NL100: Analyse af 6 max cash game


18/10-2012
13452 visninger

Din vurdering
0 / 5 (0 stemmer)

raskEn er tilbage med liveanalyse, hvor han blandt andet præsenterer sine tanker i nogle standardspots: Hvornår er det fx OK at checke bag som initial raiser på et 955r flop?

Kommentarer

18-10-2012 17:40

Da jeg er på vej ud af døren nåede jeg kun lige at se de første 12 minutter af videoen:

- KTh på 944r flop vs. fisken, hvorfor vil du ikke bette A-turn?

- AJ fold vs. 3betshove fra fisken med 76s, synes jeg er en fejl. Vil hellere click4bet/folde vs. CO, da vi er langt foran både COs openingsrange og især fiskens 3betshoverange.

Ellers virker 30 minutter til at være en super længde på de her videoer, wp.


18-10-2012 23:26

God video.

Super lyd kvalitet og nemt at følge dine tanker :-)

Syntes også det kunne være fedt med en video omkring HEM.

De fleste kan vel bruge HEM og har en nogenlunde forståelse for det, men kunne være rart med en Video og måske få nogle inputs/gang i debat til hvordan man kan få mest ud af programmet.


Forlag til emner kunne f.eks være..

HUD setup.
Grundig forklaring af de forskelige stats, hvilke er esentielle og hvad betyder de forskelige værdier, hvilke stats er måske lidt overset osv,
Analyse af egne leaks.
Analyse af regs vi har mange hænder på og metoder til at finde deres evt leaks.


18-10-2012 23:34

Helt enig med klondike angående HEM video. Der er så mange funktioner, at det kan være svært at overskue hvilke der er vigtige og mindre vigtige, og hvordan man sætter det smartest op.

God video BTW :)


19-10-2012 00:31

Fin video. Gode tanker. Et par stedet kunne du godt lige sige, hvad du ville gøre, hvis villain havde gjort noget andet end aktuelt. F.eks. med ATs i CO, hvor BTN nok tit 3better, men ikke gjorde det lige denne gang.

Efter 18:45 ca. caller du et UTG-open til 3x fra en reg med 66 for at cf QQ5-flop - hvorfor?

Og hvorfor auto-folder du af og til skrald i SB? Kan det ikke have en dum downside?


19-10-2012 01:51

Jeg synes, at du modsiger lidt dig selv, eller er det bare mig?

Ved 15.30: ATs hånden. og floppet viser KK2 Siger du at du ikke vil c-bette, da han caller med alle pocketpair.

Ved ? (kan jeg ikke lige huske) sidder du med 66 i BB og vælger at folde på et QQ2 bord efter et c-bet...


Forklaring?


19-10-2012 03:50

@PIK

Så får du også hans tanker i lynformat :D


19-10-2012 17:02

Det bliver ikke muligt at DL dem. Vi prøver at se, om man evt. kan afspille dem hurtigere.


19-10-2012 22:26

Du har store timing tells.


20-10-2012 09:33

istedet for bare at skrive 'store timing tells'.
Vil du så ikke skrive hvad de store timing tells er og hvordan de kommer til udtryk?


20-10-2012 17:35

Er det ikke en anelse svært at snakke om timingtells når han laver video?

Han bruger næppe samme tid på sine beslutninger hvis han ikke skulle sidde og forklare os hvorfor han gør det.


21-10-2012 09:24
TonnyG skrev:
Jeg synes, at du modsiger lidt dig selv, eller er det bare mig?

Ved 15.30: ATs hånden. og floppet viser KK2 Siger du at du ikke vil c-bette, da han caller med alle pocketpair.

Ved ? (kan jeg ikke lige huske) sidder du med 66 i BB og vælger at folde på et QQ2 bord efter et c-bet...


Forklaring?


De to hænder er forskellige på så mange niveauer.
Selv hvis de dog var fuldstændig ens, så er der jo forskel på, hvad jeg tror min dårlige modstander vil gøre, og hvad jeg mener der er rigtigt at gøre (= hvad jeg gør i hans spot).

Men da jeg åbner fra CO med ATs, spiller jeg mod en løs, dårlig spiller, hvorfor han netop sjældent folder.
Da jeg har 66 på QQ2 flatter jeg preflop for setvalue mod et UTG-open fra en sane regular. Netop da han åbner fra UTG er hans range ganske stærk og 66 er skidt inde herimod. Jeg kalder preflop (iø et marginalt kald, som jeg synes retfærdiggøres af, at netop når villains range er stærk, er der bedre sandsynlighed for at jeg får betaling) for at floppe set og tage hans penge mod AA, og når det så ikke lykkes skal jeg passe på med ikke at ødsle penge væk ved at tænke: "Jamen jeg har jo par på et tørt board", at jeg er skidt inde mod villains range. Selv hvis jeg skulle være foran hans aktuelle hånd har han 25% med to overkort, og hvis han barreller videre, så er jeg også nødsaget til at folde min hånd. Så c/c er bare super ufedt med 66 i det spot.

21-10-2012 09:28
poker prince skrev:
Efter 18:45 ca. caller du et UTG-open til 3x fra en reg med 66 for at cf QQ5-flop - hvorfor?


Ovenstående besvarer også dit spørgsmål. Selvom det er formidlet på et lavt niveau, fanger du nok mit rationale bag.

poker prince skrev:
Og hvorfor auto-folder du af og til skrald i SB? Kan det ikke have en dum downside?

Hvis det netop er skrald, og nogle hænder som jeg aldrig har tænkt mig at 3bette eller åbne i SB, så kan jeg ikke se problemet i det.

21-10-2012 09:35
Lasse N skrev:
Da jeg er på vej ud af døren nåede jeg kun lige at se de første 12 minutter af videoen:

- KTh på 944r flop vs. fisken, hvorfor vil du ikke bette A-turn?

- AJ fold vs. 3betshove fra fisken med 76s, synes jeg er en fejl. Vil hellere click4bet/folde vs. CO, da vi er langt foran både COs openingsrange og især fiskens 3betshoverange.

Ellers virker 30 minutter til at være en super længde på de her videoer, wp.


Hej Lasse. Tak for dit svar.

@KThh paa 944r
Villain limp/caller preflop, og når han så kalder floppet, så tror jeg bare stadig han har syygt mange Ax i sin range, så et A på turn ville netop ramme hans range forfærdelig godt.

@AJ fold vs 15bb 3bshove
Jeg synes bare best case bliver noget a la reggen folder, og vi har 65% mod shortstackens range, mens alle andre hændelser preflop er en mindre katastrofe. Det sux at have smidt 15bb i puljen og være OOP, hvis reggen fra MP ikke folder.

22-10-2012 05:40

@raskEn

Hej Rask! I lige måde :-D

KTh på 944r
Jeg tror fisk er less likely til at tage flop af med A-høj, fordi de tror at de er foran, som f.eks. regulars vil gøre. Jeg tror der er ligeså stor sandsynlighed for at de tager af med f.eks. JT, fordi de har to overkort og en bagdørsstreg eller whatever. Derudover tror jeg hans range er meget vægtet mod PPs og dem får vi lettere til at folde nu (med A-turn) frem for at vente til river, hvor de har fået lov at se hele boarded og betaler f.eks. en 2 river.

AJ fold vs. 15bb shove
Jeg tror, som du selv skriver, at vi er rigtig langt foran shortstackens range her og at vi kan få HJ til at folde en del meget ved at click4bet for så at folde til et shove.


Har nu set resten af videoen:

AT på K22ss med J turn (Du åbner hånden i HEM 17:27)
Kan godt lide at checke flop bag af de grunde du selv nævner. Når der bliver checket igen til os på J-turn synes jeg helt klart det er et bet, bare for at få ham til at folde alle mindre PPs og random 87 der stadig har equity. Han vifter jo nærmest med det hvide flag når han checker til os her.

AQ vs. 3bet fra 5%-gutten i blinds
Du siger du overvejer om det er et fold eller call og pointerer du har 200 hænder. Jeg synes det er vigtigere at kigge på 3bet-samplen, i stedet for hvor mange hænder du har på ham (det er du obv. enig i, men det kommer bare ikke frem i videoen). Derudover må det være den mest oplagte hånd at have i sin 4betbluff-range mod folk der ikke kommer ind med andet end QQ+ og AK, som en 19/13 reg. virker til at være, men som stadig 3better 6% ish.

JT BB vs. BTN - fold (22:30)
CAAAAAAAAAAAAAAAALL! Altså medmindre vi har at gøre med en mand der åbner knappen 25% eller sådan noget, skal vi altså defende JT her.

KhJx c/r på T9h3s
Wp! Dog tror jeg aldrig du får folk til at folde et set på hverken turn eller river medmindre der kommer et kort til 4-korts farven. Folder du nogensinde selv et set senere i hånden, hvis du vælger at flatte floppet, selvom farven completer turn/river?


Der virker til at være en del "død-tid" i videoen, har du overvejet at optage 6 borde i stedet for 4?


28-10-2012 19:50

Hej igen. Beklager det sene svar :)

Lasse N skrev:
@raskEn

Hej Rask! I lige måde :-D

KTh på 944r
Jeg tror fisk er less likely til at tage flop af med A-høj, fordi de tror at de er foran, som f.eks. regulars vil gøre.

Her er jeg nok lidt uenig. Jeg vurderer som ret sandsynligt, at han har Ax. Og jo, du har ret i de gange han har PP, skal vi skyde turn, men det er langt fra sikkert, at det er nok. Jeg vil gætte på, at de fleste villains som ham her først folder et PP på river, og så begynder det at blive ganske spekulativt at barrelle KT, synes jeg.


Lasse N skrev:
AJ fold vs. 15bb shove
Jeg tror, som du selv skriver, at vi er rigtig langt foran shortstackens range her og at vi kan få HJ til at folde en del meget ved at click4bet for så at folde til et shove.


Jeg kan nok godt overtales til, at vi ikke skal folde AJ, men jeg synes ikke vi opnår noget godt ved at 4betklikke. Vi giver kun os selv en dårligere pris og gør det mere lukrativt for regularen at skubbe indover, da der er flere penge at komme efter. Hvis vi spiller AJ, så synes jeg flat er bedst, da jeg ikke forventer at reggen flatter 15bb med spekulative hænder.

Jeg svarer lige på resten lidt senere :)

29-10-2012 23:02

Fin video, med fin lyd, dog uden de helt store spots.

Jeg stemmer gerne for en video med Hem2 og gerne en video på et lavere limit.

Good job