1001 nats (indlægs eventyr)

#1| 21

Ville egentlig have lavet et indlæg nummer 1000 – men blev i stedet til indlæg nummer 1001. På den måde er der så også basis for at få en smule eventyr ind over.

Det bliver langt det her – er ikke kendt for at spare på fyldord og sidehistorier.

Min historie med poker tror jeg måske lægger sig op af en del andres. Er den så interessant at fortælle eller læse for den sags skyld? For mig er den interessant i den forstand at min erfaring med poker har påvirket resten af mit liv på både godt og ondt. Interessant for andre må være op til dem selv at vurdere.

Vi er tilbage i 2004 – jeg boede hos to kammerater indtil overtagelsesdato på ny ejerlejlighed. 3 måneder med byture, for lidt søvn og nå ja en del arbejde. Arbejdede på det tidspunkt som bankrådgiver.

Kort fortalt startede min tilgang til poker med at en af mine kammerater sad og spillede poker på sin pc om rigtige penge. Jeg var på det tidspunkt ikke klar over at dette overhovedet var muligt. Det var på et Boss-Skin der hed Playit. Jeg kiggede ham over skulderen og blev hurtigt enig om med den anden der boede der at, med den matematiske forståelse vi jo ubetinget var i besiddelse af, så måtte et spil som poker, da ikke være sværere end at vi kunne regne os frem til en strategi hvor vi let ville kunne udmanøvrere de andre og tjene lidt penge.

Har altid syntes godt om spil og har nok altid haft drømmen om store penge hurtigt. Nogle vil allerede her tale om mulig ludomani – min ludomani kan dog begrænses til at jeg har det meget dårligt med at tabe større beløb, så har aldrig spillet om beløb som jeg ikke har kunnet undvære. Med mit arbejde som bankrådgiver var jeg også meget bevidst omkring min saldo på kontoen og med de skæbner som kunne opstå af dårlige og uheldige beslutninger.

Oprettede selv en konto på Playit – kiggede ikke på hverken signup bonusser eller noget. Satte 100 kroner ind og vekslede til 17,50 USD og satte mig på et 5/10 cent cash bord. Husker det som at jeg flere gange satte 100 kroner ind, vandt lidt, hævede de 100 kroner igen så jeg ikke havde tab og spillede videre for resten.

Som et lille kuriosum, så fik jeg i perioden sommer 2004 og indtil ultimo 2004 intet mindre end 4 stk royal flushes på de små cash borde – på Playit og har ikke siden oplevet at få en royal flush på et NL cash bord. Rigged ?? maybe… Royal Flush bonus var de dog ikke udbyder af.

Playit ændrer pludselig skin og det nye kan jeg ikke vænne mig til, så finder en anden klient med Boss – skin. Valget falder på MermaidPoker. Tjekker igen hverken bonusser eller anden da det ikke falder mig ind at tjekke omkring value, betaling af rake eller lign. Fortsætter samme strategi som tidligere, ind med 100 kroner og træk dem ud igen når der var overskud. Har en dag hvor jeg pludselig har 25 ekstra USD stående som jeg ikke forstår hvor de kommer fra. Fandt aldrig ud af hvor de kom fra før den dag som for mig står klarest i den periode med poker. Har en sygedag hvor jeg tænker at jeg ligeså godt kan sidde i sofa, se fjernsyn og spille poker. Spiller et par timer af gangen indtil kl 2 om natten og tager et par slappere imellem sessioner, jeg holder som altid manisk øje med saldoen og pludselig er der 75 USD ekstra på kontoen. Der sætter jeg mig for at undersøge tingene lidt og finder ud af at det er en signup bonus jeg har clearet ved at spille et vist antal raked hands. Ikke en dårlig bonus for at spille 5/10 cent cashgames. 1-table vel at mærke. Kravet var vist også noget der ligner 1500 hænder. Ender den dag i plus med 1500 kroner! Et stort beløb for mig og et stort beløb takster taget i betragtning.

Derfra blev spillet sjovt og jeg begynder nu at finde ud af at der findes sider med bonusser, der findes andre typer af spil, der findes sider på nettet omkring poker, der findes bøger om strategier osv. Spiller for første gang en heads up sng. Og kan med det samme se ideen med turneringer frem for cash games. Spiller nu stort set kun heads up sng. 1 usd! Konkurrerer med min kammerat om hvem der kan vinde flest i træk. På trods af høj varians så var folk virkelig dårlige dengang og havde stort set aldrig tabende dage. Havde streaks på 8-10 vundne i træk flere gange. Går videre til 5 og 10 mands sng. Her har jeg det sværere, men er meget fokuseret på spillet og bruger rigtig meget tid på det.

Er en dag i Bog og Ide og finder en bog som for mig ændrer mit spil og min opfattelse af spillet radikalt. Bogen ”online poker” af Kim Birch – I know – det er en pixi bog sammenlignet med alt mulig andet poker litteratur, men her var en dansker som spillede i de store turneringer og forklarede koncepterne og strategierne i en poker turnering så jeg kunne forstå det. Det var så simpelt som spil tight i starten og løsn op senere – spil efter din position – lad være med at kalde marginale hænder når du er short, skub eller fold. Med et begyndte at jeg tænkte lidt dybere end hvad jeg selv havde på hånden af kort. Kan huske jeg efter at have læst den bog mere eller mindre vandt turneringer på samlebånd – det var det der skulle til dengang åbenbart – var på daværende tidspunkt oppe og spille 5-10 usd sng og blander også 20 og 30 usd ind. Spiller et par enkelte 50 usd – som jeg rent faktisk vinder, men synes det er for mange penge at spille om. Spiller et par enkelte MTT og formår at vinde en enkelt med omkring deltagere. STORT ØJEBLIK. BRM tænker jeg ikke på og er egentlig også ligeglad for har kapital til at sætte ind hvis pokerkontoen falder lidt. Har lavet en særskilt bankkonto som jeg bruger til poker. Den vokser stille og roligt og bliver ikke rørt til andet end poker.

Er på et tidspunkt oppe hos en arbejdskammerat og spille en aften, har bærbar med og vi sidder 4-5 mennesker om et bord og spiller sng’s. Min kammerat spiller 100 og 200 GBP sng på crypto bladnet med større søndagsturneringer. Han har vundet en del penge på dette og har stor respekt for hans evne til ikke at skele til pengenes størrelse men til at spille spillet og spille modstanderen. Kan huske vi taler om hvad vi har tjent på poker – bemærker her at han konstant bruger ordet ”tjent” i stedet for vundet. Da det for ham er et spil hvor han ved han er bedre end resten, han har strategier mod øvrige modstandere og kan se om de andre er fisk eller ej. Jeg spillede bare og det var åbenbart godt nok til at vinde på det tidspunkt. Jeg fortæller at jeg det år har vundet ca. 14.000 DKK – han spørger hvad jeg spiller og jeg svarer at jeg har spillet 5-10 mands sng primært 10 og 20 usd. Han er ved at falde ned af stolen over at jeg så ikke rykker videre op da jeg åbenlyst må være god nok til at spille højere. Jeg ved dog at det påvirker mig at spille om 50 usd fremfor 20, så vil hellere fortsætte som jeg gør. Er på det her tidspunkt begyndt at spille flere borde – 2-3 stykker af gangen. Multitable ftw.

Går over og spiller lidt cash igen og finder også spillet PLO. Det betød en kæmpe omvæltning for mig, her var et spil hvor der konstant var action og et spil hvor jeg relativ hurtigt fik trukket et fint plus hjem. Spiller i denne periode mere eller mindre fra jeg kommer hjem fra arbejde og til jeg går i seng. Ofte trækker det rigtig meget ud med at komme i seng og det resulterer i et par gnavne kærester, en del problemer med at komme op om morgenen og nogle lange dage på arbejde. Uanset hvor godt jeg følte jeg forklarede at det ikke var fordi jeg ikke gad være sammen med dem, så var det svært at forklare sig ud af at sidde og spille poker til kl bæ frem for at ligge i sin seng ved siden af kæreste.

Jeg skifter nu jo og har en væsentlig højere løn end tidligere og de daglige swings på pokerbordene rører mig ikke så meget, da beløbene ikke er så væsentlige i forhold til løn længere.

Der bliver fortsat trukket ud til bankkontoen med jævne mellemrum, har faste regler for indestående på forskellige sites, så der ikke står for meget ad gangen. Vil hellere sætte lidt ind hvis der ind imellem skulle være en tabende dag. Havde på det tidspunkt en drøm om at have 100.000 stående på en bankkonto med penge alene vundet i poker.

28 dec 2009 får jeg min største beløbsmæssige gevinst fra poker i en speciel turnering på PokerStars. Er med i en undersøgelse og som tak smider de 20k usd oveni en 5 usd turnering. Jeg spiller den – starter kl 18,30 og kl. 2 om natten da vi er 40 ud af de oprindelige 4k-ish deltagere tilbage, kommer min daværende kæreste (nuværende kone) ind til mig som hun gjorde med jævne mellemrum i den periode og spørger semi irriteret om jeg ikke snart er færdig. Jeg siger at vi kun er 40 tilbage ud af 4000 og at jeg er lidt presset med chips, så der går nok ikke så længe.

Hun har aldrig kunnet forstå at jeg har kunnet sidde i så mange timer og spille poker og at jeg når jeg spiller, ikke er til at komme i kontakt med og ikke lige kan lave noget andet i en kort periode og at jeg derfor virker total fraværende. Jeg kalder det fokuseret og koncentreret og forklarer at det ikke er ligetil at spille 8 borde imens man også skal snakke med hende, lige kunne tage stilling til det ene og det andet samtidig.

Lille sidespring – men sagen er at jeg ender på finalebordet stadig som shortstack – spiller dog med sædvanlig tålmodighed og ser, en bully af den anden verden, smide folk på porten i ét væk. Da vi er fire tilbage kigger jeg mere og mere på payouts – 7k på toppen, 5k til nummer 2, 3,4k til 3 og ca. 2k til nummer 4. Så jeg er på nuværende tidspunkt sikret 2k usd og er ret godt tilfreds ifht mit 5 usd buyin. Ligger sidst og venter egentlig på en mulighed for at doble eller at de andre ryger. Det sidste sker - i en hånd tager bully de andre to ud – mener det var noget med en straight på bordet (2,3,4,5,6) hvor nummer to og tre har hver en 7’er og bully har 7,8 på hånden. Fedt setup på sådan et tidspunkt af turneringen. Det betyder dog at jeg sidder med 1 mio chips mod bullys 8 mio. Får stille og roligt kørt op i 3 mio chips – da mine QQ ender all in mod hans KK preflop. Ingen hjælp og jeg bliver en hæderlig nummer 2 til 5k usd. Klokken er nu 6,15 og smutter i seng med et smil på læben og har mest lyst til at vække kæreste og sige JEG HAR LIGE VUNDET 5000 DOLLARS. 10 minutter efter står hun op og skal på arbejde. Hun er pisse ligeglad med om jeg har vundet eller ej. Antiklimaks!

Her kommer nok dilemmaet over dem alle som jeg er stødt på i mit liv med poker. Jeg har brugt rigtig meget tid på dels at spille poker, raile andre, se streaming af turneringer, læse på pokernet, acemag, pokernyhederne, donkr osv osv. Min kone har aldrig forstået at jeg har brugt så meget tid på det og har altid synes det har taget for meget tid fra hende og at jeg har været alt for fraværende når jeg har spillet og hun er i virkeligheden ligeglad med om jeg vinder eller taber så længe det ikke går udover vores økonomi. Spillet har gjort at jeg flere gange har kommet de der 10-15 min for sent til aftaler fordi jeg lige har siddet med en sng og det har trukket lidt ud med at få den afgjort. Har siddet til alt for sent om natten og har derfor svært ved at være frisk om morgenen. Har rigtig mange gange gået i seng, ”ikke kunnet sove”, stået op og tændt computer og dermed vækket kæreste som forståeligt tænker at jeg ikke gider være sammen med hende. De situationer har kostet en lang række skænderier om prioriteter vs interesser osv.

Nu ved slutningen år 2013 har jeg fortsat et, for mig fint plus på poker. Tror all time peak var hvor der stod godt 70.000 danske på min dertil indrettede bankkonto. Der er røget lidt ud igen siden og flyttet lidt rundt så de nu står blandet sammen med anden opsparing, men vil mene jeg har et lifetime plus på imellem 50 og 55.000 danske kroner. Rundt regnet 10.000 USD! Af dem tegner den ene gevinst fra en 2. plads i en turnering for halvdelen. De resterende er primært via andre turneringer og sng grind. Har uden tvivl tabt i cashgames, da jeg ikke har været god til at sætte mig ind i strategier i cash og har som ved alle andre varianter bare spillet uden at analysere synderligt. Fik 4 timers coaching i Sng som hjalp mig videre men tiden og lysten til konstant at arbejde med spillet har ikke været der. Jeg er god til at fange basics af alle emner, men at sætte mig helt i dybden får jeg nok aldrig gjort. Og for at være storvindende på poker på fornuftige takster er det min vurdering at en overfladisk strategi og en god talforståelse ikke er godt nok længere.

Hvor vil jeg hen med den her historie? Sagen er den at når jeg kigger tilbage og skal se på hvad jeg har fået ud af poker, så slår det mig at jeg måske i virkeligheden har mistet en del.

Jeg har mine 50.000 kroner på kontoen. Check

Jeg har fået nogle venner og bekendtskaber i pokermiljø som jeg er glad for. Check

Men i bund og grund har jeg brugt uendelig tid på noget uden rent faktisk at bruge tiden rigtigt og dermed nok mere brugt poker som tidsfordriv frem for at seriøst at ville tjene penge på det. Havde jeg i samme periode enten taget et arbejde i netto og arbejdet samme antal timer ville der med usvigelig sikkerhed stå mere end 50.000 kroner på kontoen, medmindre jeg også her kun fik en timeløn på et par usd. Eller jeg kunne have taget den ”seriøse” vej og fået arbejdet i dybden med spillet og dygtiggjort mig for derved at kunne vinde lidt større penge, så gevinsterne kunne blive tiden værd. Eller jeg kunne lade spillet være og fokusere mere på mine nærmeste og på den måde få mere igen af ikke økonomisk værdi.

Poker er for mig et vidensspil og et spil om psyke. Den kloge narrer den mindre
kloge og i den sammenhæng er størrelsen på ens bankroll en meget vigtig faktor. Den faktor der hedder at turde og være parat til at tabe for at vinde stort betyder meget i poker. Jeg har personligt haft det svært med at turde tabe og dermed give mig selv chancen for at cashe stort. Jeg tror desværre ikke den del kan læres af alle.

Poker er for mig et spil som let kan optage alle dine vågne timer, enten via eget spil, check af diverse pokerrelaterede nyheder eller stream af poker-shows og lignende. Det fylder meget i bevidstheden og da det handler om penge kommer det også til at fylde en del af ens egen økonomi – BRM!! – klart klart, men at have en pokerkonto dedikeret til spil som ikke kan bruges til andet end spil og ikke bruge sine gevinster bliver også kedeligt i længden.

Poker er for mig et spil hvor langt de fleste spillere man taler med, er mere uheldige end gennemsnittet, de er lige inde i en dårlig periode og alle andre er heldige fisk. Det vidner om en overdreven tro på egne evner (mig selv inklusive! – tilbage i 2007-2008 kunne jeg ikke forestille mig at have tabende perioder da jeg jo beviseligt ud fra bankkonto var bedre end dem jeg spillede imod og havde sat mig ind i "strategien" omkring poker – snap back to reality )

Jeg har ofte draget parallel imellem poker og valutahandel som var mit tidligere arbejde. Valutahandel er et nulsumsspil, det du tjener vil en anden uomtvistelig tabe. Det samme gør sig gældende i poker, hvis du vinder så vil en eller flere andre uomtvistelig tabe. Så er der lige den krølle at for begge markeder er der en udbyder som tager sig betalt for at udbyde spillet eller eksekvere handlen. Det vil sige du spiller et spil mod andre spillere som på begge sider tror at de er bedre end gennemsnittet og begge tror de over tid kan komme til at tjene penge. Hvordan kan det lade sig gøre? Det kan det ved nye spillere som skal prøve kræfter med spillet og som giver deres boost til pokerøkonomien og så ved dårlige tabende spillere med dybe lommer som synes det er sjovt at være en del af, eller som ret beset ikke kan lade være. Ponzi scheme ? :-)

Men hvordan kan den menneskelige psykologi gøre at langt over halvdelen tror at de er klogere/dygtigere end gennemsnittet? Dette spørgsmål optager mig meget og tror det bliver et emne til en kommende kandidatafhandling, nok primært vinklet på investeringer via aktiemarked, men anyways. Hvorfor handler mennesker irrationelt, hvilket det i bund og grund er, at deltage i et samlet –ev spil = et nulsumsspil med rake ?

Poker er for mig dog også et spil med socialt samvær og hygge. Det er et spil hvor man kan mødes med andre spillere og dele røverhistorier om gevinster/ tab. Den del af spillet er alt for lidt profileret i medier, der tales meget om de få der vinder og spiller om store beløb, som vel i bund og grund er det andre sigter imod, men der tales sjældent om hyggelige homegames imellem venner hvor det om man vinder eller taber ikke betyder det store.

Poker er for mig også et spil uden en facitliste, da det meste pokerlitteratur udover fundamentale strategi omkring hænder og ranges osv. også siger at du spiller din modstander. Det vil sige du ved at dissekere din modstanders spil og i hovedet tænke jeg ved at han gør og han ved at jeg gør, så vil det jeg nu gør gøre at han tror at jeg tænker at han ved osv.. . det gør at der er et uendeligt udfaldsrum for hver handling og det er svært at sætte fingrene på de fejl man laver, fordi man altid kan efterrationalisere ved at sige at jeg gjorde det fordi han gang på gang havde gjort sådan og sådan osv. Dette fører mig tilbage til ovenstående med overdreven tro på egne evner og manglende indrømmelse af at blive udspillet. Der findes selvfølgelig nogle meget dygtige spillere for hvem det er et +EV spil, men tror også på der er en meget stor pool af spillere, som rent faktisk tror de er gode og bare lige skal forbi variansen, men hvor den sidste del aldrig sker.

I bund og grund både elsker og hader jeg spillet poker og vil nok altid spille det med jævne mellemrum, men tiden forbrugt på det vil fremover nok fortsat blivelangt mindre end tidligere.

Jeg har ikke længere lange nattesessions, spiller ikke længere lige et par hurtige sng’s inden jeg skal ud af døren vel vidende jeg kommer for sent til en aftale, sætter ikke længere urealistiske mål for at cleare en pokerbonus som jeg ikke kan overholde, går ikke længere i seng bare for at vente på konen falder i søvn for at stå op igen og spille poker og har ikke længere en tro på at min bankkonto dedikeret til poker kommer op og runder 100.000 DKK.

Hvis du nåede herned er du et ualmindeligt tålmodigt menneske - thanks for listening.

19-12-2013 13:35 #2| 2

TLDR for nu, sidder nemlig og skriver eksamensopgave. Jeg kan til gengæld oplyse dig at du har skrevet cirka ligeså langt et indlæg (anslagsmæssigt), som mindstekravet til min 10-ects eksamensopgave på min kandidat på uni :P

Tillykke med indlæg nr. 1001, jeg glæder mig til at få tid til at læse det :)

19-12-2013 13:57 #3| 1

Super skrevet og kan sagens relatere til en del af de tanker du har gjort dig.

19-12-2013 14:00 #4| 1

God læsning. Relatere også til mange af tingene, i mindre omfang. Fedt du gav dig tid til skrive dette!

19-12-2013 18:42 #5| 4

Godt skrevet

Mht. din "timeløn" syntes jeg det er lidt forkert at gøre op på den måde, for mig er poker en hobby så på den måde ville jeg ikke sætte en "pris" på evt. tidsspil.

Håber dog konen er kommet højere i hierakiet end hun var førhen :-)

19-12-2013 21:39 #6| 2

Normalt plejer jeg at gå død i så lange indlæg, men den ramte så meget af det jeg har gået og tænkt på,så jeg fortsatte lige til enden.
Super spontan tråd :)

19-12-2013 22:28 #7| 1

Langt, men fedt indlæg, well done :-)

19-12-2013 23:08 #8| 1

Super aftenlæsning, og jeg er sikker på at vi er mange der kan relatere til en del punkter i din roman :-)

Jeg var tæt på at komme "derud" hvor pokeren kom i første række, velvidende at jeg på intet tidspunkt har været vindende *^##~><#^ ffs... Men så mig selv i spejlet en morgen for år tilbage, og kunne se og mærke at det var en forkert retning. Jeg har siden kun gjort mig i nogle få sessions på det herlige internet, og så det bedste for mig, som er homegames fyldt med røverhistorier og en bajer eller to...

Jeg elsker spillet og de sjove historier rundt om bordet ...

19-12-2013 23:51 #9| 2

Hvad fanden er du gift med min kone :-)

Super fint eventyr du har skrevet ned
Rart med noget godnatlæsning

20-12-2013 01:27 #10| 1

Læste det hele i et stræk og synes det er godt skrevet. Du har nogle gode pointer både hvad angår dit eget forhold til poker og tidsforbruget.

Jeg tænker heller ikke det er super relevant eller nyttigt at regne "timeløn" ud for al den tid du har brugt på at grinde sngs's, studere pokerlitteratur, nyheder, etc.
Du har haft en omfattende hobby, som har suget (for) meget tid fra dit privatliv. Det kan jeg og sikkert mange andre relatere til, når det kommer til poker.
Havde du grindet Starcraft, Hjerterfri eller hvad ved jeg i nogle år, ville du ikke på samme måde sidde og tænke over om du skulle have arbejdet i Netto i stedet for. Selvfølgelig kan det føles ærgeligt, hvis du havde nogle økonomiske målsætninger for dit spil, som du ikke fik opnået, men mon ikke alligevel det har givet dig nogle egenskaber med på vejen, som du også nyder godt af i privatliv / job: evnen til at arbejde med langtidsplanlægning, strategisk tænkning, nytteværdi, nulsumsspil,etc. Alt dette har poker nok hjulpet dig med.

Min historie har visse paralleller til din - især delen med den irritable kæreste, nu kone, som alt for mange nætter måtte gå alene i seng. For mig har det faktisk virket motiverende. Når jeg skulle retfærdiggøre mit store tidsforbrug på poker ved siden af et fuldtidsarbejde, var det vigtigt at der kom nogle resultater ud af det. Så hver gang jeg shippede et eller andet, sørgede jeg for at trække lidt ud til forkælelse, biograftur, en lille gave, etc., så kæresten følte at det kom hende til gode at jeg brugte så mange timer på min last / hobby.

I foråret 2013 tog jeg så efter et langt tilløb endelig springet og valgte at give det chancen med poker på fuld tid. Jeg har ikke fortrudt det indtil videre - og det ved jeg at min kone heller ikke har - fordi hun samlet set kan mærke en masse fordele i vores familieliv, da jeg simpelt hen er flere timer hjemmme sammenlignet med før.

I slutningen af dit lange indlæg lyder det som at du har nået til en slags afklaring om hvad poker skal være for dig, og at det ikke nødvendigvis skal handle om at shippe den store gevinst. Fint - men på den anden side - skal du også turde lade dig selv drømme lidt, synes jeg. Spil et par turneringer med store felter i ny og næ og klonk BIG :)

God vind fremover!

20-12-2013 13:28 #11| 0
OP

Tak for kommentarer!!

Enig i at det er en søgt sammenhæng med arbejde kontra poker/fritid men tankevækkende hvor meget tid man har brugt på det.

Og konen (og barnet) er naturligvis klart højere prioriteret end tidligere.

Og skal nok lade være med at skrive en tilsvarende del 2 :-)

20-12-2013 15:31 #12| 1

Godt skrevet, og god læsning.

21-12-2013 23:32 #13| 1

Fed post Allan - tak!

22-12-2013 01:06 #14| 1

Cool indlæg og super god læsning! Jeg har selv gjort samme overvejelser, som du har.. Jeg har heldigvis en kæreste, som er fuldstændig ligeglad med, om jeg spiller poker til kl. 8 om morgenen, for det gjorde jeg klart fra start af, at det er noget, jeg gør, og det må hun finde sig i, hvilket hun også har gjort uden problemer..

Det har været vigtigt for mig - og også burde være vigtigt for alle andre - at finde ud af med sig selv, hvad man vil med pokeren.. Vil man spille poker for at leve af det, jamen så kan man godt se poker som et arbejde, hvor man forventer et overskud og dermed en profitabel timeløn, når regnskabet skal gøres op.. Hvorimod, vil man spille poker for hyggen, så skal man være indstillet på, at det kan koste en penge, og helt sikkert være "spild" af timer i normale folks øjne..
Jeg har altid spillet poker for hyggen, og hvor har jeg dog været træt af at høre på folk, der siger "Tror du ikk, du er ludoman? Hvor er det dog dumt, at du bliver ved med at tabe penge hver måned".. Nogle gange har jeg da tænkt på, om jeg virkelig er uintelligent, når jeg måned efter måned brugte timer på poker og samtidig tabte penge..
En dag så snakkede jeg med en dame, som havde en hest (pænt random, I know), som sagde til mig, at selvom jeg var tabende pokerspiller og brugte penge på poker hver måned, så er det jo bare en hobby, som koster penge, ligesom hendes hobby (hendes hest) kostede hende mange penge hver måned.. Og så kom jeg til at tænke, at at folk glemmer (inklusiv mig selv), at poker kan være en hobby, og ligesom andre hobbyer koster penge, så gør poker det samme.. Så længe man ikk spiller over limit og man ikk taber beløber, man ikk har råd til, så kan poker være en hobby som alle andre hobbyer..

Min pointe er bare, at hvis man gør op med sig selv, og er indstillet på, at poker udelukkende er en hobby, så fuck om man bruger mange timer på det, og taber lidt penge på det hver måned, så længe man hygger sig med det! Og gør man det, så kan man ALDRIG gøre det op i timeløn!

Det sidste års tid er jeg dog blevet meget mere seriøst med pokeren, og spiller nu mere for at tjene penge end for at hygge, SELVOM jeg stadig hygger mig med det.. Jeg er heldigvis også blevet lidt bedre (og meget, meget mere dedikeret) end dengang, jeg tabte regelmæssigt, hehe.. Jeg oddser derimod nogle gange om ugen udelukkende for hyggen, og ser det som en hobby, jeg hygger mig med, som jeg ikk behøver at have overskud i, når måneden er omme..

19-01-2014 15:07 #15| 0

Jeg har helt misset dette indlæg..
Fint skrevet Allan.. Der er helt sikkert flere af tingene jeg/man også har tænkt over..

Jeg kan lige forestille mig Gitte lettere irriteret om natten fordi du grinder :-)

Thumbs op for at du er afklaret med dine poker-ambitioner.. Men husk også at drømme :-)

19-01-2014 19:54 #16| 0

puha, det er langt... er der nogle som ringer til mig og fortæller mig om det, eller gør jeg som juleaften, læser det første og sidste

21-01-2014 09:06 #17| 0
OP
mrJBK skrev:
Jeg har helt misset dette indlæg..
Fint skrevet Allan.. Der er helt sikkert flere af tingene jeg/man også har tænkt over..

Jeg kan lige forestille mig Gitte lettere irriteret om natten fordi du grinder :-)

Thumbs op for at du er afklaret med dine poker-ambitioner.. Men husk også at drømme :-)



Man kan altid drømme om at blive ligeså dygtig en plo-grinder som dig - men må tage til takke med at nakke dig i squash :-)
21-01-2014 09:09 #18| 0
OP
Gomme skrev:
puha, det er langt... er der nogle som ringer til mig og fortæller mig om det, eller gør jeg som juleaften, læser det første og sidste


Læs otte afsnit fra toppen - det er godt! :-) Eller det vil sige, som skrevet ikke sikkert noget af det er interessant for andre, så tror ikke du har misset noget du bør ligge søvnløs over.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar