænkt var mit call dog ikke for med det var jeg jo nærmest comitted og havde i så fald mere lyst til at maksimere chancen for at få villain1 ud af hånden ved at pushe først (og enig med Løpenthin i at hans callrange nok kun ville være 10% af åbningsrangen ca.), men i den korte tænketid fik jeg vist lige tænkt at jeg måske så stærkere ud ved bare at flatte, da det ville være mest AA/KK-agtigt at gøre.

Men altså skidt beslutning uanset hvad, som jeg også fortrød sekundet jeg klikkede call, men det må jo bare glemmes og den næste beslutning gøres rigtigt.

Herefter blev der så foldet til villain1 der pushede hurtigt. Dum situation at være havnet i og vi føler os jo temmelig comitted og får enormt gode odds mod alt, men samtidig har vi ved fold stadig en sund knap avg. stack og villain1 må trods 44-hånden (der altså var lidt en anden situation) have en vis håndkvalitet.

Så del 2 af mit spørgsmål bliver altså, kan vi folde her efter vores første call? Godt klar over at call-fold ikke er optimalt, men spørgsmålet er om call-call er bedre eller værre?

19-01-2011 00:09 #11| 0

I spottet havde jeg nok skubbet indover af grunde der allerede er nævnt.

Ingen tvivl om dit call sætter dig i en grim grim situation, men du har altså investeret 35%+ af din stak uden at have set et flop. Selvom villain1 virker utrolig stærkt her, lukker jeg altså øjene og betaler og håber han svømmer rundt i nogle overkort.

19-01-2011 03:27 #12| 0

Du bør skubbe alle hænder du vil spille pre. Syntes det er et nødvendigt skub, grundet vi spiller så fint mod v2's range.

Når du nu får rodet dig ud i et kald må du frem med kuglerammen. v1 har AA/KK over 90% af gangene. Du får vel noget der ligner 25% på et kald, så den er meget close. Jeg ender sikkert med et puke kald.. Fold er givetvis bedre, dunno.

19-01-2011 03:54 #13| 0

@Løp

Cash game tyr :-)

Cash game beregningen duer vist ikke i det her spot. ICM overvejelser er nød til at komme ind over.

MHT 60% med TT - For at have 60% skal villain pushe denne range: 66+,A3s+,K7s+,Q9s+,J9s+,T9s,A8o+,KTo+,QTo+,JTo

Hvilket nok er lidt løsere end han må forventes at pushe.

Sammenlagt ligner det en zero chip EV beslutningm og der forbyder ICM overvejelserne et kald.

Du glemmer også at Hero er på knappen, hvorfor der er 2 mand mere vi skal igennem.

Alene dette forhold gør at din beregnede EV næsten er væk.

I mucken og videre :-)

19-01-2011 04:20 #14| 0

@c_hope

En stor del af v2 range her er 88,99,AK,AQ,(JJ). Tror roligt vi kan discounte AA/KK, måske endda tildels AK og QQ. Hvorfor skub er fint, men dog close pga v1's stacksize.

GL med dine ICM folds i stars endgame btw ;)

19-01-2011 05:06 #15| 0

@Simonsays.

SÅ du discounter AA/KK/QQ/AK uden begrundelse - lol

MHT ICM - hvis villains ikke spiller efter en optimal ICM strategi, bliver det bare så meget mer profitabelt at Hero spiller korrekt.

19-01-2011 11:20 #16| 0

@Carl

Nu er det ikke en videre grundig ev-beregning men et hurtigt overslag. Realistisk set når man heller ikke mere i spottet. Og ja det gik måske lidt hurtigt.

Hvor meget vi skal tage højde for blinds, har jeg lidt svært ved at vurdere. Mon ikke de får hænder, som de caller shoves med i 2-4 procent af tilfældene(?), hvor vi uden tvivl kommer sløjt ind. Det kan aldrig koste 6k, for de spiller kun maksimalt 60 og vi kommer også ind med equity(18 typisk. Det kommer i snit ikke til at koste mere end 1k, tror jeg.

Men bekymrende er, at villain2 skal pushe så bredt for, at vi slår hans range 60/40, det var måske lige vel optimistisk. Jeg har ikke installeret stove på den her computer, så det var et hurtigt overslag af stort set alle par, nogle suitede esser, en række overkortskombinationer og et par suitede connecters hist og her.
Jeg kan dog ikke helt lure, om din range i virkeligheden er så bred, at den egentlig ikke giver os bedre equity end en lidt smallere, fordi der er så mange overkort i blandt?

19-01-2011 12:45 #17| 0

@c_hope

Det gik lidt stærkt. Syntes det er ret åbenlyst at en sane, vindende spiller ikke moser 20BB med AA/KK, 21 tilbage i touren, mod en LAG type der åbner meget bredt. Vi har v2 range semi crushed imo.

19-01-2011 13:25 #18| 0

@SS

Flat ser altså ekstremt stærkt ud med 19bb. Hvad gør en sane spiller det med?

Jeg ville any day shippe lortet med esser og konger i hans spot. Der er konsensus om i tråden, at for en tredje mand er 10'ere som minimum close.
Hvad tror du så ikke initialraiser betaler med?

Altså jeg tror ikke, at han har tænkt sig at folde 88'ere og AJs(forudsat hero folder obv), fordi han må formode at folk pusher ret løst på ham, og han bare skal have en 42-43 procent equity.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar