100 tilbage i 50+5, hvad nu?

#1| 0

Sidder i en 50+5 tour på PP med cirka 500 deltagere. Der er ca 100 tilbage og top 50 før penge! Blindsne er 75/150

Jeg er chipleder på mit bord med ca. 7.000 chips. (Snittet er ca 3.000) Mit image er relativt tight, på trods af jeg har bustet et par mindre stacks.
Villian er rimelig solid, måske lidt passiv. Har ikke set nogle stjæle fra ham før. Har ca 2500 chips.

Jeg sidder på knappen med 99. UTG+x calder. Resten folder til mig, og jeg raiser x 3BB ~ 450. SB, BB folder og villian (UTG) kalder.

Flop: 278 rainbow
Villian checker og jeg better 650, ca 3/4. Villian kalder!

Turn: K
Villian checker og jeg better ½pot ~ 1100. Villian kalder.

River: 3
Villian går allin for ca 6-700 og jeg kalder!

Mister jeg denne hånd ligger jeg pludselig under snitten. Vinder jeg er jeg sikret penge (!)

Er det for meget at satse så relativt tæt på boblen, eller er det bare allin?

(Hånden er ikke efterregnet, så stemmer nok i 100%)

EDIT: Refererer ikke til om det er rigtig at kalde hans allin, men om man helt skal holde sig ude af problemer med denne marginal hånd - både preflop og da han kalder mit bet på floppet..

03-08-2005 04:44 #2| 0

På det flop skal den bare pushes. Han har så få chips tilbage, og du er ikke interesseret i at se hverken turn eller river.

03-08-2005 04:49 #3| 0
OP

Okay, så du ville hoppe allin på floppet med ca halvdelen af din stack?

03-08-2005 04:51 #4| 0

All in med hele stakken ja. Villain har kun 1600 tilbage, du har et overpar hvormed du ofte vil have den bedste hånd, du committer dig selv anyways. Hellere spille den safe. Hvis han vågner med et monster er der ikke noget at gøre, du er stadig fint med.

03-08-2005 05:00 #5| 0
OP

Okay, ja - den skulle nok bare pushes.. Men anyway, han viste QQ og jeg fik mig et godt read (troede jeg)

For lige at ende det:

Et par hænder senere. Jeg får ATs (i spar) i CO og alle folder til mig. Jeg better 4xBB og SB folder. BB kalder!

BB er forresten den samme villian som før. (Må havde været i CO før, nå pyt)

Flop:
4TQ med en spar.
Villian sparker 500 ind i potten på ca 1300. Jeg gayraiser - dels grundet mit read.

Skulle det havde et push eller fold.. Kalder han mig er jeg alligevel committed?

03-08-2005 05:05 #6| 0

Hvad er jeres stack sizes?

03-08-2005 09:54 #7| 0

Dit preflopbet er for svagt. Raise til 4-5xBB, når der allerede er en caller.

Hvis han stadig caller, er det herefter et nemt push på floppet.

Men man må sige at det er friskt at slowplaye QQ out of position mod bordets chipleader. Den slags kan du ikke gardere dig imod.

03-08-2005 17:16 #8| 0
OP

@Gene:

Okay, jeg overvejede også at fyrer et lidt større raise ind i ham. Men hva så hvis der falder ét eller to overkort..!

@Orca:

Jeg har ca 4.400 og villian har ca 4.500-5.000..

Hvordan ville i bruge jeres nye "read" på villian, i denne situation?

03-08-2005 18:40 #9| 0

Som Gene siger så better du for lidt preflop.
Normalt bruger jeg denne regel: Better 3bb + 1bb for hver limper der er. Dog max samlet 6bb. Dvs i dette tilfælde ville jeg bette 3bb+1bb. Er der mange loose callere ved bordet kan du smide 1-2bb mere i.

Kan ikke forstå hvorfor i så gerne vil skubbe på floppet. For at være sikker på i kun bliver callet af en hånd der kan slå jer?
En thight spiller caller nok ikke med hænder som 66 eller AQ her.

Jeg havde nok bettet lidt under 1k her. Havde modstanderen derimod været en loose goose der ville calle med alt muligt så bare skub ind.
Ved at bette fx 900 er der også mulighed for han vil bluffe all in med en hånd du kan slå.

Hånd 2
Jeg havde nok bare callet og set hvordan han spillede turn. Men kommer igen an på dit read af ham.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar