1 Hånd PLO500

#1| 0

Hej PN

Har lige sat mig i BB fuld stack knappen dækker kender ham ikke.

Hero: 10,J,7,8

Fold om til knappen som siger 12,5, SB folds Hero Calls
Flop 9K8 Pot 30
Hero Checks, Villan Bets 22,5 Hero Raise 97,50, villan reraise 160, Hero All in 477,5 Villan Calls

Turn Q
River 2

Villan shows: A,6,A,8

Er det standard?
Jeg føler ikke jeg kan komme væk, havde egentlig lyst til at give nakken pre flop, men tænkte readless var det lidt aggro.

Tror jeg 25% af tiden jeg godt kunne finde på at leade sådan et flop post flop, men igen readless og 1 hånd taget i betragning valgte jeg check raise.

Hvad tænker i?

02-04-2011 12:19 #2| 0

Over mit niveau.

Men godt råd: Fjern resultat, da det undgår at folk bliver resultatorienterede.

02-04-2011 13:03 #3| 0

Er du ikke ret godt inde paa det flop mod lige praecis hans haand?

02-04-2011 13:44 #4| 0

Standard :)

02-04-2011 15:15 #5| 0

Du er i et flip mod AAxx, hvis han har sæt KKxx uden FD er du lille smule foran, med FD har villain 65/35. Jeg kommer ikke væk, men spiller nu også lige lidt lavere.

02-04-2011 15:53 #6| 0

post er std

pf er meh, jeg 3better som oftest mod knappen

02-04-2011 16:42 #7| 0

Enig med 3bet pre. Tænkte post

02-04-2011 18:16 #8| 0

@OP

Jeg ved ikke hvor meget du spiller PLO. Men at du skal spørge om du kan komme væk fra denne hånd lugter lidt af, at du enten ikke spiller meget PLO eller ikke har arbejdet og ved nok om hånd styrke.

Altså det her flop er fukking gin for din hånd. Der er flere små ting du skal vide og som er rigtig vigtige.

a) Det er ikke bare en wrap. Der er forskellige størrelser af wraps, alt fra 9, 13, 17 til 20 outs. Hvis vi ser bort fra flush så er der i denne her hånd 17 kort der giver dig en streg. Forskellen på at have en 13 og en 17 korts wrap er kæmpe stor i spots som det her.

b) Du har et par. Obv er et bund par ikke meget værd i PLO men det giver vigtige procenter. Det gør du er foran mod fx AQJT og vil vinde potten på to blanke. Det er en blokker for båd/quads redraw når du er inde mod sets. Det giver 2 ekstra outs når du er ind mod bedre par som fx AA + fd, AK + fd osv.

c) Din flush draw er utrolig vigtig selv når villain har dækket din fd. Først og fremmest gør den, at du er smal favorit mod random set, men også at du er pæn favorit mod fx KQT9 o.l. Det giver obv masser af procenter når din fd er i live, men de to blokkere gør også sandsynligheden for, at villain har en fd mindre - hvilket gør din wrap mere værd. Derudover betyder din fd, at du har to blokkere mod villains bedre fd, MEGET VIGTIGT! Sidst men ikke mindst giver din fd to ekstra outs til din wrap når du er inde mod en anden fd. Hvis fx du ikke havde nogen klør og kommer ind mod AA + fd så har du 12 streg outs der ikke giver flush til forskel for 14 streg outs der ikke giver flush.


Det er så kollosalt vigtigt i PLO at være opmærksom på de her små ting.

02-04-2011 18:19 #9| 0

Og lige for at gøre det klart. Hvis du er 65/35 mod set uden fd så er du ikke en "smule foran". I PLO er 65/35 spots fistpump!

02-04-2011 18:35 #10| 0

Jeg 3better med ret stor sikkerhed preflop, men jeg har egentlig ikke noget imod at check-calle floppet. Det skal naturligvis ikke være default, men mod meget agressive 2nd barreller, er det en nice hånd at have med i sin check-raise turn range - om man rammer eller ej. Der er få hænder, hvor man (profitabelt) kan tage en masse forskellige linjer, men det her er en af dem - og det synes jeg skal udnyttes.

02-04-2011 19:08 #11| 0

Repotter pre, betaler det 4-bet der sandsynligvis kommer og siden vi flopper så godt ender jeg nok med at check-shove da vi har siiiiiiindssyg god eguity imod blanke AA...

At han så har nøddetrækket er bare vammelt

02-04-2011 21:36 #12| 0

@Holch villain er foran med 65/35 med sæt plus højere fd. Fik lige formuleret det lidt forkert.

03-04-2011 04:28 #13| 0

+1 AB for turn c/r.

03-04-2011 13:49 #14| 0

@Jeg postede haanden fordi jeg gerne ville hore jeres tanker omkring den, og jeg er helt enig med jer alle i det er street, der gik heller ikke meget tid i timebanken for jeg rykkede skillingerne ind til hans tre bet post.

@HK
Jeg spiller meget PLO, og din betragtninge er bestemt noget jeg selv syne sjeg er godt ind i men, jeg havde ham slet ikke paa den range givet hans lave tre bet post flop. Der taenker jeg mest at har han combo draws hvorfor saa ikke faa skillingerne ind med det samme, tror lidt han laver tre bet raiset for at teste mig. Men er det bet noget du bider maerke i

jeg er glad for dine tanker om PLO generelt og helt enig i dem allesammen.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar