0.25/0.50 Nutflush for aggro?

#1| 0

NL $0.25/$0.50 Texas Hold'em –
Table Neon 16 6-max (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of active players : 6
Seat 1: Two-Jacks ( $95.85 )
Seat 2: Shalabi ( $56.43 )
Seat 3: Tommyno ( $25.75 )
Seat 4: HERO ( $84.10 )
Seat 5: le loup ( $97.70 )
Seat 6: haller69 ( $49.70 )
HERO posts small blind [$0.25]
le loup posts big blind [$0.50]
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ Q, J ]
haller69 folds
Two-Jacks folds
Shalabi calls [$0.50]
Tommyno raises to [$1.60]
HERO calls [$1.35]
le loup folds
Shalabi calls [$1.10]
** Dealing Flop ** [ 3, K, 8 ]
HERO checks
Shalabi checks
Tommyno bets [$0.50]
HERO calls [$0.50]
Shalabi raises to [$4.20]
Tommyno folds
HERO calls [$3.70]
** Dealing Turn ** [ A ]
HERO bets [$14.20]

29-06-2007 22:48 #2| 0

Ja, skal checkes til udstikker, problemet er du hele vejen har callet, og når du nu ændre markant linie når flushen rammer, er du ikke svær at læse.

29-06-2007 22:53 #3| 0
OP

jeg viser ham ikke at jeg har ramt flush ved at checke??

29-06-2007 23:25 #4| 0

Umiddelbart kan jeg slet ikke lide stilen.
call prf kan jeg måske lige gå med til, men at calle et potbet, når du ikke har odds til det og derefter såtydeligt giver udtryk for du ha ramt din flush, giver ikke nogen meningen jeg ville checke turn også og lade ham leade ud for at reraise ham, da du på den måde den spilles ikke får de impliede odds dit flop call skulle bruge.

30-06-2007 02:06 #5| 0
OP

Min tanke var at hvis jeg bare checkede den på turn ville jeg helt tydeligvis signalere at jeg havde ramt og havde i sinde at stikke et check-raise ud.. Giver det mening ? Jeg kan godt se at stilen med at byde fuld pot er for aggressiv, men kunne godt tænke mig at vide om min ovenstående tanke kan forsvares ?

30-06-2007 02:44 #6| 0

@ k3nned

Synes du har en fin pointe. Jeg ville dog bette lidt mindre, men er enig i at du skjuler din hånd meget bedre på den måde du spiller den. 9 /10 villains checker bagved på turn når den 3. hjerter rammer.

30-06-2007 02:58 #7| 0

sane villain folder her 9/10 gange. Den sidste gang har han selv en flush.

Du behøver ikke lukkede kort med den linje. Det er vigtigt at køre stilen, så når du nu har check-callet hele vejen skal du også checke turn.

Hvis du følger din linje hele vejen, ville jeg som villain læse dig som en svag made-hand måske et midtpar eller en Konge med lav kicker.

Men den linje du tager er du enten ude i tyveri fordi du mener han ikke har flushen eller også har du flushen, og vi må antage at villain skræmmes af 3 hjerter på bordet, eller i hvertfald sløver ned.

Jeg vil mene at du får flest penge ud af den her ved at check-calle turn og så check-raise river mod aggresiv villain eller bet/raise mod en passiv villain.

That's just my 2 cents ;)

30-06-2007 03:23 #8| 0
OP

Jeg putter ham egentligt på et set eller to par og vil ikke give mulighed for et gratis kort ved at checke turn ..

30-06-2007 06:41 #9| 0

Du vil ikke give gratis kort?

Hvis vi antager at han har et set på floppet så har du 26% for at vinde og kalder derfor uden odds (gider ikke lige regne dem præcist sammen)

Jeg vil sige at to par er rimelig langt væk, hvad pokker skulle han sidde med K8? Det kalder sane villains ikke et raise pf. med.

Nu du rammer din hjerter på turn, er du 78% favorit, hvorfor så skræmme din betaler væk med det samme? Check-call og make him pay på river!

Du taber ganske vidst hånden statistisk set 1 ud af 4 gange, men de 3 wins burde mere end gøre op for det :)

(edit: Tror faktisk at villain har set, eneste der giver mening...måske et slowplayed KA)

30-06-2007 11:38 #10| 0

Jeg byder ofte flopppet og check-raiser helt sikkert da fisken min.better.

Med den passive linie er turn et check-raise.

30-06-2007 12:48 #11| 0

Preflop er ret marginalt. Drawing hands spillet ikke så godt OOP hvilket du opdager senere i hånden. Jeg folder normalt preflop, men 3-better indimellem hvis tommyno er typen der raiser limpers fra knappen med marginale hænder.

Jeg leader floppet og folder til check-raiset (havde jeg har position havde jeg formentlig kaldt).

Problemet på turn illustrerer ganske pænt problemerne ved at spille drawinghands OOP: hvis du checker turn vil de fleste villains checke bagved dig og du giver villain et free card til hans set eller i andre tilfælde til hans to par eller one-card flush draw. Hvis du better turn så fortæller du villain at du har flushen og han folder ofte med mindre han ikke tror på dig, eller han kalder hvis han tror du betaler pænt hvis han fylder op.

Med andre ord, så er dit kald på floppet meget marginalt da du ofte ikke er i nærheden af at have implied odds til dit kald.

Jeg better i øvrigt mindre på turn, nok ca. 2/3 - 3/4 pot

@ChrisBroHolm

Mange villians check river bag os, så vi vinder ikke penge ved at checke. Desuden er der det evindelige problem med flushes er der er 8 hjertere som dræber alt action (specielt her hvor vi har både J og Q) og 10 kort som parer bordet hvilket gør os nervøse og gør at vi måske stacker af til en boat. VIllain kan nemt have et set her, så jeg leader turn for at charge hans draw.


Konklusion: spil ikke drawing hands OOP med mindre der er mange i potten eller du får gode pot odds (bedre end 1:2).

Jørn

02-07-2007 03:31 #12| 0
OP

Men altså ender det med at han folder og jeg får en sviner i chatten :D

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar