100 MU = søg stake???? Anmeldt til PN

#1| 0

Denne mail er sendt til PN!
Hej dernede på Malta

Som en af de flittige brugere af PN's stakingdel, så er jeg efterhånden ved at være træt af at se den evige diskussion omkring BAP 100% MU.
Lige nu lever den i en gråzone. I reglerne står der, at der maks må sælges 50%, hvilket gør ovennævnte i strid mod reglerne.

Jeg vil gerne have den ført ind under reglerne, så vi kan få klare linier.

Denne mail er også lagt ind som tråd på PN's stakingdel + anmeldt til Mods.

Personligt ser jeg følgende:
100MU = Søg stakes. Hvorfor ok med 100% MU, når en tråd hvor jeg eller andre søger stakes er bandlyst.

Der findes hele tiden diskussioner omkring dette emne. Staking er delt i spørgsmålet. Afklaring Ønskes!!!

Hilsen

Flemming / fs905 på PN

06-01-2011 21:46 #2| 0

Synes det er godt, hvis der kan blive lagt klarer linjer.
Så er vi fri for den diskussion om hvad der rigtigt og forkert :)

06-01-2011 21:52 #3| 0
OP

Jeg har sagt min mening, men hvis det er ok, så få den ind under reglerne. Det gør det noget nemmere at arbejde ud fra ;)

06-01-2011 22:11 #4| 0

Jeg har selv kommunikation i gang med ledelsen vedrørende dette. Mit forslag er at vi fortsætter som hidtil med to ændringer:

1) en kategori til BAPs med MU. Fortsat med henvisning om at begrænse antal indlæg/BUMPs. Evt. een tråd pr. bruger pr. måned, ligesom antal indlæg i 'søg-stake-tråd'.

2) Indskærpelse af reglerne mht. indlæg i andres tråde. De endeløse diskussioner i trådene skal undgås. Forhåbentlig uden brug af kort, timeouts, bans etc.

Jeg ser som alle andre frem til resultaterne.

06-01-2011 22:16 #5| 0

@ fryden

Jeg kan godt se ideen med at lave sådan en begrænsning pr bruger... MEN tror du ikke at hvis man "kun" må lave 1 tråd om måneden at det man så sælger baps i bliver nogle voldsomme programmer.. nu her kan man købe prigrammr til 600$+ for et aften program.. jeg tror hvis man sagde 1 pr uge måske pr 14 dage så ville det være passende.. HVIS altså det kommer begrænsninger på.. men dey bliver spændende at høre hvad PN headquarters melder op :)

06-01-2011 22:19 #6| 0

@Gumple

Det er som sagt blot et forslag. Idéen skulle obv være, at man hvis man udbyder mere end een deal pr. måned bruger samme tråd. Og IKKE at folk skal lave monster programmer for en måned af gangen :)

Alle andre forslag er naturligvis velkommen her i tråden, som jeg har sendt videre til pisfisk.

06-01-2011 22:31 #7| 0

Kald nu ffs bare en fisk for en fisk 100% mu er at søge stakes, kan da ikke være så svært at forstå, så enten tillader man at søge stake eller også gør man ikke. Er sødt at se at hvis man snakker om at lave en søg stake tråd så ved man at man den bliver slettet men laver man en 100% MU tråd som er det samme får den lov at blive.

Synes også godt at mods ku være lidt bredere i deres synsvidde til tider, så lav en søg stake kategori og lad være med at kalde detfor BAP for er jo ikke køb et stykke men køb det hele så er udenfor ordets betydning anyway i min verden.

06-01-2011 22:43 #8| 0

@DoubleAcesDK

Personligt mener jeg en søg stake kategori vil blive uoverskuelig, med alt for mange indlæg. Derfor har vi lavet en månedlig tråd med begrænsninger. Det synes jeg også der skal være på det andet, derfor det seneste forslag.

Argumentet med at 100% MU er det samme som søg stake bruges konstant for at vi enten skal forbyde eller tillade fri stake søgning. Jeg synes vi har brug for en mere nuanceret løsning, ud fra disse to overskrifter:

1) der skal være overskuelighed i forum, og derfor skal det tilsigtes at antallet af indlæg ikke tager overhånd.

2) der skal være bedst mulig chance for, at folk kan mødes i de deals de er interesserede i.

Jeg har btw. stadig 20/20 syn, så min 'synsvidde' er fin. Ved ikke helt hvad du mener det er vi ser for 'snævert' på. Modsat nogle brugere, er vi jo nødt til at kigge på reglerne ;)

Ad. 1) ville nok blive et problem med fri stake søgning.

Ad. 2) ville nok blive et problem med nul stake søgning.

Dette er stadig et forholdsvist ungt stake forum, og det er udviklet ud af et andet forum. Derfor må vi hele tiden forsøge at tilpasse det til flest mulig brugeres tilfredshed.

06-01-2011 22:46 #9| 0

For guds skyld Fryden
BAP med Make up er at søge stake, ihvertfald hvis det er 100%.

Så kald det søg stake istedet, da det er det er.
Hvorfor prøver man at pakke tingene ind?

06-01-2011 22:55 #10| 0

Det du siger fryden er jo at 100% MU skal forbydes, da du jo mener søg staking bør høre til i den ene kategori? og da 100% MU = søg stake hvorfor så ikke forbyde 100% MU i samme grad som søg stake da en gris er en gris. Er jo præcis det jeg mente med i har en meget underlig synsvidde på det her spørgsmål.

06-01-2011 22:56 #11| 0

@Noller

Jeg tror ikke på gud. Hvorfor er det så vigtigt hvad det hedder? Hvis det er så åbenlyst, hvorfor mener du så det er pakket ind? Der er ikke fri stake søgning på PN. Tidligere var det 100% forbudt. Så ønskede folk en tråd, og den blev tilladt med begrænsning på antal indlæg. Så ønskede folk mulighed for at købe i nogle andres programmer. Dette er indtil nu blevet tilladt i BAP trådene, som '100% MU'. Også her er der begrænsninger, der er blevet udstedt påbud om at stoppe helt med dem. Nu tager vi så næste skridt, for at forsøge at imødekomme dem som føler det fylder for meget.

06-01-2011 22:58 #12| 0

Lad mig vende den om fryden, hvad ville der ske hvis jeg om 5 min lagde en jeg søger et stake tråd op i forum, udenfor den mappe i har lavet til det?

06-01-2011 23:04 #14| 0

@DoubleAces

Det er ok hvis du antager at alle mods er fatsvage :)

Jeg kan jo godt se at det er praktisk taget det samme. Derfor foreslås der nu en kategori med begrænsninger. Hvad er det folk ikke forstår? Vi kan godt se det er det samme, og problemerne er opstået af at kreative brugere bøjer reglerne. Kald du den nu bare 100% MU om 5 minutter. Så er du hverken i konflikt med reglerne, eller forums udvikling. Beklager at tingene ikke sker INSTA hver gang en eller flere brugere ønsker det.

Men der er faktisk mange som gerne køber disse BAPs i programmer. Der er ikke rigtig stemning for fri stake søgning til gengæld. Du er med på, at det ikke er mig som skal foretage de rent praktiske ændringer, ikke?

@Culkasi

Fordi folk mangler lidt hensyntagen til andre. Det skal være som JEG gerne vil have det, NÅR jeg vil have det. Folk må gerne synes jeg er en elendig mod når det ikke er sådan. De må også godt se mig som den største trussel mod denne del af forum. Dog har jeg aldrig lavet en 100% MU tråd selv. Men blot deltaget i de processer der gerne skulle tilgodese flest muligt brugere, og ikke blot den enkelte som denne måtte ønske. Jeg synes der mangler voldsomt forståelse for at dette er et fællesskab.

EDIT: Og in fairness, fordi de ønskede løsninger ikke er kommet endnu. Jeg har dog konstant gjort opmærksom på at jeg arbejder på det.

Dog har folk mulighed for at kontakte PN, men det synes at være mere ønsket om at vise sin klare mening i forum. Udover fs905 har ingen vist gjort noget reelt. Åh, det skulle måske lige være yours truly :) som stik mod manges opfattelse stadig er en bruger som alle andre. Jeg sidder hjemme hos mig selv langt fra Malta, og får ikke løn for at være mod. Til gengæld får jeg en del credit, og der bliver lyttet når jeg foreslår. Det vil der dog bestemt også blive gjort i andres tilfælde.

06-01-2011 23:04 #13| 0

FFS hvor er jeg træt af den her diskusion - hvorfor skal den HELE `tiden åbnes igen? Hele fucking tiden? I fucking tilter mig

06-01-2011 23:09 #15| 0

Hvorfor har i så ondt i røven over de 100% tråde.

Hvis I ikke vil købe, så lad dog være for H......

Der er jo tydeligvis et marked for det!

Fordi jeg ikke kan li' netto, sætter jeg da ikke en kampagne igang, nej - jeg holder mig da bare væk.


IMO handler det sgu om at lave plads til alle. At man så færdes på et forum, hvor man ikke bidrager med noget som helst er mig en gåde. Men som jeg sagde, der skal være plads til alle...

06-01-2011 23:22 #16| 0

Hvis der skal være plads til alle, så ønsker jeg en søg stake fane.

06-01-2011 23:27 #17| 0

Tak Noller, fordi du så humoristisk understreger min pointe :D

06-01-2011 23:31 #18| 0

Har ikke lige tid til et kæmpe langt indlæg men...

Personligt bruger jeg sjældent stake forum mere, grundet disse tråde.

Kan sagtens se der efterspørgsel på dem, det der tilter mig er:

1. De fylder det hele.
2. Folk staker knapt så meget mere, de skyder i stedet penge i disse MU tråde.
3. Folk søger til spil de ikke slår.
4. generelt køber jeg ikke, at folk viser gode stats, med + mange $, de obv tabt andetsteds, ellers er det ALTID en fordel at spil for egne $.
5. At man kalder dem bap tråde, når det er søg stake tråde.

Der er også et par fordele som jeg ser det

1. Dem der laver disse MU tråde, føler sig ofte godt tilpas i deres programmer, derfor ofte bedre for stakere at investere her, i stedet for i one shot deals.

+ Flere højst sandsynligt.

Men lad os sige du køber 20 % i en 200$ program = 40 $ vinder manden så 1000$ får du 100$ (måske lidt mere efter buyin og mht deal), altså nægter og tro på backers i længden kan have + på det, og derfor fatter jeg simpelthen ikke der er et marked for det.

Nogen der har holdt regnskab? Doubleaces du køber ofte, har du regnskab i disse 100 % MU tråde?

Til sidst vil jeg sige, at folk der søger 100 % MU = stake er ofte kompetente folk(og skal nok få at vide hvis de ikke er), åbner man op for åben søg stake, tror jeg det vil tiltrække en masse utroværdige og muligvis mindreårige børn mm.

/Lillie

06-01-2011 23:32 #19| 0

Jeg understreger ikke noget konkret, jeg siger bare hvad jeg ønsker:
Det burde hedder: Staking - BAP - BAP MU - Søg Staking - Railing.

Derudover Tiger, der er jo helvedes mange søg stake tråde i BAP delen.
Hvis man søger en bestemt varer burde den også ligge lige for, så nytter det ikke noget mælken ligger blandet sammen med alt muligt andet (Søg stake tråde).

Fryden, må man gerne skrive jeg søger stake i BAP?

06-01-2011 23:34 #20| 0

Til sidst vil jeg sige, at folk der søger 100 % MU = stake er ofte kompetente folk(og skal nok få at vide hvis de ikke er), åbner man op for åben søg stake, tror jeg det vil tiltrække en masse utroværdige og muligvis mindreårige børn mm.

Mindreårige kan jo også gøre det samme i BAP med make up, så det belæg er helt ved siden af. Resultatet er det samme Lillie, beklager og sige det.

06-01-2011 23:39 #21| 0

Hold nu op med alt det der flueknepperi.

Hvis alle vi herinde er klar over, at 100% MU er det samme som at søge stake, er det vel fint nok. Pointen er, at det ved alle de hustlere, dårlige spillere og mindreårige derude ikke.

Der er for mig ingen tvivl om, at en decideret søg stake-kategori, vil lokke uønskede elementer til forummet og gøre arbejdet for os mods uoverskueligt (ja, jeg tænker også egoistisk her). Til gengæld vil en 100% MU-kategori ikke sende samme signal ud i verden, da folk ikke aner, at det reelt er at søge stake. Kan vi så ikke se bort fra, at det lige hedder noget andet?

En BAP MU-kategori, som der pt arbejdes på, lyder som nuts imo.

06-01-2011 23:41 #22| 0
Mindreårige kan jo også gøre det samme i BAP med make up, så det belæg er helt ved siden af. Resultatet er det samme Lillie, beklager og sige det.

Det kræver alligevel lidt research for en ny spiller, som sidder og søger stake, at finde ud af, at den der BAP MU-kategori på PN kunne være en mulighed. Hvis den til gengæld hed 'søg stake', er der nok ikke nogen tvivl om, at de hopper hen på 'opret bruger' insta.
06-01-2011 23:43 #23| 0

_Orty_@

Hvorfor kun tage det negative, ville det ikke være positivt at få tiltrakket gode spillere som var gået broke?
Da jeg startede vidste jeg ikke hvad stake var, og vidste hellere ikke hvad make/mark up eller hvad folk præcis kalder det er. Det ændre jo ikke på, at hvis man sætter sig lidt ind i tingene, så vil 100% make up også trække folk så.

Der kunne jo evt. åbnes op for søg stake fanen i en periode?
Hvis det ikke er en succes, så kan den lukkes ned igen.

06-01-2011 23:46 #26| 0
Hvorfor kun tage det negative, ville det ikke være positivt at få tiltrakket gode spillere som var gået broke?

Arrr, skal vi vi nu ikke hurtigt blive enige om, at ratioen af tiltrukne elementer vil læne kraftigt over på scammere, donks og mindreårige i forhold til hajer?

Det ændre jo ikke på, at hvis man sætter sig lidt ind i tingene, så vil 100% make up også trække folk så.

Muligvis, men det vil ikke tiltrække ligeså mange.

U see the point?
06-01-2011 23:46 #25| 0

Arbejdes der på en BAP make up?
Hvis de har system som gør at de kan slette og redigerer osv, burde de også kunne ligge en ny fane op på få minutter.

Så hvor lang tid vil det tage og oprette den der søg stake tråd(BAP Make up)

06-01-2011 23:46 #24| 0

Noller det virker til du har lidt besluttet at det ikke er godt nok pt. og derfor må være i opposition. Hvad er der galt med søg stake tråden samt muligheden for at udbyde med MU? Hvad skal du med den fane? Udover at være utilfreds?

06-01-2011 23:49 #27| 0

Fryden@
Sagen er jo den, at jeres regelsæt stadig siger søge stake ikke er tilladt. 100% make up er tilladt. Resultatet er at backerne betaler hele lortet rent ud sagt. Jeg forstår dog hellere at der en søg stake tråd, uanset hvad mit tidligere synspunkt var for den sg. Synes det er helt ude i hampen og kører med tvedelt synspunkt på tingene.
Jeg tror sku jeg splitter mit kryds på 2 partier til valget.

06-01-2011 23:50 #28| 0

_Orty_@

I kan for guds skyld ikke udtale jer om det, før i har prøvet det. Hvad er jeres belæg for det da, prøv og se søg tråden. Den kører da lige frem ikke i overflåd?

06-01-2011 23:58 #29| 0

Korrekt. Men hvad tror du tiltrækker flest uønskede elementer?

'Søg stake'- kategori?

eller

'BAP MU'-kategori?

07-01-2011 00:02 #30| 0

_Orty_@

Den hedder jo ikke BAP Make up, alle trådene der kommer til at ligge der kommer til og hedde 100% MU. Det ved du også godt at det bliver.

Angående tiltrækningen, så tvivler jeg på det gør den store forskel.
Hvis folk ved lidt om tingene med Poker, hvor man kan købe del, eller sende andre afsted vil resultatet være det samme.

Folk finder ret hurtigt ud hvad make up er, eller hvad staking er. Hvis de ikke har prøvet det før eller hørt om det før. Det jo ren og skær nysgerrighed.

07-01-2011 00:08 #31| 0

@Fryden

Du har pænt travlt med at fortælle os andre hvad det er vi syntes, det er vi udemærket klar over.

Og vi har da ventet på en udmelding fra PN længe, denne diskussion omkring MU 100% startede vel helt før sommerferien (har ikke lige kigget datoer, men deromkring) sidste år, så når du skriver at vi vil have handling instant syntes jeg du er lidt væk.

Lidt offtopic kunne det måske være en ide med en HOT tråd hvor du/anden MOD månedligt kort fortæller om der er nogle ændringer eller nye tiltag på vej her på PN staking, jo ikke ligefrem fordi vi bliver bombarderet med info om hvad de ligger og roder med i førerbunkeren.

Ellers tror jeg at jeg vil være lidt i baggrunden denne gang, men lad os nu se, kan være jeg farer i flint over et eller andet på et senere tidspunkt:D

07-01-2011 00:09 #32| 0

@MrNoller

Jeg giver op. Vi bliver ikke enige.

07-01-2011 00:11 #33| 0

_Orty_@

Det er jeg skam godt klar over, men man har jo lov til at have hver sit synspunkt.
Forsat god aften/nat

Vil dog håbe, i vil overveje en søg stake fane i en periode på max. 1 måned.(Pokernet vil, for det er jo ikke jer som styrer showet)

07-01-2011 00:23 #35| 0

@ lillie
Men lad os sige du køber 20 % i en 200$ program = 40 $ vinder manden så 1000$ får du 100$ (måske lidt mere efter buyin og mht deal), altså nægter og tro på backers i længden kan have + på det, og derfor fatter jeg simpelthen ikke der er et marked for det

Hvis en person, har en positiv roi på et givent level over en større sample, giver det os vel et billede af vores forventede afkast.
Da disse deals næsten altid er med stake back, skal personen slå raken, alt over er positivt afkast til dig som investor. Hvis du vælger en hest med roi på 10% kan du på langt sigt forvente at få 5% forrentning af din investering.
Men for at det skal gøre sig gældende skal du have rullen til, at blive ved så længe det kræves for at overleve variansen.
Tænk long term som du gør i alle andre aspekter af poker.
Når det er sagt, tror jeg at mange har en forskruet forventning til roi.

07-01-2011 00:23 #34| 0

@noller

hvad vil du bruge de faner til?

Du søger jo ikke stake! Du tilbyder ikke BAP (med eller uden MU)! du tilbyder ikke stakes!

Jeg forlanger sgu da ikke en sportsektion i en avis jeg ikke vil læse. Jeg finder sportsektionen et andet sted....

07-01-2011 00:33 #36| 0

@addict

Du har pænt travlt med at fortælle os andre hvad det er vi syntes, det er vi udemærket klar over. Tvivler ofte ;)

Og vi har da ventet på en udmelding fra PN længe, denne diskussion omkring MU 100% startede vel helt før sommerferien (har ikke lige kigget datoer, men deromkring) sidste år, så når du skriver at vi vil have handling instant syntes jeg du er lidt væk. Vi har både fået BAP kategori, fået slået fast at 100% MU accepteres pt. samt at man skal lade være at floode andres tråde med disse diskussioner. Det har jo ikke stoppet de endeløse diskussioner.

Lidt offtopic kunne det måske være en ide med en HOT tråd hvor du/anden MOD månedligt kort fortæller om der er nogle ændringer eller nye tiltag på vej her på PN staking, jo ikke ligefrem fordi vi bliver bombarderet med info om hvad de ligger og roder med i førerbunkeren. det var et forslag du kunne sende til PN. Jeg bruger i forvejen alt for meget frivillig tid på noget jeg så småt er ved at miste troen på.

Ellers tror jeg at jeg vil være lidt i baggrunden denne gang, men lad os nu se, kan være jeg farer i flint over et eller andet på et senere tidspunkt:D fyr løs m8 :)

07-01-2011 00:33 #37| 0
www.youtube.com/watch?v=ZSINeUHLNw0
07-01-2011 00:47 #38| 0

Tiger@
Det er sku lige meget hvad jeg kun kan bruge dem til, det omhandler sku andre.
Havde egentlig tænkt mig at givet dig igen med det personlige, men føler sku ikke det vil gavne forummet.

Jeg dropper helt denne diskussion, nu har jeg givet mine mening til kende flere gange. Så må vi se hvad der sker, og så er den ikke længere.

07-01-2011 00:59 #39| 0

der har været nogle ret usympatiske baps, hvor stakere har taget 100% risiko imod en mulig gevnist på maks 5-6 gange pengene tilbage i oneshot mtt deals, hvor hesten har fået langt bedre cut uden at risikere noget.

det er dicideret ulækkert, og rent hustleri.

der er nogle der er så dybt i cake gæld at de ikke gider spille med det mere, igen forbandet ulækkert når det var lovet.

linien fra mods har så været at hvis folk er dumme nok til at købe så er det deres problem, det er et åbent marked herinde.

hvis man ser bort fra ovenstående så er kvaliteten steget kraftigt i de tilbudte baps med 100% mu, men en opdeling har længe været efterlyst, og kan virkelig ikke se problemet i at ligge 100% baps for sig selv, og give folk mulighed for at vælge det fra.



07-01-2011 01:12 #40| 0
linien fra mods har så været at hvis folk er dumme nok til at købe så er det deres problem, det er et åbent marked herinde.

Vil lige gøre opmærksom på, at vi ikke kan andet end at holde os til gældende regler. Hvis vi skulle gøre os til dommere over, hvilke deals der er fair og hvilke der ikke er, er vi vidst inde på en grim glidebane. Skal vi så også til at vurdere folks ROI osv.

Nej, den eneste gangbare vej er at udbydere holder sig til de enhver tid gældende regler, og købere bruger indersiden af hovedet.

Personligt har jeg heller ikke holdt mig tilbage med at påpege åbenlyse ugunstige deals. Selvom jeg nok i virkeligheden skulle have holdt min kæft.
07-01-2011 01:14 #41| 0

Ortyyyys spot on.

Hvis det på noget tidspunkt bliver gjort soleklart at "søg stake som du vil" er tilladt, så vil forummet blive floodet med børn der sender PM's, oprette formålsløse tråde, tigge om $ af folk så snart de kan se at folk har penge ude. Og så bevæger vi os sgu i den forkerte retning.

Tror så snart den BAP MU tråd kommer, for det gør den, så falder folk til ro.

07-01-2011 01:22 #42| 0

orty: det var ikke helt sådan ment, men dengang de begyndte at komme frem, blev der set igennem fingre med det, fordi det var mods ønske at der skulle være så mange tilbud som muligt, og folk selv måtte vælge og vrage.

personligt så jeg meget gerne det blev sat sådan her op. gerne mulighed 1 og 2 kombineret.

problemer bliver obv at vi så kommer til at se 99% baps, men alt hvor hesten ikke selv lægger 50% må høre under 100% baps.

1

100% makeup skal følge en forudbestemt formel, og det skal hedde 65% til stakerne og 35% til hesten, alle ved at vores procenter herinde ikke er holdbare i længden.

det får sin egen fane.

hvis hesten vil have mere end 35% så må han selv købe procenter i sig.

____________________________________________________________________________________

2:

det skal koste 5$ for hver 100% makeup bap man laver, overskud går til en årlig fest for pokernet staking.

det får sin egen fane.
__________________________________________________________________________________

3:

søg staking bliver tilladt og det får sin egen fane, og man skal have mulighed for at vælge den fane fra !

___________________________________________________________________________________


alle modstandere af 100% baps vil være tilfredse med alle ovenstående løsninger.

07-01-2011 02:11 #43| 0

@Live

Fine forslag imo. Jeg kunne sagtens leve med dem alle :)

07-01-2011 06:40 #44| 0

Nummer 2 er klart suverænt forslag.
Om pengene skal gå til en fest eller en tourny er jeg sådn set ligeglad med, men en lille pris for de 100 % tråde vil på sigt holde det værste ukrudt væk.
De vil nok stadig prøve, men får de ikke solgt så bliver det jo hurtigt en bekostelig affære.

07-01-2011 07:58 #45| 0
OP

Udviklingen er virkelig til at se herinde. På de 2 år jeg har været her, så er vi gået fra stakes på 1-11$ til folk der spiller buy ins over 1k$.

Det her er en del af den udvikling.

Spørgsmålet er hvad der sker, hvis 100% MU forbydes kontra hvis den lovliggøres.

Pt. er den indarbejdet på staking og den kører. Af og til ses der, at ingen anparter bliver solgt eller kun få. Det er den vej "vi" har ønsket at gå.
Der er tit debatten omkring dem, men kan godt forstå at det er træls for de udbydere som står for måls.

Umiddelbart kan jeg dog godt se en fordel i klare regler, hvis 100% MU skal være lovligt. Skal den foregå med cake/mark up eller med en deal der hedder 65/35 - 60/40- 50/50 eller sågar 40/60 er set.

Hvilke tanker sidder i med?

Hvis det skal være lovligt, så er jeg klar tilhænger af en kategori for det alene.

07-01-2011 11:05 #46| 0

Er tilhænger af at der oprettes separat kategori med overskriften 100% MU. Man kunne overveje om der skal være min. / max for hvor små og store BAP's der kan udbydes på denne måde.

Jeg har tidligere været tilhænger af cake-systemet og har selv brugt det ved flere lejligheder. Nu er jeg dog lidt mere lunken på cake af flere årsager:

1) Er det spiller eller anpartshaver der er forpligtet til at holde styr på cake'n?
Der bliver nemt en masse rod med gamle tråde, søg i arkivet osv.
2) Det er på sigt nok et forkert incitament at få folk til at investere i en på grund af mulighed for at indløse gammel cake.
3) Der bliver en sortering hvor dem der har cake tilgode kommer først i køen. Måske er dette heller ikke sundt i længden for vores deals herinden.
4) Spiller man udelukkende BAP's i store felter på stars / ftp kan cake-beløbene komme højt op. Det kan være uheldigt i enkelte tilfælde.
5) En rimelig model for afvikling af cake?
Tilbagebetaling 1:1 - dvs. for 20$ anpart = 20$ cake-udbetaling - denne virker ikke til at være hensigtsmæssig. I praksis vil cake ikke komme ud af verden på denne måde.
Fuld tilbagebetaling kan dog også afholde nogle spillere fra at udbyde BAP - da der så måske overhovedet ikke bliver nogle $$ til hesten

Ovenstående har givet mig argumenter for at afvikle min egen cake til diverse spillere og for at benytte mig af andre deals i fremtiden

Jeg synes dog ikke at der skal være en fast procentfordeling som foreslået ovenover - Selvom ROI slet ikke siger alt omkring værdien af en deal er det dog en rettesnor, som anpartskøbere kan bruge til at vurdere værdien i en deal.




07-01-2011 11:30 #47| 0

Helt sikkert ny kategori

100% MU Bap = Stake

Derfor opret en ny underkategori!

Doubleacesdk er spot on her!

07-01-2011 12:38 #48| 0
OP

Protest sat i bero efter anbefaling fra mods

07-01-2011 15:27 #49| 0

En lille side kommentar. Hvis der bliver oprettet en ekstra fane - er det så ikke muligt at give gule kort til fok der poster i forkert kategori.

Der er jo flere indlæg hver dag der er postet forkert, Rail og Bap tråde ligger i Staking - og er sgu efterhånden godt træt af det.

På forhånd tak...

07-01-2011 16:01 #50| 0

Jeg har flere gange opfordret PN til at sætte mere struktur på Staking delen og beskrevet database-modeller for hvad jer ser muligt uden at det er vanskeligt at realisere.

Lad os nu få en formular-baseret staking-del understøttet af et par tabeller i den database der driver sitet.

Vi udfylder man nogle foruddefinerede felter om det man søger/udbyder, og vi får tingene sat i system istedet for det her fritekst-helvede... :o)

Simple filtre i toppen af siden kan nøjes med at vise det vi gerne vil se - istedet for at vi skal have 20 forskellige faneblade - der findes altså andre teknologiske avancementer end tilføjelse af faneblade...

Hvorfor er PN så meget imod at give os mulighed for at få overblik over en hest's performance og track-record? Jeg er med på at OPR og andet derude viser ét billede af status, men bedre track af postede hænder, antal BAP, antal stakes søgt, antal deals med overskud osv vil skabe et mere gennemskueligt marked.


* Lad os se regnskabet for en hest ift hvad han har bedrevet på PN, uanset om det så skal opgøres på BAP / BAP MU / STAKE eller andet.

* Lad os gøre det enkelt for en staker at holde styr på hvad han har åbent,
* Lad os gøre det enkelt at købe procenter i BAP / BAP MU .

Det er altså ikke svært at sætte struktur på og vil være en kæmpe hjælp.
* Gode heste med gode track records kan nemmere komme igennem med gode deals.
* Dårlige krikker må acceptere bedre gennemskuelighed og dermed fx anmode om lavere procenter / opgive 100% MU.
* Overskuelighed i udbud og efterspørgel: Jatak
* uoverskuelige fritekst-strukturer og tusinde faneblade: Nej-tak.

12-01-2011 20:49 #51| 0
OP

Kan så tilføje endnu en krølle til snakken. Bap mellem 50-100% - hvordan skal det fungere?

I forhold til min protest sat i bero, så var det efter snak med fryden. Han har sendt en lang mail til PN med problemstillingen, hvorfor mit ene tiltag med anmeldelse af 100MU tråde var overdrevent. Det tjener ikke det formål som var tiltænkt.

Beslutningen er hos PN nu, som sikker også er interesseret i at få det afsluttet.

Håber selvfølgelig på snarlig klarhed på problemstillingerne ;)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar