0,5/1 To par men...

#1| 0

Starter spil 3179721938.

sina67 er ved plads 0 med $9,25.
Hero er ved plads 1 med $27,55.
French1968 er ved plads 2 med $16,78.
Joker6666 er ved plads 3 med $28,70.
FloMoney er ved plads 5 med $17,42.
megacomp er ved plads 6 med $11,45.
KarlDelauw er ved plads 7 med $34,90.
77adrienn er ved plads 8 med $49,05.
nowayhey er ved plads 9 med $46,15.

Dealeren er plads 7.

77adrienn placerer en blind på $,25.
nowayhey placerer en blind på $,50.
megacomp placerer en blind på $,50.

(Hero får Q 10.)

Pre-flop:
sina67 vælger fold.
Hero caller for $,50.
French1968 forhøjer med $,50.
Joker6666 caller for $1.
FloMoney vælger fold.
megacomp vælger fold.
KarlDelauw caller for $1.
77adrienn vælger fold.
nowayhey vælger fold.
Hero caller for $,50.

Floppet er
6 Q 2

Hero vælger check.
French1968 satser $,50.
Joker6666 caller for $,50.
KarlDelauw forhøjer med $,50.
Hero caller for $1.
French1968 caller for $,50.
Joker6666 caller for $,50.

Turn er 10.

Hero vælger check.
French1968 satser $1.
Joker6666 vælger fold.
KarlDelauw forhøjer med $1.
Hero ??

Nyt bord, så min 3. hånd her!

Jeg caller på floppet da jeg ser bettet som ren C-bet og jeg har trods alt TP, men kicker er ikke noget at råbe hurra for, så planen er at folde på turn unimproved.
så rammer min kicker så, men completer også flushen, så hvad nu?
To par er pæne, men må indrømme at jeg hælder til et fold her selvom det gør ondt.

Hvad mener i?

30-04-2008 23:39 #2| 0

P/F skal den muckes!

Når du caller, vil jeg leade ud på floppet.
Som spillet vil jeg folde floppet.

Når du caller, vil jeg leade ud på turn.
Som spillet vil jeg folde turn.

30-04-2008 23:51 #3| 0
OP

@Salo

Always muck i late early/early middle? Jeg caller nok denne oftere, senere nok med et raise også, men kan være jeg er væk?

01-05-2008 03:25 #4| 0

Jeg raiser PF i UTG+2

Som spillet er flop tæt på et fold. Du er domineret ofte og har ingen spar træk.

Turn stinker og så vidt jeg lige kan se får du 11:2. Uden at være FR ekspert tro jeg turn er et fold. Du er oppe mod et set eller en flush ret tit og du har ikke odds til at trække til din topbåd


Mht til din kommentar

Du kan ikke kalde 2 bets på flop og så fold for 1 BB på turn. Det er samme pris du skal betale men potten må selvsgat være større på turn.

Få styr på pot odds!

01-05-2008 04:13 #5| 0

som sagt

01-05-2008 04:51 #6| 0

@vonMC

Som jeg ser det er du UTG+1, og der vil jeg kaste denne i mucken på et FR bord, der er 8 til at acte bag dig og QTs er en ret svag holding. Hvis den endelig skal spilles er jeg inde for et raise, men på dette level er man meget fint kørende med tight ABC, a.k.a. fold.

01-05-2008 11:54 #7| 0
OP

Noteret. Tak til alle for kommentarer :-)

01-05-2008 12:37 #8| 0

@Salomonsson

Ikke for at prøve at spille smart eller sådan noget, men umiddelbart spiller OP jo blot efter Miller, Sklansky og Malmuth anbefalinger (i det skema der f.eks. ligger uploadet på PN under PNBB).

Er disse anbefalinger forkerte i din mening? (Taler med udgangspunkt højre skema i pdf'en, den der er uploadet) Kunne være interessant at høre, da min basis i FL mht. PF hovedsageligt er sammensat på baggrund af dette skema til FL FR.

01-05-2008 21:04 #9| 0

Nogle gange skal man altså tænke i equity og ikke i rigide charts. Med en ekstra blindposter er der mange døde penge og bliver vi kaldt har vi alligevel en udmærket multiway-handske. Vi kan også komme i kickerproblemer her og derfor vil det være fint at få AT,KT,QJ,KQ til at folde og det gør de altså ikke når du bare limper. Istedet får du ofte et raise på nakken og ender med at betale 2 SB alligevel, men uden foldingequity og uden initiativ i hånden. Call er det absolut værste.

jfac@
Angående preflopchartsene du henviser til så antager forfatterne typisk loosepassive games, hvor du ikke bliver straffet for at limpe hvad du jo kan blive ved QTs som jeg forklarer ovenfor. En af grundende til at jeg tror at mange begyndere anbefales at limpe er at på den måde holder man potten nede. Fidusen er så at forfatterne antager at modstanderne er totale fisk som caller alt ned. Dvs. at caller de ned i en mindre pot med nada end en stor pot så laver de altså en større fejl postflop. Det forfatterne så gør er at opgive en meget lille preflopfordel for at få en større postflopfordel.

Sådan fungerer det bare ikke på 1/2. Er der chance for at du kan få den HU, vinde position, stjæle blindsene så raiser du altid når du er opener og der er altid en rimelig chance på 1/2.

Derfor QTs er en klar raisinghånd i dette scenarie.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar