1.000.000 Turbo take down - AJs mødes af all in.

#1| 0

28/03/2011 0:32:14 CET [27/03/2011 18:32:14 ET>
Bord '368782676 1309' 9-max Knappen er på plads
#5Plads 1: SalkiboY (46230 i chips)
Plads 2: gliga86 (47084 i chips)
Plads 3: egon50 (17840 i chips)
Plads 4: enforcer9999 (6854 i chips)
Plads 5: lawreez (8979 i chips)
Plads 6: kuzich (30309 i chips)
Plads 8: nonpoint1987 (16914 i chips)
Plads 9: kinlux (31834 i chips)
SalkiboY: poster ante 200
gliga86: poster ante 200
egon50: poster ante 200
enforcer9999: poster ante 200
lawreez: poster ante 200
kuzich: poster ante 200
nonpoint1987: poster ante 200
kinlux: poster ante 200
kuzich: poster small blind 1000
nonpoint1987: poster big blind 2000
*** KORT ***
Givet til SalkiboY [Js As>
V@dik_82 er online kinlux: folder
SalkiboY: raiser 2355 til 4355
gliga86: folder
egon50: raiser 13285 til 17640 og er all-in
enforcer9999: folder
lawreez: folder
kuzich: folder
nonpoint1987: folder
SalkiboY: <- Hvad gør i ?

Jeg skal kalde 13285 ud i 26k ish.
Reedless på alle på bordet.

1650ish tilbage i tour.
Avg: cirka 32K
ligger like 400

28-03-2011 02:01 #2| 0

det ligner et standard-call ud fra potodds og stacksizes imo., medmindre specifikt read taler meget imod.

28-03-2011 02:20 #3| 0

Skaden på vores image ved at folde her, hvor vi er stortset comittet, er nærmest større end skaden ved tabet af de 13000 chips ekstra ved at kalde og tabe hånden. Og selvom vi nok i bedste fald flipper her, da villian ikke kan forvente fe, har vi jo også super potodds, der gør at vi er nødt til at betale, selvom vi ikke bryder os om det.

28-03-2011 13:03 #4| 0

Du skal have 35% mod hans range for at kalde, og det tror jeg vist nok snildt du har. Du kalder, og er fint tilfreds med spottet.

28-03-2011 13:15 #5| 0

Et meget standard call, tror aldrig jeg ville komme væk med de pot odds og det faktum at du stadig vil have en fornuftig stack at spille med hvis du skulle tabe.

28-03-2011 13:24 #6| 0

@ All
Jeg er ret uenig med dit postulat i en tour som denne.
Ja, vi vil nødig opfattes som weake i en dyb tour med dygtige spillere lige efter os der så for alvor sætter igang med 3 bet kanonen, men i en turbo FPP tour hvor vi næppe bør åbne alt for marginalt grundet de mange skubbe-stacks virker det omsonst at tænke som du gør.

Når det så er sagt kalder vi jf. de andre argumenter om stacksizes og potodds.

29-03-2011 02:27 #7| 0

@jungle

Vi bliver vel ikke opfattet som weake af at folde, men mere bare som ret løst åbnende. Men det er selvfølgelig ikke helt væsensforskelligt i konsekvenserne.

Du har selvfølgelig ellers en pointe i forhold til at vi er nødt til at spille ret tight uanset hvad og ikke bare kan stjæle løs, men stadigvæk er image jo uhyrre vigtigt i sådanne stacksize-push-fold situationer. Og et fold her vil koste os meget på den front. I mine øjne langt mere end hvis vi var meget dybere.

Kalder vi opnår vi derimod både troværdighed i vores fremtidige åbningsraises, samt viser at vi ikke er bange for at kalde, hvilket netop vil kunne afmontere nogle af de repushes vi eller kunne risikere at møde fremover, og rent faktisk kan give os mulighed for at stjæle lidt i de rigtige spots, samt også give bedre (mindre skadet i hvert fald) respekt til når vi nok snart når ned i dynamik med rent åbningspushes.

Men okay 13000 er måske nok i overkanten at betale for denne imagefordel, det har du ret i, det afhænger selvfølgelig også af bordets øvrige dynamik, men jo postulatet er nok overdrevet, men med tanke på de super potodds vi også får vil jeg altså uanset hvad hælde til at et kald er klart bedst her.

I øvrigt er vores eget image jo også ret vigtigt i denne analyse, da den jo har stor betydning for villains range. Har vi åbnet en del kan han jo shortstacksdesperat valueskubbe en range vi faktisk er pænt inde imod også selv uden han opfatter fe.

29-03-2011 09:56 #8| 0

Er ret uenig igen All.

I en skubbe tour, turbo som her, er det hele langt mere ABC med pushes og forholdsvis tighte åbninger. Lig dertil at vi oftest kastes rundt mellem bordene, og vores modstandere sjældent er skide skarpe anyways. Med dette in mente mener jeg at vores image er KLART mindre vigtigt end i en dyb tour.

Har du aldrig spillet en dyb tour hvor en 2-3 chefer efter dig bare sidder og 3 better dig i pos non-stop?
Her vil du igen risikere at skulle sidde længere end i en shortstack-turbo-tour og det har således langt større konsekvenser med et weak image.

(Jungle fra Fibo's konto)

29-03-2011 14:24 #9| 0

@Junge

Mener bare at I en dyb tour har man muligheder for at lave modtræk mod et for løst/weakt image, som foreksempel bare at tighte up, hvilket jo ikke nødvendigvis er så slemt i en dyb tour med god tid til at få kort, mens man i en tour som denne ikke rigtigt har nogen mulige modtræk hvis ens image er alvorligt ødelagt, og man bliver ret afhængig af at få gode kort hurtigt. Det er man selvfølgelig lidt i forvejen, men det bliver mere udtalt hvis alt ens ekstra fe bliver spoleret af at folk tror man er typen der stjæler løst.

29-03-2011 15:19 #10| 0

Jeg blev netop informeret om denne post, som jeg var på vej ud af døren.
Så skriver fra telefonen i bussen.

Jeg og andre har svaret på selv samme hånd på donkr. Der var desværre
En ting jeg ikke kunne få svar på. Er enig i at under normale omstændigheder
Er der rigeligt med potodds til at Call her, dog også at man ikke burde åbne fra start.
Men så er det jeg prøver at tage situationen videre, hero siger at han ingen reads har på bordet.
Så her er det så at jeg vil prøve at vægte fordelene ved et win kontra ulemperne ved et loss.
Hvis hero vinder har han ca.33bbs, hvis han taber har han ca.14 og hvis han folder har han 21.5bbs.
Skal lige siges jeg ikke helt kan huske om de er præcise. Men i hvert til fald her er det så, hvad får vi ud af et win, jamen normalt ville vi kunne ligge langt mere pres på de to andre store stacks som vi sidder lige ved sidden af, og vi kan Call short stacks lightere, de har mindre FE mod os... Ved et tab af potten, skal vi selv ud at finde skub spots med mindre FE over for de to større stacks lige ved sidden af os, og har mindre FE mod dem med en 14bbs stack kontra en 21.5bb.

Så er det så jeg tænker selvom de attraktive potodds kan fold være bedre for engnangsskyld end Call?
Vil vi kunne udnytte vores stack bedre mod villians som vi ikke har reads på. Her tænker jeg på mere FE fra vores side kammerater og derved kan samle flere "sikre" døde chips op. Hvis ja, er det så mere værd end en 33bb stack hvor hero ingen reads har. Grunden til jeg begynder at tænke på dette er kombinationen af stacks på bordet.

Mener også at hero har mindre chance for at blive table captain både pga mangel på reads og største delen af bordet bare skal ud og skubbe amok?

Eller skal man bare tage de attraktive potodds? @Jungle og jer andre?

30-03-2011 10:52 #11| 0

@NiMROD

Jeg tror du ligger for meget værdi i en 21,5bb stack her. Nu kender jeg ikke strukturen her. Eller hvornår blindsne stiger igen, men jeg kan forstå på de andre svar, at det skulle være en turbo/skubbe tour. Så din 21,5bb stack bliver meget hurtigt til en 15BB og dernæst til en 10BB stack, Så det gælder om at tage de +EV spots der er.

I hånden er det et meget maginalt spot og åbne i mht bordets stacks. Men som hånden udvikler sig, tror jeg ikke man har råd til at folde.

30-03-2011 14:58 #12| 0

Kan nemt ske jeg har været ude og over analysere, og i situationen ville jeg da også selv call - men prøvede at tænke lidt i andre baner end normal standard(Der kan man let få næsen i klemme :P). Da jeg syntes det måske kunne være det rigtige taget hele situationen til efterretning.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar