100NL: Hero er lost - semideep spot

#1| 0

Hey.

Jeg ikke de store reads på villain. Han startede ud med at spille 8/5 or so efter de første 15 hænder, så troede, han var en nit. Det var han ikke. Han har spillet 33/24/1.5 over 49 hænder nu. Han åbner knappen ekstremt light, hvorfor jeg for nylig har 3-bettet ham preflop, hvor jeg c-bettede et A57r oop og skød en T turn, der gav mig bagdørsfarvetræk og gutter til min QJs. Nu til hånden. Jeg er virkelig i tvivl om min linje her. Vil nødig ind på floppet her så deep. Der er argumenter for at squeeze preflop, men IR er ret nitty, og jeg kan godt lide at spille 89s multiway. Feel free to discuss any street - det siger joonas, at jeg skal være åben over for:D

Jeg er sgu lidt WTF i det her spot. Kan btw ikke huske mine egne stats, men de er nok ok friske, selvom jeg kun har 3-bettet 1 enkelt gang. Sikkert 25/20/2 or so. Jeg ved ikke, hvor god villain er, men han bør vil vide, at jeg aldrig er rigtig stærk her. Altså min hånd er jo super stærkt ift. hvad jeg repper.

***** History for hand R5-13604328-597 *****
Start hand: Thu Jan 7 21:52:51 GMT+0100 2010
Table: Kuwait City [13604328] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $0.50/$1, Real money)

Seat 2: Hero ($167.60)
Seat 5: Killi777 ($34.10)
Seat 6: ElNino_82 ($110.25)
Seat 9: TirGharr ($98.50)
Seat 1: Quaksi ($320.95)
Hero posts small blind ($0.50)
Killi777 posts big blind ($1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: [9, 8]
ElNino_82 folds
TirGharr raises $4 to $4
Quaksi calls $4
Hero calls $3.50
Killi777 folds
--- Dealing flop [6, 4, 5] pot = ca. 13
Hero checks
TirGharr checks
Quaksi bets $9
Hero calls $9
TirGharr folds
--- Dealing turn [9] pot = ca. 31
Hero checks
Quaksi bets $25
Hero calls $25
--- Dealing river [9] pot = ca. 81
Hero checks
Quaksi bets $45
Hero calls $45

08-01-2010 01:48 #2| 0

hvad repper du i du i følge dig selv i det her spot?

08-01-2010 02:05 #3| 0

Som spillet raiser jeg river.

Alle draws misser, og du spiller aldrig et set ramt på floppet på denne måde (går jeg ud fra).

Du får helt sikkert et call, fra et overpair, fordi din linje ikke giver mening med mindre du har ramt 9'eren selvfølgelig.

Han kan have huset, men det er mere sandsynligt at han sidder med et overpair imo.

08-01-2010 02:46 #4| 0

Deleted, yet again I read the OP wrong, geeez

08-01-2010 08:53 #5| 0
Pokernets ME vinder !

Raise floppet.

Som spillet er det fint nok, ser ingen idé i at raise. Tassadar er way off her, mennesket har ikke specielt mange overpairs i sin range når han flatter preflop. Sure, folk gør det nogen gange, men det er altså på højere stakes for at trappe squeeze-happy muppets bagved - det her er NL100.

Hænder der slår os:
9 combos af 44, 55 og 66
1 combo af 96s
12 combos af 87, men han spiller nok ikke 87o hver gang, dog er han 33vpip, så den er umiddelbart en del af hans range, lad os sige 8 combos af 87.

Det er 18 combos i alt.

Hvis vi shover 89 mere, skal han calle 89 i 260 = han får ca. 3-1.
Dvs. han skal have 6 combos han kan calle med, for at et shove er break-even.

Jeg har svært ved at finde 6 combos. Han er ikke skide aggro, 1.5 AF, så jeg tvivler på han better 77, 88 og 97 igen på turn - hvilket jo er de hænder, som vi vil have ham til at betale er shove med. Han kan muligvis have TT (4 combos), men eftersom den nogen gange bliver 3bettet preflop, er den discountet lidt.

Har egentligt også svært ved at se en std. NL100 spiller valuebette marginalt i det spot her (77-88 ish), så vil egentligt mene at hans range er ret polariset til straights+boats og air.

Easy flatcall imo.

08-01-2010 09:30 #6| 0

Vi skal ind og raise floppet her hvis du spørger mig.

Vi er dybe ja, men ikke superdybe. Vi er stadig glade for at komme ind med FD+Hullert mod hans range, og det fede er jo, at han ofte vil kunne presses af TTish hænder og måske andre overpar netop pga at i er dybe og derved begår han en stor fejl. Din linie hvis du raiser floppet ligner så også et set så jeg vil mene du har en ok fold equity her til at vi kan komme ind. Men måske er det for spewish så dybe jeg ved det ikke.

Som spillet tror jeg jeg raiser river. Preflop spillet er fint hvis du kan slås for dine puljer postflop - så det skal du gøre når du flopper hullert+FD. Hvis du kalder med 98s for at ramme noget bedre end det du rammer så fold/3-bet, da du ellers bare bløder penge væk.

09-01-2010 22:07 #7| 0

@ Walth

Synes du glemmer en række stærkere farvetræk hos villain. Heruder specielt A4s, A7s, ATs og AJs. Det er obv. i henhold til floppet.

09-01-2010 22:34 #8| 0

Jeg har ikke noget imod at calle flop. Alternativt kan vi raise. Begge dele er fint, men du må satme ikke überklonke sådan her uden at skubbe river... FFS. Du rammer bagdørstrips, som villain aldrig kan sætte dig på. Tilbage har han noget spew, set på flop og busted draw han kan sætte dig på, og mon ikke han tror du raiser sets på så drawy boards. Ind med stakken og lad ham betale med AA-TT.

River er IMO klart den store fejl her. Flop er IKKE en fejl, blot en variant, så længe vi er så dybe er call fint, da vi kan calle en blank turn, og stadig have fine odds til at klonke.

MVH Skod

09-01-2010 22:47 #9| 0

Så er det vidst hellere ikke mere klonket, hvor stor en tyr tror du mennesket er? Jeg kan slet ikke se hvordan river raise bliver godt.

Du er altså ude i at villain skal være god nok til at kunne se vi intet repper her, og have os til at lave en made hand om til et bluff, eller gå i helt sindsyg tyremode og call call mega shove et bustet FD? Han betfolder sku nok de fleste overpar her.

Jeg mener flop raise har langt større merits. Vi har super equity, boardet er rigtig nasty for et overpar, vi er dybe og i position, og vi kan ofte få skudt ham af nogle af de mindre stærke valuehænder, og sku vi ryge ind er det ingen katastrofe på nogen streets. Og hvor meget skulle han betale af når vi klonker en farve på et i forvejen nasty board?

09-01-2010 23:12 #10| 0

@ Joonas

Hvis du ikke raiser river giver du ikke villain muligheden for at lave fejl. Der er sgu mange dårlige spillere, også med villains stats på NL100, og jeg kan virkelig ikke se hvorfor vi skal forvente han er en phil Ivey, der er dygtig nok til at Bet-folde overpar her. I hvert fald ikk QQ-AA.

Dette + at vi har en meget skjult hånd gør river til SNAP-shove IMO.

MVH Skod

09-01-2010 23:21 #11| 0

Dit argument er jo helt sort. Betcall bliver en Phil Ivey, da det kræver du skal kunne være relativt skarp og analysere dig frem til det bliver godt. Du finder jo ikke nogen standard villains der bare betcaller KK for 150bbs effektivt her. Det giver da ingen mening at give ham mulighed for at lave fejl hvis den aldrig nogensinde opvejer frekvensen af vi totalt owner os selv.

09-01-2010 23:27 #12| 0

@ Joonas

Vi er obvious dybt uenige om hvorvidt villain caller med overpar her, og eftersom vi ikke har samme opfattelse af villain, så bliver vi jo aldrig enige.
Jeg skubber 100/100 her.

MVH Skod

10-01-2010 01:43 #13| 0
Pokernets ME vinder !

.

10-01-2010 02:23 #14| 0

@ skod

Har du set, at ham vi spiller hånden mod IKKE er IR? Så mange overpairs har en caller af et raise altså heller ikke i sin range.

10-01-2010 02:38 #15| 0

lol fold.

10-01-2010 03:22 #16| 0

@ SS

Det havde jeg egentlig ikke, men det ændrer ikke på jeg raiser riveren, medmindre jeg har en åbenlys grund til andet, og du gir egentlig selv grunden.

"Jeg ved ikke, hvor god villain er, men han bør vil vide, at jeg aldrig er rigtig stærk her. Altså min hånd er jo super stærkt ift. hvad jeg repper."

Du har i den grad toppen af din range og med raise på river polariserer du din range fuldstændig hjernedødt til überstærk eller skrald. Og lige præcis derfor kan villain kalde dig med noget marginalt som f.eks. TT.

Lad os sige han caller med alle overpairs, hvor jeg så godt kan gå med til han ikke har andet end 88, TT og JJ i sin range. Vi taber så til 44 55 66 (9 kombier) Vi slår 18 kombier. Lad os sige han får 87s i sin range også. Så er der 12 vi taber til. Still. Easy shove IMO.

Hvis i seriøst mener han folder JJ, så må i jo også mene han folder 87? De 2 hands spiller næsten ens i det spot vi sæter villain i.

MVH Skod

10-01-2010 10:42 #17| 0

joonas er 100% spot on.

Raise i øvrigt flop. Hvilke andre hænder flatter du med?

10-01-2010 10:49 #18| 0
Pokernets ME vinder !

@skod

Du er så way off som nogen kan blive her imo.

10-01-2010 12:53 #19| 0

Er jeg den eneste, som synes bet/3bet flop har flere meritter end c/r?

10-01-2010 13:15 #20| 0

@Meincke:

Fordelen ved c/r er at vi kan fange Quaksi på mellemhånd.
Jeg hælder dog nok egentlig også til lead pga. boardets tekstur.

10-01-2010 13:51 #21| 0

@ Skod

Hvorfor er det du tror villain har et stort par? Han flatter PF i et 5 handed game.

I øvrigt går villain næppe amok med 3 bets med et slowplayed overpar.

10-01-2010 15:03 #22| 0

Elementært flatcall her på river af samme grunde som Walth og Joonas nævner. Skod og Tassadar laver kæmpe fejl her.

Flop er sådan so-so mellem call og raise, raiser nok de fleste gange selv.

11-01-2010 01:37 #23| 0

Ok.

Ser ud til, tråden er ved at dø.

Ift. floppet kan jeg sagtens se logikken i at bet/3-bette skidtet ind. Synes faktisk selv, det er den bedste løsning, da jeg hermed får den maksimale FE, omend det vel er tvivlsomt, hvor ofte en af gutterne raise/folder nogle hænder, men det sker vel til tider. Jeg har stadig svært ved at finde de dybtgående og gode argumenter for, at flopraise er skide fedt - no offence, men altså jeg kommer altså ikke ret godt ind her på 100NL 167bb's deep. Bevares - han bet/folder vel til tider TT og JJ, men resten af hans range crusher mig jo totalt, hvis vi kommer til midten på floppet? Og hvad hvis han caller mit flopraise - så skal jeg spille en blank turn oop - og hvordan?

Som spillet er jeg stadig helt lost på, hvordan river kan blive et shove. Aktuelt havde Quaksi JJ - fatter btw ikke hans bet på river, så enlighten me, hvis det er et godt valuebet - jeg synes, det er forfærdeligt.

11-01-2010 02:29 #24| 0

Jeg kan godt lide din linie hele vejen. At bet, 3-bette her er IMO noget skidt da initial raiser kun raiser dit lead med en haand han vil gaa bust med da 3.mand sidder i position paa ham - saa det er ren varianss0gning og du kommer aldrig godt ind.

Havde initial raiser istedet siddet som last to act paa floppet havde jeg foretraekket et bet,3-bet da hans range for at raise dig her er noget bredere (omend jeg godt ved den aldrig bliver enorm).

EDIT: I forhold til river synes jeg raise er rent spew. Han har et overpar meget sjaeldent her, men naar det er sagt kan jeg godt lide den linie han tager nu hvor han har det.

11-01-2010 05:49 #25| 0

@ Mancini

Jeg tror ikke han har et stort par. Jeg mener bare de er en del af hans range, og derfor bør tælles med i lige så høj grad som 44-66, som stort set er det eneste vi er bange for. OG VIGTIGST. Jeg tror på han betaler med dårligere.
Det er muligt jeg også tænker på mit eget image, som er laggish, og det ikke er det bedste råd til OP, men for mig er jeg 110% overbevist om at det er det bedste.

MVH Skod

11-01-2010 07:08 #26| 0

@skod - Der ryger 3 af 88 comboerne da vi har en 8'er

Tror river er lidt closere end det blir gjort til. Hælder mest til call dog. Tror 44,55,66,87s,9s6s spiller sådan her praktisk talt hver gang og måske et par combos af 87o. Så, nok 12-15 value combos.

Mht. overpar tror jeg vi skal discounter en del af 77'erne da det ikke er alle der vb'er så tyndt, same for 88 + at vi har en 8'er selv. TT+ skal nok discountes en del pga. preflop. Desuden skal der discountes yderligere på alle disse da han ikke nødvendigvis caller. Med god vilje kommer vi op på 4-6 combos.

En ting der trækker mig i den anden retning er at han kun better ca. 1/2 pot på river efter et ret stort turn bet. Vi ved ikke noget om hans betsizing umiddelbart men det trækker mig en del mere den anden vej. Stadig mest på call alligevel.

11-01-2010 09:13 #27| 0

Jeg leader floppet med planen om at 3-bette allin.

Jeg raiser river allin. Det er muligt at vi sjældent har nogle bluffs her, men folk folder sgu bare ikke AA og slet ikke med 1:3 pot odds.

Jørn

11-01-2010 10:24 #28| 0

@ Thyssen

Du har godt set at det ikke er initial raiser vi har med at g0re, hvorfor sandsynligheden for ihvertfald JJ-AA maa menes at vaere meget lille? Mandens stats er altsaa ikke lig typen der ofte flatter med disse haender.

11-01-2010 10:43 #29| 0

Jeg trækker min analyse tilbage. Troede villain var IR. Flatter bare river.

Jeg leder dog floppet for at komme ai.

11-01-2010 11:11 #30| 0

ups, i så fald flatter jeg nok bare river.

Jørn

11-01-2010 11:19 #31| 0

Kan slet ikke se hvad vi slår fra en der limper preflop i pos, udover et bluff??

Not very likely han har JJ-AA medmindre supersennels har været squeezeliderlig!

Så tilbage står vi med (af hænder vi slår), et forholdsvis tyndt valuebet med 1010/88/77, samt stærke draws der har misset. Tror ikke en eneste af disse hænder caller et skub.

Må da være det letteste call i verden, kan slet ikke se raise kommer på tale her

11-01-2010 11:39 #32| 0

@skod

Dvs du mener helt og holdent at dit game på de her limits er så meget mere ballsy LAG, at du bare kan chef shove river her, men det kan vi andre altså ikke?

11-01-2010 11:51 #33| 0
Pokernets ME vinder !

@skod

Folk tænker sgu ikke over dit image uden I har nogen dynamik/historie/whatever og slet ikke på NL100.

11-01-2010 14:05 #34| 0

For mig at se ser det ganske fint ud. Der er ingen biggies. Du kan raise floppet, og jeg ville nok gøre det mere end at flatte i praksis, (i de games jeg spiller, det er jo ikke ligegyldigt) men du er inde på noget mht. stakkene. Vi kan ikke smide på floppet til et reraise, men vi er næsten altid bagud, når det sker. Hånden er nu meget sjovere i position.

Som spillet caller jeg river, og jeg tror ikke, at det er specielt tæt. Iøvrigt er du nok slået mindst 50% af gangene. Det kan godt være, at villain af og til valuebetter noget dårligere, men han skal stadig betcalle, før det giver mening at raise river.

Jeg lægger ikke så meget vægt på hans betsizing på river, du ligner ikke særlig meget her, og han vil formentlig bare have et call.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar